Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Za měsíc vyjde 3D Mark Time Spy s podporou ray tracing

"Technologické detaily zatím UL neprozradil. Můžeme však pozorovat určitý odklon od původní firemní filozofie. Když byl při několika příležitostech souvisejících s vydáním nové verze DirectX Futuremark dotazován, proč není dostupný benchmark pro nové rozhraní, dočkala se média vždy stejné odpovědi, která zněla obvykle asi takto: Pokud a dokud novou technologii nepodporují oba výrobci, nemá pro nás smysl vydávat benchmark, který ji testuje."

Tak když už nám zase podsouváte takovou podpráhovku tak proč to nerozvinou do plné příhřívačky a neříct to na celou držku, že zatím určitě stojí evil Nvidia a snaží se dělat bubu na 3d Mark developery apod. atd. :-D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Že NVIDIA poslední dobou vydělala balík peněz všichni ví. Že nemá morální problém je použít pro "motivaci", taky všichni ví. Že je na to v článku narážka ... no a co?!

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

zkus cvokare, mozna ti na to neco da, paranoia uz by mela jit lecit.. (:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hele adosi, uz to zacinas trochu prehanet...uplne zbytence..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

:-P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaka podprahovka? Netrpis stihomamem? Zkontroluj si radeji hlinikovou cepici.

Co to meles od podprahovce? No-X informuje, ze drive to tak nebylo, ten odklon tam tedka je. Ja to pochopil tak, ze muze byt nekolik duvodu.

Napr. ze RT v nejake podobe budou i u AMD, stejne jako treba se shaderama, ktere prochazely take vyvojem a ne vzdy byly u obou vyrobcu stejne verze a stejne schopnosti. A nebo to UL vidi jako zpusob, jak se vice zviditelnit, na nVidii si trosku prihrat polivcicku. Drive hral 3D mark mnohem vetsi roli, tohle ho muze vratit na vysluni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No-Xi podivej: NVidia, ktera jede ve vetsine hernich pocitacu podle statistik od 70 do 90%, vydala nebo nekdy v prubehu mesice vyda, tim myslim opravdu ne na papiru, herni kartu podporujici RT.

Vsichni recenzenti to budou chtit testovat, nediv se, ze 3D Mark musi reagovat a nemuze si dovolit cekat rok dva na AMD.

Ja proste tohle plne chapu, fakt neslo cekat.

Jen doufam, ze RT test nebude cinknutej a ze to bude poradnej RT test, na kterym RT v RTX2080Ti pobezi na 5FPS a vsichni se tem kartam vysmejou!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by byl gól kdyby koduri schoval do Vegy tajný dvířka, který by se vydáním nových grafických ovladačů dali odemknout a dali by se tak na Veze hrát všechny raytracingové hry od 14.9.2018 bez ztráty FPS. To by byl masakr co?
...
crrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
...
AMĎáci budíček, to byl jen sen...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Presne to me zajima, takze 3D Mark RT ocenim. Kolik udela Vega s dobrym vypocetnim vykonem v RT sfere. Pocitam, ze Pascal bude ~0FPS, ale Vegu si netroufam odhadovat o kolik to bude min nez specialni RT Cores.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ale AMD raytracing ma :-) na vulkane a dokonca aj do hier ho predstavil pred zelenym skretom https://wccftech.com/amds-open-source-vulkan-ray-tracing-engine-debuting...

inak pre zaujimavost prakticke pouzitie raytracingu riesil uz Arthur Appel v 1968 (IBM)
za pomoci RT a shader rasters predvadzal vykreslenie objektov. RT sa staral o vonkajsie vykreslenie a SR zase o priestorove umiestnenie a povrchy. bolo to primarne urcene pre grafickych inzinierov. a dokonca ten ich program vedel dany model rozlozit, vytlacit na tlaciarni a nasledne z neho islo urobit 3D model (poskladat) https://postimg.cc/image/58hahy6s1/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky RedHawk za příspěvek. AMD dala do placu engine pro RT postavený na Vulkánu a OpenCL, který předpokládám pracuje na bázi Asynchronous Shaders. Takže postaveno na standardech a navíc opensource. Počítám že vývojář si může určit kolik procent výkonu dá na klasický rendering a kolik na RT. Omezením je jen hrubý výkon karty a počítám, že by mělo jít mít jednu kartu na klasiku a dalších n na RT. Logicky se počítá, že RT se bude pomalu prosazovat s tím jak se bude navyšovat hrubý výkon karet.

