Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD: Herní raytracing se nerozšíří, dokud jej nezvládne i low-end

Da se taky ocekavat ze v dalsi generacich by mohli i v low endu vydavat karty s a bez RT ....nez to nasilu cpat vsude preci jen je to dost kremiku

Bylo by srandovni kdyby pribyl na kartach socket osaditelny nejakym asic cipem(napr. RT) ...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Karáš Svorka

Mohli by vzkřísit Ageiu a vyrábět RT akcelerátory (:

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavý nápad ale asi to nebude taková brnkačka oddělit to od grafiky jako tu fyziku, když se jedná o podklady pro vykreslování scény v přímé kooperaci s GPU. Fyzika je "jen" o pár vektorech pro objekty na scéně ale RT vykreslování je pevnou součástí scény jako takové. :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Karáš Svorka

Ten akcelerátor si může s novějšími GPU povídat přes ty dva 100GB/s IF porty nebo přes pomalejší NVLink ;D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To by pořád asi bylo trochu málo, moderní RTX GPU mají propustnost 600GB/s+, Vega, které by to asi pomohlo víc cca 480GB/s a obě ty linky by nemohly přenášet nic jiného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IF je navrzeny tak aby byl v podstate "neomezene" skalovatelny dle potreb nebyl by tedy uplny problem aby behal napr. na urovni GDDR6 a navic bezi na takovych taktech ze by mohla byt pouzita samostatna karta(s IF bridge nebo by se PCIe umel prepnout do jineho rezimu dle potreby) a porad by slo o synchronni prenos dat

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Udělat AMD GPU s IF konektorem či konektory a možností přes něj mimo sběrnici PCI-E připojit RT akcelerační kartu je docela zajímavé, zejména kdyby se daly připojit v počtu větším než 1 nebo je postupně upgradovat na novější verze jak půjde čas. Ve výsledku by staré GPU renderovalo staré enginy a připojený RT akcelerátor zase ty nové. Přidat podporu raytracingu pro kreslicí softwary v CPU kvalitě a při dobré ceně by jim studia trhaly ruce :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Herni raytracing je co? Takovyto tamto, co ma ted nvidia?
Jinak, pan se plete. Rozsiri se to, az to budou zvladat konzole. Jenze to by musela amd dotlacit do dalsi generace konzoli kartu, ktera to zvladne, tzn. do tri let nejpozdeji.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Podle mne to taky stoji a pada ve smyslu obecne podpory a rozsireni s konzolema a je celkem dobra otazka, jestli se neco takoveho do PS5 a XOBTwo nekdy v roce 2020 da vubec ocekavat, protoze to by s tim ty navrhy museli byt uz delane. Kdyz dnes je RTX to otazka premioveho highendu, tak za 2 roky se to dosat do konzoli, moc sance podle mne neni. Ledaze by SONY, MS a AMD dost prekvapili, protoze tam je podle mne zatim spise porad cil nativni 4k.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele shipo

spíš AMD bude blokovat podporu DirectX 12.1+ v konzolích,
zdá se že nevydají DXR ovladače ani pro Vega20 generaci (nVidia je má od Maxwella)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pre Vega 20 je to jasné, že tam nebudú DirectX, minimálne nie v dohľadnom čase

Instinct™ MI60

Launch Date:11/18/2018

GPU Architecture Vega20
Lithography TSMC 7nm FinFET
Stream Processors 4096
Compute Units 64
Peak Engine Clock 1800 MHz
Peak Half Precision (FP16) Performance 29.5 TFLOPs
Peak Single Precision (FP32) Performance 14.7 TFLOPs
Peak Double Precision (FP64) Performance 7.4 TFLOPs
Peak INT8 Performance 58.9 TFLOPs
OS Support Linux x86_64

Software API Support
OpenGL 4.6
OpenCL 2.0
Vulkan 1.0
ROCm (Radeon Open eCosystem):ROCm Open eCosystem
https://www.amd.com/en/products/professional-graphics/instinct-mi60

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je takovy problem napsat jako normalni clovek, ze vega20 ma ovladace jen pro linux? Z ty tapety dotycnej sotva pozna, co tim sakra Fodrek zase myslel...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aj API sú dôležité. Navyše sú tam len zmienky o performance. DirectX v Linux funguje

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=DXVK-0.92-Released

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Relevantni tam byla pouze ta informace, ze vega 20 ma ovladace jen pro linux. Vsechno ostatni, vcetne prispevku na ktery reaguji jsou naprosto zbytecne a irelevantni informace. Aspon si precti, co ze to vlastne DXVK je. Pak ti treba dojde, jak moc nesmyslny je jeho zmineni v ramci prispevku na ktere si reagoval...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přestože je RT jasný směr vpřed, neumím si jeho plné nasazení představit dříve jak za 5 let. Pokud budeme brát v úvahu, že v té době, by mohly (možná) být ohlášený/vyjít nové konzole s jeho podporou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v cem je to smer vpred? fps polovicni, rozliseni polovicni.. kdybych chtel stejny fps a rozliseni, tak musim osekat detaily tak, ze to bude vypadat jak prvni quake.. takze se stejnym vykonem kvalita horsi.. pro hry slepa ulicka..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O polovičních FPS se psalo tady v SOTR. Já v průběhu hraní vyměnil 1080ti za 2080 a výkon poskočil cca o 5 FPS výše. Ve starších hrách naopak o něco vede 1080ti. Žádný poloviční FPS se ale nekonaly. Grafika je pořád na Ultra jako u starý grafiky…

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Chces povedat, ze ma vyssi vykon o 5fps aj s RT?

Ak nie, tak sa vyjadruj poriadne k vlaknu o RT.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak zpět. Podle tohohle ještě nefunguje ani s 1809 (ten už jsem v době hraní měl) https://steamcommunity.com/app/750920/discussions/0/1734339624805301225/ Já měl za to, že se spustí automaticky. Jelikož stále nefunguje, tak je tvrzení o polovičním výkonu je stejně pase:) Uvidí se až vyjde ten patch, možná dnes s novou hrobkou..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Nope.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele shipo

Zkusil jsem aktualizovat na w1809 a dema DXR mi na GTX1060 jedou 43mr/s(22fps ve fullHD).
Problém byl, že dema nejdou spustit dokud se nezapne ve Windows nastavení vývojářský režim(=spouštět aplikace bez Microsoft Store).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, že je to krok vpred. To by ale muselo prísť s real-time RT prvé AMD, aby ste to tu niektorí uznali. Pamätám si časy, kedy zapnutie MSAA či ambient occlussion stálo aj viac ako polovicu FPS a nikto to neriešil. Tu sa teraz ale bavíme o oveľa väčšom kroku vpred čo sa týka počítačovej grafiky v hrách. Ak vás grafika v hrách nezaujíma, tak potom nechápem na čo ju tu riešite a ofrflávate. Hlavne keď sa tu zasa bavíme o niečom čo môže človek vypnúť a teda hrať podľa svojich predstáv.

" kdybych chtel stejny fps a rozliseni, tak musim osekat detaily tak, ze to bude vypadat jak prvni quake.. takze se stejnym vykonem kvalita horsi"

Jasne. Toto platí o každom náročnejšom efekte z pohľadu dopadov na výkon. To ani nie je argument, ale len taký výmysel, keď si človek nasilu konštruuje cesty ako niečo ofrflať a ozančiť ako nezmysel.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi tu chybel blbecku, jestli je RT skutecne funkci a perfektni jako tvrdis, kup si poruchovou 1450€ RTX 2080 Ti a mozna ti Windows 10 v provedeni 1809 neodpali tva data, registry nebo se celkove nepojebou ty inteligente, Microsoft + NVIDIA, seru na ne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prečítaj si po sebe svoje komentáre.Nič len obyčajný hate a nezmysly ohľadom RT resp. RTX, podľa ktorých mám pocit, že ani nevieš čo to je (to platí u všetkých čo veselo píšu, že ide o slepú vetvu). BTW Windows 10 1809 mám na NTB aj domácom PC. Žiadny problém ani na jednom. Kupovať si drahú RTX 2080 Ti ale nebudem, aj keď na to mám. Fakt nevidím zmysel dávať toľko peňazí do jednej GPU. Toto je jediný pádny argument, ktorý si kedy použil a s ktorým sa dá súhlasiť. Stačilo by inak sa vyliečiť zo svojich komplexov z NV a všetko by vyzeralo úplne inak.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

RT aka RayTracing je v počítačové grafice využíván už desítky let v profesionální sféře, stejně tak všechny ty CGI ve filmech jsou RT a superpočítače s desítkami tisíc procesorů jeden snímek počítají typicky v řádu několika hodin ale při složitějších scénách umí jít do řádu dnů. Ano Ray Tracing je perfektní a skutečně funkční.

