Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Legenda formátu Doom se vrátit nemůže

Len dva postrehy - p. Jezek Bohnice vas uz ocakavaju a nebojte daju si bacha aby nevyslovili pred vami pekelne slovo Apple.
Druhy postreh, je mi jasne ze vam ide hlavne o pageview a pre tuto modlu napisete hocijaku blbost, len to potom vypoveda o kvalite tohto webu a aj hodnote clankov. A obhajovat sa tym ze ved je to blog, tak to uz je len chaby pokus.
PS: ono by takyto clanok aj sem tam vyznel vtipne, keby ste vase postoje vkuse tu neventilovali v novinkach a clankoch a casto bez objektivneho pohladu.

+1
-91
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsi slysel nekdy slovo, "psat z nadhledu"? Ted nejde o to, jestli je novy Doom dobry nebo spatny. Jde o autorovu zkusenost nabitou X lety, ve kterych se pohybuje v dane oblasti. Clovek s tim nemusi souhlasit a nebo treba jeho zkusenost je castecne stejna, podobna, castecne ne. Nektere veci clovek zacne vnimat az po letech. Vidi, jak se veci opkauji, jak marketing lidem doslova vymyva mozky. My se napriklad nektere postrehy p. Jezka libi a souzni se mnou a i s temi 20lety co se v IT oblasti pohybuji. A i kdyz treba nesouhlasim se vsim, aspon se nad tim zamyslim.

Zatim co ty tady akorat tak nechavas pruchod sve "jendoduchosti", kde neni nad cim se zamyslet..

+1
+52
-1
Je komentář přínosný?

mno, me to spis pripada tak, ze panu autorovi se doom trosku seka na pc za 800kc, tak aspon neco napsal do blogisku ...

+1
-45
-1
Je komentář přínosný?

Musi kazdy hrat Doom? Musi se kazdemu libit Doom?

Bezducha strilecka, engine + par map, sem tam potvora. Zabavnejsi je to az v multiplayeru. Spoustu lidi Doom nebavil tenkrat, nebude je bavit ani dnes.

A pokracovani hry, kterou nekdo oznacuje za legendarni pricemz zbytku sveta je to fuk neni automaticky legendarni.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

ze spousty lidi tenkrat doom nebavil v singlu? ale ale pane, ja tu dobu zazil, a vsici hrali doom ao sto sest, a par statlivcu, napr na intru si propojili compy kabelem a parilo se proti sobe, ale sing hral kazdy a kazdy z neho uchcaval ...
navic uvolneni SW verze zapricinilo pretizen iinternetu a korporace musely vydavat interni pravidla zakazujici hrani dooma v praci ... dokaze neco takoveh odnesni hra?
jinak klasiku hraju stale, jak coop, tak dm, tak sam samotinky, momentalne vsechny pwady z dtwid ...
a novyho si taky jednou zahraju, az bude nejaka goty edice ...

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

pro mě je legenda i Doom3. To se prostě v noci o samotě doma nedá hrát.
Ono to je těžké říct jak to mysleli, jestli mysleli "nástupce legendy" nebo už hru samotnou jako "legendu". O Fallloutu3 taky každej ze začátku plival a dneska si Fallout3-3D vybudoval celkem zajímavou základnu, kterou krásně podojili Falloutem4.
Jenže z mého pohledu jsem rád za D4... jsem rád za tuhle bohapustou kravinu. Je to jedna z mála her kde může téct krev, můžete rozřezat motorovou pilou někoho a všude krev. Která hra to má? Fallout2 i 3 tam šlo ustřelit, ruku, nohu, hlavu. Solider of Fortune 2, ale dál? Jsou tady různé omezení hraní, protože by to EU a cenzoři neschválili. (viz píchačka v GTA 3 San Andreas). Kde je ten projekt na R.... kde se chtěli vrátit k původní myšlence vraždění pro zábavu alá Postal 1 ? Takovou hru nikdo nevydá protože mu ji nikdo neschválí. Proto jsem rád pokud Doom4 posune laťku kousíček dál.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zkus Brutal Doom. Vymazlený update původních legendárních DOOMů, kterou iD vykradl... se inspiroval při tvorbě tý čtyřky...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale neeeee, dalsi clovek co ucurava nad touto kravinkou, co nema s puvodnim doomem nic spolecneho :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Sory draku, ale s původním DOOMem to má společnýho víc, než tahle čtyřka. A popravdě - na staré 486DX s 4MB RAM a DOSem 6.22, bez rozumného ovládání (myš) ve 320x240, jen abych to měl "origo" to už hrát opravdu odmítám ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no jedine co mam modernejsi je jen vyssi rozliseni v zdaemonu :) zbytek klasika, a s mysou sem hral i v devadesatych ...
jinak brutaldoom fakt ne :) zkusil sem a smazal sem ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No ona by se mu asi na tu 64 SSD, nebo co to nakonec koupil, možná nevešla ani instalace:)))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

