Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nižší kvalita grafiky než v traileru? Zvykejte si, vzkazuje herní průmysl

Pro mě je srdcovkou Morrowind. Jinak pořád tvrdím, že dobrý příběh, svět s propracovanými mechanismy a kvalitní level design jsou víc než hon za supr grafikou a detailními texturami.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že každý si vybírá herní postavu k obrazu svému :-)

Co mě na (nejen) Skyrimu štve a je to vidět i na tom screenshotu je horní strop nastavení vzdáleností pro různé efekty a detaily. Například. ten vodopád: nahoře není voda žádná, níže a blíže je hnusná statická textura, níže je lepší textura a ještě blíže je už animovaná. Stejně tak Stalker, tráva končí pár metrů před postavou. Její osvětlení ještě blíž.

Proč hry neumožňují nastavit tento limit libovolně? Ne, že by to ubíralo na hratelnosti, to ne a v tom s tebou souhlasím (na první průchod mám ve Skyrimu 129h), ale určitě jí to také nepřidává.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna Skyrim to umoznuje, zkuste hledat myslim nastavovani prefs.ini .

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"engine limitation". například pro daný parametr použíjí byte namísto "drahého" intu, a pak už není možné použít větší číslo, a úprava enginu by byla opravdu drahá.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pane Bohuňku, to snad nemyslíte vážně.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pane JP, čemu to odporuje?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Odporuje to naprosto všemu. Představa, že by nebylo možné vykreslit vzdálenost kvůli nedostatečnému rozsahu datového typu je úsměvná. To je úvaha středoškoláka/vysokošoláka, který právě začal s programováním, ne názor grafika/programátora.
A navíc, čísla v herní grafice se pohybují v trochu jiných řádech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby to nakrásně byla pravda, i těch osm bitů parametru by snad bez problémů mělo stačit, pokud se použije vhodná logaritmická stupnice? (Tohle zní skoro jako jedno z ideálních míst pro její aplikaci.)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To vysvetlenie je nepresne ale podstata zostava. Samozrejme pouzit namiesto unsingned char alebo int povedzme long alebo int64 sa da, ale dolezite je co ten parameter ovplivni. Ak je to povedzme dohladnost a developer da maximalny limit, tak ohranici maximalny pocet objektov ktore sa mozu na obrazovke vyskytnut. Ak by to neohranicil, s narastajucou vzdialenostou narocnost na pamet, pocet natiahnutych objektov moze narastat exponencialne alebo aj strmsie, zalezi od sceny. Nehovoriac ze natiahnuty objekt ovplivni fyziku, AI, audio a mozno dalsie casty hry/enginu. No a problem potom nastava ked by to hracom zacalo pri uctitych stavoch padat, povedzme ked niekde daleko kde to uz hrac ani nevidi sa natiahne par objektov a engine sa z toho pos*re. Nuz a samozrejme nastavany hraci, namiesto toho aby sa pozreli co modifikovali, sa budu rozculovat ze je to nestabilne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V běžných "dvourozměrných" scénách poroste počet objektů kvadraticky s poloměrem, ne exponenciálně (předpokládám, že je "hřiště" víceméně homogenní). Pokud jde o fyziku, a nebavíme-li se o "action at a distance" nebo o gravitačně vázaných soustavách (nehierarchický N-body problem), pak budou všechny interakce lokální, takže taky kvadratický nárůst objemu výpočtů. Realistickou AI by to taky ovlivnit nemělo, protože pokud jste konfrontován s větším davem, neprojeví se to větším objemem výpočtů ve vašem mozku, ale spíš horší kvalitou výsledků. :-) (Jinak řečeno, AI, která by škálovala a dokázala sledovat (a reagovat na) více protivníků nezávisle na jejich počtu, by byla nerealisticky těžká.)

No a na akceleraci právě takovéhle herní logiky jsou tady APU (na rozdíl od pochybných domněnek některých lidí, že ty GCN jednotky jsou tam primárně kvůli vykreslování trojúhelníků).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No lenze to je idealny pripad. Neviem co presne myslite tymy dvojrozmernymi scenami ale v plnom 3d svete, staci napriklad mesto, moze ten vykon vyrazne kolisat podla toho ci sa pozriete napriklad na rieku cez mesto, vdaka comu bude stacit menej polygonov aj objektov a hrac sa otoci a ma vyhlad na mestsku zastavbu kde domy a objekty medzi domami zdaleka niesu rozlozene homogenne. Staci sa pozriet len co ukazoval v poslednych traileroch Assassins Creed Unity. Staci ze sa v "dohlade" objavy namestie zaplnene ludmi. Ano fyzika sa da osekat ale osobne by sa mi prave pacilo a povazoval by som to za slusny skok v simulacii fyziky v hrach, keby nebola ohranicena len na nejake lokalne interakcie typu vlajuce saty alebo lokalne kolizie a podobne, ale simulovala by sa v ramci celeho viditelneho sveta. Napriklad spravim v nejakom openwolrde (Skyrim) na jednom mieste poziar, vybehnem na kopec a mozem sledovat co to porobi zo svetom, NPC atd. (nieco podobne ale hodne hodne obmedzene bolo vo FarCry2)

Hej GPU sa da pouzit na kadeco ale stale je problem, z hladiska efektivity, robit na tom niektore vypocty.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"Neviem co presne myslite tymy dvojrozmernymi scenami"

Těmi scénami mám na mysli to, že vertikální rozměry typických "3D" scén jsou tak o řád (nebo i víc) menší než horizontální. Samozřejmě že místní složitost scény se při prodlužování draw distance měnit nebude, ale pokud je stávající draw distance již dost velká, jejím dalším prodloužením "horizontálně místní" okolí - a složitost interakcí objektů v něm - zůstanou stejné, tedy pokud nestojíte pod mrakodrapem. Tedy se zvětšováním draw distance v (homogenních) "3D" prostředích přibývají nové 3D (teď už bez uvozovek :-)) objekty podél os X a Y, ale už ne podle osy Z. Exponenciální nárůst, který uvádíte, pak dává ještě menší smysl než nárůst kubický. A mezi těmi objekty by mělo docházet k interakcím v drtivé většině lokálním, tj. graf interakcí napříč celou scénou je velmi výrazně neúplný, což nezhorší asymptotický nárůst složitosti nad kvadratický. Snad to vše říkám dostatečně srozumitelně.