RTX karty od NV přinášejí poprvé použitelný výkon aby bylo možné RT, aspoň pro nejzásadnější efekty, použít i v počítačových hrách v domácích podmínkách bez nutnosti mít profesionální řešení za stovky tisíc dolarů (v případě DGX2 stanice) nebo mít tovární halu s počítačem za miliardy.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Neboj sa. Keby išlo o AMD, tí istí kritici na čele s Wafferom by tu písali ódy ako je na tom AMD technologicky popredu a ako rozdupáva konkurenciu. Takto je to iba zbytočná technológia, ktorú dokonca nikto nechce. A vôbec načo tá blbá NVIDIA s niečím takým prišla, že? Mala pekne počkať na AMD.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Teď používáš demagogii sám. Většina nekritizuje RT ve hrách kvůli tomu, že to přinesla nVidia, ale kvůli tomu, že je to (zatím) nepoužitelné s vyjímkou velmi drahé herní karty. To ovšem není jisté, nezávislé testy chybí.
AMD se taky povedlo když jako první přišla s teselací a následně se ukázalo, že na to nebyla vhodná doba. Ti to klidně jako majitel několikátý karty s čipem od AMD přiznám ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nevieme ako použiteľné to reálne je. Niektorí už ale majú očividne jasno. Chytili sa prvej neoverenej negatívnej informácie (o FHD 60 FPS s RTX 2080 Ti), aby sa zrejme ukludnili a zostali v tom, že NV to zasa robí celé zle. To, že chýbajú hry a nie je to kde odskúšať je už vec druhá a uvedenie na trh RTX rady naozaj NV nevyšlo (či už vysoké ceny alebo slubovaná podpora nových technlógií). O tom sa nehádam. Len mi už vadia tie spiatočnícke reči o tom, aká je to slepá ulička a ako mali radšej ešte 5 rokov počkať. Asi by sme mali aj na nové API vždy pár rokov počkať. Možno na ne vývojári vyvinú viac hier aj bez HW podpory ako tomu býva prvý rok, dva, kedy človek vidí výhody iba v pár hrách ročne.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

kolik me to nove API treba vulkan stal a kolik z nich bylo plne zavisle na konkretnich ASIC obvodech ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"kolik me to nove API treba vulkan stal"
Toľko, koľko si dal za grafickú kartu, ktorú si si kvôli nemu kúpil. :-)

"a kolik z nich bylo plne zavisle na konkretnich ASIC obvodech"
Keď sa na to pozeráš takto, tak aj stream procesory sú vlastne ako celok ASIC, keďže využívajú zadrátované HW rutiny na vykonávanie špecifickej práce (renderovanie grafiky).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

tady jde o to ze tam porad cpes SW mezivrstvu a davas ji do roviny s "kremikem" a to znacne velkou casti

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jiříčku víš o tom úplně kulový. Jaké nejzásadnější efekty? To že se ti bude v kaluži přesně odrážet barák na tom si oběma rukama zaonanuješ jen jednou a pak uš si tu kaluž prohlížet nebudeš. Máteriály a shadery dosáhneš obdobného efektu aniž bys musel obětovat více než třetinu výkonu.
Kdyby ti Nvidia platila za stupidomarketing tak bych tě i chápal....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Toto sa dá napísať o každej grafickej fíčure. Že sa dá niečo podobné dosahnuť aj inak, jednoduchšie, s menším dopadom na výkon. Pamätám si, že úplne tie isté argumenty sa písali aj o GPU fyzike keď NV propagovala GPU PhysX. Len škoda že alternatíva je iba niečo podobné a kvalitatívne horšie riešenie. Samozrejme koho to nezujíma, môže si takú fíčuru vypnúť. Presne ako to bolo pri GPU fyzike, ani tu nevidím dôvod prečo spochybňovať prechody z fake-ovania na skutočné počítanie toho, čo chceme dosiahnuť. Aj keď to zo začiatku nemusí byť veľký skok.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

GPU fyzika? To přece nikdy nefungovalo, tohle byla jen věc, která fungovala na některých systémech s kartami nvidia...
Kromě toho, nepamatuju se na hru, kde by GPU fyzika byla určena na cokoli jiného, než zbytečné (až přebytečné) grafické efekty.

Já osobně proti RT nic nemám, pokud je to opravdu RT a nikoli pseudopoloviční RT-efekt. Osobně si myslím, že featury mají smysl pouze v případě, kdy jsou otevřené, tedy je může implementovat kdokoli, nemají vendor lock apod. a hlavně pak že jsou použitelné na alespoň 70% všech systémů (nemusí to být v té nejvyšší kvalitě a framerate, ale musí to být použitelné). RT začíná splňovat první část, ale ta druhá je zatím v nedohlednu.

Můj názor je, že ještě jedna věc je potřeba: a to smysluplnost celé featury. Pokud má RT přidat řekněme 10% kvality výměnou za 50% výkonu, nedává taková featura moc smysl - ale to je všechno jen otázka subjektivního vnímání.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"To přece nikdy nefungovalo, tohle byla jen věc, která fungovala na některých systémech s kartami nvidia"

Táto veta si navzájom odporuje. :-) GPU PhysX fungoval dosť dobre. Hral som väčšinu hier, ktoré ho využívali. Čo sa týka RT vs pseudopoloviční RT, ani pri rasterizácii nebola hneď grafika v 90tych rokoch na takej úrovni ako je teraz. Ono to chce čas. Tiež nikto nečakal s grafikou z 90tok ďalších 20 rokov, kým budú nejakú úroveň modernej grafiky zvládať všetku GPU.

"Pokud má RT přidat řekněme 10% kvality výměnou za 50% výkonu, nedává taková featura moc smysl"

Ja zasa hovorím, že na začiatok prečo nie? Fakt si pamätám časy, že som kupoval GPU s podporou 16AA a to AA som si na nej nemohol zapnúť ani na miniumum za celý čas čo som ju mal. Nemala na to proste výkon. A v tých časoch sa na to nikto nesťažoval. A dnes niekto vidí problém, že má GPU 26 FPS ako minumim v 4K pri 37 priemerných. A to u RT. Prvá implementácia TressFX tiež zožrala 30% výkonu GPU a nebol to problém. Teraz je pri RT odrazu problém všetko.
Mne je inak úplne jedno kto prišiel s real-time RT ako prvý. Aj keby to bolo AMD, tak poviem, že konečne. A sledoval by som ako sa to vyvíja. Rovnako ako keď svojho času vyvíjali Mantle.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli je tu někdo blbeček tak leda ty a ještě k tomu korunovanej a vylízanej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja som za to aby raytracing fungoval. ale pre mna prijatelnejsi sposob je, ze zahodme stary koncept a zacnime od znova.. mame na to hw moznosti.. samotna nvidia dokazuje ze na to je potreba specializovany hw

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To čo ale teraz NV priniesla je práve nový koncept. Podporuje predsa nedávno navrhnutý štandard DirectX RT, ktorý si nevymýšľala sama na kolene. Ten vyšiel v spolupráci s MS a myslím, že to neboli jediní hráči, ktorí sa na tom podieľali.
Čo sa týka špecializovaného HW, je otázne, či by bolo možné takýmto spôsobom riešiť hybridný rendering. Možno áno. Každopádne má zatiaľ NVIDIA ako jediná HW podporu pre RT do hier a ak to tu niekto kritizuje, tak si myslím, že by sa mal spamätať. Aby sme sa chápali, tak kritika toho, že SOTTR a ani BF V nemajú resp. nebudú ešte mať podporu pre RTX, je oprávnená. Rýpanie ale do toho, že NV vôbec robila podporu pre DXR, nie je na mieste. To je ako sťažovať sa na podporu DX12 u prvých kariet. Veď predsa načo to tam je keď to skoro nikto nebude prvé roky používať, že? A to ani nehovorím o tom, že na základe absencie RTX v hrách tvrdiť, že RTX nefunguje, je tiež od veci. Ako hovorím inde. Prianie otcom myšlienky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ja ovsem neriesim ci teraz nejaka hra ma podporu rt.. reagujes na clanok, kde sa vravi o sirokej podpore inak nema zmysel. btw ja osobne si myslim, ze ak ostane jediny vyrobca grafik, tak ak zacne s rt sposobom nv, tak to mozes nazvat siroka podpora :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Iné stanovisko od AMD sa ani nedá čakať, keďže sami asi vedia, že GPU s podporou DXR mať ešte nejakú dobu nebudú. Hádam si niekto nemyslí, že vyhlásia niečo v zmysle, čo by naznačovalo, že sú v tomto pozadu. Ale inak súhlasím s tým, že vzhľadom na obmedzenú podporu RTX iba najdrahšie GPU sa ťažko bude budovať portfólio hier, ktoré budú RT využívať. To stále ale neznamená, že je podpora RTX na týchto kartách niečo zlé. Vývojári majú HW na ktorom môžu postupne experimentovať s DXR a vyvíjať.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

no ak by som obhajoval vegu sposobom, ze najprv by na nu musel niekto nieco naprogramovat aby sa ukazalo ze aky ma realny vykon, tak ako na to zareagujes? lebo to robis teraz s rt...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja tu ale nič také neobhajujem. Iba píšem, že ťažko by sme pokročili a vývojári by aspoň začali používať niečo nové, ak by na trhu nebol žiadny HW s danou podporou. Myslím, že je jasné, že aj čo sa týka DirectX, tak by neboli žiadne hry s DX12, ak by na trhu žiadny DX12 HW nebol. Je to predsa normálne.
Čo sa týka výkonu, ja vôbec neviem aký bude so zapnutým RTX. Preto ma udivuje aký sú si niektorí istí tým, že bude na nič. Videl som ukážky aj z hry ako Enlisted, kde na Vulkáne so zapnutým RTX ukazovali 90FPS v 4K. Je mi jasné, že náročnosť využitá v tejto hre bola na minime a nebude sa dať porovnávať s hrami ako BF V, SOTTR či Metro Exodus. Ale výkonnostná škála je očividne široká. Rovnako ako je to pri klsickej rasterizácii.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

len taka jednoducha otazka, co podla teba ati/amd prinieslo do sveta realtime grafiky?
ja som nikdy nepovedal ze rtx je nanic, ale vzhladom na to ze nvidia ma 80% trhu, tak je to ona ktora urcuje trend vo vyvoji.. myslis ze vsetko co robi je ok? nezneuziva to?

odpoved na prvu otazku ma zaujima najviac

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Len z poslednej doby. Urýchlili podporu nových efektívnejších API. Na NV zareagovali dobre s Freesync riešením. Robia vlastný výskum a majú aj podporu offline raytracingu a grafickú knižnicu (obdoba GW), ktorú je možné používať. Inak neviem prečo sa bavíme o tom, čo si myslím o prínose AMD, keď ja som ho nikde nespochybňoval. Keď si prečítaš moje príspevky, tak reagujem iba na zbytočný hate okolo NV. A to ani nespochybňujem to, že sa stane, že táto firma niekedy zneužije svoje postavenie na trhu. Alebo sa o to sem tam pokúsi. Nie je to ale jediné čo NV robí a ani sa to nestalo vo väčšine prípadov čo tu niektorí omielajú dokola a čo sú v podstate len obyčajné konšpiračné teórie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zaujima ma to, pretoze mam dojem ze sa pozeras na to jednostranne, ako som ti uz minule naznacil. nieco zasadnejsie si nevspominas? nieco s cim boli prvy a napriek tomu neboli trhom odmeneny..

