Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD Flute, platforma Xbox Scarlett, disponuje osmijádrovým 3,2GHz Zenem

V databázi UserBench se objevil (a opět byl stažen) záznam z čipu, na kterém bude postavena příští generace konzolí Xbox Scarlett. Vypadá velmi zajímavě…

Úvodem připomeňme, že údaje o základu příští generace Sony Playstation začaly unikat již v lednu, kdy se objevily první specifikace vzorku SoC / platformy / desky AMD Gonzalo. Její kódové značení 2G16002CE8JA2_32/10/10_13E9 podle dvojky na začátku značilo, že jde o tzv. Engineering Sample (s detekovaným základním taktem 1,6 GHz a boostem 3,2 GHz). V dubnu se již objevila verze ZG16702AE8JB2_32/10/18_13F8 jejíž označení začínající na zet znamená, že jde již o tzv. Qualification Sample, tedy produkt, jehož hardwarová konfigurace je hotová. Je třeba dodat, že Qualification Sample nemusí (jak se mylně uvádí v diskuzích) běžet na finálních taktech (to se potvrdilo na výpisech Epycu, kde QS běžel na 1,4GHz základu a 2,2GHz boostu, přičemž finální boost je nakonec 3,4 GHz).

Nyní se objevil záznam ze SoC / platformy / desky AMD Flute. Jeho označení je 100-000000004-15_32/12/18_13F9, přičemž začátek kódu již neindikuje vzorek (ES, QS), ale jde o tradiční OPN, tedy Orderable Part Number, jinými slovy hotový produkt, který si podle tohoto čísla může zákazník objednat. Na základě několika indicí se některé zdroje domnívají, že jde o SoC pro konzoli Microsoft Xbox Scarlett. O čip pro konzoli jde jednoznačně, ale z dostupných informací se, domnívám, nedá 100% vyloučit, že nemůže jít o čip pro Sony. Očekává se totiž, že obě řešení budou poměrně podobná a hlavně obě staví na osmijádrovém CPU architektury Zen (bez konkrétní specifikace verze, protože - jak je u konzolí zvykem - může jít i o mix různých architektur navržený tak, aby nebyly přítomné funkce, které pro konzoli nejsou nutné).

Detekovaný základní takt procesoru je 1,6 GHz (stejně jako u vzorků zmíněných v prvním odstavci), boost 3,2 GHz (což odpovídá i prvnímu číselnému údaji za podtržítkem OPN kódu) a podle očekávání jde o osmijádro, šestnáctivlákno. Hodnoty 12/18 zůstávají nejasné. Alespoň jedna by se mohla týkat taktovacích frekvencí grafického jádra, které nese označení 13F9. U vzorků zmíněném v prvním odstavci byly hodnoty 10/10 a 10/18. Mohlo by jít o základní takt GPU a maximální boost GPU, tedy 1,2 GHz a 1,8 GHz. Již delší dobu se objevují názory, že GPU by mohlo být Navi 10 Lite, ale není mi jasné, kde se tato informace vzala. Měla by totiž existovat také GPU Navi 12 Lite a Navi 21 Lite, takže to nevypadá, že by značení „Lite“ příslušelo grafice v konzolích. Navíc Navi 10 nepodporuje speciálně akcelerovaný raytracing, zatímco u GPU pro konzole se to očekává. Nezdá se, že by označení „Lite“ znamenalo podporu pro raytracing, tradičně se používá spíše pro různé odlehčené (ořezané či níže taktované) produkty.

Graf závislosti latencí na přenosech různě velkých bloků dat nám předává hned tři informace. V první řadě, že použitý procesor disponuje 4MB L3 cache na CCX. Tedy konfigurací obvyklou pro stávající APU. Oproti žádné L3 cache u stávajících konzolí ale i to bude významný posun. Za druhé se dozvídáme, že po překročení kapacity L3 cache jsou latence poměrně vysoké, což indikuje nějaké GDDR5 nebo (spíš?) GDDR6. Latence sice budou delší než v desktopu, ale datová propustnost díky rychlým pamětem násobně vyšší oproti desktopu. Za třetí (z výše řečeného) vyplývá, že sběrnice je společná pro CPU i GPU jako u stávajících konzolí. To sice vyvrací možnost, že by mohla být využita nějaká ořezaná verze stávajícího GPU Navi 10 (to má totiž sběrnici vlastní), ale jednoznačně neodpovídá na otázku, zda bude v rámci pouzdra SoC ukryt křemíkový monolit nebo několik čipletů.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD Flute, platforma Xbox Scarlett, disponuje osmijádrovým 3,2GHz Zenem

Středa, 6 Listopad 2019 - 13:02 | Dizz | Toze v dobe vyjiti byla konzole vykonejsi nez PC...
Sobota, 27 Červenec 2019 - 15:55 | Artael | Já si ostatně něco takového myslím, ale tuto...
Sobota, 27 Červenec 2019 - 15:20 | Tom | - o PS2 grafickém výkonu toho nemohu moc dohledat...
Sobota, 27 Červenec 2019 - 01:21 | Artael | No, i u té nV je to takové dynamické a v současné...
Sobota, 27 Červenec 2019 - 01:09 | Artael | S tou PS2 se mi to moc nezdálo, ale máš pravdu....
Pátek, 26 Červenec 2019 - 11:00 | Jon Snih | "S vyssim vykonem (...) lepsi AI diky...
Pátek, 26 Červenec 2019 - 10:50 | DDR0 | od 1060 dolů je to lowend a vždy byl - u NV je...
Pátek, 26 Červenec 2019 - 09:35 | BlackRider | No do cool tenke tiche konzole urcite ne, ale...
Pátek, 26 Červenec 2019 - 08:44 | Zog Zogothowics | 1060 je úplně v klidu pokud nejsi idiot který...
Pátek, 26 Červenec 2019 - 07:38 | tombomino | JirkaK | před 16 hodinami | * no pro novou...

Zobrazit diskusi