NFC čip v koňaku, RFID v šampaňském - kam to dospěje?
Na první pohled to zní jako šílenost, ale francouzský výrobce koňaku Rémy Martin ve spolupráci se společností Seliko či francouzský výrobce šampaňského G.H.Mumm dobře vědí, co dělají. Plagiátorství se jich dotýká stejně jako třeba značek obuvi s fajfkou či čtyřmi pruhy, či třeba kdysi výrobce vypalovatelných CD/DVD Tayio Yuden.
Plagiátorství je odporné svinstvo a své o tom víme i my s metanolovou aférou, kdy se několik retardovaných bezmozků rozhodlo vydělávat na lidském zdraví a životě.
Možná je příznačné, že první várky Connected Bottle verze koňaku Rémy Martin (tedy start této technologie u firmy) se objeví letos na podzim právě v Číně v nočních klubech. NFC zde bude sloužit k autentizaci, že jde skutečně o originál, možnosti kontroly zdali již nebyla láhev otevřena a samozřejmě nějaké ty sociálně-internetové doprovodné služby. Autenticitu či neotevřenost zjistíte pouhým přiložením smartphonu s NFC k lahvi. Výrobce v tiskové zprávě hovoří o 100% neprolomitelnosti ochrany (zabezpečený NFC čip, asymetrická šifra, certifikace ANSSI - EAL4+), ale tady buďme opatrní s předjímáním, jak rychle tohle čínští či ruští hackeři prolomí.
Aktuálně je podporován Android.
Původně když jsem vůbec poprvé zahlédl sousloví „Koňak - NFC / RFID“, tak jsem si chtěl postěžovat, kam až ten svět dospěl (v negativním slova smyslu). Jenže ono vám to pak začne dávat smysl. Klidně ignorujte ta marketingová videa, která se vám snaží vecpat, jak moc cool je tohle věc. Hlavní bude, pokud tato technologie alespoň nějak zamezí bezmozkům a prostým zlodějům ve zneužívání vaší věhlasné značky.