ja nespochybnujem pracu nvidie. taktiez sa mi nepaci zbytocny 'hate' ako vravis.. ja len vravim, ze nvidia svoju pracu narozdiel od ati/amd mala kvalitne zaplatenu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa na to pozerám z toho pohľadu, že viem čo je raytracing a ako dokáže zlepšiť grafiku hier. Preto ma udivuje, čo dokážu niektorí fandovia AMD opakovane tvrdiť. Som si naozaj istý, že väčšina z týchto kritikov by písala úplne inak ak by išlo o AMD.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

fanusikovia amd su problem a brania rozkvetu technologii .. alebo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nič také. Len niektorí menia názory podľa toho od koho ktorá technológia pochádza. Robí to samozrejme iba pár ludí. Škoda, že ich je najviac vidieť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja sa vlastne s tebou nechcem hadat. budem len rad ked ti bude vadit nezmyselny fanusik z akehoklvek tabora.. vratane sebakritiky

edit: nevravim ze nevies byt sebakriticky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to bych uplne netvrdil aby dosahla pseudo hybridni RT s mizernym vykonem sotva dostacujici pro FHD musela vytvorit obri drahy monolit a ruzne "odrbavky" typu DLSS :) kdyby byli tak pokrovi tak uz maji davno vyresen skalovatelne reseni (s jejich prostredky bych nevidel problem)

nevim ale low lvl API naskocilo docela rychle a bylo vykonnostnim prinosem ale RT nejak stale nevidim v akci :)

me spis vadi ze soucasne RT je spis jen takove nedodelane predrazene demo a az dalsi generace lide dostanou pouzitelny produkt verze 1 ale opravdu dobre to bude az od verze 2,3+ :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Na to, že už sú tu low level API nejaký čas, tak ich používa fakt málo hier. To ale predsa nie je dôvod kritizovať, že nejaký HW má ich podporu (ako sa to tu teraz robí pri RTX). RTX GPU prišli na trh na konci septembra tohto roku (mesiac a pol dozadu) a tu sa očakáva asi, že každá druhá hra má mať jeho podporu. Ale áno. Jediné s čímsúhlasím je fakt, že ceny GPU sú vysoké a prezentované hry mali mať podporu RTX od začiatku.

A btw výkonnostný prínos predsa nie je jediný prínos čo môžu GPU prinášať. Kupujeme si ich aj kvôli lepšej grafike v hrách. To sa nepočíta? Ja som teda v prezentovaných hrách videl prínos vo vizuále značný.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na vysledny efekt RTX je potreba pockat aspon na 2-3 hry, ktere budou uvolnene uzivatelum. Demo BF a jina dema jsou porad jen dema. Az bude hotova hra, bude moznost videt rozdily RTX on/off, fps, atd. pak se da zacit bavit o tom, jestli RTX v soucasne podobe neco prinasi nebo ne.
Sam jsem zvedavy co z toho v praxi vyleze...
ps: zatim odpadla FF jako prvni hra s implementaci DLSS...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Počul som o FF. Čo sa týka BF, tak to by nemalo byť žiadne demo. Podľa prezentácií pri uvedení Turing rady GPU, bol v tejto hre jasný a viditeľný prínos RTX, tak by taký mali dodať. Detto v Tomb Raiderovi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Podľa prezentácií pri uvedení Turing rady GPU, bol v tejto hre jasný a viditeľný prínos RTX"..To ze tam byl jasny rozdil, to nerozporuji. Nicemene, mne zajima rozdil ve hre, ne v demu. Dokud hra neni venku a je hotova, je to stale jen demo Tudiz efekty ve vysledne hre mohou vypadat trochu jinak, byt jich mene/vice, atd. Rovnez vyjadreni studia/vyvojaru v nasledujicich dnech po prezentaci celkem dobre naznacuji, ze to co bylo predvadeno a to co bude ve hre, nebude 1:1.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

nevravim o vykonnostnom prinose. skor napriklad unified shaders, alebo tesselation (trueform).. co je ten vizualny prinos

uzavriem to tak, ze ja niesom ten kto rtx spochybnuje. nv naozaj nepotrebuje obranu. pocas existencie tej firmy jej trhovy podiel ak padol pod 50%, tak to len na par mesiacov aj napriek tomu ze boli obdobia, kedy si nezasluzila byt na varinoch a pritom bola.. akurat sa obavam ze ak bude v tomto obdobi dostatok tlieskacov, tak tu mame v tomto odvetvi monopol. sa cudujem ze sa konkurencia v odvetvi cpu pozviechala, lebo podobne som to vnimal aj v tejto oblasti

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S tým výkonnostným prínosom som narážal na to čo napísal Tom. Inak len tak pre info, neboli ako prvé GPU s unifikovanými shadermi grafiky od NV a to konkrétne rada 88xx?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ano vsimol som si potom ze reagujes na toma, len som klikol na url z mailu a odpovedal ospravedlnujem sa. a ano s unified shadermi mas pravdu, gcn prislo potom.

asi vypnem notifikacie, lebo toto vlakno sa moc rozbehlo :)

edit: mozno s unified shadermi nemas pravdu: https://patents.google.com/patent/US7796133B1/en

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chces rict ze DX12 a Vulkan se pouziva minimalne ? To je mi ale novinka

Jestli ti jako vizualni prinos neprijde moznost hrat ve 4k s lepsimi modely a texturami tak nevim ;)(ten kremik navic se mohl pouzit na vykon v tehle oblasti) radeji to degradujeme na rozplyzle FHD ale budou tam o trochu hezci stiny a odlesky ....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nijak výhodnosť používania nových API nespochybňujem. Čo sa týka RT, tak jeho prínos nie sú iba o trochu krajšie tiene a odlesky. Už to čo sme videli na ukážkach bol dosť veľký rozdiel. A vôbec kvôli tomu nemusíš degradovať modely a ani textúry. Samozrejme ak to NV nedoručí v takej kvalite ako ukazovali, tak to bude fail. A či je FHD "rozplyzlé"? Nech si zváži každý sám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

takze chces rict ze kdyby vyuzili kremik venovany RT na pro klasicke "vypocty" tak by nedosahli mnohem vetsiho progresu v 4k grafice ? a uvedomujes si ze soucasny vykon hybridniho RT je skoro maximum ktere jde z daneho konceptu vyzdimat protoze vetsi monolit uz tezko vyrobi a se 7nm si zas tolik nepomohou a tam budou velke monolity jeste vetsi problem jak u 14/12 nm .... proste to co ted predvedlo NV je jen slepa ulicka ac pekne technologicke demo ..to o cem zatim mluvi AMD se zda jako rozumna cesta jak dostat vykon levneji a casem i to RT za rozumny peniz nebo jako "dokoupitelny" akcelerator jako kdysi zacinali GPU protoze CPU to proste nedavalo budou se nyni dle meho takto rozsirovat GPU napr. o RT akcelerator a tak by se mohl stat soucasti i levnych konzoli (subjektivni spekulativni nazor )

na ukazkach jsem zahledl i zjevne nedostaky a degradaci detailu ...a to bylo demo a kdyz ma dany titul prijit s realnym RT tak se dozvime ze ho musi ladit a trochu osekat aby aspon ve FHD dosahli na stabilnich 60 fps to nezni moc povzbudive ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme s väčším počtom CUDA cores by mali tieto GPU vyšší výkon v rasterizácii. T.j. aj v tom čo voláš 4K grafika. RT ale niečo kompletne iné a vôbec si nemyslím, že ide o slepú uličku. To je môj názor. Vidím to tak, že sa ku klasickej rasterizačnej pipeline pridala ďalšia pipeline pre raytracing a táto sa bude do budúcna rozširovať a vylešovať. Rovnako ako tá rasterizačná. AMD sa má teraz také vyhlásenia pretože nemajú čím konkurovať. Tak sa k tomu samozrejme stavajú tak, že vlastne je to pre nich teraz zbytočné. Určite ale vieš, že to čo NV urobila ako RTX, je jej implmentácia DXR. Ak sa bude držať AMD tiež tohto rozhrania, bude mať podľa mňa aj podobné riešenie.

"to o cem zatim mluvi AMD se zda jako rozumna cesta jak dostat vykon levneji a casem i to RT za rozumny peniz"

Toto ale nikto z AMD nepovedal. Len si si v tom medzi riadkami našiel to "dobro", ktoré ževraj AMD šíri vôkol seba. Stav sa, že pokiaľ by to bolo naopak, vyjadrenia oboch firiem by boli diametrálne odlišné. Klasickými stream procesromi by sme na aktuálny výkon v RT čakali ďalšie desaťročie. Vzhľadom na to, koľko stream procesorov bolo potrebných na akceleráciu StarWars dema na jar. Išlo o skoro 21000. Kedy by sme sa asi k tomuto počtu dopracovali? A to by sme iba vyrovnali výkon v RT u aktuálnej RTX 2080 Ti, ktorá to isté demo zvláda lepšie ako 4 Titán Volty pred ňou.

Mne proste príde logická tá implementácia akú má teraz NV. Žiadna slepá ulička. 2 renderovacie pipeline, ktoré budú nejaký čas koexistovať, kým jedna kompletne nenahradí tú druhú. Raytracing nie je iba nejaký dodatočný výpočet, ktorý by mal akcelerovať dodatočný HW. Je to ďalší renderovací proces. Rovnako ako rasterizácia.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RT tak jak ho predstavila NVidia v podstate neni problem, nebot RT je zavisle na poctu RT jednotek. Problem je v tom, ze NVidia implementovala do RTX2000 grafik tak malo RT cores, ze to staci na RT pri 1080p a 60FPS (pouze nejvyssi model karty).
Chapu ale, ze vetsi pocet RT jednotek uz by nebyl unosny z hlediska ceny, ktera uz tak je znacne prestrelena.

Co tedy dal.
Bud razantne navysit pocet RT jednotek, coz ale bude tezko realizovatelne, kdyz nic nenaznacuje, ze by se mohla vyrobni cena razantne snizit pri zachovani alespon soucasne prepalene ceny.
Nebo navysit vykon RT na jednotku, coz je otazka na leta dopredu.

Co dnes chce prumerny hrac je rozliseni QHD a vyssi a teda u techto hracu je RT passe. Naopak hraci s FHD obvykle nedisponuji highendovymi grafikami a teda take bez RT.

Odhaduji teda, ze cele RT vysumi a dalsi pokus zase za 10 let. Tesim se!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím a zdá se to celkem vtipné. NVidia mluvila o implementaci Raytracingu poprvé už někdy kolem 2012. A to se za tu dobu grafiky docela zlepšily.

