Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 16GB GeForce RTX 4060 Ti půjde na trh 18. 7.

fuha. si počkáme docela dlouho :D

:DD

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

On na to někdo čeká?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ne :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A na co přesně se má člověk soustředit v tom článku? nějaká senzace? Nevšiml jsem si ničeho co by v tom článku byla nějaká novinks.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl tím říct, že je tam rozdíl ve výkonu jen kolem pěti procent, takže stačí i 8GB RTX 3060 Ti a není potřeba kupovat 16GB RTX 4060 Ti. :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A to je něco co už dávno nevíme?

Osobně, kdybych musel nahradit svou 3060Ti - rozbije se, nebo mě vykradou - tak 4060Ti by byla silný kandidát, výkon +- stejný, spotřeba o slušný kus nižší, DLSS 3.0 jako bonus cena o trošku vyšší.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

'' jako bonus cena o trošku vyšší. ''

applista se nezapre ((:

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Výkon jsme sice nezvedli, ale za to jsme zvedli cenu a to se taky počítá.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Když mi staci vykon 3060ti, 4060ti mi staci taky. Nižší spotřeba = nižší provozni hluk při stejném provedení karty. To samo o sobě obhaji klidně vyšší cenový rozdil

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Stejně si tě Huang na Facebooku do kamarádů nepřidá.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Q5 stovek, očekávaná životnost 5 let, 83 haléřů denně. To je vyloženě kulervouci částka.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Sice je každýmu prd do toho, co si koupíš, ale přepočítávání částky na dny je odpornej marketing...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak jasne.. ze si nVidie vytira se zakaznikama prdel neni zadna novinka.. ale ze je vykon tak daleko od slibu co dali do reviewers guide celkem novinka je.. to si muzou podat ruce s intelem..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Dej si studeny hadrik Jiricku.. udela se ti po nem mozna lepe, ty nas malej NV pumprliku :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Dokud budou lidé kupovat jen GeForcky a to úplně za každou cenu, tak prostě budou nechutně drahé.
Ty RDNA2 opravdu nejsou v ničem špatné.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Až na to, že jim AMD za dva tři roky začne zařezávat podporu, no.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

No tak určitě :)
Polaris Radeony z roku 2016 mají zaříznutou podporu???
Že jsem si nevšimnul - tobě asi čas běží 4x rychleji než ve skutečnosti...
My se tu bavíme o RDNA2 z roku 2022.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Mno, zatím jsem si nějak nevšiml, že by někdo hodlal RDNA2 recyklovat tak jako RX 480, aby tím protáhl jejich životní cyklus o další tři roky.

Na jejich současníka v podobě R9 Fury už se AMD ani nenamáhalo s ovladači pro jedenáctky.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

boze to sou kecy.. tos vymyslel sam nebo nVidie posila noticky?? fury (2015) je o generaci starsi jak polaris (2016), zadnej soucasnik..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

O rok. A jedenáctky vycházely před dvěma lety, a několik let předtím už jely jako insider buildy. A je to o to smutnější, že Polaris byl mainstream, Fury drahé karty pro nadšence.

Mno, povíme si za pár let, jak jsou na tom šestitisícovky báječně s game ready ovladači a s výhledem na podporu v budoucnosti.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

mas to naky popleteny.. game ready driver vydava nVidie, takze za par let na tom radeony rx 6000 budou s game ready driverem tak asi stejna jako dneska.. ((:

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Jakože vydají ovladače tak jednou za dva měsíce a pak během týdne jeden dva hotfixy na nově objevené bugy?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsi Adamku u sveho clanku s 4060ti dal do zaporu, ze ma jen 8GB VRAM?
I ty jeden podsivko..u 4060 to mas, u 4060ti, ktera tim bude trpet jeste vic, to nemas...
Myslim, ze to je pdstatne dulezitejsi nez si cucat z palce, jak dlouho bude mit RDNA2 podporu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ty karty tím budou trpět asi tak stejně.

U 4060 to bylo spíš kvůli srovnání s RTX 3060, tam to byla změna k horšímu. U RTX 4060 Ti proti 3060 Ti žádná změna.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ano zadna zmena :)) proste 8GB ojeb jako prase.a ty to v te recenzi ani nemas v zaporech. Nejak si zapomel jeste dodat, ze ta 4060ti je o 100$ drazsi a ma v pohode vykon na 1440p, kde se ta limitace tim padem projevi vic.
Tady aspon vidis, proc se o tobe rika, ze jsi zeleny..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Vy s tím vaším v pohodě výkonem. Vždycky budou existovat hry a v kombinaci s nimi karty, které by ještě měly v pohodě výkon, kdyby jim stačila paměť. I pro ty 12GB Radeony RX 6700 XT už existují hry a nastavení, na které by v pohodě stačil výkon, kdyby ty karty měly víc paměti. Každá paměť se dá zaplácat, speciálně když to máte jako jeden z hlavních selling pointů, že...

Si připlaťte tři litry na 16 GB a máte v pohodě výkon i paměť, když vám to za ty tři litry kvůli pěti hrám stojí.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

...
Samozrejme, kdyz si potrebuji vymyslet argumenty, tak si je vymyslim, hlavne kdyz v tom NV vyjde jako ta spravna a nebo ten chudacek, kteremu ostatni krivdi..
(c) Adam Vagner PCT

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Připlácet na dvakrát větší paměť v době, kdy za to výrobci chtějí tři litry a pomůže to za rok ve čtyřech nových hrách ze třiceti, je pitomost. (C) Adam Vagner PCT.

