Tohle si strčte za klobouk, PC nejsou konzole kde frčí upscalling a uživatelé poznají kulové.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tohle si strčte za klobouk,
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
5. 3. 2021 - 13:04https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTohle si strčte za klobouk, PC nejsou konzole kde frčí upscalling a uživatelé poznají kulové.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330852
+
To že to nechceš ty neznamená že to nechce nikdo jiný.
Představ si že je hromada uživatelů co mají kvůli práci, koníčkům nebo třeba filmům dost velký monitor s 2k nebo 4k rozlišením a po večerech si občas rádi něco zahrají ale nechtějí dávat desetitisíce za železo, které to dokáže nakrmit v plném rozlišení.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
To že to nechceš ty neznamená
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
5. 3. 2021 - 13:44https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTo že to nechceš ty neznamená že to nechce nikdo jiný.
Představ si že je hromada uživatelů co mají kvůli práci, koníčkům nebo třeba filmům dost velký monitor s 2k nebo 4k rozlišením a po večerech si občas rádi něco zahrají ale nechtějí dávat desetitisíce za železo, které to dokáže nakrmit v plném rozlišení.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330857
+
Já RIS používal i v nativním rozlišení. Textury vypadaly hezky ostře a nedělalo to takový duchy jako DLSS. Na nástupce se celkem tešim. Pokud to rozjedou na několika generacích grafik jako RIS který byl původně jen pro NAVI1, ale posléze dodělali podporu i pro Vegu, FuryX a RX500/400, bude to super.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Já RIS používal i v nativním
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
5. 3. 2021 - 14:10https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseJá RIS používal i v nativním rozlišení. Textury vypadaly hezky ostře a nedělalo to takový duchy jako DLSS. Na nástupce se celkem tešim. Pokud to rozjedou na několika generacích grafik jako RIS který byl původně jen pro NAVI1, ale posléze dodělali podporu i pro Vegu, FuryX a RX500/400, bude to super.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330860
+
Pro mě to taky není nic, co bych využil, ale jako nouzovka, proč ne?
Jinak na 4K se dá bez problému hrát - stačí přepnout hru do FHD.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Pro mě to taky není nic, co
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
5. 3. 2021 - 14:12https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskusePro mě to taky není nic, co bych využil, ale jako nouzovka, proč ne?
Jinak na 4K se dá bez problému hrát - stačí přepnout hru do FHD.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330861
+
Na menších UHD úhlopříčkách =<27" se dá vcelku skousnout i 2560x1440.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na menších UHD úhlopříčkách =
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
5. 3. 2021 - 15:35https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseNa menších UHD úhlopříčkách =<27" se dá vcelku skousnout i 2560x1440.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330875
+
Ja zvyknem hrat na mojom 4K 32" v 1440p rozliseni a ked clovek vypne vsetky mozne blury a podobne somariny, tak to stale vyzera celkom dobre. Dolezitejsie podla mna je to, ze sa to stabilne drzi na 60fps.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja zvyknem hrat na mojom 4K
bwpow https://diit.cz/profil/samuel-kupka
6. 3. 2021 - 12:56https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseJa zvyknem hrat na mojom 4K 32" v 1440p rozliseni a ked clovek vypne vsetky mozne blury a podobne somariny, tak to stale vyzera celkom dobre. Dolezitejsie podla mna je to, ze sa to stabilne drzi na 60fps.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330913
+
To pak hodně záleží, jak kvaitní má monitor upscaling.
Osobně bych tipnul, že lépe vypadá z 1080p na 2160p (přesný dvojnásobek), oproti 1440p na 2160p, kde už nějaký slabší (lineární) algoritmus může být ku škodě. Nicméně to je jen tip, jaké techniky pro upscaling používají monitory, to netuším...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To pak hodně záleží, jak
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
6. 3. 2021 - 16:41https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTo pak hodně záleží, jak kvaitní má monitor upscaling.
