„Tohle je USB 3.0.“ „Jak jsi to poznala?“ „Podle počtu kontaktů.“
Domnívám se, že marketing vymyslel SuperSpeed USB logo proto, aby běžný uživatel (kam si s prominutím dovolím zařadit většinu žen, pakliže jsou vůbec těmi osobami, které mají potřebu si samy vybírat, jakou s výpočetní technikou související komponentu pořídí) podle něj rychle a snadno poznal, že jde právě o zařízení či kabel s USB 3.0 kompatibilní. Moje drahá polovička však vedla s jedním kolegou velmi zajímavý rozhovor, který mě přiměl se zamyslet nad tím, kterak v tomto případě marketing splnil svou úlohu:
„Tohle je USB 3.0 kabel.“
„A podle čeho jsi to poznala?“
„Podle počtu kontaktů. Tady máš čtyři pro USB 2.0 a uvnitř je pět dalších pro USB 3.0.“
Pokud se marketing domníval, že se „běžný uživatel“ podívá na vyražené USB logo a u něj dvě nápadná písmenka „SS“ značící SuperSpeed, pak v tomto případě selhal. Uživatel vs. marketing: 1:0.
A na co se koukáte při výběru počítačové techniky vy?