Za dva roky bude ten rozdíl mezi 8GB lowendem a 16GB mainstreamem tisícovka a bude to k něčemu dobrý možná v každé čtvrté hře, pak už to snad má smysl.

Dělá se to tak dobrých dvanáct čtrnáct let, že výrobci prodávají vysoké kapacity paměti za absurdní příplatky neúměrné přínosu, který to má. Není to nic nového.

Bylo by krásný mít RTX 4060 Ti se 192b sběrnicí, ale holt si budeme muset počkat na RTX 4060 Super.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Hele, nechame toho, se zelenym trollem to opravdu nema smysl.
Pred lety, kdyz jsem nekde v diskusi cetl, ze jsi nekriticky NV priznivec, tak jsem tomu neveril. Bohuzel meli pravdu. Dokonce jeden z redaktoru na CNWS napsal, ze se proslycha, ze si NV placeny, ale ze on tomu neveri..
Bud svuj a hlavne se nikdy nemen.
NV forever :))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mno a kdo to proslechnul? Stach nebo Belka? :D

Ultimátní argument. Kdo si dovolí v něčem se zastat Nvidie nebo Intelu, je zaplacený, kdo od nich dostává hardware na testy, je zaplacený, kdo se zastává AMD, je objektivní. :D

No a nemohl by to konečně někdo říct i té Nvidii? Že bych z toho jako taky něco měl? :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jinak rozumny clovek si z te kritiky neco vezme, ty samozrejme nula a vsichni dokola jsou idioti, krome tebe samotneho a radeji se vsem vysmejes do ksichtu.
Promin Adamsy, ale se zelenym blbcem dnes uz vic casu diskusi netravim :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bych někdy strašně rád narazil na někoho, kdo k tomu dokáže říct víc než to, že „se to proslýchá“, protože někde v diskuzi viděl, že „se to proslýchá“.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Už zase se chováte jako hulvát vůči lidem, co narozdíl od vás jdou s kůží na trh?
Problémy s malým penisem se dají řešit.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Taky si myslim, zajdete si na plastiku..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nedají. Zkoušel jsem to :-D :-D :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Jinak rozumny clovek si z te kritiky neco vezme, ty samozrejme nula a vsichni dokola jsou idioti, krome tebe samotneho a radeji se vsem vysmejes do ksichtu."

To říkáte všem, se kterými nesouhlasíte. Takže nás "letadel" není tak málo, že?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jako vzdy si klepnul hrebicek na hlavicku, takze..
..co chces byt Messerschmit, Focker nebo Spitfire?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

(Hawker) Hurricane, pokud by to šlo

A Messerschmitt je výrobce, ne letadlo. To co máte na mysli je Bf109 / 110

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To já bych byl nejradši Spitfire, ale konstituci už mám spíš na Thunderbolta.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud to neni B-17 ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dekuji za pouceni, nicmene Messerschmidt je soucast toho nazvu letadla..podobne jako je Audi nebo Mercedes. Ale to by po Vas clovek chtel moct..asi by jste pak nevynikal a nemel co odpovedet..
Jinak hurricane je uz zabrany, to jsem ja :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to muzete rovnou psat Supermarine Spitfire,vsak soucast nazvu ne? A Focker radeji ani nezminuju,ten neexistuje. Ale tak jasne,proste tombomino ...

Ps: vy si davate dam sobe pluska?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nezminuj, jednoduse jsi mne poucil.. co tam mas jeste?
Ja nevim, asi jsem oblibenejsi nez ty :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti je to Messerschmitt.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No pokud výrobce dá 24-32$ v nákupu za tu paměť navíc, tak je pravda že stovka navíc je hodně, těch 50-65$ by bylo adekvátní...
A pokud extrémně nezlevní tsmc, tak naděje na levnou 4060 super se 192b sběrnicí nejsou, leda by bylo velké množství zmetků u AD104 ale 4nm proces má údajně výtěžnost velmi dobrou, jen jeho cena je tak 2,5 násobek 8nm Samsungu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A neni lepsi za 13t. koupit jak 16gb, tak vykonnejsi chip?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A má tu správnou zelenou barvu?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

nema a v tom je ten problem :))

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

imbecilita. Když vyšel Maxwell tak AMD fans z lepší komprese nedělali vědu, tak proč z DLSS3 které v souboru technologií povyšuje 128bit karty na 192-256 je to špatně. Když přišla primitivní cache tak to bylo halo, ale DLSS je fuj dokud ho nebude mít AMD. Že Melkore, zajímavá přezdívka, to měl být mistr překrucování a klamu, ty se tomu v diskusi ani neblížíš, maximálně nějakému důstojníkovi Sarumana co šišlá...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. mistr překrucování a klamu .."
Pouhá velmi nepříjemná opozice.

Na překrucování a klam jsou zde marketingová oddělení firem, jejich fanoušci ... a politici.

PS: uživatelé karet nVidia mohou být jenom rádi, že analogová rozhraní už jsou minulost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už bych dal asi radši o dva litry víc na 12GB. Nějak mě přestává bavit, že se mi na RX 6700 XT chrome seká a končí na černém okně, co se musí sestřelit přes task managera. I když nepřehrávám video, a mám takový pocit, že to má nějakou souvislost se hardwarovou akcelerací vykreslování. Nevybavuju si, že by mi někdy takhle chcípal na GeForce, na sestavě s Radeonem mi takhle zhučí tak jednou dvakrát za den.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To bude rukama

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Fascinujici, co dokaze ten zeleny muzicek vymyslet za pribehy..
:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já vím, že většina majitelů Radeonů není tupá a ví, že jedna z věcí, kterou je dobré na Radeonech udělat, je vypnout v prohlížeči hardwarovou akceleraci, pravidelně čistit systém přes DDU a přeinstalovávat ovladače na grafiku a hledat a zkoušet nejstabilnější verze, ale na rozdíl od vás to nepovažuju za uplně standardní postup, no. :D

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/11z60aq/has_there_been_any_fixes_f...