Osobně bych tipnul, že lépe vypadá z 1080p na 2160p (přesný dvojnásobek), oproti 1440p na 2160p, kde už nějaký slabší (lineární) algoritmus může být ku škodě. Nicméně to je jen tip, jaké techniky pro upscaling používají monitory, to netuším...https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330923
+
Ale tohle to taky nekrmí v plném rozlišení. Na LCD monitoru vypadá dobře akorát obraz 1:1 - pixel perfect.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ale tohle to taky nekrmí v
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
5. 3. 2021 - 19:31https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseAle tohle to taky nekrmí v plném rozlišení. Na LCD monitoru vypadá dobře akorát obraz 1:1 - pixel perfect.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330881
+
+1
Jedna se o to, ze NVidia ma DLSS2. Ze je to nouzovka vime, jenze AMD doted nema zadnou svou nouzovku, tak jsou tady ohromeni z toho, ze brzo mit bude. A tem tady je jedno, ze je to nouzovka, hlavne, ze muzou rict, ze NVidia nema neco navic.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
+1
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
5. 3. 2021 - 16:10https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse+1
Jedna se o to, ze NVidia ma DLSS2. Ze je to nouzovka vime, jenze AMD doted nema zadnou svou nouzovku, tak jsou tady ohromeni z toho, ze brzo mit bude. A tem tady je jedno, ze je to nouzovka, hlavne, ze muzou rict, ze NVidia nema neco navic.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330879
+
Zajímavé. Pokud AMD nic nemá, co používají poslední dvě generace konzol od Sony/MS?
Proprietární řešení daných vývojářů hry?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zajímavé. Pokud AMD nic nemá,
uni https://diit.cz/profil/uni
6. 3. 2021 - 08:47https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseZajímavé. Pokud AMD nic nemá, co používají poslední dvě generace konzol od Sony/MS?
Proprietární řešení daných vývojářů hry?https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330897
+
Děkuji, ale já nechci +/-, já chci odpověď, jak to vlastně na konzolích funguje:) Ď
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Děkuji, ale já nechci +/-, já
uni https://diit.cz/profil/uni
6. 3. 2021 - 12:40https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseDěkuji, ale já nechci +/-, já chci odpověď, jak to vlastně na konzolích funguje:) Ďhttps://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330912
+
"... fungovala na jedné grafické kartě ..."
Tím mělo AMD na mysli jeden model GK, nebo jeden konkrétní kus? Při stavu zásobování Radeony si jeden nemůže být zamýšleným smyslem věty jist. ;-)
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
"... fungovala na jedné
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
5. 3. 2021 - 15:32https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse"... fungovala na jedné grafické kartě ..."
Tím mělo AMD na mysli jeden model GK, nebo jeden konkrétní kus? Při stavu zásobování Radeony si jeden nemůže být zamýšleným smyslem věty jist. ;-)https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330874
+
Tenhle přistup mám rád. Udělat nějakou technologii a zpřístupnit ji co nejširšímu publiku. Kdy naposledy něco takového udělala NVidia? Vetšina věcí co vypustí, vyžaduje pouze jejich HW, posledni generaci karet, nějaký modul a až teprve když to situace vyžaduje, tak mění přístup. Napřiklad G-sync.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tenhle přistup mám rád.
Vojtech Nekvapil https://diit.cz/profil/woyta
5. 3. 2021 - 21:20https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTenhle přistup mám rád. Udělat nějakou technologii a zpřístupnit ji co nejširšímu publiku. Kdy naposledy něco takového udělala NVidia? Vetšina věcí co vypustí, vyžaduje pouze jejich HW, posledni generaci karet, nějaký modul a až teprve když to situace vyžaduje, tak mění přístup. Napřiklad G-sync.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330886
+
Ono se to hezky rika, kdyz na grafikach AMD hraje ~7% hracu. Otazka zni jinak, chovala by se AMD stejne, kdyby mela jako NVidia pres 90% dedikovanych karet v hernich PC?
A pokud si vsimneme, jak AMD zacala zdrazovat porocesory hned jak odrovnala Intel, muzeme spekulovat, ze u grafik by to mohlo dopadnout stejne.
Takze jo, muzeme AMDecko pochvalit, ale opatrne, abychom je zase moc neprechvalili. :-)
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Ono se to hezky rika, kdyz na
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
5. 3. 2021 - 22:15https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseOno se to hezky rika, kdyz na grafikach AMD hraje ~7% hracu. Otazka zni jinak, chovala by se AMD stejne, kdyby mela jako NVidia pres 90% dedikovanych karet v hernich PC?
A pokud si vsimneme, jak AMD zacala zdrazovat porocesory hned jak odrovnala Intel, muzeme spekulovat, ze u grafik by to mohlo dopadnout stejne.
