Chudáci výrobci základních desek, to nebudou mít "co žrát". Ač předpokládám, že lidi už se naučili měnit desku+cpu jako celek a těch uživatelů upgradujících jen cpu bude málo. By mě zajímalo, jaký kurvítka a vylepšeniny si vymyslí tentokrát, aby se desky točily :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chudáci výrobci základních
Mila Pila https://diit.cz/profil/xvinm102
11. 1. 2017 - 13:15https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseChudáci výrobci základních desek, to nebudou mít "co žrát". Ač předpokládám, že lidi už se naučili měnit desku+cpu jako celek a těch uživatelů upgradujících jen cpu bude málo. By mě zajímalo, jaký kurvítka a vylepšeniny si vymyslí tentokrát, aby se desky točily :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970668
+
Myslím, že lidí, kteří mění jenom procesor, je fakt málo i při zpomaleném rytmu. Pokud lidi za pár týdnů nakoupí Ryzeny, drtivá většina s nimi podle mého názoru vydrží až do další desky. Navíc dřív odejde deska, procesory jsou většinou nesmrtelné.
Teď mi tady vedle nohy spokojeně vrní tříjádrové Llano - myslím první AMD s DDR3. Celé stavební stroje jsem přeskočil a ani tu prašivou paměť nepřenesu do dalšího kompu.
Výrobci desek si můžou mnout ruce vůbec z toho, že tady Ryzen konečně je, protože mi připadá, že to vyprovokuje větší upgradovací akci, než celé Windows 8, 8.1 a 10 dohromady.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Myslím, že lidí, kteří mění
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
11. 1. 2017 - 14:05https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseMyslím, že lidí, kteří mění jenom procesor, je fakt málo i při zpomaleném rytmu. Pokud lidi za pár týdnů nakoupí Ryzeny, drtivá většina s nimi podle mého názoru vydrží až do další desky. Navíc dřív odejde deska, procesory jsou většinou nesmrtelné.
Teď mi tady vedle nohy spokojeně vrní tříjádrové Llano - myslím první AMD s DDR3. Celé stavební stroje jsem přeskočil a ani tu prašivou paměť nepřenesu do dalšího kompu.
Výrobci desek si můžou mnout ruce vůbec z toho, že tady Ryzen konečně je, protože mi připadá, že to vyprovokuje větší upgradovací akci, než celé Windows 8, 8.1 a 10 dohromady.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970722
+
Výrobci základních desek prodávají hlavně na Intel platformu, jsem zvědavý co budou dělat s obsoletními AMD deskami, nahradí jim nějak AMD škodu způsobenou neprodejným HW?
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Výrobci základních desek
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:35https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseVýrobci základních desek prodávají hlavně na Intel platformu, jsem zvědavý co budou dělat s obsoletními AMD deskami, nahradí jim nějak AMD škodu způsobenou neprodejným HW?https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970839
+
Výrobci desek koupí několik palet čipů (nejmenším velkoobchodním množstvím zpravidla bývá 1000 kusů) a tím to pro AMD končí. Jestli výrobce udělá hodně desek, které neprodá, nebo těmi čipy vykachličkuje řediteli koupelnu, je AMD šumák :)
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Výrobci desek koupí několik
giff https://diit.cz/profil/giff
11. 1. 2017 - 16:55https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseVýrobci desek koupí několik palet čipů (nejmenším velkoobchodním množstvím zpravidla bývá 1000 kusů) a tím to pro AMD končí. Jestli výrobce udělá hodně desek, které neprodá, nebo těmi čipy vykachličkuje řediteli koupelnu, je AMD šumák :)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970863
+
Po šesti měsících tento materiál můžou odepsat a dohromady je to nic nebude stát, pokud to nejsou účetní jelita :-), jedině že bys chtěl vyčíslit kolik stojí to že jim to fyzicky zabírá místo ve skladu. Problém je tedy jen to že to neotočí a nevydělají.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Po šesti měsících tento
krakora https://diit.cz/profil/krakora
12. 1. 2017 - 09:45https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePo šesti měsících tento materiál můžou odepsat a dohromady je to nic nebude stát, pokud to nejsou účetní jelita :-), jedině že bys chtěl vyčíslit kolik stojí to že jim to fyzicky zabírá místo ve skladu. Problém je tedy jen to že to neotočí a nevydělají.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971181
+
Z tohohle pohledu uz davno nemaji co zrat. Pokud vemu normalni lidi... Ti co si koupili posledni AMD v 4 nebo 6 jadru pred buldozerem, tak na tom v pohode jedou do dneska (cili 5 a vic let). To samy plati pro ty co si koupili v podobny dobe 4 jadro od intelu. I kdyby tahle sorta ted upgradovala... tak s tim co koupej to maj zase na 5 a vic let... tedy alespon co se tyce zakladni desky. Nejaky ty drobny upgrade pameti, grafiky, ssd a podobny bizuterie deska vzdycky rpezije.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Z tohohle pohledu uz davno
PPK https://diit.cz/profil/ppk
12. 1. 2017 - 09:09https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseZ tohohle pohledu uz davno nemaji co zrat. Pokud vemu normalni lidi... Ti co si koupili posledni AMD v 4 nebo 6 jadru pred buldozerem, tak na tom v pohode jedou do dneska (cili 5 a vic let). To samy plati pro ty co si koupili v podobny dobe 4 jadro od intelu. I kdyby tahle sorta ted upgradovala... tak s tim co koupej to maj zase na 5 a vic let... tedy alespon co se tyce zakladni desky. Nejaky ty drobny upgrade pameti, grafiky, ssd a podobny bizuterie deska vzdycky rpezije.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971157
+
Spis DDR5 nez GDDR5. Vypada to opravdu dobre se Zenem po vsech stranach.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Spis DDR5 nez GDDR5. Vypada
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
11. 1. 2017 - 13:21https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseSpis DDR5 nez GDDR5. Vypada to opravdu dobre se Zenem po vsech stranach.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970680
+
Jak to může vypadat dobře, když to reálně nejde sehnat? Protože powerpoint prezentace?
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Jak to může vypadat dobře,
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:34https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJak to může vypadat dobře, když to reálně nejde sehnat? Protože powerpoint prezentace?https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970836
+
Zen/Ryzen je jak Colombova žena.
Tu jsem taky nikdy neviděl.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Zen/Ryzen je jak Colombova
John Doe https://diit.cz/profil/kernel
16. 1. 2017 - 12:39https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseZen/Ryzen je jak Colombova žena.
Tu jsem taky nikdy neviděl.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-973317
+
Stejně tak VEGA, dobře jste to vystihl, pobavilo :D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Stejně tak VEGA, dobře jste
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
16. 1. 2017 - 15:26https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseStejně tak VEGA, dobře jste to vystihl, pobavilo :Dhttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-973449
+
Ten socket se mi nelíbí. Ty úchyty vypadají jak pohled na kazetu emgeton. Nebo video Tesla.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Ten socket se mi nelíbí. Ty
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
11. 1. 2017 - 14:30https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTen socket se mi nelíbí. Ty úchyty vypadají jak pohled na kazetu emgeton. Nebo video Tesla.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970746
+
Hlavně AMD má zase PGA socket a procesory s piny LOL! To neví, že existuje mnohem lepší LGA? Prostě fail jako vždy.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Hlavně AMD má zase PGA socket
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:34https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseHlavně AMD má zase PGA socket a procesory s piny LOL! To neví, že existuje mnohem lepší LGA? Prostě fail jako vždy.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970833
+
Za fail považuji lámající se substrát u procesorů bez nožiček. Chudinky nemají jak utéct a ještě jim lámou růžky :)
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Za fail považuji lámající se
giff https://diit.cz/profil/giff
11. 1. 2017 - 17:00https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseZa fail považuji lámající se substrát u procesorů bez nožiček. Chudinky nemají jak utéct a ještě jim lámou růžky :)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970869
+
Aha, takže na zakládě hoaxu a jedné zprávy týkající se jednoho chladiče odsuzujete celou platformu?
Když má někdo obě ruce levé, tak to tak dopadá, nemám k tomu co více říct.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Aha, takže na zakládě hoaxu a
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 18:06https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAha, takže na zakládě hoaxu a jedné zprávy týkající se jednoho chladiče odsuzujete celou platformu?
Když má někdo obě ruce levé, tak to tak dopadá, nemám k tomu co více říct.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970911
+
Možná spíš jde o to, že to je šetření na nesprávném místě. To už v historii "ušetřilo" tolik peněz...
Nebo jako když si někdo koupí příliš drahé auto a pak nemá na benzín. Že by finanční negramotnost na korporátní úrovni?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Možná spíš jde o to, že to je
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
11. 1. 2017 - 22:12https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseMožná spíš jde o to, že to je šetření na nesprávném místě. To už v historii "ušetřilo" tolik peněz...
Nebo jako když si někdo koupí příliš drahé auto a pak nemá na benzín. Že by finanční negramotnost na korporátní úrovni?https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970983
+
Nejde o zadny Hoax, s drivejsimy chipy slo pouzit masivni chladic a nic se nedelo.
Pak intel snizi tloustku ktera sice umozni pouzit stejny chladic ale na hranici, staci aby ti treba kocka vletela do case, pripadne dira na silnici pri prevozu a mas CPU na 2 kousky, pripadne i s LGA soketem ktery to praskly CPU lehce znici.
A i kdyz to CPU neznicis tak uz jen to vyzsi pruzeni nesvedci LGA.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nejde o zadny Hoax, s
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
12. 1. 2017 - 20:10https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNejde o zadny Hoax, s drivejsimy chipy slo pouzit masivni chladic a nic se nedelo.
Pak intel snizi tloustku ktera sice umozni pouzit stejny chladic ale na hranici, staci aby ti treba kocka vletela do case, pripadne dira na silnici pri prevozu a mas CPU na 2 kousky, pripadne i s LGA soketem ktery to praskly CPU lehce znici.
A i kdyz to CPU neznicis tak uz jen to vyzsi pruzeni nesvedci LGA.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971715
+
Postavil jsem minulý rok asi 20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě a cca polovinu posílal dokonce českou poštou, chladiče typicky Fera 3 nebo Noctua DH-15 a žádný problém, vše funkční.
Takže tomu nevěřím, máte nějaký zdroj, nějaká reálná data?
Nebo je to nějaká partyzánská akce rudoarmějců proti Intelu?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Postavil jsem minulý rok asi
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
12. 1. 2017 - 20:36https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePostavil jsem minulý rok asi 20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě a cca polovinu posílal dokonce českou poštou, chladiče typicky Fera 3 nebo Noctua DH-15 a žádný problém, vše funkční.
Takže tomu nevěřím, máte nějaký zdroj, nějaká reálná data?
