Až půjdou dolu tak by si je mohla koupit nějaká herní společnost (třeba MS) a přibalovat ke hrám.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nib (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 11:10https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseAž půjdou dolu tak by si je mohla koupit nějaká herní společnost (třeba MS) a přibalovat ke hrám.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370740
+
.. ano ano .... přesně tak ...... kdyby dali kartu levně, bylo by to fajn ......
Nebo si představte, kdyby se třeba k některým hrám davala zadarmo. Byla by třeba malo výkonná, ale byla by. A pomohlo by to i té hře, kdo by si nekoupil hru s kusem úplně technologicky nového hardware ...............
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hopp (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 11:12https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse.. ano ano .... přesně tak ...... kdyby dali kartu levně, bylo by to fajn ......
Nebo si představte, kdyby se třeba k některým hrám davala zadarmo. Byla by třeba malo výkonná, ale byla by. A pomohlo by to i té hře, kdo by si nekoupil hru s kusem úplně technologicky nového hardware ............... https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370741
+
Jsem zvědavej jaký osud nakonec potká další takovou podobnou firmu, tentokrát zaměřenou na vývoj procesoru řešícího AI - viz. http://www.aiseek.com/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ma (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 11:28https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseJsem zvědavej jaký osud nakonec potká další takovou podobnou firmu, tentokrát zaměřenou na vývoj procesoru řešícího AI - viz. http://www.aiseek.com/https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370743
+
Na aiseek.com ma malý zálusk intel. Dal jim na cosi hrst dolarů a měli spolu něco jako spolupráci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
John Doe https://diit.cz/profil/kernel
23. 11. 2007 - 11:50https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseNa aiseek.com ma malý zálusk intel. Dal jim na cosi hrst dolarů a měli spolu něco jako spolupráci.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370748
+
Bohuzel princip cinnosti PhysX (i libovolneho jineho fyzikalniho akceleratoru) je takovy, ze v naproste vetsine pripadu pri jeho pouziti poklesne vykon (FPS) ve hre. Tedy pokud hra funguje i bez PhysX.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
23. 11. 2007 - 12:00https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseBohuzel princip cinnosti PhysX (i libovolneho jineho fyzikalniho akceleratoru) je takovy, ze v naproste vetsine pripadu pri jeho pouziti poklesne vykon (FPS) ve hre. Tedy pokud hra funguje i bez PhysX.
https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370749
+
Názor, že "nVidia, která byla v době konce 3Dfx ve vývoji o několik kroků za ní", se mi zdá docela hodně odvážný. Já jsem si naopak vždycky myslel, že 3Dfx zaniklo primárně proto, že celou dobu žilo z pořád toho samého čipu Voodoo Graphics, akorát ho zdvojovalo a zečtyřnásobovalo, aby hrubou silou spousty vyrenderovaných pixelů konkurenci převálcovali. Zatím všichni ostatní horečně vyvíjeli a přicházeli s novými technologiemi a 3Dfx najednou zjistilo, že mu vlak ujel o tři generace...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
_pepak (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 12:09https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseNázor, že "nVidia, která byla v době konce 3Dfx ve vývoji o několik kroků za ní", se mi zdá docela hodně odvážný. Já jsem si naopak vždycky myslel, že 3Dfx zaniklo primárně proto, že celou dobu žilo z pořád toho samého čipu Voodoo Graphics, akorát ho zdvojovalo a zečtyřnásobovalo, aby hrubou silou spousty vyrenderovaných pixelů konkurenci převálcovali. Zatím všichni ostatní horečně vyvíjeli a přicházeli s novými technologiemi a 3Dfx najednou zjistilo, že mu vlak ujel o tři generace...https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370752
+
23. 11. 2007 - 12:49https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse_pepak: Jste naprosto mimo, poučte se o jejich projektu Rampage: http://www.3dfx.cz/3dfx.htmhttps://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370759
