No já snad na to zajdu jenom kvůli tomu, abych zjistil jestli to na mě naopak nebude konečně fungovat tak jak má. Se 3D mám totiž dost problém.
U televizí vidím u aktivní technologie blikání a u pasivní duchy a to i u předváděcích (a tedy předpokládám, že vyladěných) dem. Celkem mě to i štve.
A v kině mě po půl hodině dívání přijde ten obraz tak neostrý a bezbarvý, že se třeba raději pár minut dívám bez brýlí na ty šmouhy.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
No já snad na to zajdu jenom
Tom Jones https://diit.cz/profil/jerry7650
17. 12. 2012 - 14:14https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseNo já snad na to zajdu jenom kvůli tomu, abych zjistil jestli to na mě naopak nebude konečně fungovat tak jak má. Se 3D mám totiž dost problém.
U televizí vidím u aktivní technologie blikání a u pasivní duchy a to i u předváděcích (a tedy předpokládám, že vyladěných) dem. Celkem mě to i štve.
A v kině mě po půl hodině dívání přijde ten obraz tak neostrý a bezbarvý, že se třeba raději pár minut dívám bez brýlí na ty šmouhy.
https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639341
+
Tak že by ti 48FPS pomohlo pochybuju, tady v té banánové republice to stejně myslím v žádném kinu s tolika snímky nepřehrají...
Jinak já osobně na tom zrovna včera ve 3D byl a se samotným 3D mám problém jen zezačátku, jenže v rychlejších pasážích mi to přišlo šmouhovité... ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak že by ti 48FPS pomohlo
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 12. 2012 - 14:23https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTak že by ti 48FPS pomohlo pochybuju, tady v té banánové republice to stejně myslím v žádném kinu s tolika snímky nepřehrají...
Jinak já osobně na tom zrovna včera ve 3D byl a se samotným 3D mám problém jen zezačátku, jenže v rychlejších pasážích mi to přišlo šmouhovité... ;-)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639344
+
před cca hodinou to tu už někdo psal takže.. ;-) ale jinak mi to stejně může být jedno, kvuli kinu tam nepojedu.... ale jestli ten v rychlých pasážích mázlý obraz je u 48fps lepší, jo to by mě zajímalo, ale koukat na to znova... hehe. asi né...
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
před cca hodinou to tu už
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 12. 2012 - 15:33https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskusepřed cca hodinou to tu už někdo psal takže.. ;-) ale jinak mi to stejně může být jedno, kvuli kinu tam nepojedu.... ale jestli ten v rychlých pasážích mázlý obraz je u 48fps lepší, jo to by mě zajímalo, ale koukat na to znova... hehe. asi né...https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639356
+
17. 12. 2012 - 14:27https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTo jsme na tom stejne. Da se rici uplne !:)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639346
+
Ohľadne 3D odporúčam skúsiť TV od Sony (aktívny systém) .. osobne som skúšal Sharp aj Panasonic a jedine na Sony som bol ochotný(a schopný :-) ) pozerať TV viac ako 2 hodiny.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ohľadne 3D odporúčam skúsiť
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
17. 12. 2012 - 15:58https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseOhľadne 3D odporúčam skúsiť TV od Sony (aktívny systém) .. osobne som skúšal Sharp aj Panasonic a jedine na Sony som bol ochotný(a schopný :-) ) pozerať TV viac ako 2 hodiny.
https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639358
+
Chtěl bych požádat Wifta, jenž má oči kyborga a vidí co jiní nevidí, aby navštívil projekci ve 48 fps a poreferoval :)
(48 fps hrají v jediném sálu v Praze v Hostivaři)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Chtěl bych požádat Wifta,
PV https://diit.cz/profil/pv
17. 12. 2012 - 14:34https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseChtěl bych požádat Wifta, jenž má oči kyborga a vidí co jiní nevidí, aby navštívil projekci ve 48 fps a poreferoval :)
(48 fps hrají v jediném sálu v Praze v Hostivaři)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639348
+
Stejně je to v tom našem banánystánu bída - 3D + 4k + HFR + Dolby Atmos je u nás Sci-Fi, i když zmiňovaný Premiere Cinema to umí.
Dokonce česká distribuce vůbec nedodala 4k verze a pokud pominu Dolby Atmos v jediném kině, tak nejsou dokonce ani 7.1 verze, jen 5.1.
Já jsem byl na Hobita v IMAXu, kde je aspoň pořádné 3D (i když jen 2k rozlišení) s titulky (čert vezmi dabing) a stálo to za to, ale vážně mě štve, že platíme nehorázné prachy, u filmu je předem jasné, že bude permanentně vyprodáno a stejně to distributor totálně podělá. Zasloužili by pověsit za koule do průvanu.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Stejně je to v tom našem
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
17. 12. 2012 - 15:21https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseStejně je to v tom našem banánystánu bída - 3D + 4k + HFR + Dolby Atmos je u nás Sci-Fi, i když zmiňovaný Premiere Cinema to umí.
Dokonce česká distribuce vůbec nedodala 4k verze a pokud pominu Dolby Atmos v jediném kině, tak nejsou dokonce ani 7.1 verze, jen 5.1.
Já jsem byl na Hobita v IMAXu, kde je aspoň pořádné 3D (i když jen 2k rozlišení) s titulky (čert vezmi dabing) a stálo to za to, ale vážně mě štve, že platíme nehorázné prachy, u filmu je předem jasné, že bude permanentně vyprodáno a stejně to distributor totálně podělá. Zasloužili by pověsit za koule do průvanu.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639354
+
Tak zrovna jestli je to 7.1 nebo 5.1 je alespon me osobne uplne jedno. Alespon v Brne (Olympia i Spalicek) je hlasitost nekde okolo startujici stihacky, takze je to tak na spunty do usi... :-(
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Tak zrovna jestli je to 7.1
Cichas https://diit.cz/profil/cichas
17. 12. 2012 - 20:22https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTak zrovna jestli je to 7.1 nebo 5.1 je alespon me osobne uplne jedno. Alespon v Brne (Olympia i Spalicek) je hlasitost nekde okolo startujici stihacky, takze je to tak na spunty do usi... :-(https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639379
+
Měl bych otázku kolem spojitosti s FPS a digitalizací určitých částí.
Měl jsem spolu s přítelkyní na 2D dojem, že některé scény (zvláště ze začátku filmu) byly neustále rozmazané a chyběla jim ostrost (průlet krajinou,,..obecně jakýkoliv pohyb se zaměřením na nějaký bod). Až když se kamera zastavila, obraz se jakoby ustálil a zaostřil. Blbě se to popisuje, ale snad zhruba víte co myslím.
Nevím, jestli za to mělo to, že jsme seděli cca v 6 řade (každé kino to má trochu jinak). Nicméně byl jsem i na jiných filmech a nepřišlo mi, že jsem se v podobné vzdálenosti setkal takovým "jevem".
Prvním jsem si říkal, že je to tím, že sedíme blízko, ale nevím..nezdá se mi to jako příčina.
Díky za nějaké konstruktivní vysvětlení, pokud je :-).
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Měl bych otázku kolem
Franta Jardů https://diit.cz/profil/devy
17. 12. 2012 - 15:03https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseMěl bych otázku kolem spojitosti s FPS a digitalizací určitých částí.
Měl jsem spolu s přítelkyní na 2D dojem, že některé scény (zvláště ze začátku filmu) byly neustále rozmazané a chyběla jim ostrost (průlet krajinou,,..obecně jakýkoliv pohyb se zaměřením na nějaký bod). Až když se kamera zastavila, obraz se jakoby ustálil a zaostřil. Blbě se to popisuje, ale snad zhruba víte co myslím.
Nevím, jestli za to mělo to, že jsme seděli cca v 6 řade (každé kino to má trochu jinak). Nicméně byl jsem i na jiných filmech a nepřišlo mi, že jsem se v podobné vzdálenosti setkal takovým "jevem".
Prvním jsem si říkal, že je to tím, že sedíme blízko, ale nevím..nezdá se mi to jako příčina.
Díky za nějaké konstruktivní vysvětlení, pokud je :-).https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639351
+
"Peter Jackson mezi důvody pro použití 48FPS formátu zmínil přílišné rozmazání (motion blur) při rychlých scénách zaznamenaných na 24 FPS a tím pádem i ztrátu detailu (Hobbit je natočený v 5120 × 2700)."
A ted je videt odkuv vitr vane - Jacskon jako blbec se nechal napalit aby pouzil HFR kamery protoze chtel byt cool a inovativni jako tvurce Avataru (kde slo o 3D), ale nevsiml si, ze ty kamery maji cip rozmeru 2/3", coz je prtavy rozmer oproti puvodnim S35 kameram. A protoze to je CMOS senzor s nizkou citlivosti, musi pouzit pomerne velky cas snimani a motion blur je na svete.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To co popisujete je zrejme
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 12. 2012 - 17:32https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTo co popisujete je zrejme toto:
"Peter Jackson mezi důvody pro použití 48FPS formátu zmínil přílišné rozmazání (motion blur) při rychlých scénách zaznamenaných na 24 FPS a tím pádem i ztrátu detailu (Hobbit je natočený v 5120 × 2700)."
