Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Snímek Fiji prozrazuje, že HBM rozhraní zabírá jen 6 % plochy jádra

ano ano, jediný skutečný inovátor na poli GPU je jen a pouze AMD, zatímco nVidia zákaníky podvádí tím, že ani neumí DX12, o čemž lže

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

jakto? vždyť nVidia taky inovuje a připravuje karty s HBM paměťmi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

chceš jako říct, že nVidia jen v budoucnu zkopíruje AMD a v budoucnu přidá plné DX12? Ještě aby to alespoň nedělala, slibovala :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vy si vývoj hardware představujete jako hurvínek válku. Prostě si chip zkopírojeme chip od konkurence a je hotovo, že jo? V praxi to takhle bohužel nefunguje.

Vývoj chipu od základu trvá několik let, AMD začala pracovat na integraci HBM pamětí už v roce 2007!!! nVidia o něco později a asi i proto bude mít grafiky s HBM dostupné až v průběhu příštího roku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No obecne bych NVidii neupiral zasluhy na inovaci GPU, ale tohle IMO pravda neni.

AMD zacala pracovat pred 8 lety a udelala tu praci. NVidia se mrkla na speficikace, ktere AMD dala JEDECu a pak podle nich pripravila/pripravi za cca 2 roky to rozhrani. V tomhle pripade se opravdu jedna o zkopirovani :)

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

ne, ale nVidia to už kopíruje u stejného výrobce, co fyzicky vyrábí také AMD
blik? už je ti to jasný? :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

jenže nVidia může zkopírovat maximálně myšlenku použít HBM paměti, řadič a jeho integrace do chipu už zkopírovat nejde. A na kopírování dobrých nápadů nevidím nic špatného, protože bez toho, aby od sebe Intel a AMD kopírovali nápady bychom dnes neměli žádné x86 CPU. Na x86 CPU je taky vidět, že to s kopírováním nápadů od konkurence není vůbec jednoduché, přestože AMD může používat všechno co si Intel patentoval, nestačí to k vytvoření konkurenceschopného produktu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

...přestože AMD může používat všechno co si Intel patentoval, nestačí to k vytvoření konkurenceschopného produktu... To je velice svérázný názor někoho kdo nejspíš AMD CPU neviděl už roky ani z rychlíku. Ve skutečnosti nejzásadnější poslední inovace přineslo AMD např. 64bit instr. set AMD64 si Intel licencoval jako EM64T (dnes ozn. x86_64). Dále bych připomněl tlačení neskutečně drahých pamětí RIMM od Rambus&Intelu, dnes používané DDR pomohla udržet AMD. Koncept APU tj. integrace graf. s CPU je také od AMD (Fusion). Zásadní inovací AMD byl Mantl vs. DirectX & openGL dnes přetavovaný do DX12 a Vulkan. Na tak malou firmičku to vůbec není špatné. Myslím si, že každý zákazník Intelu by si měl přát prosperující AMD které mu zajistí přijatelné ceny. AMD má dnes velmi úspěšná APU na jádrech Jaguar pro úsporná PC / notebooky s TDP 15W jsou lepší volbou než konkurenční takže i když Intel dnes dělá dobré procesory, ne vždy jsou lepší volbou.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

hle tady v diskuzi na Diit to nema smysl hlasat, tady nikoho neovlivnis, musis to jit hlasat nekam treba na Vaclavak, nebo nejlip do nejake satelitni/internetove TV aby si to poselstvi predeal co nejvice lidem 8)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jasně maysider, zato AMD umi komplet DX12, ze? Jo a proc nam neprineslo to tvoje svate AMD napriklad FreeSync uz davno? Proc nam neprosadilo masove tesselaci? Proc kopiruje konkurenci v nekterych sw doplncich ke kartam? Co to jejich Turbo, kdepak se to inspirovali? .......

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou včera jsem stavěl pro kolegova syna levný herní počítač a jako grafiku jsem zvolil R9 380 a monitor AOC s freesyncem za 4 tisíce. Tuhletu synchronizační technologii si tedy můžete s AMD užít už v kategorii "levné herní PC". Ukažte mi monitor za 4 tisíce s Gsync modulem. Teselační výkon u všech GCN 1.2 karet, tedy i u zmíněné Tongy poskočil o cca 50% oproti 1.1 kartám, takže opět nechápu poznámku. A co se týče "turba", doporučuji si přečíst četné články na webu. Turbo na AMD a NV kartách funguje odlišně, takže o nějaké inspiraci nemůže být řeč

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Vubec jste nepochopil co jsem napsal.
- Ja tady mluvim o nejakych cenach za monitory? Jen pisu, ze pokud by Nvidia neprisla s G-sync, tak bychom tady dnes pravdepodobne nemeli zadny FreeSync
- Ja tady mluvim o nejakem teselacnim vykonu? Ja jen pisu, ze Nvidia teselaci protlacila do pouzitelne formy. Protoze teselacni jednotky mela kdysi ATI, ale uplne k nicemu.
- Ja tady pisu, ze turbo funguje stejne? Ja pisu o tom, ze Nvidia zavedla svoje turbo a AMD na to reagovalo svojim turbem, byt funguje trochu jinak. Nic vic, nic mene.

