16GB GeForce RTX 5060 Ti ve hrách překonává 8GB verzi i o 20-30 %
Kanál 碳基科技研究所 (v překladu Výzkumný ústav technologií na bázi uhlíku) na platformě BiliBili zveřejnil krátké srovnání 8GB verze GeForce RTX 5060 Ti s 16GB modelem. Jeho výsledky docela dobře ilustrují, proč Nvidia nechtěla, aby se testy 8GB karty objevily mezi recenzemi připravenými na den vydání.
8GB karta totiž spíš než jako GeForce RTX 5060 Ti působí jako GeForce RTX 4060 Ti-refresh.
3DMark (碳基科技研究所 @Bilibili)
Zatímco ve 3DMarcích (které byly záměrně navrženy tak, aby mohly běhat i na kartách s minimální pamětí a bylo s nimi možné porovnávat co nejširší spektrum produktů) se žádný zásadnější rozdíl neprojevuje, ve hrách je situace zásadně odlišná.
Assassin's Creed: Shadows (碳基科技研究所 @Bilibili)
V Assassin's Creed: Shadows překonává 16GB model 8GB kolegu o 12 % v 1920×1080 a o 11 % v 2560×1440. Rozdíl mezi 8GB a 16GB verzí GeForce RTX 5060 Ti je tedy větší než mezi GeForce RTX 4060 Ti a GeForce RTX 5060 Ti (5-9 %).
Horizon Zero Dawn remastered (碳基科技研究所 @Bilibili)
Horizon Zero Dawn remastered ukazuje náskok 16GB o 29 % v 1920×1080 a přes 16 % v 2560×1440. Rozdíl mez GeForce RTX 4060 Ti a GeForce RTX 5060 Ti je jen necelých 9 % v 1920×1080 a přes 14 % v 2560×1440 (tedy opět menší než mezi oběma modely nové generace).
Cyberpunk 2077 (碳基科技研究所 @Bilibili)
V Cyberpunk 2077 byl naměřen výkon 16GB karty přes 22 % nad 8GB při použití čtyřnásobného FrameGenu. S GeForce RTX 4060 Ti nelze toto nastavení srovnávat, protože čtyřnásobný FrameGen nepodporuje.
Tyto hry ukazují, že pro náročnější hry s plnými detaily nemusí 8GB stačit nejen v 2560×1440, ale ani v 1920×1080 a u karet s touto kapacitou může být nutné i v 1920×1080 omezit detaily, aby je nelimitovala kapacita paměti (i když mohou být průměrné FPS zdánlivě dostatečné, v některých hrách znamená naplnění paměti citelný propad minim a tím celkové zhoršení plynulosti obrazu).