Takze jo, muzeme AMDecko pochvalit, ale opatrne, abychom je zase moc neprechvalili. :-)https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330887
+
Jaké zastoupení má Nvidia u herních konzolí? Tam dominuje AMD. Takže celkové počty gpu tak odlišné nebudou. Ano mohli si nechat Vulcan, TressFX a další nechat jen pro sebe. Ale jsou volně k užití a fungují i na konkurenčním HW. Co se týče procesoru tak jsou na trhu zatím jen dražší X modely.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jaké zastoupení má Nvidia u
Vojtech Nekvapil https://diit.cz/profil/woyta
6. 3. 2021 - 11:01https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseJaké zastoupení má Nvidia u herních konzolí? Tam dominuje AMD. Takže celkové počty gpu tak odlišné nebudou. Ano mohli si nechat Vulcan, TressFX a další nechat jen pro sebe. Ale jsou volně k užití a fungují i na konkurenčním HW. Co se týče procesoru tak jsou na trhu zatím jen dražší X modely. https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330902
+
Konzole nemaji dedikovane graficke karty, tam je to vyrobeno jako "SoC". Mohli nechat Vulcan, TressFX jenom pro sebe, ale pak by byly k pouziti jenom na konzolich a vyklidili by pole hernich PC grafik uplne.
Ikdyz se AMD dostala momentalne do situace, ze graficke karty pro PC odsunuli na druhou kolej, stale nevidim, ze by do PC grafik hodili rucnik a vzdali to, takze se budou muset jednou zacit snazit. Zatim jen paberkujou.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Konzole nemaji dedikovane
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
6. 3. 2021 - 11:29https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseKonzole nemaji dedikovane graficke karty, tam je to vyrobeno jako "SoC". Mohli nechat Vulcan, TressFX jenom pro sebe, ale pak by byly k pouziti jenom na konzolich a vyklidili by pole hernich PC grafik uplne.
Ikdyz se AMD dostala momentalne do situace, ze graficke karty pro PC odsunuli na druhou kolej, stale nevidim, ze by do PC grafik hodili rucnik a vzdali to, takze se budou muset jednou zacit snazit. Zatim jen paberkujou.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330903
+
Nvidia nemá ani omylem 90% v herních PC. V herních PC má kolem 60%. To, kde to roste je notebooková a OEM sféra, kde díky špinavé obchodní praktice vynucuje instalaci sračkoidních dedikovaný ch GT(X) karet i tam, kde tato není žádným zásadním přínosem oproti stávající integrované.
A ano, AMD se chová stejně přívětivě v případě CPU, kde nad intelem již nepokrytě dominuje.
Takže AMD je i přes zhoršující se cenovou politiku stále ještě GOOD firma. I když ve srovnání s absolutním zlem, jako je nVidia, by šlo jako GOOD firmu označit i Intel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nvidia nemá ani omylem 90% v
Tomáš Černák https://diit.cz/profil/cernakus
6. 3. 2021 - 22:41https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseNvidia nemá ani omylem 90% v herních PC. V herních PC má kolem 60%. To, kde to roste je notebooková a OEM sféra, kde díky špinavé obchodní praktice vynucuje instalaci sračkoidních dedikovaný ch GT(X) karet i tam, kde tato není žádným zásadním přínosem oproti stávající integrované.
A ano, AMD se chová stejně přívětivě v případě CPU, kde nad intelem již nepokrytě dominuje.
Takže AMD je i přes zhoršující se cenovou politiku stále ještě GOOD firma. I když ve srovnání s absolutním zlem, jako je nVidia, by šlo jako GOOD firmu označit i Intel.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330927
+
O jakém zpřístupnění širokému publiku se bavíme? Že to AMD udělá jak na desktopových, mobilních a konzolových grafikách které vyrábí?
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
O jakém zpřístupnění širokému
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
6. 3. 2021 - 08:08https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseO jakém zpřístupnění širokému publiku se bavíme? Že to AMD udělá jak na desktopových, mobilních a konzolových grafikách které vyrábí? https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330895
+
6. 3. 2021 - 13:27https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseDementní otázka... ale tady se tomu nedivímhttps://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330916
+
takže jinými slovy jen říkají, že zatím to nejsou schopni dotáhnout do použitelného stavu aby se to alespoň blížilo DLSS 2.0 , tak radši ty omáčky okolo "cross platform" a konzolích .....