A pokud měl být raytracing zaměřen na hráče, je to podle mě nesmysl. Nemyslím si že většina z nich si může (nebo chce) dovolit takový high-end. A ti kteří mohou, asi budou cílit spíše na vyšší FPS než o něco hezčí grafiku hry.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Co třeba Star Wars Lift demo (to SW demo od NV), na 2080Ti v 1440p to dává avg 64FPS, 49 na 2080. Přijde mi že ten výkon odpovídá i běžnému výkonovému rozdílu v rasterizaci. V 4k je rozdíl výkonu jen cca 22% (34 vs 28 FPS)

Hodně lidí pořád zapomíná na to že i v rasterizovaných hrách člověk nemůže hrát se slabší kartou na maximální detaily bez ztráty FPS a musí detaily snížit. Proč tohle najednou nikdo nevidí na RT, i to RT může mít nastavení, například méně paprsků, nebo třeba zapínatelné RT pro stíny, reflexe či global illumination, na 2080Ti si zapneš vše, na 2070 jen jedno... Stejně jako dnes omezujeme detaily na rasterizaci a uzpůsobujeme si to svým požadavkům - FPS/kvalita

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to vis 2080 TI za tu palku je asi dle tebe slabsi karta ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Poznamka: RT hra, ve ktere vetsinu RT efektu (svetla) vypnes, aby dostacoval vykon, je k cemu ze?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je ako argumetovať štýlom, načo nám je hra využívajúca rasterizáciu, v ktorej si väčšinu efektov vypneš, aby si ju mohol hrateľne hrať, že? Žiadna hra nebeží na všetkých grafikách obstojne na full. Vždy sa nájdu karty, kde je treba znižovať detaily. Pamätáš si keď vyššiel Crysis 1? Koľko ľudí si túto hru vtedy zahralo na full? Znamelo to, že tá hra bola k ničomu?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zapni si RT stíny a budeš mít tak 10 fps.Jestli vůbec. Bože chlape když chceš o něčem žvanit měl bys něco napřed vědět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"když chceš o něčem žvanit měl bys něco napřed vědět."

Tak by si mohol dať odkaz na zdroj odkiaľ máš, že po zapnutí RT tieňov budeš mať 10 FPS, aby si nám ukázal, že nehovoríš do vetra. :-) Rád by som vedel pri akých detialoch, v akom rozlíšení a na akej GPU to tak má bežať.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

BTW tu vyšli už nejaké prvé early testy RTX v BF V s RTX 2080 Ti:

https://www.pcgamesn.com/nvidia-rtx-ray-tracing-battlefield-5

S RTX on to vychádza nasledovne:

1080p Ultra: 60 FPS avg, 32 FPS min
1440p Ultra: 54 FPS avg, 30 FPS min
2160p Ultra: 37 FPS avg, 26 FPS min

To nie je vôbec zlé. V pohode hratelné v 2K a v článku píšu, že aj pri priemerných 37 FPS aj v 4K.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

hele propady na 26 FPS to je horsi jak na konzoli za 6 tacu a tam mi to pripada kolikrat otresne hrani :) ale proc ne 35 tacu za tohle :) btw jaka je framelatency ? to jeste nikdo nemeril ...?

vidim to tak ze majitele to udelaji jako majitele nevykonnych karet zapnout si ULTRA detaily s RT kouknou hmm pekne pekne a pak to vypnou aby se to dalo hrat bez "trhani" :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je ti jasné, že je to na 26 FPS v 4K a nie je to zatiaľ konečný výsledok. Z tohto úvodného testu vyplýva, že sa snažia cieliť na 4K s RTX 2080 Ti. Podľa mňa chcú ďalej s RTX 2080 cieliť s RTX na 2K a s 2070tkou na FHD. Prednedávnom ste sa tu viacerí smiali, že u RTX 2070 nebude mať RTX žiadny zmysel lebo to pôjde ledva v 720p. Teraz je to rádovo posunuté ďalej, ale stále tie isté posmešky. Treba mať viac trpezlivosti. S Fury alebo s Vegou nie je problém čakať 2 roky kým sa dostanú na výkon, na ktorom mali byť dávno predtým a ešte je to prezentované v pozitívnom zmysle. RTX karty vyšly pred necelými dvomi mesiacmi a naopak je úplne zlé, že ešte nie je všetko vyladené ako by malo. Chcelo by to rovnaký prístup. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je ti jasne ze je to orezane hybridni RT se spornym vizualnim prinosem a ze vysledky mohou byt jeste horsi (pokud ty efekty neorezes az na kost ) ....
RT uz 2070 je jeste vetsi hruza :) hrat FPS a jeste multak s propady vykonu jak krava je opravdu uzasny zazitek kdyz to dropuje pod 30 fps a nejen dropuje v urcitych scenach je dlouhodobe bezny framerate = pro FHD akcni hry je to nepouzitelne >>> radove vice ? takze dle tebe da plynulych 60 fps ve FHD? to uz je lepsi jak GTX 2080 ti :)
ten "vykon" dostanes z te karty tak ze ty RT efekty jeste vice orezes :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi sa zhodneme na tom, že mulťák hrať s RTX nikto nebude. Presne z toho istého dôvodu, prečo si ludia v multiplayerových hrách vypínajú aj iné výkonovo náročné fíčury. Len doteraz sa na tie fíčury nenadávalo, že sú tam zbytočne. To len keď sa objaví nejaká fíčura od NV, tak je hneď všetko zle. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je fakt ti co hraji na vyssi urovni MMO ci kompetetivni hry vypinaji efekty ne primarne kvuli vyssim fps ale kvuli lepsimu prehledu :)

nerikam nikde ze je to zbytecne ale koncept je spatny :) uz jen nutnost tak velke plochy monolitickeho kremiku snizuje vyteznost a zvysuje cenu a na 7nm to bude jeste horsi :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladám, že na 7nm bude mať čip s parametrami 2080 Ti tak 300 - 400 mm2 a to vrátane obdobnej podpory pre RT a strojové učenie. Tiež sa čudujem, že sa v NV rozhodli ísť do tak veľkého čipu a nepočkali na budúci rok na nižší výrobný proces. Časom sa ukáže či to bol dobrý krok. Inak na 7nm som si celkom istý, že tak veľký čip robiť nebudú. Pochybujem, že prvá generácia týchto GPU pôjde cez 500 mm2 u najvýkonnejších riešení. Aspoň nie v spotrebnom segmente. Pre profi sféru niečo veľké ponúknuť môžu. Tam by sa to malo aj zaplatiť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zle není proto, že to je od NV, ale proto, že RT výrazně zvyšuje nároky na grafickou kartu při "stejném" výsledku. AMD třeba s Mantle/Vulcan/DX12 přineslo při stejném hardware větší výkon. To se pak nediv, že je to jinak oceněné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cekam na CB, tam uz avizovali, ze chystaji test, ale zabere to nejaky cas.
Jinak k tem zatim namerenym vysledkum... rekl bych, ze je to lepsi nez se asi cekalo, nicmene je videt, ze to nestiha a nativni 4k je mimo hru. 1440p pri 54fps asi taky nebude neco, cim budou lidi s kartou za 30+k nadseni...
Co bude zajimave je, jestli se daji RTX efekty nejak skalovat/vypinat + kombinace napriklad nastaveni High+RTX a dopad na vykon

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podľa mňa to chcú dostať na natívne 4K. Myslím, že to skončí tak, že tie minimá nakoniec budú v blízkosti 30 FPS v tomto rozlíšení pre RTX 2080 Ti. Otázne bude, čím to bude. Či to bude postupným zlepšovaním implementácie alebo na úkor detailov. Zrejme z každého niečo. Takže by som si počkal na aspoň prvý draft pred vyhodnocovaním. Teraz sa zdá sa posunuly niekam k bete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na tom nemeckem serveru je uz prvni rozbor, par postrehu jsem hodil do odpovedi nize. A jinak ano, je to prvni verze, kde jsou v RT i chyby zrcadleni, potazmo, nektere objekty nejsou zrcadlene a ma se to casem zlepsit i podle vyvojaru. Jen s tim vykonem potom, co jsem videl, si nejsem jisty, ale treba jo..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JInak udajne v Hitman2 jsou podle PCG taky realtime odlesky a to i bez RTX :)
http://www.pcgameshardware.de/Hitman-2-Spiel-6334/Specials/PC-Benchmark-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme odlesky tu boli aj s rasterizáciou. Ale hádam nemusím vysvetlovať rozdiel medzi odleskami aktuálnymi a tými, ktoré sa dosiahnu s RT a aké možnosti z toho vyplývajú. Už to bolo povedané viac krát. Je to niečo ako porovnávať fake naskriptovanú fyziku s tou, ktorá sa počíta real-time. Ten fake síce stojí menej výkonu, ale na úkor celkovej kvality. To čo tam ten chlapík hovorí o "raytracingu" nemá nič s RT spoločné. Už vôbec to, že to uvádza ako keby zapol "raytracing", tak mi z toho vychádza, že nevie o čom hovorí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nene Marku, mylis se, Hitman 2 pouziva nejakou fintu pro zrcadleni. Z toho co jsem videl je to omezene na zrcadlo a velke sklene okna jako takove, ale v tom opravdu odrazi...Pust si to od 9:28
http://www.pcgameshardware.de/Hitman-2-Spiel-6334/Specials/PC-Benchmark-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. Nerozumiem nemecky, ale oni zrejme renderujú real-time textúru okolia pred oknom, ktorú potom prilepia na to zrkadlo. Pričom tá textúra je určite v nižšom rozlíšení než je natívne. Je to vidieť na kvalite tých odleskov. Nič také ako RT alebo približujúce sa RT nepoužívajú. To by si tam mohli dovoliť dať aj oblé zrkadlá a nie iba rovné, na ktorých toto funguje dobre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zminuji tam neco jako Planar reflection, ale je to jen jejich odhad. Jinak to "zrcadleni" je opravdu dynamicke, protoze to zobrazuje pohybujici se osoby v odlesku.
Neni to prave RTX, ale i tak je to pekne udelane na to, ze to nepouziva RT technologii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Toto oni pri každom obrázku vyrenderujú ďalší v menšom rozlíšení a ten do finálneho obrázku prilepia na to zrkadlo. A je vidieť, že aj v menšej kvalite. Nielen rozlíšení. To je bežný postup pri rasterizácii, ale tiež výkonovo náročnejší, keďže sa musí zasa niečo navyše renderovať. Ono sa totiž niečo podobné renderuje aj pri dynamických tieňoch (z pohľadu zdrojového svetla) alebo aj pri ambient occlusion. Pri RT takéto niečo nemusíš riešiť. Tam máš všetky tieto efekty garantované tým ako RT funguje. A to bez fake-ovania a v lepšej kvalite. Len ten je proste náročný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, tak nejak to bude. Ta narocnost RTX v BF5 je ale opravdu velka.
http://www.pcgameshardware.de/Battlefield-5-Spiel-61688/News/Battlefield...
2070 dava 1080p pod 50fps s nizkym nastavenim kvality RT. Vyssi rozliseni neda.
2080Ti dava 1080p 60+ pro stredni nastaveni kvality RT, Jeste dava pod 50fps i pro 1440p. Ve 4k je ale uz celkem mimo dosah pro PC zvyklosti, protoze dava okolo 30fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je pekne video s RT z BF5. Sice v Nemcine, ale jsou tam sceny,, fps, mereno s 2080Ti a 2070
http://www.pcgameshardware.de/Battlefield-5-Spiel-61688/Videos/Battlefie...

