Na jedny straně omlouvat vedení ubisoftu a na straně druhý říct, že jsi ani jednu z těch her nehrál? Jak potom vubec muzes neco takovyho napsat.
Dám příklad AC Unity. To je hra, která obsahuje krásně vymodelovanou Paříž a jeden z HLAVNÍCH požitků z ty hry měla být pravě i ta možnost si ji projít a užít si tu krásu, nad kterou ti autoři strávili minimálně stovky hodin práce. A lidi co mají high end PC si ten zážitek chtějí užít dvojnásob, ostatně to je hlavní duvod proc si takovy pc pořizují - chtějí tu hru vidět v plné kráse. Ale pokud se setkají s bugy(které nejsou vubec smesne... no dobre tohle vtipny bylo http://images.gameskinny.com/gameskinny/ceb1a13ed10f964b34442458e949069e... , ale malo vtipny to prijde nekomu, kdo si poridil sestavu za 60 tisíc kč a tohle vidi ve hře za 60$ ), problémy s low frameratem, crashema, tak to je prostě neomluvitelné. Pokud by to byl nějaky indie titul a měl i nasazenou cenovku odpovídající, asi by to člověk líp přešel, ale pokud má platit 60$ za zážitek, který je nejen timhle všim zminenym zkazenej, ale i ta gameplay stoji zaprd + ten jejich skvělej system kterej TB okomentoval v recenzi naprosto skvěle ( http://i.imgur.com/W5ilaun.png ), tak promin, ale ma pravo nadávat na ubisoft. Takze opět nesouhlasim.
A ta zmínka o knize je rána pod pás. To se dá říct prakticky o každém filmu, že kniha byla lepší. A stejně na ně chodíme.
+1
+34
-1
Je komentář přínosný?
Na jedny straně omlouvat
dansgame https://diit.cz/profil/anonym-wat
18. 7. 2015 - 00:41https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseNa jedny straně omlouvat vedení ubisoftu a na straně druhý říct, že jsi ani jednu z těch her nehrál? Jak potom vubec muzes neco takovyho napsat.
Dám příklad AC Unity. To je hra, která obsahuje krásně vymodelovanou Paříž a jeden z HLAVNÍCH požitků z ty hry měla být pravě i ta možnost si ji projít a užít si tu krásu, nad kterou ti autoři strávili minimálně stovky hodin práce. A lidi co mají high end PC si ten zážitek chtějí užít dvojnásob, ostatně to je hlavní duvod proc si takovy pc pořizují - chtějí tu hru vidět v plné kráse. Ale pokud se setkají s bugy(které nejsou vubec smesne... no dobre tohle vtipny bylo http://images.gameskinny.com/gameskinny/ceb1a13ed10f964b34442458e949069e.jpg , ale malo vtipny to prijde nekomu, kdo si poridil sestavu za 60 tisíc kč a tohle vidi ve hře za 60$ ), problémy s low frameratem, crashema, tak to je prostě neomluvitelné. Pokud by to byl nějaky indie titul a měl i nasazenou cenovku odpovídající, asi by to člověk líp přešel, ale pokud má platit 60$ za zážitek, který je nejen timhle všim zminenym zkazenej, ale i ta gameplay stoji zaprd + ten jejich skvělej system kterej TB okomentoval v recenzi naprosto skvěle ( http://i.imgur.com/W5ilaun.png ), tak promin, ale ma pravo nadávat na ubisoft. Takze opět nesouhlasim.
A ta zmínka o knize je rána pod pás. To se dá říct prakticky o každém filmu, že kniha byla lepší. A stejně na ně chodíme.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803713
+
Jde o to, ze kdyz je ta hra dostatecne zabavna, tak ji lidi kupuji i hraji, prestoze je straslive zabugovana.
Samozrejmne ze kdyz nekdo hraje hry jen kvuli tomu aby vsem ostatnim ukazal jak mu to jede plynule na maximalni detaily tak bude tezce zklaman. Ale vetsina lidi hraje hry kvuli hratelnosti, ne kvuli hezke grafice.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Jde o to, ze kdyz je ta hra
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
18. 7. 2015 - 07:26https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseJde o to, ze kdyz je ta hra dostatecne zabavna, tak ji lidi kupuji i hraji, prestoze je straslive zabugovana.
Samozrejmne ze kdyz nekdo hraje hry jen kvuli tomu aby vsem ostatnim ukazal jak mu to jede plynule na maximalni detaily tak bude tezce zklaman. Ale vetsina lidi hraje hry kvuli hratelnosti, ne kvuli hezke grafice.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803735
+
Nesouhlasím s tebou! Lidi si již deset let nekupují podle toho, zda je hra zábavná, kvalitní, či výhodná. Vzhledem k rozsáhlosti a nepřehlednosti herního trhu se zákazníci spoléhají na reklamy a marketing jednotlivých distributorů. Situace zašla už tak daleko, že se velkým společnostem podařilo vytlačit existenci demo verzi her jako takovou.
p.s. Fakt, že si koupíte špatnou hru většinou nezjistíte, protože normální člověk nemá možnost porovnání s těmi kvalitnějšími tituly, kterých je jak v herním, tak i v ostatních oborech jako šafránu.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Nesouhlasím s tebou! Lidi si
Aja https://diit.cz/profil/andre-freeman
18. 7. 2015 - 15:40https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseNesouhlasím s tebou! Lidi si již deset let nekupují podle toho, zda je hra zábavná, kvalitní, či výhodná. Vzhledem k rozsáhlosti a nepřehlednosti herního trhu se zákazníci spoléhají na reklamy a marketing jednotlivých distributorů. Situace zašla už tak daleko, že se velkým společnostem podařilo vytlačit existenci demo verzi her jako takovou.
p.s. Fakt, že si koupíte špatnou hru většinou nezjistíte, protože normální člověk nemá možnost porovnání s těmi kvalitnějšími tituly, kterých je jak v herním, tak i v ostatních oborech jako šafránu.
https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803793
+
Tady nejde jenom o malé bugy typu, že se něco nakreslí blbě, ale třeba když jsem k vánocům dostal Might and Magic Heroes VI, tak jsem ho nemohl ani spustit, protože jim samozřejmě spadly na den servery ... (což u Ubisoftu není ojedinělý incident). To člověka pak opravdu motivuje ke koupi další hry od nich, ať už titul byl sebelepší ...
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Tady nejde jenom o malé bugy
Golem II https://diit.cz/profil/golem-ii
18. 7. 2015 - 18:26https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseTady nejde jenom o malé bugy typu, že se něco nakreslí blbě, ale třeba když jsem k vánocům dostal Might and Magic Heroes VI, tak jsem ho nemohl ani spustit, protože jim samozřejmě spadly na den servery ... (což u Ubisoftu není ojedinělý incident). To člověka pak opravdu motivuje ke koupi další hry od nich, ať už titul byl sebelepší ...https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803805
+
Tak teda nevím, ale mě připadá, že DJ nikoho neomlouvá, pouze poukázal na dvojsečný výklad statistických dat a dále na dilema krásné omalovánky vs hratelnost. Od Ubisoftu už jsem dlouho nic nehrál (naposledy asi HOMAM V s datadisky), takže stejně jako DJ vůbec netuším, jak je Ubisoft na tom v současnosti s kvalitou her a jejich hratelností, ale o to více na mě článek nepůsobí ve smyslu, že by speciálně někoho omlouval, Ubisoft je brán jako příklad.
A co se týče kniha vs film, tak namátkou bych si vzpomněl na Terminátora, tam byl film určitě lepší než kniha. OK, beru, že je to brak, ale stejně. A najdou se i další, každému se líbí něco jiného, je to o osobním pohledu na věc. Ale v souhrnu pro mě osobně také vedou knížky (ať již v papírové nebo digitální formě, beru obě), protože sám jsem již staršího vydání.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tak teda nevím, ale mě
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
20. 7. 2015 - 06:54https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseTak teda nevím, ale mě připadá, že DJ nikoho neomlouvá, pouze poukázal na dvojsečný výklad statistických dat a dále na dilema krásné omalovánky vs hratelnost. Od Ubisoftu už jsem dlouho nic nehrál (naposledy asi HOMAM V s datadisky), takže stejně jako DJ vůbec netuším, jak je Ubisoft na tom v současnosti s kvalitou her a jejich hratelností, ale o to více na mě článek nepůsobí ve smyslu, že by speciálně někoho omlouval, Ubisoft je brán jako příklad.
A co se týče kniha vs film, tak namátkou bych si vzpomněl na Terminátora, tam byl film určitě lepší než kniha. OK, beru, že je to brak, ale stejně. A najdou se i další, každému se líbí něco jiného, je to o osobním pohledu na věc. Ale v souhrnu pro mě osobně také vedou knížky (ať již v papírové nebo digitální formě, beru obě), protože sám jsem již staršího vydání.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803873
+
Jo, o tom to celé je. Když je hra chytlavá, tak jí člověk odpustí dýchavičnost i nějaké ty bugy a pády, hlavně když to jde nějak obejít a dohrát/vyhrát. Není všechno o technice.
Na druhou stranu u AAA titulů by člověk očekával vyspělý renderovací engine (CryEngine by např. mohli licensovat a měli by po problémech) a solidní optimalizaci. Umělé zkažení grafiky či dokonce umělé výkonové omezení, stejně jako neschopnost škálování na více procesorů jsou pro koupi titulu podle mě zásadní. Např. Project Cars na 6 core, 12 threadů Xeonu: http://postimg.org/image/f9ka2hnl9/
...kašlem na HT, užíváme jen fyzická core + ještě je ani moc neobtěžujeme...
Kdo podporuje šlendrián typu Watch Dogs, ten se pak nesmí divit, do jakých hloubek Ubisoftí hry (a bohužel už i další) padají.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Jo, o tom to celé je. Když je
trodas https://diit.cz/profil/trodas
18. 7. 2015 - 00:44https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseJo, o tom to celé je. Když je hra chytlavá, tak jí člověk odpustí dýchavičnost i nějaké ty bugy a pády, hlavně když to jde nějak obejít a dohrát/vyhrát. Není všechno o technice.
Na druhou stranu u AAA titulů by člověk očekával vyspělý renderovací engine (CryEngine by např. mohli licensovat a měli by po problémech) a solidní optimalizaci. Umělé zkažení grafiky či dokonce umělé výkonové omezení, stejně jako neschopnost škálování na více procesorů jsou pro koupi titulu podle mě zásadní. Např. Project Cars na 6 core, 12 threadů Xeonu:
http://postimg.org/image/f9ka2hnl9/
...kašlem na HT, užíváme jen fyzická core + ještě je ani moc neobtěžujeme...
