Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Flute, platforma Xbox Scarlett, disponuje osmijádrovým 3,2GHz Zenem

Myslim, ze GPU cast toho konzoloveho APU bude nejzajimavejsi. Pokud to nebude mit vykon jako RTX 2060 teda mainstreamova grafika na PC nebo-li vykon jako RX 5700, tak nevim k cemu ty konzole jeste vydavaji.
Driv kdyz konzole vysla, tak byla vykonostne nejlepsi a PC ji dotahovalo, u PS4 a Xbox One byl v konzoli integrovan vykon levnejsiho mainstreamu a na slusnou grafiku se to dostalo jen diky optimalizacim. Stejne se to ale na PeCeckovy highend nechytalo hned od zacatku, co se tyka kvality grafiky ve hrach.
No a tady to zacina vypadat, ze ani u nove generace se to pres optimalizace typicke pro konzole nedokaze dostat na uroven PC alespon z pocatku prodeje. :-/

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

co je zle na optimalizaciach?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Optimalizace = snížení nároků = snižování detailů, ubírání objektů, zjednodušování.... například ambient oclusion zapečené do textury místo aby se počítala podle skutečného směru všech zdrojů světel a jejich intenzity, natož aby se počítala fyzikálně věrně skrz RT: často se zapečou i různé particle efekty, reflexe, global illumination...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ale ale...

Optimalizaci dostanes lepsi vykon, ktery pak muzes investovat nekam jinam. Treba do vetsich detailu, atp. To o cem mluvis ty je snizeni naroku za ucelem dosazeni adekvatniho vykonu pro prezentovani produktu. Je v tom velky rozdil.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

> vykon jako RX 5700, tak nevim k cemu ty konzole jeste vydavaji.

1) RX 5700 stoji 370 euro, coz je zhruba cena kompletni PS4.
2) existuje nemala skupina lidi, kteri desktop nemaji / nepotrebuji. Maji televizi, mobil a pripadne laptop. Pro tuhle skupinu je jednodussi a levnejsi si koupit konzoli nez kompletni PC s prislusenstvim.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

no pro novou generaci konzolí se očekává že ceny už nezůstanou na cca 500 dolarech jako byly při launchi současných, mluví se o cenách až 1000 dolarů,

Tak aby ne, silné grafiky, silné CPU, více paměti, NVMe SSD... Pokud to nebudou dotovat, tak cena půjde nahoru

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

To mozna mluvi pubertaci co nevi o cem mluvi. Sony se spalilo s PS3, ktera nova stala $600 celkem rychle zjistili jaka to byla chyba. Proto uz PS4 (stejne jako pozdeji PS 4 Pro) stala jen $400. Ze by opakovali chybu s PS3 fakt nehrozi a cena moc pres $400 nepude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsou novináři píšící někdy už i dvacet let o HW, puberťáci...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Spis Jiricek tradicne placa...
Ukaz tu nejake "duveryhodne" linky, kde se mluvi o tom, ze nove konzole maji stat 1000,-E..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemám co nalinkovat, nikde jsem netvrdil že konzole mají stát 1000€

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

JirkaK | před 16 hodinami | *
no pro novou generaci konzolí se očekává že ceny už nezůstanou na cca 500 dolarech jako byly při launchi současných, mluví se o cenách až 1000 dolarů

Ty ani nevis co sam pises trollollollooooo
:)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

$1000 cenovka je nesmysl, to ti za konzoli da jen par lidi - skalnich fandu M$/Sony.
Naklady do $1000 a cenovka $500 mi zni realneji. Nez snizi naklady na vyrobu, tak budou s vydelkem ze samotnych krabicek na nule a prijmy budou ciste z periferii, her a poplatku za sluzby.
Lidi jim utrhaji ruce, pokud to bude mit vykon nad rx 5700 xt + vykon z optimalizaci + featury. Cim vic krabicek prodaji, tim vic kopii her lidi budou kupovat a z kazdy maj neco. A kazdy si samozrejme zaplati PSN/xbox live, aby mohl vubec online, zeo a predplatne ps plus/xbox game pass...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Těžko se grafika v konzoli může blížit mainstreamu, kde se výkon jen grafické části pohybuje ve stovkách wattů a na chlazení je potřeba chladič jako kráva. To by se do cool tenké tiché konzole nevešlo.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No do cool tenke tiche konzole urcite ne, ale ktera nova generace konzoli od Sony ci MS byla cool tenka a ticha? PS3 mela spotrebu kolem 200W, PS 4 asi 150W. To jsou podobny hodnoty jako maj highend herni notebooky s RTX 2080/2070. Cili mainstream vykon by nemel byt az takovej problem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Driv kdyz konzole vysla, tak byla vykonostne nejlepsi a PC ji dotahovalo"

