Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Zen 3 / Ryzen 5000 bude o hrách, Lisa Su jej odhalí na akci Where Gaming Begins

Tak teď už jen čekám, kdy se Intel začne ohánět Matlabem a MS Excel.

Jinak 3300X je dlouhodobě všude nedostupný. Buď AMD nemá dost zmetků na to, aby mohla tak malou konfiguraci vyrábět ve větším množství, nebo to všechno skupují OEM pro sestavy. Také jsem ho chtěl pořídit, žel nebylo kde.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

dopadl jsem stejně, chtěl jsem ho narvat od Asusí B350 desky s oficiální podporou. Vše by bylo nové, přitom bastardsko-pragmaticky levné. Bohužel nedostupnost mě donutila přemýšlet o druhé dažší variantě, což je "čínský" 6C 3500X. No a do toho se začaly oběvovat zprávy o parádním herním výkonu Ryzen 5xxx, takže ač to nebude budget řešení a budu k tomu kupovat B550 desku (levnou), tak to aktuálně vypadá na 8 jádro - jednak proto že menší Ryzen 5xxx hned nevyjde a jednak proto, že chci procesor s jediným CCX, takže Ryzen2 4 jádro a Ryzen3 8jádro. Kdyby udělali jeden core complex 10jádrový, tak bych chtěl 10 jádrový, protože to je jediná jistota toho, že se nikde nebude ztrácet výkon, tj. výkon bude nejlepší možný ve všech úlohách

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistý že 8C Ryzen 5000 bude mít jeden čip. Co když bude mít dva "polo-vadné" nebo "polo-vypnuté"? Možná se to už někde řešilo, ale nevzpomínám si a hledat se mi to nechce...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zen3 má mít osmijádrový CCX, takže 8C model se očekává takový, že bude s jedním chipletem. Je možné, že vydají nějaký nižší model, co bude mít chiplety dva, ale tam by teoreticky mohlo být dostupné více L3 cache. Uvidíme dneska v šest co bude a jak to bude (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

takže po uvedení - zklamání. Mírný pokrok v mezích zákona. Obzvlášť pro majitele 3800X nenabízí vůbec žádnou motivaci pro výměnu, naopak základní takt ještě nižší než starší model... Nějaké zlepšení IPC a jeden modul něco dají ale určitě ve hrách to nebude těch 20%.
Ani od GPU moc neočekávám když se to provalilo s tou Infinity cache - nebude fungovat určitě všude a může to být podobně problematické jako tehdejší 5D architektura kde při optimalizaci to bylo dělo ale když nebyla - spousta titulů tak výkon byl nižší než ekvivalent konkurence.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

19% prumerne zvyseni IPC je "mirny pokrok v mezi zakona"???
Ty si delas legraci...
"Obzvlášť pro majitele 3800X nenabízí vůbec žádnou motivaci pro výměnu"
.. od kdy je nasledujici generace se stejnym poctem jader/threadu "bezne" motivaci pro vymenu HW? :D
Byt tebou tak vecer moc radeji nepiju...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

každá firma si dá do prezentace ty nejlepší výsledky nu a těch 19% (a určitě to není průměrné ale maximální tedy englicky "up to") bude jak kde a jak kdy, v reálném provozu bude problém ty procenta poznat a určitě budou mít od ideální pětiny hodně daleko. Navíc frekvence je u 3800X o 100Mhz vyšší, takže to neguje část růstu IPC. Myslím že nezávislé testy budou mnohem víc kritičtější než marketing AMD .-)
A pokud se chceš chytat boostu tak ten funguje jen ve velmi nenáročných úlohách, jinak jde frekvence podstatně dolů už při 4 jádrech. Intel sice žere ale těch 5Ghz udrží stabilně takže i větší IPC má velký problém to dorovnávat a o předhánění nemluvě.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nope :) Tech 19% je normalne brano jako prumer nekolika scenaru, neni to "best case" pripad. To znamena, tvoje uvaha je podle mne mylna.
V 'realnem' provozu bezneho usera ti staci 2600, klidne i 1400 a pri jeho potrebach nic nepozna. Tudiz tohle se neda brat jako nejaky zaklad.
Nezavisle testy..ano ty ukazou, nakolik se marketing odlisuje od reality, ale co se tyce IPC, tak si nemyslim, ze v predchzocih letech AMD pri udavani mezigeneracnich narustu, nejak znatelne lhalo. Co se tyce boostu, tak tady bych na ty testy opravdu pockal. Je mozne, ze ta krivka bude vypadat jinak, nez v predchozich letech. Co se tyce Intelu, opet chybne. Intelu jede boost taky dolu, cim vic jader a narocnejsi zatez, tim je na tom hur.
"takže i větší IPC má velký problém to dorovnávat a o předhánění nemluvě"
.. tohle je podle mne uz opravdu hloupost co pises.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

no podle toho co ukázali tak proti sestavě s 3080 žádná sláva. Herní výkon tedy plichta. A v multi už vedou od ZEN 2. Očekávané pokoření od AMD fans Intelu v hrách se stále nekoná....
Jenže u Intelu těch 5Ghz může uživatel mít protože dnes je boost až 5,3Ghz takže to sice žere a topí ale frekvenci to udrží i bez dusíku.
19% průměr? Možná z nejpříznivějších scénářů které předchozím verzím arch. nešly. Proto říkám, uvidí se až po nezávislých testech, tam už to taková hitparáda nebude. Zvlášť když u atraktivních modelů jako je 5800X došlo ještě ke snížení základní frekvence. Tam se sice moc cpu nedostávají ale ve scénáři kdy dostane pořádně naloženo třeba s AVX2 tak už to může znamenat citelný pokles proti deklarovanému zvýšení ipc oproti předcházejícímu modelu. A dnes se bojuje o každých 100Mhz. Je vidět že ani další generace 7nm moc AMD nepomohla...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak bud neumis anglicky, nebo si nedaval pozor.

Srovnani se stavajici generaci AMD je novinka v prumeru o 26% rychlejsi, nekde az o 50%. Coz rozhodne je duvod pro obmenu i kdyz mas top. Takovej posun napr Intel dokazal predvest kdyz skocis pres 6 iteraci.

Oproti Intelu je to v normalnich ne-hrach jasny vitez. Ve hrach, kde jeste tedka dominuje Intel, tak AMD dokazalo uhrat plichtu, nebo je lepsi, takze jednoznacne ohromny skok pro gamery :-)

Stejne blbe si pochopil i vyrobni proces. Je to porad ten samy, jako se Zen2.

Celkove mira tve hlouposti a ignorace je tak vysoka, ze kdybys tady nesiril takove bludy, nema cenu ani reagovat.

