Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Možnost vypínání Atomů v Cyberpunk 2077 zatím nefunguje správně, hra i padá

Autoři Cyberpunk 2077 chtěli vyjít vstříc uživatelům a umožnit jim vypnutí malých jader (Atomů) v procesorech Intel. Přinejmenším na některých systémech ale řešení zatím nefunguje optimálně…

Cyberpunk 2077 je hra zhruba o rok starší než tzv. big.LITTLE procesory Intelu (tedy alespoň ty desktopové). O rok později Intel vydal Alder Lake (Core 12000), za další rok Raptor Lake (Core 13000) a ještě o rok později Raptor Lake-refresh (Core 14000). Přestože Intel již pár měsíců pod vydání Alder Lake hlásil, že již téměř všechny herní problémy, které měl tento procesor při vydání, byly opraveny, v Cyberpunk 2077 stále zůstávaly vyšší latence, pokud byl procesor použit v tovární konfiguraci, oproti stavu, kdy uživatel nějakým způsobem deaktivoval malá jádra.

Dořešení podobných situací sliboval Intel v tzv. AOP (Intel Application Optimization), což uvedl s Raptor Lake-refresh. Funkce, která měla zajistit správné využití procesorových prostředků, začala reálně fungovat měsíc po vydání Raptor Lake-refresh, kdy byla aktivována pro hry Rainbow Six: Siege (vydána před 8 lety) a Metro Exodus (vydána před pěti lety 5 let). Od té doby Intel konstatoval, že APO bude dostupné jen pro procesory 14. generace, pak slíbil podporu dalších her, poté změnil názor a ohlásil podporu i pro procesory 12. a 13. generace, nicméně reálná situace je stejná jako měsíc po vydání Raptor Lake-refresh: APO funguje pouze na něm a pouze na dvou jmenovaných diluviálních hrách

Studio CD Projekt Red, které za hrou Cyberpunk 2077 stojí, se nejspíš už nechtělo dál spoléhat na Intel a do hry v rámci patech 2.11 doplnilo možnost manuálního vypnutí Atomů („Prioritize P-Cores“), aby uživatel nemusel používat nějaký samostatný software jako třeba Core Director, nebo nemusel před každým spuštěným hry měnit manuálně nastavení.

Zdá se však, že přinejmenším na některých systémech zatím tato možnost nefunguje správně. Zatímco ruční vypnutí malých jader dává v Cyberpunk 2077 obvyklé a očekávané výsledky, při nastavení ze hry výkon klesá a hra se cuká:

FPS při ručně / ze hry vypnutých Atomech (HardwareTimes)

Krom toho také některým uživatelům padá. Prozatím tedy nelze než doporučit ruční nastavení nebo samostatnou aplikaci jako Core Director. Snaha tu však byla a třeba se do vydání příštího patche podaří jádro problému odhalit a vyřešit.

Diskuse ke článku Možnost vypínání Atomů v Cyberpunk 2077 zatím nefunguje správně, hra i padá

Pátek, 9 Únor 2024 - 20:31 | JE | ještě pořád se směju.... "glued together...
Středa, 7 Únor 2024 - 06:12 | melkor | Záleží na aplikaci/hře. Z čeho nejvíce teží a co...
Středa, 7 Únor 2024 - 05:20 | mikeczcom | Jo no, AMD do toho v desktopu nic netlačí. To...
Úterý, 6 Únor 2024 - 23:42 | FrankHorigan | njn je víc jader (i virtuálních) víc Adidas :))...
Úterý, 6 Únor 2024 - 23:40 | FrankHorigan | V desktopu to není potřeba, AMD je do klasických...
Úterý, 6 Únor 2024 - 21:20 | mikeczcom | U jakého procesoru? U epiců oficiální specifikace...
Úterý, 6 Únor 2024 - 18:31 | tombomino | Drivejsi uniky rikali, ze ta cache muze byt...
Úterý, 6 Únor 2024 - 15:28 | mikeczcom | jen tak k první větě, podle mě to věděl i intel...
Úterý, 6 Únor 2024 - 15:25 | mikeczcom | je zajímavé, že amd to má na stránkách jak píše...
Úterý, 6 Únor 2024 - 15:02 | marder | Mysli si ze kazdy inteligentni clovek vytusil uz...

Zobrazit diskusi