Když už jsme u konzumace paměti, kolik grafické paměti tak zabere přehrávání BlueRay disků nebo 1080p HD videa? Když si u své integrované Radeon HD 3200 nastavím v biosu pouze 128MB, tak 1080p HD přehrát nejde. V manuálu k desce se uvádí nastavit min. 256MB. Kolik si to vezme reálně, případně kolik je pro plynulý chod doporučeno?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tatan néné https://diit.cz/profil/tatan-nene
27. 6. 2011 - 12:21https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseKdyž už jsme u konzumace paměti, kolik grafické paměti tak zabere přehrávání BlueRay disků nebo 1080p HD videa? Když si u své integrované Radeon HD 3200 nastavím v biosu pouze 128MB, tak 1080p HD přehrát nejde. V manuálu k desce se uvádí nastavit min. 256MB. Kolik si to vezme reálně, případně kolik je pro plynulý chod doporučeno?https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589197
+
To bude zalezet na tom jakou cast toho prehravani dela ta graficka karta ... urcite budou zapotrebi minimalne dva buffery, melo by to sice byt bez antialiasingu ale pokud graficka karta resolvuje B-frames tak MPEG-4 obsahuji ctvrtpixelova posunuti takze na to zabirani vic pameti muze dojit ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
27. 6. 2011 - 14:43https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseTo bude zalezet na tom jakou cast toho prehravani dela ta graficka karta ... urcite budou zapotrebi minimalne dva buffery, melo by to sice byt bez antialiasingu ale pokud graficka karta resolvuje B-frames tak MPEG-4 obsahuji ctvrtpixelova posunuti takze na to zabirani vic pameti muze dojit ...https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589236
+
To mi připomíná firmu Sapphire, která bez problémů osazuje 2GB paměti na grafiky typu HD 5570 a HD 5670 :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Radim Horácek https://diit.cz/profil/hor410
27. 6. 2011 - 12:43https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseTo mi připomíná firmu Sapphire, která bez problémů osazuje 2GB paměti na grafiky typu HD 5570 a HD 5670 :)https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589202
+
Ale pozri si ake su to pamete, zistis zaujimavu vec.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
lomidrevo https://diit.cz/profil/lomidrevo
27. 6. 2011 - 13:29https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseAle pozri si ake su to pamete, zistis zaujimavu vec.
https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589209
+
Jasne, jsou to DDR3... to se pak fakt vyplati koupit verzi 512MB ale DDR5 :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radim Horácek https://diit.cz/profil/hor410
27. 6. 2011 - 14:09https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseJasne, jsou to DDR3... to se pak fakt vyplati koupit verzi 512MB ale DDR5 :)https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589219
+
Nejsem sice odbornik na programovani 3d enginu, ale nepouziva se jeste dalsi radka bufferu pro shader vypocty? Nekam se prece musi ukladat ruzne mezivysledky shader vypoctu, urcite jeste n bufferu je take potreba. Tusim, ze jse taky o RGBA buffery.
Dalsi vec je, ze nekde musi byt prece ulozena cela geometrie renderovane sceny (to muzou byt az miliony polygonu), pripadne jeste slozitejsi geometrie po provedeni tesselace sceny - tyto data nemuzou byt ulozeny v RGBA bufferech, ale v nejake jine strukture. Predpokladam, ze vse je take ulozeno v GPU RAM.
Ono docela by mne zajimaly detaily, kolik te pameti dnesni hry vlastne zaberou - je klidne mozne, ze z 1GB pameti zbyde treba jen 600MB ci mene na textury.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
27. 6. 2011 - 13:32https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseNejsem sice odbornik na programovani 3d enginu, ale nepouziva se jeste dalsi radka bufferu pro shader vypocty? Nekam se prece musi ukladat ruzne mezivysledky shader vypoctu, urcite jeste n bufferu je take potreba. Tusim, ze jse taky o RGBA buffery.
