Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia Fast Sync v kostce

Společně s grafickými kartami postavenými na architektuře Pascal představila Nvidia technologii nazvanou Fast Sync, která má být alternativou k vertikální synchronizaci (v-sync). Co nabízí?

Do seznamu metod synchronizace výstupu grafické karty se zobrazováním displeje přibyla další položka nazvaná Fast Sync, kterou Nvidia uvedla společně s GeForce GTX 1080. Oproti technologiím Nvidia G-Sync a AMD FreeSync nepočítá s přizpůsobením (se) obnovovací frekvence monitoru. Tím jsou její možnosti oproti těmto technologiím limitovanější, na druhou stranu k jejímu využití není třeba pořizovat nový monitor (ani aktualizovat firmware starého).

Fast Sync je v podstatě jakýsi „lepší“ v-sync. Počítá s fixní obnovovací frekvencí monitoru a jeho cílem je snížení latencí mezi vykreslením a zobrazením snímku. Kombinuje prvky vykreslování s vypnutou vertikální synchronizací a se zapnutou.

Pokud je obraz vykreslovaný s vypnutou vertikální synchronizací, produkuje grafická karta jednotlivé snímky tempem, které je omezeno pouze jejím výkonem. Každý snímek zobrazený na monitoru je pak zobrazen v takovém stavu, v jakém byl v době odeslání monitoru rozkreslen. Obvykle je proto monitoru odeslán obraz složený z nedokresleného snímku (n), jehož zbytek je doplněný o data z předchozího hotového snímku (n-1). Protože se (obzvlášť v pohybu) obsahy dvou následujících snímků mírně liší, je v místě napojení zlom, tzv. tearing.

Vertikální synchronizace tento jev eliminuje tím způsobem, že kontrola nad zobrazováním je předána aplikaci a vykreslováno je tempem odpovídajícím obnovovací frekvenci monitoru (např. 60 Hz). Aplikace pak k zobrazení předává pouze kompletně vykreslené snímky, čímž eliminuje tearing, ale zároveň se prodlužuje doba mezi vykreslením snímku a jeho zobrazením, takže narůstá lag.

Fast Sync nechává aplikaci vykreslovat snímky v maximálním tempem, jaké grafická karta zvládá a přidává buffer pro poslední kompletně vykreslený snímek. Monitor má pak pro každý cyklus obnovení k dispozici kompletně vykreslený snímek. Tearing je eliminovaný a latence nižší než u klasické vertikální synchronizace řízené aplikací. Výhoda (nižší latence) se projevuje hlavně při velmi vysokých FPS (výrazně vyšších než je obnovovací frekvence monitoru). Při nižších hodnotách náskok oproti v-sync klesá. Fast Sync by měl být krom GeForce architektury Pascal dostupný i na kartách / GPU z generace Maxwell.

Diskuse ke článku Nvidia Fast Sync v kostce

Úterý, 7 Červen 2016 - 21:39 | no-X | Ty „specifikace“ jsou téměř čtyři týdny stará...
Úterý, 7 Červen 2016 - 18:50 | Dreit | Proč mi to zní jako triple buffering? edit:...
Úterý, 7 Červen 2016 - 17:44 | Lubo S | http://pc.zoznam.sk/novinka/nvidia-chysta-gtx-...
Úterý, 7 Červen 2016 - 16:53 | Lubo S | Nevidia predstavila novè titan, 980ti, 960...
Úterý, 7 Červen 2016 - 16:03 | Warden | "Výhoda (nižší latence) se projevuje hlavně...
Úterý, 7 Červen 2016 - 14:55 | JVc | to by vznikalo neco jako micro-stuttering, ale...
Úterý, 7 Červen 2016 - 14:03 | no-X | Záleží, co si kdo představuje pod pojmem triple...
Úterý, 7 Červen 2016 - 14:02 | sewi | Ja to teda pochopil tak ze gpu bude mít uloženy...
Úterý, 7 Červen 2016 - 13:39 | Txy | Jak se to liší od triple bufferingu? Ono v-sync...
Úterý, 7 Červen 2016 - 13:26 | JVc | Pokud jsem to pochopil dobre, tak kdyz bude...

Zobrazit diskusi