Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD FSR může zlepšit kvalitu obrazu, i když ho nezapnete

Ač to může znít paradoxně, neuvěřitelně, či dokonce bulvárně, implementace technologie FidelityFX Super Resolution již u několika her zlepšila kvalitu obrazu a samotné FSR k tomu ani není nutné zapnout…

FSR, algoritmus zvětšující obraz, funguje ve dvou krocích. V prvním, nazvaném Edge-Adaptive Spatial Upsampling (EASU), provádí adaptivní hledání a rekonstrukci hran. Ve druhém, Robust Contrast-Adaptive Sharpening (RCAS), zostřuje detaily vylepšeným algoritmem z původního FidelityFX CAS.

Aby bylo na základě čeho hrany rekonstruovat, je zapotřebí, aby byl vstupní obraz maximálně kvalitní. Optimální (byť nejde o nutnou podmínku) je, aby byl před FSR aplikován anti-aliasing. Čím kvalitnější, tím lepší. Tvůrci soudobých her většinou používají TAA (temporal anti-aliasing). Aby AMD vývojářům situaci usnadnila, vyvinula vlastní verzi TAA nazvanou Cauldron, který mohou herní studia využít zdarma (jde o open-source).

Tím se dostáváme k pointě. Již několikáté herní studio (či konkrétní vývojář) zmínilo, že Cauldron TAA od AMD dosahuje lepších výsledků než původní TAA, který studio využívalo a jako zlepšení je zmiňována vyšší kvalita detailů a / nebo nižší úroveň artefaktů (ghosting) při správném nastavení algoritmu. Protože hry, které Cauldron implementují, jej používají jako základní anti-aliasing bez ohledu na to, jestli si uživatel zapne nebo nezapne FSR (FidelityFX Super Resolution), získává tím výhodu i uživatel, který FSR z jakéhokoli důvodu nepoužívá. Samozřejmě jen v těch hrách, kde se autor rozhodne Cauldron TAA implementovat, nicméně ten je pak dostupný i uživatelům, jejichž hardware či software nesplňuje požadavky na FSR (nebo kteří si ho nechtějí zapnout).

Diskuse ke článku AMD FSR může zlepšit kvalitu obrazu, i když ho nezapnete

Středa, 24 Listopad 2021 - 02:02 | maximumspeed | No musim rict ze FSR funguje suprove, aktualne...
Středa, 7 Červenec 2021 - 17:46 | Adams Adams | hm... takže lepší upsampling je ve skutečnosti...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 19:20 | JirkaK | Uroven msaa urcuje pocet pruchodu
Úterý, 6 Červenec 2021 - 18:41 | Peter Fodrek | snáď ste mysleli vynechať A nie S...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 15:19 | Marek Moravčík | Jj. To je pravda. Zle som sa vyjadril. Ak si...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 14:39 | LukasL34 | Zvláště když vynecháš první S a zbytek přečteš...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 14:05 | Peter Fodrek | SSAA- to, dúfam, nie je skrytý fašizmus :)))...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 13:59 | no-X | „Ide o to, ze si ako anti-aliasing pouzil MSAA,...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 13:36 | LukasL34 | Díky za odpověď. Takže jsem omylem spustil...
Úterý, 6 Červenec 2021 - 13:28 | Havran | Tu je pekny odkaz kde sa to detailne vysvetluje:...

Zobrazit diskusi