neseká, autor si občas výjimečně něco zahraje, hlavně letité tituly (kam už spadá i téměř 5 let starý skyrim). a kdyby autor toužil pařit dooma, tak si koupí patřičně výkonné CPU a GPU. jenže netouží. stejně tak kupříkladu netouží umřít omotán o stroj v drahém autě, tak má auto obyčejné, netouží také třeba umřít na neléčitelné nemoci, tak nevyhledává služeb "profesionálek" a ano, opravdu ani netouží hrát nového dooma. z her poslední doby možná tak fallouta 4, ale raději si počká až bude GOTY edice se všemi DLC za 499kč, v té době tak akorát bude upgradovat PC zalevno.
... počítám tak za 3-5let.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

ačkoliv tě někdy nemusím, tak tady máš ode mě jedno velké a významné + :) toho si važ! Když jsem byl malej taky jsem slintal po těch kdo hráli nové hry a záviděl jim. Dneska na to mám a taky na to kašlu a raději si počkám. Třeba obdivuju ty caparty jak vzhlížejí ke svému vrstevníkovi jak k bohovi, že už dohral Falllouta4, a nikd yjsem toto nepochopil. Dnes už nezávidím, ale spíš kroutím hlavou, protože určitě si to dotyčný parádně užil, hrát to v angličtině s bugama, musí být super zažitek, já si to užiju až v češtině vyladěné a jak říkáš s DLCčkama.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tím že si to užil v angličtině se (minimálně pasivně) učí jazyk. Mě taky základy ENG neučila jako první škola, ale Baldur´s Gate...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

angličtinu ať se učí jak chce, ale v relativně krátkou dobu může projit jen hlavní dějovou linku. Vynechá spoustu úkolů okolo a toje ta pravá zábava Fallouta... Cesta je cíl!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

moja rec. ja momentalne som zacal hrat Wasteland 2 Directors cut classic edition z gog.

pohodicka, pekne vsetko slape a hlavne plynule na Mint17. na rozdiel od Doom4 sa zabavim na chvilu :-D kym vsetko prejdem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keby si NETREPAL!

Povodny DOOM ked si ho pustil `naplno` na v tej dobe tom NAJ hardware (najrychlejsi CPU + graficka karta s najrychlejsim pristupom do pameti - v tej dobe asi TSENG) tak siel tak plynulo, ze dnes by rozmaznani magorkovia fuuuuujkali `jak to udesne seka` a nema to 60FPS!!!!

Viem ako siel lebo som vtedy ten HW mal... a napodiv dodnes mi staci, ked hra ide okolo 20 FPS bez prilis velkych prepadov a radsej nech je highest quality a co najvyssie rozlisenie.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No zato vo vyjadreni ze veci sa opakuju a marketing pouzva prehnane slova a devalvuje ich hodnotu, v tom je skoro zenbudhisticka hlbka. To je asi tak ako p Jezek devalvuje svoju hodnotu ako redaktora (co je mi volne) a tak isto devalvuje kvalitu tohto webu (co uz asi pomali ani nejde) a je to skoda lebo to byval celkom slusny web. Obcas si rypnut do oblubeneho cielu, preco nie. Lenze pomali nieje clanok aby tam nebol spomenuty Apple, Jobs a este par "oblubencov" p. Jezka. To uz je vyslovene trapne.
Je to presne tak isto priehladne, nahanat tymto navstevnost, ako nim kritizovane nalepkovanie prave vydanych produktov.
A perly ako "Nevím jaký je nový Doom, vlastně mě to ani moc nezajímá", co k tomu dodat? Potom to tak vyzera na celom webe ked kdekdo sa ku vsetkemu vyjadruje hoci ho to ani nezaujima. Takto sa tvori ten balast na internete, kvanta informacii ktorych hodnota je hovno na druhu.
Mohli by tu zacat takto kazdy clanok a budu vlastne v suchu nech uz napisu co chcu, lebo ich to vlastne nezaujima.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Jeste jeden pokus.. je to blog, je to Jezkova uvaha. To prece neni ani recenze hry ani recenze jablecneho produktu. Co je na tom tak divne nepochopitelneho?
Recenze je recenze, uvaha je uvaha a kazdy ma svoje oblibence..to je zivot :)
Ja treba taky hral dooma, ale ten novy mne moc nelaka, mozna casem z nostalgie. Byt ohlasy zatim jsou dobry..