A to tam mám nacpané Radeon Pro drivers, protože s těmi herními mi to při přehrávání videa na pozadí šlo do blacksreenů každé dvě hodiny. Něco jako pustit si hru v okně a vedle toho přehrávání videa z youtube byla naprosto vyloučená věc. Na GeForce jsem to dělal běžně a nenapadlo mě, že na Radeonech se takové věci nedělají.

A tak furt to může být jenom vadný kus, jenom nemám představu, jak bych něco takového reklamoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi dělám něco špatně, protože uvedené problémy jsem nějak nepotkal. (Vega 8, 5500XT, 6800XT) 22.7.1 ze dne 25.07.2022.

".. je dobré na Radeonech udělat, je vypnout v prohlížeči hardwarovou akceleraci, pravidelně čistit systém přes DDU a přeinstalovávat ovladače na grafiku a hledat a zkoušet nejstabilnější verze .."

Nedělám nic z toho.
Možná by pomohlo do toho systému nerýpat, když nevíte, co to dělá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že tolik populární logika některých majitelů Radeonů „u mě k tomu nedochází, takže se to neděje nikomu“, zrovna u hardwaru moc nefunguje.

Ostatní výše uvedené je obvyklá odpověď majitelů Radeonů, když někdo řeší nějaký problém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

on uz vidi jenom zelene

stejne jako mel predstavu ze gamers nexus delaj jenom hejt, ale realita je evidentne jina, on si zije ve svete kde je normalni koupit grafiku za 18k a za 2 roky snizovat detaily textur, protoze takovej je zivot

rdna2 se hodne povedla ma hodne vram prodalo se ji kvanta a vzhledem k situaci s rdna3 a nezlepseni pomeru cena vykon si dovolim tvrdit ze podpora ovladacu bude dlouha

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono kdyby mozna napsal prilis kritickou recenzi na NV, tak by mu mohli zariznout prisun karet na recenze..alespon, tak si vysvetluji jeho evidentni zeleny bias, ktery evidentne popira :))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nebo prostě jenom nesdílím názor youtuberů, že než cokoliv od RTX 4070 Ti dolů je v dnešní době lepší koupit nějaký dva roky starý EOL Radeon jen proto, že na ně výrobci museli dát slevy, aby se toho zbavili. Speciálně když teď u nás stojí kilowatthodina na nových smlouvách sedm kaček, zatímco chudí amíci to mají za poloviční cenu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

"Nebo prostě jenom nesdílím názor youtuberů, že než cokoliv od RTX 4070 Ti dolů je v dnešní době lepší koupit nějaký dva roky starý EOL"
.. to nevim, nazory takoveho youtubera (aspon ktereho sleduji) neznam. Nicmene to ze jsi zeleny redaktor se o tobe rika roky, to opravdu neni o 4070ti a vicemene pod kazdym flamem, ktere ho se tady ucastnis, to jen potvrzujes.:))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli nebude problém hlavně v tom, že vy jste nestrannost sama. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ja si na nestranneho nehraji a nikde jsem nepsal, ze jsem nestranny, coz clovek se subjektivnim nazorem ani nikdy byt nebude. Ale aspon se snazim kriticky neprehlizet veci.
Ale co si te tady pamatuji, tak si na AMD snad nenapsal jednu pozitivni vetu. Naproti tomu, vsechno co se tyce nejakeho negativniho hodnoceni NV, tak si okecal a okecavas dokola a dokola., zlechcoval, zpochybnoval, prenesl poznornost na AMD, ze oni to a ono, atd. Zeleny bias jako prase ve vsem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jenom obvykle oponuju v obdobném duchu, v jakém se nese původní příspěvek. :D

A tady kolikrát vzniká bias už jenom tím, v jakém duchu je napsaný ten článek, no.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Do hodnocení karet s GPU nV se píše to, co chce nV, ne to, co by recenzent chtěl. (Tím ovšem neříkám, že to takto dělá Adams, třeba to tak nemají). Od pár recenzentů jsem to už slyšel a ne, ani jeden z nich nebyl DD.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kdo tady ještě dělá recenze GeForce kromě GPU Reportu a diitu?

Teda netuším, jak to funguje na youtube, ale z toho, jak to hodnotil Geekboy, jsem fakt neměl pocit, že by mu to takhle někdo nadiktoval. :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podivej se na jeho recenzi 4060ti.. v zaporech skoro nic. Nejhorsi karta cele genrace na trhu. Nektere weby to doslova strhali, na PCT samzorejme nic. Projdi si tady jakoukoliv diskusi s Adamem, vzdy je na strane nV. Je v podstate uplne jedno o co jde. Kdyz uz ti neutralni redaktor na cnews napise, ze se proslycha, ze ho NV plati (at uz je to pravda nebo neni), tak asi ty jeho recneze budou..rekneme, jednostranne zamerene :)
Tresnickou na dortu je pak argumentace typu..4060ti ma 8GB, ale ono i tech 12GB 6700XT jedou dojde :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já neříkám, že 12 GB jednou dojde. Já říkám, že už dnes se dají hry nastavit tak, aby jim při dostatečném výkonu čipu nestačilo 12 GB stejně jako se dají nastavit tak, aby jim při dostatečném výkonu čipu nestačilo 8 GB. A nejspíš by se našlo už i pár her, ve kterých nebude stačit 16 GB.