Kdo podporuje šlendrián typu Watch Dogs, ten se pak nesmí divit, do jakých hloubek Ubisoftí hry (a bohužel už i další) padají.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803717
+
a co se divis? HT sice zvedne vykon procesoru o neco, ale zhorsi odezvu.... Pokud vykon neni nezbytne nutne potreba je podle me volba nepouzit HT spravna. V zavodnich hrach clovek potrebuje velmi nizkou odezvu, takze to cele dava smysl.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
a co se divis? HT sice zvedne
Matess https://diit.cz/profil/matesscz
18. 7. 2015 - 09:57https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusea co se divis? HT sice zvedne vykon procesoru o neco, ale zhorsi odezvu.... Pokud vykon neni nezbytne nutne potreba je podle me volba nepouzit HT spravna. V zavodnich hrach clovek potrebuje velmi nizkou odezvu, takze to cele dava smysl.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803751
+
no to me neprekvapuje... porad si spousta lidi mysli ze paralelizovat je strasne jednoduche. Podle me jsou zatez pro 3 jadra na dnesni dobu docela idealni... Vetsina lidi vlasti 4-jadro, takze 3 jadra + 1 na zbytek mi prijde fajn.
Moje poznamka byla hlavne na to kdyz mam procesor s xCores a 2xThreads ze je lepsi si vybrat plnohodnotna jadra.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
no to me neprekvapuje...
Matess https://diit.cz/profil/matesscz
18. 7. 2015 - 14:59https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseno to me neprekvapuje... porad si spousta lidi mysli ze paralelizovat je strasne jednoduche. Podle me jsou zatez pro 3 jadra na dnesni dobu docela idealni... Vetsina lidi vlasti 4-jadro, takze 3 jadra + 1 na zbytek mi prijde fajn.
Moje poznamka byla hlavne na to kdyz mam procesor s xCores a 2xThreads ze je lepsi si vybrat plnohodnotna jadra.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803789
+
Můžeš prosím vepsat kolik máš ve hře FPS? Evidentně tě nějakým zpomaluje spíš crossfire grafik, který nebude dobře optimalizovaný. To je chyba vývojářů... asi jo...
A není to náhodou tím, že máš na jjdné grafice 96 stupňů? Je to vůbec možný?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Můžeš prosím vepsat kolik máš
VashCZ https://diit.cz/profil/vashcz
20. 7. 2015 - 09:08https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseMůžeš prosím vepsat kolik máš ve hře FPS? Evidentně tě nějakým zpomaluje spíš crossfire grafik, který nebude dobře optimalizovaný. To je chyba vývojářů... asi jo...
A není to náhodou tím, že máš na jjdné grafice 96 stupňů? Je to vůbec možný?https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803901
+
Naštěstí tu jsou hry různých žánrů a různých kvalit naprosto pro všechny. Jinak mi moc nejde dohromady jak může někdo kdo dokáže ocenit "dobře napsanou knihu" hrát hru jako je Skyrim, kde tvůrce na příběh, svět a jakýkoliv náznak kvality a logiky kašle.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Naštěstí tu jsou hry různých
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
18. 7. 2015 - 03:34https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseNaštěstí tu jsou hry různých žánrů a různých kvalit naprosto pro všechny. Jinak mi moc nejde dohromady jak může někdo kdo dokáže ocenit "dobře napsanou knihu" hrát hru jako je Skyrim, kde tvůrce na příběh, svět a jakýkoliv náznak kvality a logiky kašle.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803729
+
Hra je produkt jako každý jiný a nechápu jak někdo může omlouvat nedodělky. Buď si jsou z mého pohledu všichni výrobci rovni a neudělovat někomu pardon a jiného tepat za prohřešky na zboží co mi prodal. Docela by byl hustý článek kde je recenzované auto a redaktor píše, občas to nebrzdí, někdy to nezamkne na povel dveře, občas se stěrače v parném létu sami spustí na suchém skle, ale jinak je to super auto které na vás dýchne netuctovostí. Řekli by jste si bože jak někdo může něco takového pustit do prodeje. Člověk by měl být zásadový a měřit všem výrobcům stejně. Nějak vadné zboží by se mělo prodávat v odděleném regálu a nebo jiném obchodě, kde je člověk nezpochybnitelně srozuměn že kupuje vadné zboží.
+1
+36
-1
Je komentář přínosný?
Hra je produkt jako každý
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
18. 7. 2015 - 06:39https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseHra je produkt jako každý jiný a nechápu jak někdo může omlouvat nedodělky. Buď si jsou z mého pohledu všichni výrobci rovni a neudělovat někomu pardon a jiného tepat za prohřešky na zboží co mi prodal. Docela by byl hustý článek kde je recenzované auto a redaktor píše, občas to nebrzdí, někdy to nezamkne na povel dveře, občas se stěrače v parném létu sami spustí na suchém skle, ale jinak je to super auto které na vás dýchne netuctovostí. Řekli by jste si bože jak někdo může něco takového pustit do prodeje. Člověk by měl být zásadový a měřit všem výrobcům stejně. Nějak vadné zboží by se mělo prodávat v odděleném regálu a nebo jiném obchodě, kde je člověk nezpochybnitelně srozuměn že kupuje vadné zboží.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803731
+
Každý program je vadný a nedodělaný a o ostatním si nedělám iluze.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Každý program je vadný a
Ji Si https://diit.cz/profil/jisi
18. 7. 2015 - 07:17https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseKaždý program je vadný a nedodělaný a o ostatním si nedělám iluze.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803733
+
Ano, ale jde o míru. Ani žádné auto není dokonalé, mouchy jsou všude. Jenže poslední dobou přerostly do velikosti sakra gigantických masařek...
Jinak řečeno - jedna věc jsou malé bugy, které nemají vliv na zásadní věci - stabilita, hratelnost, konfigurovatelnost tlačítek (např. Call of Duty: AW nebylo možné dohrát s mým oblíbeným nastavením, v závěrečném boji o zničení startující rakety bylo třeba změnit nastavení tlačítek na defaultní, jinak se exoskeleton v šachtě nezachytil a nezbrzdil a vždy se rozbil, stejně jako neuměl střílet rakety tím tlačítkem, které jsem si zvolil, ale zase se muselo podle videa na YewTube zvolit to defaultní, aby to fungovalo... to je vtip, nebo hra? Zkurv... ovládání je tím nejhorším, co může hráče potkat. Pak nebojuje jen s protivníky vy hře, ale i se hrou samou, resp. s jejím debilním ovládáním, které neumožňuje nastvit si klávesy takové, jaké vyhovují MĚ na ovládání) - a hruhá věc je např. zmíněná situace v Call of Duty: AW.
Pokud za to někdo dal peníze, pak přispěl k tomu, že další hra může mít podobně zásadní problémy. Děkuji, nechci.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
<i>Každý program je vadný a
trodas https://diit.cz/profil/trodas
18. 7. 2015 - 11:26https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseKaždý program je vadný a nedodělaný...
Ano, ale jde o míru. Ani žádné auto není dokonalé, mouchy jsou všude. Jenže poslední dobou přerostly do velikosti sakra gigantických masařek...
Jinak řečeno - jedna věc jsou malé bugy, které nemají vliv na zásadní věci - stabilita, hratelnost, konfigurovatelnost tlačítek (např. Call of Duty: AW nebylo možné dohrát s mým oblíbeným nastavením, v závěrečném boji o zničení startující rakety bylo třeba změnit nastavení tlačítek na defaultní, jinak se exoskeleton v šachtě nezachytil a nezbrzdil a vždy se rozbil, stejně jako neuměl střílet rakety tím tlačítkem, které jsem si zvolil, ale zase se muselo podle videa na YewTube zvolit to defaultní, aby to fungovalo... to je vtip, nebo hra? Zkurv... ovládání je tím nejhorším, co může hráče potkat. Pak nebojuje jen s protivníky vy hře, ale i se hrou samou, resp. s jejím debilním ovládáním, které neumožňuje nastvit si klávesy takové, jaké vyhovují MĚ na ovládání) - a hruhá věc je např. zmíněná situace v Call of Duty: AW.
Pokud za to někdo dal peníze, pak přispěl k tomu, že další hra může mít podobně zásadní problémy. Děkuji, nechci.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803763
+
Hra je produkt jako kazdy jiny, ale jde o to ze kdyz je hra dostatecne zabavna, tak ji lidi ty technicke problemy odpusti. Proste touha tu hru hrat je silnejsi nez touha ji vyrobci omlatit o hlavu.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Hra je produkt jako kazdy
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
18. 7. 2015 - 07:29https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseHra je produkt jako kazdy jiny, ale jde o to ze kdyz je hra dostatecne zabavna, tak ji lidi ty technicke problemy odpusti. Proste touha tu hru hrat je silnejsi nez touha ji vyrobci omlatit o hlavu.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803737
+
Souhlas.
Navíc se to stupňuje - dříve byla vydaná hra bez potíží hratelná a (případné) patche opravovaly prakticky neviditelné mušky, nebo chyby, které nastávaly velmi sporadicky. Pak přišla doba větších bugů - hra byla hratelná, ale ve hře se daly najít chyby, a to spíše už ty viditelné. Nedávná doba pak přinesla vydávání betaverzí namísto finální verze, a výrobce hry se nestydí za takový nedodělek požadovat peníze a leckdy se hra opravy všech chyb ani nedočká. No a poslední trend je prodávání hry, která ještě ani nevyšla - že to dělají malé týmy co vyvíjejí indie hry, tak tam to naprosto chápu a třeba jsem si takto "předplatil" Armikrog. Ale že se k takové taktice uchýlí třeba EA, která peníze přehazuje vidlema (a pak ještě vydá přinejlepším alfaverzi a 2 roky ji pak patchuje - samozřejmě s usilovnou rychlostí závodního šneka, neboť peníze již vybrala), tak nad tím mi zůstává rozum stát.
+1
+23
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas.
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
18. 7. 2015 - 07:53https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseSouhlas.
