Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 24. ledna vydá AMD Fluid Motion Frames (FMF), preview ovladač již nebude třeba

No jestli FMF nedostane Radeon RX 5500 XT 8GB, ale jeho nástupce 6500 XT ano.
Tak to konečně bude plnohodnotný nástupce.

Minule jsem dostal hromadu mínusu, když jsem si stěžoval na nelogické značení, kdy AMD CPU s větším číslem neznamená větší výkon.
Tak sem s nimi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Plnohodnotný nástupce poslední generace je RX 7600, takže stejně už teď bude většina lidí řešit maximálně ten.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

6500XT nástupce 5500XT?
To spíše ne. 6500XT je nástupce tak možná pro RX560.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Amd zvlastne prezentuje hypr-rx. Jednou pise o antilag a jednou antilag+. Pritom jsou to oddelene technologie ( https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-anti-lag )

Ale kdyz vysvetluje hypr-rx zacina grafikem s antilag+ a pak uz pise jen o antilag.
https://www.amd.com/en/technologies/hypr-rx

Znamena to,ze vyda i antilag+ a vyresil tedy banovani hracu ve hrach,nebo jen vyda afmf a hypr-rx zustane s antilag bez + (zatim) a pak ty marketingove materialy jsou,slusne receno,zavadejici?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Podle mého názoru v tom mají bordel, protože jeden článek je starší a jeden novější. V článku o rozdílu mezi Antilag a Antilag+ je součástí Hypr-rx ještě Antilag+, ale v aktualizovaném Hypr-rx už je součástí "jen" Antilag.
Takže si myslím, že ty problémy v multiplayeru nevyřešili. Asi to ani nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv. Primo v odkazu na hypr-rx je to hned prvni obrazek hypr-rx on vs off a maji v nem antilag+ (posledni sloupec)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a nieje to v podstate jedno, ak to bude toho 24.1. fungovat?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to je nas majklos.. zurive ceka, az si bude moct koupit latptop s meteorem core ultra7 s inteli grafikou a pritom ma problem s anti-lag+, kterej majitele radeonu normalne pouzivaj.. ((:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem to psal a myslim prave vam,ze mirim s dalsim laptopem na zen 5. Ted mam ryzen 5800h tak mirim na 8800H. Pokud budou mit v laptopech dGpu i amd,tak do vyberu pujdou i ony, ale nyni to vidim spis na rtx 5060 nebo rtx 5070 (mam rtx 3070)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak mezi obema technologiemi je prave rozdil v tom o kolik mohou redukovat hlavni nevyhodu interpolovanych framu. Jsme furt na deep in it?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

mam pocit, ze vsetky otazky budu zodpovedane prave vydanim noveho drivera

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to si prave myslim,ze projde uz bez povsimnuti. Ono ani o tom odvydani antilag+ tady na diit clanek neni,takze se to zase nejak zakeca. U toho clanku s cs2 se jen reklo,ze to amd nejak vyresilo https://diit.cz/clanek/valve-rusi-bany-ktere-ochrany-v-counter-strike-2-...
Ale vyresilo to odvydanim.

Edit: navic antilag+ byl a uz neni v preview branchi,takze sloucenim do hlavni branche se tam nedostane (v tomto stavu)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neboj, 24.1. sa dozvieme, či tam bude aj Antilag+. Ak nebude, budeme hejtovať AMD. Ak bude, budeme hejtovať Majklosa. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Majklose budeme hejtovat furt. Nekdo minuska dostavat musi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Budete to stihat aj popri hatovani NVIDIe? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jednoznacne, je za co(blackbox technologie, cenovu politiku, novy napajaci port, upscaling ako novy pcmr standart...)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je tvoj pohlad. Jedine v com by som NV kritizoval ja, je cenova politika a casti aj ten port. Ten zvysok je skor subjektivny pohlad na vec. Blackbox technologie NV tahaju hernu grafiku dopredu, DLSS/FSR/XeSS je jednoznacne krok vpred a nie minus no a novy napajaci port je z velkej casti take kopanie len aby bolo. Urcite je lepsie sa posunut ku konektoru, ktory zvladne napajat aj zravejsie grafiky. To, ze sa niektorym ludom roztavil je samozrejme problem, ktory kritizovat treba. Na druhej strane sa tu pisalo o moznom vyhoreni bytov alebo sa to nafukuje tak, ako keby to postihlo kazdeho druheho vlastnika 4090tky. A ani NV si ten konektor predsa nenavrhla a nevyrobila sama. Islo to cez PCI-SIG(ktoreho sucastou je aj AMD). No a tiez sa pracuje na jeho revizii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- blackbox technologie v prirodzenom monopole netahaju odvetvie dopredu, ale prave brzdia vyvoj.
- ak by ten port bol len v rtx4090, mas pravdu, ale je aj v grafikach, ktore maju klasicky odber, ako grafiky poslednych 10 rokov. Chcel by som inac vidiet toho odvazlivca, ktory kupi tuto kartu v bazari :)
- DLSS/FSR/XeSS je premna degres, jedine ich pozitivum je, ze mas viac fps, ale za cenu mrzacenia obrazu (lebo sa vychadza z TAA, ktore mrzaci detaily..uz sme to preberali)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako v tomto pripade blackbox technologie brzdia vyvoj? Neprinasaju snad vylepsenia? Nenutia konkurenciu reagovat. Neposuvaju sa neskor v roznych formach do standardov?

