Fallout 4 / Skyrim FOV: hlavně to nepřehnat
Tou cestou je úprava ini souboru, což v případě Skyrimu znamená vložit do souboru Skyrim.ini
(nachází se typicky Dokumentech v My Games\Skyrim) do sekce [Display]
\ řádek:
fDefaultWorldFOV=x.x
… kde x.x je úhel záběru, který preferujete. Výchozí hodnotou (nevyžaduje uložení v ini souboru) je 65, ale můžete klidně jít třeba na dvojnásobek a užít si poměrně psychedelické hraní.
Vlevo standardní FOV 65, vpravo FOV 120 - při velkých rozhledech to vypadá celkem dobře
Pro blízké objekty ale s rostoucí hodnotou FOV klesá přijatelnost vzhledu.
Faktem ale je, že čím širší záběr, tím na první pohled je vše přímo před vámi od vás dál, ale současně má člověk dojem, že se pohybuje rychleji. Když ale hodnotu přestřelíte, někdy enginu „hrábne“ a zažijete i poměrně „gaga věci“.
Někdy enginu "hrábne" a FOV ještě násobně zvětší (třetí ukázka je na úplně prvním obrázku). Použitelné to není :-).
Podobně pro Skyrim najdete toto nastavení i pro Fallout 4, kde se nastavuje zvlášť úhel záběru pro pohled první i třetí osoby. Podrobnosti najdete na Steamu, já Fallout 4 nemaje to dál rozebírat nebudu.
Každopádně, když už Bethesda nebyla ochotna do těchto her pro PC umístit ovládací prvek pro nastavení úhlu záběru, je fajn, že existuje možnost si to doladit ručně. Využíváte někdo širší úhel záběru v jejích hrách?