Nebo je to nějaká partyzánská akce rudoarmějců proti Intelu?https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971736
+
Jestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné a domnívám se že pokud ten čip chrání HS tak není šance ten procesor rozbít. Musela by to být fakt perda hraničící s destruktivní silou kdy vlastní váha komponent při zrychlení (zpomalení) přesáhne vlastní konstrukční tuhost. Z té skladby HS, procák, základna, pacičky patice, základka je to všechno o jeden až dva milimetry průžné a nevěřím že to jde nějak samo sebe poškodit. To už by se dřív urvala třeba napájecí kaskáda než aby se procák zlomil. Spíš to je jen hype kvůli tomu že je základna procesoru tenčí.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jestli mohu poskytnout své
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
12. 1. 2017 - 22:47https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné a domnívám se že pokud ten čip chrání HS tak není šance ten procesor rozbít. Musela by to být fakt perda hraničící s destruktivní silou kdy vlastní váha komponent při zrychlení (zpomalení) přesáhne vlastní konstrukční tuhost. Z té skladby HS, procák, základna, pacičky patice, základka je to všechno o jeden až dva milimetry průžné a nevěřím že to jde nějak samo sebe poškodit. To už by se dřív urvala třeba napájecí kaskáda než aby se procák zlomil. Spíš to je jen hype kvůli tomu že je základna procesoru tenčí. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971796
+
"Jestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné"
No teď ještě aby byl pružný i ten procesor, když podle vás tu nárazovou deformaci ty tři jmenované komponenty nezastaví.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"Jestli mohu poskytnout své
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
13. 1. 2017 - 01:59https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse"Jestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné"
No teď ještě aby byl pružný i ten procesor, když podle vás tu nárazovou deformaci ty tři jmenované komponenty nezastaví.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971877
+
Těžko jsi postavil "20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě " když skylake je LGA1151 :-P
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Těžko jsi postavil "20
Mila Pila https://diit.cz/profil/xvinm102
13. 1. 2017 - 12:00https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTěžko jsi postavil "20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě " když skylake je LGA1151 :-Phttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-972114
+
kazde reseni ma sve vyhody i nevyhody technickeho razu a nejen kvuli rozdilum napr. v instalaci :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
kazde reseni ma sve vyhody i
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
11. 1. 2017 - 18:50https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusekazde reseni ma sve vyhody i nevyhody technickeho razu a nejen kvuli rozdilum napr. v instalaci :) https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970923
+
Na procesoru už jsem párkrát nožičky rovnat musel, na desce zatím ne. Proto se mi více líbí LGA, piny jsou tam lépe chráněné.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Na procesoru už jsem párkrát
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
11. 1. 2017 - 19:56https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNa procesoru už jsem párkrát nožičky rovnat musel, na desce zatím ne. Proto se mi více líbí LGA, piny jsou tam lépe chráněné. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970944
+
Ano, LGA procesor ti může upadnout a projde to bez úhony. Ovšem, to musíš mít obě ruce volšový. Ohnout pin na LGA patici je poměrně snadné, narovnat ho, je prakticky nemožné. Na PGA socketu to s patřičným vybavením můžeš i připájet.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Ano, LGA procesor ti může
Tomáš Černák https://diit.cz/profil/cernakus
11. 1. 2017 - 20:45https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAno, LGA procesor ti může upadnout a projde to bez úhony. Ovšem, to musíš mít obě ruce volšový. Ohnout pin na LGA patici je poměrně snadné, narovnat ho, je prakticky nemožné. Na PGA socketu to s patřičným vybavením můžeš i připájet.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970962
+
Teď jsem to chtěl napsat, že vyleze nějakej odborník co nám ty procáky rovnou na desku přiletuje a bude po prdeli.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Teď jsem to chtěl napsat, že
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
11. 1. 2017 - 22:03https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTeď jsem to chtěl napsat, že vyleze nějakej odborník co nám ty procáky rovnou na desku přiletuje a bude po prdeli. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970980
+
On ale mluvil o připájení ulomené nožičky, ne o připájení procesoru k desce. Vaše reakce je tedy nelogická, respektive není reakcí na jeho příspěvek, ale pouze reakcí na bludy ve Vašem poškozeném mozku - jinými slovy Vy ve skutečnosti nereagujete na příspěvky druhých, ale pouze sám na sebe - příspěvky druhých jsou jen spouštěčem náhodně generovaných akcí. Z tohoto pohledu jsou Vaše příspěvky jakousi formou umění - nesouvisí s racionalitou, pouze s Vašimi vnitřními emocemi, kterým nikdo jiný nemůže rozumět. Mám pro Vás doporučení - pamatujte na to, že čím dříve zemřete, tím dříve se stanete slavným, tak to u umělců bývá zvykem. Mám však ve Vašem případě vážné obavy, budete-li vůbec kdy pochopen a doceněn
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
On ale mluvil o připájení
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
11. 1. 2017 - 22:35https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseOn ale mluvil o připájení ulomené nožičky, ne o připájení procesoru k desce. Vaše reakce je tedy nelogická, respektive není reakcí na jeho příspěvek, ale pouze reakcí na bludy ve Vašem poškozeném mozku - jinými slovy Vy ve skutečnosti nereagujete na příspěvky druhých, ale pouze sám na sebe - příspěvky druhých jsou jen spouštěčem náhodně generovaných akcí. Z tohoto pohledu jsou Vaše příspěvky jakousi formou umění - nesouvisí s racionalitou, pouze s Vašimi vnitřními emocemi, kterým nikdo jiný nemůže rozumět. Mám pro Vás doporučení - pamatujte na to, že čím dříve zemřete, tím dříve se stanete slavným, tak to u umělců bývá zvykem. Mám však ve Vašem případě vážné obavy, budete-li vůbec kdy pochopen a doceněnhttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971001
+
Evropská unie nám vydává samý zákazy a příkazy... tohle nedělej, tamto nesmíš, šrouby se utahujou, opicím se přidává moc, teď ti budou kontrolovat čím doma topíš, jestli máš doma vzduchovku a teď už se přidává i to že nesmím reagovat už ani na jedno slovo z jeho příspěvku?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Evropská unie nám vydává samý
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
11. 1. 2017 - 22:47https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseEvropská unie nám vydává samý zákazy a příkazy... tohle nedělej, tamto nesmíš, šrouby se utahujou, opicím se přidává moc, teď ti budou kontrolovat čím doma topíš, jestli máš doma vzduchovku a teď už se přidává i to že nesmím reagovat už ani na jedno slovo z jeho příspěvku? https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971019
+
"nesmím reagovat už ani na jedno slovo jeho příspěvku?"
To je právě ten problém. Mnohem lepší než reagovat na jednotlivá slova, je reagovat na celé věty. Obvykle k pochopení myšlenek druhých lidí slouží celá věta. Nicméně Vaše fascinace jednotlivými slovy namísto celých vět a zanedbávání kontextu mi pomáhá Vás umělecky zařadit, patrně jste silně inspirován dadaismem. Dle tradic dadaismu byste například mohl celý můj příspěvek zredukovat na jediné slovo, které jsem v něm použil, např. "lidé", nastartovat svou fantazii a vygenerovat příspěvek např "velcí lidé, malí lidé, všude lidé, lidé v tramvaji hahahachochocho straaaaaaaašně moc lidí, proč pořád mluvíš o lidech???? Nemáš pravdu není to jen o lidech, vrrrrrrrr tramvaj!!!"
Tak co poznáváte se v tom? V podobném duchu se totiž nesou Vaše příspěvky, samozřejmě Vy jste již v tomto oboru etablován daleko více než já, nepřestává mne fascinovat jakým originálním způsobem dokážete na příspěvky druhých reagovat. Nás prostých 99,9% pochopí větu kterou někdo napíše shodně a jasně. Vy jakožto zástupce 0,1% vyjímečných však dokážete přijít s jiným výkladem. To se jen tak nevidí, měl byste si sebe pro tuto vlastnost začít vážit, za předpokladu že jste tak ještě neučinil a stále se považujete za obyčejného skromného člověka, který netrpí potřebou spamovat diskuze
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
"nesmím reagovat už ani na
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
11. 1. 2017 - 23:21https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse"nesmím reagovat už ani na jedno slovo jeho příspěvku?"
To je právě ten problém. Mnohem lepší než reagovat na jednotlivá slova, je reagovat na celé věty. Obvykle k pochopení myšlenek druhých lidí slouží celá věta. Nicméně Vaše fascinace jednotlivými slovy namísto celých vět a zanedbávání kontextu mi pomáhá Vás umělecky zařadit, patrně jste silně inspirován dadaismem. Dle tradic dadaismu byste například mohl celý můj příspěvek zredukovat na jediné slovo, které jsem v něm použil, např. "lidé", nastartovat svou fantazii a vygenerovat příspěvek např "velcí lidé, malí lidé, všude lidé, lidé v tramvaji hahahachochocho straaaaaaaašně moc lidí, proč pořád mluvíš o lidech???? Nemáš pravdu není to jen o lidech, vrrrrrrrr tramvaj!!!"
Tak co poznáváte se v tom? V podobném duchu se totiž nesou Vaše příspěvky, samozřejmě Vy jste již v tomto oboru etablován daleko více než já, nepřestává mne fascinovat jakým originálním způsobem dokážete na příspěvky druhých reagovat. Nás prostých 99,9% pochopí větu kterou někdo napíše shodně a jasně. Vy jakožto zástupce 0,1% vyjímečných však dokážete přijít s jiným výkladem. To se jen tak nevidí, měl byste si sebe pro tuto vlastnost začít vážit, za předpokladu že jste tak ještě neučinil a stále se považujete za obyčejného skromného člověka, který netrpí potřebou spamovat diskuzehttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971037
+
Budu reagovat na více slov z vašeho příspěvku.
spamovat- nespamuji konstruktivní debaty, toho jste si nevšiml. Spamuji v debilních témataech o ničem kde se kecají kraviny. Rozbeírat tady ulámané ohnuté pacičky je prostě blbost, protože o tom byly napsány mnohé elaboráty, které vždy spadnou na hlavu nezkušených lidí kteří si to poškodí. Jsou dokonce firmy které se tím zabývají, tečka.
příspěvky & reagovat: Ano to jste trefil správně, můj nejsilnější potencial je inovace a vidět věci z jiných úhlů pohledu. Možná to je i věc proč jsem ve svém velmi úzkém oboru (cca 200 lidi v čr) mezi nimi. Podle mě je to dar.
reagovat: Kdybych měl reagovat na každou větu, tak se z toho stává řetězová reakce, která by skončila v nepřehledné spoustě textu.
dadaismus: Ano, vůbec mě to nezajímá. Ale přiznávám že Vámi uvedený způsob je fajn, protože rozšiřuje fantazii a cvičí mozek a rozvijí bystrost.
celkem: Děkuji že jste mi přerušil konstruktivní diskuzi nad tím proč se procesory nepřipájí na desky. Jsou lidé jako třeba já, kteří si koupí desku s počítačem a už to nemění. Takže Pokud lidé nadávají že se pořád mění sokly, tak logicky východiskem je procáky připájet, přes nějaký vstup zprovoznit jak které čipy a čau. manažer si píše + za další super řešení které vymyslel a ušetřil při tom zas trošku zlata.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Budu reagovat na více slov z
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
12. 1. 2017 - 08:29https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseBudu reagovat na více slov z vašeho příspěvku.
spamovat- nespamuji konstruktivní debaty, toho jste si nevšiml. Spamuji v debilních témataech o ničem kde se kecají kraviny. Rozbeírat tady ulámané ohnuté pacičky je prostě blbost, protože o tom byly napsány mnohé elaboráty, které vždy spadnou na hlavu nezkušených lidí kteří si to poškodí. Jsou dokonce firmy které se tím zabývají, tečka.
příspěvky & reagovat: Ano to jste trefil správně, můj nejsilnější potencial je inovace a vidět věci z jiných úhlů pohledu. Možná to je i věc proč jsem ve svém velmi úzkém oboru (cca 200 lidi v čr) mezi nimi. Podle mě je to dar.
reagovat: Kdybych měl reagovat na každou větu, tak se z toho stává řetězová reakce, která by skončila v nepřehledné spoustě textu.
dadaismus: Ano, vůbec mě to nezajímá. Ale přiznávám že Vámi uvedený způsob je fajn, protože rozšiřuje fantazii a cvičí mozek a rozvijí bystrost.
celkem: Děkuji že jste mi přerušil konstruktivní diskuzi nad tím proč se procesory nepřipájí na desky. Jsou lidé jako třeba já, kteří si koupí desku s počítačem a už to nemění. Takže Pokud lidé nadávají že se pořád mění sokly, tak logicky východiskem je procáky připájet, přes nějaký vstup zprovoznit jak které čipy a čau. manažer si píše + za další super řešení které vymyslel a ušetřil při tom zas trošku zlata. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971127
+
boze dlouho jsem se tak nepobavil dekuji ti dobra vilo :D :D
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
boze dlouho jsem se tak
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
13. 1. 2017 - 16:19https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseboze dlouho jsem se tak nepobavil dekuji ti dobra vilo :D :D https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-972408
+
lepší? dyť to vydrží pár desítek cyklů.. vygoogli si na kolik vložení procáku je na intelí patici záruka.. piny sou a budou lepší..
- the LGA 1150/1155 processor package is rated for 20 insertions
- the LGA 1150/1155 socket is rated for 15 insertions
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
lepší? dyť to vydrží pár
KiLLA https://diit.cz/profil/lukas-vyhnalek
12. 1. 2017 - 08:45https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuselepší? dyť to vydrží pár desítek cyklů.. vygoogli si na kolik vložení procáku je na intelí patici záruka.. piny sou a budou lepší..
- the LGA 1150/1155 processor package is rated for 20 insertions
- the LGA 1150/1155 socket is rated for 15 insertionshttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971139
+
Dáte ho tam jednou při instalaci a pak možná jednou vyměníte za lepší a pak to putuje za 1-2 roky nejpozději dále, protože už je venku novější generace snad ne?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Jak často to CPU měníte?
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
12. 1. 2017 - 20:40https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJak často to CPU měníte?
Dáte ho tam jednou při instalaci a pak možná jednou vyměníte za lepší a pak to putuje za 1-2 roky nejpozději dále, protože už je venku novější generace snad ne?https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971739
+
"AMD jednoznačně prohlásila, že až do nástupu operačních pamětí DDR5 a sběrnice PCIe 4.0 nebude měnit ani socket jako takový, ani jeho elektrickou kompatibilitu/vlastnost"...
-tohle je docela dulezite prime sdeleni!, inu zadny prolhaný koncept ala LGA 1156/5/0 a 1-ček, dale
-dostupne sesti a vosmjadra za lidovejsi ceny s tim odemceny nasobic a...
-moderni technologie spinani taktu jednotlivych jader jak u procesoru tak grafickych karet VEGA
Inu Intel si bude myslet sakra rychle rozmyslet cili po Kabylaku kdy hodla nasadit 6-C CoffeLake znova a zas z-/a-meni socket, muj osobni nazor je takovy ze kdyz 6 a 8 jadra Ryzenu dorovnaji 6/8 jaderne Broadwelly-E vykonem(/nebo budou o par % pomalejsi) ktere zastupuji jeste tu drazsi Inteli pratformu HEDT na socketu LGA 2011 v3, budu v Intelu rychle preklesovat roadmapy a je klidne mozne ze uvedou nejenom 6-jaderny CoffeLake ale jeste k nemu pridaji to co dle meho nazoru jiz maji davno schovane pod zamkem a to 8-jadro na LGA1150, nic tomu absolutne nebrani, vubec nic, jediny 1/3 limitujici faktor LGA 1150 je DualChannel DDR4 vuci QuadChannel u LGA2011 v3.