Jak jde videt pri nastaveni Ultra pro RT, tak ani 2080Ti nedava 60fps v 1080p. Pro vyssi fps je potreba snizit kvalitu RT. U 2070 to plati dvojnasob a pro hratelne 40-45fps je potreba nastavit RT na low u 1080p.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

1) zapomeňte na hraní v FHD a QHD, dneska frčí UHD a WQHD. Na to AMD karty nemá. Kdo dneska hraje v FHD je low.
2) Pokud se nVidii podaří protlačit RT do her a začnou je s tím vydávat, tak se konzole i celé slavné AMD bude muset přizpůsobit, nebo výrobci konzolí přejdou na čipy od nVidie, protože zákazník bude chtít hrát AAA titul s RT. (neboli v co nejpodobnější kvalitě co jeho kámoš na PC)
závěr: AMD by se mělo probrat, přestat strkat hlavu do písku a urychleně vytvořit brute force čip pro tunu FPS s RT technologií, alespoň bez DLSS za konkurenceschopné ceny, nejspíše bez HBM2 pamětí. Jestli si AMD myslí, že celý herní svět bude čekat na to až milostivě vyrobí kartu zvládající RT v roce 2035, tak jsou velmi, velmi na omylu. Každá firma která neposlouchá své fanoušky ani kritiky je odsouzena k záhubě. Proč si myslíte že nVidia tak vehementně komunikuje s fanoušky? Protože ví co fanoušci chtějí.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

jj fanusikovia vedia co chcu, do 19.8.2018 chceli 4K 144Hz, a od 20.8.2018 chcu 1080 60Hz s lesklymi gulami a odrazkami

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

doom 1 má i 1000FPS, tak kde je problém.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

kéž by tak byly napsány všechny hry ve Vulkánu že? Nebo vlastně ne, protože pak by znamenalo že stará Fury je výkonnější než GF1070, takže si dej pozor na to co říkáš ;-) https://www.youtube.com/watch?v=ZCHmV3c7H1Q

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Naozaj podľa jednej hry s Vulkánom si myslíš, že by tak výkonovo škálovali všetky? Tu skôr platí staré známe "Prianie otcom myšlienky" :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou v mobilech je těch her víc :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Neviem ako dlho by vydržala baterka s mobilom s Fury. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Deset!
Deset čeho?
Devět, osm, sedm...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Marek se snížil na úroveň ubohosti. Měl jsem ho za rozumného, i když kontroverzního. Dalo se s ním dohadovat, ale tady padá na úroveň Crhy. Sorry, ale hnus co píšeš. Je z tebe tupý Nvidiot.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mala byť vtipná poznámka. Nie robenie si srandy z Fury a ani z AMD. :-) Alebo mi chceš vyčítať to, že mi v tejto diskusii vadí pokrytectvo ludí, ktorí glorifikujú všetko čo urobí AMD a u NV zvyknú na všetko písať vety typu "je to na nič", "ani s tým nemali začať", "je to len marketing" a pod?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak vzhledem k tomu ze mnohaleta mantra NVidiotu je ve stylu 100 wattu v rezii AMD je minimalne 1 kilowatt a v rezii NV max 10 wattu :)) aspon mi to tak pripada dle jejich vyjadrovani a narazek ;) tak fakt nevim NV asi popira fyzikalni zakony :) a pritom na me GTX 980 se v plne zatezi neda udrzet ruka...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja túto mantru nedržím. Len som si dovolil podobný vtip akýmy sa tu v prípade NV pyšní často veľa komentárov v diskusii. Tie ale nikomu nevadia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo chce psa bít, hůl si najde ;) Na evidentní vtip reaguješ... a že jsi se neozval, když Waffer nazval Marka, jednoho z nejslušnějších a nejfundovanějších diskutérů, co znám, blbečkem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mohu mít otázku z čeho Vulkán vychází a kdo TO z čeho vychází vytvořil? Možná kdybys to věděl, tak by ses takto neptal

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

BTW Wolfenstein2 - Vega56 poráží jak gf1070, tak gf 1070Ti
Talos principles - Fury poráží 980Ti

co řekneš teď, že to jsou "jen 3 hry" a jde tedy o náhodu a vůbec nic to nemá společného s Vulkan?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nerozporujem to, že niektoré GPU od AMD viac ťažia z Vulkánu či niekedy z DX12. Aj ty sám iba vyberáš inú kombináciu konkrétneho modelu GPU a hry. To ale nehovorí nič o tom, že to takto musí fungovať u každej hry a takýmto spôsobom. Celkom by som bol aj zvedavý ako by reagovala NV keby sa Vulkán skutočne viac používal.
A BTW áno, viem že Vulkán vychádza z Mantle a že za vývojom Mantle stálo AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nejde primo o low lvl API z toho tezi obe znacky jde spis o to ze AMD porad bojuje s tim ze vetsina her se optimalizuje pro NV :) a kdyz se neco vyviji neutralne nebo v prospech AMD tak se projevi ten "papirovy" vypocetni vykon kterym uz se nemusi plytvat na plavani proti proudu :)
napr. se mi taky libi ze mGPU ma mnohem lepe implementovany AMD (i na HW urovni) ale v realu znam asi 2 hry ktere toho umi vyuzit naplno(mozna jich je vic tak se omlouvam za nepresnost) >> MCM je dle meho ta prava budoucnost budouci grafiky (monstrozni monolity kde vetsinu mista zaberou RT jadra to dle meho opravdu nebudou) ....vsadim se ze kdyby melo AMD prachy tak uz rada 3xx by neco takoveho predvedla a nebyl by to jen trochu vytuneny refresh :) protoze dilci naznaky uz byli u rady 2xx

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jen doplním, že předtím chtěli tak velký teselační faktor, který ani nešel vidět a ještě předtím chtěli fyzikou zatěžovat GPU, aby mohla jejich vícejádrová CPU ve hrách vesele vytěžovat pouze jediné jádro, protože tak je to "spravne"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tým teselačným faktorom súhlasím. S fyzikou na GPU to ale vôbec tak nebolo. Aj dnes je to pri náročnejších výpočtoch lepšie presmerovať na GPU. Len sa za ten čas nároky zmenili, takže áno, dnešné CPU už dokážu zvládať to, čo procesory v roku 2010 nedávali. Fakt ale nevidím dôvod kritizovať možnosť presmerovať náročnú fyziku na grafickú kartu, ak to pomôže. Toto naozaj zmysel má.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No, vzhledem k očividně velmi omezeným RT schopnostem grafických karet cenové kategorie mrzkých 20k se už výrobci konzolí určitě nemohou dočkat, jak přejdou na hardware nvidie a hráči jim utrhají ruce za Playstation za 40k po slevě.

Dvě věci:
Konzole si drží své postavení oproti koupi PC i tím, že hardware je levný.
Raytracing je v tuto chvíli pro grafiku her spíš koulí u nohy, než benefitem. (= i nvidia se bude muset v následujících letech sakra snažit, aby tu kouli vývojová studia radši pragmaticky neodsekla)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Pokud by konzole konečně začli stát 40kKč, bylo by to super, protože by se končně trh narovnal a spousta lidí by si rádo zase pořídili počítače a konečně by tak začal být konec trapným konzolím s debilníma hrama typu: "teď honem zmáčkní čtvereček" a "teď honem rychle za sebou mačkej kolečko". S osekanou grafikou aby to jelo i na těch katastrofických čipech od AMD.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Kdo dnes hraje ve FHD je low? Ty hodnotíš lidi podle toho, v jakém rozlišení hrají? Crho, ty jsi opravdu mentální mrzáček.
Představ si, že hraju ve FHD a jsem s tím absolutně spokojenej - stejně si zahraju tak hodku jednou za 2-3 dny, takže nemá smysl do toho nějak investovat. Radši ti ani nebudu říkat, že i televizi mám "jen" FHD, z toho by ti asi úplně stříknul mozek na zeď.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Mám projektor FHD a řeknu ti stačí mi to, ale na hry hrají v WQHD a už bych to asi neměnil.
Mám trošku větší FHD (1900x1200) v práci a řeknu ti na práci dobrý, ale na hry je to málý.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pane Crho, jste ultra low, s hnusnym obrazem pri sledovani TV za slunecneho dne :-)