To bych prosil nějak potvrdit. PS1 netuším. PS2 slim rozhodně nebyl výkonější než PC nebo nedejbože PowerMac G5. PS3 co se herního výkonu týče, rozhodně také nebyl výkonější než PC. Víš proč konzole nikdy nemůže mít herní výkon jako High End PC? Víš kolik stojí konzole? Kdyby konzole stála o něco méně než High End PC, tak by jí nikdo nekupoval.

Cena je u konzole hned vedle exluzivit to nejzajímavější. Pokud najdu někde starou PS3 za pětikilo, klidně s rozbitým modrým paprskem, tak bych si jí taky kvůli těm pár exluzivitám a modingu koupil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

PS1 vyšla v době, kdy většina lidí neměla PC buď vůbec, nebo v něm měla jen 2D grafiku. Málokdo měl 3D

PS2 byla nejdříve fat. Nevím, proč srovnáváš slim s PC. Ale první verze PS2 měla opravdu výkonnější grafiku, než PC a proto to byl takový trhák.

To až PS3 a pozdější měli klasické grafiky, které museli být mainstream kvůli ceně a teplu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S tou PS2 se mi to moc nezdálo, ale máš pravdu. Když už jsem to hledal, pro informaci...
PS2 fillrate: 2.4GP/s / 75MP/s konec roku 2000
GF2 GTS: 1.5 GP/s první polovina roku 2000
V5 6000: 1.3 GP/s
zbytek měl podstatně horší fillrate, uvádět nebudu. Nezohledňuje to samozřejmě další věci, je to hrubý výkon o který tu jde.

Na druhou stranu, ačkoli nejsem konzolista a nemohu tak subjektivně zhodnotit to, co z toho lezlo (viděl jsem to jen párkrát), už tehdy bych i jako čistokrevný hráč zastával spíš PC, vzhledem k rozlišení a kvalitě, které bylo možno dosáhnout a na co se tehdejší velmi mizerné televize neměly šanci dostat (neřeším extrémy ke konci éry CRT televizí, projekční TV a podobné věci, to už bylo cenovkou taky mimo).

PS1 jak správně píšeš, přišla v době, kdy v podstatě 3D grafika, která by stála za slovo, v PC neexistovala. Resp. bavíme se o konci roku 95, v té době bylo možno zakoupit nV1 nebo Rage 1, voodoo1 vyšla až o rok později.

