Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Fallout 4 / Skyrim FOV: hlavně to nepřehnat

Hry od Bethesdy nejsou úplně můj typ her, nicméně u jiných her zvýšení FOV obcas využívám, obvykle tak na 80, ale záleží na hře.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já téměř vždycky měním na 90, Fallout 4 mě nemile překvapil svým úzkým pohledem. Nicméně jedna malá utilitka na nexusmods to napravuje (včetně vypnutí krajně otravného v-sync a dalších)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

S hrama od Bethesdy už jsem skončil. Naposled jsem dohrál Oblivion. Skyrim ani Fallout 4 mě dlouho nebavil. Je rok 2015 a ty hry vypadaj furt stejně a tím nemyslím jen grafickou stránku. Přípěh a hratelnost naopak pokulhává.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"Vyuzivate" - vyuzivam, na wide zobrazovadle to chce neco kolem 90 - 100°.

Nicmene - Fallout 4 - to je fakt podelana hra "on so many levels" :(( Obrovske zklamani. Nizky FoV je relativne prkotina (a snadno resitelna) - totalni zdebilneni, parodie na pribeh - dej, nevyvoj postavy, ultradementni "rozhovory", toporne ovladani klavesnici - mysi, AI na urovni prvniho dooma, odporna grafika (leta pane 2015 fakt hnus) atd. atd. Kdyz vyplulo ven ze novy Fallout bude delat Bethesda samotna, cekal jsem tak trochu pruser (asi jako Fo3 - vs. vyborny FNV), ale chlapci se prekonali a je to MNOHEM horsi... :(( Proc to nedali Obsidianu?

- a nejsmutnejsi ze ta hra bude stejne opevovana jako "RPG roku" a stejne se ji proda XY milionu. Masam asi tyhle sracky vyhovuji...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Jo, kdysi v dřevních dobách hraní na širokoúhlých monitorech (to je tak 10 let zpět :)) byla celkem nutnost ladit každou hru zvlášť. K tomu výborně pomáhala wiki na http://www.widescreengaming.net/
Docela se divím, že dneska, kdy jsou širokoúhlá zobrazovadla prakticky standard, se najde nějaká hra, která potřebuje ruční úpravy ..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V dnešní době to potřebuje každá hra, která je dělaná na konzole a pak port na PC... konzolový standard 60-70 FOV je běžný.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To je celkem otazka proc ten konzolovy standard je tak nizky, kdyz bezne televize jsou take sirokouhle stejne jako monitory.

Nebo je to jen proto, ze na TV se clovek kouka z dalky a tak tam:
a) Nizke FOV vypada lepe, protoze ta TV z dalky je proste jen takove okno do jineho sveta. (na rozdil od monitoru, ktery je 20-40 cm od hlavy a tak zabita mnohem vetsi kus zorneho pole)
b) Pri vyssim FOV by vse bylo menso a hraci by meli problem trefit mensi postavu nepritele?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bude to asi aj tym pohladom z vecsej vzdialenosti kde vyssie fov by vyzeralo fakt divne ale myslim si ze to bude mat aj zdravotne dovody. Predsa len vyssie FOV na 20-30" monitore je relativne ok ale sledovat povedzme FOV 110 na 50" TV moze sposobit ludom nevolnost. Predsa len otacanie je vnimane vyrazne rychlejsie a aj deformacia obrazu je uz dost vyrazna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

16:9 už není širokouhlý... kupte si 21:9 a budete se cítit stejně jako při přechodu z 4:3 na 16:9 :) třetina obrazu navíc oproti 16:9 není k zahození :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak, v dnešní aktuální hře řešit širokoúhlé vykreslování, když nastupuje ultraširoké...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ten konzolovy standard odpovida uhlem zaberu lidskemu oku.

Jakykoliv sirsi zaber je z pohledu hrace neprirozeny, i kdyz je videt vic.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, nicméně to samozřejmě platí pro pohled první osoby, což pokud chápu není případ F4. Celé to zavání mizerným portem z konzolí kde si kvůli výkonu ulehčuní vykreslování. Nic víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.ulekare.cz/clanek/perimetrie-933

Za normálních okolností se střední části zorných polí překrývají. Okrajovou část vnímá pouze oko na příslušné straně. Zorné pole jednoho oka sahá vodorovně obvykle až do úhlu 100 stupňů směrem k vnějšímu koutku a dle anatomie nosu až do 90° směrem ke vnitřnímu koutku. Svisle dolů k 70 a nahoru k 60 stupňům.