(ja vim, namitneme, ze cely den jste stejne v praci a na diit, takze na filmy stejne koukate az vecer, kdy je projektor v pohode).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ale no tak, urážky nechte před dveřmi, když víte že mám stejně pravdu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ono se stačí dívat, jak se doslova raketově šíří třeba Vulkan ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady se řeší RT, kde kdy na čem atd. Když se tak nad tím zamyslíte, tak RT nedává smysl ani na nejvýkonnější 2080Ti - tedy v současné době nedává smysl nikde.
Vysvětlím - mám-li v kompu 2080Ti za kterou jsem utratil nemalé peníze, tak na 99,9% nemám jen fullHD monitor. Vzhledem k tomu že většina her RT ani nepodporuje, tak si 99,9% lidí kupuje kartu i na non-RT hry a tedy mají alespoň 1x4K aby výkon využili. Když pak přijde hra s podporou RT, stojí takový člověk před rozhodnutím jestli hrát v nativním 4K bez RT nebo switchnout na fullHD+RT.
Takže tak nějak...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Asi je ferove rict, ze vykon karet s RTX zatim neni znamy. Dosavadni vyjadreni jsou porad "jen" vyjadreni, takze aspon teoreticky je mozne, ze to bude mit vykon i ve 4k :) Jestli pak ale ve 4k pujde rozlisit hru se zapnutym/vypnutym RT je druha vec...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

ted se studia nejpis snazi hybridni RT implementovat tak aby to vypadalo lepe jak s rasterizaci a zaroven to jelo aspon kolem 60 fps :) coz je asi pekny orisek aby to nevypadalo jen srovnatelne nebo dokonce hur treba rozplizle ac s hezkou hrou svetel :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

já seru magi v kostkách z toho jak vám ukážou jednu z nejzmršenějších her (tomb raider) v technologickém demu, u které framerate dropuje i bez RT technologie i na AMD produktech a jak z toho pořád děláte modlu. Kde bereš ty keci, že optimalizovaná hra po zapnutí RT dropne FPS dolů? Kde? panebože kdéééé????? To jsou totiž ty zkušenosti z prehistorie, kdy jsi měl kartu, hra ti jela obstojne a po zapnutí dynamických světel se z toho stala sekačka. Já to chápu, ale ty nechápeš že RT se bude počítat úplně v jiné části čipu, tudíž při vypnutí klasických filtrů ti naopak vzroste framerate, protože postprocesing zajištují úplně jiné obvody, které se sice budou generovat v 1080, ale budou dlss uplatňovány na 4K. Takže závěr je takovej, že VYLADĚNÁ HRA bude po přepnutí na RT s DLSS běžet na stejných FPS nebo klidně i rychleji i ve 4K. CHÁPEŠ TO?!

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

"Takže závěr je takovej, že VYLADĚNÁ HRA bude po přepnutí na RT s DLSS běžet na stejných FPS nebo klidně i rychleji i ve 4K. CHÁPEŠ TO?!"

A ten tvůj závěr je postaven na čem? Ten můj alespoň na jedné nedodělané hře, jaksi si už ale neuvědomuješ, že tvůj závěr není postaven ani na té jediné hře. Jak to vidím já, můj závěr může být špatný, pořád ale stojí na více faktech než ten tvůj. Z tohoto pohledu je "lepší". To máš jako vědu - není dokonalá, stále se objevují nové teorie, které ty staré překonávají. Pořád je ale lepší držet se aktuálně platného, než věřit na nějaké "duchy"
Posloucháš se vůbec? Dyť ty tvrdíš že to s RT pojede dokonce rychleji než bez. Proč by mělo když je to mnohem komplexnější. Že sis dnes zapomněl vzít Vagisil?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ty prostě nechápeš že RT pojede na přes úplně jiný obvody, než dnešní filtry, který grafiku brzdí. VTOM je ta potíž proto tvrdím, že FPS budou stejné ne li vyšší.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Výkon pôjde rádovo dolu s RTX. Nie je šanca, aby bol vôbec rovnaký alebo dokonca lepší. Nie je to nezávislá súčasť od zvyšku grafiky. Je to súčasť danej renderovacej pipeline. A navyše ide o výpočetne náročný spôsob renderovania. Fakt má v tomto Machina pravdu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

RTX bez RT vykon bude vykon nejspis zvedat .... lze mozna ocekavat "posuvnik" s nastaveni urovne RT aby to prijatelne fungovalo ve 4k ale efekt bude tarka nulovy nebo jen na vybrane objekty v zornem poli (dle meho by to bylo logicke tzv. aspon neco ...)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Výkon bez RTX už poznáme. S RTX je to zatial vo hviezdach.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Už to není ve hvězdách 60FPS v 1080p a 30FPS ve 4K.... pro mě pohoda. Pro AMD pohroma.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Osobně bych hrozně rád viděl herní studio které se bude bez dotace nVidie patlat nebo řekněme ,,ladit,, hru pro hladky běch s RT :) Zajisté každé studio se přetrhne aby optimalizovalo pro 3-5% PC hráčů.Větší podíl na trhu stejně 2080 těžko dosáhnou a 2070 je na RT pravděpodobně slabá.
Jinak podle Steamu je počet hráčů s lepším než FullHD monitorem pořád zanedbatelný...To už je více 21:9 monitorů.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč slabá? 1050 je taky slabá na většinu nových her a lidi ji kupují skoro nejvíce, prostě si omezí detaily. Stejné to bude s RT.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proč tedy vývojáři prezentoval Enlisted, tedy hra využívající RT, která na prezentaci vykazovala cosi mezi 80 až 120 FPS v 4k a rozdíl mezi RTX on a off by poznal i slepý.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Grafiku Enlisted nezachrání ani RT, pořád to připomíná DX9 hru. Vždycky, když vidím nějakou takovou novinku si vzpomenu na Crysis (1).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pořád je to 4k s RTX hodně nad 60FPS, a tady někdo psal že to nemůže běžet 60FPS ani na FHD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Pořád je to 4k s RTX hodně nad 60FPS".. asi ale ne pro zatim jediny vydany titul BF5 co?
jiriku mel by jsi si poridit jine bryle, jinak to vypada, ze ti zacina z toho fandovstvi uz i radne hrabat..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Presne to same jsem psal take. Ono ale to FHD 60fps je jeden z tech horsich scenaru pri zapnuti RT. Tezko rict jak na tom budou ostatni hry.
Nakonec je to na kazdem uzivateli, jestli hrat bez RT, nebo s RT treba v upscalu na 4k TV, kde i obraz z fHD vstupu vypada docela dobre... jako kdo chce, cestu si najde. Stejne je to ale i s tim psem a holi.
Neznam nikoho, kdo by si kupoval 2080Ti jen kvuli RT, ale asi kazdej to bude chtit zkusit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Když tak koukám na tu diskuzi, ony už jsou někde testy výkonu s raytracingem ve hrách, že se tu bere jako prokázaný fakt, že zapnutý raytracing na RTX 2080 Ti znamená 1080@60 fps?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ze to nekolikrat potvrdili primo vyvojari panovi nestaci? (:

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

No tak takového idiota bych chtěl vidět, co by něco takového veřejně prohlásil.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tady ty "idioty" z Eidosu máš. Klidně to nechali běžet na kompu pro novináře i s fps countrem
https://www.digitaltrends.com/computing/tomb-raider-dev-responds-to-rtx-...
30-70 fps ve full HD
a kdyby to nestačilo tak tady i video s fps counterem
http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Videos/Nvid...

a teď můžeš spustit o tom, jak že to není finální verze hry atd. K tomu ti řeknu jediné - je lepší vycházet z dostupných informací, než z masturbačních zelených snů. Dokud neuvidím nic jiného, jsou toto AKTUÁLNĚ jediné dostupné informace, podle kterých to vůbec nevypadá dobře. A pokud si uvědomuješ matematickou složitost RT, tak to vlastně není nic překvapivého. Nebo si čekal RT bez ztráty výkonu, ale notak bobíku

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ta hra je hotová? Pokud vím tak měla problémy s framerate i bez RT technologie.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

A můžeš mi bobíku vysvětlit, proč by někdo v Nvidii zasíral kus čipu na RTX 2070 a RTX 2080 s RT cores, pokud by i RTX 2080 Ti stačíla s bídou jen na hraní ve full HD?
Můžete mi bobíci vysvětlit, z čeho věštíte vliv raytracingu na výkon, když nemáte do srovnání výkon na stejné scéně a stejném nastavení bez ray tracingu?
A napadlo vás, bobíci, že i ta kvalita raytracingu (potažmo jeho náročnost) může jít upravovat?
Napadlo vás, že po celosvětové kampani ray tracing = 60 fps ve full HD na kartě za čtyřicet tisíc udělá Nvidia všechno proto, aby to tak nebylo?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

otázka je co mohou dělat s kartou která se již prodává. HW asi nic. SW mě napadá tak tisíc věcí např:
mohli by uměle zpomalovat non-RT rendering v RT hrách, aby se ten rozdíl nezdál tak veliký. Pak by mohli třeba podvádět v testech např. non-RT+high detaily proti RT+low detaily a podobné prasárny. Nebo prostě podmáznou vývojáře a high detaily se budou zapínat jen s RTX kartou v systému a budou tvrdit , že lepší vizuál je díky RT, dělat se dá toho spoustu (vzpomeňme na "HW"PhysX, teselaci v zaklínači atd.), nepochybuji o tom, že si NV cestu najde, ostatně jako vždy.
Odpověď tedy na tvou otázku "Napadlo vás, že Nvidia udělá všechno proto, aby to tak nebylo" - Ano bohužel napadlo a děsím se toho

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

E? Jak prosím pomůže zvednout výkon s RT, když "uměle zpomalí výkon bez RT?"

Ale jinak fakt už solidní paranoia.

Zvláštní, že z těch tisíců zaměstnanců desítek vývojářských studií zatím ještě nikdo neleaknul, jak je Nvidia podmazává, aby záměrně kriplili hry, co?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Napadajú vás takéto konšpiračné teórie aj u AMD? A nepíšte prosím rozprávky o tom, že AMD je super firma, ktorej jediný záujem predávať karty s najlepším pomerom cena/výkon, aby jej zákazníci boli naprosto spokojní. :-) Do školky už fakt nechodíme.