Pro priste, dej si redbull a kafe na pozornost a nauc se anglicky!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"no podle toho co ukázali tak proti sestavě s 3080 žádná sláva. Herní výkon tedy plichta."
.. a co jako cekas? Vzdyt v prumeru to byla herni plichta mezi 3900xt a 10900k uz ted, s vyjimkou par her. Ty grafiky nemaji casto dostatecny vykon, aby vyuzili plny potencial tech CPU ani pro 1080p. Od 1440p je v principu jedno, jaky vykonejsi CPU tam strcis.
"Očekávané pokoření od AMD fans Intelu v hrách se stále nekoná...."
.. no pokud by v prumeru meli navrch klidne jen 3-5% ve hrach, tak je to stale pokoreni. Je to o prestizi, ne o pragmatickem vykonu.
"19% průměr? Možná z nejpříznivějších scénářů které předchozím verzím arch. nešly. "
.. pises fakt hlouposti. AMD sama uvadela, ze je to prumer asi z 25 programu. Zrovna tyhle pocty IPC docela sedi. Frekvence nema s IPC nic do cineni..nebavime se o absolutnim vykonu, ale o zvyseni IPC.
" Je vidět že ani další generace 7nm moc AMD nepomohla..."
.. naprosta hovezina..
Mel by jsi trosku zacit rozlisovat mezi ruznymi pojmy, vecmi, vyonostnimi matrikami, atd. a ne udelat ze vseh jeden gulas a pak se pocitove divat jestli je ta barva stejne hneda, jako jsi cekal :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD není Intel ani NVidia. Stačí si srovnat jejich prezentace, vyjadřování k produktům jak svým tak konkurence.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdy naposledy se něco podobné povedlo Intelu? Modrozelený fanatik se ozval...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Donedavna som sa bil do prs, ze mi Intel Core i7-4790K@4.6GHz este vydrzi nejaky cas, ale narazil som na zopar pripadov, kde mi ta 4 jadrova vykopavka uz prestava stihat a to primarne pocitac vyuzivam na SW development, ale da sa s tym zit. Na hry mi to celkom staci, ale zaznamenal som prudke a kratkodobe prepady FPS vo viacerych hrach a podla MSI Afterburner to vyzera byt na CPU bootleneck.

Rad by som sa preto spytal miestnej komunity, ako vy vidite upgrade path, ak za necele dva roky tu bude AM5, DDR5, pripadne PCIe 5? Ako to vidite vy, ma zmysel pockat este nejaky rok, max. dva?

Dakujem vopred za vase komentare.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PCIe 5 je (a dlouho bude) k prdu, na DDR5 čekám taky, ale jenom proto, že jsem exot co PC skládá ve vlnách (minimálně 3 kusy najednou i pro někoho dalšího) a mám tudíž rád širokou kompatibilitu a do odcházejících DDR4 se mně už moc jít nechce. Ty jsi v jiné situaci, takže bych nečekal a bral AM4.

PS: Aby mě nekdo nebral za slovo. Pro někoho/něco bude PCIe 5 přínosem, ale jen jasné minoritě.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Jen bych dodal, ze ja osobne nemam rad prvni generace s novym typem pameti. Nicmene pokud se potvrdi u DDR5 vzdy s ECC ... . Na DDR4 jsem presel pred rokem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatím to vypadá, že ECC bude jen pro servery.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Threadripper Pro aj ten nePRO má tiež ECC
https://www.amd.com/en/products/ryzen-threadripper

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejaky zdroj k tomuto? Zatim jsem videl vzdy DDR5 s ECC on die. Cetl jsem nazor, ze to nebude stejne ECC, na ktere jsme zvykli doted, kdy je to system RAM-CPU, ale pouze oprava chyb na modulu DDR5, proto "on die" a proto neni potreba kompatibilni procesor. Cesta mezi modulem a CPU uz takto chranena nebude a umim si predstavit, ze to bude mozne volitelne jako doted u serverovych procesoru. Dava mi to urcitou logiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DDR5 teprve, začíná a ECC modely určitě budou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jak se to vezme, první generace na nových DDR je příjemná v tom, že pokud zainvestuješ do dobrých modulů s velkou kapacitou 32/64GB, tak pak například můžeš přejít za 4/5 let ještě na poslední generaci desky co ještě použije stejné moduly

Dále je výhodná pro APU kvůli int. grafice, kdy vždy s novými DDR bývá mezigenerační nárůst iGPU výkonu nejvyšší

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No to prave moc ne. Zalezi do ceho to chces. Vyssi frekvence u novejsi generace neznamena automaticky vyssi propustnost.
DDR3 zacinalo na 1066MHz
DDR4 zacinalo na 2100MHz ... porovnej rychlost s aktualnim standardem 3200/3600.

Kolik lidi provozuje Ryzen s pameti na 2100MHz?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

souhlasim s bespim, ja upgradeoval pred rokem taky ze 4790k a s trochu opacnou filozofii, x570 deska, 64GB ram (po 3 letech se spatne shani stejny set do dual channel) a 3700x, s tim ze casem se mozna upgraduje na nejake 16 jadro ryzen 4, kdyz budou slevy na dalsi generaci
Edit: kdyz ten MACHINuv prispevek ctu podruhe, zas tak jina filozofie to neni :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni, jen si myslim, ze ta ma je prechod na trochu praktictejsi neb prechazim na vyladenejsi stav a kdy neni priplatek za novinku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To dává smysl pokud nebudu chtít upgradovat procesor na novější generaci, protože socket AM4 končí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zeptej se experta na čekání, jednoho tady na diit můžeš v komentářích potkat :-)
Já tvrdím opak- nečekat až zahřmí už jen díky kalkulaci pracovního času, který ušetříš s novějším hw, to je často nezanedbatelná "nákladová" položka produkční aktivity!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Dal jsem plus, ale nejsem si jistý, zda rychlejší procesor zlepší produkční aktivitu, když si stěžuje na výkon ve hrách.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já celkem jo. Větší a rychlejší RAM a SSD díky nové platformě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Berte to komplexně... relax po/při práci jako odreagování se od stresu. Freecell a Solitaire apod už fakt netáhnou :-))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Když to bude po práci, tak jo. Ale že to nebude přínosem, pokud bude hrát při práci, na to bych si vsadil.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kazdy to mame jinak...
me nejlepsi myslenky prepadaly ve spanku...
vetsinou se jednalo o nizkourovnove reseni typu assembler/C...
pak jsem to testl na NB a voila...
BTW: a pak byly patky-nedele..., reset mozku a pote nove hledani reseni...
opravdu jsem se nezacyklil a nejvic me vzdy vytacela veta "to nejde"...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V zásadě naprostý souhlas, nedělat nic (spánek) nebo si dát procházku je mnohem lepší než hrát. Pokud jde o zákys, tak je možné se i někoho zeptat, mnohdy člověka napadne řešení v ten okamžik, kdy zformuluje otázku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pak se můžeš vymluvit, že to byla jen řečnická otázka :) Mě podezřele často napadají řešení na záchodě a na kolegy působí zvláštně, že jdu zpět k pracovnímu PC zrychleným krokem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taktéž mám 4790K a zatím stačí. Hraji v 1440p@60Hz. O upgradu uvažuji hlavně kvůli stáří sestavy, už jsem musel měnit zdroj (ten byl pravda ale starší z předešlé sestavy), paměti už nedrží na XMP a musel jsem je podtaktovat abych předešel modrým smrtím. Je jen otázka času, než se do problémů přidá i deska. Člověk by řekl, že 6 let není moc dlouhá doba, ale nerad bych, aby mi to umřelo pod rukama a já čekal pár týdnů na něco rozumného čím to nahradím. Jsem zvědav co dnes AMD předvede s 5800X a hlavně za jaké peníze.