"a hrac sa otoci a ma vyhlad na mestsku zastavbu kde domy a objekty medzi domami zdaleka niesu rozlozene homogenne."

Možná jste myslel "izotropně", pokud je řeč o jednom vantage pointu. Navíc ve fyzice "homogenní" == v zásadě "izotropní ve všech bodech", a to hlavně na velkém měřítku, ne pokud jde o místní shluky - tj. mluvím spíš o kosmologii než o krystalografii (kde homogenní a přitom anizotropní prostředí jsou samozřejmost, že), ale pro herní svět je tohle tak trochu kosmologie, není-liž pravda? ;-) (Příklad: město je ve větším měřítku homogenní, i když město plus okolní krajina už ne, ovšem i město plus okolní krajina je alespoň víceméně izotropní při pohledu z města.) U složitých scén v anizotropní dáli mi ale přijde, že by mohly jít uplatnit složitější, ale úspornější vykreslovací techniky - nejen aplikace LOD, ale i "sprajtizace", přinejmenším u množin konvexních objektů. Základní princip tu bude, že i při růstu složitosti a vzdálenosti scény existuje bod, po kterém snaha zvýšit objem vykreslovacích operací stejně nevede na růst reálné vizuální složitosti obrazu. Máte-li v dáli čtyři pixely vysoké pidimužíky, určitě nemá smysl trávit s nimi hodně času, když by velký objem výpočtu byl zbytečně utracen na operace generující jen několik desítek bajtů barevné informace pro tucet pixelů. To je prostá aplikace teorie informace.

"Staci ze sa v "dohlade" objavy namestie zaplnene ludmi."

Hm, a tohle souvisí s draw distance jak přesně? Pokud hovoříme o následcích zvýšené draw distance, pak náměstí blízké bude vypadat pořád stejně, a na vzdálené náměstí by měly být aplikovány právě zmíněné techniky. To už asi bude otázka kvality enginu...jsem si jist, že hranic technických možností SW jsme ale ještě nedosáhli (tomuhle se mimochodem říká optimismus :-)).

"Napriklad spravim v nejakom openwolrde (Skyrim) na jednom mieste poziar, vybehnem na kopec a mozem sledovat co to porobi zo svetom, NPC atd. "

Přinejmenším v tom druhém případě to podle mě není problém; jestli jde o reakce postav na svět, pak jak jsem říkal, postavy schopné škálovat svoje reakce na rychle vzrůstající počet vjemů by byly stejně nerealistické (lidé takhle nefungují), takže je nemá smysl ani implementovat. Požár v dáli jako podnět pro postavy je požár v dáli, ale nemá to nic společného s rychlostí růstu počtu objektů ve scéně, protože na všechny stejně reagovat nebudou, pokud je několik nejsilnějších vjemů (jako požár :-)) přebije. Pokud jde o dálkové interakce *neživého* světa (zvláště optické) a o to, že hráč si může percepčně "vypíchnout" jednu konkrétní a bude mu vadit, když ji tam neuvidí, no, to pak asi problém bude. Ale to byl problém vždycky, a stejně se mi zdá, že situace se spíš lepší než horší (třeba budovy dřív bourat nešly a dneska jdou apod.).

"Hej GPU sa da pouzit na kadeco ale stale je problem, z hladiska efektivity, robit na tom niektore vypocty."

Ale na fyziku a na slušnou část AI je ta efektivita právěže skvělá.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ty čísla si každý používá jak chce, někdo pracuje jen s n hodnotami, někdo používá range a vzorec, ale všichni někde končí. A k tomu jsou mj. vedeni tím co bylo zmíněno výše. Například ve World of Warcraft používají takových rangů několik, a třeba maximem pro view distance je 1023, všechno nad je přeparsováno na 1023 při čtení cfg, čili pracují v rangi 0-1023. Peníze jsou uloženy v 32bit intu. Ale třeba stíny parsují 0, 1, 2, 3, 4, a zbytek ignorují, resp. přeparsují na 4, čili pracují s 5 hodnotami.
Jde tedy o "engine limitation", která je "on purpose"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Také jsem si myslel, že pokud má hra dobrou hratelnost, tak na grafice nezáleží. Jako příklad jsem bral první Half-Life. Pak ale přišel remake v podobě Black Mesa a musím, říct, že ta hra mě bavila o hodně víc.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Napodobne. A uz se sakra tesim, az budou predelavky tech dalsich dilu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

To si ještě počkáme... :( Vývoj Black Mesa trval hodně dlouho a stejně dosud nejsou hotové levely na Xenu a kdo ví, jestli je ještě vůbec dodělají (nemá k tomu někdo info?).
Při vývoji Black Mesa autoři netvořili grafickou stránku sami, použili framework Source Enginu z Half Life 2. Kdyby měli všechny objekty, textury a nebo dokonce pokročilejší engine tvořit sami, tak by se to neúměrně protáhlo a prodražilo. Podle mě to ani není reálné. A teď se dostáváme k tomu hlavnímu - není k dispozici žádný výrazně pokročilejší Source engine, než je použitý v Half Life 2. Takže předělávka Half Life 2 je reálná teprve až po vydání Half Life 3. Je otázka, zda k tomu budou mít vývojáři Black Mesa vůli. Jsou to nadšenci, kteří tu hru udělali zadarmo a dokonce i odmítali dobrovolné dary. Ti lidé mají můj obdiv.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Na grafice opravdu nezalezi. Ale o to tu nejde. Jde o to ze to co tu predvadeji vydavatele se rovna klamave reklame.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale záleží. Zkoušel jsem si zahrát po X letech opět nějakou starší hru. A kvůli grafice jsem to po chvíli vzdal. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

