Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD připravuje Dynamic Frame Rate Control, výrazně sníží spotřebu GPU

>nové technologie pro dynamickou kontrolu
>snímkové frekvence…

Tu sa adi hodi prklsfat
Control= ridenie=rizeni

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V pohode sa to da prelozit ako kontrola, dokonca to pre tento pripad aj v slovencine/cestine dava vacsi zmysel a dava to vacsi zmysel aj v anglictine. Tam kde sa ma pouzit slovo riadenie, tak tam aj anglictina pouziva "management", napr. memory management etc.. Dobre, tolko jazykove okienko ;)

Mne skor ide o to oznacenie pojmu "dynamicka", neverim, ze to bude nasekavat konstantantne fps na urovni jednotiek z nejakeho intervalu napr. 20-60 na zaklade vyssich fps zo zodpovedajucich priradenych vyssich intervalov. Ako priklad, mam fps 150 tak ma to limituje na tych 60, ALE! mam fps 80 tak by ma to na zaklade oznacenia "dynamic" malo limitovat nizsie v nejakom matematickom pomere, ale ak aj tych 80 "zasekne" na 60 fps tak je to nemoze byt rec o nejakej dynamike, ale len o "orezani" fps na urctiu hladinu bez ohladu na ich vysku nad tuto hladinu. A dalsia vec, ako je v clanku spominane nic nove pod Slnkom (Intel)..

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Chápu to dobře, že nám AMD v podstatě říká, že taky přidá do ovladačů FPS limiter? :)

BTW, jak to může nezvyšovat latence, když grafika poběží pomaleji a snímek se tím pádem bude renderovat déle?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Máme situaci, ve které grafická karta renderuje 150 FPS, LCD zvládá 60 Hz a máme dvě možnosti. Buďto použijeme v-sync, který může vnést až 1/60 s navíc, nebo použijeme 60FPS limit + freesync a nejenže latence nebude vyšší než v případě v-sync, ale ta „až 1/60 s“ ještě odpadne.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To přece neznamená, že to nezvyšuje latence, to jen znamená, že klesá riziko, že monitor vynechá překreslení snímku.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

latence je při variantě s v-sync vyšší, protože snímek bude zobrazený později než v případě varianty s variabilní snímkovou frekvencí - tam je zobrazen ihned po vykreslení, kdežto v-sync čeká... s pravděpodobností nemá valný smysl operovat, protože ta je v praxi téměř 100% :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na 150 fps s triple bufferingem a v-sync bude ta latence skoro poloviční oproti DFRC s fps lockem na 60 Hz – v tomto kontextu je tvrzení, že DFRC nezvyšuje latence, zavádějící. V ideálním případě, pokud to bude fungovat, jak je to prezentováno, by DFRC mělo zajistit, že bude na 60Hz monitoru u každého snímku latence 16,6 ms nebo víc.
Něco jiného by bylo, kdyby to tu grafiku (resp. hru) dokázalo na prvních 7 ms uspat a pak ve zbývajících 9 ms vyrenderovat celý snímek maximální rychlostí a rovnou jej poslat na monitor, ale bojím se, že tak to fungovat nebude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zapneš-li vsync, tak se žádných 150fps nekoná, ale opět pouhých 60fps (u 60Hz monitoru), zapneš-li k tomu ještě triple buffering obdržíš dalších 16ms lagu navíc, čímž dosáhneš asi nejhoršího lagu jaký udělat vůbec jde (nepočítám-li ještě nastavení pre-render bufferu na max).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Hergot, koukám, že v DirectX vlastně normální triple buffering neexistuje. Tak nic. :)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak AMD to ma urcite vychytanejsi...jako cokoliv jineho... :-)))))

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Nějak nechápu v čem to má být úspornější oproti přpadu, kdy se (jako třeba u konzolí) zamkne snímkovací frekvence na 30 nebo 60. Uniklo mi něco?

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze ti neuniklo nic. :-)

Podle me je to obdoba 3/4 roku stareho Battery Boost:
http://diit.cz/clanek/nvidia-uvedla-mobilni-geforce-gtx-800m-mix-kepler-...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

U mě výraz "Dynamic Frame Rate Control" navozuje dojem funkce, že při pomalém pohybu (změně) na scéně není potřeba tak vysoké FRPS. Potom při rychlém švenku se použije oněch 60 či 120 FRPS když to karta stíhá s rezervou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Docela mě v tomhle převapilo Elite Dangerous. Přímo v nastavení jde vypnout VSYNC a zapnout FPS limiter na 60FPS, kdy to rendruje kolem 63-64FPS. A funguje to docela dobře.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

---------------------- ---------------------- ----------------------
Okienko marketingovej dementizacie.