Vše ale rozhodne Cyberpunk 2077... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak rozhodnuto. Podtaktuj 4790K na 4GHz - Cyberpunk bude nenáročný.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

podtaktuj? pokud si pamatuju 4 GHz je pro 4790k standartni takt ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak u toho Haswellu je spíše problém paměť, stojí to na její propustnosti, proto i ty propady. Když jsem svou vyměnil za 8700k tak i bez OC tam byl v single thread posun o nějakých 30% v aplikaci, kde mě to brzdilo a prostým IPC to rozhodně nebylo.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Hezký postřeh - a je to koneckonců logické. AMD tím teď sebere Intelu poslední koutek mikroprocesorového vesmíru, kde měl (maličký) náskok. Dál už se Intel bude muset prosazovat jen OEM smlouvami a úplatky v nejrůznějších formách.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

DELL valná hromada po vydání Ryzen 5xxx: "Tak co jako vždycky?" (sebrat prachy od Intelu a korporacím dodat Intel only stroje

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hm.... tak na tohle už DELLu řeknu - sbohem a šáteček a bude se nakupovat HP...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Niečo na tom bude... Po rokoch s Intelmi som v práci DXC (ex-HP/HPE) dostal Elitebook 745 G6 s Ryzenom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To som spravil uz pred rokom. potreboval som od DELL 2 servery, 30 mini PC, 15 notebookov a 2 workstations. Nemali nič s AMD, len zasrané Intely :-/ Tak servery dodalo Supermicro, mini PC a notebooky som bral od HP a workstation som poskladal z komponentov. Všetko na CPU s AMD. A je to paráda, chodí to nádherne, dokonca je to lacnejšie. Tie prachy mohol mať všetky DELL, ich smola. V tomto trende budem pokračovať až kým blbečkovia z DELL neprídu k rozumu :-P

Nie je to veľký objem prachov, no ak toto spraví každý a dá to vedieť produkťákom DELLu, môžu si to súdruhovia spočítať a nakoniec snáď niečo spravia. Lebo železo a služby majú dobré, škoda tej ich debilnej Intel-only politiky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intel má pořád 5GHz+, takže vyhrál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten několikasekundový boost je dobrý leda na benchmarky. Mne zajímá dlouhodobě udržitelný takt. A první kdo měl CPU na 5 GHz byla stejně AMD. Ale hlavní je přece chování v optimální zóně frekvence/spotřeba a spotřeba s taktem roste exponenciálně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uvidíme večer v 18h ;) :
https://www.youtube.com/watch?v=iuiO6rqYV4o

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Hmm... ten disclaimer na zacatku to trosku brzdi, ale stejne...
+19% IPC
+ vyssi boost
+ nizsi latence
+ sirsi FPU, ALU
+ LSU
8C na CCX...

To fakt vypada jako bestie :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Krásný. Víte na co se těším? Na ty nerdy a "hráče", co se právě do prsou bili, že "v intel věřit musíš" (slovy luka skywalkera). Jestli opravdu předeženou intel a doufám že i o víc, jak pár mrzkých procent, tak pak už nastane čistokrevná "dojmologie" a slepá "víra". Třeba se dopracujeme do sfér, v jaké žijí "hifisti", co hodnotí kabely podle dojmu, jak jim to hraje. Ale víte, mě to bude asi úplně u zadele, jak se ty dva tábory budou zase hádat (zdá se mi, nebo to "trochu" utichlo proti době před řekněme, dvěma-třema roky?).

Důležité je, že AMD zatím nemá ceny z jiného vesmíru, jako předváděl intel. Stejně jako vypadá nadějně velká navi. To je pro nás zákazníky důležité, stejně jako fakt, že je tu reálná šance, kdyby ten intel či jiná firma usnula na delší dobu, že to AMD nám trochu nebo víc zintelovatí. Musíme tedy doufat, že je to jen dočasné a nebude to tak jednoznačná dominance, protože pak je to nuda, jako předchozích skoro 10 let, co to válcoval intel :)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že alespoň u single core to bude jen o těch pár symbolických procent. Nicméně marketingově to stačí. Výhodou budou podstatně lepší provozní vlastnosti, než u Intelu. Cena bude s největší pravděpodobností vyšší, než když vyšla předchozí generace. AMD si to už může klidně dovolit. Jsem asi nejvíc zvědav na dostupnost, protože ta byla minule dost špatná a dost to připomínalo nynější situaci u NVIDIA, teď do toho bude navíc házet vidle epidemiologická situace, protože ta ztížená logistika se projevuje skoro všude, nejen v oblasti PC. Co se týče hifistů, tohle řeší spíš audiofilové (napájecí kabely, podložky pod komponenty, pojistky, rozvody atd.). Sám jsem skeptický, protože jsem pár kabelů už zkoušel a změna tam občas byla, ale nemohu říci, že to hrálo lépe, prostě jen malinko jinak. Tohle si musí prostě každý vyzkoušet sám.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že dostupnost má bídnou i intel. Kdo ví, čím to reálně je, můžeme se hádat či dohadovat, vytáhnout věštecké koule, ale to je tak všechno, co asi zmůžeme.
S kabely je to pouze o fyzice, žádná muzikusenergy energie/pole neexistuje, takže je to jen o tomhle. Rozepisovat to nemá smysl, myslím že je o tom napsáno dost. Hrát jinak to může, protože odpor kabelu, jinak kapacita u tak malé impedance nemá prakticky vliv a impedance kabelu bude bezvýznamná. Chtěl jsem ale narazit na ty výživné diskuze, kde se navzájem posílají oba tábory do škol a do různých otvorů.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dost často zhoršená dostupnost je napříč celým trhem, týká se to především dovozu z výrobních kapacit z dalekých zemí (Čína atd.), logistický řetězec dostal díky covidu těžký zásah. Jak nákladní lodní doprava, tak nákladní letecká. Ale to není samozřejmě jediný faktor.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U vyroby CPU to neni jediny duvod, ale kdyz kouknu na tracking balicku z ali tak se cekani presunulo na cinska letiste, neni vyjimkou kdyz tam neco lezi pres mesic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě včera balík z Ali přišel po necelém měsíci. Ale podle trackingu se z Čajny vůbec nehnul. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To sledování je takové nevyzpytatelné. U GB to funguje dobře, u číny, pokud dodají správné číslo, tak jsem si všiml, že to od korony pravidelně bere zkratku přes belgii, holandsko a tak. Jinak mi chodí všechno a celkem spolehlivě, nejhorší byl únor až březen, něco mi i nedošlo, ale proti tomu co všechno bylo objednáno, tak je to v rámci přijatelné ztráty vzhledem k tomu mumraji, co tam v číně měli :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Belgie je asi jiny duvod. Nekdy to jde do Belgie jako velka zasilka a tam se to prebali a pak to jde jako vnitro evropska zasilka, asi priprava na budouci stav, dost se buduji i mistni skladiste. U nektereho zbozi jsem narazil ze lze poslat i z CZ, ale prej to neposilaji do CZ :D Dalsi vec je, ze na ceska letiste ted toho moc neleta.