Koukám, jak to jiné weby doslova cupují, zatímco já tam nemám v mínusech, že to má 8 GB paměti a mám o tom jenom půlku stránky v závěru. :D

https://pctuning.cz/article/nvidia-geforce-rtx-4060-ti-fe-8gb-v-testu-sa...
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4060-ti-founders-e...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Něco jako si koupit grafiky za třicítku a vypínat na nich ray tracing.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proc by jsi mel vypinat RT?
Je sposta her s implementovanym RT, ktere jedou i na RDNA2 obstojne. RDNA3 je na tom ve sposte RT her podobne jako NV.
Samozrejme, pokud pouzivas na benchmark NV demo NV Cyberpunk, tak dostanes trosku jine vysledky.
Ale to ty zeleny redaktore urcite vis..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No to já nevím, proč to fans vypínají. Vždycky, když někdo přijde s ray tracingem, kontrují tím, že to stejně vypínají, a hlavně v žádném případě nehodlají používat DLSS nebo FSR.

Taky by mě to zajímalo, proč to dělaj.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To ja nevim, zepej se jich..
nicmene pokud mi spadne se zapnutym RT o "30-50% framerate za 5% zvyseni grafickeho vjemu", tak bych to chapal.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opak je pravdou a uz to tu nekdo prezentoval. RT nezapiname, protoze nam potom prijde nasviceni sceny takove ze bychom mohli uklouznout. Navic docela dost her RT ani nema a nechybi tam (protoze realistycnost sceny) asi vetsina bude radsi kdyz jim hra pujde plynule nez aby se leskla jak psi kulky.
Proc nezapinat DLSS a FSR je jednoduche. Pokud jsem dal za GPU castku ktera je stejna nebo prevysuje cenu 2 generace stareho high-endu tak predpokladam ze hry na tom pobezi bez zavani bez kakychkoliv kurvitek a to ze kozena bunda prezentuje vykon se zapnutym kurvitkem je jasny doklad ojebu a skutecny vykon GPU bude zrejme ne moc dobry

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nezlobte se na mě pánové, ale já ve hře RT zapnu, jak pořádně nevidím rozdíl, nebo je ten přínos tak mizivý, že mi to za 30-40% fps dolů nestojí za to, RT okamžitě vypínám.
Není to pro mě nic než jedna z položek v grafickém menu.

Cyberpunk jsem odehrál na ULTRA bez RT a nějak netrpím. Vypadá to výborně.
Naposled celá RT hra byla Portal, tam je to opravdu rozdíl :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No, a někdo nepozná ani rozdíl mezi ultra a high, a stejně tam musí prát ultra, jinak má blbý pocit, že musí na drahé grafice snižovat detaily.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

este vtipnejsi su ti, co si daju vsetko na ultra, a zapnu DLSS a tvrdia ze je to lepsie ako native

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Well, actually... DLSS na quality má kvalitnější obraz než některé implementace TAA, a má stabilnější obraz než většina implementací TAA.

Ale to holt není na screenshotech vidět, no. :D

Do velké míry záleží na tom, jak je člověk citlivý na shimmering na hranách objektů.

A pak ještě existuje něco jako DLAA.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ani pri videach na youtube, ani pri 300nasobnom zoome :)
hlavne ze to tam je
a do najvacsej miery zalezi, ci ten clovek tu hru hra, alebo hlada shimmering

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=O5B_dqi_Syc&t=674s

Ale obvykle je to nejlíp vidět na pravidelných texturách (mříže, pletiva), příhradových konstrukcích a drátech.

Na rostlinách spíš když člověk stojí a před ním se ve větru proti obloze houpou větve nebo stébla trávy.

Mě třeba dost otravuje, když dráty nebo antény vypadají jako deset teček v řadě, co skáčou tam a zpátky, nebo když je přes cestu drát a půlka ho zmizí, nebo když někde v půlce cesty bliká plot jenom proto, že textura skáče tam a zpátky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nj, je to zoom v tom videu, v reale je to vsetko 3x mensie.
..a Kvoli tomu propagovat natvrdo jedneho molocha, ktory si so zakaznikmi vytiera podlahu, a do plusov davat DLSS ...lebo pri zoom 3x upscalingu konkurencie doskakuje textura a plot nevyzera ako plot...
:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já to vidím i v reálu 1:1, no. (: A jsou lidi, co nepoznají, že jim tam naskočil obraz v 1080p namísto 4K. Jsem na to citlivější už od dob, kdy jsem hrál simulátory a letadlo v dálce bylo deset černých pixelů, co přeskakovaly z bodu na bod.

Obecně to nevadí možná na 27" 4K, ale na 27" 1080p nebo na ultrawide 32" 1080p už je to vidět zatraceně dobře, a není málo lidí, co monitory s takovým ppi mají.A 4K tu mám na displejích od 28" do 55".