Ad port. Je snad problem, ze je aj v inych GPU? Ved prave o to ide. Aby si jednym konektorom dokazal napajat akukolvek GPU a neriesil ako teraz, ci ma tvoj zdroj dostatocny pocen 8-pin/6-pin konektorov. Pokial viem, problem bol u par 4090tok (par z pohladu predaneho mnozstva). Ci sa stava nieco take aj u 4080tok ci 4070 Ti?

Upscaling je z casti kompromis a niekedy ten vizual aj zlepsi (napriklad u DLSS a hlavne ak je in-game AA na ho..o). Je to proste dalsi nastroj ako pracovat s obrazom. Co potom hovoris na take VRS? To nie je degres? Tiez existuju viacere AA alebo AO metody, rozne formy osvetlenia sceny a ine ficury v roznej kvalite a s roznymi kompromismy. Beries to tak, ze posun je iba v tych najkvalitnejsich a ostatne su degres?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. tak, ze ten kod nemozu pouzit konkurenti, popripade ho vylepsit. v kapsicke ho drzi Smaug...teda Jensen.
2. ved prave, ze nieje problem aj pri inych gpu, len u tej ultrazravej rtx4090tke, pre ktoru to malo byt hlavny dovod(silnejsi odber)..a tam to zlyhalo - fail
a samozrejme je najidealnejsie, ked si clovek kupi novy psu, teda vytvara elektronicky odpad
3.bavime sa o upscalingu, kde vychadzaju hry, ktore uz v detaile pocitaju s tym ze si ho pouzivatel musi zapnut, o tom vravim. stava sa normou, nie je to moznost.
a kedze TAA deformuje detaily, tak je ide o degres. logicke, nie?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vidim, ze si len hladas barlicky na kritiku. Uz si videl ako konkurenti nejakej firmy vylepsuju jej kod? A preco by si mal konkurencii dat nieco, do coho si investoval peniaze a cas. Hlavne ked s tym mozes podporit predaje vlastnych vyrobkov?

Ten napajaci port ako taky nezlyhal aj ked nie je bez chyb. Pri drvivej vacsine kariet funguje pokial viem zatial bez problemov. A tiez teraz ludia nekupuju nove zdroje? Ked sa prechadzalo na 6/8 piny, tak si takisto hovoril, ze je to zle lebo kupou novych zdrojov sa vytvara elektronicky odpad? Okrem toho sa predavaju redukcie, takze nie kazdy je nuteny kupovat hned novy zdroj.

No a k tomu upscalingu, tak si sa dostal po par rokoch k nejakemu videu ako vychadzaju z TAA a teda automaticky deformuju detaily. Videl si niekedy DLSS v Quality pri nativnom 4K alebo 2K? Okrem youtube videi? Pretoze ano. V zavislosti od zakladneho rozlisenia a urovne DLSS (plati aj pre ine upscalingy) je to o kompromisoch. Inde zasa dostanes lepsi obraz s DLSS ako bez neho. Niektore studia to mozu zneuzit, ine vyuzit na to, aby vytvorili lepsiu grafiku ako napriklad s RT/PT a kludne aj bez toho. Ono najhorsie na tom je, ked sa niekto posnazi a vytvori lepsie graficke prostredie, pretoze moze vyuzit nieco ako DLSS, a potom pride niekto ako ty a cele to zhodi len preto, ze si myslis, ze keby nebolo DLSS, tak by to v rovnakej kvalite islo aj bez neho. Staci sa nepozerat na vsetko ciernobielo. To by si mohol rovnako hovorit aj o VRS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky nam prinesla RT do DX12 a nove poskytuje vsem RTX Remix na vylepseni starych her. Ale o tom nektery weby nepisi... tedy o tom rtx remix

