Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Videa: 4kB grafické demo generované real-time compute shadery a příroda v UE4

2 Nd Stage Boss 03
Pamatujete na 96kB demo .kkrieger? Japonský vývojář 0x4015 ukázal, že v současnosti je možné vygenerovat 3D scénu z ještě menšího objemu dat a navíc realtime - díky compute shaderům.

Pokud nesledujete drobná technologická dema, mohly vám uniknou dvě velmi zajímavé ukázky. Každá je tak trochu z jiného soudku, ale obě rozhodně stojí za pozornost. První, o které byla řeč v úvodu, se jmenuje 2nd stage BOSS a jejím autorem je 0x4015, spoluautorem YET11. Patří do kategorie dem a her, které se snaží ukázat, z jak malého datového objemu lze vygenerovat 3D prostředí, scénu a (v tomto případě) i hudbu. Podobných aplikací vznikla celá řada, mnohé z nich byly inspirované demem .kkrieger z roku 2004, které z 96kB dokázalo vykouzlit FPS hru „se vším všudy“, za což si jeho autoři odnesli 1. místo z Breakpoint 2004.

Letošní 2nd stage BOSS pro změnu získal první místo Tokyo Demo Fest 2016 a to nejen díky tomu, že spadá do kategorie 4k (což v tomto kontextu ovšem neznamená rozlišení, ale hry menší než 4 kB, tedy čtyři kilobajty). Prostředí i hudba je v reálném čase generováno pomocí výpočetního potenciálu grafického čipu (compute shaders). Z celkových 4088 bajtů, z nichž se hra skládá, je 2486 věnováno shaderům pro grafiku (autorem je 0x4015), 841 shaderům pro syntézu zvuku (autorem je YET11) a 761 ostatním účelům.

2 Nd Stage Boss 05

Protože - na rozdíl od zmíněného .kkrieger - je větší část prostředí generována v reálném čase (a ne předem během nabíhání), jsou hardwarové nároky opravdu vysoké. K dispozici jsou dvě verze - jedna základní, která renderuje v rozlišení 1280×720. Už ta vyžaduje poměrně slušný hardware, autoři hovoří o udržení FPS (nad) 20 jakožto o výsledku, kterého lze dosáhnout s poměrně slušným hardwarem. Pro „budoucí grafické karty“ je pak určena druhá verze, která vykresluje v 1920×1080. Ze současných jednočipových karet dokáže podle testů redakce PCGamesHardware tuto verzi udržet stabilně nad 20 FPS pouze Radeon Fury X.

readme
"2nd stage BOSS"
"二面ボス" in Japanese.
Released at Tokyo Demo Fest 2016.
Description:
2nd_stage_boss.1280x720.20160221.exe (party version)
- file size 4088 bytes
shader for the graphics = 2486 bytes
compute shader for the sound synthesizer = 841 bytes
other = 761 bytes
- at least nVidia GTX780 for keeping 20fps.
2nd_stage_boss.1920x1080.20160221.exe
- for more faster GPUs.

Mějte na paměti, že .exe soubor tohoto dema (který je tím jediným, který je třeba pro spuštění), má 4 kilobajty, což je zhruba 5× méně než jeden odstavec textu „Lorem ipsum“ uložený Wordem do souboru typu .doc:


Druhé demo avizované v úvodu patří do jiné kategorie. S pomocí Unreal Engine 4 cílí na fotorealistickou grafiku - rendering přírodních scén. Autorem je (Art by) Rens a delších komentářů nepotřebuje:

Porovnáváme: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Videa: 4kB grafické demo generované real-time compute shadery a příroda v UE4

Středa, 6 Duben 2016 - 15:13 | sp c | Clovece, ja tu nikde nazastavam firmu NVidia (tej...
Středa, 6 Duben 2016 - 09:30 | Tomáš Černák | Jasně a právě proto jsme tu měli již dvakrát za...
Neděle, 3 Duben 2016 - 09:44 | Tom M. | Co Atari 800, ale takové Atari 2600 se 128 bajty...
Pátek, 1 Duben 2016 - 18:52 | Spirit_pcf | Zasnem jak si zase dokazal pri komentari o demach...
Pátek, 1 Duben 2016 - 04:51 | Gath G | Assembler také není nutně nejkompaktnější. APL,...
Pátek, 1 Duben 2016 - 03:14 | Petr Kraus | Nee, ten se assembluje. A ne, bude to relativně...
Pátek, 1 Duben 2016 - 01:07 | Pastelka | Doslova jeden klik myší a v popisu videa je...
Čtvrtek, 31 Březen 2016 - 23:14 | BTJ | To vypada impozantne:) 4k jsou ultramachrovina,...
Čtvrtek, 31 Březen 2016 - 21:55 | milka2 | kloubouk dolu, pripomnelo mi to dobu, kdy jsem se...
Čtvrtek, 31 Březen 2016 - 21:33 | sp c | Keby mile AMD radsej spravilo poriadne ovladace...

Zobrazit diskusi