Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jak nám 120GB SSD Intel DC S3500 spáchalo při testu sebevraždu

a nebo taky stesti na vadnej kousek ...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já bych spíš řekl, že se SSDčko naštvalo, že mu dali nízké hodnocení, a odešlo:

"...jinak se to tváří jako klasické consumer SSD. A tak jsme mu po zralé úvaze udělili naše čtvrté nelichotivé ocenění."

Oni na něj nelichotivě, tak co bych fungovalo, že. Dlabat na ně, konec! :)

No, dosti ironie. SSDčka jsou hezká nová technologie, ale má to své mouchy masařky. Takže žádná náhrada za staré dobré magnetické disky se nekoná - jen to jen super zrychlení na systém a pak sešup k rychlé smrti...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nedávno mi přesně takto odešel SSD Kingston, který jsem koupil loni na podzim. Vypnul jsem PC a po cca 5 hodinách zapnul, s tím, že naskočil boot, ale po dlouhém pokusu o načtení systému vyhodil BSOD. V jiném PC způsobovalo jeho připojení zamrznutí celého systému.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zmenšujeme, zmenšujeme a zmenšujeme, je jasné že se to někde projevit musí, zlaté řady 510 a 520 kde byly procenta poruchovosti kolem 3 promile....

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Mozno ozaj vadny kus, neexistuje pri 97% zivota NAND cipov pred sebou, aby zdochol.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to já mám tady na stole 2 kusy 128GB Patriot Torqx. Oba chcíply bez varování, jen s odstupem půl roku

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přijde mi, že odešel řadič spíš než flash čipy. Jasně, data jsou v tahu tak jako tak, ale pokud to byl opravdu řadič, těžko mohlo dojít k přepnutí do read-only režimu...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No to mě zase připadá, že "odešla" část flash pamětí, která je vyhrazena pro uložení služebních informací. Mám zato že jsou možné tyto scénáře:

-došlo k porušení flash ve které je uložen firmware a SSD nyní běží na záložní firmware - "bootloader". Pokud by se jednalo o tento případ, pak by tu byla teoretická možnost dostat data zpět.
- došlo k porušení flash ve které jsou informace o velikosti, názvu, atd. Text "Wolfsvill" je přímo zapsán ve firmware. Pokud fw po startu nevyčte služební oblast, tak vrátí toto výchozí jméno.

Sice nevím jak to má Intel vyřešení v tomto SSD, ale výše zmíněné metody se běžně používají v embedded zařízeních.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Take si myslim ze radic je bez firmwaru a jede na bootloader, ktery je v rom radice. Na prilozene fotce je videt vpravo dole 4Mbit flash ktera predpokladam ma obsahovat firmware a konfiguraci (tedy neco jako hw geometrii) a ta asi odesla. Myslim si ze by vyrobci mohli popremyslet a nektere zivotne dulezite data ulozit na 2 mista, aby se z disku dala data vytahnout aspon pomoci downloadu fw do ram. Predeslo by se mnoha nas... uzivatelum.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Občas v tom CrystalDiskInfo nechápu ty hodnoty, třeba ten Wearout Indicator je Current 96, ale RAW je nula. A takových parametrů je tam víc, kde ty hodnoty teda bere, když jsou vyčteny nulové?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Protože ten SMART vrací pro každou položku víc hodnot - current, worst, threshold, raw. Přičemž podstatné je Current. Raw NĚKDY obsahuje smysluplný údaj, jindy nikoli.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Aha, já myslel, že vrací jen RAW, což je dekódováno v tom Current a Worst a Threshold jsou jen nějaké limity, které se obecně po tuto hodnotu stanovují...

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

to jako nekdo ceka ze kdys je neco z enterprise segmentu, tak to musi bejt nesmrtelne? proste asi odesel radic no