Ja bych jeste rad aby AMD s AM4 zaridila tez do roku 2020 podporu pro operacni system Windows 7 SP1(bezpecnosti podporu do 2020 licenčne ma) pro svoje nove uvadene produkty, to znamena jak Zen/Zen + tak Zen next-Gen s tim GPU Polaris, Vega a Navi, kdyz to udela tak spolu s technologiemi Vulkan a SH-I odrizne kompletne nutnost prochazet na pitomy/-e Windows 10 prave kuli api DirectX 12 nakolik Vulkan 1.0 je multiplatformni a zvladne nejenom to jiste jako DX12 ale jeste vic + s tim podpora moderni platformy od Zen-u az po 3 generaci Zen ve Windows 7 odstavi Inteli Kabylake uplne stranou nakolik ten jiz neni 7 podporovan ale jenom a vyhradne 8.1 a 10.
Mantle, Vulkan 1.0, XDMA, Chill, UVD, VCE, FreeSync 2.0, LFC, HBM, DSB Rasterizer a dalsi moderni/revolucni technologie prinesla prave AMD, Intel, NVIDIA a Microsoft leta lhaly a staly na miste, pricem zadali vic a vic penez a za co? za ctyrjadra? za provareny Maxwell? za tupe Windows 10 nasilu svazane s DX12? nasrat jim! Kdyby jeste AMD vyvinula vlastni operacni system, bezim do nej.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
"AMD jednoznačně prohlásila,
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
11. 1. 2017 - 14:48https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse"AMD jednoznačně prohlásila, že až do nástupu operačních pamětí DDR5 a sběrnice PCIe 4.0 nebude měnit ani socket jako takový, ani jeho elektrickou kompatibilitu/vlastnost"...
-tohle je docela dulezite prime sdeleni!, inu zadny prolhaný koncept ala LGA 1156/5/0 a 1-ček, dale
-dostupne sesti a vosmjadra za lidovejsi ceny s tim odemceny nasobic a...
-moderni technologie spinani taktu jednotlivych jader jak u procesoru tak grafickych karet VEGA
Inu Intel si bude myslet sakra rychle rozmyslet cili po Kabylaku kdy hodla nasadit 6-C CoffeLake znova a zas z-/a-meni socket, muj osobni nazor je takovy ze kdyz 6 a 8 jadra Ryzenu dorovnaji 6/8 jaderne Broadwelly-E vykonem(/nebo budou o par % pomalejsi) ktere zastupuji jeste tu drazsi Inteli pratformu HEDT na socketu LGA 2011 v3, budu v Intelu rychle preklesovat roadmapy a je klidne mozne ze uvedou nejenom 6-jaderny CoffeLake ale jeste k nemu pridaji to co dle meho nazoru jiz maji davno schovane pod zamkem a to 8-jadro na LGA1150, nic tomu absolutne nebrani, vubec nic, jediny 1/3 limitujici faktor LGA 1150 je DualChannel DDR4 vuci QuadChannel u LGA2011 v3.
Ja bych jeste rad aby AMD s AM4 zaridila tez do roku 2020 podporu pro operacni system Windows 7 SP1(bezpecnosti podporu do 2020 licenčne ma) pro svoje nove uvadene produkty, to znamena jak Zen/Zen + tak Zen next-Gen s tim GPU Polaris, Vega a Navi, kdyz to udela tak spolu s technologiemi Vulkan a SH-I odrizne kompletne nutnost prochazet na pitomy/-e Windows 10 prave kuli api DirectX 12 nakolik Vulkan 1.0 je multiplatformni a zvladne nejenom to jiste jako DX12 ale jeste vic + s tim podpora moderni platformy od Zen-u az po 3 generaci Zen ve Windows 7 odstavi Inteli Kabylake uplne stranou nakolik ten jiz neni 7 podporovan ale jenom a vyhradne 8.1 a 10.
Mantle, Vulkan 1.0, XDMA, Chill, UVD, VCE, FreeSync 2.0, LFC, HBM, DSB Rasterizer a dalsi moderni/revolucni technologie prinesla prave AMD, Intel, NVIDIA a Microsoft leta lhaly a staly na miste, pricem zadali vic a vic penez a za co? za ctyrjadra? za provareny Maxwell? za tupe Windows 10 nasilu svazane s DX12? nasrat jim! Kdyby jeste AMD vyvinula vlastni operacni system, bezim do nej.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970752
+
A kdyby měla amd vlastní toaletní papír tak si taky kupujeme jen ten :))
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A kdyby měla amd vlastní
Zzz66 https://diit.cz/profil/zdenda-zzz
12. 1. 2017 - 18:46https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseA kdyby měla amd vlastní toaletní papír tak si taky kupujeme jen ten :))https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971643
+
Tak ten běh na hoooooooodně dlouhé trati si užij :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak ten běh na hoooooooodně
mike https://diit.cz/profil/mike
12. 1. 2017 - 23:07https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTak ten běh na hoooooooodně dlouhé trati si užij :)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971811
+
Symaptické. Až trochu ľutujem, že som nepočkal :) ale zase bola ponuka ktorá sa neodmieta, a hlavne, aj tak nepotrebujem 6+ core. Ale vyzerá to celé fakt dobre! Držím im palce.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Symaptické. Až trochu ľutujem
Tomas A https://diit.cz/profil/tomxx
11. 1. 2017 - 14:56https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseSymaptické. Až trochu ľutujem, že som nepočkal :) ale zase bola ponuka ktorá sa neodmieta, a hlavne, aj tak nepotrebujem 6+ core. Ale vyzerá to celé fakt dobre! Držím im palce.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970755
+
"V tomto ohledu jde do jisté míry o podobný vývoj, jako s Bulldozerem a jeho nástupci, ale s několika rozdíly: Prvním rozdílem je, že Bulldozer byl čtyřgenerační projekt (Bulldozer, Piledriver, Steamroller, Excavator), kdežto Zen bude třígenerační (Zen, „Zen+“, „Zen++“) "
řekl bych, že pokud je Zen první z nové generace a pak nude následovat tock, tock, tock, jedná se čtyřgenerační produkt nikoliv třígenerační. Nakonec by tomu odpovídalo i to čtyřleté období. ( pak zřejmě bude následovat shrink na 7nm Fin-Fet )
"Zatímco předchozí řada se dělila mezi sockety FM2, FM2+, AM3 a AM4, rodina Zenu si až do roku 2020 vystačí s jediným: AM4 "
Uz tu podobna prohlaseni byla ( FM2 ) a pak dorazil socket s lepsim/efektivnejsim napajenim a bylo vymalovano.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"V tomto ohledu jde do jisté
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
11. 1. 2017 - 15:30https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse"V tomto ohledu jde do jisté míry o podobný vývoj, jako s Bulldozerem a jeho nástupci, ale s několika rozdíly: Prvním rozdílem je, že Bulldozer byl čtyřgenerační projekt (Bulldozer, Piledriver, Steamroller, Excavator), kdežto Zen bude třígenerační (Zen, „Zen+“, „Zen++“) "
řekl bych, že pokud je Zen první z nové generace a pak nude následovat tock, tock, tock, jedná se čtyřgenerační produkt nikoliv třígenerační. Nakonec by tomu odpovídalo i to čtyřleté období. ( pak zřejmě bude následovat shrink na 7nm Fin-Fet )
"Zatímco předchozí řada se dělila mezi sockety FM2, FM2+, AM3 a AM4, rodina Zenu si až do roku 2020 vystačí s jediným: AM4 "
Uz tu podobna prohlaseni byla ( FM2 ) a pak dorazil socket s lepsim/efektivnejsim napajenim a bylo vymalovano.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970764
+
1. On ale neřekl, že po Zenu bude tock, tock, tock. Navíc si lze jen těžko představit, že by každý rok zvládli vydat novou generaci a to jak pro samostatné procesory, tak pro APU. Dvanáctiměsíční cyklus nezvládá ani Intel s nesrovnatelně vyššími investicemi do vývoje.
2. Stará uniklá roadmapa, která byla zrušena, a oficiální prohlášení před novináři jsou trošku jiné věci.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
1. On ale neřekl, že po Zenu
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 1. 2017 - 15:59https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse1. On ale neřekl, že po Zenu bude tock, tock, tock. Navíc si lze jen těžko představit, že by každý rok zvládli vydat novou generaci a to jak pro samostatné procesory, tak pro APU. Dvanáctiměsíční cyklus nezvládá ani Intel s nesrovnatelně vyššími investicemi do vývoje.
2. Stará uniklá roadmapa, která byla zrušena, a oficiální prohlášení před novináři jsou trošku jiné věci.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970800
+
U BD architektury to tak ale v roadmapě bylo, každý rok navýšení perf/watt. To že ty CPU v reálu nabraly skluz oproti zveřejněné roadmapě je věc jiná.... ( to platí hlavně pro Steamroller/Excavator, Piledriver přišel přesně rok po Bulldozeru)
11. 1. 2017 - 17:16https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseU BD architektury to tak ale v roadmapě bylo, každý rok navýšení perf/watt. To že ty CPU v reálu nabraly skluz oproti zveřejněné roadmapě je věc jiná.... ( to platí hlavně pro Steamroller/Excavator, Piledriver přišel přesně rok po Bulldozeru)
https://www.dvhardware.net/news/2011/amd_bulldozer_performance_roadmap.jpghttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970887
+
Pozitivní informace, ale obávám se trochu zbytečná, protože lidé mění své počítače v intervalu 3 - 5 let, nebo ještě déle. Zásadní revoluce se neudála nástupem nových procesorů, ale nástupem cenově dostupných SSD. Přidávala se paměť a pořizovalo SSD do starších sestav se stále slušně výkonnými procesory Core (Lynnfield-Clarkdale). Najednou zjistili, že více vlastně nepotřebují, snad jen grafiku pro hraní her.
Drama nebude, procesorový výkon a nároky na operační paměť, většinovému trhu, pokrývají 6 - 7 let staré sestavy. S kvalitní deskou s dobrým napájením a v oné době špičkovými Enermax (Modu/Pro) není 7 let zase tak moc.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Pozitivní informace, ale
Step https://diit.cz/profil/jakub-stepnicka
11. 1. 2017 - 15:37https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePozitivní informace, ale obávám se trochu zbytečná, protože lidé mění své počítače v intervalu 3 - 5 let, nebo ještě déle. Zásadní revoluce se neudála nástupem nových procesorů, ale nástupem cenově dostupných SSD. Přidávala se paměť a pořizovalo SSD do starších sestav se stále slušně výkonnými procesory Core (Lynnfield-Clarkdale). Najednou zjistili, že více vlastně nepotřebují, snad jen grafiku pro hraní her.
Drama nebude, procesorový výkon a nároky na operační paměť, většinovému trhu, pokrývají 6 - 7 let staré sestavy. S kvalitní deskou s dobrým napájením a v oné době špičkovými Enermax (Modu/Pro) není 7 let zase tak moc.
https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970776
+
Na i7 bezim uz od 2011 a je nejvyzsi cas pro upgrade.
Uprime Core 4jadro CPU mam v druhem PC a je pomale I proti tomu starickemu i7. 8jadrovy Ryzen by mel byt cca 3x vykonejsi.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Na i7 bezim uz od 2011 a je
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
11. 1. 2017 - 16:22https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNa i7 bezim uz od 2011 a je nejvyzsi cas pro upgrade.
Uprime Core 4jadro CPU mam v druhem PC a je pomale I proti tomu starickemu i7. 8jadrovy Ryzen by mel byt cca 3x vykonejsi.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970821
+
Intel celkem slušně posouvá procesorový i grafický výkon, nové instrukce, nižší spotřeba a větší bezpečnost.
Takže se to vyplatí.
Používat 3 roky staré PC nebo dokonce starší je zhůvěřilost, plýtvání elektřinou a také bezpečnostní riziko. Asi něco jako používat Windows XP.
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
Běžný uživatel mění každý
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:33https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseBěžný uživatel mění každý jeden či dva roky.
Intel celkem slušně posouvá procesorový i grafický výkon, nové instrukce, nižší spotřeba a větší bezpečnost.
Takže se to vyplatí.
Používat 3 roky staré PC nebo dokonce starší je zhůvěřilost, plýtvání elektřinou a také bezpečnostní riziko. Asi něco jako používat Windows XP.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970827
+
11. 1. 2017 - 17:06https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseKvůli bezpečnosti prostě musí všichni mít nejnovější Skylake s JTAG over USB :))) http://connect.zive.cz/bleskovky/kvuli-chybe-vnovych-procesorech-od-intelu-lze-pres-usb-port-bez-povsimnuti-ovladnout-jakykoli-system/sc-321-a-185572/default.aspxhttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970872
+
To se netýká desktopu a Intel to nejspíše v brzké době opraví updatem mikrokódu.
Už má AMD ovladače funkční na linuxu a WIndows?
Odpovím si sám, nemá.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
To se netýká desktopu a Intel
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 17:07https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTo se netýká desktopu a Intel to nejspíše v brzké době opraví updatem mikrokódu.
Už má AMD ovladače funkční na linuxu a WIndows?