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
takže jinými slovy jen říkají
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
6. 3. 2021 - 07:39https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskusetakže jinými slovy jen říkají, že zatím to nejsou schopni dotáhnout do použitelného stavu aby se to alespoň blížilo DLSS 2.0 , tak radši ty omáčky okolo "cross platform" a konzolích .....https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330893
+
Taky jsem v článku nenašel nic co by bylo zajímavé VRS tu máme už nějakou dobu, teď místo upscalingu použijí VRS, tohle není nic světoborného a bude to záležitost buď hry nebo driverů a fakticky to může implementovat každý, stejně jako současný sharpening, který je kvalitativně blízký na AMD i NV grafikách.
No a vylepšený FidelityFX, určitě fajn že se něco vylepší, ale to není nic nového, jsem zvědavý na výslednou kvalitu
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Taky jsem v článku nenašel
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
6. 3. 2021 - 08:10https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTaky jsem v článku nenašel nic co by bylo zajímavé VRS tu máme už nějakou dobu, teď místo upscalingu použijí VRS, tohle není nic světoborného a bude to záležitost buď hry nebo driverů a fakticky to může implementovat každý, stejně jako současný sharpening, který je kvalitativně blízký na AMD i NV grafikách.
No a vylepšený FidelityFX, určitě fajn že se něco vylepší, ale to není nic nového, jsem zvědavý na výslednou kvalituhttps://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330896
+
Ty děláš, jako by DLSS bylo něco nového:) Je to jen novější implementace resamplingu:D
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ty děláš, jako by DLSS bylo
uni https://diit.cz/profil/uni
6. 3. 2021 - 12:38https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTy děláš, jako by DLSS bylo něco nového:) Je to jen novější implementace resamplingu:Dhttps://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330911
+
Tak AMD oficialne oznamilo podporu Smart Access Memory na Ryzenech 3000, takze opravdu predtim lhali ve snaze tlacit prodeje rady 5000, ale ted, kdyz zjistili, ze se Intel nechyta a ze jde rada 5000 na dracku a neda se sehnat, uz nic nebrani funkci povolit i u starsi rady.
Proc me to vubec neprekvapuje, NVidia lze jak potrebuje, AMD lze jak potrebuje, Intel lze jak potrebuje, vsichni stejny. Hlavne prodat, ale se zakaznikama si vytiraji prdel jeden jak druhy!
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tak AMD oficialne oznamilo
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
6. 3. 2021 - 21:38https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseTak AMD oficialne oznamilo podporu Smart Access Memory na Ryzenech 3000, takze opravdu predtim lhali ve snaze tlacit prodeje rady 5000, ale ted, kdyz zjistili, ze se Intel nechyta a ze jde rada 5000 na dracku a neda se sehnat, uz nic nebrani funkci povolit i u starsi rady.
Proc me to vubec neprekvapuje, NVidia lze jak potrebuje, AMD lze jak potrebuje, Intel lze jak potrebuje, vsichni stejny. Hlavne prodat, ale se zakaznikama si vytiraji prdel jeden jak druhy!https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330926
+
A to se tím jako srovnáváte? Léta tu lžete, jak potřebujete a jak se vám to hodí, nebo nechápu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
A to se tím jako srovnáváte?
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
7. 3. 2021 - 12:22https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseA to se tím jako srovnáváte? Léta tu lžete, jak potřebujete a jak se vám to hodí, nebo nechápu. https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330935
+
V tomhle pripade zafungoval evidentne "zmr*sky" marketing. Vymyslel se cool nazev, jenze marketing nevedel ze to je ve skutecnosti standard podporovany v nekolika generacich hw. No a pak prisli vyrobci hw a proflakli, ze je to standardni resizable bar. A definitivne stolicku pod marketakama podtrhli vyrobci zakladnich desek, ktery maj v ruznem stavu biosy s podporou pro vsechny generace ryzenu. S tim, ze dopad na vykon lze merit na nekolika generacich radeonu i kdyz se amd tvari, ze to ma byt jen na rade 6000.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
V tomhle pripade zafungoval
PPK https://diit.cz/profil/ppk
7. 3. 2021 - 12:46https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseV tomhle pripade zafungoval evidentne "zmr*sky" marketing. Vymyslel se cool nazev, jenze marketing nevedel ze to je ve skutecnosti standard podporovany v nekolika generacich hw. No a pak prisli vyrobci hw a proflakli, ze je to standardni resizable bar. A definitivne stolicku pod marketakama podtrhli vyrobci zakladnich desek, ktery maj v ruznem stavu biosy s podporou pro vsechny generace ryzenu. S tim, ze dopad na vykon lze merit na nekolika generacich radeonu i kdyz se amd tvari, ze to ma byt jen na rade 6000.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330936
+
Beru to tak. Kdyby to neudělali, byla by ta ficura promlčená další generace hardware. Bůh ví, jaký fičury jsou ještě ututlaný, protože se nikomu nechce dávat prachy do podpory, když "to nějak funguje" i bez nich.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Beru to tak. Kdyby to
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
7. 3. 2021 - 20:39https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuseBeru to tak. Kdyby to neudělali, byla by ta ficura promlčená další generace hardware. Bůh ví, jaký fičury jsou ještě ututlaný, protože se nikomu nechce dávat prachy do podpory, když "to nějak funguje" i bez nich.https://diit.cz/clanek/amd-nechceme-vydavat-fxsr-jako-technologii-fungujici-na-jedne-grafice/diskuse#comment-1330961
+
Tohle si strčte za klobouk, PC nejsou konzole kde frčí upscalling a uživatelé poznají kulové.