Zkus vlastni web a uvidis, ze to asi nebude zadna slast :)

..a jinak neco pro odlehceni.. https://www.youtube.com/watch?v=rw2nkoGLhrE

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To chce nadhled, smysl pro ironii a umět se ohlédnout. Vžijte se do pohledu člověka (věkem k 40 nebo lehce přes), který něco odehrál a dokáže přiřadit titulům význam. Znáte vůbec slovo zákys? Tím slovem byl myšlen stav, kdy jste týden létal po levelu a nemohl najít klíč, kolo, cestu, kombinaci a nebo prostě chyběl perk pro ukecání NPC. Osobně znám člověka, který nabízel skutečné peníze za nějakou helmu, pro svou postavičku (hrál několik lig v Diablo2), stravil tisíce hodin ruzného sbírání, směny a stále tu helmu neměl. Když jsem se ho ptal, velmi poutavě vysvětloval, co by s tou helmou udělal. Řekněte před ním slovo Diablo 3 a dostanete tslovní sodu. Nechápe, jak to "někdo může nazvat Diablem".

Když v roce 2013 vyšel po letech Tomb Raider, velmi jsem se těšil, protože TR byla moje oblíbená hra po Fallout a Mech Commander. Dokonce to dostalo nálepku titul roku. Proboha proč? Nic nehledáte, všechno vidíte 3x, aby ani slepý nemohl přehlédnout, neexistuje hledání, neexistuje řešení kudy půjdu hledat dál, neexistuje nic. Vlastně ano, hloupá hůrá akce kupředu, efektivní vítr a mobové se štítem velkým jako plachta se nepohonou, ale vlasy vlají. Místo zábavy a hledání, sledujete dílo kadeřnice a jen se ženete koridorem kupředu.

Uvědomte si, že možná opijete moderní casual hráče, kteří nepřemýšlejí, nechtějí řešit, ale pouze platit za další a další nesmyl. Divíte se, že mnozí z nás, okolo 40, kteří zažily pecky jako Doom, Duke, Unreal, Turok, System Shock, Fallout, Diablo, Warcraft, C&C, Dune 2 ... potěšíte novým kabátkem s nápisem legendární? Rozhodně to nestačí.

P.S.: Některé hry drží své kouzlo ve tmě. AvP (nešlo ukládat pozice) často končil skoro infarktem a výměnou spodního prádla. Vpomínám na 5.1 zvuk a proběhnutí vetřelce za zády, nebo vstup do místnosti a facehugger přes celý monitor.

+1
+49
-1
Je komentář přínosný?

Zakys v Doomu?

Ta hra byla udelana tak, aby to dohral absolutne kazdy.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Jednicka jo, dvojka uz byla mnohem horsi

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pěkné, jenže to má své JENŽE. Jako klučina/študák jsem tyhle starý pecky miloval a čím složitější hra byla (faktor uspokojení z výzvy), tím jsem byl šťastnější. Jenže na to dneska nemám čas.

Zatímco kdysi jsem se "hodil marod" a v klidu si pařil (na škole přece "o nic nešlo"), dneska jde minimálně o prachy. A ne, už bych na tyhle věci se zoufalým ovládáním (Dune2, Warcraft, nakonec i Doom...) neměl nervy a na pravověrné Fallouty (2) a spol. ani čas. Jen si vezmi řev na obtížnost Falloutu 1,5 Resurrection - a to byla nastavena jen o chup výš, než právě u té dvojky...

