Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD nekoupí firmu Ageia

Až půjdou dolu tak by si je mohla koupit nějaká herní společnost (třeba MS) a přibalovat ke hrám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.. ano ano .... přesně tak ...... kdyby dali kartu levně, bylo by to fajn ......
 
Nebo si představte, kdyby se třeba k některým hrám davala zadarmo. Byla by třeba malo výkonná, ale byla by. A pomohlo by to i té hře, kdo by si nekoupil hru s kusem úplně technologicky nového hardware ...............

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nib ..... že by telepatie .............. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvědavej jaký osud nakonec potká další takovou podobnou firmu, tentokrát zaměřenou na vývoj procesoru řešícího AI - viz. http://www.aiseek.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na aiseek.com ma malý zálusk intel. Dal jim na cosi hrst dolarů a měli spolu něco jako spolupráci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel princip cinnosti PhysX (i libovolneho jineho fyzikalniho akceleratoru) je takovy, ze v naproste vetsine pripadu pri jeho pouziti poklesne vykon (FPS) ve hre. Tedy pokud hra funguje i bez PhysX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Názor, že "nVidia, která byla v době konce 3Dfx ve vývoji o několik kroků za ní", se mi zdá docela hodně odvážný. Já jsem si naopak vždycky myslel, že 3Dfx zaniklo primárně proto, že celou dobu žilo z pořád toho samého čipu Voodoo Graphics, akorát ho zdvojovalo a zečtyřnásobovalo, aby hrubou silou spousty vyrenderovaných pixelů konkurenci převálcovali. Zatím všichni ostatní horečně vyvíjeli a přicházeli s novými technologiemi a 3Dfx najednou zjistilo, že mu vlak ujel o tři generace...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

_pepak: Jste naprosto mimo, poučte se o jejich projektu Rampage: http://www.3dfx.cz/3dfx.htm

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1stMagic: No prave.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak no právě? :D Vždyť nebýt chyb v marketingu, bývali by přišli na trh s kartou, která by byla výkonem minimálně o jednu generaci před nVidií a technologicky ještě dále.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1stMagic: No právě proto, že s tím pokročilým čipem čekali moc dlouho. Je hezké, že měli specifikaci, ale do specifikace si může napsat kdo chce co chce. Důležité je, co se podaří vyrobit, a tady právě se projevuje fakt, že 3Dfx za celou svou PCčkovskou kariéru seděla na zadku a vyráběla další a další kopie Voodoo Graphics, až se na ně zákazníci vybodli a šli radši do možná ne tak rychlých (v počtu pixelů za sekundu), ale mnohem pokročilejších čipů jiných výrobců.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj, jestli se nepletu, tak grafiky od 3dfx neuměly do poslední chvíle renderovat obraz ve 32-bitových barvách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

doubt: ono to nebylo treba...

_pepak: konkretne nvidia s nicim novym v te dobe neprichazela, jedinej kdo fakt s necim novym prisel byla prave 3dfx, matrox a pote ati (ati vymejslela prave ty aa algoritmy ktere setri vykon kdezto nvidia na to sla hrubou silou stejne jako 3dfx)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není on ten novodobej kapitalizmus nějakej divněj? Dříve - zajívá technologie - budeme jí kupovat (si může říci i více výrobců). Dnes - zajímavá technologie? - koupíme tu firmu aby to nezískala konkurence. To jsou věci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

spis by se melo zminit, ze 3DFX nemelo dostatek penez diky patentni pri s NVIDIA, ktery meli velkou sanci soudne vyhrat.
...pokud ano, tak je temer jiste, ze NVIDIA by sla na buben a ne 3DFX. Proste ironie osudu (podobne Aureal vs Creative Labs).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

doubt: 3Dfx podporovalo 32bit rendering od čipu VSA-100/101 (Voodoo 4 a 5, Daytona); předchozí čipy používaly interně 24bit rendering ditherovaný do 16bit frame bufferu s volitelným 22bit adaptivním post-filtering efektem (od V3 poměrně propracovaně)

_pepak: Čekali moc dlouho? Žádná firma bezdůvodně nečeká. Problém byl ve výrazném zpoždění VSA-100, který firma musela postavit až proti další konkurenční (půl) generaci. Čip Rampage byl v době zavření 3Dfx hotový a funkční, byly hotové i OpenGL ovladače a bylo otázkou 3-4 měsíců, než by došlo na sériovou výrobu.

Co se týká konstatování, že 3Dfx seděla na zadku... pak by mě zajímalo, kdo jako první přišel s plně funkčním a kompatibilním systémem propojení dvou grafických karet (*SLI), kdo jako první uvedl grafickou kartu se více čipy na jednom PCB, kdo jako první nabídl FSAA s programovatelným rozložením vzorků, kdo jako první překonal kompresní poměr S3TC 4:1, kdo jako první začal používat komprimovaný frame-buffer, kdo uvedl efekty jako motion-blur, soft-shadows, soft-reflections a podobné (navíc ještě před příchodem pixel shaderů) - nebo z jiného soudku - kdo své karty začal jako první osazovat kondenzátory se suchým elektrolytem, díky nimž karty jsou karty schopny fungovat i po deseti letech kvalitativně stejně, jako v den výroby a to i včetně přetaktování.

Naprostá většina technologií, které dnes považujeme za samozřejmost, přinesla právě 3Dfx. A problém je v tom, že tohle vše většina současných uživatelů považuje za samozřejmost a nejsou proto schopni docenit, jaký přínos 3Dfx měla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X> Dekuju. Uz jsem se chtel take roczilovat na neznale/zapometlive..:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a mohli byste pro neznalé trochu rozvést důvody zániku 3Dfx?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

stunty> Ve zkratce slo o kombinaci velke smuly a chybnych rozhodnuti managementu. Ze nekdo dela vyborne karty jeste nutne neznamena, ze je umi i dobre prodat, ale to prilis zevseobecnuji, radeji se podivej sam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tusim chybalo dokonca len par tyzdnov, aby Rampage vysli (na strane hovoria o mesiacoch). Holt investori chceli svoje peniaze a ako ich ziskat bolo nepodporovat dalej firmu 3Dfx a tym musela vyhlasit krach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.