Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Proč všechny digitální středoformáty stojí za prd?

A neni tohle spis uz o specializaci? Proste jinej fotak si poridi fotograf do atelieru a jinej bude chtit fotograf co s tim chodi ven.
Ono treba ty 100MPx snimace uz zacinaji silne konkurovat i radkovym snimacum a tam je vylozene specialni vyuziti, kdyz tim radkovym snimacem musite nejakym superpresnym motorkem pohybovat, abyste vyfotili obraz toho co chcete fotit. No a tech 100MPx to da v jednom cvaknuti mnohem rychleji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na trhu středoformátu není konkurence, protože to je nezajímavý trh. Ta cena s tím pak souvisí, protože výroba a vývoj malé serie má větší režii než třeba "full frame" u kinofilmového formátu, kde ta cílová skupina je přeci jenom řádově vyšší.
Středoformát stejně jako profesionální fotografy zabíjí hlavně počítačové zpracování. Kdo dneska zná třeba takové panoramatické foťáky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když odhlédnu od specializace, tak po technické stránce s autorem z DPreview souhlasím. Bohužel SF chybějí světelné objektivy, takže i když SF teoreticky nabízí menší hloubku ostrosti, pravda je, že na FF objektiv f=1.4 nabídne stejné možnosti jako objektiv f=2.0 na SF. A na FF je podobných objektivů přeci jen víc než pro SF. A že pro SF nejsou světelnější objektivy je silné mínus. Ale když si člověk uvědomí, jak velký a drahý objektiv by to musel být, tak se ani nedivím. A tady je zakopaný pes. Cena. A ani větší konkurence by to nijak neměnila, protože by to byl stále malý trh. Spíš kusová až zakázková výroba. Netvrdím, že SF zmizí z trhu, ale bude to spíš trh zaměřený na specializované techniky (kartografie, umělecká fotografie, astronomie apod.).
Stejně tak si myslím, že např. mikro4/3 vytlačí z trhu APS-C (bez)zrcadlovky. Jsou menší, levnější a díky krátké historii jsou pro ně dostupné objektivy nejnovější konstrukce za porovnatelné nebo nižší ceny než pro APS-C. Technicky jsou také porovnatelné. A kdo bude chtít víc, půjde do FF. A kdo už neví co s penězi anebo je umí vydělat i s SF, půjde klidně do SF.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pochybuji že mikro 4/3 někdy vytlačí APS-C...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

Myslím si totéž. Např. já se poohlížel po univerzálním - zaměřeném i na kvalitní FullHD videa o 50p, stroji do terénu na každodení nošení a chtěl jsem jej samože co nejmenší a nejlehčí, ale ne s nekvalitními fotkami.

Přechod ze starého dobrého Olympuse C750UZ a 1. dostupné DIGI zrcadlovky! C2100 zoom s ještě lepším ač pevným ale zoom sklem, ač jen 4Mpx tak se suprovními barvami a kvalitním sklem, jen to video (.MOV...) bylo děs a táhal jsem proto i dvoukilovou HDV kameru... , nebyl snadný... :-(

Olymp se honil jen za Mpx Zooooomem... ostrost neostrost, aberace neaberace, Ani Panasonic GH4 s vynikajícím FuůůHD videem mě nepřesvědčil u kvality fotek ani za slunečného počasí :-(

Příjemně mě překvapilo až APS-C (24Mpx CMOS od Sony s s 24bit barvami a minimálním rolling shuterem a dostupnými skly i univerzálními UZ skly na to dení táhání)

Ani obraz z posledních Olympů OM-D mě nějak stále neoslnil :-(

Prostě na velikosti záleží! (i moja říkává ;-) ) Přitom mi bylo jedno půjdeli o Canon Nikon Sony nebo o kompakt či zrcadlo neb bez, šlo mi jen o fotokvalitu pak o vídejo a pak i o fíčury :-) a až pak o velikost.

