Vizuální stránka a technologická dema
O GeForce 7800GTX (alias o čipu nVidia G70) jsme psali již nesčetněkrát. Nyní nastal ten správný okamžik podívat se na to, co tato karta přínáší nového, co lze očekávat od výkonu dvou kousků v SLI zapojení či na nové technologie v ní použité.
Kapitoly článků
3. Vizuální stránka a technologická dema
Na následujících obrázcích ze hry máte možnost na vlastní oči posoudit přínosy technologií, obsažených v čipu na kartě GeForce 7800GTX.
Maskoti
Prvním maskotem, který provází i technologické demo na GeForce 7800 je ženská postavička (koho to překvapuje :-) jménem Luna. To asi koneckonců nikoho nepřekvapí. Na ní vša nVidia prezentuje některé klíčové prvky nové karty:
- Pixel Shaders 3.0 - pomocí nich se vykreslují vrstvy postavy, jako oblečení, oční bulvy, to vše požadující více než 300 instrukcí s per-pixel větvením a 64bitovými barvami.
- Translucence - prosvícení těl gatekeeperů.
- Displacement Mapping - využívá volumetrické textury pro výpočet povrchu.
- Real-Time Hair - geometrie vlasů Luny je simulována v reálném čase, stínování probíhá po jednotlivých pixelech.
Druhým maskotem je „Mad Mod Mike“ alias Šílený (Max) Mike.
- PixelShaders 3.0 - všechno u Mika počínaje kůží a konče chvěním horkého vzduchu od raket je počítáno pomocí Pixel Shaderů.
- Radiant Lighting - Mikův Jetpack vytváří samozřejmě patřičné stíny a odlesky ve svém okolí, což se pak projevuje i na jeho helmě.
- Depth of Field - rozostření přesně v souladu s lidským okem je také počítáno pomocí shaderů, kdy se scéna počítá vícekrát a výsledek se poté skládá dohromady.
HDR renderování při 128bitové přesnosti
Far Cry
Splinter Cell Chaos Theory
předchozí kapitola
následující kapitola
Kapitoly článků
3. Vizuální stránka a technologická dema