Uz na to soudruzi z NDR prisli?

Dufam ze soudruzi vyrabajuci LCD TV pridu na to, ze absolutne retardovane a marketingove refrese nad 200 Hz (400, 600, 800, 1000,1200 Hz) su taky nonsens, ze konstrukterov, marketingove oddelenie a aj toho kto kupi taky TV s takym refresom by som dal zavriet do blazninca. Nehovoriac o tom, ze refrese roznych technologii (LCD a plazma) sa nedaju priamo porovnavat. Kuknem na monitor a co nevidim: 59 a 60 Hz. Teda pokial nemam ultra-hyper-mega-brutal profesionalny 3D QHD s 72 ci 144 Hz refresom. A LCD TV ma mat 1000 Hz? To je este vacsia marketingova retardizacia ako ppi. Osobne vlastnim 200 Hz LCD TV a nejako sa mi zda obraz horsi, takze ho pouzivam na klasickych 100 Hz. Pred dekadou sa viedli vtipy, aky je rpzdiel medzi 50 Hz a 100 Hz televizorov. Na ten 100 Hz sa na obrazovku zmesti 100 hercov (komparzistov).

Marktingove oddelenie vsak tvdi: dnesne smart-blb-genius TV vsak prepocitavaju plynulost obrazu = rychlymi a efektivnymi algoritmami dopocitavaju chybajuce snimky. To take 50 fps (aj to je hnusne prekladane ale zjednodusme to) zobrazovane na 200 Hz potrebuje dopocitat 3 snimky zo 4. Nehovorim ze vysledku musia byt zle a ze pri rychlych, sportovych, akcnych scenach to nie je treba. ALE (!!!) napr. 800 Hz. Tam je dopocitanych 15 snimok zo 16? Ako nech sa na mna marketingova oddlenia nehnevaju ale Snanonova teoria informacie a druhy zakon termodynamiky je svina. Kde nic neni tam nic neni a ani najsofistikovanejsie algoritmy to neprivedu do nativnej dokonalosti. Druha moznost je absolutne nezmysleny refresh 800 Hz pre 25-50 fps signal (i alebo p). Pripadne kombinacia tychto nonsensov. A co potom 1000 a 1200 Hz refrese.

Nechce sa mi verit ze sa v realne vyraba takto dementny a nezmyselny hardver (TV s 1000 Hz refresom). Bolo by to nielen absolutne nezmyselne, ale aj nerentabilne a zbytocne. Realita bude skor taka ze sa tam nejake tie snimky dopocitaju (3 zo 4 ci 2 z 3 ci 7 z 8 to je fuk) a realny hardverovy surovy nezmyselny refres (bez uvazovania nejakeho dopocitavania snimok) je medzi 100-200 Hz. Dementizacne-marketingovo sa to potom len prenasobi a mame 1000 Hz.
---------------------- ---------------------- ----------------------

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kľud. Tu je to rozpísane ako tie frekvencie "vypočítaju". Furt ide o tie isté panely aj frekvencie...
http://tinyurl.com/nb24hsh

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Hej 200 Hz LCD TV sa da chapat ako-tak este aj realne. Ale dnesne marketingove hausnumera pri LCD TV nie.

Cely sync pri IT je o hrach, VGA a monitorch. Pre ludske oko je prirodzenejsie a lepsie, ked je fps monitora a hry synchronizovane. Bohuzial fps hry nie je konstantne. A to je problem, to sa teraz riesi. 70 fps hry na 60 Hz LCD moze byt (a asi aj je) horsie ako 60 fps hry na 60 Hz monitore a teda ked je synchronizacia.

Pri LCD TV su vsak vsetky fps a refrese konstatnne, tam sa jedna o neskutocnu marketingovu retardizaciu.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Frekvencia refreshu lcd nema s tymi kiloherzovymi frekvenciami nic spolocne. Pri lcd ide o frekvenciu blikania podsvietenia, nie refreshu displaya ani dopocitavania obrazu. Pri plazmach to bolo myslim inak, 600Hz bolo kvoli 100Hz obrazu s tym, ze sa v 6 krokoch v kazdom snimku zapinaly bunky a tym sa myslim riesil jas. To si ale uz presne nepamatam.
200Hz je podla mna u displeja super (na aktivne 3D pri 2x 60Hz 100Hz nestaci a zahrat si napr. Tomb Raidera v 3D stoji za to), algoritmy na dopocitavanie pohybu su ale narocne na vykon (idealne neinterpolovat iba medzi dvoma snimkami, ale medzi viacerymi) a implementacia v TV zial nic moc. Keby povolili vstupom tych 100-200Hz, to by bolo super.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.