A kterou. Starsi hry jsou dnes nehratelne kvuli horsimu ovladani a neprehlednosti. Jinak ani grafika stylu pixel sem pixel tam nevadi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To souhlasí. Knights and Merchants skvělá budovací strategie, kde je prakticky nemožné ovládat vojska.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

OpenXcom a je mi jedno jak to vypadá. Prostě to hrát budu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Za tohle dám ruku do ohně. :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

U me je to posledni roky taky ten Skyrim. Ale na rozdil od autora clanku jsem jej zmodoval co to slo, protoze ta defaultni grafika je proste priserna. Mody mi umozni prestat vnimat nekvalitu textur pri pohledech zblizka, najednou se clovek zacne vic venovat samotne hre. A navic, ty pohledy do krajiny v noci a na oblohu....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Skyrim skutocne nemusim pre ten jeho otvoreny svet, no tie pohlady ako pises su prekrasne. Zvlast ak to ma clovek zmodene a prvykrat sa dostane do toho klastora na kopci...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jinak driv byla takovahle srdcovka Lands of Lore, hratelnost naprosto maximalni, grafika pri srovnani s dneskem uplne priserna. I kdyz porad tak nejak malebne hezka.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Skvělý dabing Bugrimu...namluvený 4 (slovy čtyřmi) herci...vážně skvělý není.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

haha, tak sice máte pravdu, že namluvení postav ve Skyrimu by se nedalo úplně označit za "skvělé", ale to není důvod to hned urážet. Autoři si totiž ze sebe udělali srandu a až přílíš okatě používali u hromady postav úplně stejné hlášky.
Třeba legendární "I used be an adventurer like you, but then I took an arrow in the knee" :D
Když se u toho člověk usměje, tak by se to mělo označit jako "úspěch"

Podobný příklad je třeba The Stanley Parable. V celé hře uslyšíte jenom jeden jediný hlas (vypravěč) a přesto se to dá označit za SKVĚLÉ ;)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto se ztotožňuji s http://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-sky...
Není to totiž příliš okatá sranda, je to jenom odfláknuté. Je to příliš okaté rýžování peněz.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Až se technologie syntézy (emočně zabarveného) lidského hlasu dostane do bodu, kdy bude použitelná v hrách, budeme moci konečně mít desítky různých hlasů a neotřelé dialogy. Ale to si asi budeme muset počkat (a taky všichni pořídit APU, aby tu výpočetní náročnost utáhla).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to by bylo super. Ale že to není možné není výmluva pro to, co předvedli ve Skyrimu. Tam navíc všichni vojáci i vypadají stejně (což se dá celkem levně vyřešit) a jsou úplně stejně blbí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

"a jsou úplně stejně blbí"

Mno, to možná není tak úplně od věci. :-) Kdyby byli realisticky rozmanitě inteligentní, náš rádobysuperhrdina by možná velice rychle zjistil, jak je v reálném světě (kde protivníci nejsou výhradně blbí) snadné přijít o kejhák. :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jak mám Skyrim rád a ne se vším v článku souhlasím, tak za tento odkaz moc děkuju, dlouho jsem se takto nezasmál.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

jde o to jaka hra: takovy heroes 3, 4 nebo master of orion 2 ( ale i Xcom:Enemy Unknown jsem nedavno prosel :-) me berou stale..

ale pro me nej hra vsech dob: Deus Ex, tam uz mi ta grafika vadi; a s DX HR taky clovek hodne zpohodlni a je linej rucne prerovnavat itemy nebo zapinat kazdou aug:-)

-jinak jen z hecu jsem si zkusil ozivit diablo 2 (nekde mam jeste high lvl chary) a nevydrzel jsem u toho ani pet minut - za coz tedy muze krome grafiky i fakt, ze podobnejch her je ted hafo..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ako bolo spravne poznamenane v clanku. Krasna grafika je v dnesnych hrach len pozlatko na h*vne
Crysis 2 - 3 ,Far Cry2,3 dohrane len 1 raz z povinnosti fanusika Far Cry1. BF 4 po par hodinach multiplay nuda. atd...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Vzpomeňme třeba staré hry, kdy krabice vyvedená v nádherné kvalitě prezentovala něco, co na řekněme platformách jako 386 nemohlo vypadat jinak než kostičkovaných 320×200, nebo na takovém Atari 2600 jen jako shluk velkých kostek."

Třeba taková TES:Arena, že? ;-) http://livedoor.blogimg.jp/gamewakuwaku/imgs/5/8/581b4f24.jpg

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Také se přidávám na stranu těch, co tvrdí, že grafika není to, co hry táhne. A proto mě irituje, když nám ti vydavatelé předhazují trailery ve zcela nerealistické grafice jen proto, aby se to prodávalo a sami pak dodají, že to je vlastně jen na oko, aby se to lépe prodávalo. Prostě jasný PODVOD! Hra má být prezentována v kvalitě, kterou je možné dosáhnout na výkonných herních sestavách. Nikdo se slabším strojem pak nemůže očekávat, že to u něj bude vypadat podobně. Jenže ono se k tomu neblíží ani ty nadupané herní mašiny.
Je to stejné jako by v restauraci před Vás dali dva talíře se stejným jídlem, ale jedno bude pěkně naservírováno a to druhé bude na pohled přímo odporné. Obě by ale chutnala naprosto stejně. A přestože všichni víme, že jídlo je o chuti, tak to lépe naservírované ve Vás nechá silnější zážitek. A taky za to lépe naservírované by jste zaplatili, a dokonce byli ochotni zaplatit, i více.

Nevím, jak by jste se tvářili, kdyby před Vás přehodili ten hnus, ale chtěli zaplatit jako za to lépe naservírované. A ještě Vám k tomu dali fotku toho ideálu, co jste si vlastně ani nedali, ale jak by to mohlo vypadat.