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mne zatial vsetky klasicke SSD funguju doteraz, ale s msata som mal zatial len problemy. Jeden mam v sufliku este z dob EEE 901, tvari sa ze normalne funguje ale zapisane subory su stale poskodene (mozno s tym asusom aj nieco realne bolo, ale vdaka svojej pomalosti jednu schytal a uz je v kremikovom nebi :D). Dalsie msata mi odislo pred mesiacom, 3 dni po kupe pri rozbalovani suborov nan windows zamrzol a po restarte uz disk nenasiel ani bios (asi som ten disk zahnal do kuta kedze som tam nechal malo miesta, navyse ten adata bola verzia 128 GB, cize tych +8 GB bolo pridanych z casti ktora mala sluzit na pripadne opravy :) ... asi to zohralo rolu v jeho smrti), po vyreklamovani som radsej zobral kingston ... tak ocakavam co bude s tymto kuskom ,ale snad uz nic. Velka skoda, ze msata nerobi aj corsair .. vsetky ssd od tohto vyrobcu (sandforce) funguju doteraz bez jedineho problemu.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Toto je právě ta situace co mě znervozňuje. Ne že by se nemohlo stát že by HDD zdechl jak otočením vypínačem, ale mnohem častěji je uživatel varován že se s HDD něco děje a má čas data přesunout. Pokud umře SSD, tak je to prakticky vždy jak tím vypínačem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Staré dobré disky budou ještě stálek něčemu. Skok na SSD je hezký, rychlý, ale občas se to také rychle zmrtví...

Holt je třeba s tím počítat a zálohovat a vybírat kvalitní značky - a modlit se.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No jo, kvalitní značky... to já bych si zrovna myslel, že třeba Intel co do kvality (životnosti) bude v segmentu SSD patřit k tomu nejlepšímu (dál pak asi ještě Samsung, Kingston a asi další - pokud se mýlím, opravte mě někdo :)... a ejhle, i Intel z "enterprise" řady může umřít někde na začátku své životnosti. Snad je to jen ona pověstná "vyjímka, co potvrzuje pravidlo".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

od toho jsou zalohy, a hlavne SSD není prozatím skladiste, ale spise jen systemovej disk, takze třeba pro me je stále lepsi mit zalohovanych třeba ctvrt tera a rychlej systém + softy, nez mit systém na plotnaku a zalohu mit stejne

prejit z mrtvého systemaku SSD na novej je otázka 5 minut

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To mozna, pokud je vse spravne nastavene a datove adresare nejsou na systemovem disku.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tak toto uz je vazne sh1t.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky se bojím takové náhlé smrti SSD. Proto se mi každý pátek automaticky dle plánu vytvoří windowsowská bitová kopie z SSD na HDD (WD Green 3TB). Má to jen 40 GB, trvá to 5 minut a ani nepoznám zpomalení PC.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak přeju šťastný a veselý.
Dej vědět, pokud reklamuješ jako běžný smrtelník, jak reklamace dopadla a jestli ti náhodou taky netvrdili, že k montáži nemáš dostatečnou kvalifikaci.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

