Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Z AMD AMA se vyklubalo: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím“

Akce s otázkami a odpověďmi, od které některé zdroje trochu nekriticky očekávaly uvedení Radeonu Fury X2, nakonec tato očekávání nesplnila, přesto na pár zajímavostí došlo…

Těžko říct, proč se objevovaly názory, že na akci pořádanou formou diskuse přes reddit s jedním pracovníkem AMD dojde k vydání nějakého hardwaru, ale toho už se asi nedopátráme. Určitý podíl viny mohl nést moderátor redditu, který avizoval, že tématem diskuse bude: „Vulkan, FreeSync, GPUOpen, Polaris (částečně), Fury X2, VR, DirectX 12 a vše, na co jste zvědaví - jen se neptejte na Zen“. Úvodem diskuse sice bylo vyřčeno, že zařazení tématu „Fury X2“ bylo chybou moderátora - přesto si lze jen těžko představit, jak by v rámci diskuse mohlo dojít k jeho uvedení. Pro někoho tudíž mohl být výsledek - diskuse převážně o vydaných produktech - zklamáním, nicméně na pár nových či upřesňujících informací došlo, a tak si je v rychlosti zrekapitulujeme.

Polaris - AMD chystá zveřejnění dalších informací (především o architektuře a procesu) dříve než při vydání, které je (stále) chystané na polovinu roku. Potvrzena byla 14nm výroba u GlobalFoundries. Konfigurace a parametry konkrétních karet budou zveřejněné při vydání.

Zemětřesení na Tchajwanu - proběhlo před měsícem a dosáhlo 6,4-6,6 stupňů Richterovy škály; na vydání nového hardwaru ale nebude mít vliv.

Nástroje GPUOpen - budou prezentované na GDC (14.-18. března 2016).

Vulkan pro Linux - ovladač se blíží do fáze vydání, bude součástí amdgpu

TrueAudio - v současné době je využívané spíš na straně konzolí (podporuje jej totiž i Playstation 4, byť implementace není zcela totožná), AMD zvažuje jeho využití ve spojitosti s prostorovým zvukem pro virtuální realitu.

APU+GPU - grafiky integrované v APU mohou vývojáři využít jako výpočetního koprocesoru; tato funkcionalita je dostupná pod API Vulkan, DirectX 12, Mantle a v HSA.

Vulkan vs. DirectX 12 - Vulkan je o něco lépe vybavený pro implementaci nových technologií, resp. využití nové funkcionality nadcházejících generací hardwaru.

HDR monitory - vydání prvních je očekávané ve druhé polovině letošního roku. Na základě zájmu prvních herních vývojářů lze předpokládat, že podpora ve hrách se začne objevovat v téže době.

Zen - APU s jádry Zen je v přípravě, vyjde po samostatném procesoru s jádry Zen.

Dlouhodobý cíl VR - rozlišení 16k pro oko (~4× 8k) při 240 FPS.

amdgpu - podporovaný bude hardware s GPU architektury GCN 2 a novější.

Polaris a HEVC - podporuje hardwarově h.265 encoding i decoding až 4k rozlišení.

CrossFire borderless - DirectX 11 neumožňuje použití CrossFire v okně (resp. mimo exkluzivní fullscreen), s novými API včetně DirectX 12 to možné je.

TressFX - (simulace realistických vlasů) byl vyvinutý tak, aby běhal dobře na veškerém hardwaru, není optimalizovaný jen pro hardware AMD. Cílem nebyl algoritmus, který by byl rychlý jen na Radeonech a brzdil konkurenci.

VCE - (podpora rozlišení) čipy s GCN podporují 1080p, GPU Tonga, Hawaii a Fiji 4k@60FPS (výše bylo potvrzeno, že Polaris přidá podporu HEVC/h.265).

Vodní chladiče pro Polaris - AMD předala výrobcům vodních chladičů návrhy PCB. Pokud po uvedení Polaris bude rychle následovat uvedení vodních chladičů, půjde o modely od těchto výrobců.

Radeon Fury X2 - zástupce AMD toto označení nepoužívá, mluví buďto o „dual Fury“ nebo „Fury Gemini“. Odklad ze čtvrtého kvartálu 2015 na druhý kvartál 2016 koresponduje s odkladem vydání VR setů. AMD toho využila „pro dosažení optimálního VR zážitku“, jinými slovy pro doladění softwaru.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Z AMD AMA se vyklubalo: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím“

Pondělí, 7 Březen 2016 - 16:02 | Petr Kraus | Však je taky podporuje/bude podporovat na Windows...
Pondělí, 7 Březen 2016 - 07:25 | 7R7 | Ale to by znamenalo že by NV nemala podporovať...
Pondělí, 7 Březen 2016 - 07:22 | Spirit_pcf | Konkretne zamerne naroky na teselaciu za ucelom...
Pondělí, 7 Březen 2016 - 07:19 | 7R7 | Čo si myslel tým že "Nieco na styl Nvidie...
Neděle, 6 Březen 2016 - 22:26 | Spirit_pcf | Ja som skor toho nazoru, ze strasne moc ludi ma...
Neděle, 6 Březen 2016 - 19:15 | JoHnY3 | Ja to beru tak, ze kdyby to bylo opravdu easy,...
Sobota, 5 Březen 2016 - 14:43 | Petr Kraus | No je právě otázka kolik je to práce navíc. Na W...
Sobota, 5 Březen 2016 - 12:27 | JoHnY3 | Je za tim nedostatek lidi. Finta je proste v tom...
Sobota, 5 Březen 2016 - 08:25 | Gath G | Možná by se hlavně měli zamyslet, jestli by...
Sobota, 5 Březen 2016 - 00:34 | Petr Kraus | Zřejmě jde o to, že je nebude dělat AMD, ale...

Zobrazit diskusi