Adwarová firma dostane přes prsty
Společnost Zango, dříve známou jako 180solutions, si pod drobnohled vzala americká FTC (Federal Trade Commission). Zango je jeden z největších šiřitelů adwaru (reklamního softwaru, konkrétně Zango Search Assistant, případně 180Search Assistant, dále Seekmo a n-CASE). Jejich adware byl zakomponován v instalátorech typicky freewarových programů jiných firem (různé šetřiče obrazovky, hry, utility, ale také peer-to-peer aplikace pro sdílení souborů), instaloval se však také skrze některé díry v Internet Exploreru. Jen ve Spojených státech byl nainstalován asi 70miliónkrát a za tu dobu stihl zobrazit na necelých 7 miliard reklamních bannerů.
Zango dostala od FTC několik příkazů. Jednak musí z takto nečestně získaných prostředků zaplatit pokutu 3 milióny dolarů. Dále musí zajistit, aby se již žádný takový software neinstaloval bez vědomí uživatele (jak se dělo doposud) a navíc musí vytvořit a poskytnout na své adwarové produkty odinstalátor. Lydia Parnes, šéfka kanceláře FTC pro ochranu spotřebitelů k tomu dodává: „Jestliže chce mít uživatel na svém PC program na zobrazování pop-up reklamních bannerů, ať si jej klidně nainstaluje. Ale je v rozporu s federálními zákony instalovat takový software bez vědomí uživatele.“ Zmíněný adware byl navíc využit k monitorování uživatelových aktivit na internetu, o čemž samozřejmě uživatel zpraven nebyl.