Jeden balicek mi ted vezl z Ciny podle trackingu vlak. Vetsinou mi tracking funguje dobre, ale je nutne dat to cislo zasilky do jineho vyhledavace, ten na ali je spatny.

Zatim se mi nestalo ze by neco neprislo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ali jsem ještě ani jednou nepoužil, vždycky hledám mezi prodejci na ebayi, nekupuju jen čínu, ale i GB a občas něco ze světa. Občas tam daj tracking ve formě megadlouhého numera, které nepožere žádnej vyhledávač.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevim kde chodite na tu nedostupnost ryzenu a jeste to srovnavate s momentalni situaci nvidie? ale notak... ryzen 1700 jsem objednal v predobjednavce a dorazil druhy den po spusteni prodeju. ryzena 3900 jsem objednal 7.8.2019 a dorazil mi 12.8 a to i s MB....
ps. jako zvukar/muzikant me urazi podobne mentalni vystrelky ohledne ´hifistu´, kde nevidite rozdil mezi hifisty a dementy kteri davaji zlacene pojistky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen 2000 jsem nesledoval vůbec, tahle generace mne nezajímala, protože na Intel z mého pohledu využití prostě ještě neměla. Ryzen 3000 už jsem se zájmem sledoval. Byl tam několik měsíců dost velký globální problém s dostupností především modelu 3900x (ale i 3700x) - tak to jste se prostě dobře strefil, ale ty skladové zásoby byly malé, dost se o tom psalo. https://www.svethardware.cz/tsmc-nestiha-vyrabet-7nm-cipy-ohrozi-to-dost... Narážka na NVIDIA byla samozřejmě nadsázka, tam je to tragikomedie. Odhaduji, že u Ryzen 5000 bude velká poptávka, snad bude TSMC stíhat a snad bude stíhat i logistika. Vzhledem k vývoji epidemie v Evropě, obzvlášť u nás, a v reakci na to přijímaných opatřeních, to bude pro nás ještě možná zajímavé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD sleduji stejně jako ostatní výrobce celou dobu - u mne více než 20 let. A znám i historii těch firem a jejich produktů. A všechny generace Ryzenů byly něčím zajímavé. Konkrétně APU v řadě 2000 jsou stále prodávané a má to své dobré důvody.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V ČR se tato APU prodávají v jednom (2200G), resp. dvou obchodech (2400G). Zkrátka dostupnost je mizivá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Byla nahrazena řadami 3xxx a 4xxx, já toto APU kupoval, když bylo cca měsíc na trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Má reakce se týkala jen výroku "Konkrétně APU v řadě 2000 jsou stále prodávané a má to své dobré důvody."

Ryzen APU řady 4000 se tuším běžně koupit nedá, podobně jako 2000. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem ustřelil, obchody fakt nehlídám, asi se doprodaly po nástupu 40xx řady. A ty čtyřky jsou, jen zatím pouze OEM a hlavně mobilní. Ale jsou. Teď jsem si to kontroloval a je to u AMD celkem dost vyprodané. Mrknu na status u AMD. Řadu 20xx a 30xx už vůbec neuvádí. Tím pádem by v nabídka APU byla omezena jen na Athlony podobné levné modely, což si myslím, AMD nedopustí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Určitě. 3200G a 3400G se plus mínus koupit dají. Přesto se dá říct, že nabídka (výkonějších) APU AMD je dost omezená a to nevěstí nic dobrého.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je přece řada 4000 od 4. po 8. jader, ale zatím jen OEM, což při omezených možnostech výroby dává smysl. Je třeba konkurovat Intelu všude a OEM + servery je doména Intelu. Až bude OEM trh nasycen, půjdou i do retailu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A snad nebude muset AMD zase řešit problémy s mikrokodem jako minule - https://www.cnews.cz/amd-ryzen-3000-chyba-nefunguje-linux-systemd-hra-de...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale tá chyba je spôsobená nedostatkon náhodnosti AMD v čase bootu a to sa dá dosiahnuť/obísť stláčaním kláves počas bootu a systém nabehne...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O tom nic nevím, ale předpokládám, že na tuhle fintu se asi taky nepřišlo hned...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si že zrovna v AMD by se neuměli poučit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle toho co ukazali, tak ST ne-her narust kolem 20% oproti ZEN2, coz je hodne nad Intelem. A ve hrach cca 5%, coz je take docela dost, kdyz se uvazi, ze tohle byla posledni basta Intelu, ze Intel to drel az na elektrony a ze se mu nedari vytahnout z 10nm takove frekvence, takze jeho vylepseni na novych CPU v ramci IPC padaji hodne nadrzku prave kvuli vyrazne nizsim frekvencim.

Navic ZEN3 by mel byt na trhu tak 3-5 mesicu bez konkurence. A to po dobu vanoc... s COVID lockdown... kdokoli kdo ma penize si koupi AMD, na jare nikdo nebude kupovat Intel, ani kdyby prisel s lepsim kouskem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nepamatuju že by AMD kdy spalo na vavřínech! Když vyhrávali s Athlony XP krysařovu písničku, pak uvedli Optákon64 jako solidní drtikul, který poslal Itánium pod kytičky a x64 od AMD se stal standardem i pro Intel.
Bohužel pak zakusili dlouhých pipeline a historii známe v podobě pracovních strojů, naštěstí je za námi.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Se stavebními stroji vzdali po "revizi" vishera velké jádra, přecejc. A to beru jako chvilkové "usnutí". Nebrát všechno doslovně ;) U intelu se taky nechrápe, ale že tam něco hnije, o tom asi nikdo nepochybuje, stejně jako to hnilo za starého vedení v AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to bol test

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O tom nevím, že by to byl test. Prostě neměli na vývoj dvou větví, jestli už tehdy frčel vývoj Zenu. Stejně jako si zřejmě uvědomili, že celá ta uArch byla z pohledu vývoje nesmysl nebo velmi křehká. A ten "test" jim vydržel až do dokončení zenu. Po vishera revizi nebylo nic, vůbec nic. Už jen udržovali APU a malé jádra, na které se pak taky vyprdli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Se stavebními stroji vzdali po "revizi" vishera velké jádra, přecejc." <= Nebyla to malá jádra na která AMD rezignovala a měla jen starý Jaguar, který v rámci možností nějak vylepšovala?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejdřív rezignovala na velké a později zabila i tým malých jader (následně odešli do samsungu?). Tohle trvalo několik let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak to prave usnuly!