A ted je videt odkuv vitr vane - Jacskon jako blbec se nechal napalit aby pouzil HFR kamery protoze chtel byt cool a inovativni jako tvurce Avataru (kde slo o 3D), ale nevsiml si, ze ty kamery maji cip rozmeru 2/3", coz je prtavy rozmer oproti puvodnim S35 kameram. A protoze to je CMOS senzor s nizkou citlivosti, musi pouzit pomerne velky cas snimani a motion blur je na svete.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639363
+
Např. některé fotbalové přenosy v DBTV. Pokud se kamera pohybuje, je trávník jednolitá zelená barva. Jakmile se pohyb zastaví, je trávník detailně vykreslen.
Nevím, jak jsou kódováno data, ale předpokládám (velmi zjedodušeně), že je jeden klíčový snímek uložen celý a z několika následujících snímků jsou uloženy pouze rozdíly.
Při pohybu se jednotlivé snímky více liší a aby se vešli do určitého datového toku, musí se více ztrátově zkomprimovat. Pokud se scéna moc nemění, na rozdílové snímky stačí méně dat, (nebo stejně dat, ale menší komprese).
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
A mohlo by to být i
SashaCZ https://diit.cz/profil/sashacz-0
17. 12. 2012 - 18:56https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseA mohlo by to být i toto?
Např. některé fotbalové přenosy v DBTV. Pokud se kamera pohybuje, je trávník jednolitá zelená barva. Jakmile se pohyb zastaví, je trávník detailně vykreslen.
Nevím, jak jsou kódováno data, ale předpokládám (velmi zjedodušeně), že je jeden klíčový snímek uložen celý a z několika následujících snímků jsou uloženy pouze rozdíly.
Při pohybu se jednotlivé snímky více liší a aby se vešli do určitého datového toku, musí se více ztrátově zkomprimovat. Pokud se scéna moc nemění, na rozdílové snímky stačí méně dat, (nebo stejně dat, ale menší komprese).https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639368
+
V normalnim digitalnim kine se pouziva JPEG2000 komprese dle DCI
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
V normalnim digitalnim kine
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 12. 2012 - 19:18https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseV normalnim digitalnim kine se pouziva JPEG2000 komprese dle DCIhttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639374
+
Spíš je to tím, že originál byl natočen ve 48 fps a do 24 fps se to nějak přepočítávalo, asi ne moc zdařile.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Spíš je to tím, že originál
PV https://diit.cz/profil/pv
17. 12. 2012 - 19:11https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseSpíš je to tím, že originál byl natočen ve 48 fps a do 24 fps se to nějak přepočítávalo, asi ne moc zdařile.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639371
+
V čase to rozhodně není. Když se ještě snímalo na film, tak se čas taky blížil 1/25. Když je čas závěrky kratší, tak sice zmizí motionblur, ale protože 25 snímků je vlastně pro oko málo, vypadá to ještě hůř. Místo rozmazání není pohyb v obrazu plynulý. Může si to vyzkoušet každý - stačí si udělat jednoduchou animaci (třeba pohybující se obdélník) v 25fps. Oko je rychlejší, takže obdélník se nepohybuje plynule, ale jakoby poskakuje.
Já bych se spíš bál toho přepočtu 48>24 fps, zvlášť pokud byla závěrka ještě o něco kratší.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
V čase to rozhodně není. Když
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
17. 12. 2012 - 19:11https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseV čase to rozhodně není. Když se ještě snímalo na film, tak se čas taky blížil 1/25. Když je čas závěrky kratší, tak sice zmizí motionblur, ale protože 25 snímků je vlastně pro oko málo, vypadá to ještě hůř. Místo rozmazání není pohyb v obrazu plynulý. Může si to vyzkoušet každý - stačí si udělat jednoduchou animaci (třeba pohybující se obdélník) v 25fps. Oko je rychlejší, takže obdélník se nepohybuje plynule, ale jakoby poskakuje.
Já bych se spíš bál toho přepočtu 48>24 fps, zvlášť pokud byla závěrka ještě o něco kratší.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639372
+
...:-) ...když o něčem nevíte tak o tom nepište děláte ze sebe hlupáka:-) Jackson (ne Michael) použil naprosto normální RED Epic kamery, na které se točí dnes již většina digitálních filmů - Avatar se na ně točil také (a Avatar 2 a 3 se ně budou točit taky a taky NEJMÉNĚ v 48fps, protože Cameron také přechází na HFR).
B.
17. 12. 2012 - 19:21https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse...:-) ...když o něčem nevíte tak o tom nepište děláte ze sebe hlupáka:-) Jackson (ne Michael) použil naprosto normální RED Epic kamery, na které se točí dnes již většina digitálních filmů - Avatar se na ně točil také (a Avatar 2 a 3 se ně budou točit taky a taky NEJMÉNĚ v 48fps, protože Cameron také přechází na HFR).
B.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639375
+
Narazim na to, ze to vase obdivovane RED je predrazeny kram. Uz dokazou poskytnout nekomprimovany zaznam? Nejspis ne.
Je tam komprese, a je tam hlavne porad rolling shutter (coz casto omezuje moznosti kompozice). A ted delaji kamery s malym cipem a 5K rozlisenim. Citlivost mizerna, sumi to (jeden z duvodu proc neni pak potreba raw vystup) a dohani to casove rozlozenou dvojitou expozici a rikaji tomu HDR :) Proste je to DSLR co ma jen vyssi rozliseni, ale lidi jako vy jste do toho blazni. Kolem RED je obdobne fanatiku jako kolem Applu bohuzel.
Pokud se chcete bavit o DC, tak zacnime na normalnim zakladu (napr. Alexa) a ne hrackach od prodejce bryli :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Narazim na to, ze to vase
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 12. 2012 - 19:32https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseNarazim na to, ze to vase obdivovane RED je predrazeny kram. Uz dokazou poskytnout nekomprimovany zaznam? Nejspis ne.
Je tam komprese, a je tam hlavne porad rolling shutter (coz casto omezuje moznosti kompozice). A ted delaji kamery s malym cipem a 5K rozlisenim. Citlivost mizerna, sumi to (jeden z duvodu proc neni pak potreba raw vystup) a dohani to casove rozlozenou dvojitou expozici a rikaji tomu HDR :) Proste je to DSLR co ma jen vyssi rozliseni, ale lidi jako vy jste do toho blazni. Kolem RED je obdobne fanatiku jako kolem Applu bohuzel.
Pokud se chcete bavit o DC, tak zacnime na normalnim zakladu (napr. Alexa) a ne hrackach od prodejce bryli :)
https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639376
+
17. 12. 2012 - 22:57https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse...jojo - voni ti Cameronove a Jacksonove jsou fakt amateri - jeste se musi hooodne ucit:-)))
B.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639392
+
Viděl jsem stejné „neostrosti“ a přičítám je faktu, že 2k je na kino prostě málo.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Viděl jsem stejné
iqtiqe https://diit.cz/profil/iqtiqe
18. 12. 2012 - 09:19https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseViděl jsem stejné „neostrosti“ a přičítám je faktu, že 2k je na kino prostě málo.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639422
+
- Jsem jeden z lidí kterému se nikdy z ničeho špatně nedělá a nebolela mě hlava z ničeho ani z CRT z dob 60hz.
- Vadí mi ale posunuté nepřirozené FOW protože prostě "chci vidět více"
48fps u hobita je super věc. Konečně nekomu došlo že těch 24 fps pro filmy jak před 100 lety je prstě málo. To že jsme si na to zvykli neznamená že je to OK a že to nemůže bejt výrazně lepší. Na youtube je video standardně 30fps a třeba u záznamů z her je to vidět. Ale i tak je většina těch videí točena na 60fps (či více) a pak SW postprocesingem upgravena na 30 či 24, a snímky pak nejsou úplné aby to "vypadalo plynule" tak jeden splývá s druhým, aby obraz s tak málo FPS dával plynulej dojem. Zkuste si kouknout se na native 24 fps věc kde jsou jen čisté ostré snímky, bude to děsně neplynulé, i 30 fps nebude ok.
Hobit jakožto film má 48fps + ještě "mazanejch" takže video samo vypadá superplynule, i prudké pohyby jsou ostré, což je ihmo dobré, mě se to líbí. Ty věčnej blur co se vyskytuje všude neni vůbec realisickej, nevim jak vaše oko, ale moje nebluruje zdale tak jako se děje ve videích, vidim i rychléí oběkty poměrně ostře, stejně jako poznam lepší plynulost mezi 60, 85 a 120 Hz.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Můj názor nna tuto
j j https://diit.cz/profil/doczenith
17. 12. 2012 - 16:01https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseMůj názor nna tuto problematiku je tento:
- Jsem jeden z lidí kterému se nikdy z ničeho špatně nedělá a nebolela mě hlava z ničeho ani z CRT z dob 60hz.
- Vadí mi ale posunuté nepřirozené FOW protože prostě "chci vidět více"
48fps u hobita je super věc. Konečně nekomu došlo že těch 24 fps pro filmy jak před 100 lety je prstě málo. To že jsme si na to zvykli neznamená že je to OK a že to nemůže bejt výrazně lepší. Na youtube je video standardně 30fps a třeba u záznamů z her je to vidět. Ale i tak je většina těch videí točena na 60fps (či více) a pak SW postprocesingem upgravena na 30 či 24, a snímky pak nejsou úplné aby to "vypadalo plynule" tak jeden splývá s druhým, aby obraz s tak málo FPS dával plynulej dojem. Zkuste si kouknout se na native 24 fps věc kde jsou jen čisté ostré snímky, bude to děsně neplynulé, i 30 fps nebude ok.