Navíc se to stupňuje - dříve byla vydaná hra bez potíží hratelná a (případné) patche opravovaly prakticky neviditelné mušky, nebo chyby, které nastávaly velmi sporadicky. Pak přišla doba větších bugů - hra byla hratelná, ale ve hře se daly najít chyby, a to spíše už ty viditelné. Nedávná doba pak přinesla vydávání betaverzí namísto finální verze, a výrobce hry se nestydí za takový nedodělek požadovat peníze a leckdy se hra opravy všech chyb ani nedočká. No a poslední trend je prodávání hry, která ještě ani nevyšla - že to dělají malé týmy co vyvíjejí indie hry, tak tam to naprosto chápu a třeba jsem si takto "předplatil" Armikrog. Ale že se k takové taktice uchýlí třeba EA, která peníze přehazuje vidlema (a pak ještě vydá přinejlepším alfaverzi a 2 roky ji pak patchuje - samozřejmě s usilovnou rychlostí závodního šneka, neboť peníze již vybrala), tak nad tím mi zůstává rozum stát.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803739
+
Ale u aut to už podobně taktéž funguje. Výroba aut s úžasnou papírovou spotřebou (ale to je přizpůsobení automobilek normám, beru (i když mě to štve)), zbytečné snižování objemu, zbytečné prodlužování převodů, rychle se kur**cí motory, longlife oleje, hybridy (kde energie vložená do výroby baterek a elektromotorů+dobíjení ze zásuvky se nepočítá do spotřeby), extrémně drahé servisy, hliníková ramena zavěšení a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Stejně tak mizerné sw zabezpečení a při myšlence, že mi někdo hackne "nové, inteligentní, smart" auto a odpálí mi airbagy či něco vypne mě docela straší.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ale u aut to už podobně
hixaxon https://diit.cz/profil/hixaxon
18. 7. 2015 - 22:46https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseAle u aut to už podobně taktéž funguje. Výroba aut s úžasnou papírovou spotřebou (ale to je přizpůsobení automobilek normám, beru (i když mě to štve)), zbytečné snižování objemu, zbytečné prodlužování převodů, rychle se kur**cí motory, longlife oleje, hybridy (kde energie vložená do výroby baterek a elektromotorů+dobíjení ze zásuvky se nepočítá do spotřeby), extrémně drahé servisy, hliníková ramena zavěšení a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Stejně tak mizerné sw zabezpečení a při myšlence, že mi někdo hackne "nové, inteligentní, smart" auto a odpálí mi airbagy či něco vypne mě docela straší.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803831
+
Jak se zda, pomalu uz nasednout do auta bude za adrenalinovej sport...
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
To mam pro tebe skvelou story
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
19. 7. 2015 - 19:29https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseTo mam pro tebe skvelou story, zvlast jestli jsi delas do software... http://www.safetyresearch.net/blog/articles/toyota-unintended-acceleration-and-big-bowl-%E2%80%9Cspaghetti%E2%80%9D-code
Jak se zda, pomalu uz nasednout do auta bude za adrenalinovej sport...https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803847
+
a člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-)
Zrovna tohle je o stupiditě lidí (schválně nepíšu Američanů), kteří místo aby řešili problém, snaží se "brzdit".
150 stop je cca 50 metrů, za tu dobu šlo udělat spoustu jiných akcí.
Mimochodem, daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty, takové auto skončí otáčkami v červeném poli (a následně vyskočením motoru zpod kapoty, když se bez oleje zadere) a samozřejmě v takovém případě vypnutí klíčem vůbec nezafunguje, protože spalovaný olej zafunguje jako kladná zpětná vazba. viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
a člověk by řekl, že stačí
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
19. 7. 2015 - 20:02https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusea člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-)
Zrovna tohle je o stupiditě lidí (schválně nepíšu Američanů), kteří místo aby řešili problém, snaží se "brzdit".
150 stop je cca 50 metrů, za tu dobu šlo udělat spoustu jiných akcí.
Mimochodem, daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty, takové auto skončí otáčkami v červeném poli (a následně vyskočením motoru zpod kapoty, když se bez oleje zadere) a samozřejmě v takovém případě vypnutí klíčem vůbec nezafunguje, protože spalovaný olej zafunguje jako kladná zpětná vazba. viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runawayhttps://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803849
+
To by mi zajímalo, jakých akci. U evropských aut s manuálním řazením není problém auto zpomalit a zastavit i když se zblázní pedál plynu nebo diesel začne jet na olej z turba, stačí zařadit vyšší rychlostní stupeň a k tomu trochu brzdit. V americe má většina aut automat a startuje se tlačítkem. Jak zbrzdit takové auto, když začne nechtěně akcelerovat?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
To by mi zajímalo, jakých
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
19. 7. 2015 - 20:20https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseTo by mi zajímalo, jakých akci. U evropských aut s manuálním řazením není problém auto zpomalit a zastavit i když se zblázní pedál plynu nebo diesel začne jet na olej z turba, stačí zařadit vyšší rychlostní stupeň a k tomu trochu brzdit. V americe má většina aut automat a startuje se tlačítkem. Jak zbrzdit takové auto, když začne nechtěně akcelerovat?https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803853
+
mozna te to prekvapi, ale uplne stejne... ono totiz kazdy automat ma na volici minimalne 4 veci(P,D,N,R)... park (zasekne prevodovku - rozhodne nedavat za jizdy), drive, neutral, reverse. Cim novejsi automat tim vice vychytavek tam je... zafixovane rychlosti (napriklad pro prudke klesani), rucni razeni (takovy manual bez spojky)...
Cili dat volic do polohy N a zabrzdit neni vcelku zadny problem.
Co se tyka te nafty - hodne majitelu naftovych motoru s turbem to nevi a podle me je to zakladni vec kterou by meli znat. Stava se to a kdyz clovek nevi co ma delat tak je to pruser. Stalo se to pred mesicem jednomu ridici stareho transportera. Nez chudak zareagoval tak uz se dusil ve vlastnich splodinach. Pro vsechny majitele naftovych vozu s turbem (krom fabie SDI snad vsechny diesly). Turbo je vysokootackove zarizeni a proto v nem neni mechanicke lozisko, ale toci se to na velmi tenke vrstvicce oleje. Kdyz se rotor rozbije, tak olej vleti do sani a motor zacne jet na olej. Vytahnuti klice nepomaha, protoze tim sice odpojite privod nafty, ale motor uz davno jede na olej (a ten mu chutna vice nez nafta), takze otacky leti vysoko nad hodnoty otackomeru. Pokud zareagujete velmi rychle zarazenim rychlosti a udusenim motoru na brzde mate sanci ze vuz pujde opravit. Pokud zareagujete po vice jak 10 vterinach mate motor bez oleje a zadreny, mozna vyskoceny z auta a sami jste mozna uduseni ze splodin. Pokud mate automat tak motor neudusite, ale zastavit jde.
19. 7. 2015 - 21:11https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusemozna te to prekvapi, ale uplne stejne... ono totiz kazdy automat ma na volici minimalne 4 veci(P,D,N,R)... park (zasekne prevodovku - rozhodne nedavat za jizdy), drive, neutral, reverse. Cim novejsi automat tim vice vychytavek tam je... zafixovane rychlosti (napriklad pro prudke klesani), rucni razeni (takovy manual bez spojky)...
Cili dat volic do polohy N a zabrzdit neni vcelku zadny problem.
Co se tyka te nafty - hodne majitelu naftovych motoru s turbem to nevi a podle me je to zakladni vec kterou by meli znat. Stava se to a kdyz clovek nevi co ma delat tak je to pruser. Stalo se to pred mesicem jednomu ridici stareho transportera. Nez chudak zareagoval tak uz se dusil ve vlastnich splodinach. Pro vsechny majitele naftovych vozu s turbem (krom fabie SDI snad vsechny diesly). Turbo je vysokootackove zarizeni a proto v nem neni mechanicke lozisko, ale toci se to na velmi tenke vrstvicce oleje. Kdyz se rotor rozbije, tak olej vleti do sani a motor zacne jet na olej. Vytahnuti klice nepomaha, protoze tim sice odpojite privod nafty, ale motor uz davno jede na olej (a ten mu chutna vice nez nafta), takze otacky leti vysoko nad hodnoty otackomeru. Pokud zareagujete velmi rychle zarazenim rychlosti a udusenim motoru na brzde mate sanci ze vuz pujde opravit. Pokud zareagujete po vice jak 10 vterinach mate motor bez oleje a zadreny, mozna vyskoceny z auta a sami jste mozna uduseni ze splodin. Pokud mate automat tak motor neudusite, ale zastavit jde.
https://youtu.be/ouEN4Nw-GkEhttps://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803857
+
k nasávání oleje může dojít i u neturbových motorů, pokud přestanou těsnit pístní kroužky...
A ještě další možnost jak takto rozrajcovaný motor zastavit, je udusit ho, tedy např. ucpáním sání, na wiki jsem ještě našel další alternativu - fouknout do sání CO2 nebo jiný inertní plyn.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
k nasávání oleje může dojít i
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
19. 7. 2015 - 21:56https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusek nasávání oleje může dojít i u neturbových motorů, pokud přestanou těsnit pístní kroužky...
A ještě další možnost jak takto rozrajcovaný motor zastavit, je udusit ho, tedy např. ucpáním sání, na wiki jsem ještě našel další alternativu - fouknout do sání CO2 nebo jiný inertní plyn.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803865
+
když se auto hýbe, tak zařadit vyšší kvalt a šlápnout na brzdy určitě nestačí - pokud se jedná o "runaway" problém. Moje auto třeba bez problémů táhne na šestku i v rychlosti 50km/h
Ale u problémů s řídicí elektronikou stačí jednoduše vypnout motor (zapalování). Jediné, co bude problém, bude odpojení posilovače řízení. Důležité je nevytahovat klíč, aby nedošlo k uzamčení volantu. :-)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
když se auto hýbe, tak
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
19. 7. 2015 - 21:52https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusekdyž se auto hýbe, tak zařadit vyšší kvalt a šlápnout na brzdy určitě nestačí - pokud se jedná o "runaway" problém. Moje auto třeba bez problémů táhne na šestku i v rychlosti 50km/h
Ale u problémů s řídicí elektronikou stačí jednoduše vypnout motor (zapalování). Jediné, co bude problém, bude odpojení posilovače řízení. Důležité je nevytahovat klíč, aby nedošlo k uzamčení volantu. :-)https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803863
+
" a člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-) "
A myslis si, ze nekdo kdo nezna detailne auta, na "logickej" postup "kdyz auto samo zrychluje, a nefunguji pedaly, otocte klickem" prijde za tech par vterin zatimco panikari ?
"daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty"
Naopak, to je daleko lepsi pripad - i cloveku co zpanikari budou fungovat brzy, a utikat bude dost rychle diky tomu adrenalinu ;) - takze maximalne muze prijit o auto, nikoliv o krk.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
" a člověk by řekl, že stačí
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
20. 7. 2015 - 23:47https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse" a člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-) "
A myslis si, ze nekdo kdo nezna detailne auta, na "logickej" postup "kdyz auto samo zrychluje, a nefunguji pedaly, otocte klickem" prijde za tech par vterin zatimco panikari ?
"daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty"
Naopak, to je daleko lepsi pripad - i cloveku co zpanikari budou fungovat brzy, a utikat bude dost rychle diky tomu adrenalinu ;) - takze maximalne muze prijit o auto, nikoliv o krk.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-804077
+
Beru, ze u vyjimecne zajimavych her hrac odpusti hodne...
Pro me byl problematickej Half Life 1, kde v nekterych pasazich (ve hre dost pokrocilych) se postava sekla a neslo s ni pohnout dal - nez jsem prisel, jak problem vyresit (prepnout tesne pred dotycnym usekem do softwaroveho renderovani) jsem byl hodne vzteklej a nastvanej a mel jsem chut tu hru navzdy zahodit, presto me bavila dost na to, abych vydrzel... pak jsem se dostal k bossfightu a zjistil, ze boss je nesmrtelnej (dalsi bug) a musel jsem vytahnout starsi save a jet to znova, ale jako "top bug" tehle hry povazuju chybu v jejicm instalatoru: pokud jste si totiz hru nainstalovali do vlastni slozky (ignorovali defaultni predvolbu, ktera mela nekolik podslozek a az ta posledni byla vlastni "Half Life" hra), tak pri odinstalaci vas cekalo prekvapeni - odinstalator nejen ze smazal obsah slozky Half Life, ale taky vse ve slozce, ve ktere se sama slozka Half Life nachazela - ja jsem prisel o kompletni obsah slozky "Games", kde jsem mel spoustu "settings" a hlavne "saves" za roky hrani ruznych her
:-(
Nebo Heroes 4 (ja patrim k tem, kteri HoMaM 4 povazuji za skvelou hru a jsou u me na stejne urovni jako HoMaM 3 - kazda jinak; me se proste zapojeni hrdinu a jejich vetsi "konfigurovatelnost" libi) - prvni verze (prinejmensim ta legalni ceska) - to byl des - po pomalu kazdem vitezstvi nad armadou zatuh (na vine byl problem se zvukem/hudbou a prave "vitezne" fanfary predznamenavaly zatuh).. presto, ze jsem u tehle hry na zacatku vydani trpel, vydrzel jsem...
Jenze, kolikpak bylo her, ktere me svou zabugovanosti presvedcily, abych je odinstaloval a nikdy na ne nesahl? - bylo jich dost (a v pozdejsich letech mi stacilo uz jen to, kdyz jsem si delsi dobu nemohl zvyknout na ovladani hry) a skoncily v zapomeni...
Takze ano: vyjimecne hry mohou cloveka donutit stisknout zuby a dohrat je, jenze tech, co mu za to stoji nebude moc (zejmena cim je clovek starsi) - vydavatel tedy nemuze spolehat na to, ze to hrac nejak "prekousne" a hru si koupi, ikdyz je odflaknuta po technicke strance - clovek ma dnes siroky vyber (a to, ze jsou dnes podle me hry cim dal tim vic na stejny brdo taky pracuje proti zabugovanosti konkretni hry); a vydavatele, nad jehoz hrou se clovek permanentne rozciluje (a nemusi to byt jen diky bugum ve vykreslovani, ale treba i v neustale padajicimu (a ciste jen jako "protipiratska ochrana") pripojovani k serverum) muze zacit ignorovat. - Pro me osobne je z velkych studii nejmin duveryhodny prave Ubisoft a v poslednich letech jsem si nekoupil od nich zadnou hru predevsim proto, ze ho povazuju za vetsiho smejda nez ostatni - a zadny jeho vydavany titul z posledni doby me nepresvedcil, o tom, abych to prekousl a riskl.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Beru, ze u vyjimecne
t117 https://diit.cz/profil/t117
18. 7. 2015 - 08:59https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseBeru, ze u vyjimecne zajimavych her hrac odpusti hodne...
Pro me byl problematickej Half Life 1, kde v nekterych pasazich (ve hre dost pokrocilych) se postava sekla a neslo s ni pohnout dal - nez jsem prisel, jak problem vyresit (prepnout tesne pred dotycnym usekem do softwaroveho renderovani) jsem byl hodne vzteklej a nastvanej a mel jsem chut tu hru navzdy zahodit, presto me bavila dost na to, abych vydrzel... pak jsem se dostal k bossfightu a zjistil, ze boss je nesmrtelnej (dalsi bug) a musel jsem vytahnout starsi save a jet to znova, ale jako "top bug" tehle hry povazuju chybu v jejicm instalatoru: pokud jste si totiz hru nainstalovali do vlastni slozky (ignorovali defaultni predvolbu, ktera mela nekolik podslozek a az ta posledni byla vlastni "Half Life" hra), tak pri odinstalaci vas cekalo prekvapeni - odinstalator nejen ze smazal obsah slozky Half Life, ale taky vse ve slozce, ve ktere se sama slozka Half Life nachazela - ja jsem prisel o kompletni obsah slozky "Games", kde jsem mel spoustu "settings" a hlavne "saves" za roky hrani ruznych her
:-(
Nebo Heroes 4 (ja patrim k tem, kteri HoMaM 4 povazuji za skvelou hru a jsou u me na stejne urovni jako HoMaM 3 - kazda jinak; me se proste zapojeni hrdinu a jejich vetsi "konfigurovatelnost" libi) - prvni verze (prinejmensim ta legalni ceska) - to byl des - po pomalu kazdem vitezstvi nad armadou zatuh (na vine byl problem se zvukem/hudbou a prave "vitezne" fanfary predznamenavaly zatuh).. presto, ze jsem u tehle hry na zacatku vydani trpel, vydrzel jsem...
Jenze, kolikpak bylo her, ktere me svou zabugovanosti presvedcily, abych je odinstaloval a nikdy na ne nesahl? - bylo jich dost (a v pozdejsich letech mi stacilo uz jen to, kdyz jsem si delsi dobu nemohl zvyknout na ovladani hry) a skoncily v zapomeni...
Takze ano: vyjimecne hry mohou cloveka donutit stisknout zuby a dohrat je, jenze tech, co mu za to stoji nebude moc (zejmena cim je clovek starsi) - vydavatel tedy nemuze spolehat na to, ze to hrac nejak "prekousne" a hru si koupi, ikdyz je odflaknuta po technicke strance - clovek ma dnes siroky vyber (a to, ze jsou dnes podle me hry cim dal tim vic na stejny brdo taky pracuje proti zabugovanosti konkretni hry); a vydavatele, nad jehoz hrou se clovek permanentne rozciluje (a nemusi to byt jen diky bugum ve vykreslovani, ale treba i v neustale padajicimu (a ciste jen jako "protipiratska ochrana") pripojovani k serverum) muze zacit ignorovat. - Pro me osobne je z velkych studii nejmin duveryhodny prave Ubisoft a v poslednich letech jsem si nekoupil od nich zadnou hru predevsim proto, ze ho povazuju za vetsiho smejda nez ostatni - a zadny jeho vydavany titul z posledni doby me nepresvedcil, o tom, abych to prekousl a riskl.
https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803741
+
Mám jednoduché pravidlo: nekupuji hry, které o mě a priori předpokládají, že jsem pirát a neustále něco kontrolují a někam na web se připojují. Co nelze hrát bez netu, CD/DVD v mechanice a pod. čuňáren, to nestojí za mé peníze. Šikanovat hrou se nehodlám nechat.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Mám jednoduché pravidlo:
trodas https://diit.cz/profil/trodas
18. 7. 2015 - 11:29https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseMám jednoduché pravidlo: nekupuji hry, které o mě a priori předpokládají, že jsem pirát a neustále něco kontrolují a někam na web se připojují. Co nelze hrát bez netu, CD/DVD v mechanice a pod. čuňáren, to nestojí za mé peníze. Šikanovat hrou se nehodlám nechat.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803767
+
ano, dnes uz je vic moznosti jak se "ochrnam" vyhnout... ale byla doba, kdy vsechny hryse prodavaly jenna cd a temer vsechny mely Securom, Safedisc a jiny shity -pamatuju, ze jsem si koupil hru, nainstaloval, alecekani nez se hra spusti pres zatezovani mechaniky (zasranej safedisc) a pak kazdou chvili nekolika sekundovej zatuh, nez se opet safedisc roztocenim a neprectenim sektoru presvedci, ze je to origo medium, me donutilo si upiratit hratelnou verzi...
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
ano, dnes uz je vic moznosti
t117 https://diit.cz/profil/t117
18. 7. 2015 - 12:15https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseano, dnes uz je vic moznosti jak se "ochrnam" vyhnout... ale byla doba, kdy vsechny hryse prodavaly jenna cd a temer vsechny mely Securom, Safedisc a jiny shity -pamatuju, ze jsem si koupil hru, nainstaloval, alecekani nez se hra spusti pres zatezovani mechaniky (zasranej safedisc) a pak kazdou chvili nekolika sekundovej zatuh, nez se opet safedisc roztocenim a neprectenim sektoru presvedci, ze je to origo medium, me donutilo si upiratit hratelnou verzi...
https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803775
+
18. 7. 2015 - 09:10https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseUbisoft je z Francie! A vy se divíte? :-Phttps://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803743
+
Fakt stavíte na jednu rovinu "nedostatečnou" kvalitu renderingu a chyby, které způsobují pády hry?
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Fakt stavíte na jednu rovinu
Libb (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2015 - 09:42https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseFakt stavíte na jednu rovinu "nedostatečnou" kvalitu renderingu a chyby, které způsobují pády hry?https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803745
+
no rendering... ono v nekterejch hrach vadnej rendering znemoznuje tu hru hrat...
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
no rendering... ono v
t117 https://diit.cz/profil/t117
18. 7. 2015 - 12:16https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseno rendering... ono v nekterejch hrach vadnej rendering znemoznuje tu hru hrat...https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803777
+
Ono je tu este jeden faktor. A to velkost trhu, respektive moznost vyber. Ked PC herny trh bol v plienkach, zaciatky 90tych rokov, tak skoro kazda hra mala bugy. Netreba byt naivny. Ale je fakt ze v tej dobe samotne hry boli v porovnani z dneskom technicky ale casto aj rozsahom jednoduche a male. Dokazali zabavit na dlho ale cely AAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny. No a ta podstatna vec bola ze nebolo moc na vyber. Celkovo hier vychadzalo relativne malo v porovnani z dneskom a tych fakt dobrych este menej. Dnes to,vzhladom na kvalitu tiez nieje terno, ale celkovy objem vydavanych hier a este aj roznych platforiem (mobilne hry, handheldy atd.) je obrovsky. Takze vtedy som si bud mohol zahrat Dooma/Duka/Quaka po sieti alebo nehrat vobec. Dnes skor naopak neviem co si vybrat, ehm :-).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ono je tu este jeden faktor.