Hector Ruiz usnul poradne na vavrinech. On nastoupil v tom nejlepsim. Pak mu ale nevysel obchod s nVidii a akvizice ATi stala hodne. Navic neinovovali. A Intel je s prvnim CORE dotalne rozbil.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nebrat jako rejp. Core ještě takovej zabiják nebyl, byť samozřejmě, bylo to lepší než dosavadní A64. Problém byl potom v Phenomu, kterej sice nebyl špatnej, ale vím jak velké haló bylo kolem chyby (nevzpomenu si), jež za velmi velmi specifických okolnostích způsobovala BSOD pod widlema. Netrvalo to dlouho a přišel Phenom II, o kterém nemohl říct nikdo ani prd, jenže to už byl prakticky rok 2008 a intel přišel s nehalemem. Ten měl sice také porodní bolesti, hlavně desky a "tavící-se" sockety od foxu (kdo ví, jestli to nebylo jen přetočené) a nebyl ještě tam ultra drahej, takže to zdatně konkurovalo. Ještě kolem toho roku 2010/2011 se AMD snažilo konkurovat s cenově velmi dostupným 6C Phenomem II 1100T proti 6C Hiendu intelu 980X (980 bez X byl sice levnější, ale 1100T bylo furt o polovinu levnější jak 980 bez X, nemluvě o tom, že přišel až po 980X s určitým časovým skluzem).

Pak už to byla plichta. Buldozer se jen přibližoval intelu a vishera, která sice vychytala největší bolístky, opět jen přičuchla ST výkonu, v MT to bylo samozřejmě jiné. Jenže pak tu byla i ta energetická efektivita a prakticky vyklizení bitevního pole v mobilním segmentu (kromě těch velmi úsporných řešení). A takhle si to nějak samospádem žilo, až do uvedení Zenu.

Určitě byl dobrý krok se zaměřit na SoC do konzolí, to jim nějakou dobu zajistilo jistý odbyt, stejně jako ATi/RTG později pomohlo financovat vývoj zenu, i když za jakou cenu, že. Je samozřejmě otázkou, jak by se AMD dařilo, kdyby RTG nebylo podfinancované a neutekli jim někteří lidé/tým, ale o tom by jsme mohli spekulovat dlouho. Zbytek už známe.

Takže ono shnilé vedení AMD bylo nějakou dobu před úpadkem, ale všechno se to projevilo mnohem, mnohem později a nebylo to až tak strmé, jak by se mohlo zdát.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Historicky jsem měl možná víc strojů s AMD než s Intelem, zato nikdy Cyrix. K5, XP-1600, z pracovních strojů jednu z posledních A10 a nyní stále R3 2200G. Od intelu Pentium, Pentium MMX, PIII, (P4) 805 dualcore - tehdy bylo dvoujádro AMD dražší. Takže znám výhody i nevýhody všech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, já si retrospektivně dost platforem i zkusil a co jsem si ještě nevyzkoušel, tak vyzkouším... až bude konečně kde (železa je dost, sbírka čítá přes 1000 položek, neřeším více kusů dané položky). Je to o výhodnosti a celkově vhodnosti. Vhodnost je dána třeba tím, že když já jsem chtěl inovovat a chtěl mít nějakou rezervu do budoucna, tak jsem musel zvolit inteláckou X99. Důvod byl nvme disk, 6C, kopec paměti, rozšířitelnost. Jo, bylo to drahý, předražený, ale bohužel, zen byl ještě daleko.

Stejně jako jsem nedávno pořídil dva intel stroje s 2011 socketem. Důvod byl ten, že jedno je WS a druhé server, na těch mašinách musí dobře běhat i W7, nativně. Takže šlo by to sice nahradit novým HW, ale byl by tam oser s během tohohle "starého" systému. Jsem specifikem a uvědomuju si to. Stejně jako si uvědomu zastaralost obou mašin a všem neduhům či nevýhod, co z toho plynou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Něco jsem kupoval až po letech jako stroj do sklepní dílny, konkrétně tu PIII. Jinak jsem nikdy víc než jeden komp neměl, ale dost jsem o tom uvažoval. Např. k hlavnímu PC lehkou úspornou bedýnku čistě na NET. Tak 35 W APU max. Ale s příchodem Ryzenů to ztratilo smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se AMD podaří překonat Intel v herním výkonu, pak tuším zmizí z PCT ta anketa "Na čem vám u procesoru záleží nejvíc?" :D
Nebo zaúřaduje tamní Ogre a všem nám nějak vysvětlí, že Intel má sice slabší výkon, poměr cena/výkon, ale že je to prostě Intel, takže je nej.
No a jestli AMD nebude ve hrách výkonnější, než Intel, pak myslím Ogre umře radostí.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

jen shoda okolnosti? ;-)

"8 October also is the same day when Lisa Su became a CEO of AMD"

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Druhé narozeniny? To zase bude v alejích nablito!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Snáď trojité

20 rokov od prvého tituly Micahela Schumachhera vo Ferrari
6 rokov Lisy Su vo funkcii šéfky AMD
Oficiálne narodenie Zen3

viď linky nižšie-

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To už je 6 let? Fúúúúúú

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne je Zen3 prvý CPU plne vyvinutý za jej pôsobenia ako CEO aj, keď prvé dva roky vývoja boli počas sm,erovania AMD k bankrotu..

AMD Ships First "Bulldozer" Processors
September 07, 2011 7:45am EDT
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/32/amd-ships-first-...

Uviedli Zen (po 4 rokoch vývoja a roku ladenia výroby)

AMD Ryzen(TM) 7 Desktop Processors Featuring Record-Breaking Overclocking Performance Available Worldwide Today
March 02, 2017
After four years and thousands of hours of development, AMD (NASDAQ: AMD) today released the first three models of its highly anticipated, high-performance AMD Ryzen™ desktop processor
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/753/amd-ryzentm-7-d...

Návrh Zen 3 byl dokončen, pracuje se na Zen 4
13. 8. 2019
https://diit.cz/clanek/navrh-zen-3-byl-dokoncen-pracuje-se-na-zen-4

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

8. október bol veľký deň pre AMD (keď sa rozhodovalo sponzorovať Ferrari s Michaelom a zajtra bude jeho syn Mick debutovať vo voľnom tréningu F1) +Lisa 6 rokov vo funkcii +Zen3 dnes až na drobnosť AMD prešlo tento rok od Ferrari k Mercedesu alebo Mehrcedesu..

