Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL 4.4 specifikace: za snadnější portaci Direct3D her

Khronos Group vydala nejnovější verzi specifikace OpenGL. Přináší několik novinek, které mimo jiné usnadní vývojářům portování Direct3D her a aplikací do OpenGL...
OpenGL logo velké

Kapitoly článků

1.  Novinky této verze

OpenGL 4.4 přináší buffer placement control, efficient asynchronous queries, shader variable layout, efficient multiple object binding a streamlinované procesy pro snadnější portaci z Direct3D. K té poslouží i nová rozšíření GL_ARB_bindless_texture a GL_ARB_sparse_texture. Spolu s touto specifikací je tu samozřejmě i GLSL 4.40 (OpenGL Shading Language).

Lze očekávat, že podpora se objeví v ovladačích výrobců GPU již velmi brzy. Pro Windows je to jasné, v Linuxu čekejme brzké proprietární ovladače od AMD i Nvidie, u jejich otevřených protějšků bude otázka jakékoli podpory spíše v horizontu 1 rok+. To se týká celé řady OpenGL 4.x.

Bylo by hezké vědět, jestli novinky byly dlouhodobě plánované, nebo vyšly alespoň částečně vstříc všem snahám Valve kolem linuxové herní platformy postavené na Steamu.

Na další straně naleznete podrobnější anglický popis novinek.

Tagy: 
Kapitoly článků
1.  Novinky této verze

David Ježek (Google+)

Redaktor magazínu Deep in IT, který s oblibou píše i o jiných tématech, zdánlivě s IT nesouvisejících. Fanda všeho otevřeného v čele s Linuxem a FreeBSD, odpůrce Velkých bratrů, softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch nadnárodních korporací, fanoušek Isaaca Asimova, Richarda Feynmana, 70mm filmu, analogové i digitální fotografie, starých dobrých her a miliardy dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku OpenGL 4.4 specifikace: za snadnější portaci Direct3D her

Žádné komentáře.