S tím ses setkal u kterýho prodejce?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S tímto se setkávám za tohoto režimu pravidelně kdekoliv. A čím tam sedí mladší smrkáč, tím je to jistější.
Sobě jsem akorát za tohoto režimu reklamoval Seagata, předložil jsem zpracované grafy, křivky, časy, výpočty a nechal jsem si zrovna zavolat majitele obchodu, tak se to vyřešilo na místě bez papírů, podal z regálu jiný kus.
Ale chodím reklamovat pro druhé a já jsem přesně ten typ co má na sobě napsané "vytři si se mnou pr*del". Takže se všude dozvím, že se to nedá reklamovat a vysype 1000 právních důvodů (obaly, lhůty, věcná příslušnost k reklamaci atd. Tak odcituji čísla zákonů, paragrafy a jejich znění s tím, že od této chvíle budu pořizovat obrazový a zvukový záznam reklamace. Tak povýším z obecného debila na debila, co se našprtal zákony a přecházíme do fáze odborné. Je to poškozené...tato vada je vzhledová a nesouvisí z projevem vady (předložím listinné a obrazové důkazy projevu vady)....Poškození neodbornou montáží... podle čeho usuzujete?....Nooooo, kdo to montoval?...já...Vy vůbec nemáte oprávnění k takové činnosti!!!....podle čeho usuzujete?....Nemáte na to oprávnění-máte ŽL, vyhl. 50/78 Sb. § 6, vzdělání????....ŽL nepotřebuji, to spadá do kategorie občanská výpomoc....jelikož to nevykovávám jako samostatnou činnost, tak vyhl. 50/78 Sb. § 6 nepotřebuji, stačí mi § 5 jako osobě znalé, a zkoušku nemusím skládat a obnovovat ji, bo mě stačí proškolit kýmkoliv od §6 nahoru, vzdělání a znalosti v oboru výpočetní techniky jsem ve smyslu § 228 zákona 65/1965 Sb. osvědčil před odbornou komisí s vyznamenáním...ještě něco k mé kvalifikaci?.....Rudne, protože neví co to je, a nezná to a odchází se dozadu poradit. Už jsem povýšil na debila našprtaný právem a možná si něco o IT přečetl v Počítači pro každého...
Nastupuje ten nejkrutější ajťák co přespává někde vzadu ve skladě a budí se jen pro případ války a vytahuje ten hlavní trumf. Nemontoval jste to na antistatickém pracovišti (haha, to určitě nezná a máme ho z krku)...odcituji podnikovou normu Tesla, bo tenkrát antistatické pracoviště byla tak speciální věc, že norma ČSN toto neznala a tak nějak to kodifikovala Tesla jako svoji podnikovou normu závaznou pro všechny v IT. Takže průřezy vodičů, max. odpor pospojování, hodnoty a watáž ochranných zemnících odporů (tenkrát nevím proč, ale nejméně zatížitelné na 2W), pracovní desky, podlahy, manipulace se součástkami, materiál pracovního a dokonce spodního prádla a pochybuji, že dnešní normy by byly přísnější....OK ...tak to tu nechte a my to pošleme výrobci k vyjádření....ne! vyměníte mi to kus za kus nebo vrátíte peníze!!!....Nemáte zákon dobře nastudovaný a to my nemusíme :-)))))))))))
A teď můj majsrtštyk......připomínám, že to celé točím a celou tu dobu to všichni berou do pracek a hamtají po tom - tedy s tím zachází proti předpisům výrobce o zacházení se součástkami citlivými na statickou elektřinu (ano, dokáží ochytat konektor u disků), mimo antistatické pracoviště, všichni v umělé hmotě.
Tedy mám důkaz, že ať je tomu cokoliv, tak k poškození a ke zničení došlo vámi neodbornou manipulací a komponentu jste zničili přímo před mýma očima a škodu mi musíte nahradit buď finančním plněním nebo hmotným plněním....v opačném případě předávám znalci a to vás stojí zhruba v základu 6 000,- a soudní poplatky a náklady řízení, trochu citace cen z advokátního sazebníku a jejich šanci na úspěch či dokonce šanci na plný úspěch v řízení. A mám je na lopatě, protože by nebylo dobré abych ještě poskytoval právní a technické poradenství frontě na reklamaci, co se mezitím vytvořila. :-)))) Vítězně odcházím s vyměněným kusem nebo vrácenými penězi.

Akorát netuší, že pokud je to bagatelní částka, tak náklady řízení podle teď tak doku*rvené přísudkové vyhlášky nemusím dostat zpět v plné výši a proto do bagatelních soudních sporů není rozumné se pouštět. Vyhraješ (pokud soud bude znát zákony, což není pravidlem v tomto Bananistánu), ale díky této prasárně tě to může stát víc, než co stojí komponenta, pak čas, peníze, nervy.