Michael Schumacher má tiež dne výročie
https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/

AMD Appoints Dr. Lisa Su as President and Chief Executive Officer
October 08, 2014 4:15pm EDT
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/568/amd-appoints-dr...

29/09/2020
Mick Schumacher improved his hopes of landing a drive by winning the Sochi Formula Two feature race last Saturday which extended his lead in the title race over Callum Ilott.

He will now take the wheel of the top of the range Alfa Romeo ahead of the Eifel Grand Prix at the Nurburgring circuit in two weeks time.

Alfa Romeo will announce their line up for the 2021 season after the October 9 Grand Prix and are thought to be keen on promoting the 21-year-old from F2 to F1.
https://www.france24.com/en/20200929-alfa-romeo-give-mick-schumacher-f1-...

Mick Schumacher Completes Alfa Romeo Seat Fit Ahead Of Eifel GP F1 Debut

October 3, 2020
https://www.essentiallysports.com/f1-news-mick-schumacher-completes-alfa...

AMD and Mercedes-AMG Petronas Formula One Team Announce Multi-Year Partnership
Share this page
AddThis Sharing Buttons
Share to Facebook
Share to TwitterShare to PinterestShare to EmailShare to More

— High-performance computing leader AMD, a technology supplier of supercomputing, simulation, PC and data center technologies, joins forces with the six-time consecutive Formula One World Champions —
SANTA CLARA, Calif.
02/04/2020
https://www.amd.com/en/press-releases/2020-02-04-amd-and-mercedes-amg-pe...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hele ty to sleduješ (asi aktivně) z několika zdrojů .. není možné, že k tomu Ryzenu vybalí i něco o velké NAVI ? ... název akce "Where Gaming Begins" a začátek popisu "WITH the next wave of AMD RYZEN..." >> trochu to zavání mlžením (neb hraní a tvoření není jen o CPU a takový mix informací okolo velké NAVI vypadá doslova podezřele)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

O ničom takom neviem, jediné čo viem, že sa mi po obede inštaluje

ucode-amd

Microcode updates for AMD CPUs

This package contains the microcode files used by AMD CPUs.

namiesto: oficiálne vydanie Oficiálne 20200916 (verzia zo 16.09.2020)

sa mi inštaluje
Kernel:stable Experimentálne 20201005 (verzia z 5.10.2020)

a okrem toho existuje mimo iné aj
home:Sauerland:hardware Komunita 0201002 (z 2.10.2020)
https://software.opensuse.org/package/ucode-amd?search_term=ucode-amd

čo urobí on, nikto nevie... Asi ale obsahuje mikrokód aj pre Zen3 A mikrokód akjo čast AGESA dokáže divy

BIOS AGESA 1.0.0.4 přinese přes 100 vylepšení a oprav pro Ryzeny
Promítaný slajd uvádí „přes 100 oprav“, nicméně Eric van Beurden (MSI) toto konstatování opravil na „features and improvements“, tedy na přes 100 nových vlastností a vylepšení. Nejspíš tedy půjde o mix obojího. Žádné konkrétní příklady ale zmíněny nebyly, takže nezbude, než si měsíc počkat.

Nový BIOS pro Ryzeny 3000 může zvýšit boost o 25-50 MHz

Po BIOSu řešícím výkon tedy přichází BIOS zaměřený na výbavu a feature-set.
https://diit.cz/clanek/bios-agesa-1004-prinese-pres-100-vylepseni-oprav-...

Edit :Ja viem je to openSUSE (ale evidentne existuje mikroód, ktorý opustil AMD v piatok minulého aj iný, čo išiel od AMD v pondelok tohto týždňa)

Platinum sponsors of openSUSE
AMD

Silver Sponsors of openSUSE
B1 Systems GmbH
Core Backbone
....
TUXEDO Computers
https://en.opensuse.org/Sponsors

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takže v podstatě nic ..škoda :) jen je divné, že je tolik podivných leaků ohledně NAVI ...a jak moc můžeme stavět na tom co víme ohledně konzolových APU(které mají relativně vysoké frekvence) :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dobra dedukcia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V prezentaci se o Big Navi zmiňovala Lisa Su

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pěkně, pěkně ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když to AMD chce... marketingové oddělení konkurence zareagovalo za 5 hodin tím nejsilnějším kalibrem: Vytáhli z utajeného šuplíku invertovaný Intel Core -i9: Tenet edition

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

já už se těším na Intel demostraci "pohodového" vzorku nového 14nm CPU, které nemá problém +- vyrovnat se AMD nepočítáte-li ty tlusté hadice které vedou od CPU chladiče někam do vedlejší místnosti

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

5600X za 299
5800X za 449
5900X za 549

Hezky to leze nahoru ty ceny u 6c je cena nad Intelem. Herní výkon o chloupek nad 10.gen Intely, ale srovnávali jen 5900X vs 10900k.

No a Big Navi, tři čísla z 4k

61 FPS borderlands - 68 na 3080
88 v CoD:MW - 101 na 3080
73 v Gears 5 - 82 na na 3080

3080 je o 11-14% výkonněji než Big Navi. Testováno s 5950X, který boostí ještě výš než 5900X. Pokud nebude cena pod 600 dolarů tak mi to nepřijde jako nic extra.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jj u Borderlands sa to da pekne porovnat, len doplnim ze tych 68fps je 3080+9900K, podla mna ten rozdiel na rovnakych CPU moze byt aj okolo 15-17perc. (alebo aj tvojich 11-14 - skoda ze v porovnavani s 10900K nebola Borderlands - bolo by sa od coho odpichnut ;))
.... dali si pozor aby v porovnani 5900x vs 10900k nebola Borderlands, COD ani Gears :D.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A těch 61 na nejlepším entuziast herním 5950X, takže s tím 9900k je to tím pádem slabší, že, ale je to 4k tam 68 FPS v borderlands vytáhne kdejaké CPU, na to nepotřebuješ AMD za 800 dolarů, stačí AMD za 120, pokud ho seženeš :D

Jinak ty herní testy vycházely u AAA titulů mezi -3 - +6% nad 10900k (průměr PUBG, F1, BFV, TW, SotTR a FC:ND 3%), ale 5900X za 549 USD určitě bude super CPUčko pro hráče LoLka nebo CSka viz: https://ctrlv.cz/9Ci5 Cenově je ale ta 5900X cca o 10% nad 10900k

Pro mě je to dle očekávání, výkon ve hrách dohnal intel, ok překonal pokud jednotky procent někdo pozná. Cenově dokonce lehce převyšují intel jak u 6c, tak 8c i 12c, ok tam má Intel jen 10c, ale zase, kdo pro hraní potřebuje 10, natož 12 jader. Kde to může být zajímavé je spotřeba, ale herní spotřeba Intelu není velká, typicky ty CPUčka jednou na čtvrt/půl plynu a jsou hodně pod 100W s uváděnou 2.8x lepší efektivitou protu 10900k to znamená že ve hrách ty AMD CPUčka budou brát max 40W, u her, které jsou méně náročné na CPU a na intelu žerou kolem 50-60W, budou na AMD do 20W... uvidíme jestli to tak bude a pokud ne, kolik BS tu bude na "lživý marketing" :)