A raději nyní táhám 2kg :-( univerzálního stroje bezzrcadla vod Sony, než se pak doma na nejen velkém ale i UHD a IPS monitoru koukat na ten děs... Možná to ti s malými pindíky, tedy pardon, monitory a jen např. o FullHD, zatím nevidí? :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten stary dobry Olympus 750 produkoval na ISO 400 nekolik stovek/tisic hotpixelu, takze uplne zkazil kazdy snimek za horsiho svetla s casem kolem 1/10s, kdy jeste nefungovala redukce sumu pro delsi cas. Nehlede na znamou vyrobni chybu s nefunkcnim merenim kapacity baterie, kde baterie umrely uprostred ukladani snimku a fotak se vypl aniz by se stihl zasunout objektiv. Nevyresil to ani alternativni firmware.

Olympus C2100 je normalni EVF ultrazoom s 2 mpx snimacem. Ta zrcadlovka je Olympus C2500L s 2,5mpx snimacem. Ta 4mpx "zrcadlovka" je Olympus E-10 spolu s 5mpx sestrou E-20.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

jojo, dík za poopravení a doplnění, už je do dávno a nepamatuji přesně ty modely a parametry. Vyšší ISO jsem moc nepoužíval a na tu dobu to byla pecka obraz - hlavně pletovka a minimální aberece na amatérské vercajk :-) Uměl i suprovní neslitou červenou na Ferrari, s čím ostatní bojovaly...: http://forum.digineff.cz/download/file.php?id=89966 Jen to prosím nezkoumat příliš detailně, má to na dnešek málo Mpx a ještě je to editovaný z JPG to JPG :-(

Měl jsem v něm 4x AA 2400Ah zn. GP a vpohodě :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není pravda, že by současné středoformáty stály za prd, opak je pravdou, ale díky ceně si je jen tak někdo nekoupí. Kdyby FF tělo vyšlo na čtvrt mega, taky by po něm neštěkl ani pes (krom pár nadšenců a profíků). Fujiho GFX systém je teprve v rozjezdu a těch 50 mega je možná důvod, jak donutit uživatele pořídit si druhou generaci, která třeba přinese 70-80 mega. Silné proti je ale technologický pokrok, který "téměr" setřel rozdíl mezi m4/3 a APS-C, přip. mezi FF a novodobými středoformáty. Uvidíme, jak velké formáty obstojí na trhu s příchodem nových snímačů (kolem 2020), jakmile se dostanou i do menších systémů, nedej bože do smarphonů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On i takový Canon EOS 1D Mark II s APS-H sensorem (8.2 Mpx) vyšel na 160 tisíc ve své době.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ako aj pri porovnaní iných formátov, ani v tomto prípade sa nedá povedať, ktorý je za každých okolností lepší. Pre všeobecné použitie, s ohľadom na historický vývoj je najvhodnejšie niečo od micro4/3 po FF. Digitálny stredoformát je najmä kvôli vývojovým a výrobným nákladom až teraz (teda od Pentaxu 645D) viac-menej dostupný, avšak stále pomerne špecializovaný nástroj. Odhadujem, že ak samotný 44 mm x 33 mm senzor stojí výrobcu tak 2000 USD, tak aj ostatné súčasti budú adekvátne kvalitné. A to je ten dôvod, prečo veľkosť a tým aj cena snímača má väčší vplyv na zvyšovanie ceny fotoaparátu, ako na jeho znižovanie. Ďalší aspekt je, že je omnoho užitočnejšie snažiť sa zlepšiť niečo široko používané s horšími parametrami (snímače v mobiloch) ako špecializované zariadenia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neříkal tuhle ježek něco ve smyslu, že je jedno s cim člověk fotí?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fotograf: "Proč všechny digitální středoformáty stojí za prd?"
David: "Protože na to nemám..."

