Po tom, co jsem zkoušel asi hodinu HTC Vive si nemyslím, že problém je v rozlišení, ale v prezentaci. Aktuálně je strašně vidět bod - dlouho nic - bod. Pokud by se to povedlo nějak "rozmazat", mohlo by aktuální rozlišení stačit. Další, co mě hodně rušilo byla "schodovitost", ale to by se mělo snad dát řešit nějakým lepším antialiasingem...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Po tom, co jsem zkoušel asi
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
20. 10. 2017 - 13:35https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskusePo tom, co jsem zkoušel asi hodinu HTC Vive si nemyslím, že problém je v rozlišení, ale v prezentaci. Aktuálně je strašně vidět bod - dlouho nic - bod. Pokud by se to povedlo nějak "rozmazat", mohlo by aktuální rozlišení stačit. Další, co mě hodně rušilo byla "schodovitost", ale to by se mělo snad dát řešit nějakým lepším antialiasingem...https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085752
+
Kde si to skúšal? Je naozaj viditeľný rozdiel hrať hru s pusteným SSAA a na vysoké detaily oproti tomu hrať ju bez antialiasingu a na nižších detailoch. Hlavne AA je pri aktuálnej generácii headsetov celkom povinnosť.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kde si to skúšal? Je naozaj
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
20. 10. 2017 - 14:38https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseKde si to skúšal? Je naozaj viditeľný rozdiel hrať hru s pusteným SSAA a na vysoké detaily oproti tomu hrať ju bez antialiasingu a na nižších detailoch. Hlavne AA je pri aktuálnej generácii headsetov celkom povinnosť.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085779
+
" Pimax svůj produkt prezentoval na GeForce GTX 1080 v mobilním provedení a vysvětlil, že si je situace vědom a brýle jsou schopné pracovat i s nižším vstupním rozlišením, které upscalují na rozlišení displeje."
Ono sa to má takto. Sú 2 verzie pre 8K. Základná je označovaná ako "8K" a druhá ako "8K X". Obe majú HW rozlíšenie, ktoré je uvedené v článku. Líšia sa ale vstupom.
Verzia "8K" má iba jeden DP, ktorý nemá šancu dodať do okuliarov 2*4K rozlíšenie pri 90Hz. Dodáva "iba" 2*2K rozlíšenie na oko a toto sa potom vstavaným HW upscalerom natiahne do HW rozlíšenia okuliarov.
Verzia "8K X" má 2*DP, čo umožňuje poslať do headsetu skutočných 2*4K pri 90Hz. Na čo ale nemáme HW. Takže opäť sa bude musieť obraz upscalovať z nižšieho rozlíšenia ale s tým, že "8K X" verzia nemá HW upscaler, takže to bude musieť robiť GPU. Oni samy tvrdia, že pre "8K X" by mala byť minimom 1080 Ti a je to headset skôr pre budúce generácie GPU.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
" Pimax svůj produkt
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
20. 10. 2017 - 14:36https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse" Pimax svůj produkt prezentoval na GeForce GTX 1080 v mobilním provedení a vysvětlil, že si je situace vědom a brýle jsou schopné pracovat i s nižším vstupním rozlišením, které upscalují na rozlišení displeje."
Ono sa to má takto. Sú 2 verzie pre 8K. Základná je označovaná ako "8K" a druhá ako "8K X". Obe majú HW rozlíšenie, ktoré je uvedené v článku. Líšia sa ale vstupom.
Verzia "8K" má iba jeden DP, ktorý nemá šancu dodať do okuliarov 2*4K rozlíšenie pri 90Hz. Dodáva "iba" 2*2K rozlíšenie na oko a toto sa potom vstavaným HW upscalerom natiahne do HW rozlíšenia okuliarov.
