Wine 2.0 a Wine-Staging 2.0 přináší první funkční DirectX 11 hry
Kapitoly článků
Z toho podstatného přináší Wine 2.0 podporu běhu kancelářského balíku Microsoft Office 2013 a také 64bit podporu pro macOS. Celkový počet dílčích změn dosahuje 6600, jejich přehled najdete na druhé stránce tohoto článku.
Wine přechází na nový systém číslování verzí a jejich vydávání. To je právě ta věc, která stojí za tím, že některé novinky kolem Direct3D to do tohoto číselně velkého skoku vpřed nestihly (například Direct3D command stream, dále plná podpora HID, grafický ovladač pro Android ad.). Platí však, že došlo na implementaci řady dalších věcí z Direct3D 10 a 11 (a některých instrukcí ze Shader Modelu 4 a 5), například jsou již podporovány Direct3D 11 feature levels
Krátce poté následovalo vydání Wine-Staging 2.0. To obsahuje mnohé experimentální a testovací patche vůči „standardnímu vydání“ Wine. Například mnohé Direct3D 11 hry už zde běží celkem bez problémů (většinou běží například DOOM, Hitman: Absolution, Tomb Raider či další AAA hry). Zajímavostí je, že třeba právě DOOM, který podporuje API Vulkan, lze s Vulkanem provozovat s téměř nativní rychlostí z Windows. Podrobnosti k aktuálnímu stavu najdete na domovském webu projektu.