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Trosku OT, ale takovy amatersky dotazek na tema kvalita videa.. Kdyz napriklad porovnam na Prime serial Temny kraj a napr. ten novy Modry kod, tak proste vidim rozdil, prvni ma prirozene barvy (takove filmove podani) a ten druhy ma "pastelove barvy", horsi nez televizni noviny..
.
Teda alespon mi to tak prijde.. V cem je rozdil - setri se na postprodukci, ze se vynechava dobarvovani? Nebo se to nataci horsi kamerou?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pán Ježek, zabudli ste dať nápis NEPŘEHLÉDNĚTE. Ešte máte so mnou len 12 príspevkov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A já mám ještě trochu jiný názor. SF jsem ještě v ruce nedržel, ale když jsem dříve srovnával Canon APS-C vs Canon 5D což je fullframe, tak ten rozdíl tam byl velmi znát.
Možná se za těch pár let něco změnilo, ale věřím, že větší chip má smysl.

A ještě něco.
Moje první zrcadlovka byl Canon D60 (6mpx)
Následovalo jich dost dalších 300D, 10D, 400D, 20D, 30D

Když si prohlížím zpětně fotky mám pocit, že ta stařičká D60, která ještě ani neuměla EF-S fotila nejlépe.

Dnes mám už jen 20D a 30D a zatím se dál neženu, ale právě zejména pro to jak byly ty staré fotky lepší.Tenkrát jsem se vyhýbal zoom objektivům, ale dodnes stále fotím na pevnou 200L. Co že na fotkách bylo lepší? Příjde mi že barvy a detaily.

Ta vsuvka měla smysl. Vyjma 300D a 10D měly všechy další zrcadlovky větší rozlišení. A na těch fotkách je to znát. Stejně tak moje setkání s prvním 5D. Obyčejné fotky najednou vypadaly úplně jinak.

Věřím tomu, že s SF to bude stejné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sezen si redukci Canon EF/Sony NEX s podporou AF a IS a k tomu nejakeho NEXe minimalne s 12mpx snimacem.

Uvidis, o kolik jsou snimace Sony lepsi nez snimace Canonu - treba o plne 3 EV vyssi dynamicky rozsah. U stare 20D/30D mozna jeste o vic.

Zlepseni je u novych fotaku nejen v kvalite vystupu - na to pidi LCD na 20D bych uz dneska koukat nevydrzel, stejne tak vyklapeci displej je pro foceni kytek hodne uzitecne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já v podstatě displej nepoužívám. Focení přes displej? Tak proč mít zrcadlovku. Nemám potřebu měnit značku. Líbivost obrázku není o EV.

To má být pokus o flame Canon vs něco? Mě je jedno čím fotim, jen mám prostě Canon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

EVF není displej a za mě Canon 5D mkI a ani mkII neměli pro mne takový výstup jako X-Trans snímače od Fuji... není to flame... jen srovnání..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ados

EVF samozřejmně display je, jak můžete tvrdit že není? Včera jsem fotil s mojí Sony A7 nádherný západ slunce a byl jsem jaksi zklamán, že jsem neviděl to samé co holým okem, chyběl tam dynamický rozsah a barvy byli méně syté. Výhoda EVF potažmo liveview je samozřejmně ve vyobrazení expozice "světelnosti" která bude zachycena, ale i tak se mi to už skoro po tmě u toho západu špatně hodnotilo a většinu fotek jsem zbytečně moc podexponoval, bracketing expozice by byl samozřejmně néjvhodnější. Jinak při lepším světle je EVF a liveview obecně ok, zvláště když má člověk artikulovatelný display pro focení z nepohodlných úhlů. Mirrorless těla jsou samozřejmě taky menší a lepší pro cestovaní apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

A měl jste zvoleno minimálně automatický jas!? Jinak je totiž až moc jasný a velekontrastní tento boží OLED EVF!