Jinak by zřejmě stálo za uvažování popřemýšlet nad tím, jak se sony podařilo vymáčknout tak vysoký výkon v konzoli. PS1 byla celkem malá a hlavně to nežralo skoro nic, bylo to úzce specializované zařízení (což bylo v té době typické) a navíc to přišlo v době, kdy "3D" v počítačí prakticky neexistovalo (v consumer segmentu). U té PS2 bych si i tipnul, že to v loadu papalo mnohem víc než PC HW a zřejmě i v tomto směru bylo logické, že bude mít vyšší výkon. Poté se už všechno otočilo a konzole hrály druhé housle, navíc se v PS3 sice použil IBM Cell jako CPU, ale grafická část byla derivátem nějaké desktop grafiky od nV (MS použil derivát od ATi - xenos). Ostatně, od té doby už ten HW jako takový nebyl tak zajímavý, že? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- o PS2 grafickém výkonu toho nemohu moc dohledat a na základě jednoho parametru se dělají horko těžko závěry >> osobně si myslím (na základě omezených systémových prostředků a limitům výstupu), že PS2 dokázala zobrazit více dotatečných efektů, ale s nižšími detaily i rozlišením a horší komplexitou scény vč. dohledu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si ostatně něco takového myslím, ale tuto konzoli nevlastním a pouze z pozorování se mi to nechce nějak soudit. Navíc tipuju (nezkoušel jsem), že by sice mohlo být pár her natočených na tytrubce, ale budou to zřejmě buď moderní hry (čili trochu nefér) nebo dobové záběry (nedetailní, nepoužitelné). Další fakt je, že se to hrálo přeci jen z křesla v obýváku, nebo ze země na koberci, takže i to nízké rozlišení TV částečně kompenzovala vzdálenost a zábavnost daného titulu. Poslední fakt, který se bude dneska také špatně hodnotit... CRT televize prováděla "antialiasing", takže by bylo záhodno to testovat na dobové technice, nikoli to připojit na LCD zobrazovadlo. Samozřejmě hrany byly vidět už tehdy, ale asi oba víme, co mám na mysli.

Snad se k tomu někdy dokopu a pořídím si nějakou bazarovou, kterou dám do pucu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rede zase spatne :) misto "vysla" jsi mel pouzit byla ohlasena s velkym predstihem a nez se dostala na trh tak uz zaostavala :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to vidím jinak. Konzole dneska není vyloženě high end gaming zařízení, ale spíše možnost jak zprostředkovat hraní širší mase za přijatelnou cenu.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

„Driv kdyz konzole vysla, tak byla vykonostne nejlepsi a PC ji dotahovalo"

Dřív ta highend grafika nestála samotná 20 tisíc a nežrala 250 W. U top herních CPU je situace podobná. Prober se a hlavně nekritizuj konzole, protože to PC HW jde špatnou cestou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

HW nejde špatnou cestou, špatnou cestou jde SW. Viz neskutečně zastaralá API typu DX9-11. Takový Euro truck Simulator 2 je hra za 4,5k a jede to na DX9, příšernost. Taková Forza Horizont 4 stojí "jen" 2,5k a vypadá doslova jak z jiného století, a hlavně běhá.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Teda nevim kde si dal za Euro Truck Simulator 2 4500, ale rek bych ze te okradli ;). Ja za nej na Steamu dal 15Eur...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to je přeci jiné téma, co kdo dal. Otázka je, kolik chtějí. Chtějí 4,5k.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak když se podíváš na DLCčka tak už ta cena není tak libová :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to je u každého otevřeného simulátoru. FSX za 5€ a "dlc" asi za 3 tisíce... dolarů... a to nemám nic, na výběr je toho daleko více, kupy letadel, kupy scenérií, výhoda je že si člověk vybere co chce. Simulátor je vlastně jen takový engine a primárně je to o doplňcích kterých napočítáme tisíce od stovek různých vývojářů.

Když kouknete sem: https://orbxdirect.com/ což je jeden z oblíbených výrobců scenérií pro FSX/P3D/XP/AFS, tak koukněte jaká nabídka je pro to FSX, spočtěte si cenu (cca 5700 Australských dolarů, tedy cca 95 tisíc korun). To je jen jeden z mnoha autorů addonů pro ty letecké simulátory...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Narážate na Gatesov zákon?

Gates's Law
“The speed of software halves every 18 months.”
http://catb.org/jargon/html/G/Gatess-Law.html

Mooreov zákon nemusím citovať,

ale Wirthov je ich spojením

Wirth's law is an adage on computer performance which states that software is getting slower more rapidly than hardware is becoming faster.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wirth%27s_law

