No, a ten shimmering je jedna z věcí, na které se Nvidia, tu s většími, tu s menšími úspěchy, snaží u DLSS 2.x využívat tensor cores.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No, a ten shimmering je jedna
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
24. 6. 2021 - 10:27https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseNo, a ten shimmering je jedna z věcí, na které se Nvidia, tu s většími, tu s menšími úspěchy, snaží u DLSS 2.x využívat tensor cores.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343754
+
A zjavne sa jej to nadmieru darí, pretože shimmering u DLSS 2.x je oveľa výraznejší ako pri FSR od AMD.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
A zjavne sa jej to nadmieru
kypec https://diit.cz/profil/kypec
24. 6. 2021 - 12:40https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseA zjavne sa jej to nadmieru darí, pretože shimmering u DLSS 2.x je oveľa výraznejší ako pri FSR od AMD.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343772
+
pristup blondyny co si loupe koblihu kdyz ma chut na marmeladu.. (:
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
pristup blondyny co si loupe
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
24. 6. 2021 - 12:53https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskusepristup blondyny co si loupe koblihu kdyz ma chut na marmeladu.. (:https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343774
+
Coz to mihotani, na to jsem si vcelku zvykl. Ale ty duchove me stvou hodne.
A DLSS2.x produkuje hodne duchu. Zkusil jsem v CP2077 i nahradit tu knihovnu za nejnovejsi a i kdyz je to krapaaatko lepsi, stejne je to humus.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Coz to mihotani, na to jsem
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
24. 6. 2021 - 16:46https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseCoz to mihotani, na to jsem si vcelku zvykl. Ale ty duchove me stvou hodne.
A DLSS2.x produkuje hodne duchu. Zkusil jsem v CP2077 i nahradit tu knihovnu za nejnovejsi a i kdyz je to krapaaatko lepsi, stejne je to humus.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343799
+
To teda. Ale aspoň to zrnění na schodech je vidět i navzdory kompresi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To teda. Ale aspoň to zrnění
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
24. 6. 2021 - 11:39https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseTo teda. Ale aspoň to zrnění na schodech je vidět i navzdory kompresi.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343765
+
V ukázkách při 300% a 500% zvětšeních charakter obrazu neschová ani YT.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
V ukázkách při 300% a 500%
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
24. 6. 2021 - 11:40https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseV ukázkách při 300% a 500% zvětšeních charakter obrazu neschová ani YT.
https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343766
+
Mě ten TAAU vs FSR Ultra přišel třeba na Godfallu hned co se to rozběhlo citelně ostřejší - v listí stromů, na druhý pohled i runy v té bráně nebo tráva a v 1080p to mělo srovnatelný výkon Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obraz
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Mě ten TAAU vs FSR Ultra
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 12:41https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseMě ten TAAU vs FSR Ultra přišel třeba na Godfallu hned co se to rozběhlo citelně ostřejší - v listí stromů, na druhý pohled i runy v té bráně nebo tráva a v 1080p to mělo srovnatelný výkon Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obrazhttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343773
+
24. 6. 2021 - 12:55https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse"obraz je jako živý"https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343775
+
'' Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obraz ''
dojdi si na usni a zaplat si kurzy anglictiny.. rika presnej opak: ''so for me i'd prefer to use fsr when gaming'' https://youtu.be/E12PM6HeSNI?t=332
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
'' Takže tady bych
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
24. 6. 2021 - 12:57https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse'' Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obraz ''
dojdi si na usni a zaplat si kurzy anglictiny.. rika presnej opak: ''so for me i'd prefer to use fsr when gaming''
https://youtu.be/E12PM6HeSNI?t=332https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343776
+
TAAU provides a better experience at 1080p when comparing to 77pct render scale with FSR ultra quality yes you still get that temporal shimmering, which you can see in trees here but honestly id rathert use this as it is noticable sharper...
Ty referuješ na 4k část videa, já psal o 1080p protože to je rozlišení ve kterém hraju hry. Výkon TAAU a TSR je v tomto případě srovnatelný ale TAAU generuje na první pohled lepší výsledek
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
https://www.youtube.com/watch
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 15:26https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskusehttps://www.youtube.com/watch?v=E12PM6HeSNI&t=450
TAAU provides a better experience at 1080p when comparing to 77pct render scale with FSR ultra quality yes you still get that temporal shimmering, which you can see in trees here but honestly id rathert use this as it is noticable sharper...