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
18. 7. 2015 - 10:07https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseOno je tu este jeden faktor. A to velkost trhu, respektive moznost vyber. Ked PC herny trh bol v plienkach, zaciatky 90tych rokov, tak skoro kazda hra mala bugy. Netreba byt naivny. Ale je fakt ze v tej dobe samotne hry boli v porovnani z dneskom technicky ale casto aj rozsahom jednoduche a male. Dokazali zabavit na dlho ale cely AAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny. No a ta podstatna vec bola ze nebolo moc na vyber. Celkovo hier vychadzalo relativne malo v porovnani z dneskom a tych fakt dobrych este menej. Dnes to,vzhladom na kvalitu tiez nieje terno, ale celkovy objem vydavanych hier a este aj roznych platforiem (mobilne hry, handheldy atd.) je obrovsky. Takze vtedy som si bud mohol zahrat Dooma/Duka/Quaka po sieti alebo nehrat vobec. Dnes skor naopak neviem co si vybrat, ehm :-).https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803753
+
<i>AAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny.</i>
Jenže ruku v ruce s tímto nárustem kódu šly i programovací a debugovací nástroje. A internet, sdílená práce na zdrojácích a další.
A 99% bugů se dá vychytat jen když se hra pořádně betatestery otestuje a někdo poslouchá to, co reportují. Pokud se na zpětnou vazbu dlabe, tak to pak podle toho vypadá - občas je to děs a hrůza.
...
Jinak třeba i poměrně složitou hru jako Dying Light dokázali Poláci vydat ve stavu, kdy nepadá a to obsahuje velmi mnoho náhodných střetnutí a dalšího autonomního kódu, jehož chování se skoro nedá předvídat a hráči ho občas pěkně zneužijí - jo, lze se dostat i tam, kde zombíci skoro nemohou:
a pak si z nich dělat dobrý den... či spíš dobrou noc! :-)))
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
<i>AAA titul z polky 90tych
trodas https://diit.cz/profil/trodas
18. 7. 2015 - 19:40https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseAAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny.
Jenže ruku v ruce s tímto nárustem kódu šly i programovací a debugovací nástroje. A internet, sdílená práce na zdrojácích a další.
A 99% bugů se dá vychytat jen když se hra pořádně betatestery otestuje a někdo poslouchá to, co reportují. Pokud se na zpětnou vazbu dlabe, tak to pak podle toho vypadá - občas je to děs a hrůza.
...
Jinak třeba i poměrně složitou hru jako Dying Light dokázali Poláci vydat ve stavu, kdy nepadá a to obsahuje velmi mnoho náhodných střetnutí a dalšího autonomního kódu, jehož chování se skoro nedá předvídat a hráči ho občas pěkně zneužijí - jo, lze se dostat i tam, kde zombíci skoro nemohou:
http://www.youtube.com/watch?v=kNoZb7SA5ms
a pak si z nich dělat dobrý den... či spíš dobrou noc! :-)))https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803781
+
Brabenův Frontier se svého času vešel na jednu 880kB disketu a nepřipadá mi, že by ta hra byla méně komplexní než ty dnešní.
Ono to je taky o tom, že dřív museli programátoři při vývoji myslet a optimalizovat, navíc každý tým si kód psal sám. Dnes programátoři jen lepí kusy kódu a používají frameworky, nebo rovnou celé enginy, a to rovnou jako černou skříňku - nějak to funguje, optimalizace je sprosté slovo a "dedlajny" jsou nastaveny krutě, protože na vývoj hry je sice vyčleněno nemalé množství peněz, ale tyto spolykají manažeři a manažeři manažerů.
+1
+26
-1
Je komentář přínosný?
Brabenův Frontier se svého
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
18. 7. 2015 - 14:29https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseBrabenův Frontier se svého času vešel na jednu 880kB disketu a nepřipadá mi, že by ta hra byla méně komplexní než ty dnešní.
Ono to je taky o tom, že dřív museli programátoři při vývoji myslet a optimalizovat, navíc každý tým si kód psal sám. Dnes programátoři jen lepí kusy kódu a používají frameworky, nebo rovnou celé enginy, a to rovnou jako černou skříňku - nějak to funguje, optimalizace je sprosté slovo a "dedlajny" jsou nastaveny krutě, protože na vývoj hry je sice vyčleněno nemalé množství peněz, ale tyto spolykají manažeři a manažeři manažerů.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803787
+
Nj, zlatá Amiga. Tam se optimalizovala a programovalo jinak, tam ten kód neobsahoval miliardy zbytečností (a ani nemohl, aby se to hýbalo) a 68 0x0 assembler je něco zcela z jiné planety, proti x86 kódu: http://www.youtube.com/watch?v=u43uH-kQpzk
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Nj, zlatá Amiga. Tam se
trodas https://diit.cz/profil/trodas
18. 7. 2015 - 19:51https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseNj, zlatá Amiga. Tam se optimalizovala a programovalo jinak, tam ten kód neobsahoval miliardy zbytečností (a ani nemohl, aby se to hýbalo) a 68 0x0 assembler je něco zcela z jiné planety, proti x86 kódu:
http://www.youtube.com/watch?v=u43uH-kQpzkhttps://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803813
+
Já, jako dlouholetý gamer, jeden čas zapálený do série Assassins Creed, jsem se již o tuto sérii přestal zajímat po vydání Unity. Nejvíce jsem si užíval samozřejmě Ezia, jehož příběh byl grandiózní, stejně tak prostředí rané renesance obklopující Benátky, Florencii či San Gimignano v Toskánsku. Pak přišel Connor, což bylo samozřejmě slabší než Ezio, ale prostředí původních amerických obyvatel mě též velmi potěšilo - navíc v tomto díle už jsme mohli zpozorovat vylepšení pohybů postavy, což bylo velké plus. Poté byl Edward. Díl Black Flag mi doslova vyrazil dech pirátským životem. Po Black Flag přišlo Unity a právě tento díl mi úplně zkazil chuť hrát další série. Ani nevím, která nedodělanost mě nejvíce naštvala, ale že jich nebylo málo. Naštěstí mi spravil chuť zaklínač, ve kterém CD projekt dává dobře najevo, jak se hry dělají. Nejde o to, aby vycházely rychleji, jak to dělá Ubi, ale například CD projekt RED anebo Rockstar games řeknou, že hra bude připravená, až to všechno bude šlapat, tak jak má a taky to tak dělají. Zaklínač 3 je dle mého názoru, jako fanda RPG a samotné knižní verze, nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál a když porovnám vizuální stránku Unity vs Zaklínač, tak jsme v podstatě na stejném výsledku, ale Unity běží hodně, hodně hůř.
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Já, jako dlouholetý gamer,
De https://diit.cz/profil/drezir
18. 7. 2015 - 16:46https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseJá, jako dlouholetý gamer, jeden čas zapálený do série Assassins Creed, jsem se již o tuto sérii přestal zajímat po vydání Unity. Nejvíce jsem si užíval samozřejmě Ezia, jehož příběh byl grandiózní, stejně tak prostředí rané renesance obklopující Benátky, Florencii či San Gimignano v Toskánsku. Pak přišel Connor, což bylo samozřejmě slabší než Ezio, ale prostředí původních amerických obyvatel mě též velmi potěšilo - navíc v tomto díle už jsme mohli zpozorovat vylepšení pohybů postavy, což bylo velké plus. Poté byl Edward. Díl Black Flag mi doslova vyrazil dech pirátským životem. Po Black Flag přišlo Unity a právě tento díl mi úplně zkazil chuť hrát další série. Ani nevím, která nedodělanost mě nejvíce naštvala, ale že jich nebylo málo. Naštěstí mi spravil chuť zaklínač, ve kterém CD projekt dává dobře najevo, jak se hry dělají. Nejde o to, aby vycházely rychleji, jak to dělá Ubi, ale například CD projekt RED anebo Rockstar games řeknou, že hra bude připravená, až to všechno bude šlapat, tak jak má a taky to tak dělají. Zaklínač 3 je dle mého názoru, jako fanda RPG a samotné knižní verze, nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál a když porovnám vizuální stránku Unity vs Zaklínač, tak jsme v podstatě na stejném výsledku, ale Unity běží hodně, hodně hůř.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803797
+
Tak s tím RockStarem si mě dostal. Multiplayer na PC byl cca měsíc nehratelný (heisty téměř nefungovaly).Po dvou měsících už jakš takš jely heisty, ale desítky přetrvávajících chyb v síťovym kódu mi tu hru tak znechutily, že se do MP už jen tak nevrátím. Namátkou, nemožnost se spojit s kámošem telefonem, rozpadání multiplayerové session, síťový kód který chvíly registruje zásahy, po chvíly ne, instakilly kde na straně serveru se patrně herní svět zastaví, ovšem ai střílí dál, takže vám pak v jednom balíčku dat (když se server probere z infarktu) naráz dorazí celý zásobník olova, auta u kterých se špatně synchronizuje jejich poloha, rychlost, směr. Běžným chlebem bylo, že jsem viděl jak spoluhráč řídí jako prase, do všeho naráží, přitom ve skutečnosti jede úplně nádherně a auto má bez škrábance (absolutní desync). Takovýhle prasečiny jsem neviděl ani na wifi s 50% packetdropem.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tak s tím RockStarem si mě
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
20. 7. 2015 - 07:51https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseTak s tím RockStarem si mě dostal. Multiplayer na PC byl cca měsíc nehratelný (heisty téměř nefungovaly).Po dvou měsících už jakš takš jely heisty, ale desítky přetrvávajících chyb v síťovym kódu mi tu hru tak znechutily, že se do MP už jen tak nevrátím. Namátkou, nemožnost se spojit s kámošem telefonem, rozpadání multiplayerové session, síťový kód který chvíly registruje zásahy, po chvíly ne, instakilly kde na straně serveru se patrně herní svět zastaví, ovšem ai střílí dál, takže vám pak v jednom balíčku dat (když se server probere z infarktu) naráz dorazí celý zásobník olova, auta u kterých se špatně synchronizuje jejich poloha, rychlost, směr. Běžným chlebem bylo, že jsem viděl jak spoluhráč řídí jako prase, do všeho naráží, přitom ve skutečnosti jede úplně nádherně a auto má bez škrábance (absolutní desync). Takovýhle prasečiny jsem neviděl ani na wifi s 50% packetdropem.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803883
+
Pred lety: hra na jedinem CD, vyborna a hned hratelna + s prichodem volne stahnutelnych patchu se opravovali jeji mensi chyby ale co hlavne se hra dale vylepsovala
Dnes: hra spolika 30-60GB mista, uz pribeh o hovne s tim tuna chyb, grafika limitovana nastavenim nebo poctem FPS, volne stahnutelny patch neexistuje iba sireni cloudem a kdyz vyde vylepseni hry vola sa to rovnou hra nova.