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Do plusu davat DLSS muzes, ono je opravdu v casti pripadu technicky lepsi, ale mel by jsi minimlane napsat, ze v mnoha instancich, jsou ty rozdily mezi DLSS a FSR neviditelne, typicky 4k, jinde neviditelne az malo viditelne, typicky 1440p a pouze v casti pripadu, hlavne u 1080p, je treba obecne videt vic rozmazly obraz nez u DLSS. Pak existuje nejaky specificky prvek, jako je napr "kapky deste", ktere FSR opravdu nedela dobre, a z nejakeho duvodu, je ten dest hodne 'proridlej' oproti DLSS, kde tech kapek je podstatne vic.
Ale jinak souhlasim, ze FSR je obecne lepsi volba, protoze je to technologie, ktera funguje na celem spektru HW a neni NV vendor lock.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Obecně má FSR 2x problém s rekonstrukcí obrazu u překrývajících se objektů. To je věc, na kterou Nvidia používá tu AI. Retušování prázdných míst pomocí AI, co ten obraz vymyslí na základě okolí, je něco, co se dělá léta letoucí ve fotoeditorech. Ještě předtím, než to bylo kůl.

https://techcrunch.com/2018/09/10/adobe-supercharges-photoshops-content-...

Když se ten obraz skládá z co já vím kolika předchozích snímků, a v některé části na třech čtvrtinách z nich chyběla data, protože byla daná oblast překrytá a na těch aktuálních je tak třeba jen každý šestý pixel, tak to neuronka zaflikuje líp.

To je důvod, proč jsou u FSR 2.x výraznější duchy při rychlých pohybech, a víc zrní na hranách. Třeba v F1, kde se kolem formulí hýbe v podstatě celý obraz, jak kolem nich ujíždí silnice, je to na přechodu karoserie formule-asfalt dost běs.

A vlastně spíš nedoporučuju to studovat a dívat se na nějaká srovnávací videa, protože pak už to nejde odvidět. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hm, tak schválně, kterou kartu z těch vydaných po RTX 4090 Gamers Nexus nezhejtil, když si teda na tom, že držkujou na všechny a na všechno, nedělají návštěvnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdysi jsme si delali v diskuzich z youtuberu srandu,ze to je krmeni pro lidi,co neumi cist. Hlavne kdyz to hraje barvickami a cool hlaskami.
Dnes neco youtuberi vypusti z ust a lidi v diskuzich to berou jako slovo svate...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejak tomu Vasemu letadlu nedoslo, ze nekteri youruberi zacinali drive jako redaktori. Napr tady zelenym Adamem oblibeny Steve z HWU.
Clovek se obcas trochu neubrani dojmu, ze cast te nelibosti nekterych redaktoru je dana tim, ze 'youtuberi' maji vetsi uspech/slavu nez oni. Nejak jim u toho nedochazi, ze treba delaji stejnou praci, musi ale k tomu mit techniku, ty videa nastrihat, zpracovat, atd..coz u tech profesionalnejsi kanalu neni uplna sranda. Potom je kazdy zna, anonymita je pase, coz taky muze mit svoje nevyhody..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se obsah nepodrizuje forme,tak za me ok. Ale jsem smirlivy jen proto,ze jsem se prezral sushi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..myslim ze to ti 'youtuberi' preziji, i kdyz nebudete

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z youtuberů moc nadšenej nejsem. Pokud vůbec.
Možná někde nějaký existuje, ale pro mne je to něco jako paní Colombová, nebo Yeti.
A nějakého hledat? To mám lepší šance s výhrou v loterii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdybych toužil po tom exhibovat na youtube, tak jsem na youtube. Není to zase takový problém, nahrát video na youtube zvládne i osmileté dítě.

Fakt nechápu ty myšlenkové pochody, že když někdo nadává na něco, co nějaký jůtůber dělá, tak důvodem musí být nutně to, že mu závidí, že je úspěšnější.

Nadáváte na Okamůru? Je to proto, že mu závidíte, že je furt v televizi a má půl milionu fans a vy né?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"A jedenáctky vycházely před dvěma lety, a několik let předtím už jely jako insider buildy"

Od představení W11 a spuštění insider pro W11 po release W11 uběhlo jen pár měsíců. Insider byl spuštěný na konci června 2021 a 5. října 2021 byly vydány.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hergot, to není možný, měl jsem pocit, že na Živě to dřenili několik let. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, tomu věřím, je to živě :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jako co, že nevychází aktuální drivery? Já jsem například nedávno instaloval jednomu chudákovi s CPU bez grafiky jako zobrazovadlo "stoletý" Radeon HD 6670 (2011!) a na windows 11 chodí úplně bez problémů se starými drivery. Pro ty staré grafiky už nové drivery stejně nemají cenu, těžko to někde bude zvyšovat výkon...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"začne zařezávat podporu" neznamená že ráznem zařízne. Polaris a Vega už jsou ve stadiu hybernace a ani s první RDNA to nevypadá růžově. Bez RT a dalších technologií jsou to vývojově mrtvé grafiky, fakticky už jsou Polaris až první RDNA ve stavu legacy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vývojově mrtvé grafiky :) to není podpora. Podpora je dokud ti vycházejí ovladače, stav "legacy" je právě naopak, když už ty ovladače nevycházejí - ten poslední je "legacy driver".

To se zatím ani u Polaris neděje, Fury sem vůbec netahat, to je 28nm předchůdce Polarisu.

Bavme se o tom, proč může shodné RDNA2 stát 66% nVidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"proč může shodné RDNA2 stát 66% nVidie."

Protože i tak se to prodává násobně hůře než NV za 100%? Kdyby AMD mohlo prodávat dráž, bude, o to se neboj.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tak a to je právě to, co mi vrtá hlavou, protože jsem měl RX6600 a nebyl nejmenší problém. 6700XT/6800 jsou dnes úplně v cajku.
Market masáž nV je prostě obrovská.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Netuším, já marketing NV už nějaký ten pátek nesleduju, ale když bych šel do krámu, koupím si grafiku od NV, protože jsem zvyklý, spokojený a konkurence nenabízí nic navíc, co by NV grafika neuměla, ona ale nenabízí ani tolik co umí NV grafika a přitom není citelně levnější, aby mělo smysl nad tím vůbec přemýšlet.