Hobit jakožto film má 48fps + ještě "mazanejch" takže video samo vypadá superplynule, i prudké pohyby jsou ostré, což je ihmo dobré, mě se to líbí. Ty věčnej blur co se vyskytuje všude neni vůbec realisickej, nevim jak vaše oko, ale moje nebluruje zdale tak jako se děje ve videích, vidim i rychléí oběkty poměrně ostře, stejně jako poznam lepší plynulost mezi 60, 85 a 120 Hz. https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639359
+
FOV "field of view" u her většinou jako "rybí oko" je pro mě taky jeden z nejdůležitějších parametrů, 90 je prostě děsně málo, navíc na monitorech s poměrem 16:10 a ku 9 nevidím důvod mít viditelný úhel jen 90°
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
FOV "field of view" u her
Bambus https://diit.cz/profil/bambus
17. 12. 2012 - 16:20https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseFOV "field of view" u her většinou jako "rybí oko" je pro mě taky jeden z nejdůležitějších parametrů, 90 je prostě děsně málo, navíc na monitorech s poměrem 16:10 a ku 9 nevidím důvod mít viditelný úhel jen 90°https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639360
+
On může být problém i v tom, že to pak vypadá jak televizní pohádka z ČT1 (takový ten prokládaný 50Hz/fps pohyb), alespoň taková je reakce většiny lidí co se mi to pokoušeli přirovnat. To vidím jako jednoznačné mínus.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
On může být problém i v tom,
coconut https://diit.cz/profil/coconut
17. 12. 2012 - 17:41https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseOn může být problém i v tom, že to pak vypadá jak televizní pohádka z ČT1 (takový ten prokládaný 50Hz/fps pohyb), alespoň taková je reakce většiny lidí co se mi to pokoušeli přirovnat. To vidím jako jednoznačné mínus. https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639364
+
Ano, bude to vypadat víc jako TV, protože ta jede s vyšší (půl)snímkovou rychlostí už od začátku. V případě filmu je to nezvyk, ale je to správně. Ale rozhodně to nemůže způsobovat nevolnost.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ano, bude to vypadat víc jako
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
17. 12. 2012 - 19:16https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseAno, bude to vypadat víc jako TV, protože ta jede s vyšší (půl)snímkovou rychlostí už od začátku. V případě filmu je to nezvyk, ale je to správně. Ale rozhodně to nemůže způsobovat nevolnost.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639373
+
Som rád, že sa konečne zvýšuje aj snímkovacia rýchlosť Filmov (z 24 na 48)...osobne si už bez prepočítavania (konkretne na Sony Motion Flow 400hz) ani neviem predstaviť pozerať nejaký High Definition Film...s prepočtom je to oveľa živšie a podobá sa to skutočnosti...obdobné a zrejme ešte lepšie výsledky čakám od 48 progressive frames v rozlíšení Full HD a vyššom.
17. 12. 2012 - 16:33https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseSom rád, že sa konečne zvýšuje aj snímkovacia rýchlosť Filmov (z 24 na 48)...osobne si už bez prepočítavania (konkretne na Sony Motion Flow 400hz) ani neviem predstaviť pozerať nejaký High Definition Film...s prepočtom je to oveľa živšie a podobá sa to skutočnosti...obdobné a zrejme ešte lepšie výsledky čakám od 48 progressive frames v rozlíšení Full HD a vyššom.
Pre lepšie pochopenie Motion Flow od Sony http://www.youtube.com/watch?v=mssESTnWtUohttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639361
+
To je ten efekt, ktery dela z filmu telenovelu? U sportu to muze byt fajn, ale na film je "zajimave", teda aspon u nasi Samsung televize. Predpokladam ze je to podobne jako u Sony. Jinak vetsi framerate ve filmech je super a tesim se, ale tyhle algoritmy jsou na prd. Neni to totiz imho konzistene vic plynule, ale jen pri urcitych pohybech a pusobi to rusive.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
To je ten efekt, ktery dela z
deepnote https://diit.cz/profil/deepnote
17. 12. 2012 - 19:06https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTo je ten efekt, ktery dela z filmu telenovelu? U sportu to muze byt fajn, ale na film je "zajimave", teda aspon u nasi Samsung televize. Predpokladam ze je to podobne jako u Sony. Jinak vetsi framerate ve filmech je super a tesim se, ale tyhle algoritmy jsou na prd. Neni to totiz imho konzistene vic plynule, ale jen pri urcitych pohybech a pusobi to rusive.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639370
+
súhlasím, že ten "motion flow" nieje až taký konzistentný pri rôznych scénach, ale lieči to jeden neduh a to je chvenie, či zasekávanie obrazu pri rýchlom pohybe zo strany na stranu, alebo prelety krajinou a podobne. Čím väčšia uhlopriečka a rozlíšenie tým je celkový framerate dôležitejší...a konečne to aj v Hollywoode pochopili :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
súhlasím, že ten "motion
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
17. 12. 2012 - 20:11https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskusesúhlasím, že ten "motion flow" nieje až taký konzistentný pri rôznych scénach, ale lieči to jeden neduh a to je chvenie, či zasekávanie obrazu pri rýchlom pohybe zo strany na stranu, alebo prelety krajinou a podobne. Čím väčšia uhlopriečka a rozlíšenie tým je celkový framerate dôležitejší...a konečne to aj v Hollywoode pochopili :-)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639378
+
Tak z článkem absolutně nesouhlasím - to prostě není pravda:-).
Mně osobně je po 30-60minutách hraní špatně Z KAŽDÉ 3D HRY(!) už dob Dooma 1 a znám takových lidí X! A jednou za rok/dva si ověřím, že věkem se to nemění. Absolutně to nesouvisí z nějakým "pohledem", ale se středním uchem a vůbec celým rovnovážným způsobem a ví se to již roky: http://www.hrej.cz/clanky/jak-hry-zpusobuji-nevolnost-2207/
B.
p.s. ...předpokládám, že Hobit 48FPS se chová naprosto stejně - tak to "vtáhne do děje" díky realističnosti (vůči 24FPS), že se vše v halvě rozhodírozhodí. Přiznávám, že na něj mám obavu jít v HFR (asi zajdu jen na Atmos verzi).
17. 12. 2012 - 19:04https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTak z článkem absolutně nesouhlasím - to prostě není pravda:-).
Mně osobně je po 30-60minutách hraní špatně Z KAŽDÉ 3D HRY(!) už dob Dooma 1 a znám takových lidí X! A jednou za rok/dva si ověřím, že věkem se to nemění. Absolutně to nesouvisí z nějakým "pohledem", ale se středním uchem a vůbec celým rovnovážným způsobem a ví se to již roky:
http://www.hrej.cz/clanky/jak-hry-zpusobuji-nevolnost-2207/
B.
p.s. ...předpokládám, že Hobit 48FPS se chová naprosto stejně - tak to "vtáhne do děje" díky realističnosti (vůči 24FPS), že se vše v halvě rozhodírozhodí. Přiznávám, že na něj mám obavu jít v HFR (asi zajdu jen na Atmos verzi).https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639369
+
Já takových lidí taky znám X, akorát, že X=0; pardon za nutný vtip :-) A vám všem teda působí problémy i třeba jízda na lodi, jízda autem a další věci, jak se to naznačuje v tom článku?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Já takových lidí taky znám X,
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
17. 12. 2012 - 20:55https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseJá takových lidí taky znám X, akorát, že X=0; pardon za nutný vtip :-) A vám všem teda působí problémy i třeba jízda na lodi, jízda autem a další věci, jak se to naznačuje v tom článku?https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639381
+
17. 12. 2012 - 22:59https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse...kinetoza v aute od detstvi - jen kdyz neridim(!), sam nevim proc tomu tak je - takže když jedu vyjimečně jako spolujezdec kinedril to jisti.
B.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639393
+
Tak to je zajímavé, to dělá mamce taky (řidič naprosto přesně ví, jaké pohyby má auto dělat, když ho řídí, tak má vnitřní ucho a oko synchronizované a problémy nejsou), ale v kině teda nikdy problém neměla - ani na 3D.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak to je zajímavé, to dělá
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
18. 12. 2012 - 00:41https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTak to je zajímavé, to dělá mamce taky (řidič naprosto přesně ví, jaké pohyby má auto dělat, když ho řídí, tak má vnitřní ucho a oko synchronizované a problémy nejsou), ale v kině teda nikdy problém neměla - ani na 3D.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639404
+
Já se přidávám k těm, co se jim začne motat hlava. Třeba za jízdy nejsem schopen moc dlouho nekoukat na cestu, stačí jenom malá, ale prudká změna směru, kterou nevidím, a s hlava se roztočí a začne úporně bolet. Já musím zkrátka vidět na cestu a sedět čelem po směru jízdy.
A u 3D her z vlastního pohledu mě taky vždycky po nějaké době hlava začne bolet. Zase třeba u závodních her s pohledem shora na auto mi není vůbec nic a můžu to hrát třeba 12 hodin v kuse.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Já se přidávám k těm, co se
CCblue https://diit.cz/profil/ccblue
18. 12. 2012 - 14:56https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseJá se přidávám k těm, co se jim začne motat hlava. Třeba za jízdy nejsem schopen moc dlouho nekoukat na cestu, stačí jenom malá, ale prudká změna směru, kterou nevidím, a s hlava se roztočí a začne úporně bolet. Já musím zkrátka vidět na cestu a sedět čelem po směru jízdy.