Nejlepsi hry byly pred lety panove, dnes se prodavaji uz jenom sracky pro deti, nelogicke, hloupe a naivni.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Pred lety: hra na jedinem CD,
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
18. 7. 2015 - 20:32https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskusePred lety: hra na jedinem CD, vyborna a hned hratelna + s prichodem volne stahnutelnych patchu se opravovali jeji mensi chyby ale co hlavne se hra dale vylepsovala
Dnes: hra spolika 30-60GB mista, uz pribeh o hovne s tim tuna chyb, grafika limitovana nastavenim nebo poctem FPS, volne stahnutelny patch neexistuje iba sireni cloudem a kdyz vyde vylepseni hry vola sa to rovnou hra nova.
Nejlepsi hry byly pred lety panove, dnes se prodavaji uz jenom sracky pro deti, nelogicke, hloupe a naivni.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803815
+
Dnešní výběr je mnohem širší a vznikají úplně úžasný věci I když spíše na nezávislé scéně. Co se týče AAA tak i tady to není špatný: Kingdom Come, Elite: Dangerous, Armikrog, Project Cars, Ori and the Blind Forest, GTA.. Samo určité hry nebo celé série degradují. To je normální v každém odvětví. A jinak co se týče PC a Windows tak je skvělé, že si můžeme zahrát i 20 let staré hry.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Dnešní výběr je mnohem širší
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
18. 7. 2015 - 22:11https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseDnešní výběr je mnohem širší a vznikají úplně úžasný věci I když spíše na nezávislé scéně. Co se týče AAA tak i tady to není špatný: Kingdom Come, Elite: Dangerous, Armikrog, Project Cars, Ori and the Blind Forest, GTA.. Samo určité hry nebo celé série degradují. To je normální v každém odvětví. A jinak co se týče PC a Windows tak je skvělé, že si můžeme zahrát i 20 let staré hry.
https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803829
+
Souhlasím i zároveň nesouhlasím. Špatných her je více, to je pravda, ale stále je co hrát - Zaklínač 3, chystaný Kingdom Come a mnoho dalších her. Například i taková stomegabajtová strategie Banished je velmi povedená.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Souhlasím i zároveň
De https://diit.cz/profil/drezir
18. 7. 2015 - 23:10https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseSouhlasím i zároveň nesouhlasím. Špatných her je více, to je pravda, ale stále je co hrát - Zaklínač 3, chystaný Kingdom Come a mnoho dalších her. Například i taková stomegabajtová strategie Banished je velmi povedená.https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803833
+
Hmm vemte si první Crysis. Hra s luxusní grafikou která předběhla dobu ale lidé si tu hru mohly zahrát i na 5let starém PC plynule bez input-lagu. Čili hra s úrovní nastavení grafiky -5=5+ let PC HW. Hra fungovala ve dne vydání.
Teď si vememe něco aktuálního. Třeba nový Batman. Ten nefunguje v době vydání a potřebujete na to současný high-end aby vám to jelo plynule tedy pokud vám to vůbec pojede.
Takže když to shrnu tak tady asi něco pěkně smrdí.
Problém je v tom že hraní je až moc rozšířené. A to až tak že herní průmyslu si pase ovčany na své louce. Laik (ovčan) je prostě totálně vprdeli protože tomu naprostou nerozumí. Laici jsou hlavní kupní silou dnes.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Hmm vemte si první Crysis.
MrLolendo https://diit.cz/profil/martin-lolendo
20. 7. 2015 - 02:02https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuseHmm vemte si první Crysis. Hra s luxusní grafikou která předběhla dobu ale lidé si tu hru mohly zahrát i na 5let starém PC plynule bez input-lagu. Čili hra s úrovní nastavení grafiky -5=5+ let PC HW. Hra fungovala ve dne vydání.
Teď si vememe něco aktuálního. Třeba nový Batman. Ten nefunguje v době vydání a potřebujete na to současný high-end aby vám to jelo plynule tedy pokud vám to vůbec pojede.
Takže když to shrnu tak tady asi něco pěkně smrdí.
Problém je v tom že hraní je až moc rozšířené. A to až tak že herní průmyslu si pase ovčany na své louce. Laik (ovčan) je prostě totálně vprdeli protože tomu naprostou nerozumí. Laici jsou hlavní kupní silou dnes.
https://diit.cz/blog/umela-omezeni-zabugovanost-hry-nejsou-tak-dulezite-jako-atmosfera/diskuse#comment-803869
+
Na jedny straně omlouvat vedení ubisoftu a na straně druhý říct, že jsi ani jednu z těch her nehrál? Jak potom vubec muzes neco takovyho napsat.
Dám příklad AC Unity. To je hra, která obsahuje krásně vymodelovanou Paříž a jeden z HLAVNÍCH požitků z ty hry měla být pravě i ta možnost si ji projít a užít si tu krásu, nad kterou ti autoři strávili minimálně stovky hodin práce. A lidi co mají high end PC si ten zážitek chtějí užít dvojnásob, ostatně to je hlavní duvod proc si takovy pc pořizují - chtějí tu hru vidět v plné kráse. Ale pokud se setkají s bugy(které nejsou vubec smesne... no dobre tohle vtipny bylo http://images.gameskinny.com/gameskinny/ceb1a13ed10f964b34442458e949069e... , ale malo vtipny to prijde nekomu, kdo si poridil sestavu za 60 tisíc kč a tohle vidi ve hře za 60$ ), problémy s low frameratem, crashema, tak to je prostě neomluvitelné. Pokud by to byl nějaky indie titul a měl i nasazenou cenovku odpovídající, asi by to člověk líp přešel, ale pokud má platit 60$ za zážitek, který je nejen timhle všim zminenym zkazenej, ale i ta gameplay stoji zaprd + ten jejich skvělej system kterej TB okomentoval v recenzi naprosto skvěle ( http://i.imgur.com/W5ilaun.png ), tak promin, ale ma pravo nadávat na ubisoft. Takze opět nesouhlasim.
A ta zmínka o knize je rána pod pás. To se dá říct prakticky o každém filmu, že kniha byla lepší. A stejně na ně chodíme.
Jde o to, ze kdyz je ta hra dostatecne zabavna, tak ji lidi kupuji i hraji, prestoze je straslive zabugovana.
Samozrejmne ze kdyz nekdo hraje hry jen kvuli tomu aby vsem ostatnim ukazal jak mu to jede plynule na maximalni detaily tak bude tezce zklaman. Ale vetsina lidi hraje hry kvuli hratelnosti, ne kvuli hezke grafice.
Nesouhlasím s tebou! Lidi si již deset let nekupují podle toho, zda je hra zábavná, kvalitní, či výhodná. Vzhledem k rozsáhlosti a nepřehlednosti herního trhu se zákazníci spoléhají na reklamy a marketing jednotlivých distributorů. Situace zašla už tak daleko, že se velkým společnostem podařilo vytlačit existenci demo verzi her jako takovou.
p.s. Fakt, že si koupíte špatnou hru většinou nezjistíte, protože normální člověk nemá možnost porovnání s těmi kvalitnějšími tituly, kterých je jak v herním, tak i v ostatních oborech jako šafránu.
Tady nejde jenom o malé bugy typu, že se něco nakreslí blbě, ale třeba když jsem k vánocům dostal Might and Magic Heroes VI, tak jsem ho nemohl ani spustit, protože jim samozřejmě spadly na den servery ... (což u Ubisoftu není ojedinělý incident). To člověka pak opravdu motivuje ke koupi další hry od nich, ať už titul byl sebelepší ...
Tak teda nevím, ale mě připadá, že DJ nikoho neomlouvá, pouze poukázal na dvojsečný výklad statistických dat a dále na dilema krásné omalovánky vs hratelnost. Od Ubisoftu už jsem dlouho nic nehrál (naposledy asi HOMAM V s datadisky), takže stejně jako DJ vůbec netuším, jak je Ubisoft na tom v současnosti s kvalitou her a jejich hratelností, ale o to více na mě článek nepůsobí ve smyslu, že by speciálně někoho omlouval, Ubisoft je brán jako příklad.
A co se týče kniha vs film, tak namátkou bych si vzpomněl na Terminátora, tam byl film určitě lepší než kniha. OK, beru, že je to brak, ale stejně. A najdou se i další, každému se líbí něco jiného, je to o osobním pohledu na věc. Ale v souhrnu pro mě osobně také vedou knížky (ať již v papírové nebo digitální formě, beru obě), protože sám jsem již staršího vydání.
Jo, o tom to celé je. Když je hra chytlavá, tak jí člověk odpustí dýchavičnost i nějaké ty bugy a pády, hlavně když to jde nějak obejít a dohrát/vyhrát. Není všechno o technice.
Na druhou stranu u AAA titulů by člověk očekával vyspělý renderovací engine (CryEngine by např. mohli licensovat a měli by po problémech) a solidní optimalizaci. Umělé zkažení grafiky či dokonce umělé výkonové omezení, stejně jako neschopnost škálování na více procesorů jsou pro koupi titulu podle mě zásadní. Např. Project Cars na 6 core, 12 threadů Xeonu:
http://postimg.org/image/f9ka2hnl9/
...kašlem na HT, užíváme jen fyzická core + ještě je ani moc neobtěžujeme...
Kdo podporuje šlendrián typu Watch Dogs, ten se pak nesmí divit, do jakých hloubek Ubisoftí hry (a bohužel už i další) padají.
a co se divis? HT sice zvedne vykon procesoru o neco, ale zhorsi odezvu.... Pokud vykon neni nezbytne nutne potreba je podle me volba nepouzit HT spravna. V zavodnich hrach clovek potrebuje velmi nizkou odezvu, takze to cele dava smysl.
Vsimni si celkovyho vyuziti procesoru 25% takze jedou prakticky jen 3 jadra
no to me neprekvapuje... porad si spousta lidi mysli ze paralelizovat je strasne jednoduche. Podle me jsou zatez pro 3 jadra na dnesni dobu docela idealni... Vetsina lidi vlasti 4-jadro, takze 3 jadra + 1 na zbytek mi prijde fajn.
Moje poznamka byla hlavne na to kdyz mam procesor s xCores a 2xThreads ze je lepsi si vybrat plnohodnotna jadra.
Můžeš prosím vepsat kolik máš ve hře FPS? Evidentně tě nějakým zpomaluje spíš crossfire grafik, který nebude dobře optimalizovaný. To je chyba vývojářů... asi jo...
