Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 2,5 GB paměti na GeForce GTX 570 nabízí i Point of View - jsou ale potřeba?

Když už jsme u konzumace paměti, kolik grafické paměti tak zabere přehrávání BlueRay disků nebo 1080p HD videa? Když si u své integrované Radeon HD 3200 nastavím v biosu pouze 128MB, tak 1080p HD přehrát nejde. V manuálu k desce se uvádí nastavit min. 256MB. Kolik si to vezme reálně, případně kolik je pro plynulý chod doporučeno?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bude zalezet na tom jakou cast toho prehravani dela ta graficka karta ... urcite budou zapotrebi minimalne dva buffery, melo by to sice byt bez antialiasingu ale pokud graficka karta resolvuje B-frames tak MPEG-4 obsahuji ctvrtpixelova posunuti takze na to zabirani vic pameti muze dojit ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mi připomíná firmu Sapphire, která bez problémů osazuje 2GB paměti na grafiky typu HD 5570 a HD 5670 :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale pozri si ake su to pamete, zistis zaujimavu vec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, jsou to DDR3... to se pak fakt vyplati koupit verzi 512MB ale DDR5 :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem sice odbornik na programovani 3d enginu, ale nepouziva se jeste dalsi radka bufferu pro shader vypocty? Nekam se prece musi ukladat ruzne mezivysledky shader vypoctu, urcite jeste n bufferu je take potreba. Tusim, ze jse taky o RGBA buffery.

Dalsi vec je, ze nekde musi byt prece ulozena cela geometrie renderovane sceny (to muzou byt az miliony polygonu), pripadne jeste slozitejsi geometrie po provedeni tesselace sceny - tyto data nemuzou byt ulozeny v RGBA bufferech, ale v nejake jine strukture. Predpokladam, ze vse je take ulozeno v GPU RAM.

Ono docela by mne zajimaly detaily, kolik te pameti dnesni hry vlastne zaberou - je klidne mozne, ze z 1GB pameti zbyde treba jen 600MB ci mene na textury.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak jeste, pamatuji si, ze po aplikaci tech extreminich texture packu do Oblivionu pak hra potrebovala treba 820MB jen na ty velke textury .... ale zase bylo konecne na co koukat - ty zakladni ctvereckove textury vyhovujici 512MB RAM, co ma XBOX 360 byly opravdu hnusne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mas samozrejme pravdu. v pameti grafiky/systemu je toho mnohem vic, nez no-X zminil. samozrejme ze velkou roli hraje geometrie a to zvlast na mistech, kde je nejaka vertexova (tzn. ne skeletonova) animace. ty mohou zabirat i stovky MB. pak tam mas jeste RTT cile pro shadow mapping a dalsich milion veci. driver ale tohle vse nedrzi v pameti GPU ale presouva si to dle sveho uvazeni mezi RAM a VRAM

a xboxovou verzi oblivionu neznam, ale moje pc verze oblivu zas tak hnusne otexturovana nebyla. spis bych rekl, ze docela rozumne. morrowind byl v tomhle mnohem horsi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tim Oblivionem - jak moc hnusny to bylo je poznat az kdyz si tam ten pack nahrajes, ten rozdil byl obrovskej. Hledej Qarl texture pack na google.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a jak to bude treba u idTech 5 enginu a ty featury MegaTexture. Nebude pak potrebovat treba Rage hodne pameti na grafice?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pekný článok, musím pochváliť redakciu ,že narozdiel od ostatných serverov sa snažia čitateľov aj hlbšie vzdelať nielen podať novinky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.