Nvidia Fast Sync v kostce
Do seznamu metod synchronizace výstupu grafické karty se zobrazováním displeje přibyla další položka nazvaná Fast Sync, kterou Nvidia uvedla společně s GeForce GTX 1080. Oproti technologiím Nvidia G-Sync a AMD FreeSync nepočítá s přizpůsobením (se) obnovovací frekvence monitoru. Tím jsou její možnosti oproti těmto technologiím limitovanější, na druhou stranu k jejímu využití není třeba pořizovat nový monitor (ani aktualizovat firmware starého).
Fast Sync je v podstatě jakýsi „lepší“ v-sync. Počítá s fixní obnovovací frekvencí monitoru a jeho cílem je snížení latencí mezi vykreslením a zobrazením snímku. Kombinuje prvky vykreslování s vypnutou vertikální synchronizací a se zapnutou.
Pokud je obraz vykreslovaný s vypnutou vertikální synchronizací, produkuje grafická karta jednotlivé snímky tempem, které je omezeno pouze jejím výkonem. Každý snímek zobrazený na monitoru je pak zobrazen v takovém stavu, v jakém byl v době odeslání monitoru rozkreslen. Obvykle je proto monitoru odeslán obraz složený z nedokresleného snímku (n), jehož zbytek je doplněný o data z předchozího hotového snímku (n-1). Protože se (obzvlášť v pohybu) obsahy dvou následujících snímků mírně liší, je v místě napojení zlom, tzv. tearing.
Vertikální synchronizace tento jev eliminuje tím způsobem, že kontrola nad zobrazováním je předána aplikaci a vykreslováno je tempem odpovídajícím obnovovací frekvenci monitoru (např. 60 Hz). Aplikace pak k zobrazení předává pouze kompletně vykreslené snímky, čímž eliminuje tearing, ale zároveň se prodlužuje doba mezi vykreslením snímku a jeho zobrazením, takže narůstá lag.
Fast Sync nechává aplikaci vykreslovat snímky v maximálním tempem, jaké grafická karta zvládá a přidává buffer pro poslední kompletně vykreslený snímek. Monitor má pak pro každý cyklus obnovení k dispozici kompletně vykreslený snímek. Tearing je eliminovaný a latence nižší než u klasické vertikální synchronizace řízené aplikací. Výhoda (nižší latence) se projevuje hlavně při velmi vysokých FPS (výrazně vyšších než je obnovovací frekvence monitoru). Při nižších hodnotách náskok oproti v-sync klesá. Fast Sync by měl být krom GeForce architektury Pascal dostupný i na kartách / GPU z generace Maxwell.