Odpovím si sám, nemá.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970875
+
To, že si odpovídáte sám už psát nemusíte, to jsme již dávno postřehli
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
To, že si odpovídáte sám už
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
11. 1. 2017 - 22:51https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTo, že si odpovídáte sám už psát nemusíte, to jsme již dávno postřehlihttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971031
+
Intel ma pouze framework ktery se meni kazdy tyden
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
narozdil od intelu ma,
mimi1vx https://diit.cz/profil/mimivx
12. 1. 2017 - 10:13https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusenarozdil od intelu ma,
Intel ma pouze framework ktery se meni kazdy tyden https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971232
+
16. 1. 2017 - 15:28https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNa rozdíl od AMD funguje (:https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-973452
+
Do běžného uživatele mám hodně daleko a rozhodně neměním počítač každý první, nebo druhý rok, čistě pro ten efekt novinky. Nevyplatí se ani výkonem, nebo bonusem, natož spotřebou.
Žádáš-li ke kalkulaci sestavu, tak ti jí napíšu (nechci, aby to vyznělo jako chlubení se) a můžeš nám ukázat moderní počty s bulharskou konstantou. Je to nesmysl, hloupý nesmysl. Ještě bych připustil grafickou kartu, u hráčů běžný jev, ale procesor, deska a paměti se rozhodně masově nemění po 1 - 2 letech.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Prober se.
Step https://diit.cz/profil/jakub-stepnicka
11. 1. 2017 - 17:10https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseProber se.
Do běžného uživatele mám hodně daleko a rozhodně neměním počítač každý první, nebo druhý rok, čistě pro ten efekt novinky. Nevyplatí se ani výkonem, nebo bonusem, natož spotřebou.
Žádáš-li ke kalkulaci sestavu, tak ti jí napíšu (nechci, aby to vyznělo jako chlubení se) a můžeš nám ukázat moderní počty s bulharskou konstantou. Je to nesmysl, hloupý nesmysl. Ještě bych připustil grafickou kartu, u hráčů běžný jev, ale procesor, deska a paměti se rozhodně masově nemění po 1 - 2 letech.
https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970881
+
Bezny uzivatel v zadnem pripade nemeni PC kazde 1 - 2 roky. To ani v business sfere.
Ano, da se rict, ze kazde 1-2 roky do PC neco dokoupi/upgraduje (novou mys, novou grafiku, vice RAM, nove SDD apod). ale nemeni PC jako celek.
Ja sam jedu na 8 let starem 4 jadru - prvni Qaud Core od Intelu. RAM, HDD a Grafika jsou menene, grafika vicekrat, ale zbytek sestavy porad bezi postaru.
Aktualne tam mam 8GB DDR2 RAM, GPU Nvidia 1060 (deska ma PCI-ex 1.1) a furt na tom hraju dostatecne plynule (40+ FPS) i nejnovejsi hry, na vysoke nebo ultra detaily.
Ze by nove pc melo spotrebu o 50W mensi me nechava klidnym, za rok rozdil cini par stokorum a to nezaplati novou desku + RAM + cPU ani nahodou.
Ale letos uz koupim konecne novy stroj, chtel bych vice nez 4 jadro, takze asi Ryzen. Uvidime.
A stavajici PC pujde ke klukovi, dokud nevypusti dusi uplne.
IMHO podobne to dela vetsina lidi.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Bezny uzivatel v zadnem
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
11. 1. 2017 - 17:44https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseBezny uzivatel v zadnem pripade nemeni PC kazde 1 - 2 roky. To ani v business sfere.
Ano, da se rict, ze kazde 1-2 roky do PC neco dokoupi/upgraduje (novou mys, novou grafiku, vice RAM, nove SDD apod). ale nemeni PC jako celek.
Ja sam jedu na 8 let starem 4 jadru - prvni Qaud Core od Intelu. RAM, HDD a Grafika jsou menene, grafika vicekrat, ale zbytek sestavy porad bezi postaru.
Aktualne tam mam 8GB DDR2 RAM, GPU Nvidia 1060 (deska ma PCI-ex 1.1) a furt na tom hraju dostatecne plynule (40+ FPS) i nejnovejsi hry, na vysoke nebo ultra detaily.
Ze by nove pc melo spotrebu o 50W mensi me nechava klidnym, za rok rozdil cini par stokorum a to nezaplati novou desku + RAM + cPU ani nahodou.
Ale letos uz koupim konecne novy stroj, chtel bych vice nez 4 jadro, takze asi Ryzen. Uvidime.
A stavajici PC pujde ke klukovi, dokud nevypusti dusi uplne.
IMHO podobne to dela vetsina lidi.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970899
+
Gratuluji s Q8300@3,2GHz jsem taky jel asi šest let. :) Postupně, tak jako ty, jsem vyměnil HDD, přidal SSD, RAM, zdroj, vyměnil grafiku i OS. A pak... mi v r. 16 umřela deska. Už jsem nesháněl novou. HDD+SSD+OS+DVD-R+chladič CPU (!) a zdroj jsem si ponechal a koupil platformu se Skylakem. A abych měl pocit, že mám skutečně něco novýho, pořídil jsem si novou skříň s cable managementem. V předchozím boardu jsem 1x vyměnil C2D za C2Q. Když tak nad tím přemýšlím, tak deska vydržela neskutečně moc. (Gigabyte, P35 chipset)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Gratuluji s Q8300@3,2GHz jsem
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
11. 1. 2017 - 20:24https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseGratuluji s Q8300@3,2GHz jsem taky jel asi šest let. :) Postupně, tak jako ty, jsem vyměnil HDD, přidal SSD, RAM, zdroj, vyměnil grafiku i OS. A pak... mi v r. 16 umřela deska. Už jsem nesháněl novou. HDD+SSD+OS+DVD-R+chladič CPU (!) a zdroj jsem si ponechal a koupil platformu se Skylakem. A abych měl pocit, že mám skutečně něco novýho, pořídil jsem si novou skříň s cable managementem. V předchozím boardu jsem 1x vyměnil C2D za C2Q. Když tak nad tím přemýšlím, tak deska vydržela neskutečně moc. (Gigabyte, P35 chipset)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970959
+
Jeden nesmysl větší než druhý. Cokoliv od Sandy Bridge je výkonově defakto srovnatelné (20-30 % max. na takt opravdu není rozdíl), a srovnatelné i spotřebou.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jeden nesmysl větší než druhý
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
11. 1. 2017 - 18:38https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJeden nesmysl větší než druhý. Cokoliv od Sandy Bridge je výkonově defakto srovnatelné (20-30 % max. na takt opravdu není rozdíl), a srovnatelné i spotřebou. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970917
+
Třeba přijde A. M. D. Lenin a rozhodnutím strany všichni povinně popraví své staré Intel/NVidia stroje a bude se už používat jen revoluční a pokrokový Ryzen/Polaris/Vega ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Třeba přijde A. M. D. Lenin a
mike https://diit.cz/profil/mike
12. 1. 2017 - 23:14https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseTřeba přijde A. M. D. Lenin a rozhodnutím strany všichni povinně popraví své staré Intel/NVidia stroje a bude se už používat jen revoluční a pokrokový Ryzen/Polaris/Vega ;)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971814
+
Kto su ti bezni uzivatelia ktori menia pocitace kazdy rok? Mozno par nadsencov sa najde, ale ti ozajstni bezni uzivatelia menia PC (a notebooky) ked sa im kvoli veku tak pokazi ze dalsie investicie donho sa nevyplatia. Ale to nie je to co by vyrobcov drzalo nad vodou.
Drzia ich podniky. Ale mimo serverov sa aj tam HW obmiena zufalo pomaly. Ako vyhovorka prisla kriza, a po krize sa nasli dalsie dovody preco neobnovit PC, IT je brane stale ako stratove oddelenie bez produkovania nejakej viditelnej hodnoty. Kebyze firma kde teraz robim postupne neprechadzala na lizing s obnovou kazde 3 roky, tak sa ide na 12 rokov starych masinach s XP a IT oddelenie z toho zmyka posledne kvapky. Aspon CRT monitory tu uz nie su, ale 17-19'' 1280x1024 je plna budova. Takych firiem su miliony.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Kto su ti bezni uzivatelia
asta https://diit.cz/profil/alexandra-stanovska1
11. 1. 2017 - 20:04https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseKto su ti bezni uzivatelia ktori menia pocitace kazdy rok? Mozno par nadsencov sa najde, ale ti ozajstni bezni uzivatelia menia PC (a notebooky) ked sa im kvoli veku tak pokazi ze dalsie investicie donho sa nevyplatia. Ale to nie je to co by vyrobcov drzalo nad vodou.
Drzia ich podniky. Ale mimo serverov sa aj tam HW obmiena zufalo pomaly. Ako vyhovorka prisla kriza, a po krize sa nasli dalsie dovody preco neobnovit PC, IT je brane stale ako stratove oddelenie bez produkovania nejakej viditelnej hodnoty. Kebyze firma kde teraz robim postupne neprechadzala na lizing s obnovou kazde 3 roky, tak sa ide na 12 rokov starych masinach s XP a IT oddelenie z toho zmyka posledne kvapky. Aspon CRT monitory tu uz nie su, ale 17-19'' 1280x1024 je plna budova. Takych firiem su miliony.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970953
+
Běžný uživatel naopak funguje dokud to jde, dnes běžně vídám u lidí mašiny s C2D, které jsem stavěl před tím, než vyhynuly plavuně a přesličky a staly se uhlím. Běžným uživatelům ten výkon totiž bohatě stačí. Naopak HW zbytečně mění nadšenci, kteří musí mít "všecko nový" (jako v Kyjevě, viz Pelíšky).
Používání 3 roky (i 6 let) starého PC je samozřejmě s ohledem na TOC ekonomičtější i ekologičtější, než nákup nového HW. 6 let staré PC má už minimálně Visty. A dalo by se pokračovat.
Pokud to byl opět sofistikovaný trolling, tak jsem si naběhl, a ostatním P.T. diskutérům se omlouvám za naskočení do trolltrainu.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Běžný uživatel naopak funguje
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
12. 1. 2017 - 05:59https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseBěžný uživatel naopak funguje dokud to jde, dnes běžně vídám u lidí mašiny s C2D, které jsem stavěl před tím, než vyhynuly plavuně a přesličky a staly se uhlím. Běžným uživatelům ten výkon totiž bohatě stačí. Naopak HW zbytečně mění nadšenci, kteří musí mít "všecko nový" (jako v Kyjevě, viz Pelíšky).
Používání 3 roky (i 6 let) starého PC je samozřejmě s ohledem na TOC ekonomičtější i ekologičtější, než nákup nového HW. 6 let staré PC má už minimálně Visty. A dalo by se pokračovat.
Pokud to byl opět sofistikovaný trolling, tak jsem si naběhl, a ostatním P.T. diskutérům se omlouvám za naskočení do trolltrainu.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971085
+
Pán je asi dost odtržen od reality.
Běžný uživatel mění desku s procesorem po 4-5 letech a zhruba 1/3 z nich v tomto čase upgradne jen grafickou kartu.
Firmy mění vybavení dle finanční situace ale defakto ne dříve než v rozmezí 3-4 let.
Za rok postavím cca 100 počítačů na zakázky a objednávám dalších cca 300 již sestavených (dell/lenovo) takže si troufnu tvrdit že o tom něco vím :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pán je asi dost odtržen od
krakora https://diit.cz/profil/krakora
12. 1. 2017 - 09:57https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePán je asi dost odtržen od reality.
Běžný uživatel mění desku s procesorem po 4-5 letech a zhruba 1/3 z nich v tomto čase upgradne jen grafickou kartu.
Firmy mění vybavení dle finanční situace ale defakto ne dříve než v rozmezí 3-4 let.
Za rok postavím cca 100 počítačů na zakázky a objednávám dalších cca 300 již sestavených (dell/lenovo) takže si troufnu tvrdit že o tom něco vím :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971196
+
Prodáváme do firem a tma počítače drží i více. Jen jeden náš zákazník kupoval nové notebooky pravidelně po 3 letech, ale když jsme minulý rok měli problém jim nabídnout něco rychlejšího, tak jsme udělali jen HDD za SSD, doplnění RAM na 8 GB a nové baterky.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Prodáváme do firem a tma
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
12. 1. 2017 - 16:11https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseProdáváme do firem a tma počítače drží i více. Jen jeden náš zákazník kupoval nové notebooky pravidelně po 3 letech, ale když jsme minulý rok měli problém jim nabídnout něco rychlejšího, tak jsme udělali jen HDD za SSD, doplnění RAM na 8 GB a nové baterky. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971538
+
No od té doby se prakticky nic pro kancelář nezměnilo, ani ve výkonu. Až teď přichází kancelářské notebooky s max. pamětí 32 a více GB, předtím bylo 16. A v roce 2010 8.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No od té doby se prakticky
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
21. 2. 2017 - 11:01https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNo od té doby se prakticky nic pro kancelář nezměnilo, ani ve výkonu. Až teď přichází kancelářské notebooky s max. pamětí 32 a více GB, předtím bylo 16. A v roce 2010 8. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-990720
+
mam 4roky stare PC. CPU Ivy Bridge 17W TDP, 8GB ram, SSD bez problemov na vsetko vyhovuje.