Ty referuješ na 4k část videa, já psal o 1080p protože to je rozlišení ve kterém hraju hry. Výkon TAAU a TSR je v tomto případě srovnatelný ale TAAU generuje na první pohled lepší výsledek
https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343786
+
Ty potrebuješ na hranie v 1080p nejaké upscalery ako TAAU alebo FSR? Tak to si si teda fakt polepšil tým prechodom na Apple, len čo je pravda...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ty potrebuješ na hranie v
kypec https://diit.cz/profil/kypec
24. 6. 2021 - 16:52https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseTy potrebuješ na hranie v 1080p nejaké upscalery ako TAAU alebo FSR? Tak to si si teda fakt polepšil tým prechodom na Apple, len čo je pravda...https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343801
+
Já hraju na 1080p mnoho let, 1080p není jen FHD, ale třeba ultrawide nebo super ultrawide (21:9, 32:9) nebo máš tři monitory v surroundu (48:9), už ten jeden super ultrawide 1080p má více pixelů než QHD.
A ano bez DLSS jsem si některé hry na 60 FPS (1% low) nemohl s RTX2070S zahrát, takže u některých her byl upscaling nutnost.
A teď si představ že mnoho lidí nemá grafiku s výkonem RTX 2070S a chtějí dobrý zážitek z hraní ve FHD na vysokých FPS. Tyhle technologie jim dávají možnosti. Třeba Steam Survej krásně uvádí že vyšší než FHD monitor používá jen nějakých 13% hráčů a to ještě neznamená že hrají v rozlišení monitororu, mohou hrát v nižším rozlišení nebo mít nastavené škálování.
Jinak aktuálně hraju na apple, používá to 8c/16t Intel CPU a NV Teslu, obvykle s 16GB VRAM - takto nějak jsou konfigurované stanice pro GeForceNow.
Ale to je tady irelevantní reaguješ na to že jsem psal a komentoval video zobrazující rozdíl TAAU a FSR v 77% rozlišení a tam pro mě jasně vítězí TAAU
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Já hraju na 1080p mnoho let,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 18:04https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseJá hraju na 1080p mnoho let, 1080p není jen FHD, ale třeba ultrawide nebo super ultrawide (21:9, 32:9) nebo máš tři monitory v surroundu (48:9), už ten jeden super ultrawide 1080p má více pixelů než QHD.
A ano bez DLSS jsem si některé hry na 60 FPS (1% low) nemohl s RTX2070S zahrát, takže u některých her byl upscaling nutnost.
A teď si představ že mnoho lidí nemá grafiku s výkonem RTX 2070S a chtějí dobrý zážitek z hraní ve FHD na vysokých FPS. Tyhle technologie jim dávají možnosti. Třeba Steam Survej krásně uvádí že vyšší než FHD monitor používá jen nějakých 13% hráčů a to ještě neznamená že hrají v rozlišení monitororu, mohou hrát v nižším rozlišení nebo mít nastavené škálování.
Jinak aktuálně hraju na apple, používá to 8c/16t Intel CPU a NV Teslu, obvykle s 16GB VRAM - takto nějak jsou konfigurované stanice pro GeForceNow.
Ale to je tady irelevantní reaguješ na to že jsem psal a komentoval video zobrazující rozdíl TAAU a FSR v 77% rozlišení a tam pro mě jasně vítězí TAAUhttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343807
+
24. 6. 2021 - 14:07https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseŠum není detail ani ostrost, ale artefakt.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343782
+
To je reakce na mne? Co s tím má společného šum? Chybějící detail TSR ultra quality proti TAAU 77% render scale mě praštil na první doboru, to neschová YT ani bez zvětšení, zatím jsem neviděl že by záměrně YT transcoding změnil cíleně jen jednu část obrazu v konkrétní části videa a v jiné byl konzistentní a to ještě tu o které autor videa tvrdí že je jedna metoda NOTICABLE BETTER.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
To je reakce na mne? Co s tím
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 15:16https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseTo je reakce na mne? Co s tím má společného šum? Chybějící detail TSR ultra quality proti TAAU 77% render scale mě praštil na první doboru, to neschová YT ani bez zvětšení, zatím jsem neviděl že by záměrně YT transcoding změnil cíleně jen jednu část obrazu v konkrétní části videa a v jiné byl konzistentní a to ještě tu o které autor videa tvrdí že je jedna metoda NOTICABLE BETTER.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343787
+
Čo má ešte AMD v coming soon? Výklad slova soon od AMD a Valve sa mi páči. Len strácam prehľad, čo by v ioch chápaní bolo very soon (Edit begin :very very soon bude skoro just now:Edit End).
24. 6. 2021 - 14:35https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseV súvisloti s FSR je tu ďalšia zaujímavosť.
Čo má ešte AMD v coming soon? Výklad slova soon od AMD a Valve sa mi páči. Len strácam prehľad, čo by v ioch chápaní bolo very soon (Edit begin :very very soon bude skoro just now:Edit End).