Takže já jsem osobně za ty "zážitkové novodobé kousky pro líný" rád. Proto nebudu nadávat ani na nové TR, ani třeba na Mass Effect 3 - v omezeném čase si něco zahraju, líbí se mi to, baví mě to, mám z toho zážitek a ...hurá zpátky do reality. A že je to vlastně jen takový interaktivní film ? Mě to nevadí a komu ano - své gamesy si jistě najde i dnes...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nesnažím se nikomu vnucovat svůj názor a s nedostatkem času souhlasím. Přijdu z práce a několik let stavím svůj vysněný Tirpitz (1:100), na kterém chybí spousta práce (mechanická), ale i programátorská, cílem zůstává synchronizace osmi 3.8mm děl s dostřelem 120m 30° ve věžích a to je spousta práce s nejen s mikrokontroléry a ovládáním, ale také zaměřování (centrální se sekundárním okruhem). Za 10 let mám hotové ovládání motorů, vnejší a vnitřní opancéřování (4vrstvy plechu tlakově lepené s balistickou tkaninou), modelářský sonar s api ... ke slovu se konečně dostala výroba věží. V prototypu se akumulovalo teplo, použité naklápění hlavní trpšlo a prasklo i ozubení hlavního otáčení (bez opancéřování 9582g/věž s dvojicí mikrokontroléru Atmel). Za každou bych měl nový luxusní počítač, za investice do klukovského snu, alespoň dvě nová auta. Za 14 dní letím na dovolenou, drsné prostředí s batohem na zádech a foťákem. Fotky nestíhám ani dodělat, hotové ještě nejsou ani z 14ti denního courání v poušti Gobi.

Docela to chápu, mj. právě proto jsem si pořídil PS4 a v desktopu nechal grafiku Firepro. Na oddych dobré, ale nezabavím se. Zapnu, nuda, vypnu a jdu se šťourat v realizaci klukovského snu lodi Tirpitz. Problému k vyřešení jsou stovky, některé prvky nebylo možné realizovat před lety, protože nebyl výkonný miniaturní hardware s nízku spotřebou, dálkoměr, spolehlivé řízení na větší vzdálenost. Centrální benzínový motor poskytuje jen omezený generátor energie a oba boční motory slouží k manévrování. Všechno vlastní nápady, realizace a z větší části ruční panelákovýroba :) Snad to stihnu do důchodu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle ovšem není zábava, tohle je KŮŇ ! Přeju hodně zdaru a trpělivosti, aby se dílo vydařilo a dorazilo do vysněné podoby a cíle. Osobně jsem v tomto o dost jednodušší, neb pouze dávám dohromady pokakané PC a monitory známých, kteří tak na jednu stranu ušetří solidní cash za servis, na straně druhé však se mnou musí "za trest" na pivo a pokec :)))

Ale u těch her věřím, že i dnes se dá (např. na nezávislé scéně) najít pro zájemce dostatečná výzva. To jen já už jsem po letech takový...konzumní... ;))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky. Tolik času a usilí, že se určitě podělím i mimo modelářský svět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto objektivní názor je, že něco, co zrovna vyšlo, nemůže být legendární. Vlastně to ani není názor, ale fakt :-)
A to že si autor rýpnul do svého oblíbence Steva... Můžeme se dohadovat o tom, jestli dobu "megasuper" přívlastků začal on nebo ne, ale rozhodně je to jedna z věcí, kterou se proslavil :-)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Tak to si Steve pripisuje kredit ktory mu ani nepatri ale urcite by ho potesil. Snad kazda trochu uspesnejsia firma vydala produkt ktory bol prezentovany ako prelomovy, revolucny, inovatorsky, legendarny atd.
Marketingove zvasty ma kazda frima pri svojich produktoch.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To určitě. Ale nějak mám pocit, že i-věci jsou tak prezentovány všechny :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Článek psaný pro flamewar ...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tato veta vystihuje celu kvalitu tohto clanku:
"Nevím jaký je nový Doom, vlastně mě to ani moc nezajímá".

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ne. Ta věta jasně říká: "Nehodnotím nový DOOM".