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konzole a PC pokud jde o použitý hardware se přece nedají srovnávat. Konzole používají extrémně nízko úrovňové API nejen na CPU ale i na GPU. To dokáže o proti PC zvednout efektivitu hardware o 20% - 30% dle situace. O takové efektivitě se může PC jen zdát. Je to dáno tím že konzole používá jednu verzi hardware a může mu takové API ušít na míru. To je na PC kde je X verzí hardware od jednoho výrobce a to si vynásobte počtem výrobců absolutně nemožné. Úzké hrdlo posledních generací konzolí byla malá kapacita sdílené paměti a pomalý přístup na disk. Tento handicap s novou konzolí zmizí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To se s příchodem nízkoúrovňových api na PC dost snížilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejde ani tak nízkoúrovnovost API ale ušití SW na míru dané konzoli. Pokud přesně znáte na čem SW poběží, múžete jej mnohem lépe zoptimalizovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konzole je dobra pro nenarocny casual hrace. Levna, jednoucelova, blbuvzdorna, protkana poplatky :)
Ale pro pc hrace je fajn, ze se globalne zvedne kvalita grafiky (fidelity) her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak nevím nevím :) plno hráčů je rádo za grafiky s výkonem na ůrovni GTX 1050/1060 a nová generace tohle zadupe do země :) ano pro hráče co budou mít RTX 3080 a vyšší to bude určitě velkým přínosem

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak GTX1050 byla vždy low end grafika, 1060 byla výkonem na mezi low end a midrange, dnes už je to také výkonový lowend. Výkonnostní střed bývaly už dlouho, u NV, řady 70 a 80. A také je většinou světové magazíny doporučovaly jako ideální volbu pro náročnější, byť ne nekompromisní, hraní. Prostě rozumné herní počítače v ceně od 15 do 20 set dolarů.

Ale ne každý hráč bude spokojený s low endem. Osobně se pohybuji mezi lidmi, kteří uvažují typicky o výkonu kolem GTX1080 nebo výš.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ty se bohužel pohybuješ hodně někde jinde . Já se třeba pohybuji mezi herními vývojáři a 1080 a výše je jak doma tak v práci poměrně raritní kousek.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Však napsal, že uvažují, ale reálně to asi nemají :)))
Ale to uvažuje každý puberťák a skutek utek :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasně puberťáci si doma staví něco jako tohle - tohle konkrétně běží na 4 počítačích + ty FMC u pilota a copilota (takové ty kalkulačky s displayem) jsou také samostatné minipočítače.

http://download.jirikocman.cz/ngxjk.jpg

Taková hračka včetně 180 stupňové projekce s poloměrem cca 4 metry se dá pořídit už lehce přes 50 tisíc €, jen licence pro simulaci toho letadla (může dostat certifikaci na některé typy pilotních výcviků) stojí víc než 2080Ti

Jde to ale i trošku levněji a bez projekce: https://static.wixstatic.com/media/74ab01_d7dc120ec9124d17a5291623ddbb48...

A nejsou to jen dopraváky ale i malé GA letadla a oblíbený 3x65" TV setup:
https://simvim.com/cockpits/pit_2_4.jpg (pro lepší výkon je dobré ten X-Plane pouštět co počítač to monitor)

A když to chce člověk levně tak jde do Saiteku, dnes Logitechu
https://www.avsim.com/pages/0213/RemoteFlight/Pg_5a_zoom.jpg

třeba ty malé kostkové displeje stojí jeden přes 3 tisíce a celá ta výbavička je asi za 50 tisíc (na zemi budou ještě pedály) a to je to nejlevnější co se dá koupit.

Lidi co takové věci dávají dohromady běžně řeší midrange grafiky, dokonce jsem už pár lidí odradil například od koupě 2080 či dokonce 2080Ti s tím že víc než řádově 2070 nevyužijí, že nemáme tak silné procesory i 9900k na 5.3-5.4GHz často nenakrmí ani tu GTX1080. Další fakt je kolik stojí doplňky. Dnes jsem tu dával odkaz na https://orbxdirect.com/ - jeden z mnoha set developerů pro letecké simulátory, nabídka pro FSX čítá produkty za cca 5700 australských dolarů, tedy nějakých 95 tisíc... v případě pro nekomerční použití, komerční licence má 20x vyšší.cenu

To je jen "pár" scenérek, kde je spousta dalších addonů a služeb s měsíčními poplatky