P.S. Jedna věc je statický obrázek někde na krabici a druhá dynamický trailer. Ten obrázek je zkousnutelný, ale ne ten trailer.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak neviem, ale ja som mal za to, ze reklama vzdy prikrasluje skutocnost. Takze to, ze trailery su krajsie ako hotovy produkt mi pride uz uplne normalne a nikdy som sa neodvazil na ich zaklade posudzovat kvalitu/technicku uroven produktu. Presne to iste ako napr. jedla do mikrovlnky: na obrazku jedlo zo 4* restauracie a vnutri obsah hodny vyvarovne na stavbe.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nechápu proč je dneska tak moderní nadávat na grafiku her, a řešit jestli jede 30 nebo 60fps. PlayStation1 byl pasivně chlazenej, takže výkon má minimální, ale i dneska si rád zahraju starý hry, nevzpomínam si že by u nich někdo někdy řešil rozlišení nebo frame rate.
Takže by bylo skvělý kdyby se lidi začli zaměřovat na důležitý věci u her, jako je hratelnost a zábava, místo grafiky která je stejně k ničemu, když je hra prostě nudná.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono ten problem je asi zlozitejsi. Konzole su proste velky business a su hlavnym prijmom. Proste to tak je a asi moc s tym nespravime, jedine ze by hraci prestali kupovat hry na konzole a kupovat iba PC hry. Tak isto to vykonnostne rozpetie, vdaka dlhej existencii poslednej generacii konzol, vlastne predposlednej, je dnes obrovske. Top high end PC vs nejaky mid level gaming PC je fest rozdiel a ak chcu vyvojari predat hru na co najviac PC tak ani moc inych moznosti nemaju. Je trochu nepochopitelne preco ale nedaju moznost vytiahnut parametre aj na max pri vykonnych pc, na druhu stranu si tak trochu riesia problem ked by zacali hraci vyvolavat ze im to seka, pretoze by vsetko vytiahli na max aj keby na to nemali pc.
Problem skor vidim v tom ked technologia obmedzuje hratelnost alebo naopak je hratelnost silne zavysla od technologie. To je potom nieco skazene v danej hre.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

no uvidíme, o kolik se nakonec ta grafika zhorší. Zatím to je jenom z nepotvrzeného zdroje, takže to třeba nakonec nebude až tak velký rozdíl...

ale jak autor stihl zmínit, kolikrát by vývojáři udělali mnohem lépe, kdyby se více soustředili na hru samotnou než na to, jak bude hra vypadat v trailerech ;-)
Už ani nevím kolikrát jsem si znovu a znovu dohrál staré hry jako je Deus Ex, Dragon Age Origins, SW Knights Of The Old Republic, SW Knights Of The Old Republic 2.

ještě jsem chtěl podotknout, že i se slabým hardwarem se dají dělat grafické divy.
Stačí se jenom podívat na studio Quantic Dream a jejich tvorbu na PS3: Heavy Rain a Beyond:Two Souls. Ty hry vypadají skoro jako film.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jak je napsáno v článku, HW od AMD na to prostě nestačí. Celkově je podle mě nová generace konzolí výkonem nejhůře oproti PC. V předchzích generracích byl rodíl ve výkonu konzolí v době vydaní oproti High end PC o dost menšíl. A dnes, pokud si porovnáte výkon toho crapu od AMD s 290X nebo 780ti, je to k smíchu:) Když jsem rešil PC pro přítelkyni jen na GW2, uvažoval jsem o APU od AMD, ale nakonec jsem vzal G3420 a 750ti o pár kč vyšší investice a výkon uplně někde jinde a dobřě jsem udělal. Těch pár kč ale výrobci PC, teda sorry konzolí nedají. Tak se teď nesmíme divit:)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"Jak je napsáno v článku, HW od AMD na to prostě nestačí."

Cynik by možná řekl, že hardware od AMD je celkem v pořádku, ale že hardware od GloFo nebo TSMC je průser. :-)

"V předchzích generracích byl rodíl ve výkonu konzolí v době vydaní oproti High end PC o dost menšíl."

To asi souvisí s tím, že když vyšel XBox 360 s celkem úsporným trojjádrovým PowerPC, bylo nejrychlejším desktopovým procesorem od Intelu vícenežstowattové (nebo tak nějak) Pentium 4, přitom do spotřeby toho XBoxu se vešla něco jako druhá nejsilnější grafika od ATI, co tehdy snad byla. Kdežto dneska "high end PC" v zásadě znamená, že si natěšený pařan dá do stolitrové bedny tři grafárny po 250W paralelně, k tomu plácne jedenapůlkilowattový zdroj, a milé malé konzole se můžou jít klouzat.

(Mimochodem, ta G3420 zřejmě má podobný výkon jako těch osm Jaguárů od AMD, a ta grafika v těch konzolích bude o krapet rychlejší než ta 750Ti, nebo aspoň zhruba podobně rychlá - papírově. Pravděpodobně z ní půjde vymáčknout víc, díky konzolovým API.)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

HW od AMD je podle mě v pořádku pro multiediílní PC do obyváku ne do konzole na hry. Je jasné, že spotřeba je potřeba řešit, ale příklad pentia co jsem psal s Maxwellem není zlá, ale pro výrobce drahé a komlikované. Není to o kvalitě koupě zákazníka, ale vidělat co nejvíc (zde nedotovat stoj jako u předchozích generací na začátku prodeje). Klasika dnešní doby. Nikdo mě ale nevymluví, že výkon těch stoju je OK. Možná jen ta spotřeba :D

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Neni v pořádku. CPU je strašně slabej, GPU je nišší mainstream v případě PS4, v případě Xboxu možná o přímo low-end, protože jak je vidno Edram nišší sběrnici, počet TMU ROP i takty nenahradí.