Aspoň se vyrovnává na poli herních procesorů scéna, je jedno co si člověk koupí, když to má na hry, výkon bude mít stejný a stejná bude i cena :)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Co? Ten tease byl s 5900X, ne s 5950X. Zmínila to tam hned několikrát.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Damage control by Jirka.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ok, slyšle jsem špatně 5950X

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

celkem jasne rika "ejemd rajzen naaajn fifty naaajn handrid eex" :-)
pak uz jen "rajzen fifty naajn handrid eex" :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:oDDDD
Vysvětlení jak pro debila :oDDD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hele Jiriku.. ty nam asi tady sem kopirujes prispevky/nazory jinych uzivatelu z PcTuning..
TY SIBALE! :-D predpokladam, ze ten Jiri co nadsene souhlasi s panem Obermaierem a doklada to jak jinak na Borderlans... to jsi ty ze? ;-) ... a nebo to tam i tady valis pod vice ucty? :-)

s uváděnou 2.8x lepší efektivitou protu 10900k to znamená že ve hrách ty AMD CPUčka budou brát max 40W, u her, které jsou méně náročné na CPU a na intelu žerou kolem 50-60W, budou na AMD do 20W.

komplik 8.10.2020 18:59:47
A ve hrách nečekám 2.8x lepší efektivitu kterou zmiňovali právě ve srovnání s 10900k, herní zátěž je na spotřebu velice nenáročná, moje 8700k na 5GHz leckdy běží mezi 45-60W, počítám že 10900k na tom není o moc jinak, takže AMD by musel zřát do 20W

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

komplik jsem já.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ok, diky za info .. tak to je tam jiny Jiri

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pozerám, že Borderlands bol testovaný v DX12, bad ass, s ktorými má 3080 60fps (Hexus, cpu: Ryzen 3950X), resp 65fps (eurogamer, cpu: 10900K), tj prezentovaná 6xxx by bola v týchto hrách priemerne cca 5-12perc. pod 3080 v závislosti od vplyvu nového ryzenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Leze nahoru? Vykon taky + AMD bude dodavat i starsi kousky za nizsi cenu, takze kazdy si vybere jaky vykon a cenu chce.

Co se tyce NAVI2 tak bylo receno neco malo, ale tak aby zustalo vic otazek nez odpovedi. Nebylo receno ze ten vysledek byl z nejvyssiho modelu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak že se to říkalo donedávna?

"Top výkon něco stojí!"
"Socky kupují underdogy."
"Platím za kvalitu."

:-)

Nebo to už najednou neplatí?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ze vytahnou +19 IPC jsem teda necekal. Myslel jsem, ze to budou honit i pres frekvence a ono ne. Kdyby dali jeste +5% frekvence tak by Intel dostali uz uplne :))
Ale i tak klobouk dolu

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Používají dokonce stejný 7nm proces jako je Zen2, možná vydají příští rok XT modely postavené na lepším procesu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Presne to stejne mne napadlo. Mozna jeste vyspravi o par procent IPC a maji novou pultou generaci hotovou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Říkali tam stejný node, tak toť otázka, jak moc stejný. Je fakt, že nikde tam 7+ nebylo nebo tak. Prostě je to proces XT modelů, aka nejčerstvější 7 nm. 5 GHz fail každopádně, snad opraví u XT za půl roku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fail je to mozna kratkodobe marketingove. Z pohledu vydani refreshe, ktery ma vyjit pristi rok, je to pragmaticky pristup.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesto vidíš i na západě, že se to řeší a zklamání to je.* Prostě je to magická meta, stejně jako bylo vychloubání AMD, že měli první 1 GHz procesor... tak teď stále 5 let nemají 5 GHz procesor a to je škoda. Na leták v Tescu se 4.9 !!! dává blbě, tak ti to řeknu.

* jak je rozhozenej taky:
https://youtu.be/n-AanO3Axzk?t=201

Každopádně jim to uteklo o 2 %. V Cinebench je 3950X ST 640, 3900X 631, to znamená binning mezi nima je 1 %... na krevičku (krvinku).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždy je lepší jí na výkon přes architekturu než taktem. IBM historicky u jedné generace POWER měla CPU na 4,7 GHz a v Další o giga méně při větším výkonu. Přesněji šlo o POWER 6 z roku 2007 - Max. CPU clock rate 3.6 GHz to 5.0 GHz. POWER 7 - 2010 - 2,4 GHz až 4,25 GHz - POWER 8 - 2014 - 2,5 GHz až 5 GHz, aktuální POWER 9 maximálně 4 GHz. Můžu hodit link https://en.wikipedia.org/wiki/POWER9

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

chloupek? jen jednotky procent najednou? jako vzdy diky pobavilo :-D pokud se nemylim, tak 3900XT byl v gamesach v zavislosti na rozliseni 11-8-3procenta pod 10900k? hmm... a kolik to uvadeji ve fhd narust? avg 26procent? to vypada na sakra chloupek... ;-) ale tak.. pockame na nezavisle testy... jak znamo, marketing prezencka snese vse ... :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

tady je to opravdu zajimave... v tom primem srovnani s 10900k ma AMD jen ty jednotky procent...ale to vubec nesedi na +26procent vs 3900XT vs realne testy 3900XT ;-) vychazi jim to v prumeru ani ne 7procent, ale melo by to byt 12procent...
hmm... proc to udelali? to nedava smysl ... to skoro vypada jako kdyby si naschval vybrali "blby vyber" her :-) mno nezbyva nez pockat..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Áno, lenže High end RDNA2 sa bežne volá "Biggest Navi" a Big Navi sa používa pre strednú triedu..
https://www.techradar.com/news/nvidia-rtx-3000-titan-with-48gb-of-gddr6x...
vv

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Není nad to vybrat si z testů ty nejvyšší naměřené hodnoty ...
http://diit.cz/clanek/lisa-su-natukla-i-radeon-rx-6000-vykon-nebude-dale...

Samozřejmě, že neznáme výkon Radeon RX 6000, takže klidně může být nižší než GeForce RTX 3080, což ostatně většina tak jako tak očekává.