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To je jako vše? To je opravdu napsaný celý článek na téma nějaký přitroublý eshop blbě napsal upoutávku na jimi nově naskladněný titul? Takových postřehů bych mohl napsat denně padesát z těch blbostí, co se na internetu povalují. Prostě tam mělo být něco jako nástupce nebo tak, možná i bylo, můžeme vidět tu upoutávku? Tak jako tak to nemění nic na tom, že to je blogový článek na Facebook 13letého děcka, ne tady. To ať se na mě nikdo nezlobí. Chápu, že obsah toho blogu tady možná nikdo nijak nereguluje, ale aspoň špetka soudnosti by neuškodila.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Ale ten článek není o eshopu. Vlastně ani o DOOMu. Kombinace eshop + DOOM byla jen spouštěč. Článek je o tom, že dneska kdejaká vypí*enina která vychází/jde do prodeje (a je jedno, jestli je to hra nebo třeba hloupé pouzdro na telefon) je prostě prezentována jako něco super mega ultra boží. A to že všechna média bez výjimky označují novou hru (rozuměj okopírovanou starou hru) jako legendární je prostě blbost.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Však samozřejmě, to je snad každá reklama v televizi na vložky a nikdo o nich nepíše články. Já ten článek dost dobře pochopil, stále nechápu ale proč vůbec vznikl. A ten důkaz, že to někdo označil jako legendární hru (což je samozřejmě blbost u nové hry a proto jsem poukázal na idiotismus eshopu, ne na reklamní kampaň jako takovou) jsem stále neviděl, takže to taky mohlo být celé od začátku smyšlené a o to menší smysl celý ten článek má (i kdyby od začátku smyšlený nebyl). Ale jestli to někdo bere jako pouhé povzdechnutí nad upadající inteligencí společnosti, tak to se máme na co těšit, protože nejen kvůli imigrantům jde průměrné IQ strmě dolů a takových "užitečných" článků tady asi budeme vídat spoustu... jupí...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten článek je takové melancholické povzdechnutí autora nad dávnou dobou, kdy nám bylo dvacet a tahali jsme dvaosmšestky k sobě domů, propojovali to přes sériáč a pařili Dooma ve dvou..
Doba, kdy se chodilo do Labu nebo na Alfy na terminály na Karlák a psali jsme to kouzelné telnet bbs.infima.cz
Ten kdo tu dobu zažil, ví o čem je řeč. Ano, byla úplně jiná doba, a vůbec vše a bylo to tak opojné! :-)
Žádný nový Doom už nic takového euforického prostě přinést nemůže..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

386ky, na 286kách neběžel

:)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, teda já zkoušel dooma na 386SX/16 a moc dobře to nešlo :-) Ještě, že se dalo zmenšovat to okýnko, takže jsem hrál na pidirámeček cca 6x4 cm. Takže jsem pak chodil ke kámošům. Další upgrade byla až 6x86MX PR166 a tam už jsem jel zase jiný pecky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No... tak přesně o tom ten článek nebyl :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

S hrama je to dnes stejné jako s filmy. Už se nedělají pro hrstku nadšenců, ale pro masy. A na propracovanosti příběhu/mapy/ovládání/... je to zatraceně znát.
Kde jsou ty doby, kdy člověk na několik dní "zakejsnul" na určité úrovni a pak s kámošema ve škole o přestávce řešil jak ven. Kreslily se mapy lokací na tabuli a řešilo se kde se jaké postavy doptat na nějaký quest.
Vím (žena je učitelka), že tohle dnešní děti už neřeší. Dneska frčí jednoduché arkády na tabletech a Call of duty (čti běhej a střílej hry) na konzolích. Troufám si tvrdit, že Fallouta 1 a 2 (navíc kompletně v EN) by dnešní děti neměli šanci dohrát.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Jezis, to mi pripomina mladi ... stastnejsi s modemem uz masirovali Score/Level, ti mene stastni doufali v uverejneni tistenou formou a jako darek se davala skolni ucebnice.

