12. 6. 2025 - 05:28https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseTo se budou stavět superpočítače.
Včera vyšel aktuální seznam TOP500:
https://top500.org/news/el-capitan-retains-top-spot-65th-top500-list-exascale-era-expands/
Jsou tam i aktualizované výsledky HPL-MxP kde se intelu "dařilo":
https://diit.cz/clanek/aurora-ani-napodruhe-nesesadila-frontier-z-top500-intel-si-nasel-jiny-benchmarkhttps://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505464
+
CDNA4 a konec!
Další na řadě je konečně zase unifikovaná architektura, což je určitě dobře, akorát je otázka, zda nebudou následovat NVidii a herní karty neskončí na druhé koleji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CDNA4 a konec!
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 6. 2025 - 07:24https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseCDNA4 a konec!
Další na řadě je konečně zase unifikovaná architektura, což je určitě dobře, akorát je otázka, zda nebudou následovat NVidii a herní karty neskončí na druhé koleji.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505466
+
12. 6. 2025 - 07:31https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskusePřesně, MI400 už bude UDNA.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505469
+
Z pohledu HW je jednoznačně lepší oddělená architektura, ale chápu že tvorba SW podpory se pak může změnit na malé peklíčko.
Dříve právě consumer GPU nesly "spoustu" tranzistorů z profesionální sféry(např. FP8) zbytečně, což je prodražovalo.
Možná se s čiplety situace změnila, křemík navíc tak nevadí a více se získá na SW podpoře. Tak se vracejí ke společné architektuře.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Z pohledu HW je jednoznačně
Ziik https://diit.cz/profil/tomas-mraz
12. 6. 2025 - 07:35https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseZ pohledu HW je jednoznačně lepší oddělená architektura, ale chápu že tvorba SW podpory se pak může změnit na malé peklíčko.
Dříve právě consumer GPU nesly "spoustu" tranzistorů z profesionální sféry(např. FP8) zbytečně, což je prodražovalo.
Možná se s čiplety situace změnila, křemík navíc tak nevadí a více se získá na SW podpoře. Tak se vracejí ke společné architektuře.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505470
+
Idealne by bolo urobit take FP64 jednotky, ktore by vedeli delit vykon ako 2x pre FP32, 4x pre FP16 a 8x pre FP8 a 16x pre FP6a4. To taky desktopovy GPU cip by nemusel obsahovat isty pocet FP32 jednotiek a 16/32 ci niekde az 64-nasobne mensi pocet FP64 jednotiek! Obsahoval by cisto iba FP64 jednotky v takom pocte, aby vykon v FP32 bol dostatocny + ako brutalny bonus by bol brutaaaaalny vykon v FP64 (pomer 1:2 miesto 1:16 ci 1:32 ci 1:64 ako je tomu dnes u hernych grafik).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Idealne by bolo urobit take
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
12. 6. 2025 - 07:49https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseIdealne by bolo urobit take FP64 jednotky, ktore by vedeli delit vykon ako 2x pre FP32, 4x pre FP16 a 8x pre FP8 a 16x pre FP6a4. To taky desktopovy GPU cip by nemusel obsahovat isty pocet FP32 jednotiek a 16/32 ci niekde az 64-nasobne mensi pocet FP64 jednotiek! Obsahoval by cisto iba FP64 jednotky v takom pocte, aby vykon v FP32 bol dostatocny + ako brutalny bonus by bol brutaaaaalny vykon v FP64 (pomer 1:2 miesto 1:16 ci 1:32 ci 1:64 ako je tomu dnes u hernych grafik).https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505471
+
FP64 jednotky jsou pro consumer sféru zbytečné. A jak vidíš, tak se spíš přidávají formáty na opačném spektru: FP4, FP6, FP8.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
FP64 jednotky jsou pro
Jon Snih https://diit.cz/profil/kornflejk
12. 6. 2025 - 09:24https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseFP64 jednotky jsou pro consumer sféru zbytečné. A jak vidíš, tak se spíš přidávají formáty na opačném spektru: FP4, FP6, FP8.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505478
+
Jon Snih - tak to je v posledních letech. Ale ještě pár let zpětně před nástupem AI se GPU dělaly na akceleraci obecných výpočtů. Typická a vlastně i nejsilnější u AMD v tom byla Vega (Vega II víc) na které stavěli i čistě výpočetní řadu Intinct MI.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jon Snih - tak to je v
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
12. 6. 2025 - 11:55https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseJon Snih - tak to je v posledních letech. Ale ještě pár let zpětně před nástupem AI se GPU dělaly na akceleraci obecných výpočtů. Typická a vlastně i nejsilnější u AMD v tom byla Vega (Vega II víc) na které stavěli i čistě výpočetní řadu Intinct MI.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505506
+
Ak by pritomnost jednej FP64 jednotky znamemalo ten isty vykon plynuci z pritomnosti dvoch jednotiek pre FP32, styroch pre FP16... atd, tak by aj na hernych GPU stacili iba FP64 a nic ine, iba 50% dnesneho poctu FP32 a vsetko by to bolo po starom + bonus ukrutaaaaaaansky vykon v FP64.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ak by pritomnost jednej FP64
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