22.6.2021 bola Dota 2 ako Comming soon
https://diit.cz/sites/default/files/fsr_28.jpg
a dnes 24.6.2021 má už Dota 2 Fidelity FX Super Resolution
AMD FidelityFX Super Resolution
This update also adds support for AMD's FidelityFX Super Resolution.
https://www.dota2.com/newsentry/2992060508110412253
Valve's Dota 2 Adds AMD FidelityFX Super Resolution
Written by Michael Larabel in Valve on 24 June 2021
This AMD FSR in Dota 2 is working on Linux with Vulkan across GPUs/drivers, further indicating that no driver-side changes are actually required for FSR.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Dota-2-FidelityFX-Super-Reshttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343783
+
Jelikož to nevyžaduje specifický HW, tak si dokážu představit že není potřeba mít explicitně podporu v driveru a stačí aby to podporovala hra která potřebnou knihovnu přidá sama a z ní se volají standardní DX/Vulkan funkce.
Tak jak tak FSR je fakticky damage control AMD, FSR lze používat na jakékoli nové grafice, takže nikdo nemá kvůli tomu důvod kupovat HW od AMD, ale snaží se bagatelizovat DLSS ve smyslu že si klidně člověk může vybrat jiný než NV HW a o "nic" nepřijde
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Jelikož to nevyžaduje
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 15:25https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseJelikož to nevyžaduje specifický HW, tak si dokážu představit že není potřeba mít explicitně podporu v driveru a stačí aby to podporovala hra která potřebnou knihovnu přidá sama a z ní se volají standardní DX/Vulkan funkce.
Tak jak tak FSR je fakticky damage control AMD, FSR lze používat na jakékoli nové grafice, takže nikdo nemá kvůli tomu důvod kupovat HW od AMD, ale snaží se bagatelizovat DLSS ve smyslu že si klidně člověk může vybrat jiný než NV HW a o "nic" nepřijdehttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343788
+
Pane , vas uplne obisla pointa toho vsetkeho , ale na zaklade vasich predchadzajucich komentarov vam je to zbytocne vysvetlovat.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Pane , vas uplne obisla
Tyraenel https://diit.cz/profil/martin-peter
24. 6. 2021 - 15:33https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskusePane , vas uplne obisla pointa toho vsetkeho , ale na zaklade vasich predchadzajucich komentarov vam je to zbytocne vysvetlovat.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343790
+
24. 6. 2021 - 16:21https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskusekašli na neho, je to zelený dementhttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343795
+
to áno , ale všetci tu zaonteresovaný berú logo amd v gpu červené z čias ati
a logá amd dávam pravidelne na skiny naších tímových aut, takže to poznám dobre.....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
to áno , ale všetci tu
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
24. 6. 2021 - 17:29https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseto áno , ale všetci tu zaonteresovaný berú logo amd v gpu červené z čias ati
a logá amd dávam pravidelne na skiny naších tímových aut, takže to poznám dobre.....https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343805
+
Co je špatně na tvrzení že FSR díky tomu že nevyžaduje konkrétní HW tak je možné že to nepotřebuje žádnou podporu v ovladačích protože to bude volat standardní funkce grafického API, které zabalí FSR knihovna, která může být bundlována s hrou nikoli driverem?
Nebo jak FSR zvýší prodeje AMD hardware, když FSR HW od AMD nevyžaduje? Jediné co FSR může je snížit význam DLSS pří výběru nového HW. DLSS nemusí být tak silný argument proč vybrat HW od NV, na druhou stranu to není ani argument proč si koupit AMD protože i na NV nebo Intelu to poběží taky.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Co je špatně na tvrzení že
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 18:12https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseCo je špatně na tvrzení že FSR díky tomu že nevyžaduje konkrétní HW tak je možné že to nepotřebuje žádnou podporu v ovladačích protože to bude volat standardní funkce grafického API, které zabalí FSR knihovna, která může být bundlována s hrou nikoli driverem?
Nebo jak FSR zvýší prodeje AMD hardware, když FSR HW od AMD nevyžaduje? Jediné co FSR může je snížit význam DLSS pří výběru nového HW. DLSS nemusí být tak silný argument proč vybrat HW od NV, na druhou stranu to není ani argument proč si koupit AMD protože i na NV nebo Intelu to poběží taky.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343808
+
no pri amd filozofii je to určené pre všetkých hráčov bez nároku aby si namastili kapsy ako to robí kožená bunda. Dlss sa kompromituje neustále samo, kedy nasľubovali hory doly a ako je u koženého zvykom , skutek utek. Zase si vo svojej trúbe upečie niečo za prachy ktoré vybral od nv fanatikov a smeje sa vám do ksichtu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
no pri amd filozofii je to
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
24. 6. 2021 - 19:24https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseno pri amd filozofii je to určené pre všetkých hráčov bez nároku aby si namastili kapsy ako to robí kožená bunda. Dlss sa kompromituje neustále samo, kedy nasľubovali hory doly a ako je u koženého zvykom , skutek utek. Zase si vo svojej trúbe upečie niečo za prachy ktoré vybral od nv fanatikov a smeje sa vám do ksichtu.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343812
+
Navíc implementace FSR je otázka třeba 2 dní + pár dalších potřebných k doladění.