"3080 je o 11-14% výkonněji než Big Navi." <= Tleskejme, vavříny jsou na cestě. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen 3 3300X? Viděl ho někdy někdo? ☺

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prej jo, ale zapadni svet pry neni cil, sem jdou jen zbytky. Nekde sem videl ze prej ma prijit nejaka dodavka tech CPU v prosinci :-) .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak snad kluci a holky z AMD tech 19% IPC navic nevytahli nakonec za cenu nejakych bezpecnostnich der ala Intel. Ty datove toky v cache a latence se hodne resily uz drive od dob 1.gen Ryzenu a ted jeste kvuli Win scheduleru.
https://youtu.be/iuiO6rqYV4o?t=629
Zatim to vypada na poradne rozjety vlak :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pro pobavení doporučuju článek jistého Zlobrmajera na konkurenčním webu :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

ten idiot si vybral nejmensi cislo a rekl, ze JE TO PRUMER! ne pro me je az neuveritelne, ze si dovoli takhle verejne LHAT! at se pak nedivi reakcim
btw jen dotaz.. tam na tom miste ten block Jiri.. to je tady ten "nas"? :-D :-D :-D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Obyčejný debil v nejryzejsim slova smyslu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

btw ten druhy game slajd od AMD je hodne, hodne divny... ten prumer je necelych 7procent...
ale co je jasne, ze ten idiot to ani nedokoukal a vybral z toho prvniho slajdu to nejmensi cislo.. protoze jinak by vyrvaval, ze v nekterych hrach je ten novy procak dokonce pomalejsi nez Intel :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejvíc mi na s****ch tohoto tipu vadí to, že nikdy neuznají, že se mýlili. Každý se může splést, jenže oni si o sobě myslí, že mají patent na pravdu, přičemž jsou ve spoustě ohledů krátkozrací a hloupí. Furt budou vokecávat a zahlcovat vás nesouvislými výplachy, až vás to úplně semele.
A hloupost sama sebe prý nedokáže rozeznat.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mu to zvyšuje čtenost článků, přitáhne to čtenáře z ostatních webů a zaplní diskuzi tak to bude takhle psát, to je jednoduchý. Tady taky byli různý demence třeba od soudruha ježka :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě nejde ani tak o to, jestli se někdo mýlí, nebo ne, ale spíš o zabarvení článku a celé diskuze pod ním. Je to úplně stejné jako tady, jen no-X je rafinovanější v podsouvání svojí "ideologie".
Dokud Intel ve hrách vycházel lépe, tak se tu v diskuzích mlelo o tom, jak ve 4k už žádný rozdíl není a ve 1440p je rozdíl zanedbatelný, ale hned jak AMD vyjde lépe v 1080p, tak je tu jásot a padaj tu neslušný slova na Zdeňka, kterej jen dělá to co vždycky a chce pozornost, protože má prachy z prokliku na "jeho" Novinku. Přitom to, že ve 1440p bude rozdíl nula nula prd platí přece pořád, ne?
Fandové, sáhněte si do svědomí a buďte lepší, než vaši nepřátelé z druhého tábora.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ve 1440p rozdíly jsou, byť malé. Ve 4K prakticky nejsou. Ve FullHD bottleneckuje víceméně libovolné CPU.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Největší rozdíly jsou v user experience, a ten je u Intelu mnohem lepší (5 GHz, teplo od noh...;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky nechci, mě stačí výplachy zdejšího trolíka Jíříka. Dobrovoně číst ještě další snůšku zhovadilostí nebudu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Možná to jsou bratři, nebo jsou placeni ze stejné kasičky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja bych rekl, ze "tamten Jiri" jak se Zlobrem notuje.. to bude tady ten nas... :-D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

tak sry, mystifikace.. nas Jiri je tam komplik ;-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ty seš normálně detektiv! :o) Po tolika letech tady jsi objevil Ameriku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je znát komu fandí, ale pokud si odmyslíte ty citově zabarvená slova tak má fakticky pravdu.... Proti ZEN 2 je to dvakrát louhovaný čaj. AMD se soustředí na optimalizace, tedy posun minimální zvlášť proti modelům 3600X a 3800X, pro majitele těchto čipů nic pětitisícová řada nenabízí.
No a podle všeho akorát dorovnali Core 10900K ve hrách. To je po dlouhých letech určitě úspěch, ale mnozí od prý nové ZEN 3 čekali víc, tohle je čistě vzato jen tunění stávající architektury.
P.S: sám mám tu 3800X a došel jsem k závěru že ZEN 3 - 5000 přeskočím - a to jsem se docela těšil.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zatím mám také spíše dojem, že pro velkou část majitelů např. 3900x nebude tahle nová generace důvodem pro upgrade. Resp. rozhodně by nebyla, pokud by šlo už o jinou patici, nutnost nové základní desky. Já nicméně předchozí generaci přeskočil (protože mám 4790K, takže v pro mne podstatném jedno/dvoujádrovém výkonu bych si nepolepšil, a finančně by to ani nedávalo smysl), tudíž pro mne už tato generace smysl má, neboť konkurence bohužel nic lepšího nenabízí a ještě asi dlouho ani nabízet nebude. Nicméně vytunili to imho velmi pěkně za zachování výborných provozních vlastností. Jen si tedy říkám, že dobrý herní počítač, pokud člověk nechce zůstat jen u FHD, to je v poslední době desítka za procák a desítka za grafiku. Což je fakt hodně a v nejbližších letech se to asi nezmění.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ~20% (a kde byly uzla hrdla tak az 50%) neni duvod k upgradu, tak nevim co by v CPU marketu melo byt.

To je kolikrate posun v GPU trhu a lidi to motivuje :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale jednu vec som nepostrehol, na akom vyrobnom procese tie CPU AMD vyraba? Lebo tam pisu len 7nm, ale TSMC tych 7nm ma tri.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je jasne receno a jeste pote znovu specifikovano (v odpovedich na TW napr.) ze se jedna o ten samy vyrobni proces, jako u ZEN2.

Cili zadne 7+, zadne 7enhanced, nic takoveho. Klasicky 7nm na kterem uz pres rok vyrabi chiplety. Akorat klasicky posun v kvalite, vyteznosti a cistote zajistil, ze si muzou dovolit vice jader na vyssi frekvenci, takze dokazali o 100-200MHz tu radu "vylepsit".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsme se nedozvěděli, zda bylo zaplé PBO a jiné pobožnosti, jestli se to už do toho zveřejněného počítá. Kdyby to dalo 4950 MHz, tak bych už uvěřil, že je to 5 GHz ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

věřím, že to měli na max, tzn. zaplé i to PBO atd. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozna meli, mozna nemeli.

Ja se priklanim k tomu, ze nemeli.

Ten naskok, napr. v Cinebenchi je tak veliky, a nastavil rekord, ze nemeli duvod to hnat pres PBO. Naopak, kdyby to melo bez PBO napr. 620bodu by stacilo na demonstraci komfortniho naskoku a zustal by jim prostor, kdyby se Intel snazil vylezt z te takve, tak zapnou PBO, udelaji model o X MHz lepsi a zatlucou ho :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tipuji, že podstatný důvod bude ta výtěžnost, protože budou chtít co nejvíce využít toho, že Intel vyšachovali na nějakou dobu ze hry. A poptávka bude zřejmě velká.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.