12. 6. 2025 - 12:54https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseAk by pritomnost jednej FP64 jednotky znamemalo ten isty vykon plynuci z pritomnosti dvoch jednotiek pre FP32, styroch pre FP16... atd, tak by aj na hernych GPU stacili iba FP64 a nic ine, iba 50% dnesneho poctu FP32 a vsetko by to bolo po starom + bonus ukrutaaaaaaansky vykon v FP64.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505519
+
Shadery jsou technicky podobné SIMD jednotkám v CPU. Technicky jsou výpočty v GPU paralelně skalární. Takže ano 64 bit jednotka může zpracovat 2x 32 bit a 4x 64 bit. Ale obvykle byl výkon herních GPU v 64 bitech uměle omezený. Ovšem u profi a především výpočetních variant ne (případně u profi sice ano, ale méně než u herní verze). Je třeba srovnávat všechny varianty daného čipu. S nástupem RT a hlavně AI se kromě klasických shaderů objevily i další jednotky zaměřené primárně na maticové počty a tím se to trochu komplikuje, nehledě na zdvojené zdvojené shadery...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shadery jsou technicky
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
12. 6. 2025 - 13:37https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseShadery jsou technicky podobné SIMD jednotkám v CPU. Technicky jsou výpočty v GPU paralelně skalární. Takže ano 64 bit jednotka může zpracovat 2x 32 bit a 4x 64 bit. Ale obvykle byl výkon herních GPU v 64 bitech uměle omezený. Ovšem u profi a především výpočetních variant ne (případně u profi sice ano, ale méně než u herní verze). Je třeba srovnávat všechny varianty daného čipu. S nástupem RT a hlavně AI se kromě klasických shaderů objevily i další jednotky zaměřené primárně na maticové počty a tím se to trochu komplikuje, nehledě na zdvojené zdvojené shadery...https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505528
+
Ziik - Kdy dříve? To moc dávno nebude FP8 není tak starý. U starších grafik výpočetní schopnosti zaměřovaly spíš na FP64 a minimem bylo FP16.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kdy dříve? To moc dávno
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
12. 6. 2025 - 11:50https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuseZiik - Kdy dříve? To moc dávno nebude FP8 není tak starý. U starších grafik výpočetní schopnosti zaměřovaly spíš na FP64 a minimem bylo FP16.https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505505
+
To se budou stavět superpočítače.
Včera vyšel aktuální seznam TOP500:
https://top500.org/news/el-capitan-retains-top-spot-65th-top500-list-exa...
Jsou tam i aktualizované výsledky HPL-MxP kde se intelu "dařilo":
https://diit.cz/clanek/aurora-ani-napodruhe-nesesadila-frontier-z-top500...
CDNA4 a konec!
Další na řadě je konečně zase unifikovaná architektura, což je určitě dobře, akorát je otázka, zda nebudou následovat NVidii a herní karty neskončí na druhé koleji.
Přesně, MI400 už bude UDNA.
Z pohledu HW je jednoznačně lepší oddělená architektura, ale chápu že tvorba SW podpory se pak může změnit na malé peklíčko.
Dříve právě consumer GPU nesly "spoustu" tranzistorů z profesionální sféry(např. FP8) zbytečně, což je prodražovalo.
Možná se s čiplety situace změnila, křemík navíc tak nevadí a více se získá na SW podpoře. Tak se vracejí ke společné architektuře.
Idealne by bolo urobit take FP64 jednotky, ktore by vedeli delit vykon ako 2x pre FP32, 4x pre FP16 a 8x pre FP8 a 16x pre FP6a4. To taky desktopovy GPU cip by nemusel obsahovat isty pocet FP32 jednotiek a 16/32 ci niekde az 64-nasobne mensi pocet FP64 jednotiek! Obsahoval by cisto iba FP64 jednotky v takom pocte, aby vykon v FP32 bol dostatocny + ako brutalny bonus by bol brutaaaaalny vykon v FP64 (pomer 1:2 miesto 1:16 ci 1:32 ci 1:64 ako je tomu dnes u hernych grafik).
FP64 jednotky jsou pro consumer sféru zbytečné. A jak vidíš, tak se spíš přidávají formáty na opačném spektru: FP4, FP6, FP8.
Jon Snih - tak to je v posledních letech. Ale ještě pár let zpětně před nástupem AI se GPU dělaly na akceleraci obecných výpočtů. Typická a vlastně i nejsilnější u AMD v tom byla Vega (Vega II víc) na které stavěli i čistě výpočetní řadu Intinct MI.
Ak by pritomnost jednej FP64 jednotky znamemalo ten isty vykon plynuci z pritomnosti dvoch jednotiek pre FP32, styroch pre FP16... atd, tak by aj na hernych GPU stacili iba FP64 a nic ine, iba 50% dnesneho poctu FP32 a vsetko by to bolo po starom + bonus ukrutaaaaaaansky vykon v FP64.
Shadery jsou technicky podobné SIMD jednotkám v CPU. Technicky jsou výpočty v GPU paralelně skalární. Takže ano 64 bit jednotka může zpracovat 2x 32 bit a 4x 64 bit. Ale obvykle byl výkon herních GPU v 64 bitech uměle omezený. Ovšem u profi a především výpočetních variant ne (případně u profi sice ano, ale méně než u herní verze). Je třeba srovnávat všechny varianty daného čipu. S nástupem RT a hlavně AI se kromě klasických shaderů objevily i další jednotky zaměřené primárně na maticové počty a tím se to trochu komplikuje, nehledě na zdvojené zdvojené shadery...
Nevybavuji si žádnou PC GPU architekturu, která by měla samostatné jednotky pro FP8 (přičemž nové architektury Nvidie i AMD FP8 v PC podporují).
Nevybavuji si žádnou PC GPU architekturu, která by měla samostatné jednotky pro FP8 (přičemž nové architektury Nvidie i AMD FP8 v PC podporují).
https://diit.cz/clanek/amd-instinct-mi350x-1000-wattu-instinct-mi355x-1400-wattu/diskuse#comment-1505472 +Ziik - Kdy dříve? To moc dávno nebude FP8 není tak starý. U starších grafik výpočetní schopnosti zaměřovaly spíš na FP64 a minimem bylo FP16.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.