Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD: Herní raytracing se nerozšíří, dokud jej nezvládne i low-end

Šéf grafické divize AMD David Wang se vyjádřil k otázce podpory herního raytracingu na Radeonech. Situace je jasná a prostá…

AMD za stávající situace plánuje reagovat na Direct Raytracing, prozatím se zaměříme na prosazení akcelerace offline CG prostředí s AMD Radeon ProRender, který je nabízen bezplatně […] Rozšíření ve hrách nepokročí, dokud jej GPU nebudou podporovat od low-endu po high-end.

--- David Wang v rozhovoru pro 4Gaymer

AMD je v tomto směru dlouhodobě konzistentní; nové technologie a standardy se snaží nabízet teprve za podmínky, že je schopna je implementovat nebo nabídnout ve všech cenových relacích (DirectX 12, FreeSync, TrueAudio…). Z toho lze zároveň usoudit, že s podporou ve hrách nelze počítat nikterak brzy. Situace dává smysl, herní raytracing není v současnosti prvek, který by prodával hardware a patrně ještě dlouho nebude.

Pro AMD je navíc nasazení technologie, u níž není jasné, zda se ujme, příliš riskantní krok. V současnosti totiž není známo, že by se některé studio samostatně rozhodlo a na vlastní pěst připravovalo hru podporující ray tracing. Dokud (nebo pokud - jak chcete) se situace nezmění, nelze ray tracing chápat jako zažitý standard, na jehož podporu by mělo smysl vynakládat více úsilí.

Dosavadní ukázky a přísliby se týkají her běžících na GeForce RTX 2080 Ti při 60 FPS v HD rozlišení. Z toho lze dedukovat, že GeForce RTX 2070 se zhruba polovičními parametry nabídne při stejném nastavení kolem 30 FPS. Budeme-li těchto 30 FPS považovat za minimum, při kterém má implementace RT smysl, pak si rovnou můžeme položit otázku, kdy se výkon podobné úrovně dostane do low-endu. Pokud si na tuto otázku dokážete odpovědět, získáte zároveň pravděpodobné datum podpory herního RT ze strany AMD.

Asi není třeba zdůrazňovat, že k takové situaci může dojít přinejlepším teprve v době nějaké pokročilé verze 7nm výrobního procesu, která umožní výrazné snížení plochy čipů s výrazným posunem taktů, bez čehož se výkon čipu o 11 miliardách tranzistorů do low-endu nedostane.

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD: Herní raytracing se nerozšíří, dokud jej nezvládne i low-end

Úterý, 20 Listopad 2018 - 10:39 | mirec10 | RT bolo vzdy malo muziky za vela penazi, a ako...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 18:52 | Ji Si | Zle není proto, že to je od NV, ale proto, že RT...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 17:29 | stapor | Já to docela chápu, i když nechápu AMD. Dopředu...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 16:54 | Marek Moravčík | Ja som tiež neni ochotní za to teraz platiť. A...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 16:44 | stapor | "Pokiaľ by trebárs 2080 Ti zvládala 4K nad...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 14:32 | Marek Moravčík | Predpokladám, že na 7nm bude mať čip s...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 13:41 | Tom | to je fakt ti co hraji na vyssi urovni MMO ci...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 12:51 | Marek Moravčík | Asi sa zhodneme na tom, že mulťák hrať s RTX...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 12:36 | Tom | je ti jasne ze je to orezane hybridni RT se...
Čtvrtek, 15 Listopad 2018 - 12:35 | tombomino | S temi minimy mas pravdu, je zajimave, ze se to...

Zobrazit diskusi