Ale toto všechno s tyjátrem okolo reklamací s příchodem NOZ odpadne. Podle něho jsem řešil poslední půlrok majetkové poměry kvůli dědictví až začne platit a široká rodina včetně jejich přátel a známých už "odklonili" majetek z tohoto Bananistánu a co nešlo, tak se v mezích zákona podarovalo za živa do 6tého kolena, protože dědit bez velmi kvalitního právníka nelze. Vždyť i to blbý odmítnutí dědictví má pro neopomenutelného dědice docela zásadní skrčku. Neřku-li, že nikdo nemá tušení, že za dluhy zůstavitele ručí svým majetkem do neomezené výše, protože sotva ví co je výhrada soupisu majetku, a že by si s tím někdo přidělával práci aby ho na to upozornil a vysvětlil co a jak, tak to nedoufám. Tuto stať mám vyřešenou a tom duchu je celý zákoník.
A zpět k reklamaci. Ještě to nemám projíté podrobně, ale můj výklad je, že když to řeknu na plnou hubu, tak že reklamační oddělení pro nadbytečnost skončí na pracáku. Totiž v NOZ neexistuje pojem záruka jako taková, ale jen se dá uplatnit odpovědnost za vadu, což v právničině je asi takový rozdíl, jak v IT mezi diskem a traktorem. V podstatě máte šanci se něčeho domoci jen prvního půl roku, protože se předpokládá, že ta vada tam byla od počátku. Mno a další rok a půl bude muset vy dokazovat, že tam ta vada byla od počátku. A toto jako ajťák s nadprůměrnými právními znalosti nedám, neřku-li, že by mělo jít např. o spotřební elektroniku. Aby to tak neřvalo, tak sice prodejce může se zavázat k tzv. dobrovolné záruce a dalším ujednáním.
Jenže to zase na druhou stranu nese to, že dneska nikdo nečte obchodní podmínky, natož aby jim rozuměl. Ale tady pokud si je nepřečtete, tak se tu daná smluvní volnost a to do té míry, že ujednání může být odchylné od zákona=v rozporu se zákonem, můžete se vzdát svých práv dopředu, což dnes nelze a vůbec se můžete zavázat k věcem, který byste v životě neudělali.
Takže klidně si dám do podmínek, že se vzdáváte práva uplatnit zodpovědnost za vady v prvním půlroce u mě, ale zrovna půjdete do autorizovaného servisu nebo to pošlete výrobci. A reklamace pro mě bude minulost. Pak taky výměna za nové prakticky odpadá, pokud to půjde opravit nebo sleva z ceny pokud to tak nějak bude fungovat.
Třeba například WIFT půjde reklamovat za 1/2+ roku toto zdechlé intelí SSD které si koupí po 1.1.2014. Opravdu nevím, jak bude dokazovat, že ta vada tam byla od počátku, i když je to pan NĚKDO přes disky a nemá šajnu, co přesně zdechlo, natož proč a že vada tam byla od začátku? Jak tam mohla být od začátku, když to do teď jelo. Kdyby ta vada tam byla od začátku, tak to nejede vůbec hned. Ne?
Totiž v nejen v této věci se v NOZ odkazuje jeden § na druhý § a jeden je výkladově a pojmově nejednoznačnější než druhý a právo je o slovíčkaření. Výše popsané je možné, pokud bychom se striktně drželi zpraseného NOZ.
Proto už všichni kdo mě znají nakoupili ještě podle starého OZ, protože než nastuduji toto, tak to bude trvat. Starý OZ je stejně starý jako já, tak to mám v krvi, ale toto je nový, prase se v tom nevyzná a jen pročíst 3 000 § chce čas, natož je nastudovat a vyznat se v tom. Tak za 20 let možná budu znát základy.
Myslím, že zatím nebudem propadat panice a slušný prodejce nebude vymýšlet cypoviny a bude to v základu fungovat tak jak to je dosud. Akorát, že první půlrok to vezme k reklamaci bez debat pokud nebude zjevné, že to přejel tank nebo je to nějaký výdrb, no a zbylý 1,5 roku to bude na nějaké rozumné vzájemné dohodě. Akorát možná tento právní paskvil pomůže velice snadno rozdělit solidní prodejce a ten zbytek.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co si i dnes dovolí naší prodejci je opravdu unikát a souhlasím, že s NOZem už v podstatě reklamovat nepůjde (přičemž pochybuju, že cena půjde dolů - 2letá záruka je častý argument...)
Známý teď reklamuje telefon v půlroční lhůtě u Comforu. Co si dovolí je něco neskutečného, neuvěřitelná kombinace lhaní, prodlužování lhůt, konání v rozporu s reklamačním protokolem....
Při reklamaci prodavač jak milius ("my rádi vyměníme, přinejhorším vrátíme peníze, ale záleží co servis"). Byl tedy upozorněn, že servis je uplně jedno, že kupní smlouva je mezi zákazníkem a Comfor.... Na reklamačním protokolu jasně uvedeno, že zákazník nechce opravu, ale žádá výměnu za nový kus.
A co se po 3 týdnech nestalo - telefon opraven. A nastaly bláboly typu "Konzultovali jsme to s ČOIkou a prý když si toho nevšimnul hned po rozbalení a následném používání, tak to prý není závada dle §616 odst 4., bla bla". Takže telefon nepřevzat.
Tak se volalo na ČOI, člověk ano nestačil doříct o co jde a borec s ČOIky - v půl roce? tak to je 616 odst 4.... Když se mu řeklo, co tvrdil Comfor, tak to by jim prý nikdy říct nemohli....