Tedy nevím, jak moc je to složité u DLSS, ale mám dojem, že v tomhle bude mít FSR hodně navhrch.
Tipuji, že se ta technologie objeví ve spoustě her a hráči si pak sami rozhodnou, jestli to použijí, nebo ne.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Navíc implementace FSR je
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
24. 6. 2021 - 20:05https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseNavíc implementace FSR je otázka třeba 2 dní + pár dalších potřebných k doladění.
Tedy nevím, jak moc je to složité u DLSS, ale mám dojem, že v tomhle bude mít FSR hodně navhrch.
Tipuji, že se ta technologie objeví ve spoustě her a hráči si pak sami rozhodnou, jestli to použijí, nebo ne.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343815
+
FSR pro všechny rozhodně není rozdávání dobra ale marketing. AMD chce vydělávat a aby mohla dělat nějaký open source musí na to vzít někde peníze. To že to dají zadarmo na některé může zapůsobit přesně tak "hodné AMD dělá věci zadarmo, podpořím ho tím že si koupím HW od nich", taktéž se AMD dostává pozornost kterou jinak musí platit. Tzn. když ne přímé inkasování, tak ušetření za propagaci, tzn. více pro akcionáře. Vydělávat peníze je pointa každé komerční firmy.
FSR původně bylo vnímáno jako feature set RDNA2, nakonec je z toho nějaká knihovna kterou lze použít na jakémkoli soudobém HW. Samozřejmě je to jistě přínos pro hráče.
BTW DLSS jsem využil u každé hry, kde jsem neměl výkon na mnou požadovaných 60 FPS v 1% low. Očekávání splněná na 100%. Ale chápu že ne každý musí být spokojený.
Nicméně DLSS neřeším, hraji na GeForceNow kde jsou Tesly co zvládají max detaily i s RT a DLSS zapínat netřeba. Kdybych hrál často tak už při 3h/denně GFN stojí to co elektřina na provoz toho herního počítače s podobným výkonem. 14 stovek za rok je navíc vajgl částka, vlastnictvím grafické karty rozumného výkonu by ta karta ztrácela hodnotu cca 3 tisíce za rok. Reálně mě tak GFN nestojí ani korunu, navíc můžu k tomu krásně využívat svého Maca nebo iPad.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
FSR pro všechny rozhodně není
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 23:45https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseFSR pro všechny rozhodně není rozdávání dobra ale marketing. AMD chce vydělávat a aby mohla dělat nějaký open source musí na to vzít někde peníze. To že to dají zadarmo na některé může zapůsobit přesně tak "hodné AMD dělá věci zadarmo, podpořím ho tím že si koupím HW od nich", taktéž se AMD dostává pozornost kterou jinak musí platit. Tzn. když ne přímé inkasování, tak ušetření za propagaci, tzn. více pro akcionáře. Vydělávat peníze je pointa každé komerční firmy.
FSR původně bylo vnímáno jako feature set RDNA2, nakonec je z toho nějaká knihovna kterou lze použít na jakémkoli soudobém HW. Samozřejmě je to jistě přínos pro hráče.
BTW DLSS jsem využil u každé hry, kde jsem neměl výkon na mnou požadovaných 60 FPS v 1% low. Očekávání splněná na 100%. Ale chápu že ne každý musí být spokojený.
Nicméně DLSS neřeším, hraji na GeForceNow kde jsou Tesly co zvládají max detaily i s RT a DLSS zapínat netřeba. Kdybych hrál často tak už při 3h/denně GFN stojí to co elektřina na provoz toho herního počítače s podobným výkonem. 14 stovek za rok je navíc vajgl částka, vlastnictvím grafické karty rozumného výkonu by ta karta ztrácela hodnotu cca 3 tisíce za rok. Reálně mě tak GFN nestojí ani korunu, navíc můžu k tomu krásně využívat svého Maca nebo iPad.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343823
+
Dovolil bych si malou úpravu: "FSR pro všechny je marketing, ale rozhodně je to dobrá věc."
Mě přijde, že vše vzathujete pouze k zisku. Firma se zodpovídá akcionářům, jde jen o zisk.
Já osobně vnímám i další rozměry chování jednotlivů, ale i firem.
A pokud někdo jako "vedlejší efekt" svého záměru páchá dobro... :)
Korporace jsou mimochodem součástí našich životů nejenom jako zdroj požitku, který si koupím za peníze, ale i jako zaměstnavatelé, kteří přímo ovlivňují společnost jako takovou.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Dovolil bych si malou úpravu:
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
25. 6. 2021 - 20:18https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseDovolil bych si malou úpravu: "FSR pro všechny je marketing, ale rozhodně je to dobrá věc."
