OpenGL 4.4 specifikace: za snadnější portaci Direct3D her
Kapitoly článků
OpenGL 4.4 přináší buffer placement control, efficient asynchronous queries, shader variable layout, efficient multiple object binding a streamlinované procesy pro snadnější portaci z Direct3D. K té poslouží i nová rozšíření
Lze očekávat, že podpora se objeví v ovladačích výrobců GPU již velmi brzy. Pro Windows je to jasné, v Linuxu čekejme brzké proprietární ovladače od AMD i Nvidie, u jejich otevřených protějšků bude otázka jakékoli podpory spíše v horizontu 1 rok+. To se týká celé řady OpenGL 4.x.
Bylo by hezké vědět, jestli novinky byly dlouhodobě plánované, nebo vyšly alespoň částečně vstříc všem snahám Valve kolem linuxové herní platformy postavené na Steamu.
Na další straně naleznete podrobnější anglický popis novinek.
Diskuse ke článku OpenGL 4.4 specifikace: za snadnější portaci Direct3D her