Absolutně nechápu, ten spor nemají jak vyhrát. Už proto, že telefon bez svolení zákazníka opravili a vlastně tak ani nejde udělat případně nějaký znalecký posudek, kterým by dokázali tu výjimku z §616 odst.4.... (odhlížím od toho, že by ten znalecký posudek byl taky ve prospěch zákazníka vzhledem k charakteru vady) Jde jim jen o to, buzerovat zákazníka a vydírat ho zadržováním telefonu, protože počítají s tím, že "telefon je potřeba" a on vyměkne. Asi doporučím jít fakt k soudu a koupit si nový telefon a následně vyžadovat jak náklady na advokáta, tak náklady spojené s pořízením toho telefonu...

No každopádně aktuální stav - ignorace názoru ČOIky, ignorace názoru SOS, ignorace předžalobní výzvy advokáta.... Něco neskutečného.... To bych od tak velké firmy jako Comfor nečekal! V tomhle musím pochválit Alzu. Došel jsem tam s přenosným diskem měsíc před koncem dvouleté záruky. Borec mrknul do systému a se slovy "Ten už se dnes nevyrábí" vytisknul dobropis a dostal jsem zpět peníze, přičemž nástupce toho disku už byl asi o 40% levnější.....

BTW Přísudková vyhláška byla US zrušena, viz http://www.usoud.cz/aktualne/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1822&cHash=5ed535f5...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Proč tak složitě? ONI musí dokázat, že já to zničil. ONI musí dokázat, že se nejedná o vadu výrobku. Výrobek nefunguje, to je jediná prokazatelná věc. Že na sebe zbytek prásknete sám, je věc druhá a je chyba to dělat. Vůbec bych jim nevykládal o tom, kdo to kam a za jakých podmínek montoval, protože jim do toho nic není. Dokud to neuděláte, oni proti vám nemají důkaz a musí jednat tak, jako by věc byla vadná a reklamaci prostě musí přijmout, tečka. Až v reklamačním řízení by museli dokazovat, že výrobek jsem zničil já, nikoli před ním.
Nebudou souhlasit? Nebudou chtít reklamaci přijmout? Nemusí, ale pak si objednám soudního znalce a oni ho zaplatí, protože to prakticky nemají šanci vyhrát (mezi soudním znalcem a mnou může být a nezřídka bývá i ten rozdíl, že jeho slovo má právní váhu, ale jinak víme oba zhruba totéž, mnohdy já víc než on). Já bych se s nima takhle nesral :). Nanejvýš bych jim řekl, že se se svými zkušenostmi z reklamace určitě podělím s mnoha známými a neznámými. Podle mě i pro ně bude jednodušší reklamaci přijmout, protože co oni udělají? Pošlou to tam, kde to koupili a tam jim to vymění. Když to neudělají, budou na tom tratit podstatně víc.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