CPU je doslova tragickej. Jaguar na 1,6Ghz s 8 mi jádry je strašná slabota. to je hrubej výkon i s perfektní 8-thread optimalizací n úrovni cheapest 1150 Celeronů za 1000kč. To si porovnejte se starejma konzolema vs jakej měly HW v porovnání s tehdejšími PC. Xbox 360 3 jádrové powerPC a GPU s hruby výkoenm na úrovní X1800XT, ale bylo unifikovaný takže se mohlo dostat spíš na úroveň X1950XTX. PS3 měla slabší GPU, defakto 7600GT s vícero pipelines (16 místo 12) aůe zase tam byl Cell s RDRAM a obrovskou propustností.

Problém je totiž v tom že hra co mačka maximum z Cellu bude mít k dispozici více CPU výkonu než 8 jádrovej Jaguar a to si nedělam srandu. Ano hůř se na to optimalizovalo, ale časem se naučili, tady časem zdaleka nebudou takové prokroky. Ani se nedivim proč ve Watchdogs zkrouhli to nasvětlení města které na PC verzi šlo easy aktivovat jen modem konfiguráků, protože to jsou hodně CPU intensive věci a prostě by to nestíhalo a aby hry vypadala lépe na Pc si nemohli dovolit. Kdežto když to povolíte na mainstream hernm PC s I5 tak ani na framerate nepoznáte že se něco změnilo ale vše najednou vypadá jak na originálnim promo videu.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"CPU je doslova tragickej. Jaguar na 1,6Ghz s 8 mi jádry je strašná slabota. to je hrubej výkon i s perfektní 8-thread optimalizací n úrovni cheapest 1150 Celeronů za 1000kč."

Podíval jsem se na dva komplexnější benchmarky CPU (Passmark a Geekbench 3), a oba s vámi nesouhlasí.

"To si porovnejte se starejma konzolema vs jakej měly HW v porovnání s tehdejšími PC."

Jak jsem říkal, porovnejte si hlavně rozdíly ve spotřebě high-end PC a konzolí tehdy a teď.

"Problém je totiž v tom že hra co mačka maximum z Cellu bude mít k dispozici více CPU výkonu než 8 jádrovej Jaguar a to si nedělam srandu."

Jenže ekvivalentem cellovských SPE je právě spíš GCN (se kterým přešli v AMD na klasický RISC). Řekl bych, že to je další důvod, proč tam jsou. (A odpadají problémy typu "kam s tím?" ohledně pamětí a scratchpadů apod.)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Hezká teorie ale je to prostě weak, a produkty a výkon tomu odpovídaj. Passmarkem a pod se neoháněj ten používá AES akceleraci pokud vim a tu Celer nemá takže logicky bude děsne znevýhodněnej. Taky tato swchopnost je krom šifrován naprosto useless že. Jaguar ani nemůže využít moderních instrukcí. FMA jaksi EE a AVX umí ale jen s 50% výkonem takže se jeho použití nevyplácí. SP z GPU během hraní použít nemůžeš protože ani GCN plně nepodporuje multitasking na GPU. Tzn jakejkoliv SW běžící na SP místo renderu samotné hry způsobí větší propad FPS než by byl zisk, a to je řeč pro už tak nedostatečném GPU pro 1080p 60fps, a ty by jsi mu ještě bral resources na něco co má dělat CPU.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Passmarkem a pod se neoháněj ten používá AES akceleraci pokud vim a tu Celer nemá takže logicky bude děsne znevýhodněnej. Taky tato swchopnost je krom šifrován naprosto useless že. Jaguar ani nemůže využít moderních instrukcí. FMA jaksi EE a AVX umí ale jen s 50% výkonem takže se jeho použití nevyplácí."

No tak já se mrknu na jednotlivé položky, ale upřímně, zas takový rozdíl bych nečekal. A k čemu by vám tam bylo AVX, když na vektory tam máte ta GCN jádra? Ty jaguáry tam prostě jsou na větvenou skalární logiku (i když forthovský koprocesor by na tohle byla naprostá ňamka).

"SP z GPU během hraní použít nemůžeš protože ani GCN plně nepodporuje multitasking na GPU."

Mě fascinuje, jak přesně víte, co všechno GCN v těch konzolách neumí, zvlášť když ho v AMD specielně pro ty konzole rozšířili právě v téhle funkčnosti. :-D

http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_playstation_4_wi...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dejme tomu že to bude fungovat perfektně, stále obětuješ GPU výkon. Tzn třeba budeš mít lepší nasvětlení, počítat fyziku na CPU, atd. Ale to tě vrátí tam že pro samotnej render bude málo volnejch prostředků, tzn časem zkončíme na 720P 30fps jako staré konzole a vizuálně se moc neposunem.

Vezměme si fakta. Řešení AMD s timhle slabym CPU bylo vybráno na základu nízké ceny. Cena byůa priorita těhlech konzolí, aby jako minule netrvalo roky než se vůbec začnpou prodávat se ziskem. Ten HW uvnitř je strašně cheap na výrobu. To je důvod proč tam je, ne že by byl výkonostně dobrej, nebo měl futuristické možnosti, nebo exceloval ve výkon/watt.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Já mám takový pocit, že to je trošku dvojsečná zbraň. Sice je pravda, že na jednu stranu sdílením výpočetních jednotek mezi grafikou a herní logikou přijdete o část hrubého výpočetního výkonu, a sdílená paměťová sběrnice vás taky poněkud omezí. Ale na druhou stranu možnost provozovat obecný i grafický kód na témže jádře znamená možnost předávání dat mezi obecným a grafickým kódem přes lokální scratchpad (což je rychlejší než přenos mezi pamětí CPU a GPU přes sběrnici v PC), nebo rovnou aplikaci meziprocedurálních optimalizací mezi obecným a grafickým kódem, ve stylu stream fusion, což v zásadě znamená přenos dat v registrech, a těžko se dá vymyslet něco rychlejšího než tohle. Je samozřejmě otázka, do jaké míry tohle bude podporovat toolchain, ale byli by to idioti, kdyby tu druhou možnost nepřidali aspoň dodatečně. Se stream fusion i takový Haskell přebije Cčko, aniž by bylo nutno psát špagetový kód a ručně inlinovat smyčky.