Spotreba je za 24h 1.124kWh.
nehravam hry :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
mam 4roky stare PC. CPU Ivy
RedHawk https://diit.cz/profil/max-marx
12. 1. 2017 - 10:52https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusemam 4roky stare PC. CPU Ivy Bridge 17W TDP, 8GB ram, SSD bez problemov na vsetko vyhovuje.
Spotreba je za 24h 1.124kWh.
nehravam hry :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971274
+
Miluju provokatéry! Občas (a většinou o tom ani sami nevědí) mají jejich názory cosi do sebe. Když se nad tím hodně dlouho uvažuje u toho třetího panáka a...cca tak desátýho piva. Ale o to nejde. Darth lorde mači, víš on ten Crha je takovej lidskej a v tom má bonus, neb se to dá brát. Na druhou stranu ty tvý komenty umírají na krásu. Víš proč? Protože v nich žádná krása není - o pravdě ani nemluvě...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Miluju provokatéry! Občas (a
Jabba https://diit.cz/profil/jan-baranek
12. 1. 2017 - 21:44https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseMiluju provokatéry! Občas (a většinou o tom ani sami nevědí) mají jejich názory cosi do sebe. Když se nad tím hodně dlouho uvažuje u toho třetího panáka a...cca tak desátýho piva. Ale o to nejde. Darth lorde mači, víš on ten Crha je takovej lidskej a v tom má bonus, neb se to dá brát. Na druhou stranu ty tvý komenty umírají na krásu. Víš proč? Protože v nich žádná krása není - o pravdě ani nemluvě...https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971763
+
No jedna vec je socket, druha chipset a treti BIOS (UEFI). To ze socket bude stejnej jeste neznamena, ze novejsi procesory bude podporovat chipset. A i kdyby novejsi procesory prodporoval chipset, tak to neznamena, ze vyrobci desek budou updatovat BIOS pro novejsi CPU.
Ale bylo by fajn kdyby tak bylo. Jeste vic by bylo fajn kdyby ten upgrade CPU mel nakej smysl (tzn. rozdil ve vykonu vic nez 100%).
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No jedna vec je socket, druha
BlackRider https://diit.cz/profil/petr-ketner
11. 1. 2017 - 15:40https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNo jedna vec je socket, druha chipset a treti BIOS (UEFI). To ze socket bude stejnej jeste neznamena, ze novejsi procesory bude podporovat chipset. A i kdyby novejsi procesory prodporoval chipset, tak to neznamena, ze vyrobci desek budou updatovat BIOS pro novejsi CPU.
Ale bylo by fajn kdyby tak bylo. Jeste vic by bylo fajn kdyby ten upgrade CPU mel nakej smysl (tzn. rozdil ve vykonu vic nez 100%).https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970782
+
Odomknute nasobice, rovnake dosky....
amd s fakt nepoucilo, takto sa peniaze nezarabaju.
Tieto veci nezavazia nijak, fanatici kupuju intel a budu hejtovat amd aj keby davali zlate vajcia do obalu.
Cenou neohuria nikoho, fanatici proste kupuju zasadne intel, takze ani byt lacnejsi a lepsi nijak nezavazi.
Ak chcu zarabat muisa prevzat vsetky ojeby od intelu. Rozdelenie kategori, segmentovanie trhu, umele obmedzovanie, rusenie kompatibility, menit ob dva roky vsetko...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Odomknute nasobice, rovnake
bager https://diit.cz/profil/bager
11. 1. 2017 - 16:32https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseOdomknute nasobice, rovnake dosky....
amd s fakt nepoucilo, takto sa peniaze nezarabaju.
Tieto veci nezavazia nijak, fanatici kupuju intel a budu hejtovat amd aj keby davali zlate vajcia do obalu.
Cenou neohuria nikoho, fanatici proste kupuju zasadne intel, takze ani byt lacnejsi a lepsi nijak nezavazi.
Ak chcu zarabat muisa prevzat vsetky ojeby od intelu. Rozdelenie kategori, segmentovanie trhu, umele obmedzovanie, rusenie kompatibility, menit ob dva roky vsetko...https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970824
+
AMD: Nestabilní HW, špatná SW podpora, podivné chyby, vysoká spotřeba a zahřívání
Intel: Kvalitní HW i SW, vysoký výkon, nízká spotřeba, stabilita, leader IT trhu
Modrá je prostě dobrá.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Nemusíte být fanatik aby jste
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:36https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNemusíte být fanatik aby jste chtěl Intel.
Shrnutí:
AMD: Nestabilní HW, špatná SW podpora, podivné chyby, vysoká spotřeba a zahřívání
Intel: Kvalitní HW i SW, vysoký výkon, nízká spotřeba, stabilita, leader IT trhu
Modrá je prostě dobrá.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970842
+
11. 1. 2017 - 16:50https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseHoďte na něj síť. :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970854
+
Abyste. Když trolling, tak alespoň zlepšujte úroveň. ;)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Abyste. Když trolling, tak
hixaxon https://diit.cz/profil/hixaxon
11. 1. 2017 - 17:24https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAbyste. Když trolling, tak alespoň zlepšujte úroveň. ;)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970893
+
AMD neni nestabilni. Naopak, diky podpore ECC RAM i v consumer segmenty je AMD CPU + ECC RAM stabilnejsi kombinace nez consumer Intel + bezna RAM.
Samo Intelovy Xeony + ECC RAM jsou taky stabilni, ale to si necha Intel sarka hodne zaplatit.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
AMD neni nestabilni. Naopak,
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
11. 1. 2017 - 17:47https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAMD neni nestabilni. Naopak, diky podpore ECC RAM i v consumer segmenty je AMD CPU + ECC RAM stabilnejsi kombinace nez consumer Intel + bezna RAM.
Samo Intelovy Xeony + ECC RAM jsou taky stabilni, ale to si necha Intel sarka hodne zaplatit.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970905
+
nak nechapu tve myslenkove pochody...., asi starnes a blbnes a pamatujes rok cca 2K...., jedine s cim se da souhlasit, tak spotreba, ma to ale par "ALE", napr. cena/vykon / nebo obracene, preber jak chces /....
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
nak nechapu tve myslenkove
johnthelittle https://diit.cz/profil/johnn
11. 1. 2017 - 17:56https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusenak nechapu tve myslenkove pochody...., asi starnes a blbnes a pamatujes rok cca 2K...., jedine s cim se da souhlasit, tak spotreba, ma to ale par "ALE", napr. cena/vykon / nebo obracene, preber jak chces /....https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970908
+
Můžeš mi říct, proč tu ze sebe veřejně děláš debila? Možná nějaká sadomaso úchylka?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Můžeš mi říct, proč tu ze
Mastafa https://diit.cz/profil/aminux
11. 1. 2017 - 23:33https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseMůžeš mi říct, proč tu ze sebe veřejně děláš debila? Možná nějaká sadomaso úchylka? https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971046
+
Skoda ze neumim slovensky :-( mozna bych take odpovedel. Ale aspon rozeznam slovenstinu od polstiny ....
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Skoda ze neumim slovensky :-(
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
11. 1. 2017 - 20:04https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseSkoda ze neumim slovensky :-( mozna bych take odpovedel. Ale aspon rozeznam slovenstinu od polstiny ....https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970950
+
Aha takže až příští rok vyjde oficiálně PCI-E 4.0 tak jim sklapne huba.
To jsem na to zvědavý jak to bude doopravdy.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Aha takže až příští rok vyjde
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
11. 1. 2017 - 16:33https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAha takže až příští rok vyjde oficiálně PCI-E 4.0 tak jim sklapne huba.
To jsem na to zvědavý jak to bude doopravdy.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970830
+
A ? od vydani specifikace do praxe mas tri roky ...
a nez budou produkty vyzadujici PCIE4 only dalsi 4 ...
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
A ? od vydani specifikace do
mimi1vx https://diit.cz/profil/mimivx
12. 1. 2017 - 10:12https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseA ? od vydani specifikace do praxe mas tri roky ...
a nez budou produkty vyzadujici PCIE4 only dalsi 4 ...
https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971226
+
Nebude pro tyto procesory limitujicim faktorem dvojkanalovy radic? A ted se k nemu vlastne zavazali na kdovi jak dlouho....
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nebude pro tyto procesory
tomo https://diit.cz/profil/tomas-marny1
11. 1. 2017 - 19:15https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseNebude pro tyto procesory limitujicim faktorem dvojkanalovy radic? A ted se k nemu vlastne zavazali na kdovi jak dlouho....https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970929
+
kdyz porovname QCH vs DCH u Intelu tak neni duvod se obavat (v nekterych situacich rezie potrebna k sprave QCH pusobi na vykon spise negativne )
a navic tohle je v podstate spotrebak a nevime co si AMD pripravuje pro vyssi tridu WS ci Servru :) nevime v podstate nic mimo te predvadecky s nejspis TOP desktopovym CPU co zacnou nekdy v budoucnu prodavat
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
kdyz porovname QCH vs DCH u
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
11. 1. 2017 - 19:36https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusekdyz porovname QCH vs DCH u Intelu tak neni duvod se obavat (v nekterych situacich rezie potrebna k sprave QCH pusobi na vykon spise negativne )
a navic tohle je v podstate spotrebak a nevime co si AMD pripravuje pro vyssi tridu WS ci Servru :) nevime v podstate nic mimo te predvadecky s nejspis TOP desktopovym CPU co zacnou nekdy v budoucnu prodavat https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970938
+
Presne tak, to ze AMD bude podporovat AM4 tak dlouho neznamena, ze treba za rok nemuze prijit s jinym enthusiastic socketem s 3-4-5-6ti kanalama. Navic 32 jadernej zen do severu ma mit 8 kanalu, takze bych se nebal o to ze by se k necemu "upsali".
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Presne tak, to ze AMD bude
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
11. 1. 2017 - 20:00https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePresne tak, to ze AMD bude podporovat AM4 tak dlouho neznamena, ze treba za rok nemuze prijit s jinym enthusiastic socketem s 3-4-5-6ti kanalama. Navic 32 jadernej zen do severu ma mit 8 kanalu, takze bych se nebal o to ze by se k necemu "upsali".https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970947
+
Počet kanálů závisí na tom, z kolika kousků křemíku je procesor složený. Jeden kousek s osmi jádry má dva kanály, takže osmijádro pro desktop bude dvoukanálové. Šestnáctijádra pro servery jsou logicky ze dvou kousků křemíků, které mají celkem čtyři kanály a dvaatřicetijádra jsou zase ze čtyř kousků křemíku, takže mají celkem osm kanálů. Jednoduchá matematika. Protože pro desktop víc než osm jader nebude, nebude mít desktop ani víc než dva kanály.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Počet kanálů závisí na tom, z
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 1. 2017 - 22:02https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskusePočet kanálů závisí na tom, z kolika kousků křemíku je procesor složený. Jeden kousek s osmi jádry má dva kanály, takže osmijádro pro desktop bude dvoukanálové. Šestnáctijádra pro servery jsou logicky ze dvou kousků křemíků, které mají celkem čtyři kanály a dvaatřicetijádra jsou zase ze čtyř kousků křemíku, takže mají celkem osm kanálů. Jednoduchá matematika. Protože pro desktop víc než osm jader nebude, nebude mít desktop ani víc než dva kanály.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970977
+
Jasne to je Dummit eh Summit Ridge ale zase toto bych tak jiste netvrdil :-) , nic nebrani AMD udelat jinou platformu stejne jako intel s vice kanaly...... Ale kdo vi, ja rozhodne ne, a nikdo krome inzenyru v AMD nemuze ani tusit co se tam vari :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To bych netvrdil :-) , nic
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
11. 1. 2017 - 22:27https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJasne to je Dummit eh Summit Ridge ale zase toto bych tak jiste netvrdil :-) , nic nebrani AMD udelat jinou platformu stejne jako intel s vice kanaly...... Ale kdo vi, ja rozhodne ne, a nikdo krome inzenyru v AMD nemuze ani tusit co se tam vari :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970995
+
Parada, uz se nemuzu dockat (uz dlouho). Koupim hned APU na 28nm, s tim si vystacim a za par let koupim ZEN/VEGA APU a budu zase vysmatej, konecne DDR4 to by mohlo vykon APU celkem zvednout. Vic jak FullHD stejnak jen tak neplanuju, takze idealka... Ted uz jen aby byla naka poradna poctiva deska idealne od MSI, klidne za ni dam stejny prachy jak za procak. Jen skoda, ze je tak malej vyber normalnich ATX zdroju pod 400W, chci micro ATX, mensi pro me nema smysl. Jen se porad nemuzu rozhodnout mezi X370 a B350. 370ku nevyuziju ale zase co kdybych pak chtel prejit na neco o dost vic silnejsiho, a aspon se bude flakat a mohla by vydrzet dyl. Kua to je dilema, uvidime co bude za nabidku a rozdil cen. Zatim sem kupoval jen desky z "high-endovymi" chipsety i u levnejsich CPU a povetsinou se osvedcilo, ale je pravda ze jen u AMD, protoze Inšmel me s jeho cenovou politikou a moznosti upgradovat opravdu znechutil. Pridat jeden pin do socketu, aby tam nesel novejsi CPU me prijde moc, ale chapu ze i prodeje chipsetu/desek generuji zisky a o to firmam de, ale zase na druhou stranu AMD si tenhle luxus nemuze dovolit :-). Svate casy Socketu 7, ten vyber CPU IBM/Cyrix, IDT/Winchip, Rise technology, samozrejme nelze zapomenout AMD Geode defacto prvni low power CPU pro desktop (vyvynul ho kupodivu zravej Cyrix a pak ho vydal s National Semiconductor kdyz se spojili, tenhle CPU mam doma ve sve sbirce, AMD ho pak odkoupilo, byli i varianty BGA a ty byli prvni SOC, pak to AMD odprodala i s ATi ultra-mobilnimi technologiemi tzv. handset division Qualcommu za smesnych 65 mill USD a všichni vyme kam to s timto ip Qualcomm dotahl, dalsi kapitola by byla prodej consumer electronics division ATi Broadcomu, takhle rozstepit ATi ze zpetneho pohledu opravdu vypada ehm.... slusne, tak jak vypada. ) Jo, tehda bylo na vyber ne jak ted :@
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Parada, uz se nemuzu dockat
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
11. 1. 2017 - 19:54https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseParada, uz se nemuzu dockat (uz dlouho). Koupim hned APU na 28nm, s tim si vystacim a za par let koupim ZEN/VEGA APU a budu zase vysmatej, konecne DDR4 to by mohlo vykon APU celkem zvednout. Vic jak FullHD stejnak jen tak neplanuju, takze idealka... Ted uz jen aby byla naka poradna poctiva deska idealne od MSI, klidne za ni dam stejny prachy jak za procak. Jen skoda, ze je tak malej vyber normalnich ATX zdroju pod 400W, chci micro ATX, mensi pro me nema smysl. Jen se porad nemuzu rozhodnout mezi X370 a B350. 370ku nevyuziju ale zase co kdybych pak chtel prejit na neco o dost vic silnejsiho, a aspon se bude flakat a mohla by vydrzet dyl. Kua to je dilema, uvidime co bude za nabidku a rozdil cen. Zatim sem kupoval jen desky z "high-endovymi" chipsety i u levnejsich CPU a povetsinou se osvedcilo, ale je pravda ze jen u AMD, protoze Inšmel me s jeho cenovou politikou a moznosti upgradovat opravdu znechutil. Pridat jeden pin do socketu, aby tam nesel novejsi CPU me prijde moc, ale chapu ze i prodeje chipsetu/desek generuji zisky a o to firmam de, ale zase na druhou stranu AMD si tenhle luxus nemuze dovolit :-). Svate casy Socketu 7, ten vyber CPU IBM/Cyrix, IDT/Winchip, Rise technology, samozrejme nelze zapomenout AMD Geode defacto prvni low power CPU pro desktop (vyvynul ho kupodivu zravej Cyrix a pak ho vydal s National Semiconductor kdyz se spojili, tenhle CPU mam doma ve sve sbirce, AMD ho pak odkoupilo, byli i varianty BGA a ty byli prvni SOC, pak to AMD odprodala i s ATi ultra-mobilnimi technologiemi tzv. handset division Qualcommu za smesnych 65 mill USD a všichni vyme kam to s timto ip Qualcomm dotahl, dalsi kapitola by byla prodej consumer electronics division ATi Broadcomu, takhle rozstepit ATi ze zpetneho pohledu opravdu vypada ehm.... slusne, tak jak vypada. ) Jo, tehda bylo na vyber ne jak ted :@https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-970932
+
Cenovy rozdil mezi x370 a B350 bude minimalni.