To je stejné jako když jsi spokojený třeba se značkou auta, příště si s velkou pravděpodobností zase koupíš stejnou značku...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

jj jasně, je mi jasné že se ty nV kupují tak nějak ze setrvačnosti.
Příští mainstream pak může stát třeba 900E, proč ne.
Zdravé už to bohužel není ani dnes.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jsou ceny zdravé nebo ne rozhoduje trh. Od GTX 1080 už kupuju grafiky, které jsou levnější a vykonnejsi, takže zdražování rozhodně nepocituju

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konkurence nabizi jen vetsi pamet, vetsi vykon a otevrene standardy a vetsinou o kapku levneji.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Že to ty ovladače podporují, ještě neznamená, že tam někdo pro ty staré karty ještě dělá nějaké změny.

Odpoveď na otázku, proč RDNA2 stojí 66 % ceny Nvidie, je naprosto triviální. Máme kapitalismus, tržní ceny a nějakou nabídku a poptávku, stojí tolik, kolik stát musí, aby to někdo koupil.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A jaké změny by sis představoval, stačí že to v pohodě funguje ne?? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

U AAA her jsou to obvykle výkonnostní optimalizace, a u některých je třeba ošetřovat bugy, případně bugfixy u nově objevených problémů.

U pět let starých grafik už nikdo nemá velice motivaci něco takového řešit, obvyklá odpověď (i od fans) na to, když někdo brečí, že má na takové kartě s něčím problémy je, že je to starý krám, který už nikoho nezajímá, a má si koupit novou grafiku.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud má hra danou kartu v minimálních požadavcích, je podporovaná jak ze strany výrobce hry, tak ze strany výrovce OS, tak ze strany driveru ke kartě.

Mimochodem, možná se vůbec nezajímáš, ale dokonce i karty které nejsou danou hrou podporovány, mají "legacy driver" už 2roky - v "X" nových hrách normálně fungují. (v rámci své možnosti).
GTX960/R9-380/HD7970 (rok 2012) - 90% nových her na tom funkčně rozjedeš.

Tak tady neplantej tom, že brzy skončí fungování RDNA2 karet :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

ja dokonce rozjel v celku hratelne i diablo 4 na mobilni gtx660 s fsr 2.0 na perfomance a nevypadalo to jak vyblity leco

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je toho na internetu hodně, regulérní HW magazíny občas dělají retro testy a popravdě je to pro mě na kouknutí mnohem zajímavější než koukat na test 4080.
Ne že bych doma měl kartu z roku 2013 a všem prodával jak to stačí, ale kouknout jak na čistě teoretické bázi (vývoj probíhal na novějších architekturách) v relativně klidu frčí Cyberpunk nebo RE4 na HD7970 či GTX680...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. mobilni gtx660 s fsr 2.0 .."

Q: A proč ne DLSS 3.0 nebo alespoň DLSS 2.3?
A: Protože nVidia má úžasnou podporu starších GPU.
</Irony = Off>

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina her funguje naprosto v pohode i na starych driverech. Vykonostni natust aktualnimi druvery je vetsinou v jednotkach procent, pokud vubec. Vyjimka potvrzuje pravidlo. Pokud v dane hre s danym driverem neni nejaka vylozena bota, neni problem.
Adams placa jak malej jarda a dela z komara velblouda..
To ze si NV rekne 110 Euro za priplatek 8GB je daleko vetsi kauza a celkove 8GB VRAM u karty jako je 4060ti, nez to kam se snazi odvest pozornost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Další expert, co si myslí, že když výrobce prodává 16GB model o 110 eur dráž, protože na to nalepí dvakrát větší čipy, tak ten příplatek 110 eur shrábne Nvidia?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Myslis sebe zeleny experte?
Umis aspon cist ve svem veku? Psal jsem nekde,ze NV shrabne 110E..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By měl celkem zajímalo, jak jinak se dá vyložit, že si „NV rekne 110 Euro za priplatek 8GB“. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokud vim, tak NV urcuje MSRP, nebo ne?
Nevim, jestli si fakt tak blby a nebo jeste blbejsi..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Už zkratka MSRP vyjadřuje, že jde o „doporučenou cenu“, nikoliv že to nutí výrobce nebo obchodníky za ty prachy prodávat a nedovolí jim to dát levněji.

Třeba Gainward a Palit tady RTX 40 prodává pod MSRP už od uvedení.

A míní se tím cena pro koncáka se všemi maržemi od výrobce až po prodejce po cestě k tomu koncákovi. Už v tomhle kontextu je nesmysl říkat, že „si Nvidia říká o 110 eur“.

Naopak je dost dobře možné, že z toho, že výrobce na lince na kartu nalepí o 8 GB paměti víc, nemá Nvidia nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8GB GDDR6 stojí průměrně $27, takže dejme tomu €30. nV stanoví doporučenou cenu (doporučenou u nV znamená zřejmě nadiktovanou, je to nV, takže "nutič") --> nV ze €110 shrábne řekněme €70 a €10 nechá výrobcům karty aby se neřeklo
Ano, tohle jsem si vycucal z prstu, ale jak "známe" nV, moc daleko od pravdy to nebude

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže podle vaší představy výrobce karty koupí od výrobce pamětí čipy s dvakrát větší kapacitou za +30 eur, napájí je na kartu, za to si přidá 10 eur, Nvidii z nějakého důvodu pošle 70 eur, a distributor, velkoobchod a prodejce na té kartě vydělají ještě méně než na modelu za 439 eur, protože aby to mohli prodávat za 549 eur, tak na tom musejí mít nižší marži než na kartě za 439?