"vzpomeňme na "HW"PhysX"

Spomínam. A určite nie v zlom. Ale asi sme zasa ib au toho, že AMD nemalo nikdy HW fyziku, tajk je to asi to najhoršie čo môže byť. :-)

Hlavný problém je, že tu niektorí chcete vidieť NV ako zlú, tak si vymýšlate kadečo, aby to tak pre vás vyzeralo. Nie každý ale žije v takejto bubline. AMD vs NVIDIA nie je žiadne dobro vs zlo, tak z toho prosím nevyrábajte kovbojku pre deti.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna hraju starýho Tombraidera z r.13, myslím, a vcelku hezky se kouká na Lařiny vlasy počítané na GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To síce nie je moc HW fyzika, ale pointa je tá istá. :-) GPU má proste na určité špecifické veci jednoznačne výhodu oproti CPU. Fakt nevidím dôvod prečo to nevyužiť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

TR 2013 už je z dnešního pohledu hodně nenáročná hra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě vedeme jen čistě teoretickou diskuzi, jelikož se RT ve hrách pro jistotu stále jen odkládá, nebo se podpora těch her do budoucna radši rovnou preventivně ruší. ...což možná ve spojení s tou dřívější ukázkou Tombridera a vyjádření jeho vývojářů k cílům do budoucna je tak nějak základem našich úvah

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Na odlehčení vám řeknu jeden vtip.
Víte jak se říká blondýnce, která se odbarví na brunetu?
...
...
...
...
...
...
umělá inteligence :D jahahahhaaaa

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

My víme že jsi trol, nemusel bys to ale dávat tak najevo, takhle na to přijde spousta lidí a ty budeš mít pokaženou veškerou srandu

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Cili prakticke nasazeni RT nekdy mezi lety 2022 - 2025...?

Nebyt AMD neni/nemame tu dnes to zakladni a tim je api DirectX 12 ktere vzniklo na samotny popud AMD v podobe jejiho otevreneho projektu api Mantle, dale FreeSync(jiz v 2 generaci) jakozto energeticky efektivnejsi a vykonove stabilnejsi feature nez nenazrane 4K HDR G-Sync reseni od NVIDIE, samozrejme silene drahe a pri SLI zapojeni nefungujici vubec(coz sama priznava), TrueAudio podobne, smal sem se kdyz i do drahych karet spolecnosti NVIDIA bylo nutne zapojit/vyvest SPDIF ze zakladni desky, jednoduse dekuji, nechci.

RTX 2070 mela byt GTX 2060 necht si rika kdo co chce, RTX 2080 mela byt GTX 2070 a RTX 2080 Ti mela byt tou novou ocekavanou GTX 2080, samozrejme bez pritomnosti Tensor a RT jednotek a k tomu o polovinu nizsi ceny, ted nema zakaznik na vyber, Pascaly se doprodavaji a pote potes koste, jestli si nekdo mysli ze 650€ RTX 2070 je mainstream, necht si utrhne!

Kdyz to sectu a podtrhnu, RT nikde, Tensor bez uzitku, karty silene drahe, problem se 400 verzi ovladacu pri Pascalech, RTX 2080 Ti za 1450€ umirajici rad radem, podobne konci svuj osud i dalsi silene draha RTX 2080 za 950 az 1000€ a to prosim zacali odchazet i karty nereferenci(k prikladu ASUS), zere to jako svine, no jednoduse paskvil jak prase.

The Way It's Meant to be Played go wrong direction.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Tak tak. Měli by si v Nvidii vzít příklad z grafické divize AMD.

No, a mně zase přišlo logické do karty zapojit zvukovku, kterou mám v počítači, než kvůli tomu, aby zvučil konektor, dávat na grafickou kartu druhou šuntovní integrovanou zvukovku jen proto, že je někdo líný nebo neschopný připojit jeden káblík. Ale lenost holt zvítězila.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V Nvidii si evidentne z graficky divize AMD priklad vzali. Evidentne bezi nejaka soutez o to, kdo dokaze vic podelat vydani novy generace grafik. A Nvidie momentalne vede... ale ono to AMD jen tak nenecha :o)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že shrnutí Waffer47 je výstižnější než moje. Za mě palec nahoru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já zkusím tuto debatu shrnout. RTX "nemusí" být slepá ulička, ale momentálně okrajová záležitost pro pár procent hráčů s neuvěřitelně předraženým hardwarem. Vzít si Battl V jako vzor hry pro RTX efekty je úplně mimo. V FPS hře, kde se jedná o rychlost reakce je RTX efekt absolutně podružný, na to prostě není čas a singl v Battlu, kde by na to ten čas byl, je pro tuto hru relativně bezvýznamný. Pro singl si nikdo Battla nekupuje. Dle statistik Steamu hraje v FHD (včetně multimonitorů) 72 % hráčů, takže hovořit o takové skupině, že je low je absolutní dilentatismus. Drtivá většina hráčů hraje s GPU maximálně do GTX 1060, nebo RX 580, tam RTX není a ani momentálně nebude. Takže je to okrajová záležitost a opravdu bude použitelná, až se tato technologie prosadí v low a midendu. A poslední poznámka. AMD určitě prosadilo úspěšnější technologie, než NVidia. Vulkan, Freesync, spolupráce na DX 12, to jsou hmatatelné výsledky, oproti Hairworks, GSync,. atd. technologiích od NVidie, které byly, jsou a budou pouze okrajovou záležitostí. Takže ani v tomto směru (RTX) mě zatím nic nepřesvědčilo, že by to mělo být jinak.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

S väčšinou súhlasím. RTX je momentálne dostupný iba malej skupine hráčov. Nemyslím si ale, že je problém argumentovať s BF V takýmto spôsobom. Ako píšeš, väčšina hráčov využíva mainstream či slabšie GPU a teda vypínajú viacero grafických vylšpšení kvôli lepším FPS. Nikdy som ale nevidel, že by sa aj na tieto vylepšenia hovorilo, že sú pre podobné hry zbytočné.
Čo sa týka nových API, vidím to tak, že AMD vďačíme za ich urýchlený nástup a dodanie základu skrz Mantle. Ostatní na nich samozrejme spolupracopvali tiež a to vrátane NV. Bez spolupráce s najväčšími hráčmi by to nešlo. Z tohto pohľadu by sme potom mali ďakovať aj NV za urýchlenie synchronizácie monitorov s výstupom GPU, pretože nebyť ich GSync, tak ktovie kedy by niekto s podobnou technolígiou prišiel aj na desktop (NTB ju už mali z praktických dôvodov). AMD bolo do Freesync dotlačené. A ani nové API nepretlačili len tak, aby pomohli všeobecne všetkým. Potrebovali hlavne pomôcť svojmu HW. A to nielen GPU, ale aj CPU.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Taky s tebou ve většině souhlasím, jen bych něco upřesnil. Pokud chci prodávat AAA titul, tak ho nemohu prodávat bez kvalitní grafiky, jestli ji pak 95 % hráčů nepoužívá, je již podružné. Tím jsem chtěl říci, že je pro vzor RTX asi lepší vybrat jiný typ hry, než FPS, kde tyto efekty vlastně nikdo nebude používat, ale marketingově to je zajímavé. Jsem realista, nikoliv snílek, takže si dokážu spočítat přínos RTX pro FPS hry, tj. nula a i si dokážu spočítat přínos Freesyncu, oproti GSyncu. Nepřu se o to kdo byl dříve, pro mě je důležitější co mi to přináší. GSync předražený monitor a GK ve srovnatelném výkonu s úsporou 40 watů. Parametrově srovnatelný monitor s Gsync minimálně o polovinu a více dražší, než identický monitor s Freesync. Abych mohl používat monitor s Freesyncem, musím (ale nemusel bych) mít GK od AMD se spotřebou v průměru o 40 watů vyšší. Kdyby NVidia povolila na svých GK Freesync, nemusel bych ani to. Pokud je rozdíl v ceně monitoru 5.000,- Kč a více. Jak dlouho mi bude trvat ve spotřebě energie o 40 watů vyšší, než se mi ceny vyrovnají ? To už budu měnit dávno monitor. Není to o tom komu fandím, ale jestli umím počítat. A je úplně irelevantní, jestli bylo AMD do něčeho dotlačené, nebo to pouze vydalo později. Podstatou je, že GSync se prostě nevyplatí a můžeš to počítat zepředu i zezadu. Proč vyhazovat peníze za stejnou a v určitých ohledech horší (viz zrovna multimonitoring na GSyncu) technologii ? Já ty peníze vydělávám, nikoliv nefasuji.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"sem realista, nikoliv snílek, takže si dokážu spočítat přínos RTX pro FPS hry, tj. nula"

Aký majú pre FPS hry význam iné grafické fíčury? Pretože o každej jednej môžeš napísať presne toto isté. Stále je to o tom istom ako kedysi u GPU PhysX. Tiež mu niektorí ludia vyčítali, že sa využíval iba na grafickú nadstavbu. Lenže tá buduje aj lepšiu atmosféru a väčší pocit reálnosti toho čo sa hráš. To je tiež dosť slušná pridaná hodnota. Nie, že nie. Keby som sa pýtal, aký prínos pre FPS hry má AO, AA či iné podobné fíčury, tiež by bola odpoveď nula? Prečo teda nehrávame stále FPS hry z 90tych rokov, keďže na grafike asi nezáleží a zrejme je dôležité si iba zastrielať?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

PhysX je mrtvola. Nehrajeme FPS z devadesátek, protože hry potřebuješ prodat mase lidí a děti slyší na barvičky. Teď to tady popisuješ jako demagog, který neumí přijmout jiný názor. Jakákoliv fičura, která přinese FPS hře lepší zážitek (hladší průběh atd.) je přínosem. Jakákoliv fičura, která v FPS hře sníží výkon je na hovno. Otázka zněla: nebylo by vhodnější pro představu RTX efektů vybrat hru, kde nejde o nízké detaily a bleskový postřeh ? Nikoliv, že to té hře něco přináší. Z mého pohledu to battlu přináší pouze marketing, ale využitelnost je nula.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PhysX je natívne fyzikálne API pre 2 veľké herné engine-y - Unreal a Unity. Plus má beta podporu aj v Cryengine. A to nie sú jediné. Veľké množstvo hier, ktoré sa dnes vydá používa toto API a to aj tie, ktoré sú na konzolách, kde je HW od AMD. Ja sa fakt čudujem ako môže v tomto prípade stále pretrvávať mantra ešte z roku 2010 hovoriaca, že PhysX je mŕtvola (skôr to bolo zbožné prianie opäť pár AMD fanatikov). :-)

"Jakákoliv fičura, která přinese FPS hře lepší zážitek (hladší průběh atd.) je přínosem. Jakákoliv fičura, která v FPS hře sníží výkon je na hovno."