Já jej mám (A77) dokonce manuálně trvale nastaven na nejnižší!!! hodnotu jasu (to aby nedocházelo k přepalům na něm i když! - rovnou do JPG to bude také! přepálené i na fotce trochu, takže to je možná dobře v tomto případě, že takto upozorní na přepaly pro malý rozsah dynamiky i u JPG, v RAW to však ani tak nebude přepálené :-) )

Jen za slunečného počasí, oslepen jasným dením světlem, musím déle koukat do očnice než se mi stáhne zornička oka a pak je to OK :-)

Totiž chvíli se to zdá tmavý neb dení světlo je fakt prda do oka, nicméně na LCD by jste neviděl chvíli skoronic.. a večer by vás oslepovalo podsvětlení... v OVF na stínítku nrvite chvíli také nijak jasný obraz a večer skorožádný...

Nehledě na to, že OVF neposkytuje vůbec!, žádnou!!!, představu o expozici :-( :-( :-(

Takže co je lepší: Nepřesnost v podání expozice (skoro úplně řešitelná snížením jasu OLED a chvíli počkat na zornici oka) , nebo žádná!... kontrola expozice?

(Canony až do použití Sonyho 24Mpx snímače prej měly s přepaly docela problém, tedy to, že by jste v OVF viděl vystínovaný kotouč Slunce ještě nezaručovalo, že přepal nebude i v RAW souboru :-( )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spravny fotograf nepotrebuje merak a expoziciu vie od oka davno pred tym nez zapne pristroj... takze OVF

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...takového znám jen jednoho... Chucka Norise

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ados

OVF samozřejmně poskytuje "představu o expozici". Je v něm totiž vetšinou zabudovaný expoziční metr. Viz. třeba můj Canon 40D -

http://www.imaging-resource.com/PRODS/E40D/Z40DVIEWFINDERCALLOUTS.GIF

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

Tak to měl můj starej filmovej Zenit TTL také, ale já o koze a ...

Chlapi, proč by měla být správnost fotografa v odhadu expozice pohledem??? A WB! odhadnete jak? Toto naše pozměněné téma - o OVF ale v kombinaci se snímači, né filmem! je o digitálním světě, né filmovém "analogovém"... Nemotejte dokopy hružkizjapkama... A v DIGIsvětě OVF nemá co pohledávat dávno...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...mě už to vlastně ani nebaví, ať si každý dělá co chce... přes to mě štve, když se šíří názory nepodložené vlastní zkušeností... zkrátka mám pocit, že tu není jen jeden pán Ježek... Ano, EVF na počátku bylo něco příšerného a nepoužitelného avlastně se vcelku dlouho tato situace neměnila a EVF zůstávali jen u specifickéskupiny levných fotoaparátů. Nevím, jak jsou na tom ostatní značky, ale Fuji má své EVF úžasné. I v nižších modelech E2, T10, T20 jsou rychlé, jasné a i v šeru použitelné... Pro2 se svým hybridním řešením je... hybridní řešení, ani ryba , ani rak. Díky vysouvání EVF jej nelze udělat velký, byť EVF v Pro2 rozhodně není horší v než výše uvedených modelch. Pokud se ale podíváte domodelů T1 a hlavně T2... je to neskutečné kino... po skoro třech letech u Fuji X už si nedokážu představit používání OVF.. když se do nějakého podívám a pokouším se s tím pracovat, přijde mi to... tupé, neohrabané...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ados

Já třeba netvrdím že EVF je špatné, natož nepoužitelné, na mé A7 je jedno z nejlepších EVF, G6 taky neměl špatné, GX80 trošku horší / menší, OMD-M10 měl v poho atd atd. Já mám obojí a používám obojí celkem rád, pak taky hodněkrát používám výklopný display když fotím bližší subjekty, kvůli pohodlí. Obě možnosti májí něco do sebe... Někdo na Dpreview komentoval, že když už jsme dospěly k debatě co že je lepší, jestli OVF nebo EVF tak už EVF museli ujít hodně dlouhou cestu, že je vůbec porovnáváme, a je to tak. Mě jako amatérovi nejde ani moc o to co je lepší, ale s čím se mi "přijemněji" fotí? Co mě více inspiruje fotit? Je tu více rovin. Nedávno tu už taková debata byla, zazněly tam dobré myšlenky z obou stran - http://diit.cz/blog/co-delaji-canon-nikon-spatne/diskuse