To že to nechceš ty neznamená že to nechce nikdo jiný.
Představ si že je hromada uživatelů co mají kvůli práci, koníčkům nebo třeba filmům dost velký monitor s 2k nebo 4k rozlišením a po večerech si občas rádi něco zahrají ale nechtějí dávat desetitisíce za železo, které to dokáže nakrmit v plném rozlišení.
Já RIS používal i v nativním rozlišení. Textury vypadaly hezky ostře a nedělalo to takový duchy jako DLSS. Na nástupce se celkem tešim. Pokud to rozjedou na několika generacích grafik jako RIS který byl původně jen pro NAVI1, ale posléze dodělali podporu i pro Vegu, FuryX a RX500/400, bude to super.
Pro mě to taky není nic, co bych využil, ale jako nouzovka, proč ne?
Jinak na 4K se dá bez problému hrát - stačí přepnout hru do FHD.
Na menších UHD úhlopříčkách =<27" se dá vcelku skousnout i 2560x1440.
Ja zvyknem hrat na mojom 4K 32" v 1440p rozliseni a ked clovek vypne vsetky mozne blury a podobne somariny, tak to stale vyzera celkom dobre. Dolezitejsie podla mna je to, ze sa to stabilne drzi na 60fps.
To pak hodně záleží, jak kvaitní má monitor upscaling.
Osobně bych tipnul, že lépe vypadá z 1080p na 2160p (přesný dvojnásobek), oproti 1440p na 2160p, kde už nějaký slabší (lineární) algoritmus může být ku škodě. Nicméně to je jen tip, jaké techniky pro upscaling používají monitory, to netuším...
Ale tohle to taky nekrmí v plném rozlišení. Na LCD monitoru vypadá dobře akorát obraz 1:1 - pixel perfect.
+1
Jedna se o to, ze NVidia ma DLSS2. Ze je to nouzovka vime, jenze AMD doted nema zadnou svou nouzovku, tak jsou tady ohromeni z toho, ze brzo mit bude. A tem tady je jedno, ze je to nouzovka, hlavne, ze muzou rict, ze NVidia nema neco navic.
Zajímavé. Pokud AMD nic nemá, co používají poslední dvě generace konzol od Sony/MS?
Proprietární řešení daných vývojářů hry?
Děkuji, ale já nechci +/-, já chci odpověď, jak to vlastně na konzolích funguje:) Ď
-deleted-
"... fungovala na jedné grafické kartě ..."
Tím mělo AMD na mysli jeden model GK, nebo jeden konkrétní kus? Při stavu zásobování Radeony si jeden nemůže být zamýšleným smyslem věty jist. ;-)
Tenhle přistup mám rád. Udělat nějakou technologii a zpřístupnit ji co nejširšímu publiku. Kdy naposledy něco takového udělala NVidia? Vetšina věcí co vypustí, vyžaduje pouze jejich HW, posledni generaci karet, nějaký modul a až teprve když to situace vyžaduje, tak mění přístup. Napřiklad G-sync.
Ono se to hezky rika, kdyz na grafikach AMD hraje ~7% hracu. Otazka zni jinak, chovala by se AMD stejne, kdyby mela jako NVidia pres 90% dedikovanych karet v hernich PC?
