3D Mark obyčejný a Mobile verze 06
Ve společnosti FutureMark stále zjevně nehodlají usnout na vavřínech a tak nám chystají hned dva benchmarky s číslem 06 v názvu. Prvním z nich, jenž byl sice oznámen již před dvěma týdny, ale sluší se o něm zmínit, je 3D Mark Mobile 06, který je určen pro benchmarkování 3D čipů v mobilních zařízeních. Umí otestovat nejen kvalitu zobrazení, ale také pixel/vertex výpočty či video postprocessing. Poradí si přitom i s OpenGL ES 1.0 i 1.1, (chystá se i OpenGL ES v2.0). Tento benchmark je zatím k dispozici jen vývojářům ve formě zdrojových kódů, binárky pro Wintel či ARM (Windows CE i Symbian) jsou k dispozici na požádání.
Z druhého soudku tu máme neoficiální zvěsti o chystaném klasickém 3D Marku 06. Ten opět sáhne až na dno i u posledního grafického hardware. Abyste byli schopni absolvovat všechny testy, bude muset vaše grafika zvládat jak Shader Model 3.0, tak i HDR, tedy budete potřebovat něco z generací GeForce 6 či 7 nebo Radeon X1000. Taktéž by měl být nový 3D Mark schopen využívat vícejádrové procesory. Jeden z testů pak údajně nalezne inspiraci v Canyon Flight testu z 3D Marku 05. Někteří výrobci již také údajně obdrželi beta verzi, která prozatím nepočítá výsledné skóre.