A není to náhodou tím, že máš na jjdné grafice 96 stupňů? Je to vůbec možný?
Knihomolství není otázka generace, ale volby.
Naštěstí tu jsou hry různých žánrů a různých kvalit naprosto pro všechny. Jinak mi moc nejde dohromady jak může někdo kdo dokáže ocenit "dobře napsanou knihu" hrát hru jako je Skyrim, kde tvůrce na příběh, svět a jakýkoliv náznak kvality a logiky kašle.
Hra je produkt jako každý jiný a nechápu jak někdo může omlouvat nedodělky. Buď si jsou z mého pohledu všichni výrobci rovni a neudělovat někomu pardon a jiného tepat za prohřešky na zboží co mi prodal. Docela by byl hustý článek kde je recenzované auto a redaktor píše, občas to nebrzdí, někdy to nezamkne na povel dveře, občas se stěrače v parném létu sami spustí na suchém skle, ale jinak je to super auto které na vás dýchne netuctovostí. Řekli by jste si bože jak někdo může něco takového pustit do prodeje. Člověk by měl být zásadový a měřit všem výrobcům stejně. Nějak vadné zboží by se mělo prodávat v odděleném regálu a nebo jiném obchodě, kde je člověk nezpochybnitelně srozuměn že kupuje vadné zboží.
Každý program je vadný a nedodělaný a o ostatním si nedělám iluze.
<i>Každý program je vadný a nedodělaný...</i>
Ano, ale jde o míru. Ani žádné auto není dokonalé, mouchy jsou všude. Jenže poslední dobou přerostly do velikosti sakra gigantických masařek...
Jinak řečeno - jedna věc jsou malé bugy, které nemají vliv na zásadní věci - stabilita, hratelnost, konfigurovatelnost tlačítek (např. Call of Duty: AW nebylo možné dohrát s mým oblíbeným nastavením, v závěrečném boji o zničení startující rakety bylo třeba změnit nastavení tlačítek na defaultní, jinak se exoskeleton v šachtě nezachytil a nezbrzdil a vždy se rozbil, stejně jako neuměl střílet rakety tím tlačítkem, které jsem si zvolil, ale zase se muselo podle videa na YewTube zvolit to defaultní, aby to fungovalo... to je vtip, nebo hra? Zkurv... ovládání je tím nejhorším, co může hráče potkat. Pak nebojuje jen s protivníky vy hře, ale i se hrou samou, resp. s jejím debilním ovládáním, které neumožňuje nastvit si klávesy takové, jaké vyhovují MĚ na ovládání) - a hruhá věc je např. zmíněná situace v Call of Duty: AW.
Pokud za to někdo dal peníze, pak přispěl k tomu, že další hra může mít podobně zásadní problémy. Děkuji, nechci.
Hra je produkt jako kazdy jiny, ale jde o to ze kdyz je hra dostatecne zabavna, tak ji lidi ty technicke problemy odpusti. Proste touha tu hru hrat je silnejsi nez touha ji vyrobci omlatit o hlavu.
Souhlas.
Navíc se to stupňuje - dříve byla vydaná hra bez potíží hratelná a (případné) patche opravovaly prakticky neviditelné mušky, nebo chyby, které nastávaly velmi sporadicky. Pak přišla doba větších bugů - hra byla hratelná, ale ve hře se daly najít chyby, a to spíše už ty viditelné. Nedávná doba pak přinesla vydávání betaverzí namísto finální verze, a výrobce hry se nestydí za takový nedodělek požadovat peníze a leckdy se hra opravy všech chyb ani nedočká. No a poslední trend je prodávání hry, která ještě ani nevyšla - že to dělají malé týmy co vyvíjejí indie hry, tak tam to naprosto chápu a třeba jsem si takto "předplatil" Armikrog. Ale že se k takové taktice uchýlí třeba EA, která peníze přehazuje vidlema (a pak ještě vydá přinejlepším alfaverzi a 2 roky ji pak patchuje - samozřejmě s usilovnou rychlostí závodního šneka, neboť peníze již vybrala), tak nad tím mi zůstává rozum stát.
Ale u aut to už podobně taktéž funguje. Výroba aut s úžasnou papírovou spotřebou (ale to je přizpůsobení automobilek normám, beru (i když mě to štve)), zbytečné snižování objemu, zbytečné prodlužování převodů, rychle se kur**cí motory, longlife oleje, hybridy (kde energie vložená do výroby baterek a elektromotorů+dobíjení ze zásuvky se nepočítá do spotřeby), extrémně drahé servisy, hliníková ramena zavěšení a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Stejně tak mizerné sw zabezpečení a při myšlence, že mi někdo hackne "nové, inteligentní, smart" auto a odpálí mi airbagy či něco vypne mě docela straší.
To mam pro tebe skvelou story, zvlast jestli jsi delas do software... http://www.safetyresearch.net/blog/articles/toyota-unintended-accelerati...
Jak se zda, pomalu uz nasednout do auta bude za adrenalinovej sport...
a člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-)
Zrovna tohle je o stupiditě lidí (schválně nepíšu Američanů), kteří místo aby řešili problém, snaží se "brzdit".
150 stop je cca 50 metrů, za tu dobu šlo udělat spoustu jiných akcí.
Mimochodem, daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty, takové auto skončí otáčkami v červeném poli (a následně vyskočením motoru zpod kapoty, když se bez oleje zadere) a samozřejmě v takovém případě vypnutí klíčem vůbec nezafunguje, protože spalovaný olej zafunguje jako kladná zpětná vazba. viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
To by mi zajímalo, jakých akci. U evropských aut s manuálním řazením není problém auto zpomalit a zastavit i když se zblázní pedál plynu nebo diesel začne jet na olej z turba, stačí zařadit vyšší rychlostní stupeň a k tomu trochu brzdit. V americe má většina aut automat a startuje se tlačítkem. Jak zbrzdit takové auto, když začne nechtěně akcelerovat?
mozna te to prekvapi, ale uplne stejne... ono totiz kazdy automat ma na volici minimalne 4 veci(P,D,N,R)... park (zasekne prevodovku - rozhodne nedavat za jizdy), drive, neutral, reverse. Cim novejsi automat tim vice vychytavek tam je... zafixovane rychlosti (napriklad pro prudke klesani), rucni razeni (takovy manual bez spojky)...
Cili dat volic do polohy N a zabrzdit neni vcelku zadny problem.
Co se tyka te nafty - hodne majitelu naftovych motoru s turbem to nevi a podle me je to zakladni vec kterou by meli znat. Stava se to a kdyz clovek nevi co ma delat tak je to pruser. Stalo se to pred mesicem jednomu ridici stareho transportera. Nez chudak zareagoval tak uz se dusil ve vlastnich splodinach. Pro vsechny majitele naftovych vozu s turbem (krom fabie SDI snad vsechny diesly). Turbo je vysokootackove zarizeni a proto v nem neni mechanicke lozisko, ale toci se to na velmi tenke vrstvicce oleje. Kdyz se rotor rozbije, tak olej vleti do sani a motor zacne jet na olej. Vytahnuti klice nepomaha, protoze tim sice odpojite privod nafty, ale motor uz davno jede na olej (a ten mu chutna vice nez nafta), takze otacky leti vysoko nad hodnoty otackomeru. Pokud zareagujete velmi rychle zarazenim rychlosti a udusenim motoru na brzde mate sanci ze vuz pujde opravit. Pokud zareagujete po vice jak 10 vterinach mate motor bez oleje a zadreny, mozna vyskoceny z auta a sami jste mozna uduseni ze splodin. Pokud mate automat tak motor neudusite, ale zastavit jde.
https://youtu.be/ouEN4Nw-GkE
k nasávání oleje může dojít i u neturbových motorů, pokud přestanou těsnit pístní kroužky...
A ještě další možnost jak takto rozrajcovaný motor zastavit, je udusit ho, tedy např. ucpáním sání, na wiki jsem ještě našel další alternativu - fouknout do sání CO2 nebo jiný inertní plyn.
když se auto hýbe, tak zařadit vyšší kvalt a šlápnout na brzdy určitě nestačí - pokud se jedná o "runaway" problém. Moje auto třeba bez problémů táhne na šestku i v rychlosti 50km/h
Ale u problémů s řídicí elektronikou stačí jednoduše vypnout motor (zapalování). Jediné, co bude problém, bude odpojení posilovače řízení. Důležité je nevytahovat klíč, aby nedošlo k uzamčení volantu. :-)
" a člověk by řekl, že stačí otočit klíčkem v zapalování.. ;-) "
A myslis si, ze nekdo kdo nezna detailne auta, na "logickej" postup "kdyz auto samo zrychluje, a nefunguji pedaly, otocte klickem" prijde za tech par vterin zatimco panikari ?
"daleko horší případ je, když dojde k nasátí oleje namísto nafty"
Naopak, to je daleko lepsi pripad - i cloveku co zpanikari budou fungovat brzy, a utikat bude dost rychle diky tomu adrenalinu ;) - takze maximalne muze prijit o auto, nikoliv o krk.
Beru, ze u vyjimecne zajimavych her hrac odpusti hodne...
Pro me byl problematickej Half Life 1, kde v nekterych pasazich (ve hre dost pokrocilych) se postava sekla a neslo s ni pohnout dal - nez jsem prisel, jak problem vyresit (prepnout tesne pred dotycnym usekem do softwaroveho renderovani) jsem byl hodne vzteklej a nastvanej a mel jsem chut tu hru navzdy zahodit, presto me bavila dost na to, abych vydrzel... pak jsem se dostal k bossfightu a zjistil, ze boss je nesmrtelnej (dalsi bug) a musel jsem vytahnout starsi save a jet to znova, ale jako "top bug" tehle hry povazuju chybu v jejicm instalatoru: pokud jste si totiz hru nainstalovali do vlastni slozky (ignorovali defaultni predvolbu, ktera mela nekolik podslozek a az ta posledni byla vlastni "Half Life" hra), tak pri odinstalaci vas cekalo prekvapeni - odinstalator nejen ze smazal obsah slozky Half Life, ale taky vse ve slozce, ve ktere se sama slozka Half Life nachazela - ja jsem prisel o kompletni obsah slozky "Games", kde jsem mel spoustu "settings" a hlavne "saves" za roky hrani ruznych her
:-(
Nebo Heroes 4 (ja patrim k tem, kteri HoMaM 4 povazuji za skvelou hru a jsou u me na stejne urovni jako HoMaM 3 - kazda jinak; me se proste zapojeni hrdinu a jejich vetsi "konfigurovatelnost" libi) - prvni verze (prinejmensim ta legalni ceska) - to byl des - po pomalu kazdem vitezstvi nad armadou zatuh (na vine byl problem se zvukem/hudbou a prave "vitezne" fanfary predznamenavaly zatuh).. presto, ze jsem u tehle hry na zacatku vydani trpel, vydrzel jsem...