Mě přijde, že vše vzathujete pouze k zisku. Firma se zodpovídá akcionářům, jde jen o zisk.
Já osobně vnímám i další rozměry chování jednotlivů, ale i firem.
A pokud někdo jako "vedlejší efekt" svého záměru páchá dobro... :)
Korporace jsou mimochodem součástí našich životů nejenom jako zdroj požitku, který si koupím za peníze, ale i jako zaměstnavatelé, kteří přímo ovlivňují společnost jako takovou.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1344022
+
Jestli FSR o něco sníží atraktivitu DLSS, nebo pohne prodeji grafik některého výrobce, to ukáže čas. IMHO je irelevantní to řešit. Podstatné je, jestli to budou uživatelé zapínat/používat a zda to vyšumí jako nepodstatná technologie.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nevím to, ale tipuji, že by
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
24. 6. 2021 - 20:17https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseJestli FSR o něco sníží atraktivitu DLSS, nebo pohne prodeji grafik některého výrobce, to ukáže čas. IMHO je irelevantní to řešit. Podstatné je, jestli to budou uživatelé zapínat/používat a zda to vyšumí jako nepodstatná technologie.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343816
+
O tom žádná, určitě je to fajn pro hráče. Nicméně se čekalo že FSR bude technologie, která bude argumentem ke koupi AMD HW, což aktuálně není, takže ve finále je zase lepší koupit kartu s DLSS, protože se tím rozšíří počet podporovaných her, které nějakým způsobem zvyšují výkon při zachování rozumné obrazové kvality.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
O tom žádná, určitě je to
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 23:50https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseO tom žádná, určitě je to fajn pro hráče. Nicméně se čekalo že FSR bude technologie, která bude argumentem ke koupi AMD HW, což aktuálně není, takže ve finále je zase lepší koupit kartu s DLSS, protože se tím rozšíří počet podporovaných her, které nějakým způsobem zvyšují výkon při zachování rozumné obrazové kvality.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343824
+
No vidíte a pro mě to důvod ke koupi HW od AMD bude.
Schválně, jestli uhodnete proč?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No vidíte a pro mě to důvod
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
25. 6. 2021 - 08:17https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseNo vidíte a pro mě to důvod ke koupi HW od AMD bude.
Schválně, jestli uhodnete proč?https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343854
+
Tak AMD samozřejmě něco podobného DLSS potřebovalo, jinak by ztrácelo a jasný argument pro koupi Nvidia, pokud by uživatel chtěl využít ray tracing efektů s menším dopadem na výkon.
Ale jinak to spíš vylepšuje komfort majitelům Nvidia karet, kde si můžou zapnout obojí a zvolit si to lepší. Co se napsalo, tak FSR umí slušné věci ve 4K, v QHD už to takový zázrak není a použitelná je spíše jen nejvyšší kvalita. U DLSS jsou v pohodě i nižší nastavení. Takže celkově se nic zázračného nestalo. A až bude DLSS a FSR k porovnání v jedné hře, pak se teprve bude dát udělat nějaké reálné závěry.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak AMD samozřejmě něco
Tomason https://diit.cz/profil/tomas-zeleny
25. 6. 2021 - 09:44https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseTak AMD samozřejmě něco podobného DLSS potřebovalo, jinak by ztrácelo a jasný argument pro koupi Nvidia, pokud by uživatel chtěl využít ray tracing efektů s menším dopadem na výkon.
Ale jinak to spíš vylepšuje komfort majitelům Nvidia karet, kde si můžou zapnout obojí a zvolit si to lepší. Co se napsalo, tak FSR umí slušné věci ve 4K, v QHD už to takový zázrak není a použitelná je spíše jen nejvyšší kvalita. U DLSS jsou v pohodě i nižší nastavení. Takže celkově se nic zázračného nestalo. A až bude DLSS a FSR k porovnání v jedné hře, pak se teprve bude dát udělat nějaké reálné závěry.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343889
+
No jestli to měl být tip na to, proč je pro mě FSR důvodem ke koupi HW od AMD, pak jste netrefil.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No jestli to měl být tip na
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
25. 6. 2021 - 10:38https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseNo jestli to měl být tip na to, proč je pro mě FSR důvodem ke koupi HW od AMD, pak jste netrefil.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343898
+
Spíše konstatování, že AMD potřebovalo něco jako DLSS, aby naopak o zákazníky nepřicházelo.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Spíše konstatování, že AMD
Tomason https://diit.cz/profil/tomas-zeleny
25. 6. 2021 - 11:14https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseSpíše konstatování, že AMD potřebovalo něco jako DLSS, aby naopak o zákazníky nepřicházelo. https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343913
+
Ked ja napisem, ze na Zemi sa striedaju rocne obdobia a meni sa den a noc preto, ze sa zem toci a obieha Slnko po kruznici, tak napisem fakticky nepresnu informaciu, ktora vacsine stredoskolsky vzdelanym ludom staci.
