Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Instinct MI350X: 1000 wattů, Instinct MI355X: 1400 wattů, distribuce začala

To se budou stavět superpočítače.
Včera vyšel aktuální seznam TOP500:
https://top500.org/news/el-capitan-retains-top-spot-65th-top500-list-exa...

Jsou tam i aktualizované výsledky HPL-MxP kde se intelu "dařilo":
https://diit.cz/clanek/aurora-ani-napodruhe-nesesadila-frontier-z-top500...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

CDNA4 a konec!
Další na řadě je konečně zase unifikovaná architektura, což je určitě dobře, akorát je otázka, zda nebudou následovat NVidii a herní karty neskončí na druhé koleji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, MI400 už bude UDNA.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z pohledu HW je jednoznačně lepší oddělená architektura, ale chápu že tvorba SW podpory se pak může změnit na malé peklíčko.
Dříve právě consumer GPU nesly "spoustu" tranzistorů z profesionální sféry(např. FP8) zbytečně, což je prodražovalo.
Možná se s čiplety situace změnila, křemík navíc tak nevadí a více se získá na SW podpoře. Tak se vracejí ke společné architektuře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Idealne by bolo urobit take FP64 jednotky, ktore by vedeli delit vykon ako 2x pre FP32, 4x pre FP16 a 8x pre FP8 a 16x pre FP6a4. To taky desktopovy GPU cip by nemusel obsahovat isty pocet FP32 jednotiek a 16/32 ci niekde az 64-nasobne mensi pocet FP64 jednotiek! Obsahoval by cisto iba FP64 jednotky v takom pocte, aby vykon v FP32 bol dostatocny + ako brutalny bonus by bol brutaaaaalny vykon v FP64 (pomer 1:2 miesto 1:16 ci 1:32 ci 1:64 ako je tomu dnes u hernych grafik).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FP64 jednotky jsou pro consumer sféru zbytečné. A jak vidíš, tak se spíš přidávají formáty na opačném spektru: FP4, FP6, FP8.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jon Snih - tak to je v posledních letech. Ale ještě pár let zpětně před nástupem AI se GPU dělaly na akceleraci obecných výpočtů. Typická a vlastně i nejsilnější u AMD v tom byla Vega (Vega II víc) na které stavěli i čistě výpočetní řadu Intinct MI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak by pritomnost jednej FP64 jednotky znamemalo ten isty vykon plynuci z pritomnosti dvoch jednotiek pre FP32, styroch pre FP16... atd, tak by aj na hernych GPU stacili iba FP64 a nic ine, iba 50% dnesneho poctu FP32 a vsetko by to bolo po starom + bonus ukrutaaaaaaansky vykon v FP64.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shadery jsou technicky podobné SIMD jednotkám v CPU. Technicky jsou výpočty v GPU paralelně skalární. Takže ano 64 bit jednotka může zpracovat 2x 32 bit a 4x 64 bit. Ale obvykle byl výkon herních GPU v 64 bitech uměle omezený. Ovšem u profi a především výpočetních variant ne (případně u profi sice ano, ale méně než u herní verze). Je třeba srovnávat všechny varianty daného čipu. S nástupem RT a hlavně AI se kromě klasických shaderů objevily i další jednotky zaměřené primárně na maticové počty a tím se to trochu komplikuje, nehledě na zdvojené zdvojené shadery...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevybavuji si žádnou PC GPU architekturu, která by měla samostatné jednotky pro FP8 (přičemž nové architektury Nvidie i AMD FP8 v PC podporují).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ziik - Kdy dříve? To moc dávno nebude FP8 není tak starý. U starších grafik výpočetní schopnosti zaměřovaly spíš na FP64 a minimem bylo FP16.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.