Pak mi ale není naprosto jasné, jakou by měli ti prodejci motivaci něco takového vůbec nabízet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U 3000 rady treba výrobci donutili zvýšit u 3060 msrp. Nv chtěla 250-300 dolarů, výrobci řekli že je to nereálné, skončili na 330

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Neříkám, že skončí fungování. Říkám, že v těch 10 % her, ve kterých nejsou plně funkční, už se s fixováním ovladačů nikdo mazat nebude, a stejně tak se nebude nikdo hnát za tím, aby v nich optimalizoval výkon, aby to po roce jelo o deset procent rychleji tak jako na těch novějších kartách.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jo, souhlas. A jaký je pak rozdíl mezi "legacy" driverem AMD a "ne-legacy" driverem nV? Na staré karty nV kašle stejně jako AMD, jen driver neoznačí jako "legacy"...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hlavně myslím že to Adam napsal kvůli "killnutí" grafik Grenada s 8GB když se ta VRAM začla pořádně využívat. Nic nezabrání to AMD zopakovat když současné 7900XT/X už budou na obtíž novým prodejům.
NV zatím drží podporu od generace Maxwell.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak si může vlastník GTX 1080 zapnout DLSS 2.x ?
Nebo vlastník RTX 3080 zaplnout úžasné DLSS 3.0 s framegen?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už se tak u grafik holt stává, že je na něco potřeba i nový hardware, protože to ten starý neuměl a všechno se nedá ve stejné kvalitě udělat na koleně softwarově.

Dnes už to zní až neuvěřitelně, ale kdysi dávno bývaly i doby, kdy byli lidi rádi za to, že nová generace karet přišla s něčím, co se na té staré udělat nedalo. Dnes by všichni nejradši zabetonovali technologie na levelu Pascal/RDNA a dál už jen přidávali stream procesory a paměť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co nového přinesly PGU nVidia po 1080?
- upscaling
- framegen
- více pikslí šejdrem
- vyšší spotřeba
- vyšší cena

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, na to stačí vzít nějakou moderní hru s technologiema DX12 Ultimate, strčit tam ten Pascal, a pak kouknout, co všechno v tom nejde v nastavení zapnout a jak rychle se to nehejbá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neprohlašovala tady náhodou zelená squadra, že ty karty mají planou podporu DX12?
Neprohlašoval tady náhodou někdo, že nVidia drží podporu starších karet?

A že jsou starší karty pomalejší?
Chtěl byste snad, aby byly pomalejší ty novější?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mno, ale od té doby už vzniklo DX12 Ultimate. Jak to napsat, aby to pochopil každý...

https://www.amd.com/en/technologies/directx12

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-directx-12-ultimate/

I to dokonalé AMD používá v grafikách technologie, které nefungují na starých Radeonech a ve hrách, které je podporují, je to na výkonu znát. I když se nepoužívá ray tracing.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

K upscalingu a framegen na starších kartách

nVidia: To nejde, musíte pořídit nový model.
AMD: Nám nikdo něřekl, že to nejde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti to u takových technologií bývá spíš

Nvidia: pro dosažení této kvality a výkonu potřebujeme specializované jednotky, ev. jejich novou verzi s vyšším výkonem.
AMD: no, tak my to nějak uděláme bez nich, na fajfku do prezentace to stačí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A v případě, že aplikace ty nové obvody nevyužívá, tak dostane 4070Ti nabančíno i od 5700XT.

Aneb .. nám se do toho zas tak moc investovat nechce, upravte si to na Vaší straně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyby to udelalo AMD, tak to uz mas tady u Adamse v zaporech v 5 prispevcich... kdyz to udela NV, je to v poradku..rika se tomu 'technologicky pokrok'
:)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já bych byl naopak docela rád, kdyby AMD u Radeonů po mnoha letech zmohlo na něco víc než čekat na to, s čím přijde Nvidia, aby pak na jednu stranu tvrdili, že je to vlastně na nic, protože na to ještě neuzrál čas, a zároveň přemýšleli, jak odprezentovat, že vlastně můžou zdarma a otevřeně nabídnout totéž, aby to pak někde rok dva pytlíkovali v horší kvalitě s prostředky, které mají, a hráli to na to, že „je to záměr, aby to běželo na všem“.

A když se ještě AMD o nějaké inovace pokoušelo, nevzpomínám si, že bych se nějak rozčiloval kvůli tomu, že AMD přišlo s proprietárním Mantlem. Naopak mám pocit, že tábor červených měl Vánoce z toho, jak AMD procpe Mantle do konzolí a z nich na PC a díky němu konečně vyšachuje Nvidii. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Inifinty cache asi není dost cool
a chiplety nejsou dostatečně technologicky pokročilé.
A pro AI nasazení se novinky nVidia pro jistotu porovnávají se 2 roky starým MI250.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, je skvělý, že s paměťovými čiplety vyrobili větší a dražší GPU s výkonem RTX 4080 bez čipletů.