+
Jak no právě? :D Vždyť nebýt chyb v marketingu, bývali by přišli na trh s kartou, která by byla výkonem minimálně o jednu generaci před nVidií a technologicky ještě dále.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemam Neznam https://diit.cz/profil/1stmagic
23. 11. 2007 - 14:23https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseJak no právě? :D Vždyť nebýt chyb v marketingu, bývali by přišli na trh s kartou, která by byla výkonem minimálně o jednu generaci před nVidií a technologicky ještě dále.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370778
+
1stMagic: No právě proto, že s tím pokročilým čipem čekali moc dlouho. Je hezké, že měli specifikaci, ale do specifikace si může napsat kdo chce co chce. Důležité je, co se podaří vyrobit, a tady právě se projevuje fakt, že 3Dfx za celou svou PCčkovskou kariéru seděla na zadku a vyráběla další a další kopie Voodoo Graphics, až se na ně zákazníci vybodli a šli radši do možná ne tak rychlých (v počtu pixelů za sekundu), ale mnohem pokročilejších čipů jiných výrobců.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
_pepak (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 15:08https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse1stMagic: No právě proto, že s tím pokročilým čipem čekali moc dlouho. Je hezké, že měli specifikaci, ale do specifikace si může napsat kdo chce co chce. Důležité je, co se podaří vyrobit, a tady právě se projevuje fakt, že 3Dfx za celou svou PCčkovskou kariéru seděla na zadku a vyráběla další a další kopie Voodoo Graphics, až se na ně zákazníci vybodli a šli radši do možná ne tak rychlých (v počtu pixelů za sekundu), ale mnohem pokročilejších čipů jiných výrobců.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370792
+
Jj, jestli se nepletu, tak grafiky od 3dfx neuměly do poslední chvíle renderovat obraz ve 32-bitových barvách.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
doubt (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2007 - 15:34https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseJj, jestli se nepletu, tak grafiky od 3dfx neuměly do poslední chvíle renderovat obraz ve 32-bitových barvách.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370794
+
_pepak: konkretne nvidia s nicim novym v te dobe neprichazela, jedinej kdo fakt s necim novym prisel byla prave 3dfx, matrox a pote ati (ati vymejslela prave ty aa algoritmy ktere setri vykon kdezto nvidia na to sla hrubou silou stejne jako 3dfx)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
crw https://diit.cz/profil/crw
23. 11. 2007 - 16:11https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskusedoubt: ono to nebylo treba...
_pepak: konkretne nvidia s nicim novym v te dobe neprichazela, jedinej kdo fakt s necim novym prisel byla prave 3dfx, matrox a pote ati (ati vymejslela prave ty aa algoritmy ktere setri vykon kdezto nvidia na to sla hrubou silou stejne jako 3dfx)https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370800
+
Není on ten novodobej kapitalizmus nějakej divněj? Dříve - zajívá technologie - budeme jí kupovat (si může říci i více výrobců). Dnes - zajímavá technologie? - koupíme tu firmu aby to nezískala konkurence. To jsou věci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bob2 (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2007 - 00:58https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseNení on ten novodobej kapitalizmus nějakej divněj? Dříve - zajívá technologie - budeme jí kupovat (si může říci i více výrobců). Dnes - zajímavá technologie? - koupíme tu firmu aby to nezískala konkurence. To jsou věci.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370854
+
spis by se melo zminit, ze 3DFX nemelo dostatek penez diky patentni pri s NVIDIA, ktery meli velkou sanci soudne vyhrat.
...pokud ano, tak je temer jiste, ze NVIDIA by sla na buben a ne 3DFX. Proste ironie osudu (podobne Aureal vs Creative Labs).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
24. 11. 2007 - 01:59https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskusespis by se melo zminit, ze 3DFX nemelo dostatek penez diky patentni pri s NVIDIA, ktery meli velkou sanci soudne vyhrat.