NV se očividně nechtělo dělat univerzální výpočetní GPU(asi málo efektivní čistě pro RT) tak to hackla tím, že zadotovala výkon v RT specifickým křemíkem a podruhé hackla křemíkem na AI který zneužila pro dopočítání děr po chybějících paprscích(takže paprsků může být na "plochu" méně => výkon výše)

Je jasně vidět odlišná filozofie přístupu obou firem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Z asynchronnych shaderov sa stala nejaka mantra. Co maju spolocne s RT? Samozrejme akceleraciu RT cez stream procesory ma aj NV uz dlhy cas. Tie aktualne specialne RT jednotky su pre pocitanie RT v realnom case. Co doteraz mozne nebolo. Ani ciastocne, co uz aspon teraz je mozne vdaka RTX. BTW jedna nova hra ma imlementaciu RTX cez Vulkan s vykonom cez 60 FPS v 4K s RTX On. Na dsogaming sa da najst a aj som sem uz daval na mu odkaz.
Btw ten hack s kremikom, ako to nazyvas, je realne NV implementacia standarizovaneho rozhrania DirectX ci aj toho co je vo Vulkane. AMD (vo vacsej miere) a aj NV sa pricinili k dostaniu RT do standardizovanych API, akurat NV predbehla konkurenciu v jej implementacii a zavedeniu do praxe. Je zaujimave, ze sa na to da pozerat aj ako na nejaky nestandardny hack.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chcel by som Addon do browsera kde tam dam RTX off a vyfiltruje mi to vsetok useless garbage zvany RTX.

Gameworks 2.0 gimick pre prerastene deti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mozno Greasemonkey/Tampermonkey s nejakym skriptom by to vedel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Když byl při několika příležitostech souvisejících s vydáním nové verze DirectX Futuremark dotazován, proč není dostupný benchmark pro nové rozhraní, dočkala se média vždy stejné odpovědi, která zněla obvykle asi takto: Pokud a dokud novou technologii nepodporují oba výrobci, nemá pro nás smysl vydávat benchmark, který ji testuje.

To se nyní buďto mění, nebo má UL lepší informace, než je veřejně známo. Například, že AMD chystá do uvedení 3D Mark Time Spy s ray tracing vydat ovladače podporující ray tracing. Osobně to ale považuji za méně pravděpodobnou možnost, na stávajícím hardwaru by to nemělo valný přínos."

https://semiaccurate.com/forums/showthread.php?9160-More-Cores-Cuda-Core...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

napiš si do YouTube výraz AMD ray tracing.
zjistis že AMD ma na to dva "ovladače" v profi segmentu. taky jsem si na netu zjistil ze RT je ve filmovém průmyslu asi 10 let a v modelovém/simulačním asi 17 let.
Jen nvidia přišla jako první to nacpat do her. a když vezmeme v potaz na čem to poběží, tak asi chápu proč az teď. mimochodem je vtipné ze ted při protežování 4k monitorů se to bude vracet zpět na FHD, což je i na 2k monitoru humus, natož na 4k. aneb zpátky na stromy

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Jen nvidia přišla jako první to nacpat do her."

Neprisla, pokusy nacpat to do her take probihaji minimalne tech 17 let, jenze na to ve hrach neni vykon. Ono je totiz rozdil renderovat to bez casoveho omezeni a renderovat to realtime. A na tom se nic nemeni, to jenom Huang vytvoril haluz, aby mu ty grafiky s minimalnim narustem vykonu jeste vubec nekdo koupil.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak na mě to působí taky jako nvidií placená habaďůra.
Když AMD umělo plně DX12 a n vidia byla pozadu, tak se všude psalo že zatím není nutné pořizovat kartu kvůli DX12 protože stejně vyjdou hry až příští rok a budou jen tři. DOOM se do toh neměl počítat, protože to je AMD fan hra. Když AMD Corp. přišlo s mantle/vulcan, tak se řešilo že to nemá takový přínos aby to byl důvod ke koupi karty, protože podporovat to budou jen tři hry. Opět DOOM se nepočítá. A to přesto, že menší přínos to mělo i na nvidiích, hlavně ve vyšších rozlišeních jak FHD a mantle/vulcan je opensource a je multiplatformní. Ale teď nvidia přijde s RT, který zatím pořádně nepředvedl nic a když předvede (něco málo), tak to donutí brutálně silné karty na FHD a podporovat to budou asi taky tak dvě hry za rok... přesto je kolem toho neskutečný hype... a nikdo se nad tím nepozastaví. To prostě nechápu.

