Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD FSR může zlepšit kvalitu obrazu, i když ho nezapnete

Jak vlastně anti-alising funguje. Nedávno jsem v mobilu zkoušel PS1 emulator a v Tekken 3 (upscalnutý na 720p při 60fps) po zapnutí 8xMSAA anti-alisingu spadly FPS na 5 až 7 v průměru. Čím to je?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ide o to, ze si ako anti-aliasing pouzil MSAA, pri ktorom sa obraz renderuje vo vyssom rozliseni a potom downscaluje na cielove rozlisenie. A to ma potom vysoke dopady na vykon. Vid:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multisample_anti-aliasing

Ine formy anti-aliasingu nie su take narocne na vykon pretoze sa vyuzivaju az v postprocesingu na uz vyrenderovany obrazok. Ako napriklad FXAA alebo TAA. TAA vyuziva aj informacie z predchadzajucich vyrenderovanych obrazkov. Tieto AA su menej narocne, ale zasa maju horsie vysledky pretoze do obrazu zanasaju blur alebo ghosting.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fast_approximate_anti-aliasing
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Temporal_anti-aliasing

Su aj ine formy antialiasingu, ktore maju svoje vlastne vyhody a nevyhody.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Díky za odpověď. Takže jsem omylem spustil Tekkena na 5760p. Jop, to je trochu mimo možnosti mého mobilu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Ide o to, ze si ako anti-aliasing pouzil MSAA, pri ktorom sa obraz renderuje vo vyssom rozliseni a potom downscaluje na cielove rozlisenie.“

Ne, ve vyšším rozlišení se renderuje při použití SSAA (supersampling).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

SSAA- to, dúfam, nie je skrytý fašizmus :)))
SS a
SA

v jednom slove je nebezpečné v dnešnom superkorektnom svete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zvláště když vynecháš první S a zbytek přečteš pozpátku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

snáď ste mysleli vynechať A nie S...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jj. To je pravda. Zle som sa vyjadril. Ak si dobre pamatam, tak sice pri MSAA su frame buffer, depth buffer a stencil buffer vo vyssom rozliseni v zavislosti od poctu subpixelov, pixel shader sa ale vykona iba raz pre kazdy pixel a farbu, ktoru vypocita v strede pixelu, zreplikuje do vsetkych subpixelov pokrytych polygonom. Farby subpixelov sa potom pri zmenseni obrazu do cieloveho rozlisenia zmiesaju vo vyslednu zobrazenu farbu pixelu. Pocet bodov, ktorych farby sa zmiesaju urcuje uroven MSAA. Pri 2x su 2, pri 4x su 4 atd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uroven msaa urcuje pocet pruchodu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tu je pekny odkaz kde sa to detailne vysvetluje:

https://mynameismjp.wordpress.com/2012/10/24/msaa-overview/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

hm... takže lepší upsampling je ve skutečnosti jen trochu lepší upsampling pohromadě s lepším vyhlazováním?

Jak poznám, jestli hra používá horší TAA, nebo Cauldron?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No musim rict ze FSR funguje suprove, aktualne vbyzkouseno na 1070ti ktera neumi dlss (asi proto abych si koupil novejsi kartu a NV mela kseft, ale novejsi karty u me maji jinou praci) takze jsem si kvuli znamym koupil novou gamesku back4blood a zjistil jsem ze v nativnim QHD na 144hz monitoru uz to ta kartice moc nedava ve skrumazi to padalo i pod 40fps a to me proste vadi, tak jsem koumal jak to nastavit aby to jelo a zkusil jsem zapnout FSR ma to v tyhle hre 3 stupne mam dany 2 prvni je top performamce 3 je top visual quality, na ten uz to zas bylo na kartu prilis, ale na tu 2 to bezi stale 100+ fps at se deje co se deje ve hre a musim rict ze proti nativu je to malicko "konzolovejsi" ale to me nevadi, urcite me mnohem vic vadi neplynula hra pri propadech fps, takze za me dobry a je to spolu s dlss asi nejvetsi vylepseni pro hrace po freesync/gsync a tudiz i na starsich kartach si lze slusne plynule zahrat, NV je svine ze dlss neumoznila na pascal rade 1000.. to je skoda, je vtipne ze na 1070ti musim pouzivat technologii konkurence a musim rict ze funguje fakt dobre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.