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT je zatial pre minimum pc hier. Ktore hry RT potrebuju? pomale 3D adventury a pomale 3D strielacky. co je minimum trhu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Minimum jo? Podle herniho kosiku kazdeho. Nicmene temer vsechny nove AAA hry ho maji (vyjma starfield protoze retro engine a krome BG3,nevim proc ho nema, ale vypada i tak docela pekne). Je doplneny o do onlinovek jako WoW, WoT ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hej, vo WoW a WoT je potrebne mat RT, tam si to kazdy vsimne a nikto nevypne :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak se lidi mohli stefovat do tanků bez RT generovaných stínů?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proc v tom WoT vubec nejaky stiny tanky hazou,vzdyt bez toho muzou do tech tanku strilet bez problemu celou dobu ...

/s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hazí se věci do jednoho pytle.
Stín se vrhá.

A pokud ho vrhá pomocí RT, tak je to více "sexyů.
S pomocí PT má dokonce měkké okraje. Přeloženo do češtiny: není tam dost parsků na ostrý nezašumněný stín.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vubec nejde o to jestli je nebo neni sexy. To vy si tam hledate zase hul.
Jde o vernejsi podani stinu,navic kdy stiny vrha vice objektu a to i v pohybu. Dale tam pribyly odlesky. Znamena to,ze nemuzeme hrat hry s hezci grafikou? Slo by bez toho ta hrat? Ano,uplne stejne jako bez jakychkoliv stinu. I bez tech predvypalenych.

Nintendo switch ma slaby vykon. Stoji na nvidia maxwell grafice 10 let stare. Presto je to nyni 3. nejprodavanejsi konzole v historii. Prodava se,protoze je zabava na ni hrat hry. Takze odpoved pro vas je jasna: vykaslete se na pcmr, stiny,rt a kupte si switch. Ale pozor,s nvidi ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja nVidiu nehejtujem, pretože ma vôbec nezaujíma. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak urcite :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Majklos - "U toho clanku s cs2 se jen reklo,ze to amd nejak vyresilo"
Valve jsou ubožáci, zabanujou normální hráče se zapnutým Anti-Lag, neřeší cheatery, ochrany anti-cheat jsou k smíchu, vůbec nefugujou.
V Battlefieldu taky hrůza, už podle skore je cheater vidět jak pěst na oko.
Cheater udělá sebevraždu, aby neměl skore s nulou 120 - 0, normálně mu to projde. Kripl otráví hru všem ostatním, nikdo to neřeší.
https://ctrlv.cz/13XV

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jste si zaplakal,ale odvydani antilag+ a fuckup amd to nejak nenapravilo,ze?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To neni vina AMD, ale neschopnost buzíčků od Valve.
Valve to musí opravit, je to jejich průšvih.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ne opravit to musi amd,protoze podelali hrace ruznych onlinovek. Ne jen cs2

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nechapem, ak by raz islo o digitalny podpis driveru (WHQL) neviem co by este viac chceli tie onlinovky navyse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepoznaji,kdo a proc provedl ten reroute volani. Pouze zjisti,ze k tomu doslo

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně řečeno, nevím proč vůbec něco takového jako Reflex implementujou do svý hry. To je přeci oficiální cheat pro NVidii.
Cituji z Alzy:
" Společnost NVIDIA k tomu navíc přidává i několik zajímavých technologií, které amatérskému i profesionálnímu hráči dodají citelnou konkurenční výhodu. Z popisu technologie NVIDIA Reflex je jasné, že o implementaci do každé jednotlivé hry se musí postarat především samotní vývojáři."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nemozete mysliet vazne, ze Reflex je cheat. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ty můžeš myslet vážně, že antilag + je cheat?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Antilag+ neni cheat, ale cesta kterou se vydalo amd k dosazeni stejneho cilu jako nvidia vypada z pohledu detekce cheatu jako cheat,protoze pouziva stejne postupy jako cheat. A pokud by oprava byla jen v tom "hele umime zjistit,ze si reroute delaji ovladace s whql a zadny cheat", tak by oprava byla uz asi hotova. Ale v prve rade melo alespon amd vyvojarum rict k cemu se chysta. A odnesli to hraci