Co se týče ohledně AMD, myslím že RT bude zvládat spíš Frontier než vega 56/64. RT dobře zvládají profi karty jako Quadro, AMD Fire Pro, Radeon Pro a Radeon Instinct. Leč profi karty zas neumí DX hry. Takže takový hybrid jako je frontier a titan by to mohly mrskat dobře ;-)
Ale RT je pohádka budoucnosti větší jak DX13 a PCIe5, protože než se 2080Ti dostane do mainstreamu, to nějaký rok potrvá a vydat hru hlavně na RT je sebevražda. Obojí je u očekávaných her na příští jaro, podle mě, nepředstavitelné.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak s prvním odstavcem souhlasím a je to taky důvod, proč se zatím k RT nevyjadřuji. Sám jsem přesvědčen o tom, že je to správná cesta a asi jediný způsob, jak reálně vyřešit asi nejzáludnější problém grafiky ve hrách. Co si budeme nalhávat. Grafika stagnuje. Ano, jsou vyšší FPS, vyší rozlišení, ostřejší textury...ale jinak to vypadá stále stejně. DX12/Vulkan má řešit jeden z problémů, a to možnost zobrazit velký počet objektů na jedné scéně. Zvýšit hustotu objektů na scéně, které tam skutečně jsou a nejsou jen iluze dodělaná pomocí různých obezliček. Druhý problém bude řešit RT. Hru světel a stínů. Nevýhoda řešení je brutální potřeba výkonu, výhoda je v dlouholeté univerzálnosti a jestli za ty léta chápu dobře co je RayTracing, tak i "konečné řešení" daného problému. Nic vizuálně lepšího na světla a stíny zatím není. Věřím, že za pár let se bude RT rozšiřovat, zrychlovat a výpočetní jádra pro RT se budou dále rozvýjet a zdokonalovat. A za třeba 10 let už bude běžnou součástí každé hry.
Někdo s tím začít musel a ruku na srdce, jenom Nvidia má zázemí na to, to ustát, vydat tuhle funkci v nedokonalém stavu. Viz komentář nademnou, jak bylo AMD "vysmáto" s Mantle/Vulkan.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

10 let? Kdo ví jaký efektivnější způsob se najde místo RT. Co jsem si četl, tak ona se i v profi segmentu hledá náhrada za RT aby se uvolnily výpočetní prostředky na jiné služby.
Podle mého názoru si může aktuální hype kolem RT podat ruce s loňským VR. Všichni to museli mít, všichni to museli vyrábět, ale kupní síla každým měsícem od uvedení upadala... dneska občas ještě někde vykoukne nějaký virál na VR (aby se prodalo aspoň ještě něco), ale s VR je prostě opět stejný konec jako před 20 lety. A RT čeká to samé.
nVidia měla s 20xx počkat ještě rok, nic jí netlačilo, spíš si akorát zabila odbyt 10xx a ještě k tomu si sama sobě udělala konkurenci. Je skvělé, že mají lepší karty než jejich vlastní, nejlepší, ale k čemu, když nejlepší hry sotva vytěží 980Ti (2014?).
AMD nato očividně dlabe a investuje jinam... jejich karty nejsou sice tak silné jako karty nvidie, ale fanoušek rudých si tu hru taky zahraje v nejvyšší kvalitě. Jen místo 85 fps má pouhých 70 fps a místo 250W si vezme 300W. Kdybych já měl kapitál, tak dlabu na nějakou 2080Ti nebo 1080Ti ale jdu do Titána, tam to má za ty prachy cenu. A být Frontier v nereferenci, tak jdu i do něj než do nějaké Vegy64. To ostatní hi-end je plebs...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak info k Radeon Pro s Radeon ProRender (jiný název pro RayTracing) je na youtube dost a pročko to zvládá slušně, ale jak jsem psal, na pro asi se moc hrát nedá, ale nemám ozkoušené, myslím si to.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