WIFTe, máš pravdu, ale bereš to zprostředku. Zjevně nemáš zkušenosti se soudnictvím. Loni jsem dokončil jeden případ táhnoucí se 6,5 roku, kdy nadřízený soud musel konstatovat písemně, že první instance rozhodla protizákonně, a ministerstvo spravedlnosti to ignorovalo a odepsalo mi, že sice došlo k chybnému úřednímu postupu a toto uznání je dostatečné odškodnění. Totiž se domáháš svých zákonných nároků, bojuješ s debilitou státního aparátu. Takže to stojí na tom, že je jednodušší dělat cirkus na místě, aby to bylo aspoň přijaté do reklamace a tím zahájeno reklamační řízení, neboť zas nemám chuť léta se handrkovat, ztrácet čas, peníze, nervy a výsledek rozhodnutí soudu je naprosto nepředvídatelný. Protože to dojde z reklamačního řízení zamítnuté z důvodu, co jsem uvedl. Takže si ušetřím jednu zbytečnou cestu a čekání na výsledek řízení. A toto dělat pro moje klienty ve víc případech by mi zaplnilo celý život.
V právu je zásada přiměřenosti a ta se dá aplikovat na úvahu, jestli do toho jít. Musíš vzít do úvahy cenu čeho chceš dosáhnout a kolik tě to bude stát peněz, času, lítání, nervů. Tedy dnes se tomu říká rentabilita. Pak tě musím vyvést z omylu, že soudní znalec a jeho slovo nemá žádnou právní váhu. Jeho slovo má stejnou váhu v řízení jako kohokoliv jiného. Co už soudních znalců se ztrapnilo u soudu, když si protistrana vzala obyčejné člověka z oboru, který znalce utáhl na vařené nudli, běžně si znalci totálně vyvrací své posudky a jsou jen drazí a k ničemu.
Jedno se mi stalo, že to bylo na nerentabilní soud pro zamítnutou reklamaci. Takže pokud nezdolám kretenismus na místě v prvním kole, tak už neztrácím čas v místním Banánistánu a co máme ten internet, tak obešlu přátele a známé, zda nemají majl na technického ředitele přímo v HQ dotyčného výrobce. Mají, ale nedají, musím to přeposlat přes ně. Mno, a i když je i dnes problém sehnat kvalitního dolmečra co jeho dú jú spík ingliš rozumí ostatní svět, tak to zabalím, on mě přeloží mé technické sdělení, já ho pošlu napřed majlem než dorazí zásilka a reklamace vždy prošla a poštou to tu bylo dřív, než by uplynula reklamační lhůta. A že pár debilů z místního zastoupení skončilo na pracáku není má starost. Proč něco řešit s kováříčkem, když to můžu zkusit u kovářa zrovna.
Ještě v 90tých letech víš jaké byly platy a co stál disk pro obyčejného smrtelníka. Doufám, že si ještě pamatuješ kolik bylo švábů na desce. Mno, tak mi donesl disk, kde uprostřed největšího švába s logem výrobce disku zel kráter 1x1 cm. To jsem naposledy viděl, když jsem testoval šváby TESLA co s nimi udělá 380 V střídavých. Kupodivu skončily stejně, ač ty drátečky z čipu na piny byly sotva okem viditelné, ale ten proud daly.
Nevylomil jsem to z něho jak to udělal, ale byl ochoten tenkrát zacálovat poštovné do jú es ej, protože bylo jasné, že toto nikdo na světě nevyreklamuje. Taxem to poslal na adresu jejich HQ tomu nejvyššímu technikovi, ale z výroby. Za 14 dní došla krabice od psího žrádla omotaná kusem izolačky, v tom fungl nový disk bez jakýchkoliv štítků, zabalený v papíru od hambáča s pozdravem good luck, bez jakýhokoliv papírování. Ale to svět ještě byl v pořádku. Však taky je z chudého studenta úspěšný nadnárodní firemník a všechno kde má vliv, tak šlapou disky tohoto výrobce a jiná značka je bez nároku. A to jen proto, že firma nekřečovala pro pád dolcků, i když bylo jasný, že si to zkur*vil sám.
Toto jsme dělali už za sociku ve fabrice. Nevím jestli znals ty horentní ceny tehdejšího HW. Například nám dovezli z Calexu 3x Consul 254. Bože, to se seběhla celá dílna se podívat. Vnitřek vypadal jak pytlík od vysavače, dráty utrhané, co bylo nutné pro funkci tak jen zakroucené, mechanické díly totálně zhoblované, ložiska suchý, vylágrovaný, válce a segmenty vydřený, spojka vozíku posílená gumou z trenek, typový páky našrot. A že to do teď jelo a něco se pokazilo, u nich už to nikdo nezvládne opravit a stojí jim výpočetka, tak jestli bysme našli závadu a opravili, aby ještě do rána dojeli domů. Ale tam nebyl díl zdravý. Mno tak všechno ven, vedle z montáže nakrast jednotlivé díly ještě před očíslováním a do škatule všechno namontovat nové, najustovat a aspoň trochu zaběhnout. Trošku jsem byl přesčas neplaceně, aby to měli do večera hotový a svoju prácu jsem doháněl v týdnu v neplaceným přesčasu. Mezitím jsme pokecali, když dělají ledničky, tak co koupit, že mi doma po babičce Calexka dosluhuje a co bych tak potřeboval... Jo, za týden volali, že mám na bráně návštěvu. Na bráně dodávka s novou Calexkou a kde bydlím, že mi to hodí dom. Taky bez papírů, bez výrobního čísla, a už šlape 30+ let, akorát teprve po 17 letech bylo potřeba vyměnit spotřebák rozběhové relé. A přitom jsme měli monopol a též je mohli vyfakovat, ať si koupí nové.
Ale to ještě byl zájem o zákazníka.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Až se s takovou situací osobně setkám, poreferuji. Zatím jsem měl asi spíš štěstí, ale s podobným jendáním, kdy by mě prodejce takhle express poslal do háje s odkazem na neodbornou montáž, jsem se ještě nesetkal. Každopádně dík za informaci, že se s tím setkat lze, budu s tím počítat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby crashnul firmware tak není problém jej naflashovat, je uložen v paměti U500 na boardu. Tyhle SPI flashky to občas rádi dělají.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono jedno bude firmware, a druhé budou provozní data, která jsou ale už v NAND. Pravděpodobně tam došlo k problému. Dost možná podobná závada, jako před časem u seagate 7200.11.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kolega mi prinesl ssd disk asi za tisicovku, at mu ho v linuxu zarovnam. Po zarovnani (smazani a vytvoreni nove partitiony) se disk choval podobne divne jako v clanku. Uz nebyl pouzitelny. Po reklamaci disk prinesl znovu a po zarovnani uplne stejny problem. Po treti uz jsme do toho nesli, disk chcipnul sam asi po pul roce. Kdyz mi odesel vertex 2 doma, tak jsem z nej dostaval data asi 3 dny pres usb redukci. Jakmile se totiz zvysila zatez, tak se disk odpojil (disk s kapacitou 60GB mel podle smartu zapsano 800GiB a precteno asi 1.5TiB). Na ssd jsem nezanevrel, protoze odezva systemu je neporovnatelna.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Chápu,že CDRko(pardon Diit) musí něco psát.Proto jej taky tak rád čtu.Ale dělat z 1ks SSDčka nějaký závěry mi přijde zbytečný.To je jak ty flameware v diskusích jestli je spolehlivější WD nebo Seagate,jenom proto,že někomu odešla zrovna "ta" značka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konecne dobry prispevok..... K+