Drvivá väčšina grafických fíčur zráža FPS dolu. Ja chápem pointu, že v multiplayerovej hre to nebude zrejme nikto používať ak bude chcieť vyhrávať. Ale nie je FPS hra ako FPS hra. SOTR alebo Metro Exodus sú úplne iné príklady. Ale beriem to, že v BF V išlo hlavne o marketing, pretože túto hru hráva veľa ludí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano Metro Exodus je FPS singlplayer, tam se můžeš zastavit a kochat. Battl je FPS multiplayer, tam se nemůžeš zastavit a kochat :-). A po dnešku je po bublině. RTX efekty v BF 5 zanedbatelné, aby to vůbec běželo. Takže RTX ano, ale pokecáme o tom až za dalších 5 let, pokud bude ještě o čem. Vývoj jde stále dopředu a za 5 let, může být zase něco úplně jiného. Suma sumárum. Pokud by NVidia vypustila RTX a prodala karty v obvyklých cenových relacích i s takovým nárůstem výkonu, jaký je, tak ANO, ale za 33.000,- s RTX nesmyslem navrch, určitě (za mě) NE. V tomto ohledu spíš věřím konkurenci. Nepředpokládám, že by vyjela s takovýhlema cenama a nárust výkonu i bez RTX bude přibližně stejný. Zapnu monitor s Freesyncem a užiji si plynulou hru i v UHD, za normální peníze. Toto mi NV nenabízí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Súhlasím s tým, že cena je problém. Podľa mňa ale jediný. To čo bolo vypustené teraz pre BF5 je označené v realease notes ako early stage, takže predpokladám že sa ešte čo do kvality alebo aspoň do výkonu niečo zlepší. osobne si počkám na to, aké bude RTX aj v SOTR a Metre, kým si zhodnotím ako na tom teraz RTX je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"osobne si počkám na to, aké bude RTX aj v SOTR a Metre, kým si zhodnotím ako na tom teraz RTX je." ..
Koukal jsem na video na HWunboxed s testem RT v BF5 a na konci rikaji, ze podle jejich informaci, lze podobny vykon ocekavat i u dalsich titulu. Samozrejme asi zalezi od typu efektu, atd.. ale zda se, ze rozumne RT, ktere by prinaselo opravdu nejaky novy druh vizualniho efektu ala zrcadleni, je vzhledem k potrebnemu vykonu zatim opravdu nad sily stavajici generace.
https://youtu.be/SpZmH0_1gWQ?t=899

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Kochren mi už posielal linku na HWUnboxed. Pozriem si to večer. Ide mi o to, že BF V používa zrejme RT iba na odlesky, SOTR zasa iba na tiene a Metro na globálne osvetlovanie + zrejme tiene. Takže ma teraz zaujíma viac vizuál ako dopady na výkon. Ako píšem vyššie, predpokladám, že budú schopní časom mať tých 30 FPS ako minimum pri 4K. Keď si zoberieš výsledky z testov, čo máme k dispozícii, nie sú veľké rozdiely medzi FHD a 4K čo sa týka miním. Pokiaľ by trebárs 2080 Ti zvládala 4K nad 30FPS aj s RTX, tak by som bol s tým v pohode. Zázračné posuny nad to, čo sme teraz videli by som už zasa neočakával. O nejakých pár FPS sa to posunúť ešte môže smerom hore (hlavne v minimálnych FPS).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S temi minimy mas pravdu, je zajimave, ze se to drzi okolo tech 30fps, coz moc neodpovida tomu, co zname jinak z her, kde by to propady meli byt pak vetsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Pokiaľ by trebárs 2080 Ti zvládala 4K nad 30FPS aj s RTX, tak by som bol s tým v pohode"
Já tedy za 33.000 ani kdyby jela v minimu 120FPS. Opravdu za odraz v kaluži zaplatit 33.000,- to už si zase připadám jak na mejdanu ožralých milionářů. Bavme se do 20.000,- a ani tak bych to za RTX efekty nezaplatil a věř mi že to opravdu není o tom, že bych na to neměl. Až se toto prosadí v mid a lowendu, tak jo. Ale to už někdo řekl a měl pravdu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som tiež neni ochotní za to teraz platiť. A tiež si to môžem dovoliť. :-) To ale neznamená, že to hneď musím ofrflať. BTW prečo sa bavíme iba o kaluži v lese, keď tá hra sa odohráva aj v mestách, v domoch, budovách? Rád by som videl ako to tam vyzerá. Ďalej iné hry majú zasa využívať aj iné aspekty RTX - teda namiesto odleskov tie tiene (SOTR) alebo globálne osvetlovanie (Metro). Mne tu chýba trochu entusiazmu u ludí. Je to len poväčšinou samý hate. Mne to nepríde ako "mejdan ožralých milionářú". Skôr ako diskusia rozmaznaných ludí, ktorí nevedia nič oceniť. Teda vedia, ale iba vtedy keď to je od AMD. Tam nie je problém čakať na "dozretie" ich GPU aj 2 či 3 roky a potom sa na tom vytešovať v čase, kedy už pár percent navyše nič neznamená. To je to čo tu naozaj nechápem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to docela chápu, i když nechápu AMD. Dopředu upozorňuji nejsem zaslepený fanda jedné značky, ale vybírám si to co je pro "mě" výhodné. A nezlob se na mě, máš pocit že se Intel a NVidia chovají nějak dobře. Když to jde tak z tebe sedřou kůži, lžou,, pohybují se na hraně zákona a za hranou morálky. Můžeš to samé snad říci o AMD ? Řeklo někdy AMD že máš GPU se 4 Gb a mělo to GPU 3,5 ?. Řeklo někdy AMD, že chceš li od něj brát, že se tvoje výrobky budou jmenovat jinak, než od konkurence ? Tvrdilo někdy AMD, že když se mu něco nepovedlo, že je to nejlepší na světě ? Prodává ti AMD už šestou generaci něčeho a tvrdí, že je to zase něco nového. Sorry nejsem idiot ale i obchod se má odehrávat v určitých regulích slušného chování (jsem obchodník, tak mi věř, že vím o čem mluvím). Už z principu nemohu podporovat takhle zkriplené firmy, jako NV a Intel, co všechno bezhlavě ženou pouze za ziskem. Obchod není pouze o zisku, je důležitý, ale jsou k tomu zapotřebí ještě další aspekty. Pokud to tobě nevadí, máš asi morální kredit na jiné úrovni než já. To prosím neber jako urážku, nechci tě napadat. Ale důsledkem chování teď zrovna naposledy NV jsou právě ty ceny GPU. Jaké myslíš, že by byly ceny, kdyby AMD mělo srovnatelné GPU ? To není zisk, ale zneužití pozice, takže i kdyby měli karty ze zlata, z vysoka na ně seru, nejsem blbeček co jim do plné kapsy ještě přisype a v tuto chvíli za nesmysl. Ten nesmysl je tam pouze proto, aby ovečky nasypali a oni jsou tak hloupé, že nasypou a ještě hledají důvod, proč je to tak fajn, že tam mohou nasypat. Copak někdy AMD, když přidalo nějakou funkci do GPU, zdražilo o polovinu GPU ? V tom je ten rozdíl, kterýž tady nikdo nevidí. Strčte si celý RTX, který je v tuto chvíli na prt, za klobouk a nebo mi ho dejte za cenu, která je obvyklá. Pak nad tím budu uvažovat a mluvit o tom, jak by to mohlo být dobré. Sám jsi podotknul, že ta cena je problém. Ano ale takový, že jakýkoliv zájem o tuto fičuru považuji za bezpředmětný. V klídku si počkám na normální GPU za normální ceny a hádej, že to nebude NV. kdo je asi vydá. Protože kdyby to mělo být NV, tak to udělalo teď. Už chápeš ten rozdíl, proč fandové AMD klidně čekají na zvýšení výkonu časem ? Protože ta grafárna stojí pořád stejně a tady mám čekat pomalu za dvojnásobek ceny , A co jsem, idiot ? Ne nejsem, prodáváš něco předraženého a ještě to má hovno výkon ve fičuře, která má ospravedlnit cenu, tak si to strč do prdele milá NV. Je to stejné, jako když poskládáš kompa z Alzy za třicet litrů a pak třeba z Alfy. Rozdíl šest tisíc, který nacpeš Alze. Proč, protože má zelenýho úchyla, nebo kurník proč ??? Tak to je příklad NV, proč mám za něco, co má mezigenerační nárust výkonu obvyklý, nebo spíš menší, proč jí mám cpát o polovinu víc za GPU ? Protžee je tady jedinná ? Kdyby bylo na mě, tak teď zkrachovala.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já zkusím tuto debatu shrnout. RTX "nemusí" být slepá ulička, ale momentálně okrajová záležitost pro pár procent hráčů s neuvěřitelně předraženým hardwarem. Vzít si Battl V jako vzor hry pro RTX efekty je úplně mimo. V FPS hře, kde se jedná o rychlost reakce je RTX efekt absolutně podružný, na to prostě není čas a singl v Battlu, kde by na to ten čas byl, je pro tuto hru relativně bezvýznamný. Pro singl si nikdo Battla nekupuje. Dle statistik Steamu hraje v FHD (včetně multimonitorů) 72 % hráčů, takže hovořit o takové skupině, že je low je absolutní dilentatismus. Drtivá většina hráčů hraje s GPU maximálně do GTX 1060, nebo RX 580, tam RTX není a ani momentálně nebude. Takže je to okrajová záležitost a opravdu bude použitelná, až se tato technologie prosadí v low a midendu. A poslední poznámka. AMD určitě prosadilo úspěšnější technologie, než NVidia. Vulkan, Freesync, spolupráce na DX 12, to jsou hmatatelné výsledky, oproti Hairworks, GSync,. atd. technologiích od NVidie, které byly, jsou a budou pouze okrajovou záležitostí. Takže ani v tomto směru (RTX) mě zatím nic nepřesvědčilo, že by to mělo být jinak.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

RT bolo vzdy malo muziky za vela penazi, a ako bolo spomenute - len v profi sfere (bez vyraznych obmedzeni a non-realtime). Uplny low-end to nemusi zvladat, ale keby zvladne grafika za 350-450 € to co sucasna 2080 Ti, tak to zacne byt zaujimave. To ale vyzaduje este znacny pokrok = najblizsie min. 3 roky to nemozno ocakavat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.