Dalsi vec je, ze nekde musi byt prece ulozena cela geometrie renderovane sceny (to muzou byt az miliony polygonu), pripadne jeste slozitejsi geometrie po provedeni tesselace sceny - tyto data nemuzou byt ulozeny v RGBA bufferech, ale v nejake jine strukture. Predpokladam, ze vse je take ulozeno v GPU RAM.
Ono docela by mne zajimaly detaily, kolik te pameti dnesni hry vlastne zaberou - je klidne mozne, ze z 1GB pameti zbyde treba jen 600MB ci mene na textury.https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589212
+
Jinak jeste, pamatuji si, ze po aplikaci tech extreminich texture packu do Oblivionu pak hra potrebovala treba 820MB jen na ty velke textury .... ale zase bylo konecne na co koukat - ty zakladni ctvereckove textury vyhovujici 512MB RAM, co ma XBOX 360 byly opravdu hnusne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
27. 6. 2011 - 13:35https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseJinak jeste, pamatuji si, ze po aplikaci tech extreminich texture packu do Oblivionu pak hra potrebovala treba 820MB jen na ty velke textury .... ale zase bylo konecne na co koukat - ty zakladni ctvereckove textury vyhovujici 512MB RAM, co ma XBOX 360 byly opravdu hnusne.https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589214
+
mas samozrejme pravdu. v pameti grafiky/systemu je toho mnohem vic, nez no-X zminil. samozrejme ze velkou roli hraje geometrie a to zvlast na mistech, kde je nejaka vertexova (tzn. ne skeletonova) animace. ty mohou zabirat i stovky MB. pak tam mas jeste RTT cile pro shadow mapping a dalsich milion veci. driver ale tohle vse nedrzi v pameti GPU ale presouva si to dle sveho uvazeni mezi RAM a VRAM
a xboxovou verzi oblivionu neznam, ale moje pc verze oblivu zas tak hnusne otexturovana nebyla. spis bych rekl, ze docela rozumne. morrowind byl v tomhle mnohem horsi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
27. 6. 2011 - 13:42https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskusemas samozrejme pravdu. v pameti grafiky/systemu je toho mnohem vic, nez no-X zminil. samozrejme ze velkou roli hraje geometrie a to zvlast na mistech, kde je nejaka vertexova (tzn. ne skeletonova) animace. ty mohou zabirat i stovky MB. pak tam mas jeste RTT cile pro shadow mapping a dalsich milion veci. driver ale tohle vse nedrzi v pameti GPU ale presouva si to dle sveho uvazeni mezi RAM a VRAM
a xboxovou verzi oblivionu neznam, ale moje pc verze oblivu zas tak hnusne otexturovana nebyla. spis bych rekl, ze docela rozumne. morrowind byl v tomhle mnohem horsihttps://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589216
+
S tim Oblivionem - jak moc hnusny to bylo je poznat az kdyz si tam ten pack nahrajes, ten rozdil byl obrovskej. Hledej Qarl texture pack na google.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
rman https://diit.cz/profil/r-man
27. 6. 2011 - 14:20https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseS tim Oblivionem - jak moc hnusny to bylo je poznat az kdyz si tam ten pack nahrajes, ten rozdil byl obrovskej. Hledej Qarl texture pack na google.https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589221
+
No a jak to bude treba u idTech 5 enginu a ty featury MegaTexture. Nebude pak potrebovat treba Rage hodne pameti na grafice?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zikurat https://diit.cz/profil/zikurat
27. 6. 2011 - 17:43https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuseNo a jak to bude treba u idTech 5 enginu a ty featury MegaTexture. Nebude pak potrebovat treba Rage hodne pameti na grafice?https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589243
+
Pekný článok, musím pochváliť redakciu ,že narozdiel od ostatných serverov sa snažia čitateľov aj hlbšie vzdelať nielen podať novinky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Slavo Krupa https://diit.cz/profil/synkre
27. 6. 2011 - 15:38https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskusePekný článok, musím pochváliť redakciu ,že narozdiel od ostatných serverov sa snažia čitateľov aj hlbšie vzdelať nielen podať novinky.https://diit.cz/clanek/25-gb-pameti-na-geforce-gtx-570-nabizi-i-point-of-view-jsou-ale-potreba/diskuse#comment-589241
+
Když už jsme u konzumace paměti, kolik grafické paměti tak zabere přehrávání BlueRay disků nebo 1080p HD videa? Když si u své integrované Radeon HD 3200 nastavím v biosu pouze 128MB, tak 1080p HD přehrát nejde. V manuálu k desce se uvádí nastavit min. 256MB. Kolik si to vezme reálně, případně kolik je pro plynulý chod doporučeno?