Verzia "8K X" má 2*DP, čo umožňuje poslať do headsetu skutočných 2*4K pri 90Hz. Na čo ale nemáme HW. Takže opäť sa bude musieť obraz upscalovať z nižšieho rozlíšenia ale s tým, že "8K X" verzia nemá HW upscaler, takže to bude musieť robiť GPU. Oni samy tvrdia, že pre "8K X" by mala byť minimom 1080 Ti a je to headset skôr pre budúce generácie GPU.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085776
+
2 Volty Ti by to uz ve vetsine her zvladnout mohly.
Ale kdo na to bude mit, ze :-)
Spis by to chtelo dalsi revizi DP. 8x displeje a TV uz jsou za dvermi, tak by to chtelo rozhrani/kabel co da 8k ve 120 Hz. S tim by se uz hezkych par roku vydrzelo.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
2 Volty Ti by to uz ve
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
20. 10. 2017 - 15:31https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse2 Volty Ti by to uz ve vetsine her zvladnout mohly.
Ale kdo na to bude mit, ze :-)
Spis by to chtelo dalsi revizi DP. 8x displeje a TV uz jsou za dvermi, tak by to chtelo rozhrani/kabel co da 8k ve 120 Hz. S tim by se uz hezkych par roku vydrzelo.
https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085800
+
No. Na kábloch aj tak nezáleží. Teda v tom zmysle, či ti obraz prenesú dva alebo jeden. Stále neexistuje pre 8K a 90Hz žiadny HW, ktorý by to utiahol hrubou silou. Oni by to mali dať cez SW niečím čo volajú Brainwarp. Ale aj tak bude potrebná silná GPU. To platí pre verziu "8K X". Pri verzii "8K" stačí slabšia GPU (vďaka tomu, že renderuje v polovičnom rozlíšení, ktoré sa iba upscaluje). Oni odporúčajú ako minimum GTX 980 resp. GTX 1070 alebo Radeon R9 Nano. Viď:
To, čo je ale pri Pimax Headsetoch dôležité je cena. Tá je v najdrahšom prevedení a teda pre verziu "8K X" taká drahá, ako boli Vive a Rift na začiatku. A aj to iba ak už nemáš kúpenú Vive a musíš kúpiť aj príslušenstvo ako senzory a ovládače. Ak máš kúpenú Vive, tak ušetríš 300$ na príslušnstve a stačí ti kúpiť iba headset. Bez príslušenstva je za 700$ potom ten "8K X", za 500$ je "8K" a za 400$ je "5K". Takže ten 5K headset, ktorý má 2* lepšie rozlíšenie a až dvojnásobný FOV ako doterajšie Vive a Rift, je lacnejší ako je aktuálna cena spomínaných (aj keď sa mi zdá, že Rift je už tiež za 400$). To je podľa mňa výrazný posun.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No. Na kábloch aj tak
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
20. 10. 2017 - 15:52https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseNo. Na kábloch aj tak nezáleží. Teda v tom zmysle, či ti obraz prenesú dva alebo jeden. Stále neexistuje pre 8K a 90Hz žiadny HW, ktorý by to utiahol hrubou silou. Oni by to mali dať cez SW niečím čo volajú Brainwarp. Ale aj tak bude potrebná silná GPU. To platí pre verziu "8K X". Pri verzii "8K" stačí slabšia GPU (vďaka tomu, že renderuje v polovičnom rozlíšení, ktoré sa iba upscaluje). Oni odporúčajú ako minimum GTX 980 resp. GTX 1070 alebo Radeon R9 Nano. Viď:
https://www.kickstarter.com/projects/pimax8kvr/pimax-the-worlds-first-8k-vr-headset/description
To, čo je ale pri Pimax Headsetoch dôležité je cena. Tá je v najdrahšom prevedení a teda pre verziu "8K X" taká drahá, ako boli Vive a Rift na začiatku. A aj to iba ak už nemáš kúpenú Vive a musíš kúpiť aj príslušenstvo ako senzory a ovládače. Ak máš kúpenú Vive, tak ušetríš 300$ na príslušnstve a stačí ti kúpiť iba headset. Bez príslušenstva je za 700$ potom ten "8K X", za 500$ je "8K" a za 400$ je "5K". Takže ten 5K headset, ktorý má 2* lepšie rozlíšenie a až dvojnásobný FOV ako doterajšie Vive a Rift, je lacnejší ako je aktuálna cena spomínaných (aj keď sa mi zdá, že Rift je už tiež za 400$). To je podľa mňa výrazný posun.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085803
+
Jedna z veci, ktera brani VR rozsireni je kabelaz. Az bude wireless za rozumnou cenu, tak do toho pujdu, driv ne.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jak silnej a tezkej kabel z
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 10. 2017 - 17:12https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseJak silnej a tezkej kabel z tech brejli povede?