Jenze, kolikpak bylo her, ktere me svou zabugovanosti presvedcily, abych je odinstaloval a nikdy na ne nesahl? - bylo jich dost (a v pozdejsich letech mi stacilo uz jen to, kdyz jsem si delsi dobu nemohl zvyknout na ovladani hry) a skoncily v zapomeni...
Takze ano: vyjimecne hry mohou cloveka donutit stisknout zuby a dohrat je, jenze tech, co mu za to stoji nebude moc (zejmena cim je clovek starsi) - vydavatel tedy nemuze spolehat na to, ze to hrac nejak "prekousne" a hru si koupi, ikdyz je odflaknuta po technicke strance - clovek ma dnes siroky vyber (a to, ze jsou dnes podle me hry cim dal tim vic na stejny brdo taky pracuje proti zabugovanosti konkretni hry); a vydavatele, nad jehoz hrou se clovek permanentne rozciluje (a nemusi to byt jen diky bugum ve vykreslovani, ale treba i v neustale padajicimu (a ciste jen jako "protipiratska ochrana") pripojovani k serverum) muze zacit ignorovat. - Pro me osobne je z velkych studii nejmin duveryhodny prave Ubisoft a v poslednich letech jsem si nekoupil od nich zadnou hru predevsim proto, ze ho povazuju za vetsiho smejda nez ostatni - a zadny jeho vydavany titul z posledni doby me nepresvedcil, o tom, abych to prekousl a riskl.
Mám jednoduché pravidlo: nekupuji hry, které o mě a priori předpokládají, že jsem pirát a neustále něco kontrolují a někam na web se připojují. Co nelze hrát bez netu, CD/DVD v mechanice a pod. čuňáren, to nestojí za mé peníze. Šikanovat hrou se nehodlám nechat.
ano, dnes uz je vic moznosti jak se "ochrnam" vyhnout... ale byla doba, kdy vsechny hryse prodavaly jenna cd a temer vsechny mely Securom, Safedisc a jiny shity -pamatuju, ze jsem si koupil hru, nainstaloval, alecekani nez se hra spusti pres zatezovani mechaniky (zasranej safedisc) a pak kazdou chvili nekolika sekundovej zatuh, nez se opet safedisc roztocenim a neprectenim sektoru presvedci, ze je to origo medium, me donutilo si upiratit hratelnou verzi...
Ubisoft je z Francie! A vy se divíte? :-P
Fakt stavíte na jednu rovinu "nedostatečnou" kvalitu renderingu a chyby, které způsobují pády hry?
no rendering... ono v nekterejch hrach vadnej rendering znemoznuje tu hru hrat...
Ono je tu este jeden faktor. A to velkost trhu, respektive moznost vyber. Ked PC herny trh bol v plienkach, zaciatky 90tych rokov, tak skoro kazda hra mala bugy. Netreba byt naivny. Ale je fakt ze v tej dobe samotne hry boli v porovnani z dneskom technicky ale casto aj rozsahom jednoduche a male. Dokazali zabavit na dlho ale cely AAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny. No a ta podstatna vec bola ze nebolo moc na vyber. Celkovo hier vychadzalo relativne malo v porovnani z dneskom a tych fakt dobrych este menej. Dnes to,vzhladom na kvalitu tiez nieje terno, ale celkovy objem vydavanych hier a este aj roznych platforiem (mobilne hry, handheldy atd.) je obrovsky. Takze vtedy som si bud mohol zahrat Dooma/Duka/Quaka po sieti alebo nehrat vobec. Dnes skor naopak neviem co si vybrat, ehm :-).
<i>AAA titul z polky 90tych rokov obsahoval tolko kodu ako dnes obsahuje len jeden subsystem z dnesneho AAA titulu. To je proste fakt, ten narast kodu je enormny.</i>
Jenže ruku v ruce s tímto nárustem kódu šly i programovací a debugovací nástroje. A internet, sdílená práce na zdrojácích a další.
A 99% bugů se dá vychytat jen když se hra pořádně betatestery otestuje a někdo poslouchá to, co reportují. Pokud se na zpětnou vazbu dlabe, tak to pak podle toho vypadá - občas je to děs a hrůza.
...
Jinak třeba i poměrně složitou hru jako Dying Light dokázali Poláci vydat ve stavu, kdy nepadá a to obsahuje velmi mnoho náhodných střetnutí a dalšího autonomního kódu, jehož chování se skoro nedá předvídat a hráči ho občas pěkně zneužijí - jo, lze se dostat i tam, kde zombíci skoro nemohou:
http://www.youtube.com/watch?v=kNoZb7SA5ms
a pak si z nich dělat dobrý den... či spíš dobrou noc! :-)))
Brabenův Frontier se svého času vešel na jednu 880kB disketu a nepřipadá mi, že by ta hra byla méně komplexní než ty dnešní.
Ono to je taky o tom, že dřív museli programátoři při vývoji myslet a optimalizovat, navíc každý tým si kód psal sám. Dnes programátoři jen lepí kusy kódu a používají frameworky, nebo rovnou celé enginy, a to rovnou jako černou skříňku - nějak to funguje, optimalizace je sprosté slovo a "dedlajny" jsou nastaveny krutě, protože na vývoj hry je sice vyčleněno nemalé množství peněz, ale tyto spolykají manažeři a manažeři manažerů.
Nj, zlatá Amiga. Tam se optimalizovala a programovalo jinak, tam ten kód neobsahoval miliardy zbytečností (a ani nemohl, aby se to hýbalo) a 68 0x0 assembler je něco zcela z jiné planety, proti x86 kódu:
http://www.youtube.com/watch?v=u43uH-kQpzk
Já, jako dlouholetý gamer, jeden čas zapálený do série Assassins Creed, jsem se již o tuto sérii přestal zajímat po vydání Unity. Nejvíce jsem si užíval samozřejmě Ezia, jehož příběh byl grandiózní, stejně tak prostředí rané renesance obklopující Benátky, Florencii či San Gimignano v Toskánsku. Pak přišel Connor, což bylo samozřejmě slabší než Ezio, ale prostředí původních amerických obyvatel mě též velmi potěšilo - navíc v tomto díle už jsme mohli zpozorovat vylepšení pohybů postavy, což bylo velké plus. Poté byl Edward. Díl Black Flag mi doslova vyrazil dech pirátským životem. Po Black Flag přišlo Unity a právě tento díl mi úplně zkazil chuť hrát další série. Ani nevím, která nedodělanost mě nejvíce naštvala, ale že jich nebylo málo. Naštěstí mi spravil chuť zaklínač, ve kterém CD projekt dává dobře najevo, jak se hry dělají. Nejde o to, aby vycházely rychleji, jak to dělá Ubi, ale například CD projekt RED anebo Rockstar games řeknou, že hra bude připravená, až to všechno bude šlapat, tak jak má a taky to tak dělají. Zaklínač 3 je dle mého názoru, jako fanda RPG a samotné knižní verze, nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál a když porovnám vizuální stránku Unity vs Zaklínač, tak jsme v podstatě na stejném výsledku, ale Unity běží hodně, hodně hůř.
Tak s tím RockStarem si mě dostal. Multiplayer na PC byl cca měsíc nehratelný (heisty téměř nefungovaly).Po dvou měsících už jakš takš jely heisty, ale desítky přetrvávajících chyb v síťovym kódu mi tu hru tak znechutily, že se do MP už jen tak nevrátím. Namátkou, nemožnost se spojit s kámošem telefonem, rozpadání multiplayerové session, síťový kód který chvíly registruje zásahy, po chvíly ne, instakilly kde na straně serveru se patrně herní svět zastaví, ovšem ai střílí dál, takže vám pak v jednom balíčku dat (když se server probere z infarktu) naráz dorazí celý zásobník olova, auta u kterých se špatně synchronizuje jejich poloha, rychlost, směr. Běžným chlebem bylo, že jsem viděl jak spoluhráč řídí jako prase, do všeho naráží, přitom ve skutečnosti jede úplně nádherně a auto má bez škrábance (absolutní desync). Takovýhle prasečiny jsem neviděl ani na wifi s 50% packetdropem.
Pred lety: hra na jedinem CD, vyborna a hned hratelna + s prichodem volne stahnutelnych patchu se opravovali jeji mensi chyby ale co hlavne se hra dale vylepsovala
Dnes: hra spolika 30-60GB mista, uz pribeh o hovne s tim tuna chyb, grafika limitovana nastavenim nebo poctem FPS, volne stahnutelny patch neexistuje iba sireni cloudem a kdyz vyde vylepseni hry vola sa to rovnou hra nova.
Nejlepsi hry byly pred lety panove, dnes se prodavaji uz jenom sracky pro deti, nelogicke, hloupe a naivni.
Dnešní výběr je mnohem širší a vznikají úplně úžasný věci I když spíše na nezávislé scéně. Co se týče AAA tak i tady to není špatný: Kingdom Come, Elite: Dangerous, Armikrog, Project Cars, Ori and the Blind Forest, GTA.. Samo určité hry nebo celé série degradují. To je normální v každém odvětví. A jinak co se týče PC a Windows tak je skvělé, že si můžeme zahrát i 20 let staré hry.
Souhlasím i zároveň nesouhlasím. Špatných her je více, to je pravda, ale stále je co hrát - Zaklínač 3, chystaný Kingdom Come a mnoho dalších her. Například i taková stomegabajtová strategie Banished je velmi povedená.
Hmm vemte si první Crysis. Hra s luxusní grafikou která předběhla dobu ale lidé si tu hru mohly zahrát i na 5let starém PC plynule bez input-lagu. Čili hra s úrovní nastavení grafiky -5=5+ let PC HW. Hra fungovala ve dne vydání.
Teď si vememe něco aktuálního. Třeba nový Batman. Ten nefunguje v době vydání a potřebujete na to současný high-end aby vám to jelo plynule tedy pokud vám to vůbec pojede.
Takže když to shrnu tak tady asi něco pěkně smrdí.
Problém je v tom že hraní je až moc rozšířené. A to až tak že herní průmyslu si pase ovčany na své louce. Laik (ovčan) je prostě totálně vprdeli protože tomu naprostou nerozumí. Laici jsou hlavní kupní silou dnes.
Opravdu souhlasím s vašimi myšlenkami. https://tanktroublepro.club
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.