A DPreview - https://www.dpreview.com/opinion/9651631299/ask-the-staff-electronic-or-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...hmm, a nebylo by pánové lepší, udělat si čas, vzít si paměťovou kartu a zajet do některého z obchodů, kde je možnost zmíněný GFX vyzkoušet?? Fujifilm tuto možnost dává a u větších prodejců (Megapixel, Foto Škoda) nebo i ve Fuji speciálce (Fujifoto) si na GFX můžete nejen sáhnout, ale i si s ním zafotit... pokud toto budete chtít podstoupit, zjistíte, že argumentace dpreview vcelku pokulhává... nejde o cenu, ta je taková, jaká je, ale o schopnosti těla, pružnosti snímače a kvalitě objektivů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne bych do stredoformatu Fuji nesel. Fuji a Sony jsou jedine fotaky, u kterych vidim jak dochazi k nahlym umrtim elektroniky. Nerikam ze vsech kusu, ale kdyz mam na opravu najednou 3 kusy od lidi co znam se stejnou zavadou tak se mi to zkratka uz nelibi. Treba Fuji X100. Proste se fotak jednoho dne nezapne, servis rekne vadny objektiv a oprava za 10.000 Kc. Tech pripadu je nejak moc - viz Google. Nedavno mi nekdo rikal, ze mu umrela i T1 - nejde zapnout. SLT Sony - chcipaji motory zaverky, nahradni motor stoji sice jenom tisicovku, ale fotak se musi kompletne rozebrat. SLT s touhle zavadou je plna Ebay. NEX-6 se jednoho dne zapnul a neslo EVF. Jiny den chyba komunikace s objektivem, elektronika v 16-50 zoomu KO. Fuji a Sony fotaky jsou skvele, dokud funguji. Sehnat nahradni dily je ale hoooodne slozite, na rozdil od Nikonu a Canonu.

Osobne si nevzpominam na pripad, kdy by treba u Canonu nebo Nikonu podobnym zpusobem umirala elektronika. Jakakoliv zavada byla vzdy ojedinely pripad krome odchazejiciho AF snimace u D70, ktery Nikon opravoval zdarma.

Asi si musime zvykat na to, ze fotaky jsou lacina spotrebni elektronika.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lacná ako pre koho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ados

Poprvé mi teď častečně odešel objektiv od Sony kiťák FE 28-70 a to zdánlivě bezdůvodně. Zasekla se clona a je seknutá někde kolem F8, více se neotevře což samozřejmně téměř znemožňuje ostření potažmo celkouvou použitelnost toho objektivu. Zkusím ho opravit sám, protože jsem pár objektivů, i když těch manuálních, už rozebral, vyčistil a úspěšně zase složil. Jen nevím, jestli na to mám jit zepředu nebo zezadu, moc mi na tom objektivu nezáleží, takže jestli ho zničím tak mi to moc neva a profesiónální oprava se asi nevyplatí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Především jsem měl GFX nejen v ruce, ale také jsem ním fotil. Kromě toho jsem profesně fotil jak s FF, tak APS-C.
Autorovi bych doporučil psát jen o osobních zkušenostech s fototechnikou. Bude to určitě přitažlivější a fundovanější, než přebásnění článku jiných. Upřesnil bych jen, že např. s objektivem 85/1,4 na FF dosáhnu stejné hloubky ostrosti jako s 110/2 na GFX. Je zatím všeobecně uznávaným pravidlem, že čím je větší dioda na snímači, tím větší je tolerance dynamického rozsahu a odolnost systému vůči difrakci. Asi nikdo nezpochybní skutečnost, že na větší plochu dopadne více světla než na menší. Tak bych mohl pokračovat dále ve výčtu obecně platných fyzikálních pouček jehož výsledkem by bylo zjištění, že středoformát není na prd. Jen co se středoformátem vyrukuje Sony, změní se zázračně názory pracovníků dpreview.
GFX je kvalitní, cenově přijatelný systém a stejně jako každý jiný vyžaduje pilné učení od uživatele a schopnost přijmout změny ve svých návycích. Pro novinku Fujifilmu platí to co pro ostatní foto produkty této značky. Systém je postaven na výjimečné kvalitě objektivů.
Nejvíc mně dojímají odborníci, kteří si v lepším případě na den půjčí nějaký foťák a pak se zviditelní na netu "odbornou" recenzí, či jinou kreací.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji Karle.... přesně o tomto to je: "...jako každý jiný vyžaduje pilné učení od uživatele a schopnost přijmout změny ve svých návycích." ...protože ztuhlost a uniformita vyprodukuje podobné názory, jako když Michal David o svém sportovním, téměř 500. koňovém Cadillacu prohlásí, že to bohužel není předokolka... :-O

