TV s Androidem nesmí používat skiny, Google chce kontrolu nad platformou
Google si totiž chce podržet plnou kontrolu nad softwarem jako takovým, tak nad tím, jaké dojmy a zkušenost si uživatel z Androidích televizorů odnese.
Na TV všech výrobců - momentálně se nebavíme o nikom menším než Sony, Sharpu či Samsungu - tak bude prostředí vypadat stejně. uživatel tak bude moci přecházet mezi značkami a přenášet si své návyky, které ostatně budou velmi podobné smartphonovému/tabletovému světu. Navíc to bude Google, kdo bude připravovat aktualizace, takže ty budou výrobcům televizorů k dispozici ve stejný čas.
Výrobci samozřejmě budou moci bundlovat své aplikace a služby, to snad není třeba blíže zdůvodňovat. Ale uvidíme, kam se platforma vyvine. Kupříkladu Sony hodlá nasadit platformu Android TV ve všech svých televizorech pro příští rok. Philips dokonce již Android TV prodává, byť zatím ne jako oficiálně zastřešený a tak není jisté, jestli/jak budou tyto TV upgradovatelné. Pozice Sharpu zatím není jasná, ale s Android TV si minimálně vážné pohrává.
Jiná otázka je, co tím vším Google sleduje? Je jasné, že chytré TV jsou platforma na vzestupu. A pokud průměrného uživatele neodchytí Google na smartphonech či tabletech, tak jej může odchytit skrze TV. Nebo naopak u již zaháčkovaného uživatele ještě přihodit další háček, protože je jasné, že zde je/bude možná úzká provázanost všech androidích zařízení. Vždyť se nám blíží nová éra filmové distribuce skrze internet, kde svedou souboj mnohé služby, zejména zavedený Netflix s dalšími. Kdo uloví nejvíc zákazníků, bude si hvízdat, byť Googlu může být jedno, jestli na Android TV bude uživatel provozovat službu Sony, Amazonu, Netflixu či kohokoli jiného. Hlavně že to bude na Android TV pod Google účtem pro různé služby, což uživatele spojí i s jeho desktopem a smartphonem a … velký Google zase o nás bude vědět o něco víc.