A u 3D her z vlastního pohledu mě taky vždycky po nějaké době hlava začne bolet. Zase třeba u závodních her s pohledem shora na auto mi není vůbec nic a můžu to hrát třeba 12 hodin v kuse.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639471
+
nebyl to tvuj prapradeda ten co tehdy pry rikal, ze jizda rychlosti vetsi nez 20 km/h lidi zabije?
pokud jsem spletl rychlost nebo pocet pra, tak sorry, ale jiste vis co myslim
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
nebyl to tvuj prapradeda ten
Vrah Smrt https://diit.cz/profil/vixl
19. 12. 2012 - 06:27https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskusenebyl to tvuj prapradeda ten co tehdy pry rikal, ze jizda rychlosti vetsi nez 20 km/h lidi zabije?
pokud jsem spletl rychlost nebo pocet pra, tak sorry, ale jiste vis co myslimhttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639504
+
inak ked kukam na tie obrazky okolo, strasne, neostre, zlievajuce sa farby. Do kina planujem ist, dufam, ze to nebude take zle ako to vypada :)
Doteraz som sa 3d vyhybal, kedze sa bojim, ze to tam vsetko oflakam ako Peter, Stewie, Chris a Brian tunaky : http://www.youtube.com/watch?v=4eYSpIz2FjU&hd=1
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
inak ked kukam na tie obrazky
mrakoplas https://diit.cz/profil/mrakoplas
17. 12. 2012 - 20:29https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseinak ked kukam na tie obrazky okolo, strasne, neostre, zlievajuce sa farby. Do kina planujem ist, dufam, ze to nebude take zle ako to vypada :)
Doteraz som sa 3d vyhybal, kedze sa bojim, ze to tam vsetko oflakam ako Peter, Stewie, Chris a Brian tunaky : http://www.youtube.com/watch?v=4eYSpIz2FjU&hd=1https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639380
+
Obrázky ve článku jsou ze 720p youtube traileru :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázky ve článku jsou ze
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 12. 2012 - 20:57https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseObrázky ve článku jsou ze 720p youtube traileru :-)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639382
+
Když ctu tak ty komentare,rikam si ze je asi dobře ze mam odjakživa vadu prostorového videni a prostorove ani 3D nevidim a nikdy jsem nevidel. :) vidim celej svet jako Maria na NESu takze s 3D problém nemam :)))
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Když ctu tak ty
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
17. 12. 2012 - 21:21https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseKdyž ctu tak ty komentare,rikam si ze je asi dobře ze mam odjakživa vadu prostorového videni a prostorove ani 3D nevidim a nikdy jsem nevidel. :) vidim celej svet jako Maria na NESu takze s 3D problém nemam :)))https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639385
+
To máte jedno oko? (tzn. výrazné zhoršení odhadu vzdálenosti)
Pokud narážíte na to, že monitor = 2D obraz tak jo, to chápu, ale v reálu je svět 3D ;)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
To máte jedno oko? (tzn.
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
17. 12. 2012 - 21:36https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTo máte jedno oko? (tzn. výrazné zhoršení odhadu vzdálenosti)
Pokud narážíte na to, že monitor = 2D obraz tak jo, to chápu, ale v reálu je svět 3D ;)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639386
+
Ale 3D prezentovane v kine a televizi ma do 3D hodne daleko. Treba muj problem proc nedokazi prijmout stereo obraz je ze nemuzu vedome zaostrit na neco jineho nez tam je a musim silenou namahou udrzet focus abych vubec dostal ty dva obrazy do mozku a nerozbilo se to na psycho-oblbovak :)
U 2D jde scena pochopit ihned a nemusim valcit s vyse popsanym. A osobne je mi to i prijemnejsi se divat na rozpohybovanou fotku, informaci o prostoru vynahradi spravny pohyb kamery nebo postav, clovek si svobodne muze pribeh predstavit bez toho aniz by byl do neceho nucen.
Holt kdo neumi vypravet filmove pribehy, tak tomu "3D" nepomuze.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale 3D prezentovane v kine a
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 12. 2012 - 22:37https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseAle 3D prezentovane v kine a televizi ma do 3D hodne daleko. Treba muj problem proc nedokazi prijmout stereo obraz je ze nemuzu vedome zaostrit na neco jineho nez tam je a musim silenou namahou udrzet focus abych vubec dostal ty dva obrazy do mozku a nerozbilo se to na psycho-oblbovak :)
U 2D jde scena pochopit ihned a nemusim valcit s vyse popsanym. A osobne je mi to i prijemnejsi se divat na rozpohybovanou fotku, informaci o prostoru vynahradi spravny pohyb kamery nebo postav, clovek si svobodne muze pribeh predstavit bez toho aniz by byl do neceho nucen.
Holt kdo neumi vypravet filmove pribehy, tak tomu "3D" nepomuze.
https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639389
+
O kině jsem nepsal nic. Ostatně i to "3D kino" je pouze 2D oblbovák. Mě teda 3D samo o sobě nedělá problémy, ale obsah ano - ty kecy jak je 3D megahyperskvělý a jak bez nejde žít jsou pro mě normální bouda na BFU (od těch se to pak nezastavitelně šíří, samosebou obohaceno barvitými historkami a je plně jedno, že to jejich "3D" je ve finále zprasený prokládaný downscalovaný humus kde se nedá přečíst písmenko ani na 60" televizi). Je fakt, že mě třeba bavilo hrát GRID s aktivníma brýlema, ale dohromady tak týden. To samý filmy - Avatar je debilárna na kterou z odmítám koukat už z principu, navíc s titulkama se na to nedá koukat (ne, že by t bylo česky lepší - naopak! problém je v nečitelnosti titulků). Když už jsem koukal na 3D tak mi utkvěl v paměti Drive Angry - nehraje si to na "zdrcující příběh" ani na technologický převrat, ale 3D efekt tam byl velmi podařený a jako bonus jsem u toho neusnul nudou...
@Sniper: Já to tak trochu tušil, že to bude mít něco do činění s druhým okem ;)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
O kině jsem nepsal nic.
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
17. 12. 2012 - 23:25https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseO kině jsem nepsal nic. Ostatně i to "3D kino" je pouze 2D oblbovák. Mě teda 3D samo o sobě nedělá problémy, ale obsah ano - ty kecy jak je 3D megahyperskvělý a jak bez nejde žít jsou pro mě normální bouda na BFU (od těch se to pak nezastavitelně šíří, samosebou obohaceno barvitými historkami a je plně jedno, že to jejich "3D" je ve finále zprasený prokládaný downscalovaný humus kde se nedá přečíst písmenko ani na 60" televizi). Je fakt, že mě třeba bavilo hrát GRID s aktivníma brýlema, ale dohromady tak týden. To samý filmy - Avatar je debilárna na kterou z odmítám koukat už z principu, navíc s titulkama se na to nedá koukat (ne, že by t bylo česky lepší - naopak! problém je v nečitelnosti titulků). Když už jsem koukal na 3D tak mi utkvěl v paměti Drive Angry - nehraje si to na "zdrcující příběh" ani na technologický převrat, ale 3D efekt tam byl velmi podařený a jako bonus jsem u toho neusnul nudou...
@Sniper: Já to tak trochu tušil, že to bude mít něco do činění s druhým okem ;)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639396
+
Vlastně teď mě dochází, že v mém podání byl ten GRID na 120Hz (snímků, nikoliv půlsnímků) a na filmy jsem koukal přes WinDVD se zapnutým TrimensionDNM nebo FFDShow (pro změnu se zapnutým framerate doublerem). Do TV přes klasický HDMI ne přes PC vstup (tam bývá hodně omezen právě 60/50Hz pulldown nebo ostatní funkce, které jsou na ostatních vstupech krom pc přístupné). Vlastně by mě docela i zajímalo jak těch 48 FPS vypadá v reálu a jestli je to lepší než těch 60/120 FPS dopočítaných přes Trimension. Jako ne že bych se chtěl vytahovat, ale na normálním 60Hz LCD to přes Trimension/FFDshow totiž vypadá úplně stejně jako na 600Hz vychvalovaný plazmě (která trpí právě tou "maličkostí" s kompenzací pohybu na pc vstupu :D)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Vlastně teď mě dochází, že v
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
17. 12. 2012 - 23:39https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseVlastně teď mě dochází, že v mém podání byl ten GRID na 120Hz (snímků, nikoliv půlsnímků) a na filmy jsem koukal přes WinDVD se zapnutým TrimensionDNM nebo FFDShow (pro změnu se zapnutým framerate doublerem). Do TV přes klasický HDMI ne přes PC vstup (tam bývá hodně omezen právě 60/50Hz pulldown nebo ostatní funkce, které jsou na ostatních vstupech krom pc přístupné). Vlastně by mě docela i zajímalo jak těch 48 FPS vypadá v reálu a jestli je to lepší než těch 60/120 FPS dopočítaných přes Trimension. Jako ne že bych se chtěl vytahovat, ale na normálním 60Hz LCD to přes Trimension/FFDshow totiž vypadá úplně stejně jako na 600Hz vychvalovaný plazmě (která trpí právě tou "maličkostí" s kompenzací pohybu na pc vstupu :D)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639398
+
PC vstup myslite VGA? Nebo jak se lisi PC vstup od HDMI ? :) Bych to pripojoval totiz prvne skrze HDMI... nebo tv zjisti ze je to 1080p/RGB a pak se na to vykasle ze to neni zrejme z AV zdroje?