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kde nieco take tvrdim?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když to podle Tebe není cheat, tak proč pořád viníš za problémy AMD? Je to typický "false positive" a vyřešit by to měl autor anticheatu. Je mi ovšem jasný, že za tím jsou peníze - musí se předělat detekce a to je práce, kterou někdo musí zaplatit. Při podílu, jaký má AMD mezi herníma grafikama, se na to radějí vykašlou anebo to dají dělat jednomu člověku a budou to protahovat tak dlouho, až to AMD omrzí.
Stejně by mě zajímalo, ja je zdokumentovaná ta API pro REFLEX, jestli AMD má možnost ji využít.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A kto iny sa da z toho vinit? AMD naimplementovalo do ovladacov Antilag+ tak, ze ju detekuju anti-cheat nastroje ako pokus o podvadzanie. Tieto nastroje nie su ziadne orakulum, aby vedeli co za SW sa snazi vyuzit detour. A to, ze toje chyba AMD pitvrdzuje aj stiahnutie ovladaca s podporou Antilag+ z obehu. A doteraz sa neobjavil spat. Ked si to AMD s vyvojarmi anti-cheat nastrojov doriesi a vymyslia a naimplementuju sposob ako identifikovat ovladac AMD, tak nebude problem. To by ale potom mohlo byt urobene aj s Reflexom. A kedze sa rak nestalo, tak to asi nebude trivialne. Aj pre NV by bolo lepsie keby bol Reflex v ovladacoch a nemuseli by investovat do jeho implementacie do hier.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že to AMD stáhlo, nic nepotvrzuje. V danou chvíli jinou možnost neměli. S herníma studiama bojovat nemůžou, není to v jejich zájmu, takže se musí nějak dohodnout a předpokládám, že najdou nějakou cestu, jak to vyřešit co nejjednodušeji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mezitim lide s nvidii hraji s reflexem a osud antilag+ je neznamy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD implementovalo Antilag+ tak, ze funguje ako cheat-y, a na vine je niekto iny? Tu dohodu s hernymi studiami mali urobit predtym, nez vypustili ficuru, co sa hookuje na beziacu hru a re-routuje niektore volania do ich vlastnych kniznic. Naozaj Vam to pride v poriadku? Pre single player hry to bude zrejme fajn, ale u multakoch to skoncilo presne tak, ako by sa ocakavalo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jediný problém AMD s technikou využívající přesměrování volání knihoven za běhu aplikace je ... že s tím přišli až po cheterech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pravda aj ked sa cudujem, ze v tom AMD nevidelo problem. Je jasne, ze ak by sa re-routing nepouzival na cheaty, tam by s tymto pristupom AMD asi bolo v pohode.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mozna maji teamy namichane dobre na vyvoj ovladacu a znalost hernich technologii obecne,ale nikdo tam shodou okolnosti nepracoval na anticheat v hernim studiu. Takze je to netrklo.
Kamos si kupuje amd protoze je povazuje za garazovku (to u nej neni negativum) a protoze maji obcas neortodoxni napady,jak neco resit (a obcas to i velice dobre funguje,viz chiplety ryzen). Mozna ze v tomto pripade to prave tak bylo a mohl to byt mega uspech. V korporatu nejhrubsiho zrna by si na to dali schuzku s nejakym vyvojarem onlinovek a ten by je zastavil. Co uz ted no...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ako pise Majklos. A aby anti-cheat nastroje poznali nejaky digitalny podpis ovladaca, museli by ho odniekial mat. Takze to vidim tak, ze by sa musela robit podpora pre Antilag+ per hra. Cim straca vyznam ho mat ovladacoch (minimalne pre online hry, ktore toto riesia). To by potom mohol byt v ovladacoch pre kazdu hru aj Reflex, ale to sa nedeje. Predpokladam, ze toto je jeden z dovodov preco je to tak.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

".. podpora pre Antilag+ per hra .."

Stačí per Anti-Cheat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Utekl kvartal a antilag+ stale neni v preview branchi. Asi se stala nekde chyba. Stacilo se zeptat Melkora,ten by to opravil

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pluid, Rotation, Motation, Anti- Mag, přepisují DLL soubory, je to cheat a za to je ban.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A tak je to správně.

Antilag+ nepřepisuje DLL soubory.
Jen přesměruje volání funkcí na svou knihovnu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.