Co se tyka desky tak bych se asi MSI vyhnul, jsou jedny z nejdrazsich a zaroven cca 2x vice poruchove nez treba Asus a Asrock.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Cenovy rozdil mezi x370 a
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
12. 1. 2017 - 01:35https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseCenovy rozdil mezi x370 a B350 bude minimalni.
Co se tyka desky tak bych se asi MSI vyhnul, jsou jedny z nejdrazsich a zaroven cca 2x vice poruchove nez treba Asus a Asrock.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971061
+
MSI je IMHO pro AMD primární volba, umí tyto desky/platformu historicky nejlépe. Naopak bych se vyhnul Asusu, tak alespoň to fungovalo doposud.
Samozřejmě si taky pamatuju období červené nepájivé masky a shitových kondíků. :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
MSI je IMHO pro AMD primární
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
12. 1. 2017 - 06:02https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseMSI je IMHO pro AMD primární volba, umí tyto desky/platformu historicky nejlépe. Naopak bych se vyhnul Asusu, tak alespoň to fungovalo doposud.
Samozřejmě si taky pamatuju období červené nepájivé masky a shitových kondíků. :-)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971088
+
Ausus uz radsi nikdy, mam s nima velmi spatne zkusenosti, stejne jako s Gigabyte..
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ausus uz radsi nikdy, mam s
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
12. 1. 2017 - 10:04https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseAusus uz radsi nikdy, mam s nima velmi spatne zkusenosti, stejne jako s Gigabyte..https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971211
+
Já s Gigabyte neměl nikdy problémy na rozdíl od Aušusu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Já s Gigabyte neměl nikdy
pecako https://diit.cz/profil/pe37
12. 1. 2017 - 18:16https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseJá s Gigabyte neměl nikdy problémy na rozdíl od Aušusu.https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971595
+
Zrovna dneska jsem vedle na novinkách narazil na předvedení platfromy Z270 pro Kaby Lake od firmy AsRock a jako musím je vychválit, hlavně s tím umístěném M.2 slotu pro disk úplně dolů mimo primární PCI-E slot a mimo CPU. Tam se disk bude perfektně chladit.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna dneska jsem vedle na
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
12. 1. 2017 - 12:30https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseZrovna dneska jsem vedle na novinkách narazil na předvedení platfromy Z270 pro Kaby Lake od firmy AsRock a jako musím je vychválit, hlavně s tím umístěném M.2 slotu pro disk úplně dolů mimo primární PCI-E slot a mimo CPU. Tam se disk bude perfektně chladit. https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-971340
+
Ono se to furt točí, před pěti lety se mi vysypalo vše od MSI, ale před nedávnem jsem si třeba kartu zase pořídil, měl jsem desku od AsRocku, ale dneska bych si jí taky nekoupil
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ono se to furt točí, před
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
13. 1. 2017 - 22:14https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseOno se to furt točí, před pěti lety se mi vysypalo vše od MSI, ale před nedávnem jsem si třeba kartu zase pořídil, měl jsem desku od AsRocku, ale dneska bych si jí taky nekoupilhttps://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-972600
+
Hlavně aby AMD vydržela tak dlouho(do vydání nového soketu)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Hlavně aby AMD vydržela tak
John Doe https://diit.cz/profil/kernel
16. 1. 2017 - 12:41https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuseHlavně aby AMD vydržela tak dlouho(do vydání nového soketu)https://diit.cz/clanek/zen-vydrzi-4-roky/diskuse#comment-973320
+
Chudáci výrobci základních desek, to nebudou mít "co žrát". Ač předpokládám, že lidi už se naučili měnit desku+cpu jako celek a těch uživatelů upgradujících jen cpu bude málo. By mě zajímalo, jaký kurvítka a vylepšeniny si vymyslí tentokrát, aby se desky točily :-)
Myslím, že lidí, kteří mění jenom procesor, je fakt málo i při zpomaleném rytmu. Pokud lidi za pár týdnů nakoupí Ryzeny, drtivá většina s nimi podle mého názoru vydrží až do další desky. Navíc dřív odejde deska, procesory jsou většinou nesmrtelné.
Teď mi tady vedle nohy spokojeně vrní tříjádrové Llano - myslím první AMD s DDR3. Celé stavební stroje jsem přeskočil a ani tu prašivou paměť nepřenesu do dalšího kompu.
Výrobci desek si můžou mnout ruce vůbec z toho, že tady Ryzen konečně je, protože mi připadá, že to vyprovokuje větší upgradovací akci, než celé Windows 8, 8.1 a 10 dohromady.
Výrobci základních desek prodávají hlavně na Intel platformu, jsem zvědavý co budou dělat s obsoletními AMD deskami, nahradí jim nějak AMD škodu způsobenou neprodejným HW?
Výrobci desek koupí několik palet čipů (nejmenším velkoobchodním množstvím zpravidla bývá 1000 kusů) a tím to pro AMD končí. Jestli výrobce udělá hodně desek, které neprodá, nebo těmi čipy vykachličkuje řediteli koupelnu, je AMD šumák :)
Po šesti měsících tento materiál můžou odepsat a dohromady je to nic nebude stát, pokud to nejsou účetní jelita :-), jedině že bys chtěl vyčíslit kolik stojí to že jim to fyzicky zabírá místo ve skladu. Problém je tedy jen to že to neotočí a nevydělají.
Z tohohle pohledu uz davno nemaji co zrat. Pokud vemu normalni lidi... Ti co si koupili posledni AMD v 4 nebo 6 jadru pred buldozerem, tak na tom v pohode jedou do dneska (cili 5 a vic let). To samy plati pro ty co si koupili v podobny dobe 4 jadro od intelu. I kdyby tahle sorta ted upgradovala... tak s tim co koupej to maj zase na 5 a vic let... tedy alespon co se tyce zakladni desky. Nejaky ty drobny upgrade pameti, grafiky, ssd a podobny bizuterie deska vzdycky rpezije.
Spis DDR5 nez GDDR5. Vypada to opravdu dobre se Zenem po vsech stranach.
Jasně, odmazáno G, díky.
Jak to může vypadat dobře, když to reálně nejde sehnat? Protože powerpoint prezentace?
To tvé trolování působí komicky :)
nejlepší je nereagovat, neklikat mínus, prostě ignorovat
takovýhodle psychopata vzrušují i ty mínuska
Zen/Ryzen je jak Colombova žena.
Tu jsem taky nikdy neviděl.
Stejně tak VEGA, dobře jste to vystihl, pobavilo :D
Ten socket se mi nelíbí. Ty úchyty vypadají jak pohled na kazetu emgeton. Nebo video Tesla.
Hlavně AMD má zase PGA socket a procesory s piny LOL! To neví, že existuje mnohem lepší LGA? Prostě fail jako vždy.
Za fail považuji lámající se substrát u procesorů bez nožiček. Chudinky nemají jak utéct a ještě jim lámou růžky :)
Aha, takže na zakládě hoaxu a jedné zprávy týkající se jednoho chladiče odsuzujete celou platformu?
Když má někdo obě ruce levé, tak to tak dopadá, nemám k tomu co více říct.
Možná spíš jde o to, že to je šetření na nesprávném místě. To už v historii "ušetřilo" tolik peněz...
Nebo jako když si někdo koupí příliš drahé auto a pak nemá na benzín. Že by finanční negramotnost na korporátní úrovni?
Nejde o zadny Hoax, s drivejsimy chipy slo pouzit masivni chladic a nic se nedelo.
Pak intel snizi tloustku ktera sice umozni pouzit stejny chladic ale na hranici, staci aby ti treba kocka vletela do case, pripadne dira na silnici pri prevozu a mas CPU na 2 kousky, pripadne i s LGA soketem ktery to praskly CPU lehce znici.
A i kdyz to CPU neznicis tak uz jen to vyzsi pruzeni nesvedci LGA.
Postavil jsem minulý rok asi 20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě a cca polovinu posílal dokonce českou poštou, chladiče typicky Fera 3 nebo Noctua DH-15 a žádný problém, vše funkční.
Takže tomu nevěřím, máte nějaký zdroj, nějaká reálná data?
Nebo je to nějaká partyzánská akce rudoarmějců proti Intelu?
Jestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné a domnívám se že pokud ten čip chrání HS tak není šance ten procesor rozbít. Musela by to být fakt perda hraničící s destruktivní silou kdy vlastní váha komponent při zrychlení (zpomalení) přesáhne vlastní konstrukční tuhost. Z té skladby HS, procák, základna, pacičky patice, základka je to všechno o jeden až dva milimetry průžné a nevěřím že to jde nějak samo sebe poškodit. To už by se dřív urvala třeba napájecí kaskáda než aby se procák zlomil. Spíš to je jen hype kvůli tomu že je základna procesoru tenčí.
"Jestli mohu poskytnout své informace, tak deska, patice i příchytky chladiče jsou všechny pružné"
No teď ještě aby byl pružný i ten procesor, když podle vás tu nárazovou deformaci ty tři jmenované komponenty nezastaví.
Těžko jsi postavil "20 počítačů na LGA1150 Skylake platformě " když skylake je LGA1151 :-P
Hehe ten si naběhnul íkváč :)
V čem je proboha LGA lepší?
kazde reseni ma sve vyhody i nevyhody technickeho razu a nejen kvuli rozdilum napr. v instalaci :)
Na procesoru už jsem párkrát nožičky rovnat musel, na desce zatím ne. Proto se mi více líbí LGA, piny jsou tam lépe chráněné.
Ano, LGA procesor ti může upadnout a projde to bez úhony. Ovšem, to musíš mít obě ruce volšový. Ohnout pin na LGA patici je poměrně snadné, narovnat ho, je prakticky nemožné. Na PGA socketu to s patřičným vybavením můžeš i připájet.
Teď jsem to chtěl napsat, že vyleze nějakej odborník co nám ty procáky rovnou na desku přiletuje a bude po prdeli.