Hele, co jsem vyhrabal :)
http://i.imgur.com/d60MxbX.jpg

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

I dneska vznikají dobré hry - myslím, že legendou se stane Minecraft. "Step" tu vzpomenul Velkou knihu cheatů a i pro Minecraft se vyplatilo vydat zvláštní číslo Score ;) v době, kdy se na netu dá najít úplně vše.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hry se ale musi delat "pro masy", teda pokud maji byt na dnesni technicke urovni. Vyvoj je drahy a narocny - a cim vykonnejsi grafiky a procesory mame, cim lepsi grafiku a animace chceme, tim je vyvoj drazsi. Takze se MUSI prodat te hry XY milionu kusu aby se zaplatila, aby se ji prodalo miliony musi to byt "mainstream" (a musi se vrazit do marketingu pomaly tolik co do vyvoje). Mainstream = nesmi to byt prilis tezke, nesmi se u toho moc premyslet, nesmi tam byt moc kecu atd. atd. Takova je realita, nic s tim nenadelame. Proto me v poslednich par letech bavili vic ruzne "indie" hricky nez "AAA" tituly, tam se da najit originalita.

A jeste teda - Fallout 1 a 2 se vam muze libit jak chce, ale je to typicky priklad skvele hry ktera NENI pro masy. Ne obtiznosti, ale tim ze je "jina". Fallout 1 a 2 nebyl nijak extra komercne uspesny, jakkoliv vychaleny do nebes (po pravu,sam jsem dohral oboje X-krat). Jine priklady - Planescape: Torment nebo Tron 2.0 - oboje vyborne hry silne se vymykajici sedivemu prumeru, a prave proto komercne neuspesne. A podobnych pripadu by se jnaslo...

Abych nebrblal - u Fallout serie jsem velmi na vazkach jestli je nejlepsi FO1, 2 nebo NV. Fo1 - je to relativne kratke, ale s dokonalou atmosferou zmaru a dokonalym shittyendem, 2 - mnohem rozlehlejsi, mnohem vic moznosti, ale uz to neni tak vazne a depresivni. New Vegas - skvela hra a skvele DLC (Old World Blues je genialni). No - a pak tady mame prazdne totalne nevyuzite kulisy Falloutu 3, a dementni zprznenou sracku Fallout 4. A proto z ni bude "Game of the Year", a vubec nejlepsi RPG atd.... :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ten první odstavec, to je takový začarovaný kruh ne? Musí to být technicky dokonalé, aby to bylo pro masy a musí to být pro masy aby se to zaplatilo. Potom přijde něco jako minecraft, který spíchne na počátku jeden borec, všem je jedno, jak to vypadá (a pokud jim to není jedno, tak si tam dají hd textury a sharedy) a tuto mantru postaví kompletně na hlavu. Skoro mi to připomíná AV kopírovací průmysl, který se zasekl v roce 1970 a pořád se snaží svět kolem sebe deformovat, zatímco je digitální distribuce válcuje.

Trochu mi to připomíná dobu, kdy do demoscény poprvé vstoupila HW akcelerace. Do té doby, kdy si obraz každý musel renderovat sám, vypadalo každé demo úplně jinak. Prostě každý si to renderoval po svém a byl ohraničen pouze svými schopnosti. Po nástupu hw akcelerace najednou všechna dema vypadala stejně a hranice byla v hw (takže na něco jako oblé tvary rovnou zapomeňte, protože tehdejší hw snad ani neměl T&L, takže 1000vertexů a dost).

Úplně stejně dopadl i ten začarovaný kruh. Doom (viděl jsem asi 2h LP, nehrál jsem ) vypadá jako tuctová 3D střílečka. Vypadá to úplně stejně, jako jakákoliv jiná 3D fps hra. I když, stejně jako doom III šetřil polygonama, kde se dá, tak tady je to taky podezřele hranaté. Nevidím v tom žádnou inovaci. Člověk by čekal, že když už teda mají dávno vyřešenou technologickou stránku věci, tak si alespoň vyhrají s tím obsahem. Ne. Vše na jedno kopyto.

