Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

0,13mikronová výroba je stále problematická

diit.cz logo na CD-R serveru 1. dubna 2009

Hlavním pilířem neúspěchu grafického chipu nVidia GeForce FX 5800 byla jeho výroba 0,13mikronovou technologií. nVidia příliš brzo vsadila na tuto technologii a výsledkem byl pozdě dodaný, příliš topící a také příliš drahý chip. Nyní se objevily zprávy, že 0,13mikronová výroba stále činí taiwanským firmám potíže, obzvláště v továrnách s 300mm křemíkovýmí pláty, které by naopak měly snižovat náklady. Prý v současné době je výtěžnost někde mezi 75 a 80 %, což samozřejmě zvyšuje náklady na jejich výrobu. Firmy navíc musí stále vynakládat další prostředky navíc na výzkum a vývoj, které původně nebyly plánovány. Shodou okolností to přesně pasuje k finančním výsledkům nVidie, která ohlásila nižší zisk právě díky vyšším výdajům na výzkum a vývoj.


Intel tedy zbyl jako jediný z velkých hráčů, kdo neměl vážnější problémy s přechodem na 0,13 mikronů. Podle něj je přechod na 0,09 mikronů ještě více problematický, a protože už delší dobu má vzorky 0,09mikrony vyrobených procesorů, ví o čem mluví...

Diskuse ke článku 0,13mikronová výroba je stále problematická

Žádné komentáře.