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Mno ono to je z kategorie BLOG. A ja se docela rad dozvim, jak muze vypadat nejaka ta SSD smrt, jeste nikdy (chvala bohu) jsem se k ni "nedostal".

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych ze chcípnutého SSDčka nemohl dělat ten závěr, že když chcípne, všechna data mohou být v loji? Je na tom něco nepravdivého? Jiný závěr, pokud vím, jsem z toho nedělal.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nejpřínosnější na Wiftově příspěvku je, že je to důkaz, že náhle zmírají i "SSD uznávaná jako kvalitní". Vždy se tady v diskusi najde člověk co už se s tím setkal a hromada nvěřících Tomášů, co praví "máš si koupit značku IKS", tam by se to to nestalo. Stejně jako jsou jedinci co si myslí, "že se tam nic nehýbe, je to jen pár švábů co snese 300 G, takže je to bezpečnější než choulostivý HDD".

Prostě SSD umírají, obvykle umírají náhle a nečekaně (oproti argumentu "to se ti jen přepne do režimu ke čtení"). Není to důvod je nepoužívat, ale musí se k nim uživatel chovat s ohledem na jejich základní vlastnost - snadné umírání, těžká (asi i drahá s ohledem na šifrování) záchrana dat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Me zazitky s Intel SSD byt rady 320 jsou takove, ze z 3 ks 2 odesly na 8MB chybu firmware (podarilo se je vzkrisit), ten zbyly uz nepouzivam, takze se tam chyba neprojevila. Ale sverte takovemu disku sva dulezita data, u obou jsem samozrejme o ne prisel, zalohy byly stare nekolik mesicu (moje chyba). Intel SSD uz nikdy vice!

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Bud si mal "stastie" na kusy alebo kto vie, co si robil, ze si ich "rozbil":D SSD mam odkedy sa objavili na trhu, od Patriota, Adata, Runcoru az po Intel a ten prvy snad ma uz az styri roky a stale ide, dokonca prve nemali ani Trim:D Ak si odmyslime reklamacie SF sposobene ani nie samotnymi SSD ako chipsetmi, kedy nebol mozny opatovny wakeup tak poruchovost je standardna ako pre ktorykolvek iny produkt v radoch par percent.