...pokud ano, tak je temer jiste, ze NVIDIA by sla na buben a ne 3DFX. Proste ironie osudu (podobne Aureal vs Creative Labs).https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370856
+
doubt: 3Dfx podporovalo 32bit rendering od čipu VSA-100/101 (Voodoo 4 a 5, Daytona); předchozí čipy používaly interně 24bit rendering ditherovaný do 16bit frame bufferu s volitelným 22bit adaptivním post-filtering efektem (od V3 poměrně propracovaně)
_pepak: Čekali moc dlouho? Žádná firma bezdůvodně nečeká. Problém byl ve výrazném zpoždění VSA-100, který firma musela postavit až proti další konkurenční (půl) generaci. Čip Rampage byl v době zavření 3Dfx hotový a funkční, byly hotové i OpenGL ovladače a bylo otázkou 3-4 měsíců, než by došlo na sériovou výrobu.
Co se týká konstatování, že 3Dfx seděla na zadku... pak by mě zajímalo, kdo jako první přišel s plně funkčním a kompatibilním systémem propojení dvou grafických karet (*SLI), kdo jako první uvedl grafickou kartu se více čipy na jednom PCB, kdo jako první nabídl FSAA s programovatelným rozložením vzorků, kdo jako první překonal kompresní poměr S3TC 4:1, kdo jako první začal používat komprimovaný frame-buffer, kdo uvedl efekty jako motion-blur, soft-shadows, soft-reflections a podobné (navíc ještě před příchodem pixel shaderů) - nebo z jiného soudku - kdo své karty začal jako první osazovat kondenzátory se suchým elektrolytem, díky nimž karty jsou karty schopny fungovat i po deseti letech kvalitativně stejně, jako v den výroby a to i včetně přetaktování.
Naprostá většina technologií, které dnes považujeme za samozřejmost, přinesla právě 3Dfx. A problém je v tom, že tohle vše většina současných uživatelů považuje za samozřejmost a nejsou proto schopni docenit, jaký přínos 3Dfx měla.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2007 - 09:54https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskusedoubt: 3Dfx podporovalo 32bit rendering od čipu VSA-100/101 (Voodoo 4 a 5, Daytona); předchozí čipy používaly interně 24bit rendering ditherovaný do 16bit frame bufferu s volitelným 22bit adaptivním post-filtering efektem (od V3 poměrně propracovaně)
_pepak: Čekali moc dlouho? Žádná firma bezdůvodně nečeká. Problém byl ve výrazném zpoždění VSA-100, který firma musela postavit až proti další konkurenční (půl) generaci. Čip Rampage byl v době zavření 3Dfx hotový a funkční, byly hotové i OpenGL ovladače a bylo otázkou 3-4 měsíců, než by došlo na sériovou výrobu.
Co se týká konstatování, že 3Dfx seděla na zadku... pak by mě zajímalo, kdo jako první přišel s plně funkčním a kompatibilním systémem propojení dvou grafických karet (*SLI), kdo jako první uvedl grafickou kartu se více čipy na jednom PCB, kdo jako první nabídl FSAA s programovatelným rozložením vzorků, kdo jako první překonal kompresní poměr S3TC 4:1, kdo jako první začal používat komprimovaný frame-buffer, kdo uvedl efekty jako motion-blur, soft-shadows, soft-reflections a podobné (navíc ještě před příchodem pixel shaderů) - nebo z jiného soudku - kdo své karty začal jako první osazovat kondenzátory se suchým elektrolytem, díky nimž karty jsou karty schopny fungovat i po deseti letech kvalitativně stejně, jako v den výroby a to i včetně přetaktování.