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
PC vstup myslite VGA? Nebo
danieel https://diit.cz/profil/danieel
18. 12. 2012 - 10:26https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskusePC vstup myslite VGA? Nebo jak se lisi PC vstup od HDMI ? :) Bych to pripojoval totiz prvne skrze HDMI... nebo tv zjisti ze je to 1080p/RGB a pak se na to vykasle ze to neni zrejme z AV zdroje?https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639434
+
Ano, jak VGA tak DVI. Na HDMI AV1/2/3 atd. třeba u LG normálně můžu použít featury, na PC vstupech prostě ne. Zajímal mě rozdíl mezi vestavěnou kompenzací v tv/pc - třeba u prvních Bravií to nebylo tak košer jako na pc (švenkování kamery nebylo tak plynulé jako u pc na 60Hz). Na SHW jsem tenkrát dával odkaz na stand-alone trimensiondnm demo tak si můžete zkusit jak to funguje i na obyčejných 60Hz lcd na vlastní kůži, googloval bych trimensiondnm site:svethardware.cz
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ano, jak VGA tak DVI. Na HDMI
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
20. 12. 2012 - 06:35https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseAno, jak VGA tak DVI. Na HDMI AV1/2/3 atd. třeba u LG normálně můžu použít featury, na PC vstupech prostě ne. Zajímal mě rozdíl mezi vestavěnou kompenzací v tv/pc - třeba u prvních Bravií to nebylo tak košer jako na pc (švenkování kamery nebylo tak plynulé jako u pc na 60Hz). Na SHW jsem tenkrát dával odkaz na stand-alone trimensiondnm demo tak si můžete zkusit jak to funguje i na obyčejných 60Hz lcd na vlastní kůži, googloval bych trimensiondnm site:svethardware.czhttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639595
+
Nemam jedno okolo,ale pravy vůbec nepouzivam,pro me není rozdil mit prave otevrene nebo zavrene - nevnimam z nej obraz.Mam to tak od narozeni a nevadi mi to - proste nejsem schopen videt hloubku,prostor atd.A nejsem sam,je nas mnohem vic. :) a v rizeni me to nijak neovlivnuje - 3D TV mam jen pro to,ze s parametrama co jsem chtěl se proste ciste 2D koupit nedala... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemam jedno okolo,ale pravy
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
17. 12. 2012 - 22:43https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseNemam jedno okolo,ale pravy vůbec nepouzivam,pro me není rozdil mit prave otevrene nebo zavrene - nevnimam z nej obraz.Mam to tak od narozeni a nevadi mi to - proste nejsem schopen videt hloubku,prostor atd.A nejsem sam,je nas mnohem vic. :) a v rizeni me to nijak neovlivnuje - 3D TV mam jen pro to,ze s parametrama co jsem chtěl se proste ciste 2D koupit nedala... :)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639390
+
Jj to sa vyvinie u deti ktore "skulia", ked oko zabehne a pozrie na iny objekt, mozog ma z toho zmetok lebo nevie spojit dva rozne obrazy z oci naraz a casom jedno oko proste "vypne". U mna si to odmieslo lave oko. Treningom sa to da upravit velmi tazko, aj ked sa robiili operacie u deti, a v dospelosti to je snad nemozne. Preto sa potom neda 3d vidiet tak ako treba, chce to sustredenie sa a boli z toho hlava, aj ked IMAX bol pre mna napr. v pohode ale z filmu v obycajnom kine som bola znechutena.
Ani stereogramy nie je mozne vidiet.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jj to sa vyvinie u deti ktore
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
18. 12. 2012 - 05:39https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseJj to sa vyvinie u deti ktore "skulia", ked oko zabehne a pozrie na iny objekt, mozog ma z toho zmetok lebo nevie spojit dva rozne obrazy z oci naraz a casom jedno oko proste "vypne". U mna si to odmieslo lave oko. Treningom sa to da upravit velmi tazko, aj ked sa robiili operacie u deti, a v dospelosti to je snad nemozne. Preto sa potom neda 3d vidiet tak ako treba, chce to sustredenie sa a boli z toho hlava, aj ked IMAX bol pre mna napr. v pohode ale z filmu v obycajnom kine som bola znechutena.
Ani stereogramy nie je mozne vidiet.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639412
+
Me nepomohly ani tri operace když jsem byl maly,driv jsem mel 12 a 10 dioptrii,ted mam na obouch ocich 0 a rikam porad,ze místo 70tis jsem si mel nechat udelat jen levy oko a pulka by byla doma...Ja nejsem schopen spojit obraz z obou oci ani nahodou,jeden z testu před operaci 3D laserem na které jsem byl,byly dve cary,jedna vodorovna a jedna svisla,at jsem se snazil jak jsem chtěl,kriz z nich nikdy nebyl :))) a ani mi oběma očima koukat nejde soucasne,akorat me z toho boli hlava. :)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Me nepomohly ani tri operace
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
19. 12. 2012 - 22:13https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseMe nepomohly ani tri operace když jsem byl maly,driv jsem mel 12 a 10 dioptrii,ted mam na obouch ocich 0 a rikam porad,ze místo 70tis jsem si mel nechat udelat jen levy oko a pulka by byla doma...Ja nejsem schopen spojit obraz z obou oci ani nahodou,jeden z testu před operaci 3D laserem na které jsem byl,byly dve cary,jedna vodorovna a jedna svisla,at jsem se snazil jak jsem chtěl,kriz z nich nikdy nebyl :))) a ani mi oběma očima koukat nejde soucasne,akorat me z toho boli hlava. :)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639577
+
U mne se dezorientace a nevolnost projevovala i při sledování Jaksonova Pána prstenů...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
U mne se dezorientace a
Rozmarýn Vykvetl https://diit.cz/profil/sectoid
17. 12. 2012 - 23:17https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseU mne se dezorientace a nevolnost projevovala i při sledování Jaksonova Pána prstenů...https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639394
+
Tak aspoň už vím, proč jsem Half Life 2 nikdy nedohrál. Teda vím, ale nevěděl jsem co je příčinou té strašné nevolnosti. Zejména při chůzi do schodů (při hraní) jsem se málem poblil :/. Z mého pohledu šlo o nepřirozený pohyb scénou. Jako bych byl ožralý na mol a začala se mi motat hlava a tím natahovat na zvracení :).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak aspoň už vím, proč jsem
kat https://diit.cz/profil/kat
17. 12. 2012 - 23:41https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTak aspoň už vím, proč jsem Half Life 2 nikdy nedohrál. Teda vím, ale nevěděl jsem co je příčinou té strašné nevolnosti. Zejména při chůzi do schodů (při hraní) jsem se málem poblil :/. Z mého pohledu šlo o nepřirozený pohyb scénou. Jako bych byl ožralý na mol a začala se mi motat hlava a tím natahovat na zvracení :).https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639399
+
Sim tě jak dlouho si po těch schodech chodil? BTW stopro ti HL2 držel permanentních 48 FPS že jo. No-X se tu zmíní o magckých 48 FPS plus případné nevolnosti a zničehonic tím najednou začne trpět 90% geeků. By mě zajímalo jak by se takto postižení tvářily kdyby no-x refreshnul článek s tím, že to nebyl HL2, ale Doom 3 :D
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Sim tě jak dlouho si po těch
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
18. 12. 2012 - 00:04https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseSim tě jak dlouho si po těch schodech chodil? BTW stopro ti HL2 držel permanentních 48 FPS že jo. No-X se tu zmíní o magckých 48 FPS plus případné nevolnosti a zničehonic tím najednou začne trpět 90% geeků. By mě zajímalo jak by se takto postižení tvářily kdyby no-x refreshnul článek s tím, že to nebyl HL2, ale Doom 3 :Dhttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639402
+
Nešlo o to jak dlouho jsem po schodech chodil, ale během hraní se to kumulovalo a až došlo na schody, tak to byl pro mě konec. A navíc nebylo to jediná hra, ze které se mi dělalo špatně. Třeba Quake 2 nebo už obstarožní Duke Nukem. Tenhle problém s nevolností mají i někteří vojáci co se trénuji na simulátorech. Já jsem to vnímal jako nepřirozený pohyb scény ve hře. FPS jsem nezkoumal. Nové hry mi už tuhle nevolnost nezpůsobují. Každý člověk je jinačí, takže nemusíš se hned vysmívat.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nešlo o to jak dlouho jsem po
kat https://diit.cz/profil/kat
18. 12. 2012 - 00:13https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseNešlo o to jak dlouho jsem po schodech chodil, ale během hraní se to kumulovalo a až došlo na schody, tak to byl pro mě konec. A navíc nebylo to jediná hra, ze které se mi dělalo špatně. Třeba Quake 2 nebo už obstarožní Duke Nukem. Tenhle problém s nevolností mají i někteří vojáci co se trénuji na simulátorech. Já jsem to vnímal jako nepřirozený pohyb scény ve hře. FPS jsem nezkoumal. Nové hry mi už tuhle nevolnost nezpůsobují. Každý člověk je jinačí, takže nemusíš se hned vysmívat.https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639403
+
Nesměju se tobě, resp. tvému lehce oblafnutelnému mozku (bez urážky - spritový Duke je opravdu technicky hodně zaostalý), ale tomu jak se najednou vyrojí kopec lidí, kteří mají nutkání blít u HL2. Jsou hry, které jsou mnohem "drsnější" leč nejsou tak známé jako HL2, ale na ty si kupodivu nikdo nevzpomene což se mi zdá úsměvné - namátkou třeba staré Wing Commandery, Descenty nebo prakticky cokoliv co se hrálo na GF Elsách/Asusech s brýlemi (o VFX-1 nemluvě).