Ještě že je tu indie scéna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

s Falloutami suhlasim.
co sa tyka grafiky, s hratelnostou to nic nema, napriklad seria ShadowRun od Harebrained scheme.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já sice taky právě hraju Diablo 2 (a nainstaloval jsem si před týdnem i jedničku) ale netvrdil bych, že nové hry jsou špatné. Za dvacet let budou dnešní mladí vzpomínat na dnešní Doom a řadu současných her jako na "legendy" protože to hráli pravě když byli mladí. Nové hry nejsou ani snadné, viz např. Dota 2. To je peklo, co se tam člověk musí naučit... Jinak Doom mě nebavil ani starej a nebudu zkoušet ani novej a kdybych měl blog, tak bych o něm rozhodně ani nepsal :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja hral Diablo 2, celkem hodne. A hral jsem i Diablo 3 - nereknu o nem nic spatneho. Nejsem takovy staromilec co by zaslepene basnil o "trave zelenejsi" - D2 byla jen tupa rezba a vrazdeni tintilionu pidizviku, trojka je to same v trochu modernizovane podobe. Koupil jsem i datadisk, mam paragon level nekde kolem 240, kdyz si vemu tech odehranych hodin a zabavy - fakt nelituju jedine koruny co to stalo, dobre utracene penize. (a to cele dvakrat, protoze i manzelka a hrali jsme spolu)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mam kupene D1 2 aj 3, ale bavila ma len jednicka. D2 som dohral len po 3. akt a D3 len prvy akt :D
pritom D1 niekolko postav na Nightmare. jednoducho tie pokracovania pre mna nemali taku atmosferu, aby ma to bavilo, aj ked mali lepsiu grafiku

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Legendarni hra se pozna podle toho, ze je jako spousta jinych her, ale kdyz se nad tim zamyslis zjistis, ze vysla jako prvni, pred vsemi temi ostatnimi. Podle meho nazoru je puvodni Doom horsi nez Doom II nebo treba Heretic, jenze ... obe tyto hry z nej vychazi. A vlastne vetsina zanru FPS vychazi z Dooma a Duke Nuken 3D.
... ale samozrejme ze dnesni mladi budou vzpominat na dnesni Doom. A kdo vi, mozna budou i nadavat, ze "soucasne" hry jsou jednoduche a ze za jejich mladi to bylo neco jineho ... protoze jakkoliv mam pocit, ze dnesni hry jsou spis interaktivni filmy, Doom bych opravdu za typicky protipriklad neoznacil, tam se taky az tolik zabloudit nedalo ... a vubec, priznejme si to, FPS nejsou o bloudeni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vyjímečně souhlasím s panem Ježkem ve všem co řekl. Nadužívání něčeho vede k "vyprázdněnosti", tak nějak bych nazval žánr dnešních her - čtrnáctá a patnáctá opakování stále stejných titulů, celková jednoduchost, krátká hrací doba, jen slušivá grafika a nic z toho. Dobré hry ale jsou - dnes je najdete už jen mezi indie tituly. Dříve byla mainstream herní scéna v podstatě totožná s indie, to proto, že hry byly tak nějak stále v plenkách, Dnes jsou AAA tituly jako Hollywood - srajda na efekt bez hlubší myšlenky, pokud nejste idiot, tak na to nekoukáte (nehrajete) a raději si pustíte něco na okraji zájmu, co se ještě tvoří srdcem=je autentické. Proto nový Doom nikdy nebude legenda, protože už nikdy nebude "autentický". Na druhou stranu je problém i v nás - stárneme, kdyby mi bylo 15, tak mě možná nový doom chytne stejně jako ten starý nebo naopak dnes v pětatřiceti by mě nechytl ani tenkrát ten původní. Osobně čekám, že se herní scéna nějak vyvine a začnou se dělat speciální hry pro náročné hráče, kde bude důraz kladen na atmosféru, bude se hrát na city, autentické promyšlené postavy atd., méně akce atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to zkus Torment: Tides of Numenera. Já na to ještě neměl čas ale mělo by to podle jejich marketingu odpovídat tvým nárokům.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuju za tip!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si počkám až vyjde nový Manic Miner (legendárnější než legendární legendy).

Ve 3D a ultra mega ještě víc full HD než HD ...

v multiplayeru

S podporou VR, force feedback a volitelným připojením na neocortex

A koupím ho až k němu bude třetí DLC.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nechapem negativne reakcie tu diskuterov. Jezek to napisal neutralne. a suhlasim az cas ukaze co je legenda. v sucasnosti mozno povedat ze Minecraft a LoL

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Uprimne! K cemu je clanek zalozeny na kritize slova "legendarni" u vydavatele hry ..... cekal bych, ze pan Jezek aspon napise, hru jsem hral, stoji za hovno ..... nebo hru jsem hral, muze se stat legendou ..... hru jsem hral, neni vyslovene spatna, ale legendou se asi nestane ........
misto toho napise: hru jsem nehral, nic o ni nevim, nehodlam ji hrat ....... ale vadi mi, ze vydavatel v propagacnich materialech pise "legendarni doom" ..... coz doom legendarni byl, oni mozna ani nemysli toho noveho dooma, ktery se jmenuje taky doom. Kdyz uz bych neco chtel kritizovat, tak to, proc se to jmenuje doom a ne doom 4!!!