A aby to zase nekdo nechapal spatne, tak zase ocenuji napriklad AMD, ze prisla s Mantle, bez ktereho by nevzniklo takhle rychle DX12, ze prisli s HBM a podobne.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Případ1:
"pokud by Nvidia neprisla s G-sync, tak bychom tady dnes pravdepodobne nemeli zadny FreeSync"
tady oceňujete Nvidii jako vynálezce nějaké technologie, což donutilo AMD vydat svou verzi toho samého. Všimněte si, že už nechválíte AMD za to, že dokázala tu technologii nabídnout levněji a pro masy.
Případ2:
"Nvidia teselaci protlacila do pouzitelne formy. Protoze teselacni jednotky mela kdysi ATI, ale uplne k nicemu".
Všimněte si zde. Situace se obrátila. V tomhle případě je ATi (AMD) vynálezce technologie, ale nechválíte jej za to. Zajímavé, že firmu která z ní udělala běžnou součást pro masy pochválit nezapomínáte

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Proboha, co porad tocis? Resil jsem primarne, kdo se zasadil o prosazeni neceho a konkurence na to pak reagovala. Ja nemam problem pochvalit AMD za to ze to udelali jako standard. To ze to je konecne levne ale nema co delat s AMD, co je parketa vyrobcu monitoru. Nemam ani problem s Nvidii, ze si svoje napady dela jen pro sebe. To je jejich boj.

Ad teselace, to mam jako chvalit AMD ze neco, co tam nejaky sileny inzenyr navrh a bylo to v te dobe uplne mimo?

Nemam problem pochvalit AMD za Mantle, na druhou stranu je sepsu, ze porad tvrdili, ze to bude open a skutek utek. Kdyz videli, ze to nezvladaji, tak alespon nejakou chytrou hlavu napadlo to predat jako zaklad pro Vulkan.

Tak a ted mne jeste napis, co jsi mne tim chtel rici? Ze jsem jako nejaky zaslepenec nebo co vlastne? To jsem opravdu nepobral.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

čo sider, pomýlil is si stránku ? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak. Třeba taková dvoustovková a třístovková řada Radeonů je vysloveně vtělená inovace. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Taky bych řekl:
R7 260, R7 260X, R9 290, R9 290X, R9 295 X2 - první čipy s plnou podporou DirectX 12, Mantle, TrueAudio, XDMA, FreeSync... Hawaii je k tomu historicky první čip s nativní podporou Double Precision 1:2 a asi vůbec první produkt, o kterém se dalo uvažovat jako o doplňku 4k panelu.
R9 285 k tomu ještě doplnila delta-kompresi a podporu 16bit instrukcí.

Možná sis to popletl s druhou generací Kepleru, která stála proti těmto kartám - ta neobsahovala ani jeden zcela nový čip.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Plná podpora DX12? Robert Hallock (AMD): "I think gamers are learning an important lesson: there’s no such thing as “full support” for DX12 on the market today. There have been many attempts to distract people from this truth through campaigns that deliberately conflate feature levels, individual untiered features and the definition of “support"." (cca září 2015).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Články, které na toto téma vyšly, bohužel Hallockovy odpovědi trochu vytrhly z kontextu, respektive si k nim doplnily vlastní komentáře nebo otázky. Příklady, které tam Hallock dává (tj. Raster Ordered Views a Conservative Raster) se netýkají FL 12, ale FL 12_1. Radeony generace GCN 2 („GCN 1.1“) skutečně podporují kompletní feature level 12 a zároveň jsou prvními čipy, které toto uměly. Co nepodporují, jsou dvě funkce z feature level 12.1.

Pokud máš (nebo kdokoli jiný) opačný názor, tak prosím o ocitování konkrétní funkcionality, kterou R7 260 / R9 290 z DirectX feature level 12 neumějí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Když je tady článek o grafických kartách, tak mě vždycky potěší, kolik mají AMD i Nvidia v ČR akcionářů a dokonce i manažerů. :-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

ale no tak, trochu se pohádat za svou barvu nemůže přece ničemu škodit? ;-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zlate 3Dfx

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.