Jedna z veci, ktera brani VR rozsireni je kabelaz. Az bude wireless za rozumnou cenu, tak do toho pujdu, driv ne.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085839
+
Kabely jsou lehký, vzhledem k tomu, že musíš mít na hlavě helmu. Wireless rušení je už dost dneska.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kabely jsou lehký, vzhledem k
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
21. 10. 2017 - 15:42https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseKabely jsou lehký, vzhledem k tomu, že musíš mít na hlavě helmu. Wireless rušení je už dost dneska.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085953
+
Tak jedna moznost je posilat ten signal raw, na coz bys uz pri 4K potreboval tak 20 GBit/s takze asi nee.
Druha moznost je kodovat to do H265 a dekodovat v brejlickach, coz ma drobnu vadu, ze budes nosit na hlave (nebo nekde na sobe) tak kilovou baterii aby to neco vydrzelo. Baterie musi vydrzet beznou hracskou session + nejaka rezerva, odhadem tak 4 hodiny. VR kde treba menit baterii co pulhodiny, nikdo nekoupi.
Tudiz bych rekl ze "silnej a tezkej" kabel bude jeste nejakej ten patek optimalni reseni. Rozhodne lepsi nez vlacit kilovou baterii.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak jedna moznost je posilat
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
22. 10. 2017 - 13:15https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseTak jedna moznost je posilat ten signal raw, na coz bys uz pri 4K potreboval tak 20 GBit/s takze asi nee.
Druha moznost je kodovat to do H265 a dekodovat v brejlickach, coz ma drobnu vadu, ze budes nosit na hlave (nebo nekde na sobe) tak kilovou baterii aby to neco vydrzelo. Baterie musi vydrzet beznou hracskou session + nejaka rezerva, odhadem tak 4 hodiny. VR kde treba menit baterii co pulhodiny, nikdo nekoupi.
Tudiz bych rekl ze "silnej a tezkej" kabel bude jeste nejakej ten patek optimalni reseni. Rozhodne lepsi nez vlacit kilovou baterii.https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085977
+
Číňani??? Já myslím, že spíše jen: nějaká jedna konkrétní firma z(!) Číny ;-) A né: Číňani... (Jakoby snad všichni lidi z Číny..., nebo čínská vláda a státní - pak čínský, podnik :-)) ... )
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Číňani??? Já myslím, že spíše
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
21. 10. 2017 - 11:51https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuseČíňani??? Já myslím, že spíše jen: nějaká jedna konkrétní firma z(!) Číny ;-) A né: Číňani... (Jakoby snad všichni lidi z Číny..., nebo čínská vláda a státní - pak čínský, podnik :-)) ... )https://diit.cz/clanek/8k-vr-headset-pimax/diskuse#comment-1085938
+
Po tom, co jsem zkoušel asi hodinu HTC Vive si nemyslím, že problém je v rozlišení, ale v prezentaci. Aktuálně je strašně vidět bod - dlouho nic - bod. Pokud by se to povedlo nějak "rozmazat", mohlo by aktuální rozlišení stačit. Další, co mě hodně rušilo byla "schodovitost", ale to by se mělo snad dát řešit nějakým lepším antialiasingem...
Kde si to skúšal? Je naozaj viditeľný rozdiel hrať hru s pusteným SSAA a na vysoké detaily oproti tomu hrať ju bez antialiasingu a na nižších detailoch. Hlavne AA je pri aktuálnej generácii headsetov celkom povinnosť.
" Pimax svůj produkt prezentoval na GeForce GTX 1080 v mobilním provedení a vysvětlil, že si je situace vědom a brýle jsou schopné pracovat i s nižším vstupním rozlišením, které upscalují na rozlišení displeje."
Ono sa to má takto. Sú 2 verzie pre 8K. Základná je označovaná ako "8K" a druhá ako "8K X". Obe majú HW rozlíšenie, ktoré je uvedené v článku. Líšia sa ale vstupom.