Jinak o armádě nebo policii si nedělám žádné iluze, nicméně voják, který se mě zebleje v tanku, letadle, autě natožpak před monitorem patří leda tak do kuchyně a s těma se asi válka nebo cokoliv dost dobře vyhrát nedá. Tím samozřejmě nechci nijak snižovat kredit kuchařům - on to taky může být klidně doktor ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nesměju se tobě, resp. tvému
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
18. 12. 2012 - 00:49https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseNesměju se tobě, resp. tvému lehce oblafnutelnému mozku (bez urážky - spritový Duke je opravdu technicky hodně zaostalý), ale tomu jak se najednou vyrojí kopec lidí, kteří mají nutkání blít u HL2. Jsou hry, které jsou mnohem "drsnější" leč nejsou tak známé jako HL2, ale na ty si kupodivu nikdo nevzpomene což se mi zdá úsměvné - namátkou třeba staré Wing Commandery, Descenty nebo prakticky cokoliv co se hrálo na GF Elsách/Asusech s brýlemi (o VFX-1 nemluvě).
Jinak o armádě nebo policii si nedělám žádné iluze, nicméně voják, který se mě zebleje v tanku, letadle, autě natožpak před monitorem patří leda tak do kuchyně a s těma se asi válka nebo cokoliv dost dobře vyhrát nedá. Tím samozřejmě nechci nijak snižovat kredit kuchařům - on to taky může být klidně doktor ;)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639405
+
Ve skutečnosti je jeho mozek hůř oblafnutelný než tvůj, protože vnímá rozdíl mezi dvěma smysly. Tvůj si ničeho nevšimnul, tudíž se nechal oblafnout :-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ve skutečnosti je jeho mozek
CCblue https://diit.cz/profil/ccblue
18. 12. 2012 - 15:04https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseVe skutečnosti je jeho mozek hůř oblafnutelný než tvůj, protože vnímá rozdíl mezi dvěma smysly. Tvůj si ničeho nevšimnul, tudíž se nechal oblafnout :-)https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639472
+
Tomu trochu nerozumím - ten můj mě přece nijak neblbne => nevyvolává pocity zvracení (čili nespouští obranný mechanizmus), není problém s "navigací" v uchu (při hraní netřepu hlavou :)) => správé chování. Nebo se mýlím?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tomu trochu nerozumím - ten
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
18. 12. 2012 - 22:39https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTomu trochu nerozumím - ten můj mě přece nijak neblbne => nevyvolává pocity zvracení (čili nespouští obranný mechanizmus), není problém s "navigací" v uchu (při hraní netřepu hlavou :)) => správé chování. Nebo se mýlím?https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639495
+
spatne receno: mozek blijiciho se nedokazal prizpusobit, ne ze nenechal se oblafnout
opravdu funkcni mozek by videl nedokonalost ale dokazal by se prizpusobit
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
spatne receno: mozek
Vrah Smrt https://diit.cz/profil/vixl
19. 12. 2012 - 06:31https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskusespatne receno: mozek blijiciho se nedokazal prizpusobit, ne ze nenechal se oblafnout
opravdu funkcni mozek by videl nedokonalost ale dokazal by se prizpusobithttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639505
+
Takže teoreticky by mělo tedy stačit snížit detaily, vyměnit grafiku za slabší, hrát na horším monitoru? Nebo vyvětrat si pracovnu když bych chtěl hrát něco v katakombách? :D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Takže teoreticky by mělo tedy
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
20. 12. 2012 - 04:11https://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuseTakže teoreticky by mělo tedy stačit snížit detaily, vyměnit grafiku za slabší, hrát na horším monitoru? Nebo vyvětrat si pracovnu když bych chtěl hrát něco v katakombách? :Dhttps://diit.cz/clanek/48fps-hobbit-pusobi-nevolnost/diskuse#comment-639594
+
No já snad na to zajdu jenom kvůli tomu, abych zjistil jestli to na mě naopak nebude konečně fungovat tak jak má. Se 3D mám totiž dost problém.
U televizí vidím u aktivní technologie blikání a u pasivní duchy a to i u předváděcích (a tedy předpokládám, že vyladěných) dem. Celkem mě to i štve.
A v kině mě po půl hodině dívání přijde ten obraz tak neostrý a bezbarvý, že se třeba raději pár minut dívám bez brýlí na ty šmouhy.
Tak že by ti 48FPS pomohlo pochybuju, tady v té banánové republice to stejně myslím v žádném kinu s tolika snímky nepřehrají...
Jinak já osobně na tom zrovna včera ve 3D byl a se samotným 3D mám problém jen zezačátku, jenže v rychlejších pasážích mi to přišlo šmouhovité... ;-)
FYI: Premiere Cinemas, multiplex v pražské Hostivaři.
http://fanzine.topzine.cz/na-vlastni-kuzi-vyzkouseli-jsme-hobita-ve-48fp...
před cca hodinou to tu už někdo psal takže.. ;-) ale jinak mi to stejně může být jedno, kvuli kinu tam nepojedu.... ale jestli ten v rychlých pasážích mázlý obraz je u 48fps lepší, jo to by mě zajímalo, ale koukat na to znova... hehe. asi né...
To jsme na tom stejne. Da se rici uplne !:)
Ohľadne 3D odporúčam skúsiť TV od Sony (aktívny systém) .. osobne som skúšal Sharp aj Panasonic a jedine na Sony som bol ochotný(a schopný :-) ) pozerať TV viac ako 2 hodiny.
Chtěl bych požádat Wifta, jenž má oči kyborga a vidí co jiní nevidí, aby navštívil projekci ve 48 fps a poreferoval :)
(48 fps hrají v jediném sálu v Praze v Hostivaři)
Stejně je to v tom našem banánystánu bída - 3D + 4k + HFR + Dolby Atmos je u nás Sci-Fi, i když zmiňovaný Premiere Cinema to umí.
Dokonce česká distribuce vůbec nedodala 4k verze a pokud pominu Dolby Atmos v jediném kině, tak nejsou dokonce ani 7.1 verze, jen 5.1.
Já jsem byl na Hobita v IMAXu, kde je aspoň pořádné 3D (i když jen 2k rozlišení) s titulky (čert vezmi dabing) a stálo to za to, ale vážně mě štve, že platíme nehorázné prachy, u filmu je předem jasné, že bude permanentně vyprodáno a stejně to distributor totálně podělá. Zasloužili by pověsit za koule do průvanu.
Tak zrovna jestli je to 7.1 nebo 5.1 je alespon me osobne uplne jedno. Alespon v Brne (Olympia i Spalicek) je hlasitost nekde okolo startujici stihacky, takze je to tak na spunty do usi... :-(
Měl bych otázku kolem spojitosti s FPS a digitalizací určitých částí.
Měl jsem spolu s přítelkyní na 2D dojem, že některé scény (zvláště ze začátku filmu) byly neustále rozmazané a chyběla jim ostrost (průlet krajinou,,..obecně jakýkoliv pohyb se zaměřením na nějaký bod). Až když se kamera zastavila, obraz se jakoby ustálil a zaostřil. Blbě se to popisuje, ale snad zhruba víte co myslím.
Nevím, jestli za to mělo to, že jsme seděli cca v 6 řade (každé kino to má trochu jinak). Nicméně byl jsem i na jiných filmech a nepřišlo mi, že jsem se v podobné vzdálenosti setkal takovým "jevem".
Prvním jsem si říkal, že je to tím, že sedíme blízko, ale nevím..nezdá se mi to jako příčina.
Díky za nějaké konstruktivní vysvětlení, pokud je :-).
To co popisujete je zrejme toto:
"Peter Jackson mezi důvody pro použití 48FPS formátu zmínil přílišné rozmazání (motion blur) při rychlých scénách zaznamenaných na 24 FPS a tím pádem i ztrátu detailu (Hobbit je natočený v 5120 × 2700)."
A ted je videt odkuv vitr vane - Jacskon jako blbec se nechal napalit aby pouzil HFR kamery protoze chtel byt cool a inovativni jako tvurce Avataru (kde slo o 3D), ale nevsiml si, ze ty kamery maji cip rozmeru 2/3", coz je prtavy rozmer oproti puvodnim S35 kameram. A protoze to je CMOS senzor s nizkou citlivosti, musi pouzit pomerne velky cas snimani a motion blur je na svete.
A mohlo by to být i toto?
Např. některé fotbalové přenosy v DBTV. Pokud se kamera pohybuje, je trávník jednolitá zelená barva. Jakmile se pohyb zastaví, je trávník detailně vykreslen.
