Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD nekoupí firmu Ageia

Ageia PhysX

V souvislosti s nedávným odkupem Havoku firmou Intel a následným povídáním v podání Richarda Huddyho z AMD se objevily různé dohady na téma, že by AMD mohla zvažovat odkoupení dalšího hráče na poli počítání fyziky, společnost Ageia. A právě stejný muž z AMD nyní podává komentář k těmto spekulacím. V současné situaci o žádném odkupu Ageia neuvažují prostě proto, že se jim tato firma jeví příliš předražená (Richard zmínil cifru 100 miliónů USD). Ačkoli jim tento nákup již na mysl přišel, v tuto chvíli je naprosto nereálný. Dále dodává, že každý v oboru musí jasně vidět, že hlavním cílem firmy Ageia v tomto období není nic jiného než právě to, aby je někdo koupil. A společnost AMD je logicky jedním ze žhavých kandidátů, proto ty vzniklé spekulace.

My si přidejme ještě trochu těch dalších dohadů. Jistě se všichni s Richardem shodneme, že Ageia principielně „mele z posledního“. To, že máte skvělý produkt a technologii v dnešním světě, nic neznamená. Jasným důkazem toho budiž před několika lety zaniknuvší 3Dfx, z jejíchž technologií těží nVidia dodnes. Ano, ta nVidia, která byla v době konce 3Dfx ve vývoji o několik kroků za ní, ale která měla podstatně lepší marketing a kapitál na odkoupení. A její manažeři nenadělali takové chyby jako ti v 3Dfx. A právě chybná rozhodnutí vedení Ageia jsou dle mého tím, co firmě zabránilo v masovém rozšíření PhysX mezi lidi. Ze začátku nasadili příliš vysokou cenu a nezajistili si dostatečnou podporu ve hrách. Současných 99 USD měla PhysX karta stát před rokem a půl, ne oněch zhruba 300 USD, za které se tehdy prodávala.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku AMD nekoupí firmu Ageia

Neděle, 25 Listopad 2007 - 11:53 | Anonym | Tusim chybalo dokonca len par tyzdnov, aby...
Neděle, 25 Listopad 2007 - 05:46 | Ren1 | stunty> Ve zkratce slo o kombinaci velke...
Sobota, 24 Listopad 2007 - 22:35 | Anonym | a mohli byste pro neznalé trochu rozvést důvody...
Sobota, 24 Listopad 2007 - 14:03 | Ren1 | no-X> Dekuju. Uz jsem se chtel take...
Sobota, 24 Listopad 2007 - 09:54 | Anonym | doubt: 3Dfx podporovalo 32bit rendering od čipu...
Sobota, 24 Listopad 2007 - 01:59 | David Foltyn | spis by se melo zminit, ze 3DFX nemelo dostatek...
Sobota, 24 Listopad 2007 - 00:58 | Anonym | Není on ten novodobej kapitalizmus nějakej divněj...
Pátek, 23 Listopad 2007 - 16:11 | crw | doubt: ono to nebylo treba... _pepak: konkretne...
Pátek, 23 Listopad 2007 - 15:34 | Anonym | Jj, jestli se nepletu, tak grafiky od 3dfx...
Pátek, 23 Listopad 2007 - 15:08 | Anonym | 1stMagic: No právě proto, že s tím pokročilým...

Zobrazit diskusi