On ale mluvil o připájení ulomené nožičky, ne o připájení procesoru k desce. Vaše reakce je tedy nelogická, respektive není reakcí na jeho příspěvek, ale pouze reakcí na bludy ve Vašem poškozeném mozku - jinými slovy Vy ve skutečnosti nereagujete na příspěvky druhých, ale pouze sám na sebe - příspěvky druhých jsou jen spouštěčem náhodně generovaných akcí. Z tohoto pohledu jsou Vaše příspěvky jakousi formou umění - nesouvisí s racionalitou, pouze s Vašimi vnitřními emocemi, kterým nikdo jiný nemůže rozumět. Mám pro Vás doporučení - pamatujte na to, že čím dříve zemřete, tím dříve se stanete slavným, tak to u umělců bývá zvykem. Mám však ve Vašem případě vážné obavy, budete-li vůbec kdy pochopen a doceněn
Evropská unie nám vydává samý zákazy a příkazy... tohle nedělej, tamto nesmíš, šrouby se utahujou, opicím se přidává moc, teď ti budou kontrolovat čím doma topíš, jestli máš doma vzduchovku a teď už se přidává i to že nesmím reagovat už ani na jedno slovo z jeho příspěvku?
"nesmím reagovat už ani na jedno slovo jeho příspěvku?"
To je právě ten problém. Mnohem lepší než reagovat na jednotlivá slova, je reagovat na celé věty. Obvykle k pochopení myšlenek druhých lidí slouží celá věta. Nicméně Vaše fascinace jednotlivými slovy namísto celých vět a zanedbávání kontextu mi pomáhá Vás umělecky zařadit, patrně jste silně inspirován dadaismem. Dle tradic dadaismu byste například mohl celý můj příspěvek zredukovat na jediné slovo, které jsem v něm použil, např. "lidé", nastartovat svou fantazii a vygenerovat příspěvek např "velcí lidé, malí lidé, všude lidé, lidé v tramvaji hahahachochocho straaaaaaaašně moc lidí, proč pořád mluvíš o lidech???? Nemáš pravdu není to jen o lidech, vrrrrrrrr tramvaj!!!"
Tak co poznáváte se v tom? V podobném duchu se totiž nesou Vaše příspěvky, samozřejmě Vy jste již v tomto oboru etablován daleko více než já, nepřestává mne fascinovat jakým originálním způsobem dokážete na příspěvky druhých reagovat. Nás prostých 99,9% pochopí větu kterou někdo napíše shodně a jasně. Vy jakožto zástupce 0,1% vyjímečných však dokážete přijít s jiným výkladem. To se jen tak nevidí, měl byste si sebe pro tuto vlastnost začít vážit, za předpokladu že jste tak ještě neučinil a stále se považujete za obyčejného skromného člověka, který netrpí potřebou spamovat diskuze
:-)))
Budu reagovat na více slov z vašeho příspěvku.
spamovat- nespamuji konstruktivní debaty, toho jste si nevšiml. Spamuji v debilních témataech o ničem kde se kecají kraviny. Rozbeírat tady ulámané ohnuté pacičky je prostě blbost, protože o tom byly napsány mnohé elaboráty, které vždy spadnou na hlavu nezkušených lidí kteří si to poškodí. Jsou dokonce firmy které se tím zabývají, tečka.
příspěvky & reagovat: Ano to jste trefil správně, můj nejsilnější potencial je inovace a vidět věci z jiných úhlů pohledu. Možná to je i věc proč jsem ve svém velmi úzkém oboru (cca 200 lidi v čr) mezi nimi. Podle mě je to dar.
reagovat: Kdybych měl reagovat na každou větu, tak se z toho stává řetězová reakce, která by skončila v nepřehledné spoustě textu.
dadaismus: Ano, vůbec mě to nezajímá. Ale přiznávám že Vámi uvedený způsob je fajn, protože rozšiřuje fantazii a cvičí mozek a rozvijí bystrost.
celkem: Děkuji že jste mi přerušil konstruktivní diskuzi nad tím proč se procesory nepřipájí na desky. Jsou lidé jako třeba já, kteří si koupí desku s počítačem a už to nemění. Takže Pokud lidé nadávají že se pořád mění sokly, tak logicky východiskem je procáky připájet, přes nějaký vstup zprovoznit jak které čipy a čau. manažer si píše + za další super řešení které vymyslel a ušetřil při tom zas trošku zlata.
boze dlouho jsem se tak nepobavil dekuji ti dobra vilo :D :D
lepší? dyť to vydrží pár desítek cyklů.. vygoogli si na kolik vložení procáku je na intelí patici záruka.. piny sou a budou lepší..
- the LGA 1150/1155 processor package is rated for 20 insertions
- the LGA 1150/1155 socket is rated for 15 insertions
Jak často to CPU měníte?
Dáte ho tam jednou při instalaci a pak možná jednou vyměníte za lepší a pak to putuje za 1-2 roky nejpozději dále, protože už je venku novější generace snad ne?
"AMD jednoznačně prohlásila, že až do nástupu operačních pamětí DDR5 a sběrnice PCIe 4.0 nebude měnit ani socket jako takový, ani jeho elektrickou kompatibilitu/vlastnost"...
-tohle je docela dulezite prime sdeleni!, inu zadny prolhaný koncept ala LGA 1156/5/0 a 1-ček, dale
-dostupne sesti a vosmjadra za lidovejsi ceny s tim odemceny nasobic a...
-moderni technologie spinani taktu jednotlivych jader jak u procesoru tak grafickych karet VEGA
Inu Intel si bude myslet sakra rychle rozmyslet cili po Kabylaku kdy hodla nasadit 6-C CoffeLake znova a zas z-/a-meni socket, muj osobni nazor je takovy ze kdyz 6 a 8 jadra Ryzenu dorovnaji 6/8 jaderne Broadwelly-E vykonem(/nebo budou o par % pomalejsi) ktere zastupuji jeste tu drazsi Inteli pratformu HEDT na socketu LGA 2011 v3, budu v Intelu rychle preklesovat roadmapy a je klidne mozne ze uvedou nejenom 6-jaderny CoffeLake ale jeste k nemu pridaji to co dle meho nazoru jiz maji davno schovane pod zamkem a to 8-jadro na LGA1150, nic tomu absolutne nebrani, vubec nic, jediny 1/3 limitujici faktor LGA 1150 je DualChannel DDR4 vuci QuadChannel u LGA2011 v3.
Ja bych jeste rad aby AMD s AM4 zaridila tez do roku 2020 podporu pro operacni system Windows 7 SP1(bezpecnosti podporu do 2020 licenčne ma) pro svoje nove uvadene produkty, to znamena jak Zen/Zen + tak Zen next-Gen s tim GPU Polaris, Vega a Navi, kdyz to udela tak spolu s technologiemi Vulkan a SH-I odrizne kompletne nutnost prochazet na pitomy/-e Windows 10 prave kuli api DirectX 12 nakolik Vulkan 1.0 je multiplatformni a zvladne nejenom to jiste jako DX12 ale jeste vic + s tim podpora moderni platformy od Zen-u az po 3 generaci Zen ve Windows 7 odstavi Inteli Kabylake uplne stranou nakolik ten jiz neni 7 podporovan ale jenom a vyhradne 8.1 a 10.
Mantle, Vulkan 1.0, XDMA, Chill, UVD, VCE, FreeSync 2.0, LFC, HBM, DSB Rasterizer a dalsi moderni/revolucni technologie prinesla prave AMD, Intel, NVIDIA a Microsoft leta lhaly a staly na miste, pricem zadali vic a vic penez a za co? za ctyrjadra? za provareny Maxwell? za tupe Windows 10 nasilu svazane s DX12? nasrat jim! Kdyby jeste AMD vyvinula vlastni operacni system, bezim do nej.
A kdyby měla amd vlastní toaletní papír tak si taky kupujeme jen ten :))
Tak ten běh na hoooooooodně dlouhé trati si užij :)
Symaptické. Až trochu ľutujem, že som nepočkal :) ale zase bola ponuka ktorá sa neodmieta, a hlavne, aj tak nepotrebujem 6+ core. Ale vyzerá to celé fakt dobre! Držím im palce.
"V tomto ohledu jde do jisté míry o podobný vývoj, jako s Bulldozerem a jeho nástupci, ale s několika rozdíly: Prvním rozdílem je, že Bulldozer byl čtyřgenerační projekt (Bulldozer, Piledriver, Steamroller, Excavator), kdežto Zen bude třígenerační (Zen, „Zen+“, „Zen++“) "
řekl bych, že pokud je Zen první z nové generace a pak nude následovat tock, tock, tock, jedná se čtyřgenerační produkt nikoliv třígenerační. Nakonec by tomu odpovídalo i to čtyřleté období. ( pak zřejmě bude následovat shrink na 7nm Fin-Fet )
"Zatímco předchozí řada se dělila mezi sockety FM2, FM2+, AM3 a AM4, rodina Zenu si až do roku 2020 vystačí s jediným: AM4 "
Uz tu podobna prohlaseni byla ( FM2 ) a pak dorazil socket s lepsim/efektivnejsim napajenim a bylo vymalovano.
1. On ale neřekl, že po Zenu bude tock, tock, tock. Navíc si lze jen těžko představit, že by každý rok zvládli vydat novou generaci a to jak pro samostatné procesory, tak pro APU. Dvanáctiměsíční cyklus nezvládá ani Intel s nesrovnatelně vyššími investicemi do vývoje.
2. Stará uniklá roadmapa, která byla zrušena, a oficiální prohlášení před novináři jsou trošku jiné věci.
U BD architektury to tak ale v roadmapě bylo, každý rok navýšení perf/watt. To že ty CPU v reálu nabraly skluz oproti zveřejněné roadmapě je věc jiná.... ( to platí hlavně pro Steamroller/Excavator, Piledriver přišel přesně rok po Bulldozeru)
https://www.dvhardware.net/news/2011/amd_bulldozer_performance_roadmap.jpg
Pozitivní informace, ale obávám se trochu zbytečná, protože lidé mění své počítače v intervalu 3 - 5 let, nebo ještě déle. Zásadní revoluce se neudála nástupem nových procesorů, ale nástupem cenově dostupných SSD. Přidávala se paměť a pořizovalo SSD do starších sestav se stále slušně výkonnými procesory Core (Lynnfield-Clarkdale). Najednou zjistili, že více vlastně nepotřebují, snad jen grafiku pro hraní her.
Drama nebude, procesorový výkon a nároky na operační paměť, většinovému trhu, pokrývají 6 - 7 let staré sestavy. S kvalitní deskou s dobrým napájením a v oné době špičkovými Enermax (Modu/Pro) není 7 let zase tak moc.
Na i7 bezim uz od 2011 a je nejvyzsi cas pro upgrade.
Uprime Core 4jadro CPU mam v druhem PC a je pomale I proti tomu starickemu i7. 8jadrovy Ryzen by mel byt cca 3x vykonejsi.
Běžný uživatel mění každý jeden či dva roky.
Intel celkem slušně posouvá procesorový i grafický výkon, nové instrukce, nižší spotřeba a větší bezpečnost.
Takže se to vyplatí.
Používat 3 roky staré PC nebo dokonce starší je zhůvěřilost, plýtvání elektřinou a také bezpečnostní riziko. Asi něco jako používat Windows XP.
Kvůli bezpečnosti prostě musí všichni mít nejnovější Skylake s JTAG over USB :))) http://connect.zive.cz/bleskovky/kvuli-chybe-vnovych-procesorech-od-inte...
To se netýká desktopu a Intel to nejspíše v brzké době opraví updatem mikrokódu.
Už má AMD ovladače funkční na linuxu a WIndows?
Odpovím si sám, nemá.
To, že si odpovídáte sám už psát nemusíte, to jsme již dávno postřehli
narozdil od intelu ma,
Intel ma pouze framework ktery se meni kazdy tyden
Na rozdíl od AMD funguje (:
Prober se.
Do běžného uživatele mám hodně daleko a rozhodně neměním počítač každý první, nebo druhý rok, čistě pro ten efekt novinky. Nevyplatí se ani výkonem, nebo bonusem, natož spotřebou.
Žádáš-li ke kalkulaci sestavu, tak ti jí napíšu (nechci, aby to vyznělo jako chlubení se) a můžeš nám ukázat moderní počty s bulharskou konstantou. Je to nesmysl, hloupý nesmysl. Ještě bych připustil grafickou kartu, u hráčů běžný jev, ale procesor, deska a paměti se rozhodně masově nemění po 1 - 2 letech.
Bezny uzivatel v zadnem pripade nemeni PC kazde 1 - 2 roky. To ani v business sfere.
Ano, da se rict, ze kazde 1-2 roky do PC neco dokoupi/upgraduje (novou mys, novou grafiku, vice RAM, nove SDD apod). ale nemeni PC jako celek.
Ja sam jedu na 8 let starem 4 jadru - prvni Qaud Core od Intelu. RAM, HDD a Grafika jsou menene, grafika vicekrat, ale zbytek sestavy porad bezi postaru.
Aktualne tam mam 8GB DDR2 RAM, GPU Nvidia 1060 (deska ma PCI-ex 1.1) a furt na tom hraju dostatecne plynule (40+ FPS) i nejnovejsi hry, na vysoke nebo ultra detaily.