A pokud jde o volbu AMD jako dodavatele, mám takový pocit, že kromě ochoty AMD udělat jim čip na míru hrálo roli i to, že nVidia nemá pořádný procesor a Intel nemá pořádnou grafiku, takže tihle by jednotný čip udělat nemohli. :-) (A vícečipovému řešení se asi chtěli vyhnout - úspory nákladů, chlazení, hluk atd.)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Dvojsečná určitě je. Jen se koukni na současné pokusy o dělání věcí přes GPU. GPU Physx? bere výkon + je sakra nepřesnej, nemůžeš tedy na něm stavět engine, je odsouzenej pouze do role efektů. Cuda based voda v Just cause 2? Ztráta asi 1/3 výkonu jen na tu vodu. AMD tress FX v Tomb raiderovi? To samé, ztráta 1/3 výkonu na vlay 1 postavy? Kdyby to byla výkonnostní penalizace pro 50 postav bylo by to OK. Ale 1 postava a taková rána pro výkon? To samé Nvidia Hairworks ala jejich alternativa pro tu samou věc. Jeden chlupatej vlk, ok, krásný techdemo, ale jestli potřebuju celé mainstream GPu pro toho jednoho vlka tak je to useless. Zatim to prostě nefunguje, pokud SP co maj počítat pixel a vertex shadery počítaj něco jinýho výkon jde do kytek.

Ještě co se týče HW v konzolích, 1 či vícero čipů vůbec nezáleží na výrobci ale na tom jak to nakonec daj dohromady. Uvedu příklad z Xboxu 360. Vše bylo zprvu odělené. Šlo o high end tudiž vše na jendom čipu by byl gigantickej nevyrobitelnej čip. Zde je původní board: http://i.imgur.com/7pDjONQ.jpg , všude samý součástky, napájení, čipy. Atd. Časem ale jak šla výroba dopředum oběvovaly se nové procesy, tak samotné čipy se zmenšovaly. Zde původní GPU: http://i.imgur.com/CZnbuau.jpg a zde GPU po shrinku jak EDram tak GPU: http://i.imgur.com/AzpBhRa.jpg A to pokračovalo. V době vydání Xbox mini už byl board děsně jendoduchej a CPU + GPU byly v jednom křemíku. Novej board: http://i.imgur.com/sGDAQjs.jpg a pohled na čip: http://i.imgur.com/j5DfCnB.jpg

Tzn kdyby jsi třeba udělal zakázku že CPU bude IB I3 a GPU bude Nvidia GK106 a oběma zadal ok, ipravte mi tenhle čip na tenhle výrobí proces aby šly vyrábět spolu, tak i kdyby nespolupracovali vůbec a ti jsi prostě jen z CPI-E vývodu napojil rovnou GK106 měl by jsi fyzicky 1 čip a bylo by to rychlejší i energeticky efektivnější než to co je tam teď. Takhle to bylo i v minulosti, GPU a CPU úplně odjinud a stejně nebyl problém je dostat na 1 die. Obě společnosti to ale asi nechtěly dělat na hraně rentability. Intel by musel přiznat že tu I3 prodává s 4x ziskem, podobně Nvidia. Takže došlo na slabej Jaguar. I AMD mohlo místo něj použít třeba Kaveri jako CPU základ. HSA a vše potřebné umí a lépe, ale je tam bohužel Jaguar no... To že šlo výhradně o cenu potvrzuje taky to že s financema AMD celej deal nijak výrazně nepohnul.

Podle mě je to pomalejší než si mysleli, proto už i hry které fakt next-gen nevypadaj musej ořezávat. Je to spíš takové cheap náhrada starejch konzolí pro kterou se lépe dělá. Má to tunu ram, můžeš se rošoupnout a nehlídat si paměť. Má to x86 tzn nemusíš optimalizovat pro PowerPC nebo nedej bože pro cell. GPU je taky relativně standardní. Prostě cheap pro výrobu, prodej i vývoj. MS i Sony už začaly bagatelizovat plánovanou životnost těch produktů, protože se ukazuje že už teď nestačej. Dle mého názoru už za 2 roky bude otevřeně spekulovat o nástupci a za 3 ho tu máme. Protože na tohmhle se žádnej next-gen postavit nedá. Tohel má problém v solidnim rozlišení a framerate rozject current-gen hry.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Skyrim mě omrzel po 2. dohrání, avšak hudba nikoli...tu mohu poslouchat pořád, stejně jako z ostatních her. Z řad RPG mě ale ještě nikdy neomrzel Zaklínač. Ten má, dle mě, mnohem větší nádech, zvukové i vizuální propracování, ale na druhou stranu si všechny díly kvůli náročnosti nezahraje každý. Když už někdo tu možnost má, tak si myslím, že několik různých konců zní mnohem lépe, než jeden ve Skyrimu...v tom je právě ta síla RPG her, ale to je už individuální volba.
Jinak na problém kvality traileru a hry už jsem si zvykl. Proto existují způsoby, jak si hru nejdříve odzkoušet (demo, torrenty .....) a následně se rozhodnout o koupi. Nicméně musím s autorem souhlasit. Na grafice až tak moc nezáleží, je to jen takový bonus. Hlavní je příběh (u RPG), nápad a originalita. Dalším takovým případem může být třeba World of Warcraft, který připomíná omalovánky, ale nápad a originalita jsou skvělé. Příkladem povedeného a nenáročného RPG je třeba Gothic. Podle mě nejtragičtějším případem hezkého traileru a ošklivé, nudné hry byl titul Star Wart: The old republic