Velká cache je revoluční vynález, který nás posunul k tomu, že karty, které by měly dřív 256b sběrnici, dnes mají jen 128b, ale stojej stejně. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nelíbí se Vám cena nových karet?
Napište to do záporů v recenzi.
Napište to svému dodavateli.
Napište to výrobci karet.
Napište to výrobci čipů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A při té příležitosti můžete hodit na stěnu pytel hrachu. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V luscích, čerstvě vyloupnutý nebo mražený?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No tak ony se prodávají hlavně v OEM, jinak je v retailu situace celkem vyrovnaná, když zákazníci opravdu mají nějakou větší možnost výběru... na některých trzích Radeon dokonce v prodejích vede, protože nenažranost Nvidie je už skutečně ohromující, hlavně xx60 „mainstream“ je totální ojeb. Toto je ale holt jen malá část trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OEM je v desktopu treba u nás asi 2/3 prodaných, kdyz zapocteme počítače celkové, je skladacek asi 6%

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja vam neviem no.. mam pocit ze sa oplati kupit len hiend nvidiu alebo potom uz len hiend AMD+mid a low AMD..
Vidi to niekto rovnako ako ja?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz zhlidnu na ty hry co vychazeji, divim se ze vubec nekdo nove GPU kupuje, je to na zvraceni...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to spíš o zvyku. Taky jsme to kdysi museli mít.
Já dneska hraju hry s pětiletým a větším zpožděním. Má to jen samé výhody. Hry jsou odladěné, s návody, módy, hardware pro ně je za hubičku... a nějak nemám pocit, že bych něco zameškával.
Ale taky byla doba, kdy jsem nutně potřeboval rozjet nejnovější Unreal Tournament 2003 na 16MB VRAM, abych si mohl zahrát. Tak bych se té mládeži zase tolik neposmíval.

Baví mě ty diskuze o nedostatku VRAM a jak jsou to grafiky na fullHD... na fullHD byla doporučovaná už GeForce 9800GTS 512MB. A já mám dneska GTX770 se 2GB VRAM, a pořád mi to nějak stačí. Ale, pravda, nemám nejnovější Cyberpunk, nebo co se to dneska hraje :-)
(na Cyberpunk se těším, za pár let to bude fajnová hra...)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

".. hry s pětiletým a větším zpožděním .."

Což o to, starších a přitom hodně dobrých her jsou spousty.
Ale tento postup funguje pouze o off-line single player her.

Pokud je někdo tak praštěnej, že "musí" hrát moderní MMO .... tak má smůlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak tohle už je zase extrém. Za základ pro old-gen hry bych bral 6GB grafiku na fHD, tedy už vysloužilou 1060 na které se dá pořád obstojně fungovat. 2GB už je málo i pro iGPU.
Jinak mám taky rád "uleželé" hry. Třeba donedávna chodily patche i na FarCry 4 a Primal a to už jsou také dost letité. Nebo dokonce minulý rok přišel opravný patch od autorů na Serious Sam 2 - ten jsem získal jako bonus tehdy k GeForce 7600GS a to už je drahně let, ale to je také už extrém, málokdo po takové době vydá opravu chyb.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

OPRAVA: povodne to malo patrit pod prispevok uzivatela Zemla

Ono 'oplati' je velmi siroky pojem. Chces to pre seba, pre svokru, prepredavat ? Chces FPS/$, FPS/W, minFPS/$, pamat, CUDU ? Chces to na konkretnu hru, aplikaciu, ci len zamachrovat v particke pubescentov, alebo plesatych ITckarov ?
Tych parametrov podla ktorych sa ti ta ci ona karta oplati najdes xyz, navyse ak k tomu zaratas premenne ako aktualnu situaciu (napr. "zlavy"), ci tvoj cenovy strop (pre niekoho moze byt 10k CZK drobne, pre niekoho principialna, alebo existencna zalezitost).

Uvediem priklad za seba:
Koncom minuleho roka som menil RX580 8GB za RX6600XT. S tou myslienkou som sa pohraval uz od 2019, kedze od tej doby nedavala v uspokojivej kvalite jednu, nekonkretizovanu, hru. <20 FPS. Kedze to je ale z kategorie zabava, nebola to pre mna dlho priorita. Nakoniec ma dokopalo konat skludnovanie celej zostavy. Od novej karty som cakal, ze by za tych 5 rokov "vyvoja" od doby Pascalu mohla mat uz aspon 2x lepsi pomer fps/w, mala podporu pod Linuxom (heh) a nestala (nehorazne) viac. CUDA/AV1 a >8GB VRAM nevyuzijem, zvysne vlastnosti boli pre mna niekde medzi 'meh' a 'gimmick'. Cele som to mrskol do Googlu, zbezne pozrel vysledky hernych testov, specialnu pozornost venoval testom z webu Phoronix a vysla mi 6600 (nasledovana 3060, 6600XT a 3060Ti). Hodil som to vsetko do heureky, porovnal s premiovymi uctami (heh x2), este raz skontroloval popis karty, ci tam za tie ceny predajci neprikladaju aj nove auto, po precitani diskusie pod tymto clankom by stacil aj almanach Jirikovych mudier, alebo Vagnerovic bathing water, ale nic. Takze som pokracoval na bazos/aukro, kde som casom vzal od minera 6600XT za necelu polovicu ceny novej (~11/2022), v tom case este stale s rocnou zarukou. The end.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem 6700XT a kousek výkonu pro mé potřeby tomu chybělo. Po přechodu na 6800 jsem byl teprve plně spokojený. Použité 6800 se vyskytují od cca 7500,- průměr 8500,- a víc jak 9000,- bych určitě nedal (záleží na edici, jestli je záruka atd.). Tak jako tak bych se vykašlal na jakoukoliv novou 4060Ti, 7600, 6700XT. 6800 je dnes velmi pěkný mainstream, který je za svkělou cenu, má ok spotřebu, dostatek VRAM a plných x16 linek, takže se hodí i na upgrade pcie3.0 systémů

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.