Mimochodem nemálo těch "puberťáků" už jsou gentlemani užívající si penze, zvláště vhodné pro ty, kteří už kvůli zdraví nemohou reálné letadlo pilotovat

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

prave ze cim vetsi rozliseni tim min se projevi CPU ale za to GPU je sakra znat takze jestli chtel nekdo 4k nebo 2 monitory a ty jim poradis 2070 misto 2080ti tak jses dost neprejici *** :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jak kteří. Pokud řeší hypotéku, leasing a rodinu tak je stroj co utáhne aspoň minimální doporučené požadavky dostačující a nastavení "medium detail" bez vyhlazování důvod k jásotu. Jinak je karta typu 1050/Ti jen nouzovka která je ráda za nějaké fungování pod letitým fHD. Ale v tomto kontextu to ještě jde, už jsem viděl zvěrstvo typu chtít rozběhat GTA IV na notebooku s Intel igp...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele i ty 1050/1060/570/580 v pohode staci, pokud neni clovek graficky hnedopich. To ja treba jsem, ale kolem me je snad jen jeden dalsi clovek s rtx 2080, zbytek kamaradu, i kdyz je pro ne pc gaming hlavnim konickem, nema tak vykonou grafiku a stejne hrajem. Da se to. Hlavne tech skutecne narocnych her je "par", na ktery tenhle hw nestaci.
Uvidime, kam nas nove konzole posunou. Soucasna generace se honosi pojmy jako "4k" ale v konzoli se v takovym rozliseni rendruje jen par her a v dynamickych scenach casto rozliseni klesa i pod ctvrtinu. To samozrejme neni tak uplne na skodu, kdyz se to dela spravne a hrac si toho nevsimne, ale tak to neni vzdycky.
S vyssim vykonem bude jeste snazsi propady maskovat a ja doufam ve "4k"60, lepsi AI diky procesoru a zrychlene nacitani z ssd. Tyhle vsechny vyhody by se mely propsat i do pc klonu tech her. Lepsi dynamicky lod objektu, vice detailu kvuli 4k, lepsi textury, lepsi ai nepratel, raytracing boom, lepsi VR, odstraneni chokepointu pri nacitani atd.
Jasne, 1050/1060 tohle uz nedaji (mozna daji, na low), ale bavime se tu o necem, co prijde za rok a pul a dal a tohle jsou 3 roky stary mainstreamovy grafiky uz dnes. Premyslej, nez neco placnes.
Ty lidi si koupi novy lepsi grafiky a budou zas vyzivany. Je to dynamicky proces a nekdo ty kolecka vyvoje musi mazat :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1060 je úplně v klidu pokud nejsi idiot který posune všecky hodnoty na ultra a pak se diví. Jiříček má sice nějaké sny a fantazie ale skutečnost je taková že mainstream je od 1060 dolů ne od 1080 nahoru

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

od 1060 dolů je to lowend a vždy byl - u NV je střední proud šestková řada, u AMD to bylo variabilnější od šestek až po osmičky v těch horších letech (HD 6800, 270,380) - v tomhletom je NV předvídatelnější a přehlednější. Nyní je to 2060/6GB s 1660/Ti a u AMD 5700/590/80.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, i u té nV je to takové dynamické a v současné době se dost rozjela cena i výkonové umístění. Proto někdo rejpe v tom, že "mainstream" není mainstreamem, přitom oba sice mají na mysli mainstream, ale jeden cenový a druhý výkonový. Nicméně, ta cenová úchylka bude zřejmě poslední dobou citelnější, protože nám ten vývoj naráží na limity (mimo jiné, jinak jsem osobně fakt zvědavej, jak to bude vypadat za těch řekněme 7 let, až budeme na těch 2nm?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"S vyssim vykonem (...) lepsi AI diky procesoru a (....)"
Tos pobavil. Lepší/chytřejší AI nám vývojáři slibují s každým novým vydáním hry (hlavně u sérií) asi tak 15 let. Přitom prostředky na to mají. Ale sdílím tvůj optimismus. Přítomnost 8jádra v konzolích by mohlo přinést změnu k lepšímu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.