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja si dnes nahodil koupeny Portal 2 a o zabavu mam na mesice vystarano, sem tez vlastnikem Orange Box a premyslim i nad Left 4 Dead I a II, celkove Half-Life me nastartoval a Valve podporim protoze tohle studio tvori neskutecne dobry pecky na zazrani, co jim jemne vytknu je Episode 3 :-) Co se tyce degradace kvality her tak ja sem toho primim svedkem uz od vydani Playstation 3, konkretne titul Killzone II, video na E3 byla neskutecna bomba ale kdyz prisla realita byl to odpad, osobne sem to ledva dohral a te hre bych nedal vic jak 30% ze sta kvality, nudny, stereotypni a IQ padouchu 3/5. Celkove ty nove hry nemaji ani dobre farebne podani, kdyz si snimek zastavite uvidite nalepenou šeď, i ten obrazek ze hry Skyrim je prosty šedý potah na barvach, vzdyt to okoli je jako u Silent Hill + postava tez. Nejlepsi farebne spracovani ma u me jednoznacne doted Serious Sam 2, kdyby ho srovnaval v kvalite barev se Skyrim-em jasne by bylo videt kvalitativny rozdil. Co se tyce prilisnych to naroku nove vydanych her, kdyz videl FarCry ktery podusil i nejvykonnejsi Pentia 4 a Athlony64 ho uz v pohode zvladali nebo visel Crysis a mela co delat i 8800 GTX hraci primo sileli a kupovali to nejlepsi zbozi protoze meli motivaci=vyborna hra + narast vykonu v ni, dnes neni motivace kupovat tolik vykonneho hardware, jednak ty nove hry stoji za stary prdlajs s prominutim, tak je rozchodite i na 5 letem stroji protoze ty lini prasaci tvurci nedokazi proste kdyz sou hyckani takovym mnozstvim penez udelat neco lepsiho, ve vecsine pripadu je to hra stupidni, vizualne mrtva, lina, uchylna ale hlavne kvalitativne horsi jak nejaka z roku 1996-98! hlavna vec ze si to zada 8GB RAM(CoD Ghosts) nebo to nema oficialni licence na zbrane(Battlefield 4 a potom to tak vypada) a to co ve hre melo byt se prodava jako dodatecne DLC, o typech free to play nebudu vubec obsirneji psat, tam si rozmazlene deti nakoupi rychle upgrade veci s kterymi kosi jiny hrace a delali se machrama, tenhle stupidni model nehram a nebudu nikdy uznavat. Kdyz nekdy vychazel demo disk v Playstation magazinu nebo Level-u kterych se prodaval jak v Cechach tak na Slovensku meli ste tam hry ktere sli hrat hodiny, proste byly kvalitni a meli na demo dlouhe levely, plna verze se podstatne pri vydani dost lisila, skuste prosim dnes najit demo pripravovane hry v tomto podani, vzdyt je to skoro nemozne a kdyz kratke jako nehet, k prikladu i Konami, to uz skutecne japoncici museli vydat demo stale vyvijene hry Metal Gear Solid 5 na pult obchodu a ryzovat z toho? sou v krachu nebo co? ja hraval demo prvni MGS jako bonus k casopisu od vydavatele a ted tendiz vydavatel je proste nenazranej a chce za ten stejny casovy usek 30€? sme u dokonalych prasecin.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to na hráčích. Dokud budou ty odpadní společnosti typu EA, Ubisoft, Activision apod. vydělávat miliardy tak se to nezmění. Každý může hlasovat svojí peněženkou a podporovat ty vývojáře, kterým jde kromě zisku i o spokojenost hráčů.
Ona sice grafika opravdu není to hlavní, ale když se už něco slíbí, tak se to má dodržet.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě je prototypem dokonalé pařby s hnusnou grafikou první Carmageddon. Hrálo se to v 320x240 v době kdy první NFS běžel v 640x480 a stejně to byla neskutečná zábava, jak se ty červené kostičky rozstříkávaly všude možně.. :) Nebo takové Death Rally (to staré), pěkný loadovací obrázek ve VGA, grafika ve hře v zase v hnusném QVGA, ale po pár závodech hra nepustila dokud jsem ji nedohrál.
A z těch "novějších" - co takové GTA: San Andreas? Jelo na enginu GTA 3, grafika v době vydání už celkem podprůměr a přesto si na ni nikdo nestěžoval :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

PC verze měly vždycky tu výhodu, že grafika byla nastavitelná a hráč si mohl vybrat zlatou střední cestu mezi FPS a kvalitou. Na druhou stranu si dokážu představit, jak Sony i Microsotf tlačí na vývojáře, aby PC verze nebyly hezčí jak na konzolích. A navíc se tam může promítat lenost.
Vzpomínáte si na zpropadený setup u DN3D? Podpora přes deset grafických i zvukových karet. Kdyby byl trh rozštěpený jako tehdy, žádné hry by pro PC nevycházely a hráči by smutně pokukovali po konzolích, které by neměly konkurenci.
Naštěstí se tímhletím nemusíme trápit. Jsou studia, která dělají hry jen pro PC a tam to nevypadá tak zle...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Není ta snížená grafika jen pro Xbox One a PS4? U PC verze ve většině případů jde nastavit kvalita textur a různých detajlů. Začal celkem častý tred nastavení textur na: LOW (kvalita asi jako PS3), MED (pro slabší pc), HIG (pro výkonné PC) a Ultra (pro herní PC). Hrál jsem myslím AION kde jsem měl ultra nastavení jelo to přes 100FPS a stejně se my zdálo že se hra občas sekne, takže mě moc FPS nezajímají jestli je 24, 30 nebo 60 či víc hlavně když to jede plynule.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V případě Watch_Dogs právě ne, viz https://www.youtube.com/watch?v=b43ZlqPvBDs anebo pokud nechcete sledovat čtvrthodinové video, tak http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114 - úprava konfiguračních souborů enginu, která zapíná další efekty se kterými ta hra vypadá tak, jako když byla původně představena na předminulém E3 (tyto nejdou zapnout z žádného menu ve hře).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, dík za link... určitě se to bude hodit :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pominu, ze linuxar pise o windows hrach:)
Ale tak snad dnes psychicky zdravy jedinec, nekoupi hru v predprodeji, aniz by si aspon zahral nejake demo. Zvlast za ty priserne ceny.
Navic rikam od zacatku, ze grafika hru nedela a takova ta "jemna" radoby realisticka grafika hratelnosti neuveritelne skodi. Lidi nehrajou hry, aby byly realne, ale prave proto, ze jsou nerealne, kuwadopc jsou to HRY! Za poslednich 10 let nevysla dobra 3D hra ... az teda na cestne vyjimky typu portal, ale to zas neni strilecka, ale spis logicka hra. A treba na portalu je krasne videt, jak je grafika naprosto osmorada a absolutne nedulezita .....