A pokud si vsimneme, jak AMD zacala zdrazovat porocesory hned jak odrovnala Intel, muzeme spekulovat, ze u grafik by to mohlo dopadnout stejne.
Takze jo, muzeme AMDecko pochvalit, ale opatrne, abychom je zase moc neprechvalili. :-)
Jaké zastoupení má Nvidia u herních konzolí? Tam dominuje AMD. Takže celkové počty gpu tak odlišné nebudou. Ano mohli si nechat Vulcan, TressFX a další nechat jen pro sebe. Ale jsou volně k užití a fungují i na konkurenčním HW. Co se týče procesoru tak jsou na trhu zatím jen dražší X modely.
Konzole nemaji dedikovane graficke karty, tam je to vyrobeno jako "SoC". Mohli nechat Vulcan, TressFX jenom pro sebe, ale pak by byly k pouziti jenom na konzolich a vyklidili by pole hernich PC grafik uplne.
Ikdyz se AMD dostala momentalne do situace, ze graficke karty pro PC odsunuli na druhou kolej, stale nevidim, ze by do PC grafik hodili rucnik a vzdali to, takze se budou muset jednou zacit snazit. Zatim jen paberkujou.
Nvidia nemá ani omylem 90% v herních PC. V herních PC má kolem 60%. To, kde to roste je notebooková a OEM sféra, kde díky špinavé obchodní praktice vynucuje instalaci sračkoidních dedikovaný ch GT(X) karet i tam, kde tato není žádným zásadním přínosem oproti stávající integrované.
A ano, AMD se chová stejně přívětivě v případě CPU, kde nad intelem již nepokrytě dominuje.
Takže AMD je i přes zhoršující se cenovou politiku stále ještě GOOD firma. I když ve srovnání s absolutním zlem, jako je nVidia, by šlo jako GOOD firmu označit i Intel.
O jakém zpřístupnění širokému publiku se bavíme? Že to AMD udělá jak na desktopových, mobilních a konzolových grafikách které vyrábí?
Dementní otázka... ale tady se tomu nedivím
takže jinými slovy jen říkají, že zatím to nejsou schopni dotáhnout do použitelného stavu aby se to alespoň blížilo DLSS 2.0 , tak radši ty omáčky okolo "cross platform" a konzolích .....
Taky jsem v článku nenašel nic co by bylo zajímavé VRS tu máme už nějakou dobu, teď místo upscalingu použijí VRS, tohle není nic světoborného a bude to záležitost buď hry nebo driverů a fakticky to může implementovat každý, stejně jako současný sharpening, který je kvalitativně blízký na AMD i NV grafikách.
No a vylepšený FidelityFX, určitě fajn že se něco vylepší, ale to není nic nového, jsem zvědavý na výslednou kvalitu
Ty děláš, jako by DLSS bylo něco nového:) Je to jen novější implementace resamplingu:D
Tak AMD oficialne oznamilo podporu Smart Access Memory na Ryzenech 3000, takze opravdu predtim lhali ve snaze tlacit prodeje rady 5000, ale ted, kdyz zjistili, ze se Intel nechyta a ze jde rada 5000 na dracku a neda se sehnat, uz nic nebrani funkci povolit i u starsi rady.
Proc me to vubec neprekvapuje, NVidia lze jak potrebuje, AMD lze jak potrebuje, Intel lze jak potrebuje, vsichni stejny. Hlavne prodat, ale se zakaznikama si vytiraji prdel jeden jak druhy!
A to se tím jako srovnáváte? Léta tu lžete, jak potřebujete a jak se vám to hodí, nebo nechápu.
V tomhle pripade zafungoval evidentne "zmr*sky" marketing. Vymyslel se cool nazev, jenze marketing nevedel ze to je ve skutecnosti standard podporovany v nekolika generacich hw. No a pak prisli vyrobci hw a proflakli, ze je to standardni resizable bar. A definitivne stolicku pod marketakama podtrhli vyrobci zakladnich desek, ktery maj v ruznem stavu biosy s podporou pro vsechny generace ryzenu. S tim, ze dopad na vykon lze merit na nekolika generacich radeonu i kdyz se amd tvari, ze to ma byt jen na rade 6000.
Beru to tak. Kdyby to neudělali, byla by ta ficura promlčená další generace hardware. Bůh ví, jaký fičury jsou ještě ututlaný, protože se nikomu nechce dávat prachy do podpory, když "to nějak funguje" i bez nich.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.