napiš si do YouTube výraz AMD ray tracing.
zjistis že AMD ma na to dva "ovladače" v profi segmentu. taky jsem si na netu zjistil ze RT je ve filmovém průmyslu asi 10 let a v modelovém/simulačním asi 17 let.
Jen nvidia přišla jako první to nacpat do her. a když vezmeme v potaz na čem to poběží, tak asi chápu proč az teď. mimochodem je vtipné ze ted při protežování 4k monitorů se to bude vracet zpět na FHD, což je i na 2k monitoru humus, natož na 4k. aneb zpátky na stromy

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ako tak pozeram ta nvidia vali:D
Battlefield 5 demo pri 4k fps pod 30, uzasne odrazy, realisticka voda , a herny zazitok ako DeusEx 1 na AMD K6-2 450@600MHz a Riva TNT2

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nebo prvni FarCry, Crysis .. coz byly v dobe vydani graficke a herni pecky. Nejaky 10ty odvar battlefieldu je meeehee.....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pamätám si, že som prvý Crysis dlhú dobu nemohol mať na plné detaily v DX10 a nebol som sám. Tiež si pamätám, že vtedy sa grafickým inováciám nehovorilo nepodstatný gimmick alebo marketingový ťah. To je móda dneška. Nikto sa nesťažoval, že mu hra ide na plné detialy pod 30FPS vo FHD. Jednoducho sa znížili detaily a ludia to neriešili. Skôr boli radi, keď už mali HW na ktorom to išlo a tešili sa z neho. Dnes je zlé keď je to 60FPS vo FHD. Potom keď sa avizovaný výkon posunie na 40-50FPS v 2K, stále je to zlé, pretože to nedáva nad 30FPS v 4K. A stavím sa, že aj keď sa táto hranica pokorí, tak zasa bude u týchto sťažovačov problém, že to nejde plynule 60FPS v 4K. Nemýlim sa?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já fakt tu ustavičně podsouvanou hysterii nechápu. Objektivní pohled na věc je prostě takový, že Nvidia vydává nové karty, inovuje a chce si za to nechat dobře zaplatit. Jak si myslíte, že dneska všechno kolem nás funguje? Všecko v západním světě je založeno na masivním konzumu, neustále nadprodukci - a z toho plynoucí zbytečné ekologické zátěže, reklamě, marketingu, rychlému a pokud možno zvětšujícímu se toku peněz.

Pak mám osobní pohled a ten je takový, že na hraní mých starých her, jak to tu pořád jako kolovrátek opakuji, mi stačí GTX 1070, kterou jsem pořídil cca. za 10, když ještě byly ceny před horečkou přijatelné. Všechno co sem tam hraji mi jede na plné detaily ve 4k plynule, 60FPS+ (Dota 2, Battlefield 2, NFS Shift 1, Mortal Kombat). Takže já mám výkonu habaděj a netoužím po posledních výkřicích 3D PC grafiky v nejnovějších hrách.

Nedávno jsem si koupil Battlefield 1, volil jsem mezi 4k a snížením detailů, nebo Full HD a plné detaily, anebo další kompromis v QHD. 4k vyhrálo. Ale stejně mě Battlefield 1 vzápětí omrzel a už ho nemám nainstalovaný.

Já mám teď svoje PC ještě na nějaký čas pořešené. Pravda, 12c24t Threadripperem bych nepohrdnul - počítám, že by se mi až ztrojnásobila rychlost renderingu 4k videí., ale nebudu si kupovat zbytečné hračky, které mě neživý, když šetřím na nemovitost.

Jediné do čeho bych okamžitě zainvestoval, a to třeba i tak 45k (1500 liber) by byl 45" 100Hz Freesync UHD zakřivený MVA (quantum dot apod.) monitor, kvůli kterému bych možná prodal GTX 1070 a koupil Vegu 64. Musel bych ale asi pořídit i nový zdroj. Alternativně, kdyby monitor v podobné cenové relaci podporoval G-Sync, tak bych do toho asi taky šel.