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Moja srdcovka je Mafia. To je priamy dôkaz toho, ze grafika skutocne neni prvorada. Je dôlezity dej a znovuhratelnost. Jednotku som presiel nespocetne krat. Na dvojku som sa vybodol. Jednoducho uz to neni ta prava mafia.
Skvelou novou hrou je Tomb Raider. Nizke poziadavky, mala velkost a uzasny pribeh. Pritom je grafika skvela a ma velku skalu nadstavitelnosti. Rozdiel medzi low a ultra je obrovsky.
Stale cakam na nejaky moment kedy pre nejaku hru kupim nove zelezo. Zatial to vyzera na Zaklinaca3...no uvidim.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

HP Printer Support phone Number Toll-Free+1-855-381-2666. HP Printer Support Phone Number is for all time prepared for any type of Emergency and can help you out with all types of secure related to the HP printers.
http://printersupportnumber247.com/hp-printer-support-phone-number/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Let Webroot Support with its techsmarties help you protect your system and rectify the security issues. We at Webroot Support , have team of experts who help you or guide through all the stages of Webroot installation process.
Visit: https://www.safe-webroot.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

In case any problem arises during the installation you do not need to go to the shop again. In this case, you can get help in any way Mcafee can provide technical McAfee support online for your computer.
Visit: www.imcafeecomactivate.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

This is a good way to remove known threats, but it does require regular updates to make sure the program doesn’t miss out on newly developed malware.Malicious software, or malware, is the main avenue for almost everything bad that happens on a computing device. Aside from losing a device, user error or negligence, almost all breaches can be traced back to malware.

Visit: www.gomalwarebytes.com/mwb-download

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Norton Antivirus Setup client support is available on the internet only. There’s absolutely no need of choosing the computer into the support center for Norton installation. Norton Antivirus activation client support executive will encourage you to acquire the perfect outcomes. That will be obtained in case you’ve got overall Norton Setup Errors. Norton Antivirus information are provided on the official site. Executive utilizes their understanding and expertise to ensure that the company delivers the utmost caliber of installation service to its clients.

Visit: https://www-nortonsetup.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Let Webroot Support with its techsmarties help you protect your system and rectify the security issues. We at Webroot Support , have team of experts who help you or guide through all the stages of Webroot installation process.

Visit: <a href="https://www.safe-webroot.com/">www.webroot.com/safe
</a>

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www malwarebytes com install -With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with malwarebytes com.
http://www.gomalwarebytes.com/install
<a href="http://www.gomalwarebytes.com/install">www.malwarebytes.com/install</a>

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www malwarebytes com premium-With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with malwarebytes com .
http://www.gomalwarebytes.com/premium

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www malwarebytes com mac-With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with malwarebytes.com .
http://www.gomalwarebytes.com/mac

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www malwarebytes com mwb-download-With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with malwarebytes.com .
http://www.gomalwarebytes.com/mwb-download

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

webroot com safe – Activate Your Webroot Com Safe on your laptop, PC, Smartphone etc & secure your devices. Let’s Get Started with Webroot Safe at www.webroot.com/safe & Activate Webroot Safe.
https://www.safe-webroot.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www webroot com safe we are best in our Industry, In one click Install wsainstall exe from webroot com safe for Windows device. If want to Install Webroot in I-OS or Android do visit www webroot com safe. Feel free to get in touch with 24*7 support for any Webroot related assistance.
https://www.webroot-comsafe.org/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mcafee com activate is the link to visit in order to Activate McAfee Antivirus, first of all, you need to enter your product key code which you can find on McAfee activate retail card. You can check the McAfee Activation code and Instructions to install along with link www mcafee com activate
http://www.imcafeecomactivate.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

www norton com setup is important because Prevention steps enable you to prevent unauthorized users out of obtaining any portion of your computer system. Detection can help to determine whether someone tried to break into your own system whenever they had been effective, and exactly what they’ve done. Together with the maturation of the virtual world, online security is essential.
https://www-nortonsetup.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Welcome to www avg com retail Protect your data, devices, and your family With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with www avg com retail. This can be done with the help of effective internet security and anti-virus products from www avg com retail that safeguards all devices used on digital platforms.
http://www.myavgretail.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Welcome to www avg com activation Protect your data, devices, and your family With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with www avg com activation. This can be done with the help of effective internet security and anti-virus products from www avg com activation that safeguards all devices used on digital platforms.
http://www.myavgretail.com/activation

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Welcome to www avg com retail Protect your data, devices, and your family With the development of the digital world, online protection is crucial. It is extremely important to protect your PCs, Mac, computers as well as mobile devices and tablets with www avg com retail. This can be done with the help of effective internet security and anti-virus products from www avg com retail that safeguards all devices used on digital platforms.
https://www.usaactivation.com/avg-retail/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trend Micro Support experts can lend their hand to download, install and update Trend Micro Spy Sweeper Antivirus on your system. We can also repair all errors that may crop up while installing and configuring Trend Micro Antivirus on your PC. We can help you detect and remove malicious threats, malware and spyware by performing a quick scan on all files and folders. With our robust technology, we can destroy suspicious programs and infected files from your system. Our antivirus experts can clean all online threats, including Trojan, root kits, key loggers, and worms in just single sweep. We can optimize your computer’s speed and efficiency and also protect it from being sluggish.
https://www.mytrendmicro.com/activation/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

This was a good article, look forward to your next work! Learn How to Read Tarot cards from a great app called Tarot Life.
https://www.yourtarotlife.com/blog/tarot/ways-to-read-your-tarot-cards/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.