2,5 GB paměti na GeForce GTX 570 nabízí i Point of View - jsou ale potřeba?
Kapitoly článků
Samotný model od Point of View nese 2560 MB paměti a alternativní chladič - ostatní parametry odpovídají referenčním hodnotám, čip GF110 nese 480 aktivních stream procesorů běžících na 1464 MHz (zbytek čipu na 732 MHz) a 320bit sběrnici. Karta nabízí dvojici DVI výstupů a po jednom HDMI i DisplayPort, podporuje až trojcestné SLI.
Teď k samotnému množství VRAM. Neexistuje sice příliš testů, které by se na vliv kapacity paměti zaměřovaly, ale současnou situaci na trhu lze shrnout do několika bodů:
- vliv u jednotlivých výrobců (AMD/Nvidia) nemusí být identický, oba používají odlišnou správu paměti (nebo chcete-li memory management)
- AMD osazuje na high-end 2 GB na čip především z důvodů Eyefinity, pro které 1 GB stačit nemusí
- mimo Eyefinity se při hratelných FPS rozdíl mezi 1 a 2 GB prakticky neprojevuje
- Nvidia osazuje 1280 a 1536 MB z důvodu šířky řadiče, zároveň to plně vyhovuje i nejnáročnějším situacím
- jediný případ, kdy může mít vyšší kapacita grafické paměti vliv, jsou extrémní texture packy
Rozdíl mezi 1,5GB GeForce GTX 580 a 3GB verzí testoval před několika dny server HardwareCanucks - v běžných hrách se neprojevil nárůst přesahující chybu měření ani při 2560×1600 při FSAA 8× (pozn.: u hry DiRT 2 byly v době psaní této novinky prohozené výsledky GTX 580 3GB a GTX 590 3GB)
Obdobné výsledky 1 a 2GB verze Radeonu HD 6950 přinesl před časem francouzský server Hardware.fr:
vliv 2 GB paměti u Radeonu HD 6950, průměr z 12 her
Hardware.fr
S jistotou můžeme ohledně současného hardwaru a her říct minimálně to, že pro jeden grafický čip používaný s jedním displejem nemá pro hraní běžných her kapacita paměti přesahující 1,5 GB smysl. Situace se může změnit použití více displejů nebo 3D zobrazení kombinované s SLI nebo CrossFire (které mohou při Eyefinity nebo 3D zobrazení zvýšit FPS z původně nehratelných na dostačující, ale limitované kapacitou paměti).