Nevím, jak jsou kódováno data, ale předpokládám (velmi zjedodušeně), že je jeden klíčový snímek uložen celý a z několika následujících snímků jsou uloženy pouze rozdíly.
Při pohybu se jednotlivé snímky více liší a aby se vešli do určitého datového toku, musí se více ztrátově zkomprimovat. Pokud se scéna moc nemění, na rozdílové snímky stačí méně dat, (nebo stejně dat, ale menší komprese).
V normalnim digitalnim kine se pouziva JPEG2000 komprese dle DCI
Spíš je to tím, že originál byl natočen ve 48 fps a do 24 fps se to nějak přepočítávalo, asi ne moc zdařile.
V čase to rozhodně není. Když se ještě snímalo na film, tak se čas taky blížil 1/25. Když je čas závěrky kratší, tak sice zmizí motionblur, ale protože 25 snímků je vlastně pro oko málo, vypadá to ještě hůř. Místo rozmazání není pohyb v obrazu plynulý. Může si to vyzkoušet každý - stačí si udělat jednoduchou animaci (třeba pohybující se obdélník) v 25fps. Oko je rychlejší, takže obdélník se nepohybuje plynule, ale jakoby poskakuje.
Já bych se spíš bál toho přepočtu 48>24 fps, zvlášť pokud byla závěrka ještě o něco kratší.
...:-) ...když o něčem nevíte tak o tom nepište děláte ze sebe hlupáka:-) Jackson (ne Michael) použil naprosto normální RED Epic kamery, na které se točí dnes již většina digitálních filmů - Avatar se na ně točil také (a Avatar 2 a 3 se ně budou točit taky a taky NEJMÉNĚ v 48fps, protože Cameron také přechází na HFR).
B.
Narazim na to, ze to vase obdivovane RED je predrazeny kram. Uz dokazou poskytnout nekomprimovany zaznam? Nejspis ne.
Je tam komprese, a je tam hlavne porad rolling shutter (coz casto omezuje moznosti kompozice). A ted delaji kamery s malym cipem a 5K rozlisenim. Citlivost mizerna, sumi to (jeden z duvodu proc neni pak potreba raw vystup) a dohani to casove rozlozenou dvojitou expozici a rikaji tomu HDR :) Proste je to DSLR co ma jen vyssi rozliseni, ale lidi jako vy jste do toho blazni. Kolem RED je obdobne fanatiku jako kolem Applu bohuzel.
Pokud se chcete bavit o DC, tak zacnime na normalnim zakladu (napr. Alexa) a ne hrackach od prodejce bryli :)
...jojo - voni ti Cameronove a Jacksonove jsou fakt amateri - jeste se musi hooodne ucit:-)))
B.
Viděl jsem stejné „neostrosti“ a přičítám je faktu, že 2k je na kino prostě málo.
Můj názor nna tuto problematiku je tento:
- Jsem jeden z lidí kterému se nikdy z ničeho špatně nedělá a nebolela mě hlava z ničeho ani z CRT z dob 60hz.
- Vadí mi ale posunuté nepřirozené FOW protože prostě "chci vidět více"
48fps u hobita je super věc. Konečně nekomu došlo že těch 24 fps pro filmy jak před 100 lety je prstě málo. To že jsme si na to zvykli neznamená že je to OK a že to nemůže bejt výrazně lepší. Na youtube je video standardně 30fps a třeba u záznamů z her je to vidět. Ale i tak je většina těch videí točena na 60fps (či více) a pak SW postprocesingem upgravena na 30 či 24, a snímky pak nejsou úplné aby to "vypadalo plynule" tak jeden splývá s druhým, aby obraz s tak málo FPS dával plynulej dojem. Zkuste si kouknout se na native 24 fps věc kde jsou jen čisté ostré snímky, bude to děsně neplynulé, i 30 fps nebude ok.
Hobit jakožto film má 48fps + ještě "mazanejch" takže video samo vypadá superplynule, i prudké pohyby jsou ostré, což je ihmo dobré, mě se to líbí. Ty věčnej blur co se vyskytuje všude neni vůbec realisickej, nevim jak vaše oko, ale moje nebluruje zdale tak jako se děje ve videích, vidim i rychléí oběkty poměrně ostře, stejně jako poznam lepší plynulost mezi 60, 85 a 120 Hz.
FOV "field of view" u her většinou jako "rybí oko" je pro mě taky jeden z nejdůležitějších parametrů, 90 je prostě děsně málo, navíc na monitorech s poměrem 16:10 a ku 9 nevidím důvod mít viditelný úhel jen 90°
On může být problém i v tom, že to pak vypadá jak televizní pohádka z ČT1 (takový ten prokládaný 50Hz/fps pohyb), alespoň taková je reakce většiny lidí co se mi to pokoušeli přirovnat. To vidím jako jednoznačné mínus.
Ještě bych přidal pro doplnění:
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?281621-48FPS-Footage-amp-24FPS-...
Ano, bude to vypadat víc jako TV, protože ta jede s vyšší (půl)snímkovou rychlostí už od začátku. V případě filmu je to nezvyk, ale je to správně. Ale rozhodně to nemůže způsobovat nevolnost.
Som rád, že sa konečne zvýšuje aj snímkovacia rýchlosť Filmov (z 24 na 48)...osobne si už bez prepočítavania (konkretne na Sony Motion Flow 400hz) ani neviem predstaviť pozerať nejaký High Definition Film...s prepočtom je to oveľa živšie a podobá sa to skutočnosti...obdobné a zrejme ešte lepšie výsledky čakám od 48 progressive frames v rozlíšení Full HD a vyššom.
Pre lepšie pochopenie Motion Flow od Sony http://www.youtube.com/watch?v=mssESTnWtUo
To je ten efekt, ktery dela z filmu telenovelu? U sportu to muze byt fajn, ale na film je "zajimave", teda aspon u nasi Samsung televize. Predpokladam ze je to podobne jako u Sony. Jinak vetsi framerate ve filmech je super a tesim se, ale tyhle algoritmy jsou na prd. Neni to totiz imho konzistene vic plynule, ale jen pri urcitych pohybech a pusobi to rusive.
súhlasím, že ten "motion flow" nieje až taký konzistentný pri rôznych scénach, ale lieči to jeden neduh a to je chvenie, či zasekávanie obrazu pri rýchlom pohybe zo strany na stranu, alebo prelety krajinou a podobne. Čím väčšia uhlopriečka a rozlíšenie tým je celkový framerate dôležitejší...a konečne to aj v Hollywoode pochopili :-)
Tak z článkem absolutně nesouhlasím - to prostě není pravda:-).
Mně osobně je po 30-60minutách hraní špatně Z KAŽDÉ 3D HRY(!) už dob Dooma 1 a znám takových lidí X! A jednou za rok/dva si ověřím, že věkem se to nemění. Absolutně to nesouvisí z nějakým "pohledem", ale se středním uchem a vůbec celým rovnovážným způsobem a ví se to již roky:
http://www.hrej.cz/clanky/jak-hry-zpusobuji-nevolnost-2207/
B.
p.s. ...předpokládám, že Hobit 48FPS se chová naprosto stejně - tak to "vtáhne do děje" díky realističnosti (vůči 24FPS), že se vše v halvě rozhodírozhodí. Přiznávám, že na něj mám obavu jít v HFR (asi zajdu jen na Atmos verzi).
Já takových lidí taky znám X, akorát, že X=0; pardon za nutný vtip :-) A vám všem teda působí problémy i třeba jízda na lodi, jízda autem a další věci, jak se to naznačuje v tom článku?
...kinetoza v aute od detstvi - jen kdyz neridim(!), sam nevim proc tomu tak je - takže když jedu vyjimečně jako spolujezdec kinedril to jisti.
B.
Tak to je zajímavé, to dělá mamce taky (řidič naprosto přesně ví, jaké pohyby má auto dělat, když ho řídí, tak má vnitřní ucho a oko synchronizované a problémy nejsou), ale v kině teda nikdy problém neměla - ani na 3D.
U řidiče to taky jistí adrenalin.
Já se přidávám k těm, co se jim začne motat hlava. Třeba za jízdy nejsem schopen moc dlouho nekoukat na cestu, stačí jenom malá, ale prudká změna směru, kterou nevidím, a s hlava se roztočí a začne úporně bolet. Já musím zkrátka vidět na cestu a sedět čelem po směru jízdy.
A u 3D her z vlastního pohledu mě taky vždycky po nějaké době hlava začne bolet. Zase třeba u závodních her s pohledem shora na auto mi není vůbec nic a můžu to hrát třeba 12 hodin v kuse.
nebyl to tvuj prapradeda ten co tehdy pry rikal, ze jizda rychlosti vetsi nez 20 km/h lidi zabije?
pokud jsem spletl rychlost nebo pocet pra, tak sorry, ale jiste vis co myslim
inak ked kukam na tie obrazky okolo, strasne, neostre, zlievajuce sa farby. Do kina planujem ist, dufam, ze to nebude take zle ako to vypada :)
Doteraz som sa 3d vyhybal, kedze sa bojim, ze to tam vsetko oflakam ako Peter, Stewie, Chris a Brian tunaky : http://www.youtube.com/watch?v=4eYSpIz2FjU&hd=1
Obrázky ve článku jsou ze 720p youtube traileru :-)
Když ctu tak ty komentare,rikam si ze je asi dobře ze mam odjakživa vadu prostorového videni a prostorove ani 3D nevidim a nikdy jsem nevidel. :) vidim celej svet jako Maria na NESu takze s 3D problém nemam :)))
To máte jedno oko? (tzn. výrazné zhoršení odhadu vzdálenosti)
Pokud narážíte na to, že monitor = 2D obraz tak jo, to chápu, ale v reálu je svět 3D ;)
Ale 3D prezentovane v kine a televizi ma do 3D hodne daleko. Treba muj problem proc nedokazi prijmout stereo obraz je ze nemuzu vedome zaostrit na neco jineho nez tam je a musim silenou namahou udrzet focus abych vubec dostal ty dva obrazy do mozku a nerozbilo se to na psycho-oblbovak :)
U 2D jde scena pochopit ihned a nemusim valcit s vyse popsanym. A osobne je mi to i prijemnejsi se divat na rozpohybovanou fotku, informaci o prostoru vynahradi spravny pohyb kamery nebo postav, clovek si svobodne muze pribeh predstavit bez toho aniz by byl do neceho nucen.