Ty ale napises nieco podobne. sice presne, ale celkovo hlupost. Napriklad ten kto umiestnil Zem na tak nepresnu elipticku drahu nemohol na tom zarobit a este sa mu pritom nahla rotacia Zeme, jeho pracu nikto nezaplati.
Na kozenu nVidiu to nema, ved ona pyta prachy za kazdu banalitu a aj to funguje len na malej casti hier a s artefaktmi.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Bude jednym z argumentov ku
jupiii https://diit.cz/profil/h4t3ck
25. 6. 2021 - 09:47https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseBude jednym z argumentov ku kupe AMD grafiky.
Ked ja napisem, ze na Zemi sa striedaju rocne obdobia a meni sa den a noc preto, ze sa zem toci a obieha Slnko po kruznici, tak napisem fakticky nepresnu informaciu, ktora vacsine stredoskolsky vzdelanym ludom staci.
Ty ale napises nieco podobne. sice presne, ale celkovo hlupost. Napriklad ten kto umiestnil Zem na tak nepresnu elipticku drahu nemohol na tom zarobit a este sa mu pritom nahla rotacia Zeme, jeho pracu nikto nezaplati.
Na kozenu nVidiu to nema, ved ona pyta prachy za kazdu banalitu a aj to funguje len na malej casti hier a s artefaktmi.https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343891
+
24. 6. 2021 - 16:37https://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuseSvojho času bol veľmi populárny termín "Valve Time"; v ich podaní "soon" môže znamenať aj 9 rokov.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Timehttps://diit.cz/clanek/amd-fsr-vykazuje-nizsi-shimmering-nez-unreal-engine-taau/diskuse#comment-1343797
+
No, a ten shimmering je jedna z věcí, na které se Nvidia, tu s většími, tu s menšími úspěchy, snaží u DLSS 2.x využívat tensor cores.
aneb "dar přítele Lasera" :-)
A zjavne sa jej to nadmieru darí, pretože shimmering u DLSS 2.x je oveľa výraznejší ako pri FSR od AMD.
pristup blondyny co si loupe koblihu kdyz ma chut na marmeladu.. (:
Coz to mihotani, na to jsem si vcelku zvykl. Ale ty duchove me stvou hodne.
A DLSS2.x produkuje hodne duchu. Zkusil jsem v CP2077 i nahradit tu knihovnu za nejnovejsi a i kdyz je to krapaaatko lepsi, stejne je to humus.
Srovnávací videa na youtube kde kodek všechno skryje jsou kouzelný :)
To teda. Ale aspoň to zrnění na schodech je vidět i navzdory kompresi.
V ukázkách při 300% a 500% zvětšeních charakter obrazu neschová ani YT.
Mě ten TAAU vs FSR Ultra přišel třeba na Godfallu hned co se to rozběhlo citelně ostřejší - v listí stromů, na druhý pohled i runy v té bráně nebo tráva a v 1080p to mělo srovnatelný výkon Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obraz
"obraz je jako živý"
'' Takže tady bych jednoznačně využil TAAU, stejně jako říkal ten člověk na videu, drobný shimmering je přijatelnější než neostrý obraz ''
dojdi si na usni a zaplat si kurzy anglictiny.. rika presnej opak: ''so for me i'd prefer to use fsr when gaming''
https://youtu.be/E12PM6HeSNI?t=332
https://www.youtube.com/watch?v=E12PM6HeSNI&t=450
TAAU provides a better experience at 1080p when comparing to 77pct render scale with FSR ultra quality yes you still get that temporal shimmering, which you can see in trees here but honestly id rathert use this as it is noticable sharper...
Ty referuješ na 4k část videa, já psal o 1080p protože to je rozlišení ve kterém hraju hry. Výkon TAAU a TSR je v tomto případě srovnatelný ale TAAU generuje na první pohled lepší výsledek
Ty potrebuješ na hranie v 1080p nejaké upscalery ako TAAU alebo FSR? Tak to si si teda fakt polepšil tým prechodom na Apple, len čo je pravda...
Já hraju na 1080p mnoho let, 1080p není jen FHD, ale třeba ultrawide nebo super ultrawide (21:9, 32:9) nebo máš tři monitory v surroundu (48:9), už ten jeden super ultrawide 1080p má více pixelů než QHD.
A ano bez DLSS jsem si některé hry na 60 FPS (1% low) nemohl s RTX2070S zahrát, takže u některých her byl upscaling nutnost.