Ako tu uz bolo spomenute, je blbost robit zavery na zaklade jednej skusenosti. Aj pri BWM alebo Masserati sa Ti moze stat, ze Ti nieco po kupe oddite.

Planujem obnovit SSD portfoliu a na trhu vidim len dva modely, ktore stoja za uvahu do pracovneho/herneho stroja - Samsung Pro a Plextor M5 Pro, ktory je uz casom overeny so spickovymi parametrami. Ale tym nechcem povedat, ze cenovo citlivejsi zakaznik urobi chybu ak si kupi nejaky iny SSD. Rozdiely sice su, ale nemyslim, ze by na trhu existoval SSD, ktory by bol vyslovene nevhodny. Pomerom cena vykon si chytil zakaznikov Samsung EVO, dokonca aj nove Vectory uz krachlej OCZ urobili vyrazny posun vpred, Intel SSD pouzivaju vo svojich PC a notebookoch renomovane znacky (dell, lenovo..).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam 320 series uz fakt dlho, odkedy vysli.... ano, mali bug 8MB ale nato vysiel uz davno opraveny FW.... trebalo nainstalovat intel SSD toolbox a ten sam hlasil kedy vychadzali nove FW, stacilo kliknut OK...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ono umřít může prakticky cokoli. Problém u SSD je to, že ono chcípnutí jednoho SSD je ekvivalentní chcípnutí diskového pole RAID z běžných disků nádavkem šifrovaných nějakým endpoint softwarem (tj. šifrován prakticky celý disk).

Z jednoho disku bych nedělal tragedii, na druhou stranu se nedomnívám, že z takto umrtveného SSD půjde cokoli zachránit. Problém je ten, že drtivá většina uživatelů nezálohuje vůbec. :-(

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Z toho plyne jediné správné varování, nepoužívejte šmejdy SSD disky, protože jsou nekvalitní.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

na jakakoliv data krom her a docasnych souboru bych jedno SSD dnes nepouzival rovnou mirror nebo raid 5 ci 6 ...

ironie osudu je, ze dodnes jsem nevidel jedinne SSD (osobne ci v testech) co by chciplo tak, ze z nej jde data obnovit ...

proste neexistence dvojiteho firmware, neexistence nacitani firmware z usb/pameti (coz dneska napriklad umi kvalitni zakladni desky)

neexistence 'kompatibilniho' nouzoveho radice v pripade ze 'super vykonny' odejde ...

a radsi nemluve o bunkach co se radsi vypnou jako vadne misto rezimu pro cteni

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Je to spotřebka, co by jsi od toho chtěl, a kdo by to zaplatil?
Ono technicky je jednoduché ty data obnovit, ale musíte mít interní informace výrobce, o to, jak přesně daný disk funguje.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

presne tohle chovani jsem psal 29.11.2013 sem:
http://diit.cz/diskuze/96213/thread#comment-681978

a ze tam bylo nevericich...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Stejný princip selhání prokázal Kingston SSD NOW 100S, 16GB (SS100S2/16G), u něj jsem toho ale dosáhl pomocí secure erase. Prostě jsem po testech chtěl vyčistit stopy.

Nejsem si jistý, že bych dělal secure erase i předtím a že by prošel bez úhony, ale domnívám se, že to nebyl první secure erase na tomto SSD.

Psal jsem kvůli tomu na Kingston podporu a byli trochu zmatení. Ve finále mě poslali k českému autoriz. servisu, kde by mi to měli vyměnit kus za kus, což jsem zatím ještě neprovedl.

Na podpoře mi radili update firmware, ale probíhalo to takto:

Current Model Name: Generic FCR SATA Loader Loader Device
Current Firmware Version: 01.01001
...
Get Erase Count.....FAIL! Error Code = 0xC0
Update failed.

V tuto chvíli mi na stole umírá další tento Kingston SSD, prostě při sekvenčním čtení od 0 sektoru přestane po 32 MB reagovat...

Kdysi dávno mi v NTB umřel SSD A-Data XPG 32GB, založený na "legendárním" čipsetu JMF602. Ten ale naštěstí zůstal read only, takže drtivou většinu dat jsem vytáhl, uff. Následná reklamace u czc.cz prošla hladce, vrátili peníze, včetně poštovného.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.