Mě teda perfektně stačí 4 roky staré 4c8t, GTX 1070 a proto vůbec nad RTX neuvažuji jako nad potenciální koupí. Nevím co by se muselo stát abych si myslel, že 2080 / TI apod. RTX potřebuji, že potřebuji ray tracing ve hrách lol. Ale zároveň přece nebudu Nvidi soudit za něco, co si ani nechci koupit, to přeci není normální uvažování. Soud vynese ruka trhu. Kdybych nechodil na Diit, tak ani nevím, že to jsou nějak výrazně důležité karty. Viděl bych jen o nich zmínku na Anadtechu apod. Ať je cokoliv a jakkoliv vyhypované, tak většina Čechů, co někomu radí co si koupit, nebo si kupují - staví PC sama, ví, že si počká na oficiální recenze a podle toho se rozhodne.

Nevím proč se teda těm kartám tady věnuje tak přes přílišná pozornost, která vyznívá v diskuzích hlavně jako nějaké povyšující se posměšky, karty pro idioty apod. Mám začít snad věřit, že tohle je průměr mentality českého IT crowdu?

Prostě mi jen řekni co ty karty umí, jejích parametry, kolik mají stát, rozeber a přibliž mi ty technologie pokud možno a zbylých 90% procent článků vyzývající k estrádě české malosti si nech prosím pro sebe. Nvidia, Intel, AMD... to nejsou žádné entity, jen obchodní názvy firem za jejichž dobrýma nebo špatnýma rozhodnutími stojí jenom lidé. Proto citové zabarvení k jakékoliv tady té značce je jaksi chorobné. Zesměšňovat firmu za to, že vydá takové a makové karty (produkty) za nehorázné peníze, kartu, kterou jeden nemá v úmyslu koupit je fakt ujeté.

Mě osobně nic nikdy jakákoliv tady ta velká značka neudělala. Vždycky bylo jen dobré mít z nich na výběr a vybírat to co bylo v určité době nejlepší cena/výkon, no dobře na etickou stránku se má taky hledět, ale pokud nezabíjejí děti abych já mohl mít větší grafický výkon, tak na ostatní prkotiny nehledím. Přeci nejsem jakýsi "PC mučedník" abych se sám trestal a radši zvolil něco co v té které době není nejvýhodnější a nápodobně. A nakonec, když nejde o život, jde o hovno...

Takže v tom co pan Souček popsal před pár dny jako nejčtenější, a obsah který teda proto vytváří aby uspokojil finanční otázku, si našel určitým způsobem naladěný český IT Crowd, který se většinově v diskuzích veze na jakési vlně IT hejtu. Pan Souček to přikrmuje, protože je to finančně vitální, a stejně naladění diskutující ho přikrmují zpět. Vzešla z toho ale kontinuální bulvární fraška a jakési zaprodání se, na místě kde bývali nadšenci do PC píšící o IT nezabarveně, protože nakonec je přeci jen všechno o těch penězích že. Proto je velkou ironií, že se to tady vyčítá Nvidi, Intelu apod. -,že se zaprodali finančnímu zisku :-D

Nic, vytáhnou kabel ze sítě a zpátky na stromy, rozežranci :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Objektivní pohled na věc je prostě takový, že Nvidia vydává nové karty, inovuje a chce si za to nechat dobře zaplatit.
...
no a tu je problem, defacto nic nove nejde, ze budu mat "hernu" kartu ktora bude mutantom pro karty a hernej?
To nie je inovacia. je to proste marketingovy tah, lebo "nova generacia" neprinasa skoro ziaden hruby vykon (10-15% predoslej rady) a to pre tych 5% hracov nie je dovod na kupu, plus cena.