Jestli je tech 65 ve stupnich ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Enginu hrabne IMHO preto, lebo v indoor lokáciach používa nejaký iný hardcoded FOV multiplier, ktorý je na mieru urobený práve pre indoor (pre globálne FOV 65). No a keď sa natvrdo zmení FOV, tak dostaneme dokonalú predstavu o tom, ako vidí človek trpiaci chorobu rybieho oka.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U Skyrimu stačí napsat do konzole FOV 90, nikdy jsem to hlouběji nezkoumal. FOV 80 u F4 mi nevadí, je to ještě v mezích. V F4 příkaz již nefunguje, po zavření konzole se FOV vrátí na defaultní hodnotu. Hra z nějakého důvodu neumožňuje vypnout VSYNC. I přes to že už víme proč a způsobuje to různé problémy to někteří frykulíni chtějí zapnout. Proč? Aby si pak mohli stěžovat že hra buguje?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako sa prejavuje BUG v hre, ked je zapnuty VSYNC ?
Nemam rad, ked je FPS vyssie ako frekvnecia monitoru, potom ten obraz akoby roloval cez monitor.
Preto si v kazdej hre zapinam VSYNC popr. cez ovladace tzv. "Adaptive VSYNC"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

vyšší FPS se dají limitovat driverem i bez VSync, ale taky si život bez VSyncu představit neumím představit.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vyssie FPS je k comu dobre ako frekvencia monitoru ???
Akurat tak na artefakty, co vznikaju NEsynchronizaciou snimku a paprsku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jelikož nepatřím k těm, kteří potřebují více než refresh rate, tak těžko vysvětlím proč... všichní mávají nějakými imput lagy, což je věc kterou pří hraní nepotřebuji řešit už díky tomu že obyčejná klávesnice a myš jsou bezdrátové a fakt, že když hraji hry, tak používám vhodný herní ovladač (ideálně bezdrátový), nejčastěji XBOX controller

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Adaptive/G Sync...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

První aktivuje Vsync jen při dosažení refresh rate, do té doby není aktivní, takže adaptive vsync nezajistí netrhaný obraz při menších FPS než je je refresh monitoru, druhé zase potřebuje vhodný monitor.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Oboje vyžaduje vhodný monitor. A pohyb fps v dané možině, to je pravda. Otázka je, zda není lepší snížit detaily než koukat na lagující hru.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co je lagující hra? Hra může působit zcela plynule i když nemá právě 60FPS,

Ono je pro to oko dostačujících i 30FPS a to dnes monitory umí a často i doporučují.. měnící FPS mi nevadí dokud tam není stuttering, až by to přišlo, tak nastavím na 60Hz monitoru 1/2 refresh rate, což zatím žádná hra co mám pod tuhle hodnotu nepadla.

A ne, snižovat detaily je to poslední co by člověk chtěl. Proč platit za hru a pak si ji neužít v maxinálních detailech? Raději několik let starou hru (často i levněji) na full než novou na nižší detail. Ale když chci SKUTEČNĚ hrát novou hru na max. tak aby se hýbala, tak je logické že si k tomu pořídám adekvátní železo - tzn. pokud možno to nejlepší na thru... pravda sám jsem se tím neřídil. Rozdíl ceny a výkonu 980 vs Titan, mi v době koupě nebyl po chuti. Výkon jsem nahnal asi 25% přetaktem oproti referenci. Tehdy bohužel nebyly ještě 980Ti a v současné chvíli se mi její koupě nevyplatí, ten cca půl/třičtvrtě rok snad nějak doklepu a pak si koupím high end nástupce současné 980Ti/TitanX a budu mít snad na chvíli vystaráno. Je fakt že ta 980tka už kapku dýchá... ale z "novějších" her mám v podstatě jen Tomb Raidera a ACS, ani jedno mi s 4xAA neudrží 60FPS při maximálním nastavení.. musím ubírat AA... a AA je něco co prostě mít musím.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

U falloutu nefungujou ani cheaty ... takovy to sou bridilove. Nahodis si nosnost, rekneme 50 tun abys nemusel porad jak chuj resit, kam stim, projdes dverma ... a muzes nahazovat znova. Pripadle vylezes z armoru a ddto.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsem měl napsat, že to s tím VSYNC je reakce na někoho nademnou. Taky hraju téměř vždy s VSYNC zapnutým, najdou se vyjímky (z hlavy dám snad jen Black Flag). Pokud je ve Fallout 4 vysoké FPS, chová se engine "nestandardně". Je o tom tuším psáno i na Diitu. Pamatuju že byl problém s terminály a vysokým FPS.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

FOV u nekterych her menim 60-65 je proste nekdy zoufale malo. casto mam pocit ze mezi monitorem a oblicejem je vzdalenost 10cm a za chvili mi z toho drbe. vyzsi FOV to vyresi. pouzivam vetsinou 80-90

a souhlasim. FO4 opravdu nevypada jako hra z roku 2015. od FO3 nebo skyrimu se pohla opravdu jen malo a to obe predchozi uz ve sve dobe nebyli nic moc co se vzhledu tyce.
detaily textur, NPC a tak vubec stoji houno (asi kvuli konzolim). AI NPC stoji za houno.
ovladani je sice otazka zvyku ale mam pri pohybu pocit, ze mam jednu nohu zlomenou :(
nehlede na to, ze se kazdou chvili drbnu o neco v zemi a musim to bud preskocit nebo couvnout a obejit i kdyz tam nic nevidim.
nejde redefine u vsech klaves, takze pokud clovek hraje jako ja z kurzoru je dost nestastnej, protoze cast klaves zustane vlevo a nejde dat bliz a je to tak silene, ze pokud jsem "use" ktere je standartne na E dal na END cast veci se pouzije endem a cast tvrdosijne zustava na E... (mozna je najdu v nejakem konfigu, zatim jsem nekoumal) ale hlava mi to nebere. dohraju to pouze proto, ze jsem fandou vsech falloutu, jinak bethesda opravdu drzi svuj standart a stoji to za velke houno

