Za měsíc vyjde 3D Mark Time Spy s podporou ray tracing
UL, který před čtyřmi lety pohltil společnost Futuremark a nyní jej transformuje k obrazu svému, ohlásil verzi 3D Mark Time Spy podporující ray tracing. Dostupná by měla být koncem září, tedy nedlouho po vydání GeForce RTX. Dalo by se koketovat s myšlenkou, zda vybraní recenzenti nedostanou třeba nějakou betu již k příležitosti vydání produktů architektury Turing, aby byla z marketingového a PR hlediska vytěžena příležitost. Pokud tedy nebude finální verze hotová již k datu vydání.
Podle webu TechPowerUp má k vydání GeForce RTX dojít až 20. září. Datum 14. září, které bylo uvedeno jako konec NDA v uniklých slajdech, bylo buďto posunuto, nebo se týká pouze obsahu prezentací a nikoli samotných recenzí. Rozdíl necelého týdne už ale na situaci mnoho nemění.
Toto není raytracing, ale „Rendering Synthetic Objects into Real Scenes: Bridging Traditional and Image-based Graphics with Global Illumination and High Dynamic Range Photography“. Roku 1998 na Siggraph jej prezentoval Paul Debevec a roku 2002 vydala ATi jako 16MB real-time demo pro Radeon 9700. Koule jsou stále v módě :-)
Technologické detaily zatím UL neprozradil. Můžeme však pozorovat určitý odklon od původní firemní filozofie. Když byl při několika příležitostech souvisejících s vydáním nové verze DirectX Futuremark dotazován, proč není dostupný benchmark pro nové rozhraní, dočkala se média vždy stejné odpovědi, která zněla obvykle asi takto: Pokud a dokud novou technologii nepodporují oba výrobci, nemá pro nás smysl vydávat benchmark, který ji testuje.
To se nyní buďto mění, nebo má UL lepší informace, než je veřejně známo. Například, že AMD chystá do uvedení 3D Mark Time Spy s ray tracing vydat ovladače podporující ray tracing. Osobně to ale považuji za méně pravděpodobnou možnost, na stávajícím hardwaru by to nemělo valný přínos.