A teď si představ že mnoho lidí nemá grafiku s výkonem RTX 2070S a chtějí dobrý zážitek z hraní ve FHD na vysokých FPS. Tyhle technologie jim dávají možnosti. Třeba Steam Survej krásně uvádí že vyšší než FHD monitor používá jen nějakých 13% hráčů a to ještě neznamená že hrají v rozlišení monitororu, mohou hrát v nižším rozlišení nebo mít nastavené škálování.
Jinak aktuálně hraju na apple, používá to 8c/16t Intel CPU a NV Teslu, obvykle s 16GB VRAM - takto nějak jsou konfigurované stanice pro GeForceNow.
Ale to je tady irelevantní reaguješ na to že jsem psal a komentoval video zobrazující rozdíl TAAU a FSR v 77% rozlišení a tam pro mě jasně vítězí TAAU
Šum není detail ani ostrost, ale artefakt.
nebo efekt, záleží kde se vzal.
To je reakce na mne? Co s tím má společného šum? Chybějící detail TSR ultra quality proti TAAU 77% render scale mě praštil na první doboru, to neschová YT ani bez zvětšení, zatím jsem neviděl že by záměrně YT transcoding změnil cíleně jen jednu část obrazu v konkrétní části videa a v jiné byl konzistentní a to ještě tu o které autor videa tvrdí že je jedna metoda NOTICABLE BETTER.
V súvisloti s FSR je tu ďalšia zaujímavosť.
Čo má ešte AMD v coming soon? Výklad slova soon od AMD a Valve sa mi páči. Len strácam prehľad, čo by v ioch chápaní bolo very soon (Edit begin :very very soon bude skoro just now:Edit End).
22.6.2021 bola Dota 2 ako Comming soon
https://diit.cz/sites/default/files/fsr_28.jpg
a dnes 24.6.2021 má už Dota 2 Fidelity FX Super Resolution
AMD FidelityFX Super Resolution
This update also adds support for AMD's FidelityFX Super Resolution.
https://www.dota2.com/newsentry/2992060508110412253
Valve's Dota 2 Adds AMD FidelityFX Super Resolution
Written by Michael Larabel in Valve on 24 June 2021
This AMD FSR in Dota 2 is working on Linux with Vulkan across GPUs/drivers, further indicating that no driver-side changes are actually required for FSR.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Dota-2-FidelityFX-Su...
Jelikož to nevyžaduje specifický HW, tak si dokážu představit že není potřeba mít explicitně podporu v driveru a stačí aby to podporovala hra která potřebnou knihovnu přidá sama a z ní se volají standardní DX/Vulkan funkce.
Tak jak tak FSR je fakticky damage control AMD, FSR lze používat na jakékoli nové grafice, takže nikdo nemá kvůli tomu důvod kupovat HW od AMD, ale snaží se bagatelizovat DLSS ve smyslu že si klidně člověk může vybrat jiný než NV HW a o "nic" nepřijde
Pane , vas uplne obisla pointa toho vsetkeho , ale na zaklade vasich predchadzajucich komentarov vam je to zbytocne vysvetlovat.
kašli na neho, je to zelený dement
AMD má zelené logo
https://www.pngwing.com/en/free-png-nzayk
to áno , ale všetci tu zaonteresovaný berú logo amd v gpu červené z čias ati
a logá amd dávam pravidelne na skiny naších tímových aut, takže to poznám dobre.....
jasne
Co je špatně na tvrzení že FSR díky tomu že nevyžaduje konkrétní HW tak je možné že to nepotřebuje žádnou podporu v ovladačích protože to bude volat standardní funkce grafického API, které zabalí FSR knihovna, která může být bundlována s hrou nikoli driverem?
Nebo jak FSR zvýší prodeje AMD hardware, když FSR HW od AMD nevyžaduje? Jediné co FSR může je snížit význam DLSS pří výběru nového HW. DLSS nemusí být tak silný argument proč vybrat HW od NV, na druhou stranu to není ani argument proč si koupit AMD protože i na NV nebo Intelu to poběží taky.
no pri amd filozofii je to určené pre všetkých hráčov bez nároku aby si namastili kapsy ako to robí kožená bunda. Dlss sa kompromituje neustále samo, kedy nasľubovali hory doly a ako je u koženého zvykom , skutek utek. Zase si vo svojej trúbe upečie niečo za prachy ktoré vybral od nv fanatikov a smeje sa vám do ksichtu.
Navíc implementace FSR je otázka třeba 2 dní + pár dalších potřebných k doladění.
Tedy nevím, jak moc je to složité u DLSS, ale mám dojem, že v tomhle bude mít FSR hodně navhrch.
Tipuji, že se ta technologie objeví ve spoustě her a hráči si pak sami rozhodnou, jestli to použijí, nebo ne.