Naprostá většina technologií, které dnes považujeme za samozřejmost, přinesla právě 3Dfx. A problém je v tom, že tohle vše většina současných uživatelů považuje za samozřejmost a nejsou proto schopni docenit, jaký přínos 3Dfx měla.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370860
+
no-X> Dekuju. Uz jsem se chtel take roczilovat na neznale/zapometlive..:-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ren1 https://diit.cz/profil/ren1
24. 11. 2007 - 14:03https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseno-X> Dekuju. Uz jsem se chtel take roczilovat na neznale/zapometlive..:-)https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370870
+
a mohli byste pro neznalé trochu rozvést důvody zániku 3Dfx?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
stunty (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2007 - 22:35https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskusea mohli byste pro neznalé trochu rozvést důvody zániku 3Dfx?https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370911
+
stunty> Ve zkratce slo o kombinaci velke smuly a chybnych rozhodnuti managementu. Ze nekdo dela vyborne karty jeste nutne neznamena, ze je umi i dobre prodat, ale to prilis zevseobecnuji, radeji se podivej sam.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ren1 https://diit.cz/profil/ren1
25. 11. 2007 - 05:46https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskusestunty> Ve zkratce slo o kombinaci velke smuly a chybnych rozhodnuti managementu. Ze nekdo dela vyborne karty jeste nutne neznamena, ze je umi i dobre prodat, ale to prilis zevseobecnuji, radeji se podivej sam.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370916
+
Tusim chybalo dokonca len par tyzdnov, aby Rampage vysli (na strane hovoria o mesiacoch). Holt investori chceli svoje peniaze a ako ich ziskat bolo nepodporovat dalej firmu 3Dfx a tym musela vyhlasit krach.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel1 (neověřeno) https://diit.cz
25. 11. 2007 - 11:53https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuseTusim chybalo dokonca len par tyzdnov, aby Rampage vysli (na strane hovoria o mesiacoch). Holt investori chceli svoje peniaze a ako ich ziskat bolo nepodporovat dalej firmu 3Dfx a tym musela vyhlasit krach.https://diit.cz/clanek/amd-nekoupi-firmu-ageia/diskuse#comment-370922
+
Až půjdou dolu tak by si je mohla koupit nějaká herní společnost (třeba MS) a přibalovat ke hrám.
.. ano ano .... přesně tak ...... kdyby dali kartu levně, bylo by to fajn ......
Nebo si představte, kdyby se třeba k některým hrám davala zadarmo. Byla by třeba malo výkonná, ale byla by. A pomohlo by to i té hře, kdo by si nekoupil hru s kusem úplně technologicky nového hardware ...............
Nib ..... že by telepatie .............. ;)
Jsem zvědavej jaký osud nakonec potká další takovou podobnou firmu, tentokrát zaměřenou na vývoj procesoru řešícího AI - viz. http://www.aiseek.com/
Na aiseek.com ma malý zálusk intel. Dal jim na cosi hrst dolarů a měli spolu něco jako spolupráci.
Bohuzel princip cinnosti PhysX (i libovolneho jineho fyzikalniho akceleratoru) je takovy, ze v naproste vetsine pripadu pri jeho pouziti poklesne vykon (FPS) ve hre. Tedy pokud hra funguje i bez PhysX.
Názor, že "nVidia, která byla v době konce 3Dfx ve vývoji o několik kroků za ní", se mi zdá docela hodně odvážný. Já jsem si naopak vždycky myslel, že 3Dfx zaniklo primárně proto, že celou dobu žilo z pořád toho samého čipu Voodoo Graphics, akorát ho zdvojovalo a zečtyřnásobovalo, aby hrubou silou spousty vyrenderovaných pixelů konkurenci převálcovali. Zatím všichni ostatní horečně vyvíjeli a přicházeli s novými technologiemi a 3Dfx najednou zjistilo, že mu vlak ujel o tři generace...
_pepak: Jste naprosto mimo, poučte se o jejich projektu Rampage: http://www.3dfx.cz/3dfx.htm
1stMagic: No prave.
Jak no právě? :D Vždyť nebýt chyb v marketingu, bývali by přišli na trh s kartou, která by byla výkonem minimálně o jednu generaci před nVidií a technologicky ještě dále.