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo ovladani je sileny.
Osobne nechapu, proc si vsichni herni studia (cest vyjimkam) myslej, ze vsichni hraci hrajou na wasd.
Ja hraju na sipkach uz 25 let a nehodlam to menit.
Pokud hraju strilecku, chci to mit na sipkach + klavesach okolo - delete a spol, kraj numericke klavesnice a podobne.
I to pribly konzoloidni ovladani GTA5 na to nakonec slo naucit. Countersterstrike s tim nema problem. Ale posrana Bethesda s tim problem ma uz od Oblivionu, a to nevim, jestli ne I driv.
U Oblivionu jsem to resil nejakym editem nejakeho ini souboru, pricemz mi nastesti nekde na technicke podpore laskave poslali odkaz na nejaky fanouskovsky clanek, kde bylo vypsano, jak se jmenuje sipka vlevo a podobne. A ano, byl to nejaky asi 20ti pismenny nazev.
Nakonec jsem nejak podobne vyresil i Fallout 3 tusim.
Ostatne naucit tu hru, aby reagovala na vsechna tlacitka na mysi - nemozne. Mozna, ze existuje nekde nejaky nazev tech tlacitek a sel by tam dopsat rucne.
Btw pravda, pokud si dobre vzpominam, tak i u F3 nektere veci proste premapovat NESLY a bylo nutno pouzivat ty defaultni klavesy vlevo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je otázka zvyku. Já hrál taky dřív na šipkách, ale tuším s příchodem Counter Strike jsem přešel na wsad. V Kombinaci klávesnice+myš je to i ergonomičtější. Ale hraj si jak ti to vyhovuje, hlavní jsou výsledky a pohodlí. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Viem o com pises co sa tyka sipiek.
Ale ked som prvy krat zacal hrat este DOSacky Terminator Skynet (1996 zhodou okolnosti tiez od Bethesdy, aka nahodicka), ktora bola pre mna jedna z prvych co sa ovladala klavesy+mys, okamzite som sa musel naucit hrat lavou rukou (napr. WSAD) lebo som pravak a mys musim mat v pravej ruke.
Zo zaciatku to vypadalo ako ucit pravaka pisat lavou rukou.
No a za 20 rokov mi to WSAD uz docela ide :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem pravak a hraju na sipkach :-) a znam dalsi lidi, kteri to maji stejne. Proste jen mam klavesnici na stole vice vlevo no (kraj klavesnice mam asi tak 25-30 cm od mysi)

Priznam se, ze kdybych mel hrat nekde na wasd, tak budu mackat obcas vice tlacitek najednou a take se na ne nebudu "po pameti" trefovat. Coz je imho nejvetsi vyhoda sipek - jak je okolo nich to misto, tak i se zavazanyma ocima na ty sipky trefim. Nehlede na to, ze jsem zvykly ve "volnem case" mit volne prsty proste polozene na tele te klavesnice a kdyz potrebuju sipku zmacknout, tak jednoduse malicko ponusu prst a je tam. Tohle jinde nez na sipkach nejde :-)

Btw ano, poridil jsem si velky stul, takze nemam problem soupat klavesnici sem a ptam podle toho, jestli zrovna hraju, nebo pisu

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No dnes po 20 rokoch by som to uz asi na sipkach nedal, pretoze palec na lavej ruke ide automaticky na ALT a SPACE a malicek na SHIFT a CTRL ;-)
Je to len o zvyku, ale chapem Tvoje rozhorcenie, ked si hru nemozes nastavit podla seba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pricemz nutno rict, ze z technickeho hlediska je uplne jedno, jakou klavesu zmacknu, nebot je to jaksi vcelku jednoznacne a jednoduse zjistitelne. Takze moc nechapu, proc napriklad u nekterych her muzu namapovat napriklad pismena,ale uz ne sipky ci jine klavesy (enter a podobne)
Imho je to i portama z konzoli, kde s takovyma klavesama nejak vubec nepocitaji a proste to jen otrocky naportuji a vubec neresi, ze PC ma malicko jine ovladani, nez konzole.
KDe bych trebas vypichnul GTA5, kde ten port z konzole delali peknych par mesicu a dost hru upravili pro PC a vse fungovalo v pohode - co se tyce ovladani tak vcetne bocnich tlacitek mysi a podobne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na konzolích je tenhle FOV ok, na PC si ho u her od Bethesdy zvětšuju na něco mezi 80-90. Každopádně ve skyrimu se šlo tlačítkem ; dostat do konzole a tak to ladit přímo ve hře nějakym příkazem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.