Activision ohlásil zisk 4 miliardy z mikrotransakcí
Není žádnou novinkou, že herní transakce výrazně zvyšují zisky výrobce, mnohdy ale i převyšují. Už vloni ohlásil Ubisoft tržby z mikrotransakcí, které převýšily zisky z digitální distribuce samotných her. Mnoho výrobců v poslední době tento trend začalo sledovat a taktéž je implementovali do svých titulů.
Dalším z velkých hráčů je Activision, který se pochlubil zisky za rok 2017, kde je jasně vidět narůstající zisk za mikrotransakční nákupy. Celkový čistý příjem byl 7.017 miliard dolarů, z čehož přes 4 miliardy byly platby přímo ve hrách. Jako příklad můžeme uvést titul Star Wars Battlefront 2, který proslul nechvalně známými lootboxy pocházející z dílny EA, který je taktéž velkým hráčem herního průmyslu.
Mnoho lidí považuje takové nákupy za kontroverzní. V některých hrách se mikrotransakce zaměřují na estetické zkrášlování, například jiný skin popřípadě jinak vypadající zbraně, jiné nákupy dokážou dát značnou převahu oproti hráči, který hraje poctivě a nenakupuje speciální předměty. Některé mechaniky umožňují i urychlit postup či zvýšit úroveň a získat tak převahu nad běžně hrajícími.
I když jde o nehezkou praktiku, podle zveřejněných výsledků je vcelku jasné, že z finančního hlediska na ně trh reaguje pozitivně.