Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DirectX 12 Multiadapter spojí výkon integrované a samostatné grafiky [video]

S nástupem Mantle se začalo více mluvit o alternativních způsobem spojení výkonu grafických čipů. Flexibilnější možnosti rozložení výkonu mezi více grafik si zachovává i DirectX 12. Funguje to…

Když AMD vypustila do světa Mantle, avizovala, že nové API umožňuje mnohem efektivněji spojovat výkon většího počtu grafických jader v jednom systému. Vývojář získal volnou ruku ve způsobu využívání dostupných akcelerátorů a jednou z ukázek zaměřených na co nejnižší latence a stabilní FPS se stala Civilization: Beyond Earth, která volila specifický split-frame rendering.

Podobnou flexibilitu nabídne i DirectX 12. Microsoft ji označuje termínem „DirectX 12 Multiadapter Technology“; v podstatě jde ale o totéž - vývojář dostává široké spektrum možností, jakým způsobem z většího počtu GPU vytáhnout vyšší výkon. V případě DirectX 11 (a starších) byla největším oříškem spolupráce dvou nestejně výkonných grafických akcelerátorů. Protože se spolupráce zpravidla omezovala na AFR (alternate-frame rendering, střídání po snímku), šel výkon, o nějž byl větší čip rychlejší než menší, v niveč.

Mantle AFR-free CrossFire 01

S DirectX 12 už tento problém nebude. Efektivně půjde spojit i výkon mainstreamového GPU s integrovanou grafikou. Ukázkou je následující demo pod Unreal Engine, kde byly na integrované GPU přesunuté některé post-processing efekty. Tím lze zároveň obejít i potenciální problém, kdy se technologická výbava integrované a samostatné grafiky liší, což by komplikovalo použití metod jako AFR nebo SFR. Nevýhoda je jediná - pokročilá podpora pro více GPU musí být zahrnuta na straně aplikace, nelze ji prostě zapnout nebo vypnout v grafickém ovladači, jako tomu bylo dosud.

Využití integrovaného GPU přineslo ~11 % výkonu:

Diskuse ke článku DirectX 12 Multiadapter spojí výkon integrované a samostatné grafiky [video]

Neděle, 10 Květen 2015 - 01:28 | honza f | takze to levnejsi neplati univerzalne pro celou...
Středa, 6 Květen 2015 - 21:43 | XY | Co si nejdříve zjistit informace a pak soudit ?
Středa, 6 Květen 2015 - 18:55 | DDR0 | http://www.czc.cz/intel-core-i7-4770/129698/...
Středa, 6 Květen 2015 - 17:28 | honza f | pardon? jak je to s tema levnejsima xeonama proti...
Středa, 6 Květen 2015 - 17:19 | BTJ | Mel jsem 5750 a 6850 nebo tak neco ..... obe jsem...
Středa, 6 Květen 2015 - 16:32 | trodas | 60Hz bug měla nVidia i ATI. Ale např. u...
Středa, 6 Květen 2015 - 15:21 | Kedar Míša | Já to myslel tak, že není důvod, proč by to...
Středa, 6 Květen 2015 - 11:23 | JVc | Presne tak. Ja tu integrovanou HD4400 jen na...
Středa, 6 Květen 2015 - 09:47 | BTJ | Ale no tak AMD, nesnaz se byt vtipny ..... tam u...
Středa, 6 Květen 2015 - 08:14 | Libor Míšek | Pokud vím, tak používání integrované grafiky v...

Zobrazit diskusi