Panasonic, Sony a další založily firmu pro zefektivnění výroby OLED panelů
Panasonic, Sony a Japan Display společně s inovačním fondem japonské vlády a dalších soukromých společností (Innovation Network Corporation of Japan) mají jediný cíl: vyvíjet a ve velkém vyrábět středně velké OLED displeje pro větší přenosná zařízení, tedy smartphony (možná přesněji řečeno phablety), tablety a podobné produkty, ale také signalizační zařízení. Společnost JOLED zahájí svoji činnost v lednu 2015 a pro Panasonic a Sony to bude představovat již druhý pokus o spolupráci na vývoji OLED technologie v poslední době. Obě navíc jednají s LG.Display, jejíž OLED panely by chtěly používat ve svých TV (na ilustrační fotografii je její OLED displej). Společnost JOLED totiž není o velkých úhlopříčkách pro televizory, nýbrž „jen“ o malých displejích pro mobilní produkty.
JOLED bude ve výrobě OLED panelů používat i nedávno vyvinutou technologii tisku OLED panelů, průsvitných amorfních polovodičů a také ohebný podklad displejů. Sony a Panasonic do JOLEDu přesunou své zaměstnance zabývající se relevantním vývojem. Obě firmy budou držet každá pouze 5 % hlasovacích práv, Japan Display bude mít 15 % a zbývajících 75 % si podrží japonská vláda. Cílem tohoto japonského konglomerátu je utvořit silnou konkurenci pro kralující jihokorejskou mašinérii od malých OLED displejů Samsungu až po obrovské OLED TV displeje vyráběné v LG.
Jestli je OLED dlouhodobě udržitelnou technologií, nebo v blízké či vzdálenější budoucnosti přijde lepší nástupce (tak jako podobě OLED nahrazuje plasmovou technologii), to v tuto chvíli není možné posoudit. Ale jak korejští giganti, tak tradiční japonské firmy na OLED zjevně sázejí. Takže ať už se budete v příštím desetiletí poohlížet po tabletu (či, kdo ví, třeba dokonce fotoaparátu), nebo velké FullHD či 4k TV, měla by být OLED technologie již cenově konkurenceschopná klasické LCD+LED. Právě metody jako tisk OLED masky na levný podklad jsou cestou, jak OLED zlevnit a nabídnout širým masám.