Holt kdo neumi vypravet filmove pribehy, tak tomu "3D" nepomuze.
O kině jsem nepsal nic. Ostatně i to "3D kino" je pouze 2D oblbovák. Mě teda 3D samo o sobě nedělá problémy, ale obsah ano - ty kecy jak je 3D megahyperskvělý a jak bez nejde žít jsou pro mě normální bouda na BFU (od těch se to pak nezastavitelně šíří, samosebou obohaceno barvitými historkami a je plně jedno, že to jejich "3D" je ve finále zprasený prokládaný downscalovaný humus kde se nedá přečíst písmenko ani na 60" televizi). Je fakt, že mě třeba bavilo hrát GRID s aktivníma brýlema, ale dohromady tak týden. To samý filmy - Avatar je debilárna na kterou z odmítám koukat už z principu, navíc s titulkama se na to nedá koukat (ne, že by t bylo česky lepší - naopak! problém je v nečitelnosti titulků). Když už jsem koukal na 3D tak mi utkvěl v paměti Drive Angry - nehraje si to na "zdrcující příběh" ani na technologický převrat, ale 3D efekt tam byl velmi podařený a jako bonus jsem u toho neusnul nudou...
@Sniper: Já to tak trochu tušil, že to bude mít něco do činění s druhým okem ;)
Vlastně teď mě dochází, že v mém podání byl ten GRID na 120Hz (snímků, nikoliv půlsnímků) a na filmy jsem koukal přes WinDVD se zapnutým TrimensionDNM nebo FFDShow (pro změnu se zapnutým framerate doublerem). Do TV přes klasický HDMI ne přes PC vstup (tam bývá hodně omezen právě 60/50Hz pulldown nebo ostatní funkce, které jsou na ostatních vstupech krom pc přístupné). Vlastně by mě docela i zajímalo jak těch 48 FPS vypadá v reálu a jestli je to lepší než těch 60/120 FPS dopočítaných přes Trimension. Jako ne že bych se chtěl vytahovat, ale na normálním 60Hz LCD to přes Trimension/FFDshow totiž vypadá úplně stejně jako na 600Hz vychvalovaný plazmě (která trpí právě tou "maličkostí" s kompenzací pohybu na pc vstupu :D)
PC vstup myslite VGA? Nebo jak se lisi PC vstup od HDMI ? :) Bych to pripojoval totiz prvne skrze HDMI... nebo tv zjisti ze je to 1080p/RGB a pak se na to vykasle ze to neni zrejme z AV zdroje?
Ano, jak VGA tak DVI. Na HDMI AV1/2/3 atd. třeba u LG normálně můžu použít featury, na PC vstupech prostě ne. Zajímal mě rozdíl mezi vestavěnou kompenzací v tv/pc - třeba u prvních Bravií to nebylo tak košer jako na pc (švenkování kamery nebylo tak plynulé jako u pc na 60Hz). Na SHW jsem tenkrát dával odkaz na stand-alone trimensiondnm demo tak si můžete zkusit jak to funguje i na obyčejných 60Hz lcd na vlastní kůži, googloval bych trimensiondnm site:svethardware.cz
http://www.svethardware.cz/forum/attachment.php?attachmentid=23089&d=131...
Nemam jedno okolo,ale pravy vůbec nepouzivam,pro me není rozdil mit prave otevrene nebo zavrene - nevnimam z nej obraz.Mam to tak od narozeni a nevadi mi to - proste nejsem schopen videt hloubku,prostor atd.A nejsem sam,je nas mnohem vic. :) a v rizeni me to nijak neovlivnuje - 3D TV mam jen pro to,ze s parametrama co jsem chtěl se proste ciste 2D koupit nedala... :)
Jj to sa vyvinie u deti ktore "skulia", ked oko zabehne a pozrie na iny objekt, mozog ma z toho zmetok lebo nevie spojit dva rozne obrazy z oci naraz a casom jedno oko proste "vypne". U mna si to odmieslo lave oko. Treningom sa to da upravit velmi tazko, aj ked sa robiili operacie u deti, a v dospelosti to je snad nemozne. Preto sa potom neda 3d vidiet tak ako treba, chce to sustredenie sa a boli z toho hlava, aj ked IMAX bol pre mna napr. v pohode ale z filmu v obycajnom kine som bola znechutena.
Ani stereogramy nie je mozne vidiet.
Me nepomohly ani tri operace když jsem byl maly,driv jsem mel 12 a 10 dioptrii,ted mam na obouch ocich 0 a rikam porad,ze místo 70tis jsem si mel nechat udelat jen levy oko a pulka by byla doma...Ja nejsem schopen spojit obraz z obou oci ani nahodou,jeden z testu před operaci 3D laserem na které jsem byl,byly dve cary,jedna vodorovna a jedna svisla,at jsem se snazil jak jsem chtěl,kriz z nich nikdy nebyl :))) a ani mi oběma očima koukat nejde soucasne,akorat me z toho boli hlava. :)
U mne se dezorientace a nevolnost projevovala i při sledování Jaksonova Pána prstenů...
My vision is agumented.
Libová ýnglyš :D
Tak aspoň už vím, proč jsem Half Life 2 nikdy nedohrál. Teda vím, ale nevěděl jsem co je příčinou té strašné nevolnosti. Zejména při chůzi do schodů (při hraní) jsem se málem poblil :/. Z mého pohledu šlo o nepřirozený pohyb scénou. Jako bych byl ožralý na mol a začala se mi motat hlava a tím natahovat na zvracení :).
Sim tě jak dlouho si po těch schodech chodil? BTW stopro ti HL2 držel permanentních 48 FPS že jo. No-X se tu zmíní o magckých 48 FPS plus případné nevolnosti a zničehonic tím najednou začne trpět 90% geeků. By mě zajímalo jak by se takto postižení tvářily kdyby no-x refreshnul článek s tím, že to nebyl HL2, ale Doom 3 :D
Nešlo o to jak dlouho jsem po schodech chodil, ale během hraní se to kumulovalo a až došlo na schody, tak to byl pro mě konec. A navíc nebylo to jediná hra, ze které se mi dělalo špatně. Třeba Quake 2 nebo už obstarožní Duke Nukem. Tenhle problém s nevolností mají i někteří vojáci co se trénuji na simulátorech. Já jsem to vnímal jako nepřirozený pohyb scény ve hře. FPS jsem nezkoumal. Nové hry mi už tuhle nevolnost nezpůsobují. Každý člověk je jinačí, takže nemusíš se hned vysmívat.
Nesměju se tobě, resp. tvému lehce oblafnutelnému mozku (bez urážky - spritový Duke je opravdu technicky hodně zaostalý), ale tomu jak se najednou vyrojí kopec lidí, kteří mají nutkání blít u HL2. Jsou hry, které jsou mnohem "drsnější" leč nejsou tak známé jako HL2, ale na ty si kupodivu nikdo nevzpomene což se mi zdá úsměvné - namátkou třeba staré Wing Commandery, Descenty nebo prakticky cokoliv co se hrálo na GF Elsách/Asusech s brýlemi (o VFX-1 nemluvě).
Jinak o armádě nebo policii si nedělám žádné iluze, nicméně voják, který se mě zebleje v tanku, letadle, autě natožpak před monitorem patří leda tak do kuchyně a s těma se asi válka nebo cokoliv dost dobře vyhrát nedá. Tím samozřejmě nechci nijak snižovat kredit kuchařům - on to taky může být klidně doktor ;)
Ve skutečnosti je jeho mozek hůř oblafnutelný než tvůj, protože vnímá rozdíl mezi dvěma smysly. Tvůj si ničeho nevšimnul, tudíž se nechal oblafnout :-)
Tomu trochu nerozumím - ten můj mě přece nijak neblbne => nevyvolává pocity zvracení (čili nespouští obranný mechanizmus), není problém s "navigací" v uchu (při hraní netřepu hlavou :)) => správé chování. Nebo se mýlím?
spatne receno: mozek blijiciho se nedokazal prizpusobit, ne ze nenechal se oblafnout
opravdu funkcni mozek by videl nedokonalost ale dokazal by se prizpusobit
Takže teoreticky by mělo tedy stačit snížit detaily, vyměnit grafiku za slabší, hrát na horším monitoru? Nebo vyvětrat si pracovnu když bych chtěl hrát něco v katakombách? :D
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.