Verzia "8K" má iba jeden DP, ktorý nemá šancu dodať do okuliarov 2*4K rozlíšenie pri 90Hz. Dodáva "iba" 2*2K rozlíšenie na oko a toto sa potom vstavaným HW upscalerom natiahne do HW rozlíšenia okuliarov.
Verzia "8K X" má 2*DP, čo umožňuje poslať do headsetu skutočných 2*4K pri 90Hz. Na čo ale nemáme HW. Takže opäť sa bude musieť obraz upscalovať z nižšieho rozlíšenia ale s tým, že "8K X" verzia nemá HW upscaler, takže to bude musieť robiť GPU. Oni samy tvrdia, že pre "8K X" by mala byť minimom 1080 Ti a je to headset skôr pre budúce generácie GPU.
2 Volty Ti by to uz ve vetsine her zvladnout mohly.
Ale kdo na to bude mit, ze :-)
Spis by to chtelo dalsi revizi DP. 8x displeje a TV uz jsou za dvermi, tak by to chtelo rozhrani/kabel co da 8k ve 120 Hz. S tim by se uz hezkych par roku vydrzelo.
No. Na kábloch aj tak nezáleží. Teda v tom zmysle, či ti obraz prenesú dva alebo jeden. Stále neexistuje pre 8K a 90Hz žiadny HW, ktorý by to utiahol hrubou silou. Oni by to mali dať cez SW niečím čo volajú Brainwarp. Ale aj tak bude potrebná silná GPU. To platí pre verziu "8K X". Pri verzii "8K" stačí slabšia GPU (vďaka tomu, že renderuje v polovičnom rozlíšení, ktoré sa iba upscaluje). Oni odporúčajú ako minimum GTX 980 resp. GTX 1070 alebo Radeon R9 Nano. Viď:
https://www.kickstarter.com/projects/pimax8kvr/pimax-the-worlds-first-8k...
To, čo je ale pri Pimax Headsetoch dôležité je cena. Tá je v najdrahšom prevedení a teda pre verziu "8K X" taká drahá, ako boli Vive a Rift na začiatku. A aj to iba ak už nemáš kúpenú Vive a musíš kúpiť aj príslušenstvo ako senzory a ovládače. Ak máš kúpenú Vive, tak ušetríš 300$ na príslušnstve a stačí ti kúpiť iba headset. Bez príslušenstva je za 700$ potom ten "8K X", za 500$ je "8K" a za 400$ je "5K". Takže ten 5K headset, ktorý má 2* lepšie rozlíšenie a až dvojnásobný FOV ako doterajšie Vive a Rift, je lacnejší ako je aktuálna cena spomínaných (aj keď sa mi zdá, že Rift je už tiež za 400$). To je podľa mňa výrazný posun.
Jak silnej a tezkej kabel z tech brejli povede?
Jedna z veci, ktera brani VR rozsireni je kabelaz. Az bude wireless za rozumnou cenu, tak do toho pujdu, driv ne.
Kabely jsou lehký, vzhledem k tomu, že musíš mít na hlavě helmu. Wireless rušení je už dost dneska.
Tak jedna moznost je posilat ten signal raw, na coz bys uz pri 4K potreboval tak 20 GBit/s takze asi nee.
Druha moznost je kodovat to do H265 a dekodovat v brejlickach, coz ma drobnu vadu, ze budes nosit na hlave (nebo nekde na sobe) tak kilovou baterii aby to neco vydrzelo. Baterie musi vydrzet beznou hracskou session + nejaka rezerva, odhadem tak 4 hodiny. VR kde treba menit baterii co pulhodiny, nikdo nekoupi.
Tudiz bych rekl ze "silnej a tezkej" kabel bude jeste nejakej ten patek optimalni reseni. Rozhodne lepsi nez vlacit kilovou baterii.
Číňani??? Já myslím, že spíše jen: nějaká jedna konkrétní firma z(!) Číny ;-) A né: Číňani... (Jakoby snad všichni lidi z Číny..., nebo čínská vláda a státní - pak čínský, podnik :-)) ... )
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.