1stMagic: No právě proto, že s tím pokročilým čipem čekali moc dlouho. Je hezké, že měli specifikaci, ale do specifikace si může napsat kdo chce co chce. Důležité je, co se podaří vyrobit, a tady právě se projevuje fakt, že 3Dfx za celou svou PCčkovskou kariéru seděla na zadku a vyráběla další a další kopie Voodoo Graphics, až se na ně zákazníci vybodli a šli radši do možná ne tak rychlých (v počtu pixelů za sekundu), ale mnohem pokročilejších čipů jiných výrobců.
Jj, jestli se nepletu, tak grafiky od 3dfx neuměly do poslední chvíle renderovat obraz ve 32-bitových barvách.
doubt: ono to nebylo treba...
_pepak: konkretne nvidia s nicim novym v te dobe neprichazela, jedinej kdo fakt s necim novym prisel byla prave 3dfx, matrox a pote ati (ati vymejslela prave ty aa algoritmy ktere setri vykon kdezto nvidia na to sla hrubou silou stejne jako 3dfx)
Není on ten novodobej kapitalizmus nějakej divněj? Dříve - zajívá technologie - budeme jí kupovat (si může říci i více výrobců). Dnes - zajímavá technologie? - koupíme tu firmu aby to nezískala konkurence. To jsou věci.
spis by se melo zminit, ze 3DFX nemelo dostatek penez diky patentni pri s NVIDIA, ktery meli velkou sanci soudne vyhrat.
...pokud ano, tak je temer jiste, ze NVIDIA by sla na buben a ne 3DFX. Proste ironie osudu (podobne Aureal vs Creative Labs).
doubt: 3Dfx podporovalo 32bit rendering od čipu VSA-100/101 (Voodoo 4 a 5, Daytona); předchozí čipy používaly interně 24bit rendering ditherovaný do 16bit frame bufferu s volitelným 22bit adaptivním post-filtering efektem (od V3 poměrně propracovaně)
_pepak: Čekali moc dlouho? Žádná firma bezdůvodně nečeká. Problém byl ve výrazném zpoždění VSA-100, který firma musela postavit až proti další konkurenční (půl) generaci. Čip Rampage byl v době zavření 3Dfx hotový a funkční, byly hotové i OpenGL ovladače a bylo otázkou 3-4 měsíců, než by došlo na sériovou výrobu.
Co se týká konstatování, že 3Dfx seděla na zadku... pak by mě zajímalo, kdo jako první přišel s plně funkčním a kompatibilním systémem propojení dvou grafických karet (*SLI), kdo jako první uvedl grafickou kartu se více čipy na jednom PCB, kdo jako první nabídl FSAA s programovatelným rozložením vzorků, kdo jako první překonal kompresní poměr S3TC 4:1, kdo jako první začal používat komprimovaný frame-buffer, kdo uvedl efekty jako motion-blur, soft-shadows, soft-reflections a podobné (navíc ještě před příchodem pixel shaderů) - nebo z jiného soudku - kdo své karty začal jako první osazovat kondenzátory se suchým elektrolytem, díky nimž karty jsou karty schopny fungovat i po deseti letech kvalitativně stejně, jako v den výroby a to i včetně přetaktování.
Naprostá většina technologií, které dnes považujeme za samozřejmost, přinesla právě 3Dfx. A problém je v tom, že tohle vše většina současných uživatelů považuje za samozřejmost a nejsou proto schopni docenit, jaký přínos 3Dfx měla.
no-X> Dekuju. Uz jsem se chtel take roczilovat na neznale/zapometlive..:-)
a mohli byste pro neznalé trochu rozvést důvody zániku 3Dfx?
stunty> Ve zkratce slo o kombinaci velke smuly a chybnych rozhodnuti managementu. Ze nekdo dela vyborne karty jeste nutne neznamena, ze je umi i dobre prodat, ale to prilis zevseobecnuji, radeji se podivej sam.
Tusim chybalo dokonca len par tyzdnov, aby Rampage vysli (na strane hovoria o mesiacoch). Holt investori chceli svoje peniaze a ako ich ziskat bolo nepodporovat dalej firmu 3Dfx a tym musela vyhlasit krach.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.