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ježek se dopustil chyby ve výpočtu.
Uhlopříčka senzoru GFX 33x44 je 54,8mm. Uhlopříčka plného (zatím neexistujícího) senzoru s rozměrem 56x42 by byla 70mm. To je nárůst o 27%, nikoliv 62% jak uvádí Ježek. Za základ výpočtu samozřejmě musíme vzít menší senzor. Ježek se asi spletl, 62% je nárůst ne od 33x44mm ale z 24x36 (FF) na 56x42.

Dále uvádí, že rozdíl velikosti senzoru full frame (24x36) je oproti senzoru GFX (44x33) malý. Jinde píše, že "kdyby digitální středoformát nabídl velikost snímače alespoň 645, tedy odpovídající 45×60 mm (reálně cca 42×56mm) nikoli pouze ~40×53,5mm, mohli bychom se bavit o kvalitativně ze strany full-frame nedostižném systému"
Jsou to zajímavá dvě sdělení, protože jak mezi FF a GFX, tak mezi GFX a 42x56 je nárůst velikostí skoro stejný (27%, resp 28%). Takže není 27% jako 28%.....

Já přistupuji k různým formátům bez předsudků. Matematika ekvivalence platí pro všechny stejně. Člověk proto nemohl čekat (s ohledem na ohlášená skla) zázraky v hrátkách s HO. Osobně si ale myslím, že kdo s MF fotí (fashion, produkty apod) tak stejně používá vyšší clony. Extrémně světelný MF skla by dnes byly nezaplatitelný. Největší přínos GFX vidím v kombinaci rozlišení s dynamickým rozsahem. A jak celkem správně napsal ten chlapík z dpreview, musely by se složit dohromady tři FF foťáky, aby se získalo GFX. Jen si dpreview mohl odpustit zavádějící titulek. Je to drahý a pro specifickou skupinu. Ale říct, že to je naprd bych si nikdy nedovolil.

A ještě dodám, že mezi APSC a FF stejně jako mezi FF a MF není nějaká magická hranice, je to jen jiná velikost a z ní vyplývající jiný chování. Nic víc nic míň.

A závěrem bych chtěl říct, že když už se někdo chystá něco napsat, měl by možná nejdřív jít a ten foťák si vyzkoušet.
Takže pane Ježku, příště trochu více rozmyslu a pečlivosti, aby to nevypadalo, že jste pro někoho sehrál roli užitečného iditota.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

Ono je vůbec finta % a dá se na nich a neznalosti většiny lidí... i vydělávat nekale..., nebo máct lidi s daněmi krom nepřesného názvosloví...:

Např. jeli souhrn všech daní (odvodů...) z "příjmu" (daní příjmy mínus náklady, čili se zisk! a nikoliv příjem..., ale většina politiků a zaměstnanců to nechápe...) 50% a máteli nyní čistý zisk, mzdu ("příjem") např. 15.000,-kč pak kdyby jste dostávali čistou mzdu (zisk před zdaněním, neb soc. a zdrav. "pojištění" je dalšími daněmi!... a nikoliv pojištěním...) dostali by jste nikoliv o 50% více ale o 100%!!! Tedy 30.000,-kč!!!