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tak ano, multiplayer dooma je zkratka jednim slovek - epicky (hrozny).
Nicmene, co jsem zatim videl ze singleplayeru, tak by to nemuselo byt spatne a skoro jsem z tech videi mel pocit, jako by to byl skutecne doom:o) Ale jeste jsem nehral demo, tak nemuzu tvrdit s jistotou.
Nicmene pokud to bude aspon z casti tak dobre, jak slibujou, tak bych byl "cautiously optimistic":) a klidne se muze legendou stat, protoze v tomhle tisicileti (minimalne za poslednich vic jak 10 let) zadna FPS nevysla, takze by to po dlouhe, opravdu dlouhe dobe, mohla byt FPS hra na scene, treba vyvola zajem a prijdou dalsi a stane se legendarni:)

Jinak k clanku - nechapu proc vyvarit clanek a jeste mu dat nalepku "neprehlednete", ktery jen kritizuje nejaky slovni obrat vydavatele hry, ktery (ostatne jako kazdy normalni podnikatel) chce na vyrobek nalakat co nejvic lidi. Ja to povazuju za zcela pochopitelne a nic proti tomu nemam. Misto aby se clanek zabyval samotnou hrou a blogoval/glosoval jestli se muze vubec stat legendou, tak se clanek (nebo spis "clanek") omezil na prostoduche slovickareni nejakeho vydavatele .... useless

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ech, citim tu pruser, zase sa to nejako zelene optimalizovalo

http://www.techspot.com/review/1173-doom-benchmarks/page6.html

Actually, on that note there is one issue with Doom and it could go a long way in explaining why the game runs poorly on AMD hardware at launch. Some keen enthusiasts noticed that the game uses the latest OpenGL 4.5 version when running a GeForce graphics card, but it reverts back to the much older 4.3 version with a Radeon graphics card.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A teba nenapadlo že to môže byť problém na strane AMD s jej implementáciou OpenGL4.5, zalebo za všetkým vidíš zelenú?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Neblázni, přeci AMD je známo svou prvotřídní kvalitou opengl driverů. Určitě konspirace, smrt zeleným!

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No super, tak už to fixli a život jde dál. Žádné spiknutí 8-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nj, AMD a nvidia su povinne implementovat do hry podporu DX8-DX12 a OpenGL 3 - 4.5
to uz rovno mozu aj programovat hry :)
edit:
praveze ziadna implementacia OpenGL 4.5 neprebehla, zo strany IDSoft

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nebavím sa o implementácii do hry ale do svojich ovládačov, čo kľudne môže byť aj tu že niečo tam chýba alebo to spracováva inak ako pri NV.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

aha,googlil som, ide o nvidia proprietarne riesenia
opengl 4.5 zacali podporovat vo verzii 15.7, tj v polke min. roka, ale urcite rozsirenia su v rezii nvidie
takze zase rovnaka pesnicka

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až na to že OpenGL je otvorený kód, a prístup k nemu majú všetci členovia Khronosu ešte pred začlenením do OpenGL takže času na to mali dosť. A počítam že ani s dokumentáciou nebol problém.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak kdo. Ale já na starých Doomech miloval to, že se tam dalo zvládnout pár technik, díky kterým byl člověk téměř neporazitelný - tj. úkroky, otáčení a pár dalších. Stačilo si nadefinovat pár kláves, ani žádná myš nebyla zapotřebí. A výstřel fungoval vertikálně na všechny nepřátelé. Na dnešní hraní už jsem asi starý, ale opravdové 3D při zaměřování nepřátel sice odpovídá realitě, ale je pro mne nezvladatelné při větším počtu nepřátel a už si hru tak moc neužiju.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je tohle ještě IT server, nebo už opravdu jen spolek filozofujících intelektuálů ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spolek intelektuálů filozofujících na IT serveru :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.