FSR pro všechny rozhodně není rozdávání dobra ale marketing. AMD chce vydělávat a aby mohla dělat nějaký open source musí na to vzít někde peníze. To že to dají zadarmo na některé může zapůsobit přesně tak "hodné AMD dělá věci zadarmo, podpořím ho tím že si koupím HW od nich", taktéž se AMD dostává pozornost kterou jinak musí platit. Tzn. když ne přímé inkasování, tak ušetření za propagaci, tzn. více pro akcionáře. Vydělávat peníze je pointa každé komerční firmy.
FSR původně bylo vnímáno jako feature set RDNA2, nakonec je z toho nějaká knihovna kterou lze použít na jakémkoli soudobém HW. Samozřejmě je to jistě přínos pro hráče.
BTW DLSS jsem využil u každé hry, kde jsem neměl výkon na mnou požadovaných 60 FPS v 1% low. Očekávání splněná na 100%. Ale chápu že ne každý musí být spokojený.
Nicméně DLSS neřeším, hraji na GeForceNow kde jsou Tesly co zvládají max detaily i s RT a DLSS zapínat netřeba. Kdybych hrál často tak už při 3h/denně GFN stojí to co elektřina na provoz toho herního počítače s podobným výkonem. 14 stovek za rok je navíc vajgl částka, vlastnictvím grafické karty rozumného výkonu by ta karta ztrácela hodnotu cca 3 tisíce za rok. Reálně mě tak GFN nestojí ani korunu, navíc můžu k tomu krásně využívat svého Maca nebo iPad.
Dovolil bych si malou úpravu: "FSR pro všechny je marketing, ale rozhodně je to dobrá věc."
Mě přijde, že vše vzathujete pouze k zisku. Firma se zodpovídá akcionářům, jde jen o zisk.
Já osobně vnímám i další rozměry chování jednotlivů, ale i firem.
A pokud někdo jako "vedlejší efekt" svého záměru páchá dobro... :)
Korporace jsou mimochodem součástí našich životů nejenom jako zdroj požitku, který si koupím za peníze, ale i jako zaměstnavatelé, kteří přímo ovlivňují společnost jako takovou.
Jestli FSR o něco sníží atraktivitu DLSS, nebo pohne prodeji grafik některého výrobce, to ukáže čas. IMHO je irelevantní to řešit. Podstatné je, jestli to budou uživatelé zapínat/používat a zda to vyšumí jako nepodstatná technologie.
O tom žádná, určitě je to fajn pro hráče. Nicméně se čekalo že FSR bude technologie, která bude argumentem ke koupi AMD HW, což aktuálně není, takže ve finále je zase lepší koupit kartu s DLSS, protože se tím rozšíří počet podporovaných her, které nějakým způsobem zvyšují výkon při zachování rozumné obrazové kvality.
No vidíte a pro mě to důvod ke koupi HW od AMD bude.
Schválně, jestli uhodnete proč?
Tak AMD samozřejmě něco podobného DLSS potřebovalo, jinak by ztrácelo a jasný argument pro koupi Nvidia, pokud by uživatel chtěl využít ray tracing efektů s menším dopadem na výkon.
Ale jinak to spíš vylepšuje komfort majitelům Nvidia karet, kde si můžou zapnout obojí a zvolit si to lepší. Co se napsalo, tak FSR umí slušné věci ve 4K, v QHD už to takový zázrak není a použitelná je spíše jen nejvyšší kvalita. U DLSS jsou v pohodě i nižší nastavení. Takže celkově se nic zázračného nestalo. A až bude DLSS a FSR k porovnání v jedné hře, pak se teprve bude dát udělat nějaké reálné závěry.
No jestli to měl být tip na to, proč je pro mě FSR důvodem ke koupi HW od AMD, pak jste netrefil.
Spíše konstatování, že AMD potřebovalo něco jako DLSS, aby naopak o zákazníky nepřicházelo.
Bude jednym z argumentov ku kupe AMD grafiky.
Ked ja napisem, ze na Zemi sa striedaju rocne obdobia a meni sa den a noc preto, ze sa zem toci a obieha Slnko po kruznici, tak napisem fakticky nepresnu informaciu, ktora vacsine stredoskolsky vzdelanym ludom staci.
Ty ale napises nieco podobne. sice presne, ale celkovo hlupost. Napriklad ten kto umiestnil Zem na tak nepresnu elipticku drahu nemohol na tom zarobit a este sa mu pritom nahla rotacia Zeme, jeho pracu nikto nezaplati.
Na kozenu nVidiu to nema, ved ona pyta prachy za kazdu banalitu a aj to funguje len na malej casti hier a s artefaktmi.
Svojho času bol veľmi populárny termín "Valve Time"; v ich podaní "soon" môže znamenať aj 9 rokov.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.