Osobne mam v desktope na pracu i7 7700k + Quadro P600 a Pentium G3240 s GF GT710b na hry ktore hram, najnovsi je Pillars of eternity Deadfire. a kedze 3D nehravam (no Dragon age neratam ten ide na GT710 v pohode) tak som sa nenahanal ani po 10xx. keby quadro zvladalo rpg tak nepotrebujem ani 710.
...
Mám začít snad věřit, že tohle je průměr mentality českého IT crowdu?
..
V okoli co poznam ludi, a su to profesionali (admini, grafici, koderi) tak maju asi 2-3 ludia 1070 a az jeden 1080 8GB, ktoru ma dotycny aj tak vacsinou mimo pc (tvrdi ze kvoli hluku a kedze sa hrava 1-2x do tyzdna ale PC bezi denne 16+ hodin)
tak ano, vacsina it ludi co poznam ma rovnaky nazor ako ludia tu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O nič nové nejde. :-) Iba o to, že sa vydávajú prvé GPU, ktoré umožnia aspoň z časti akcelerovať RT v reálnom čase v hrách. To tu asi máme bežne už X rokov. Nepliesť prosím s akceleráciou RT cez stream procesory, čo je úplne iná vec a nejedná sa o real time a ani sa nepoužíva z toho dôvodu v hrách (a ktorý podporujú aj NV aj AMD grafiky už dlhú dobu). Taktiež ide o prvé GPU, ktoré má špecifické jednotky na akceleráciu algoritmov pre strojové učenie. A tiež prináša ich využitie v hrách (zatiaľ iba vo forme DLSS). Fakt iba marketing. Nič inovatívne. Všetko toto už určite má aj konkurencia dostupné a používané. Alebo nie? Čo vlastne podľa teba nie je u NV marketingový ťah? Napísal si niekedy takýto výraz aj na niečo, čo sa týkalo AMD?

"neprinasa skoro ziaden hruby vykon (10-15% predoslej rady) a to pre tych 5% hracov"

Máme už niekde testy, ktoré tieto vaše výsledky podporujú? Zatiaľ som videl iba výsledky od NV, kde RTX 2080 mal výkon o 50% vyšší ako GTX 1080 (s použitím DLSS to bolo ešte viac). Osobne očakávam priemer 40%. Je to oveľa reálnejšie, než 10-15% aj keď počítaných z teoretického hrubého výkonu o ktorom neviem ako sa prejaví v reálnych hrách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ta posledni veta je nejaka divna ci zavadejici, AMD grafiky maji podporu RayTracingu jiz od 7 rady HD7000, podporu RT obsahovalo jak Mantle tak ho obsahuje i Vulkan od sameho zacatku a DX od verze 11.1

AMD nema oproti Nvidii v grafikach jedinou vec ohldne RT, a tim jsou RT jednotky, vlastne dosud je v prodeji nema ani Nvidia, bude je mit az toho 20 zari 2018

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

mrkni na net. RT je fakt starý jak metuzalém a umí ho skoro všechny stará quadra a firepro. prostě profi grafiky. Používají to na renderování při různých vizualizací. Pro tvé info bylo to i v příšerky sro nebo době ledové. To jen nvidia dělá hype, protože majitelé 980 co nechtěli jít na 1080, nechtějí ani na 2080 a tak se snaží nalákat jinak. Škoda že mantle/vulkan stvořilo AMD, jinak by do toho začala investovat i nvidia a bylo by to pro nás hráče přínosnější.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no vzhledm k tomu ze me grafika zivi a to i ta filmova, tak me zadne novinky nepises

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak proč píšete že amd i nvidia nic nemají, když už to maji pěknou řádku let?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

už nic, smazat koment

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemaj v prodeji jen HW s RT jednotkama ;) cti poradne nez neco napises jako odpoved ;) podporu RT, tedy RayTracingu maji oba tvurci GPU v kartach a ovladacich jiz nekolik let, a to taky pisu v prvnim postu ;) v beznem segmentu, profi ma Nvidia zatim s RT jednotkama v prodeji Quadra RTX

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pořád tak nějak převažuje zklamání, ale RT je takový bonus jako tehdy PhysX. Na současnou výrobní technologii předvedla NV zřejmě maximum možného. Ceny jsou brutální, ale zatím předprodejové, tak je jasné že za stávající chabé konkurence z toho chtějí vytěžit maximum. Na 12nm, tensor i rt jednotky, fungl nová GDDR6, to je myslím citelný pokrok a dokud nebude k mání 7nm tak i asi maximum možného.
Pro AMD fandy bude jediné pozitivum zchlazení přepálených cen nepříliš povedené Vegy které proti takové konkurenci nebudou moci bojovat jinak než cenou. Takže Vega 64 za nějakých 12 tisíc by byl i zajímavý kšeft .-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.