(příklad: 50% všech odvodů z 30.000,-kč je v CZ cca 50% čili 15.000,-kč!... a tedy 30.000,- - 15.000,- = 15.000 ;-) Záleží díváteli se na to zespoda - od nižší částky nebo zhora - od té vyšší částky ;-)

No a pak že by jste neměli na opravdové soc. a zdrav. pojištění, straší furt lidi levice :-( Po 15% dani (já bych se přikláněl spíše jen k 10% dani, jak za "zlých" feudálů zvané desátek) oprostěné od dnešního socialistického "pojištění"..., by vám zůstalo v kapse nikoliv 15.000,- čistého, ale 22,500,- :-) Ale díky konkurenci by nechyběly léky a nečekalo by se roky!!!... na operace, neexistovaly by jako dnes v CZ nehrazené!!!... léky úkony... nesmluvní služba..., záchranka, které by neřídili politici, ale vaše peněženka! - opravdové pojištění. Stát by měl řídit zdr. a soc. pomoc jen nepojistitelným :-( , nemocným od narození a sirotkům!)

Statistikou v % se dá nejvíce klamat a novináři tak i činí často :-( ... Např jsem četl zhruba toto: "Škodovce se dařilo v r. 89... a prodala v Anglii o 200% víc aut š105 ., naproti tomu Ford utrpěl pokles prodeje o 10%"

Kdo byl úspěšnější?

No, jenže v čílech absolutních to bylo takto: Ford prodal sice méně a to cca z 200.000ks z předešlého roku nově "jen" 180.000ks, ale těch soc. krámů se prdalo tehdy namísto 2.000 stále málo jen cca 4.000 :-)) To už se kokrétně neuvádělo ale ;-)

No jooo no, su už hodně OUT :-( , tak to smažte klidně :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já vám tedy nevím, ale přijde mi, že nekteří lidi mají nereálná očekávání... ale prezentovat to takto veřejně.. ehm, je asi krok vedle. Jednak tu jsou techické limity (opravdu prakticky nejde vyrobit snímač s DR kolem 20 stops) a pak ekonomické (ne, fakt to nebude to stát desítky dolarů) a pak marketingové - 50 Mpx na MF je slušný pokrok, oproti 15-18 MPx mainstreamu na APSC. Ano, existují různá divná zařízení na půli cesty (5DSr - FF 50Mp), ale to už je jen nutný cross-over, ne mainstream ve vlastní kategorii. Holt každý používá to, na co má, protože technicky jsou možnosti pořád o řád výš a chtít aby se z toho stal mainstream.. je dosti zvrhlé, segmentace trhu prostě má smysl i když se nám to nelíbí - protože tam kde se nesegmentuje, zůstává Čína. Sračky a lowend, bez hmatatelné inovace a bez naděje na něco jiného než levný šunt.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Danieli, s tím snímačem s DR přes 20 EV... v prodeji ještě ne, ale právě Fuji s Toshibou a myslím, že ještě s Panasonicem vyvýjejí "organický snímač", jak jej nazývají, který má DR kolem 27 EV... jasný, asi nikdo nebude potřebovat vyfotit bez přepalů/podpalů svářeče v noci, ale je to určitá... nazvěme to rezerva... dlouho byl problém s přehříváním... po téměř dvou letech se objevila zpráva, že přehřívání je již vyřešeno... nicméně žádný horizont uvedení do "spotřební" techniky stále nebylo uvedeno...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

27 EV? Akože napríklad normálna fotka krajiny na poludnie, ale Slnko nie je prepálené?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

....třeba. Je to informace ze zpráv, které přicházeli z vývoje tohoto snímače... nicméně, slunce se svojí intenzitou pravděpodobně bude přepálené vždy, pokud budeme chtít mít prosvětlenou krajinu... i když těch 27 EV by i toto už mohlo zvládnout.. bohužel prozatím stále jen teorie bez možnosti osahní si produkčního vzorku...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.