To bude zalezet na tom jakou cast toho prehravani dela ta graficka karta ... urcite budou zapotrebi minimalne dva buffery, melo by to sice byt bez antialiasingu ale pokud graficka karta resolvuje B-frames tak MPEG-4 obsahuji ctvrtpixelova posunuti takze na to zabirani vic pameti muze dojit ...
To mi připomíná firmu Sapphire, která bez problémů osazuje 2GB paměti na grafiky typu HD 5570 a HD 5670 :)
Ale pozri si ake su to pamete, zistis zaujimavu vec.
Jasne, jsou to DDR3... to se pak fakt vyplati koupit verzi 512MB ale DDR5 :)
Nejsem sice odbornik na programovani 3d enginu, ale nepouziva se jeste dalsi radka bufferu pro shader vypocty? Nekam se prece musi ukladat ruzne mezivysledky shader vypoctu, urcite jeste n bufferu je take potreba. Tusim, ze jse taky o RGBA buffery.
Dalsi vec je, ze nekde musi byt prece ulozena cela geometrie renderovane sceny (to muzou byt az miliony polygonu), pripadne jeste slozitejsi geometrie po provedeni tesselace sceny - tyto data nemuzou byt ulozeny v RGBA bufferech, ale v nejake jine strukture. Predpokladam, ze vse je take ulozeno v GPU RAM.
Ono docela by mne zajimaly detaily, kolik te pameti dnesni hry vlastne zaberou - je klidne mozne, ze z 1GB pameti zbyde treba jen 600MB ci mene na textury.
Jinak jeste, pamatuji si, ze po aplikaci tech extreminich texture packu do Oblivionu pak hra potrebovala treba 820MB jen na ty velke textury .... ale zase bylo konecne na co koukat - ty zakladni ctvereckove textury vyhovujici 512MB RAM, co ma XBOX 360 byly opravdu hnusne.
mas samozrejme pravdu. v pameti grafiky/systemu je toho mnohem vic, nez no-X zminil. samozrejme ze velkou roli hraje geometrie a to zvlast na mistech, kde je nejaka vertexova (tzn. ne skeletonova) animace. ty mohou zabirat i stovky MB. pak tam mas jeste RTT cile pro shadow mapping a dalsich milion veci. driver ale tohle vse nedrzi v pameti GPU ale presouva si to dle sveho uvazeni mezi RAM a VRAM
a xboxovou verzi oblivionu neznam, ale moje pc verze oblivu zas tak hnusne otexturovana nebyla. spis bych rekl, ze docela rozumne. morrowind byl v tomhle mnohem horsi
S tim Oblivionem - jak moc hnusny to bylo je poznat az kdyz si tam ten pack nahrajes, ten rozdil byl obrovskej. Hledej Qarl texture pack na google.
No a jak to bude treba u idTech 5 enginu a ty featury MegaTexture. Nebude pak potrebovat treba Rage hodne pameti na grafice?
Pekný článok, musím pochváliť redakciu ,že narozdiel od ostatných serverov sa snažia čitateľov aj hlbšie vzdelať nielen podať novinky.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.