AMD: Nechceme vydávat FXSR jako technologii fungující na jedné grafice
Redakce Linus Tech Tips získala od AMD informace na téma technologie FidelityFX Super Resolution, která se má stát v pořadí třetím řešením pro zvýšení herního výkonu. Připomeňme, že aktuálně AMD nabízí Radeon Image Sharpening / Contrast Adaptive Sharpening umožňující zvýšit rozlišení obrazu vykresleného v rozlišení nižším a dále Fidelity FX a dále technologii Radeon Boost.
U té se krátce zastavíme, protože ačkoli redakce Linus Tech Tips získala informace, které ve standardních materiálech pro média obsaženy nejsou, evidentně si nepřečetla ty, které v materiálech pro média obsaženy jsou. Radeon Boost původně fungoval na principu úpravy snižování rozlišení v pohybu. Pokud byly FPS příliš nízké, snížil v pohybu - kdy to není příliš poznat - mírně rozlišení a tím získal FPS navíc. Nově ovšem s Radeony RX 6000 a DirectX 12 hrami preferuje režim, při kterém nedochází ke snížení vykreslovaného rozlišení, ale nasazení Variable Rate Shading. Pokud tedy v pohybu dochází k poklesu FPS pod požadovanou hodnotu, nesníží(!) se rozlišení (jak tvrdí Linus Tech Tips), ale adaptivně se sníží úroveň pro shading. Hranová ostrost je tedy neměnná.
Třetí a očekávanou technologií v tomto směru je FidelityFX Super Resolution, což je de facto nástupce Radeon Image Sharpening / Contrast Adaptive Sharpening, který nižší rozlišení bude převádět na vyšší - ovšem ve vyšší kvalitě než předchůdce.
Podle Linus Tech Tips se v souvislosti s dobou vydání FidelityFX Super Resolution AMD zmínila, že ji plánuje vydat jako multiplatformní, tedy podporovanou od desktopových grafických karet přes mobilní až po herní konzole. Nechce uvádět uchvátanou implementaci, která by fungovala na jedné grafické kartě a tím to haslo. Což může (ale nemusí) být narážka na implementaci Resizable Bar / Smart Access Memory uvedenou Nvidií výhradně pro GeForce RTX 3060 v kombinaci s osmicí her.
Co do potenciálního rozšíření Super Resolution nastínila AMD, že technologie ze skupiny FidelityFX jsou přes její krátkou historii implementované už ve více než 40 hrách a další rychle přibývají.
Konkrétní datum k FidelityFX Super Resolution sice nepadlo, ale dá se očekávat, že půjde o horizont jednoho kvartálu.