Ze by nove pc melo spotrebu o 50W mensi me nechava klidnym, za rok rozdil cini par stokorum a to nezaplati novou desku + RAM + cPU ani nahodou.
Ale letos uz koupim konecne novy stroj, chtel bych vice nez 4 jadro, takze asi Ryzen. Uvidime.
A stavajici PC pujde ke klukovi, dokud nevypusti dusi uplne.
IMHO podobne to dela vetsina lidi.
Gratuluji s Q8300@3,2GHz jsem taky jel asi šest let. :) Postupně, tak jako ty, jsem vyměnil HDD, přidal SSD, RAM, zdroj, vyměnil grafiku i OS. A pak... mi v r. 16 umřela deska. Už jsem nesháněl novou. HDD+SSD+OS+DVD-R+chladič CPU (!) a zdroj jsem si ponechal a koupil platformu se Skylakem. A abych měl pocit, že mám skutečně něco novýho, pořídil jsem si novou skříň s cable managementem. V předchozím boardu jsem 1x vyměnil C2D za C2Q. Když tak nad tím přemýšlím, tak deska vydržela neskutečně moc. (Gigabyte, P35 chipset)
Jeden nesmysl větší než druhý. Cokoliv od Sandy Bridge je výkonově defakto srovnatelné (20-30 % max. na takt opravdu není rozdíl), a srovnatelné i spotřebou.
Třeba přijde A. M. D. Lenin a rozhodnutím strany všichni povinně popraví své staré Intel/NVidia stroje a bude se už používat jen revoluční a pokrokový Ryzen/Polaris/Vega ;)
Kto su ti bezni uzivatelia ktori menia pocitace kazdy rok? Mozno par nadsencov sa najde, ale ti ozajstni bezni uzivatelia menia PC (a notebooky) ked sa im kvoli veku tak pokazi ze dalsie investicie donho sa nevyplatia. Ale to nie je to co by vyrobcov drzalo nad vodou.
Drzia ich podniky. Ale mimo serverov sa aj tam HW obmiena zufalo pomaly. Ako vyhovorka prisla kriza, a po krize sa nasli dalsie dovody preco neobnovit PC, IT je brane stale ako stratove oddelenie bez produkovania nejakej viditelnej hodnoty. Kebyze firma kde teraz robim postupne neprechadzala na lizing s obnovou kazde 3 roky, tak sa ide na 12 rokov starych masinach s XP a IT oddelenie z toho zmyka posledne kvapky. Aspon CRT monitory tu uz nie su, ale 17-19'' 1280x1024 je plna budova. Takych firiem su miliony.
"Intel celkem slušně posouvá procesorový výkon"
https://www.youtube.com/watch?v=jy1M0jkRWWk
Běžný uživatel naopak funguje dokud to jde, dnes běžně vídám u lidí mašiny s C2D, které jsem stavěl před tím, než vyhynuly plavuně a přesličky a staly se uhlím. Běžným uživatelům ten výkon totiž bohatě stačí. Naopak HW zbytečně mění nadšenci, kteří musí mít "všecko nový" (jako v Kyjevě, viz Pelíšky).
Používání 3 roky (i 6 let) starého PC je samozřejmě s ohledem na TOC ekonomičtější i ekologičtější, než nákup nového HW. 6 let staré PC má už minimálně Visty. A dalo by se pokračovat.
Pokud to byl opět sofistikovaný trolling, tak jsem si naběhl, a ostatním P.T. diskutérům se omlouvám za naskočení do trolltrainu.
Pán je asi dost odtržen od reality.
Běžný uživatel mění desku s procesorem po 4-5 letech a zhruba 1/3 z nich v tomto čase upgradne jen grafickou kartu.
Firmy mění vybavení dle finanční situace ale defakto ne dříve než v rozmezí 3-4 let.
Za rok postavím cca 100 počítačů na zakázky a objednávám dalších cca 300 již sestavených (dell/lenovo) takže si troufnu tvrdit že o tom něco vím :-)
Prodáváme do firem a tma počítače drží i více. Jen jeden náš zákazník kupoval nové notebooky pravidelně po 3 letech, ale když jsme minulý rok měli problém jim nabídnout něco rychlejšího, tak jsme udělali jen HDD za SSD, doplnění RAM na 8 GB a nové baterky.
8GB RAM zní jako rok 2010 :(
No od té doby se prakticky nic pro kancelář nezměnilo, ani ve výkonu. Až teď přichází kancelářské notebooky s max. pamětí 32 a více GB, předtím bylo 16. A v roce 2010 8.
mam 4roky stare PC. CPU Ivy Bridge 17W TDP, 8GB ram, SSD bez problemov na vsetko vyhovuje.
Spotreba je za 24h 1.124kWh.
nehravam hry :-)
Miluju provokatéry! Občas (a většinou o tom ani sami nevědí) mají jejich názory cosi do sebe. Když se nad tím hodně dlouho uvažuje u toho třetího panáka a...cca tak desátýho piva. Ale o to nejde. Darth lorde mači, víš on ten Crha je takovej lidskej a v tom má bonus, neb se to dá brát. Na druhou stranu ty tvý komenty umírají na krásu. Víš proč? Protože v nich žádná krása není - o pravdě ani nemluvě...
Dík. Hele znáš hru Bioshock?
No jedna vec je socket, druha chipset a treti BIOS (UEFI). To ze socket bude stejnej jeste neznamena, ze novejsi procesory bude podporovat chipset. A i kdyby novejsi procesory prodporoval chipset, tak to neznamena, ze vyrobci desek budou updatovat BIOS pro novejsi CPU.
Ale bylo by fajn kdyby tak bylo. Jeste vic by bylo fajn kdyby ten upgrade CPU mel nakej smysl (tzn. rozdil ve vykonu vic nez 100%).
Odomknute nasobice, rovnake dosky....
amd s fakt nepoucilo, takto sa peniaze nezarabaju.
Tieto veci nezavazia nijak, fanatici kupuju intel a budu hejtovat amd aj keby davali zlate vajcia do obalu.
Cenou neohuria nikoho, fanatici proste kupuju zasadne intel, takze ani byt lacnejsi a lepsi nijak nezavazi.
Ak chcu zarabat muisa prevzat vsetky ojeby od intelu. Rozdelenie kategori, segmentovanie trhu, umele obmedzovanie, rusenie kompatibility, menit ob dva roky vsetko...
Nemusíte být fanatik aby jste chtěl Intel.
Shrnutí:
AMD: Nestabilní HW, špatná SW podpora, podivné chyby, vysoká spotřeba a zahřívání
Intel: Kvalitní HW i SW, vysoký výkon, nízká spotřeba, stabilita, leader IT trhu
Modrá je prostě dobrá.
Hoďte na něj síť. :-)
Abyste. Když trolling, tak alespoň zlepšujte úroveň. ;)
Děkuji.
AMD neni nestabilni. Naopak, diky podpore ECC RAM i v consumer segmenty je AMD CPU + ECC RAM stabilnejsi kombinace nez consumer Intel + bezna RAM.
Samo Intelovy Xeony + ECC RAM jsou taky stabilni, ale to si necha Intel sarka hodne zaplatit.
nak nechapu tve myslenkove pochody...., asi starnes a blbnes a pamatujes rok cca 2K...., jedine s cim se da souhlasit, tak spotreba, ma to ale par "ALE", napr. cena/vykon / nebo obracene, preber jak chces /....
Můžeš mi říct, proč tu ze sebe veřejně děláš debila? Možná nějaká sadomaso úchylka?
Skoda ze neumim slovensky :-( mozna bych take odpovedel. Ale aspon rozeznam slovenstinu od polstiny ....
Aha takže až příští rok vyjde oficiálně PCI-E 4.0 tak jim sklapne huba.
To jsem na to zvědavý jak to bude doopravdy.
A ? od vydani specifikace do praxe mas tri roky ...
a nez budou produkty vyzadujici PCIE4 only dalsi 4 ...
Nebude pro tyto procesory limitujicim faktorem dvojkanalovy radic? A ted se k nemu vlastne zavazali na kdovi jak dlouho....
kdyz porovname QCH vs DCH u Intelu tak neni duvod se obavat (v nekterych situacich rezie potrebna k sprave QCH pusobi na vykon spise negativne )
a navic tohle je v podstate spotrebak a nevime co si AMD pripravuje pro vyssi tridu WS ci Servru :) nevime v podstate nic mimo te predvadecky s nejspis TOP desktopovym CPU co zacnou nekdy v budoucnu prodavat
Presne tak, to ze AMD bude podporovat AM4 tak dlouho neznamena, ze treba za rok nemuze prijit s jinym enthusiastic socketem s 3-4-5-6ti kanalama. Navic 32 jadernej zen do severu ma mit 8 kanalu, takze bych se nebal o to ze by se k necemu "upsali".
Počet kanálů závisí na tom, z kolika kousků křemíku je procesor složený. Jeden kousek s osmi jádry má dva kanály, takže osmijádro pro desktop bude dvoukanálové. Šestnáctijádra pro servery jsou logicky ze dvou kousků křemíků, které mají celkem čtyři kanály a dvaatřicetijádra jsou zase ze čtyř kousků křemíku, takže mají celkem osm kanálů. Jednoduchá matematika. Protože pro desktop víc než osm jader nebude, nebude mít desktop ani víc než dva kanály.
Jasne to je Dummit eh Summit Ridge ale zase toto bych tak jiste netvrdil :-) , nic nebrani AMD udelat jinou platformu stejne jako intel s vice kanaly...... Ale kdo vi, ja rozhodne ne, a nikdo krome inzenyru v AMD nemuze ani tusit co se tam vari :-)
Parada, uz se nemuzu dockat (uz dlouho). Koupim hned APU na 28nm, s tim si vystacim a za par let koupim ZEN/VEGA APU a budu zase vysmatej, konecne DDR4 to by mohlo vykon APU celkem zvednout. Vic jak FullHD stejnak jen tak neplanuju, takze idealka... Ted uz jen aby byla naka poradna poctiva deska idealne od MSI, klidne za ni dam stejny prachy jak za procak. Jen skoda, ze je tak malej vyber normalnich ATX zdroju pod 400W, chci micro ATX, mensi pro me nema smysl. Jen se porad nemuzu rozhodnout mezi X370 a B350. 370ku nevyuziju ale zase co kdybych pak chtel prejit na neco o dost vic silnejsiho, a aspon se bude flakat a mohla by vydrzet dyl. Kua to je dilema, uvidime co bude za nabidku a rozdil cen. Zatim sem kupoval jen desky z "high-endovymi" chipsety i u levnejsich CPU a povetsinou se osvedcilo, ale je pravda ze jen u AMD, protoze Inšmel me s jeho cenovou politikou a moznosti upgradovat opravdu znechutil. Pridat jeden pin do socketu, aby tam nesel novejsi CPU me prijde moc, ale chapu ze i prodeje chipsetu/desek generuji zisky a o to firmam de, ale zase na druhou stranu AMD si tenhle luxus nemuze dovolit :-). Svate casy Socketu 7, ten vyber CPU IBM/Cyrix, IDT/Winchip, Rise technology, samozrejme nelze zapomenout AMD Geode defacto prvni low power CPU pro desktop (vyvynul ho kupodivu zravej Cyrix a pak ho vydal s National Semiconductor kdyz se spojili, tenhle CPU mam doma ve sve sbirce, AMD ho pak odkoupilo, byli i varianty BGA a ty byli prvni SOC, pak to AMD odprodala i s ATi ultra-mobilnimi technologiemi tzv. handset division Qualcommu za smesnych 65 mill USD a všichni vyme kam to s timto ip Qualcomm dotahl, dalsi kapitola by byla prodej consumer electronics division ATi Broadcomu, takhle rozstepit ATi ze zpetneho pohledu opravdu vypada ehm.... slusne, tak jak vypada. ) Jo, tehda bylo na vyber ne jak ted :@
Cenovy rozdil mezi x370 a B350 bude minimalni.
Co se tyka desky tak bych se asi MSI vyhnul, jsou jedny z nejdrazsich a zaroven cca 2x vice poruchove nez treba Asus a Asrock.
S Aušusama mám špatné zkušenosti, s prdelní skálou žádné, proto doporučuji Terabyte
MSI je IMHO pro AMD primární volba, umí tyto desky/platformu historicky nejlépe. Naopak bych se vyhnul Asusu, tak alespoň to fungovalo doposud.
Samozřejmě si taky pamatuju období červené nepájivé masky a shitových kondíků. :-)
Ausus uz radsi nikdy, mam s nima velmi spatne zkusenosti, stejne jako s Gigabyte..
Já s Gigabyte neměl nikdy problémy na rozdíl od Aušusu.
Zrovna dneska jsem vedle na novinkách narazil na předvedení platfromy Z270 pro Kaby Lake od firmy AsRock a jako musím je vychválit, hlavně s tím umístěném M.2 slotu pro disk úplně dolů mimo primární PCI-E slot a mimo CPU. Tam se disk bude perfektně chladit.
Ono se to furt točí, před pěti lety se mi vysypalo vše od MSI, ale před nedávnem jsem si třeba kartu zase pořídil, měl jsem desku od AsRocku, ale dneska bych si jí taky nekoupil
Hlavně aby AMD vydržela tak dlouho(do vydání nového soketu)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.